Keskiarvo 9. luokan keväällä

  • 23 396
  • 218

Mikäs oli keskiarvosi?

  • 9<

    Ääniä: 136 17,5%
  • 8,5 - 8,9

    Ääniä: 192 24,7%
  • 8,0 - 8,4

    Ääniä: 155 19,9%
  • 7,5 - 7,9

    Ääniä: 133 17,1%
  • 7,0 - 7,4

    Ääniä: 90 11,6%
  • <7

    Ääniä: 73 9,4%

  • Äänestäjiä
    778

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
8,4 yläasteen jälkeen. Lukiossa menikin sitten huomattavasti huonommin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
9. luokan keväällä olin kirjoittanut 800 laudaturia ja valmistunut huippuarvosanoin Oxfordista, Yalesta, Harvardista ja Princetonista. Todistukseni keskiarvo oli 16,4 ja olen käsittääkseni yhä ainoa ysiluokalta päässyt 19-kertainen emeritusprofessori ja yhdeksän kertaa Nobelin kaikki palkinnot voittanut.
 
Minulla ei ole peruskoulun päästötodistusta, mutta hyvin olen pärjännyt, olenhan todellinen ihmelapsi; jo kolme vuotiaana yhtä älykäs kuin nyt.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
7.7 taisi olla keskiarvo, kun peruskoulu päättyi. Historia oli ainoa 10. Muut sitten olikin tasaisen kakkaa suorittamista. Nyt kun miettii takemmin, niin olisi pitänyt opiskella historian professorikisi, vai mikä se nyt sattuu olemaan. Mutta menin amikseen ja nyt olen ollut "iloinen" rakennusmies, kohta 15v.
 
Viimeksi muokattu:

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Oiskohan ollut 7,4 itsellä yläasteelta päästessä, ja nyt kolme vuotta myöhemmin lukiosta pois päästessä hieman parempi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukiko se siinä vai onko jengi ihan erikseen laskenut sen? Jos on niin miksi ihmeessä? Ja se kanssa ihmetyttää miten joku voi muistaa sen vieläkin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
En minä enää muista. Olisko se jossain siinä kasin tuntumassa ollut. Muistaakseni meni niin että kasilla kävi keskiarvo jossain 7,5 alapuolella mutta sitten ysillä vähän petrasin. Olin kyllä ihan hemmetin laiska lukemaan ja pänttäämään peruskoulussa ja vielä oikeastaan myöhemminkin opiskeluaikoina. Joku vamma vissiinkin että turhautuu nopeasti jos ei tajua jotain heti tai sitten vaan koki aina että paskaako mä tälläkään asialla teen tulevaisuudessa mitään ja sitten jättää homman sikseen. Ihan rehellisesti voi toki sanoa että tuolloin kiinnosti enemmän esimerkiksi keskikaljan juominen ja counterstriken pelaaminen.

Ei Suomessa toisaalta tuo ole niin kamalaa jos et jotain huippunumeroita vedäkkään. Pystyy vielä sen teini-iän jälkeen pääsemään leivänpäällisiinkin kiinni jos vaan ymmärtää vähän ryhdistäytyä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Yläasteelta päästessä taisi olla keskiarvo vain 7,1. Luin kyllä kohtalaisen paljon, mutta jostain syystä ei seiskaa parempia numeroita tullut. Opiskelutekniikassa taisi olla jotain vikaa. Kympillä sitten löysin sen opiskelutyylin, joka minulle parhaiten sopii ja keskiarvo nousi yli numerolla. Lukiossa sitten hieman taas laski.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
7,55 oli muuten oma keskiarvoni tarkkaan kun laskin sen ketjun innoittamana. Eihän se häävisti ole, mutta onpahan tullut käytyä.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
7.4

Ei oo hyvin menny elämässä. Hoitakaa junnut koulunne hyvin, itseänne varten te sitä käytte, ette siksi että voitte esitellä suvulle hyvää todistusta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
6.7, josta paransin ammattipohjaisella kymppiluokalla 7.3 arvoksi, jos oikein muistan. Saattoi olla myös 7.4.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
No jäikö jotain saavuttamatta siksi että keskiarvosi oli mikä oli?
Niin siis mun pointtihan oli se että jos ihminen vetää huonoja numeroita peruskoulussa niin se ei silti tarkoita sitä etteikö voisi löytää varsin onnellista elämää. Mahdollisuudet esimerkiksi kouluttautua vaikka mihin ovat edelleen olemassa jos tajuaa ruveta tekemään oikeita valintoja. Suomessa tilanne tässä mielessä on varsin hyvä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
7,3 melko tarkkaan taisi olla. Lukion päätteeksi sama vai oliko peräti 7,4. Jotenkin tuo koulu ei sujunut... okei, lukiossa ekalla ihan luin kokeisiin mutta sittemmin tulivat muut harrasteet (lue: viinanjuonti). Gradusta mulla on eximia eli jos väittelisin niin vetäisin vähintään laudaturin tällä nousukiidolla. Tosin en tule väittelemään, tai ei sitä vittu tiedä. "Suomalaisten NHL-pelaajien rookievuodet tilastojen valossa ja vähän muutenkin" sopisi aiheekseni. WHA ja finskit olisi myös hyvä aihe.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Niin siis mun pointtihan oli se että jos ihminen vetää huonoja numeroita peruskoulussa niin se ei silti tarkoita sitä etteikö voisi löytää varsin onnellista elämää. Mahdollisuudet esimerkiksi kouluttautua vaikka mihin ovat edelleen olemassa jos tajuaa ruveta tekemään oikeita valintoja. Suomessa tilanne tässä mielessä on varsin hyvä.

Sama pointti mullakin.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heh, tulipas tästä aiheesta hauska flashback. Itselläni oli selkeä visio mennä lukioon ja peruskouluni päättyessä alin Jyväskylän lukioihin oikeuttava keskiarvoraja oli 7,7. Olin myös etukäteen laskenut, että omani tulisi olemaan juurikin tämä, mutta suvivirren jälkeen saatuani päättötodistuksen kouraan matematiikan oletettu 9 olikin vaihtunut kasiksi (ja näin keskiarvo 7,6:een) Vaikka ysiluokan ensimmäinen matematiikan koe oli mennyt täysin penkin alle (muistaakseni 7), niin olin kaikista muista kokeista paukutellut vähintään 8½ ja viimeisestä muistaakseni 10-. Kun arvosana oli silti 8 ja se oli lukioon pääsyn kautta ratkaiseva, niin äitini soitti matematiikan opettajalleni ja kyseli syytä tälle kasille. Syy oli kokeiden keskiarvo 8,49 tai jotain, ja kuulema oli läksyjä jäänyt niin paljon tekemättä, että se laski arvosanaa. Lopulta päädyttiin ratkaisuun, että tein viikko kevätjuhlan jälkeen eräänlaisen erikoiskokeen, jossa oli mukana kaikki ysiluokalla käsitellyt aiheet, ja muistaakseni taisin päräyttää puhtaan kympin siitä kokeesta, joten arvosana nousi yhdeksään ja siinä samalla keskiarvo lukioon riittäväksi. Näin sitten oltiin lukiossa seuraavat kolme vuotta.

Hauskinta tässä tapauksessa oli se, kun jo siis koulujen loppumisen jälkeen pänttäsin tähän kokeeseen ja eräs pikkuveljen kaveri tuli kylään ja huomasi touhuni. Totesi kovasti, että meikäläinen pitäisi viedä vankilaan, kun teen koulujuttuja kesälomalla...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ihme hikareita täälläkin.
Itsellä 7,7

Länsiväylässä kahdeksan laudaatturin ylioppilas sanoi mielestäni osuvasti, kyse ei ole niinkään lahjakkuudesta koulussa vaan kiinnostuksesta.

Tuossa on juurikin se asian ydin mikä ainakin itsellä ratkaisee kaiken oppimiseen liittyvän. Se mikä kiinnostaa luen vieläkin, kouluaikoina kiinnostusta oppiaineisiin oli liian vähän.
 
Viimeksi muokattu:

Vislami

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
8,75, piti ihan tarkistaa arkistoista että oli noin korkea.. Lukio sitten mentiin jollain 7,25-7,75 keskiarvolla
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä jengi tiesi että jotkut jäi laskeskelemaan niitä. Mä olin varmaan jo harrastamassa jotain. Tai no ysin kevät oli kyllä vähän ankeessa paikassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös