Perussuomalaiset

  • 5 397 152
  • 43 514

Byvajet

Jäsen
Olenko ainoa, jota tässä häiritsee eniten se, että Suomen Kuvalehti on julkaissut yhden poliitikon siviilielämää koskevan uutisen?

Kannatan Halla-ahoa puheenjohtajaksi, myös tämän jutun jälkeen, mutta kyllä minusta tällaiset paljastukset poliitikoista ovat tärkeitä. Ne kun kertovat ihmisen arvomaailmasta ja henkisistä ominaisuuksista paljon enemmän kuin vaalipuheet.

Tämän jälkeen uskon Halla-ahon puheisiin paljon paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Luulin, että hän on vakautta ja perinteisiä arvoja kannattava mies, mutta totuus vaikuttaa toisenlaiselta. Kahdeksan vuoden suhdetta ei muuten selitetä.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olenko ainoa, jota tässä häiritsee eniten se, että Suomen Kuvalehti on julkaissut yhden poliitikon siviilielämää koskevan uutisen? En ole Halla-ahon tai perussuomalaisten äänestäjä, mutta Suomen Kuvalehden lukijana olen pettynyt ja haluaisinkin kuulla päätoimittaja Pernaan perustelun sille, miksi asia on niin merkittävä, että Suomen Kuvalehden pitää kirjoittaa siitä. Halla-aholla on avioton lapsi. Mitä sitten.

En nyt ota kantaa siihen, että onko tämä juuri SK:lle sopivaa journalismia, vaan siihen, että jos politiikko millään tavalla poliittiseen toimintaan liittää ''yksityiselämänsä'', vaikka sitten vain edes mainitsemalla, että perhe on olemassa (hallishan on mennyt huomattavasti pidemmälle: esitellyt perhettään ainakin jossain naistenlehdessä), niin sitten luonnollisesti tässä ''yksityiselämässä'' tapahtuneet seikat ovat poliittisen uutisoinnin arvoisia.

Ja huom. kampanjointi on voimakkaasti poliittista toimintaa: ihmiset ottavat äänestyskäyttäytymisessä huomioon äänestettävän yksityiselämän.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Joo, Halla-aho ei muistaakseni ole elämöinyt millään "perhearvoilla" (eli sentään on ollut jotain rajaa), joten tämä asia ei nyt juuri kuulu ulkopuolisille. Tälläisenaan ei olisi pitänyt ylittää SK:n uutiskynnystä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Totean vaan uudelleen että Vuorikoski lähti ovet paukkuen Ylestä kun Atte Jääskeläinen hannasi vastaan sitä mikä oli Vuorikosken mediavisio.

Nyt näimme Vuorikosken uuden bändin ensimmäisen sinkun ja tämä musiikki ainakin minusta antaa aivan eri flavourin Vuorikosken ja Jääskeläisen taiteellisille erimielisyyksille.

Vai onko niin että kun kyseessä on Trump tai Halla-aho niin niillä intekreetti-periaatteilla joilla oma journalistinen minäkuva on rakennettu ei ole niin väliä?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Pakkohan tässä on kommentoida asiaan ja heittää vettä myllyyn salajuoniin uskoville.

Jussi Niinistö tukee puheenjohtajaksi Sampo Terhoa, jos oikein olen ymmärtänyt. Niinistö on naimisissa Suomen Kuvalehden toimittajan Leena Sharman kanssa. Itsellä tuli tämä kuvio ensimmäisenä mieleen, kun luin SK:n uutisoineen Halla-ahon lehtolapsesta. Tosin uutisessa tätä spekulaatiota hieman kumottiin sillä, että Halla-ahon kakkosvaimo oli asiasta itse Facebookin viestiä laittanut.

Monessa maassa, missä hallitseva uskonto on Halliksen kovasti kehuma islam, harrastetaan moniavioisuutta. Ehkäpä Hallis on sen takia mollaamassa islamia, kun Suomessa moniavioisuus ei ole sallittua ja hän onkin kademielinen.
 

Byvajet

Jäsen
Joo, Halla-aho ei muistaakseni ole elämöinyt millään "perhearvoilla"

Halla-aho on kuitenkin myynyt itseään naistenlehdissä perheensä ympäröimänä ja asettunut myös homoliittoja vastaan.

Kanerva erotettiin näillä perustein:

" Jyrki Katainen antoi 1. huhtikuuta 2008 lausunnon, jonka mukaan Kanerva ei voisi jatkaa ministerinä. Syitä olivat "harkintakyvyn puute yksityiselämässä, hämmennystä aiheuttaneet lausunnot sekä toimintakyvyn heikkeneminen yleisen uskottavuuden romahdettua".

Kanervan–Tukiaisen tekstiviestikohu – Wikipedia
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kannatan Halla-ahoa puheenjohtajaksi, myös tämän jutun jälkeen, mutta kyllä minusta tällaiset paljastukset poliitikoista ovat tärkeitä. Ne kun kertovat ihmisen arvomaailmasta ja henkisistä ominaisuuksista paljon enemmän kuin vaalipuheet.

En nyt ota kantaa siihen, että onko tämä SK:lle sopivaa journalismia...

Minä otin nimenomaan kantaa siihen, miten tällainen uutisointi sopii Suomen Kuvalehden journalismiin. Asian olisi voinut tuoda ilmi laajemman jutun yhteydessä, mutta mielestäni asia ei ole niin tärkeä, että sen pitäisi olla jutun pääaihe.

@SergeiK :lle muistutukseksi, että ongelmat Ylessä eivät koske vain Vuorikoskea vaikka tämä saa hänet näyttämäänkin nyt erilaisessa valossa. Jos sinulle sopii, jatketaan tätä keskustelua paremmin sopivassa ketjussa.

Jussi Niinistö tukee puheenjohtajaksi Sampo Terhoa, jos oikein olen ymmärtänyt. Niinistö on naimisissa Suomen Kuvalehden toimittajan Leena Sharman kanssa.

Tämä on turhan kaukaa haettua sillä jutussahan mainitaan, miten asia on tullut ilmi. Halla-aholla on Facebookissa tuhansia seuraajia, joten ei asian esille tuomiseen ole Niinistöä tarvittu. Olisihan se hauskaa, jos kuvio menisi niin kuin kirjoitit.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kannatan Halla-ahoa puheenjohtajaksi, myös tämän jutun jälkeen, mutta kyllä minusta tällaiset paljastukset poliitikoista ovat tärkeitä. Ne kun kertovat ihmisen arvomaailmasta ja henkisistä ominaisuuksista paljon enemmän kuin vaalipuheet.

Tämän jälkeen uskon Halla-ahon puheisiin paljon paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Luulin, että hän on vakautta ja perinteisiä arvoja kannattava mies, mutta totuus vaikuttaa toisenlaiselta. Kahdeksan vuoden suhdetta ei muuten selitetä.

Niin. Inhorealistit ovat joskus sanoneet että on vain pettäviä miehiä ja miehiä jotka tilaisuuden tulleen näin tekevät. Mene ja tiedä. Iät ja ajat ovat meritoituneet vallanpitäjät naisia pyöritelleet. Yleensä lerssi ja järki seisovat vaan samaan aikaan ja tässä tulos.

Todellista tunarointia ihan lapsi mennä tekemään. Ehkei pelimies kumminkaan,hyväuskoinen hölmö kylläkin tässä tapauksessa.

OT: Suomen Kuvalehti on siirtynyt paskakerhoon jo kauan tätä aiemmin. Jäljellä ei ole takavuosista kuin nimi.
 

Tuamas

Jäsen

Pakkohan tässä on kommentoida asiaan ja heittää vettä myllyyn salajuoniin uskoville.

Jussi Niinistö tukee puheenjohtajaksi Sampo Terhoa, jos oikein olen ymmärtänyt. Niinistö on naimisissa Suomen Kuvalehden toimittajan Leena Sharman kanssa. Itsellä tuli tämä kuvio ensimmäisenä mieleen, kun luin SK:n uutisoineen Halla-ahon lehtolapsesta. Tosin uutisessa tätä spekulaatiota hieman kumottiin sillä, että Halla-ahon kakkosvaimo oli asiasta itse Facebookin viestiä laittanut.

Tämä sopisi Parkkosen twitterpelleilyyn kuin naula päähän.​

tommi parkkonen Twitterissä: "ja tämän vinkkasi timo soini / @SampoTerho. sain saman vinkin #kovaaonpelipersuissakin #kaikkikeinotkäyttöön @persut https://t.co/3QLKlP9iTX"

tommi parkkonen Twitterissä: "@SampoTerho asiallinen pyyntö täsmennykselle; ei siis tullut suoraan @SampoTerho, vaan hyvin läheisestä lähipiiristä. vedin johtopäätöksiä. @svuorikoski"
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Olenko ainoa, jota tässä häiritsee eniten se, että Suomen Kuvalehti on julkaissut yhden poliitikon siviilielämää koskevan uutisen? En ole Halla-ahon tai perussuomalaisten äänestäjä, mutta Suomen Kuvalehden lukijana olen pettynyt ja haluaisinkin kuulla päätoimittaja Pernaan perustelun sille, miksi asia on niin merkittävä, että Suomen Kuvalehden pitää kirjoittaa siitä. Halla-aholla on avioton lapsi. Mitä sitten.
Halla-aho tuossa jutussa kuitenkin itse kertoo asian. Jos homma olisi mennyt niin että toimittaja olisi kysynyt Halla-aholta joka olisi vastannut jo ensimmäiseen kysymykseen että en kommentoi, niin silloin oltaisiin oltu pahasti journalismin harmaalla alueella jos juttu olisi silti kirjoitettu. Nyt kun Halla-aho vastasi kysymykseen aviottomasta lapsesta että "pitää paikkansa", niin siinä voidaan kyllä katsoa hänen itsensä halunneen tai ainakin hyväksyneen sen että juttu tulee julkisuuteen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nyt kun Halla-aho vastasi kysymykseen aviottomasta lapsesta että "pitää paikkansa", niin siinä voidaan kyllä katsoa hänen itsensä halunneen tai ainakin hyväksyneen sen että juttu tulee julkisuuteen.

Tämä ei vastaa yhtään mihinkään. Ellei sitten Suomen Kuvalehti ole nykyään perussuomalaisten puoluelehti tai Halla-ahon päiväkirja. Olen @SergeiK'n kanssa (vaikka hän ei näin suoraan kirjoittakaan), ettei kaikesta pidä tehdä juttua.

Minusta Halla-aho on koko ajan pyrkinyt antamaan itsestään kuvan poliitikosta, joka haluaa suojella perhettään ja siviilielämäänsä. Jos siihen ei liity mitään epäeettistä tai rikollista, niin miksi tehdä näin iso juttu. Asia olisi eri, jos Halla-aho ei esimerkiksi täyttäisi lapsiaan koskevia velvotteita, mutta kysymys on nyt yhdestä avioliiton ulkopuolisesta lapsesta. Emme muistaakseni elä enää 40-lukua, joten mikään iso juttu tämä ei mielestäni ole. Olen myös sitä mieltä, että ihan vain sen lapsen takia ei tästä olisi pitänyt tehdä tällaista numeroa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Niin, eihän tämä ole mikään lehtien jostain Persujen sisäpiiristä onkima juttu, vaan lapsen äiti on itse asian tuonut FB:ssa esiin kuvan kanssa (linkki: IS).

Asia nousi julkisuuteen lapsen äidin julkaistua hiljattain Facebookissa kuvan lapsesta ja Halla-ahosta. Kuvassa hymyilevä poika istuu Halla-ahon sylissä ja tekstinä on: ”Isi ja (lapsen nimi) kesällä 2016”. Nainen poisti kuvan Facebookista myöhemmin.

– Minua on järkyttänyt pahasti se, kuinka hän kertoo kaikkialla, että hänellä on neljä lasta, vaikka (tämä viides) lapsi on tunnustettu, lapsen äiti kertoo Ilta-Sanomille.

– Se on minua raivostuttanut.

– Voihan sillä olla, mutta olen pyytänyt yli vuoden, että hän selvittäisi asian, ja kertonut miten pahalta tämä tilanne tuntuu. Ymmärrys loppui, ja tämä alkoi olla liian raskasta.
 

Byvajet

Jäsen
Minusta Halla-aho on koko ajan pyrkinyt antamaan itsestään kuvan poliitikosta, joka haluaa suojella perhettään ja siviilielämäänsä.

Ei poliitikolla ole siviilielämää. Kun häntä äänestetään, ei äänestetä ainoastaan vaalipuheita vaan myös kaikkea sitä, mitä hän heijastaa. Nythän Halla-aho osoittautui paskanpuhujaksi suhteessa siihen, mitä hän on arvoistaan kertonut.

- Lojaalisuus on minulle hyvin tärkeä asia, oli kyse omasta perheestä, omasta kansasta tai omasta puolueesta, Halla-aho sanoi puheenjohtajaehdokkaaksi asettautuessaan.

Suomen Kuvalehti: Jussi Halla-aholla avioliiton ulkopuolinen lapsi
 
Ei poliitikolla ole siviilielämää. Kun häntä äänestetään, ei äänestetä ainoastaan vaalipuheita vaan myös kaikkea sitä, mitä hän heijastaa. Nythän Halla-aho osoittautui paskanpuhujaksi suhteessa siihen, mitä hän on arvoistaan kertonut.

"Lojaalisuuden" käsitekin on varmaan vähän suhteellinen. Itse olisin ihan helvetin tyytyväinen, jos minulla olisi ollut yli kymppitonnin kuussa tienaava isä, joka olisi osallistunut elättämiseeni. Voisin jopa sanoa, että minun asteikollani sellainen isä olisi ollut lojaalinen minulle. Vaikka hänellä sitten olisi ollut myös äpäriä jossain.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minusta Halla-aho on koko ajan pyrkinyt antamaan itsestään kuvan poliitikosta, joka haluaa suojella perhettään ja siviilielämäänsä. Jos siihen ei liity mitään epäeettistä tai rikollista, niin miksi tehdä näin iso juttu. Asia olisi eri, jos Halla-aho ei esimerkiksi täyttäisi lapsiaan koskevia velvotteita, mutta kysymys on nyt yhdestä avioliiton ulkopuolisesta lapsesta. Emme muistaakseni elä enää 40-lukua, joten mikään iso juttu tämä ei mielestäni ole. Olen myös sitä mieltä, että ihan vain sen lapsen takia ei tästä olisi pitänyt tehdä tällaista numeroa.

No, ensinnäkin Halla-aho on esitellyt perhettään ihan itse siellä lehdessä*, toisekseen kyse ei ole siitä mitä kukin on henkilökohtaisesti mieltä kunkin yksityiselämästä (omissa papereissani; jos on kyse siitä, että kuvio on ollut ok varsinaisen perheen taholta; keissi kasvattaa Halla-ahon pisteitä, koska osittaa, että hän ei seuraa sopulina kultuurisia ja sosiaalisia konventioita), vaan siitä, että nämä merkitsevät suuntaan tai toiseen potentiaaliselle äänestäjälle (mikä asianlaita nyt vain 2017 Suomessa on..).

Toisaalta olen kyllä myös sitä mieltä, että SK:n ja laatuun keskittyvien toimittajien jutuissa tulisi olla jotain muutakin sisältöä kuin yksittäisiä ''paljastuksia''. Mutta he ovat tiensä valinneet, joskin hyvä pointti että ei ehkä kannata muita medioita hirveästi arvostella, jos oma kontribuutio on tämä.

*Jussi ja Hilla Halla-aho: "Äly on seksikästä" | Me Naiset
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Eli kun paljastuu, että suuren puolue puheenjohtajaksi hakeva on toistuvasti valehdellut perhetilanteestaan julkisuudessa, jonka vuoksi lapsen äiti pettymyksessään paljastaa totuuden sosiaalisessa mediassa, niin tämä on toimittajan vika ja väärin uutisoitu?

Täysin eri tilanne olisi jos JHA olisi ollut avoin ja ennen kaikkea rehellinen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ei poliitikolla ole siviilielämää. Kun häntä äänestetään, ei äänestetä ainoastaan vaalipuheita vaan myös kaikkea sitä, mitä hän heijastaa. Nythän Halla-aho osoittautui paskanpuhujaksi suhteessa siihen, mitä hän on arvoistaan kertonut.

Niin. Minusta hyvää journalismia olisi edustanut juttu Halla-ahon lojaalisuudesta ja verrattu tätä tapausta Halla-ahon luomaan julkisuuskuvaan itsestään. Nyt juttu tehtiin vain yhdestä lapsesta kohu-uutisena, mikä ei mielestäni ole toivottavaa Suomen Kuvalehdeltä. Toivottavasti tämä asia otetaan esiin perjantaina Stillerin viimeisessä Pressiklubissa ja pohditaan sitä journalismin näkökulmasta.

Eli kun paljastuu, että suuren puolue puheenjohtajaksi hakeva on toistuvasti valehdellut perhetilanteestaan julkisuudessa, jonka vuoksi lapsen äiti pettymyksessään paljastaa totuuden sosiaalisessa mediassa, niin tämä on toimittajan vika ja väärin uutisoitu?

Yllä oleva vastaukseni olkoon vastaukseni myös sinulle.
 

Byvajet

Jäsen
Niin. Minusta hyvää journalismia olisi edustanut juttu Halla-ahon lojaalisuudesta ja verrattu tätä tapausta Halla-ahon luomaan julkisuuskuvaan itsestään.

Myönnän kyllä, että silkkaa roska- ja kohujournalismiahan SK:n juttu on, mutta toisaalta olisi ollut hyvin keinotekoista yrittää leipoa sitä laajemman jutun sisään, koska muu juttu olisi unohdettu hetkessä ja esiin olisi nostettu vain suhteen ulkopuolinen lapsi ja kahdeksan vuoden suhde.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Yllä oleva vastaukseni olkoon vastaukseni myös sinulle.

Toki voidaan puhua siitä minkälaista tämä journalismi on nykyään ja minkälaista linjaa SK:n tulisi toteuttaa.

Tästä huolimatta JHA on ollut sanoissaan epärehellinen ja sen suhteen on väärin syyttää mediaa. Varsinkin on omassa mediassaan käyttänyt vaihtoehtoisia faktoja.

Naisen kosto on julma.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Eli kun perhe on ollut kerran Me Naisissa/Gloriassa/Reginassa/Kodin Kuvalehdessä niin perhe on sen jälkeen vapaata riistaa? Tälläkö mennään vai oliko Hallis taas vaan se yksi poikkeus meidän ylivertaisessa moraalisamme?

Jos tämä olisikin joku uusi journalistinen avaus niin asiaa voisi sietää, mutta kun me kaikki tiedämme että juttu on SK:ssa vain siksi että kyseessä on Jussi Halla-aho.

Tunnen niin paljon toimittajia että tunnen tämän ajatusprosessin. Ei ole mitään ristiriitaa kirjoittaa aamulla kolumnia Manchesterin iskujen jälkimainingeissa siitä miten oman moraalisen kompassin järkkymättömyys tekee länsimaista paremman vaikka taivaalta sataa pikkutyttöjen ruumiinosia, nahkaa ja ulosteita ja illalla poiketa omasta moraalistaan koska Halla-aho tuntuu vähän mulkulta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Eli kun perhe on ollut kerran Me Naisissa/Gloriassa/Reginassa/Kodin Kuvalehdessä niin perhe on sen jälkeen vapaata riistaa?

Tavallaan näin kun kyseessä on julkisuuden henkilöstä jonka toimessa rehellisyys ja luottamus (pitäisi olla) avainasemassa. Ja toki jos itse ilmoittaa, että on "neljän lapsen isä" ja paljastuu ettei tilanne ole näin, niin kai siitä voi uutisoida? Varsinkin kun paljastuksen tekee pettymystä kokenut lapsen äiti...

Eri tilanne olisi kokonaan, jos olisi alusta asti ilmoittanut että "onhan noita lapsia ja parin eri äidin kanssa". Tai edes se, että "on viiden lapsen isä". Tai edes että "en kommentoi millään tavoin ja koskaan yksityiselämääni".

..., mutta kun me kaikki tiedämme että juttu on SK:ssa vain siksi että kyseessä on Jussi Halla-aho..

... joka ei osannut hoitaa naisasioitaan hyvin ja toisaalta on annettu ymmärtää, että tietoa on vuodettu persujen sisäpiiristä.
 

Byvajet

Jäsen
Eli kun perhe on ollut kerran Me Naisissa/Gloriassa/Reginassa/Kodin Kuvalehdessä niin perhe on sen jälkeen vapaata riistaa?

Kaikkien poliitikkojen yksityiselämää arvioidaan ja arvostellaan, myös Halla-ahon. Sama koskee esimerkiksi julkisuuden pappeja. Piispa Kantolan sivusuhde pysyi julkisuudessa kauan.

Aatteellisissa tehtävissä olevien ihmisten täytyy hyväksyä, että heidän käytöstään arvioidaan suhteessa heidän julistamiinsa arvoihin. Niin sen täytyykin olla, koska ihminen, joka puhuu yhtä ja tekee toista, on epäuskottava ihminen. Tällaiset valtaa käyttävät ihmiset median tulee paljastaa.

Kun Ville Niinistö lenteli Suomen ja Ruotsin väliä, sitäkin arvosteltiin. Vihreyteen kun ei oikein sovi perhe-elämän toteuttaminen ilmateitse.
 

Tuamas

Jäsen
Kun tuolta internetin jäteläjästä on tätä keissiä käynyt läpi, niin Hallis on valehdellut lojaaliudesta perheelle, alkoholinkäytöstä sekä lapsiensa lukumäärästä (tästä tämä tyttöystävä kahdeksan vuoden ajalta sitten veti herneet nenään).
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Eli poliitikkojen pitää etukäteen ilmoittaa avioliiton ulkopuolisista suhteistaan. Muuten ovat vapaata riistaa.

Hyvä että selvisi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kun tuolta internetin jäteläjästä on tätä keissiä käynyt läpi, niin Hallis on valehdellut lojaaliudesta perheelle, alkoholinkäytöstä sekä lapsiensa lukumäärästä (tästä tämä tyttöystävä kahdeksan vuoden ajalta sitten veti herneet nenään).
Halla-ahohan on naistensa/perheidensä lukumäärän perusteella kuin kunnon musulmaani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös