Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 669 703
  • 33 798

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Avautui että puhelimen näytön saa peilattua televisioon ilman chromecasteja tai johtoja ja kuva on tv:ssä ihan yhtä sujuvaa kuin puhelimessakin. Ainakin tiedän nyt miten katselen huomenna pelejä Youtubesta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Avautui että puhelimen näytön saa peilattua televisioon ilman chromecasteja tai johtoja ja kuva on tv:ssä ihan yhtä sujuvaa kuin puhelimessakin. Ainakin tiedän nyt miten katselen huomenna pelejä Youtubesta.

En omista televisiota, mutta ajattelin ehkä hankkia ensi kaudelle. Paljasta tietosi.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En omista televisiota, mutta ajattelin ehkä hankkia ensi kaudelle. Paljasta tietosi.
Uudemmista Android-puhelimista pitäisi asetuksista löytyä kohta "wireless display", jonka kautta sain peilattua kuvan Samsungin älytelkkariin. Muista telkkarimerkeistä ei kokemusta, mutta kaverin 1+3T puhelimella ja omalla kiinalaisella Xiaomilla sai molemmilla toiminnon pelittämään.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
MM-kisoissa on vielä käytössä 13. hyökkääjä.

Ihmettelin tuota otteluketjua lukiessa, että onko Puljujärvi kutsuttu toisella erätauolla poppariosastolta kolmanteen erään. Kun jengi hehkutti siellä Puljun ekaa vaihtoa pelissä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
FB:n fiidi kertoi, että Suomi on salibandyn tuore poikien U19-maailmanmestari (linkki: Youtube). Tosin tuo poikien avautui vasta, kun luin uutisen, koska Salibandyliiton kuvasta katsoin kyllä nopeasti vähän jotain muuta. Ja pois sählydumaus minusta, vanhasta sabakenttien (säbä on jotain teinien touhuja) prinsessasta, joka kanssa veti aikanaan nelosdivarin rautaliigassa pitkällä vaalealla tukalla ja välillä tommytabermanmaisilla pokilla kauhua tuottaen haminalaisten, mäntyharjulaisten, kuusaalaisten, kotkalaisten ja muiden junttien sydämiin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Maapallon ympärysmitta Päiväntasaajalla on noin 40 075 kilometriä. Maapallo pyöriin akselinsa ympäri Päiväntasaajalla vauhdilla 1 670 kilmoteriä tunnissa. Kun jakaa maapallon ympäryysmitan pyörimisvauhdilla saadaan lopputulokseksi 23,997005988 joka pyöristyy sitten noin 24. Aika hyvin päätetty silloin aikanaan, että päivässä on 24 tuntia.
 

Pekkis

Jäsen
Läpi viikon naamaansa pakkeloivat ja hiuksiaan pöyhivät pissikset jaksavat minua kovin ihmetyttää. Varmaan aika stressaavaa ja aikaa vievää puuhaa tuollainen ulkoisen kuoren jatkuva ylläpito.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Olen rekisteröitynyt tälle palstalle hieman yli yhdeksän vuotta sitten lukioikäisenä teininä. Lueskelin tässä yksi päivä aikani kuluksi vanhoja viestejä ensimmäisiltä vuosilta ja ne ovat kaikilla mahdollisilla mittareilla parempia kuin nykyiset raapustelut. Takapakkia on otettu kielellisessä ulkoasussa, argumentoinnissa ja asiassa pysymisessä. Juti ei arvostaisi, sillä nukuttu on paljon, mutta eteenpäin ei ole menty ollenkaan.

Jos joku on sitä mieltä, että palstan taso on ollut viimeaikoina laskemaan päin, niin olen vähintään osasyyllinen siihen. Sori vaan.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota Manu-ketjua lukiessani avautui, että elämäni aikana ei ole kuollut yhtään Suomen tasavallan presidenttiä. Kekkonenkin kupsahti pari vuotta liian aikaisin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuota Manu-ketjua lukiessani avautui, että elämäni aikana ei ole kuollut yhtään Suomen tasavallan presidenttiä. Kekkonenkin kupsahti pari vuotta liian aikaisin.

Ei kuollut nytkään. Koivisto oli kuollessaan presidentti. Vain virassa olevan titteli on Suomen tasavallaan presidentti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Englanniksi on bilberry ja blueberry. Suomeksi molemmat ovat vain mustikoita. Hitto tämä hajoittaa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Englanniksi on bilberry ja blueberry. Suomeksi molemmat ovat vain mustikoita. Hitto tämä hajoittaa.
En tiedä, tiedätkö eron, mutta kerron sen kuitenkin: bilberry on tuntemamme (suomalainen) metsämustikka ja blueberry (lähinnä pohjois-amerikkalainen) pensasmustikka. Ainakin vähän yksinkertaistettuna ero on tuo.

Sitä en tajua, miksi suomalaisissa kouluissa on iät ja ajat opetettu mustikan olevan blueberry, kun sen Suomessa olisi luullut olevan itsestään selvää, että meille kannattaa opettaa sen metsämustikan nimitys eli bilberry.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En tiedä, tiedätkö eron, mutta kerron sen kuitenkin: bilberry on tuntemamme (suomalainen) metsämustikka ja blueberry (lähinnä pohjois-amerikkalainen) pensasmustikka. Ainakin vähän yksinkertaistettuna ero on tuo.

Sitä en tajua, miksi suomalaisissa kouluissa on iät ja ajat opetettu mustikan olevan blueberry, kun sen Suomessa olisi luullut olevan itsestään selvää, että meille kannattaa opettaa sen metsämustikan nimitys eli bilberry.
En tiennyt eroa, jotan kiitos tästä.

Tosiaan ennen tätä katsoin jollain kääntämisohjelmalla miten kääntyy blueberry (mustikka) ja perään miten kääntyy bilberry (mustikka). Eli suomessa ei vain erotella noita lajikkeita puhekielessä. Toki ruotsiksikin on blåbär, eli emme ole ainoa kieli jolla on ongelmia tämän kanssa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On mahdollista, että Oscar äänestys päättyy tasatulokseen. Näin on käynyt kerran vuonna 1969 kun Katherine Hepburn ja Barbara Streisand voittivat Parhaan naispääosan palkinnon.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ilmeisesti ysäribändi Aikakone tekee jonkinlaista paluuta ja promokuvan perusteella avautui, että tuon Kolehmaisen voisi laittaa Wikipediaan, kun ei sanakirjoja enää kukaan käytä, kohtaan "mies vetää mahaa sisään".
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sani on vaan oikeesti läski.

Maki sitten ei oo vai, feikkaa vaan että voitais me keski-iän lähettyvillä pyörivät pullukat paremmin samaistua?

Sanin vois laittaa myös Wikipediaan kohtaan "naisen päästä kasvaa käsivarsi".
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Maki sitten ei oo vai, feikkaa vaan että voitais me keski-iän lähettyvillä pyörivät pullukat paremmin samaistua?

No kun oikeesti läski ei pysty vetään vatsaa sisään. Olen kokeillut aikoinaan.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No kun oikeesti läski ei pysty vetään vatsaa sisään. Olen kokeillut aikoinaan.

Miks Sani sit onnistuu jos se on oikeesti läski? Oot puhunu ittes pussiin. Ootko Maki Kolehmainen? Mä oon Sani.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Minä olen Vito. Game Over.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös