Youtube Levyraati – arvostele edellistä biisiä

  • 203 016
  • 1 325

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tästä biisistä tulee aina hyvä mieli, simppeliä kitarointia. Btw, Nancy Wilson on Heart-yhtyeen kitaristi jos joku ei sitä tiedä, ihana nainen.
Yllätyin, kun lopussa alkoi lauluakin tulemaan. Ihan perusnätti biisi. Akustiseksi kitaroinniksi liian simppeli. Oliko tää nyt sitten kantria? Jotenkin minulla on sellainen ajatusmaailma, ettei naiset osaa soittaa kitaraa ja tätä biisiä kohtaan oli heti sellainen asenne. Laitetaan arvosana 6.

Tästä lisää Samae Koskinen Jonnet ei muista.
 

Aika halvasti hyödynnetään tässä ihmisten nostalgian kaipuuta. Pakko tunnustaa, että kyllä se minuunkin puri jopa vähän liian hyvin ja pisti miettimään, että kyllä tässä perkele aletaan olla vanhoja. Antaisin kahdeksan pistettä mutta koska jouduin googlettamaan kuka on Mika Jenytin enkä halua että minua sen vuoksi haukutaan jonneksi, tiputan seiskaan.

Jääkiekon MM-kisojen kunniaksi laitan tähän ylivoimaisesti parhaan kuulemani Suamel leijjonien kannustus laulun:
Kiakkokulta 2008 - YouTube
 

Heads77

Jäsen
Suosikkijoukkue
zen

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Behemoth - Chant for Ezkaton 2000 e.v. - YouTube
Johan pomppas. Tämä oli siihen asti kelpo matskua kunnes alkoi örinä, en vain sulata tuollaista örinää ja pilaa biisit mun mielestä. Musiikillisesti ihan ok mättöä, bassarit toimi jne. Arvosana on tasapaksu eli 7/10.

Örinää ehkä tämäkin jonkun mielestä mutta rokimpi tatsi.
Kvelertak - Bronsegud [OFFICIAL VIDEO] - YouTube

_
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Johan pomppas. Tämä oli siihen asti kelpo matskua kunnes alkoi örinä, en vain sulata tuollaista örinää ja pilaa biisit mun mielestä. Musiikillisesti ihan ok mättöä, bassarit toimi jne. Arvosana on tasapaksu eli 7/10.

Örinää ehkä tämäkin jonkun mielestä mutta rokimpi tatsi.
Kvelertak - Bronsegud [OFFICIAL VIDEO] - YouTube

_
Ihan hyvää settiä, itse musiikin suhteen suhteellisen kaikkiruokainen. Toimii ainakin näin aamusta hyvin ja saa energiat tappiin. 7,5/10

Laitetaan itse sitten ihan eri genreä ja varmaan monelle tuntematonta settiä
Koura & TBI - Purjehdittiin Kuuhun - YouTube
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihan hyvää settiä, itse musiikin suhteen suhteellisen kaikkiruokainen. Toimii ainakin näin aamusta hyvin ja saa energiat tappiin. 7,5/10

Laitetaan itse sitten ihan eri genreä ja varmaan monelle tuntematonta settiä
Koura & TBI - Purjehdittiin Kuuhun - YouTube

Tämähän on keskimääräistä parempaa suomalaista räbää/hiphoppia, koska biisistä löytyy melodia ja tyyppien flow´kin on ihan luontevaa ja notkeaa. Rento meininki, tyylikkäät taustat ja vihellys, joka jää mieleen. Omassa genressään 8/10, noin muuten 5/10.

Seuraava saakin arvostella nuoriso musaa, jost tulee ainaki mulle kylmii väreitä:

Evelina: Kylmii väreitä
 

A Siente

Jäsen

Tällaisen musiikkityylin kappaleita kuuntelen hyvin harvoin oma-aloitteisesti. Tämä esitys oli kuitenkin melko tarttuva. Sitä hieman ihmettelin, että miksi artisti lausuu englantia tuolla tavalla omituisesti, vaikka mitä ilmeisimmin hänelle olisi luontevampaa ääntää sitä normaalisti. Kai se sitten kuuluu genreen, mutta joku voisi jopa syyttää kulttuurisesta appropriaatiosta. Kahdeksan pistettä.

Fleet Foxes julkaisi uuden videon, joka tuo vahvasti mieleen Kate Bushin tanssahtelun 40 vuoden takaa:
Fleet Foxes - Fool's Errand (Official Video) - YouTube
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Fleet Foxes - Fool's Errand (Official Video) - YouTube
Folk-tunnelmointia, laadukastakin, mutta ei välttämättä se omin juttu sieltä Seattlen suunnalta. Kyllä tässä näkyy Neil Young vaikutteita, hiotumpaa materiaalia kuitenkin eikä mennä liiaksi kitara edellä. Harmoniat ihan kohdallaan, tyylilaji kuitenkin itselle väärä joten pisteitä tältä vakiojäseneltä "vain" 8- / 10 .

Jos nappaan kiinni noista harmonioista ja mennään hiukan etelämmäksi niin löytyy tälläinen, hiukan jammailevampi styge 70-luvulta.
Doobie Brothers | Jesus Is Just Alright - YouTube

_
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jotenkin itselle tuli mieleen sekoitus leirinuotiota, Radio Novan ah niin ihanaa soittolistaa ja jonkun kasariporrnoleffan soundtrackia. Tämä siis ekan minuutin puolella. Sitten meni rockimpaan ja raskaampaan suuntaan. Kyllähän tää ihan hyvin näinkin uppoaa, mutta ois se voinut pysyä tuossa rauhallisemmassakin tempossa. 7+.

Laitetaas korvamato kiertoon. DNCE - Kissing Strangers (Audio) ft. Nicki Minaj - YouTube
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
^Ihan ok, olisi vain vaatinut videon, jossa Nicki Minaj esittelee taas pesettään ja tissejään. No joo, oikeasti ei ole edes seksikäs nainen ja saman voi sanoa tästä biisistäkin. Ihan ok meno, mutta kappale unohtuu heti kun sen on kuunnellut. Aika hemmetin kaukana korvamadosta. 6-

Tämä R&B biisi vuodelta 1998 taas toimii itselleni. Toisille ehkä ei.
 
Viimeksi muokattu:

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Onhan tuo suomalainen räppäys vieläkin aika noloa, mutta täytyy myöntää, että paljon parempi kappale kuin 90% muusta paskasta suomalaisesta "räpistä" mitä radiossa kuulee. Hyvin tajuttu ottaa mukaan electro swing vaikutteita kertosäkeeseen tuossa naisen lallatuksessa. Kappaleelle jopa 7

Seuraavaksi aivan jotain muuta, electro swingin legendaarisia biisejä. Videossa on muuten aika loistava juoni, joten katsohan uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Seuraavaksi aivan jotain muuta, electro swingin legendaarisia biisejä. Videossa on muuten aika loistava juoni, joten katsohan uudestaan.

Oikein mainio biisi, eihän tosta voi olla tykkäämättä. Toimii ja svengaa ku hirvi, tuttu biisi kyllä vaikkei tuo electro swing kuulukkaan siihe kategoriaan jota kuuntelen. Video on kyllä nerokas, eläinteemaan sopien shottilaseissa maitoa ja yliviety baaritappelu. Kyllä toi on kokonaisuudessaan 8½/10, kuuntelin vielä biisin livevedon perään.

Jatketaan vähän samalla teemalla mutta ei sitten kuitenkaan, tuli vaan mieleen. Laulaja on tuleva vaimoni.
AronChupa - Little Swing ft. Little Sis Nora | OFFICIAL VIDEO - YouTube
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Aivan naurettavaa. Ensinnäkin itse biisi on hieno. Siihen päälle vielä aivan huikea video. Harvoin pistän kymppejä, mutta nyt on vain "pakko", 10/10. Oikeasti tuo on jotain kaunista, ei tarvitse selittää enempää.
https://www.youtube.com/watch?v=oOSIAKbXzE8
Ramones.
 
Viimeksi muokattu:

Ferris

Jäsen

En tunne Ramonesien tuotantoa kokonaisuutena mitenkään kattavasti, mutta verrattuna niihin kappaleisiin mitä on tutuksi tullut, niin tämä oli kyllä jotenkin aika vaisu ja mitäänsanomaton. Ei sinällään nyt suoraan huonokaan, mutta ei kyllä herättänyt mitään isompia positunteitakaan. Annetaan 7.

Heitetääs tyrkylle vielä kohtuu ajankohtainen kunnianosoitus, joka itselleni jäi positiivisessa mielessä muistiin viime päivien lukuisista tribuuttiesityksistä.

Norah Jones – Black Hole Sun (Detroit Fox Theatre 5.23.17) - YouTube
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Seuraava sitten edellisen kirjoittajan nimimerkin innoittamana
Save Ferris - New Sound (featuring Neville Staple)

Kappas, olen onnistunut missaamaan hienon ketjun. Täytyy osallistua heti, vaikka osui arvosteluun biisi, joka ei oikein edusta omaa mielimusiikkia. Mutta kun katsoin kahteen kertaan, niin toinen kerta kuulosti paljon paremmalta kuin ensimmäinen. Päälimmäisenä jäi mieleen tummemman herrasmiehen hieno laulusoundi, jota voisin kuunnella enemmänkin. Muuten biisi oli itselle vähän turhan täynnä tavaraa. 6+

Itse avaan pelin Beth Hartin tulevan vierailun kunniaksi tällä:

Beth Hart - Love is a Lie
 

Ferris

Jäsen
Seuraava sitten edellisen kirjoittajan nimimerkin innoittamana
Save Ferris - New Sound (featuring Neville Staple)

Iso pettymys (kuten aikanaan No Doubtin paluulevykin oli) on tämä "Save Ferrisin" uutukainen. Lainausmerkeissä siksi, että eihän tuossa enää ole kuin laulaja Monique jäljellä ns. originaalista bändistä. Biisintekijä Brian Mashburnin (jo koko muun bändin) poissaolo näkyy selvästi, musiikkisuuntauskin on vaihtunut punkska'sta enemmän tommoseen normimpaan ska:han. Vitosen annan tolle vaan ja kuuntelen jatkossakin noita 90-luvun SF-levyjä.

PS. Jos jotakuta kiinnostaa mitä muut SF-äijät nykyään duunaavat, niin kannattaa googlettaa Starpool. Kyseinen poppoo kun koostuu alkuperäisistä SF-muusikoista + ex-NoDoubt-laulaja Alan Meadesta. Enemmän on alkuperäisen Save Ferriksen suuntaista kyseisen pumpun musiikki.

Edit: Unohdin laittaa biisiä jakoon, mutta kun kerran väliin olikin jo ehditty kommentoida, niin jätän biisin laittamatta, jottei mene ihan sekoksi homma.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Loistava biisi loistavasta elokuvasta. Tunnelma on kohdillaan. Lasken tämän siihen laadukkaaseen elektromusan aaltoon, sopii todella hyvin musascoreksi. Täytyy tutustua enemmänkin tuohon bändiin. Hiukan vastaavaa tunnelmointia löytyy nykyään monista tv-sarjoista vaikkapa uudesta Twin Peaksista. Pointsit ehdottomasti kiitettävää osastoa 9 / 10

Jatketaan leffamusalla. Mun kasarisuosikista Thrashin's:sta punaista kuumaa chilipippuria.
Red Hot Chili Peppers - Blackeyed Blonde - Live Off The Map [HD] - YouTube

_
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Chilipippurit ei ole ikinä kasvanut meikän mieleen vaikka pidänkin joistakin heidän biiseistään. Olen varmaan väärä ihminen arvostelemaan tätä kappaletta, en vain jaksa kuunnella tällaista jammailua montaakaan biisiä. Hienoja jippoja bassolla, kitaralla jne, propsit siitä. Silti ekana tulee mieleen Kummeli-vitsi "nyt muuten sattu Juhaa leukaan". Ok kappale, mutta liikaa kikkailua eli biisille 6-

Jatko-osassa kuunnellaan erilaista versiota biisistä nimeltään "Nature Boy". (Törmäsin tähän versioon kipaleesta ekaa kertaa Alien - Covenant -trailerissa, sopii siihen 10/10. Meikä rakastaa koko Alien-saagaa.)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös