Kokkolan Hermes kaudella 2017–2018

  • 197 991
  • 547

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Mä en ymmärrä että olisi muka sopimuksia mutta niitä ei julkaista. Kyllä ne Hermeksen toimistolla lukee näitä juttuja joten aikamoista kusemista maksavien asiakkaiden päälle jos ne niin tekisi.

Odotan mielenkiinnolla hinnoitteleeko Hermes kausikortit taas ihan päin persettä. Itse olen miettinyt että mikäli kausikortti maksaa edes euron yli 240€ jätän sen ostamatta. Sopiva hinta olisi tietenkin selvästi halvempi mutta siitä on turha haaveilla.

Edit. Joten toimiston väelle joka lukee näitä juttuja. Herätys! Työpaikalla ei saa nukkua! *hymiö*
 

hemppa73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan hermes, ja alasarjan symppikset
En tiedä miksi,mutta edellisilläkin kausilla pantattu miesten nimiä jotka Jumal-paitaan kaudella sonnustautuvat, joten pieni luotto on... Mut kumpi voittaa luotto vai pelko...
 

rasperi75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Rahaa on se on fakta, mutta miksei pelaajia? Pientä hypeä pitäisi pitää päällä KOKO VUODEN. Katsokaa vaikka muita seuroja. Kannattajien muroihin kustaan jälleen
 

Interested

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Hermes haluaa ylpeänä tiedottaa, että ensi kauden joukkueesta noin puolet on nyt kasassa!

Urheilutoimenjohtaja Pasi Tuukkanen: "Olen erittäin tyytyväinen sopimuksiin jotka on tehty. Näillä luodaan erittäin hyvä pohja joukkueen tekemiselle kaudelle 17-18."

Uusia pelaajasopimuksia julkaistaan huomisesta lähtien! Pysykää kuulolla!!!!
 

hemppa73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan hermes, ja alasarjan symppikset
Hermes haluaa ylpeänä tiedottaa, että ensi kauden joukkueesta noin puolet on nyt kasassa!

Urheilutoimenjohtaja Pasi Tuukkanen: "Olen erittäin tyytyväinen sopimuksiin jotka on tehty. Näillä luodaan erittäin hyvä pohja joukkueen tekemiselle kaudelle 17-18."

Uusia pelaajasopimuksia julkaistaan huomisesta lähtien! Pysykää kuulolla!!!!

Loistavasti ajoitettu ulos tulo seuralta!!!
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Taavi Tiala, Jimi Nylund ja Henri Limma tipsahti heti näin aamutuimaan. Nylundia on kehuttu jossain, en vain löytänyt lähdettä. Muistan että ajattelin jo viimekaudella että siinä voisi olla potenttiaalinen ja edullinen kaveri. Vielä paikallinen.

Tiala pelasi hyvän kauden Akoissa. Teki mukavasti pisteitä, ja on varmasti vahvistus. En epäile sitä ollenkaan. Paremmilla tehoilla tulee kun esimerkiksi Virtanen tuli.

Limman jatko on aivan loistava asia. Omista pitää pystyä nostamaan pelaajia, se nyt vain on elin ehto tässä koko touhussa.

Itse olen tyytyväinen, hyviä nuoria paikallisia pelaajia. Näin tätä pitäisi pystyä tekemään että tämä on kannattavaa, eikä taas jouduta lähteä alaspäin.

Toisaalta, ymmärrän kyllä että 8/10:stä ei syty, ei ollenkaan. Ja jää odottamaan niitä "oikeita" vahvistuksia.

Sekin on totta, en usko minäkään että paperilla näistä kukaan korvaa Appelgrenia, Kangasta saatika Nättistä. Franssilaa ja Ikosta nyt ei ainakaan, koska ovat hyökkääjiä. Mutta kuka tietää, tuleeko vielä lisää tänään? Itse ainakin veikkaan että saattaa tulla.

Mutta mielestäni suunta on oikea, ja sieltä tipahtaa vielä ne "tähti" nimet myöhemmin.

Kapteeni meillä kuitenkin on jo, Nättisen lähdön myötä mielestäni ei ole kun yksi vaihtoehto kenelle C:n voi laittaa(tuli sieltä sitten ketä tahansa) on Nico Lehto.

Tässä vielä linkki Hermeksen kotisivulle koskien uutista: TAAVI TIALA JA JIMI NYLUND HERMEKSEEN - HENRI LIMMA JATKAA | KOKKOLAN HERMES
 

hemppa73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan hermes, ja alasarjan symppikset
Taavi Tiala, Jimi Nylund ja Henri Limma tipsahti heti näin aamutuimaan. Nylundia on kehuttu jossain, en vain löytänyt lähdettä. Muistan että ajattelin jo viimekaudella että siinä voisi olla potenttiaalinen ja edullinen kaveri. Vielä paikallinen.

Tiala pelasi hyvän kauden Akoissa. Teki mukavasti pisteitä, ja on varmasti vahvistus. En epäile sitä ollenkaan. Paremmilla tehoilla tulee kun esimerkiksi Virtanen tuli.

Limman jatko on aivan loistava asia. Omista pitää pystyä nostamaan pelaajia, se nyt vain on elin ehto tässä koko touhussa.

Itse olen tyytyväinen, hyviä nuoria paikallisia pelaajia. Näin tätä pitäisi pystyä tekemään että tämä on kannattavaa, eikä taas jouduta lähteä alaspäin.

Sekin on totta, en usko minäkään että paperilla näistä kukaan korvaa Appelgrenia, Kangasta saatika Nättistä. Franssilaa ja Ikosta nyt ei ainakaan, koska ovat hyökkääjiä. Mutta kuka tietää, tuleeko vielä lisää tänään? Itse ainakin veikkaan että saattaa tulla.

Mutta mielestäni suunta on oikea, ja sieltä tipahtaa vielä ne "tähti" nimet myöhemmin.

Kapteeni meillä kuitenkin on jo, Nättisen lähdön myötä mielestäni ei ole kun yksi vaihtoehto kenelle C:n voi laittaa(tuli sieltä sitten ketä tahansa) on Nico Lehto.

Tässä vielä linkki Hermeksen kotisivulle koskien uutista: TAAVI TIALA JA JIMI NYLUND HERMEKSEEN - HENRI LIMMA JATKAA | KOKKOLAN HERMES

Ei ollut mitään änäri miehiä,mutta mielenkiintoisia hakuja Tiala ja varsinkin Nylund ja mielestäni Limma ansaitsee mahdollisuuden... Nuo ovat niitä tulevaisuuden pelaajia kaikki, kuten myös Paulaharju,Huhtala ja Korkiakoski kaikilla mahdollisuus nostaa tasonsa korkeammalle...
Suunta minustakin oikea, pari kautta ja siinä on meillä niitä uusia Nättisiä,Appelgrenejä yms. Pitkä jänteisyyttä,juuri näin pitääkin...

Ns.ykköskorin miehiä tulee varmaan myöhemmin sitten...

Ja lisää on tulossa, onko se tänään,lauantaina vai maanantaina sitä jään vesikielellä odottamaan...
 
Viimeksi muokattu:

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Itekki olen tyytyväinen näihin soppareihin. Nuoria ja lupaavia pelaajia, eiköhän Tiala ja Limma ota urallaan seuraavan stepin. Tuukkasen mukaan miehiltä kummiski steppiä odotetaan, joten vois odottaa että Upi antaa reilun mahdollisuuden muullakin kuin pienillä minuuteilla ja hajaotteluilla ylemmissä kentissä.

Omat mutut alkukauden kentällisistä Tuukkasen sanomisien perusteella. Ei toive tai tieto, pelkkä mutu.

1 X - Korkiakoski - X
2 Kivinen - Huhtala - Tiala
3 Limma - X - Paulaharju
4 Nylund - X - X

Fursa

Toiveissa olis että Fursa sais keskikroppaan jämäkkyyttä ja pystyis tulevalla kaudella pelaamaan miesten tasolla edes välttävästi.

Onko Kinnusella vielä soppari vai miks sen naama löytyy vielä Hermeksen kotisivuilta, mutta ei EPstä?

Aika hyvällä prosentilla on Hermeksen haut viime vuosina osuneet, eli luottoa löytyy. Turhauttavaa tää kyllä on odotella kärkimiehien tuloa kun muut ulostaa niitä vähän väliä, pakisto huutais kiekollisuutta ja syvyyttä, hyökkäys taas sitä terävintä kärkeä. Eiköhän sieltä jotain taas pitkän ja tuskastuttavan hiljaisuuden jälkeen putkahda
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Itekki olen tyytyväinen näihin soppareihin. Nuoria ja lupaavia pelaajia, eiköhän Tiala ja Limma ota urallaan seuraavan stepin.

Omat mutut alkukauden kentällisistä Tuukkasen sanomisien perusteella. Ei toive tai tieto, pelkkä mutu.

1 X - Korkiakoski - X
2 Kivinen - Huhtala - Tiala
3 Limma - X - Paulaharju
4 Nylund - X - X

Ihan oma veikkaus on että Nylund on tuolla 2:s ketjussa! Perustelen sillä että on "vain" 2vuotta nuorempi ku Kivinen. On ollut mukana enemmän tai vähemmän säännöllisesti maajoukkueissa, päässyt Kärppien liigan mukana olemaan. Joten lähtökohdat katsoen pitäisi olla huomattavasti parempi kun Kivinen viimevuonna. Mutta kun on kyse nuorista miehistä, niin eihän sitä ikinä tiedä. Mutta itse uskon että häntä on kaavailtu tuonne tulosyksikköön. Ei ole kuulemma pelaajatyypiltä todellakaan mikään rikkovaan rooliin sopiva pelaaja.
 

hemppa73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan hermes, ja alasarjan symppikset
Ketjulottoon päätin itsekin osallistua...

1.Nylund - X -
2.Kivinen - Korkiakoski - Tiala
3. Limma/X - Huhtala - Paulaharju
4. Limma/D- X - X

Limma vaikka on 4 ketjussa saa rehellisesti pelata paljon kuten Upi peluutti tasaisesti runkosarjassa 5-5 pelissä, saattaapa olla jopa kolmosketjun mies... No tämän veikkauksen jälkeen tietää miten ketjut EI AINAKAAN MENE *hymiö*
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Ihan oma veikkaus on että Nylund on tuolla 2:s ketjussa!

Ei oo mitään tuntemusta Nylundista, eikä A junnuissakaan tehnyt mitään älyttömiä pisteitä. Viikiläki tais tehä aika kovat tehot A junnuissa, ja kaikkihan näki miten Mestiksessä onnistu tuo pistetehtailu. Toittovasti Nylund on mies ylempiin kenttiin, ite en siihen usko.
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Erittäin tärkeä jatko tähän väliin. Tietää ainaki missä on joukkueen tason pohja kun Rantala jatkaa. Ei tuu yllätyksenä.

Mutta tosissaan. Pari kautta on Rantalan tason nostoa odoteltu. Välillä näyttää että kyllä se sieltä tulee, mutta taas tulee pelissä joku yksittäinen virhe ja kaveri vaipuu syvään synkkyyteen. Olis sillä tasolla millä pelas sen viime kauden ekan maalin jälkeen pari peliä. Hyvänä päivänä ihan ok tasoa, huonon päivän taso sitte on sitä ettei Mestiksessä tuon tason miehellä pitäs olla mitään asiaa.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Juuso Rämö julkaistiin tänään. Hyvä haku jälleen kerran. Mutta en näe tässäkään sitä meidän "Keinästä" millään. Ehkä ne tai se kaikkein kirkkain tähti puuttuu tai on vielä jossain laatikon pohjalla?

Rantalan sopimus oli erittäin hyvä. Alkaa nousta kohta aika korkeelle Hermeksen kaikkien aikojen eniten pelanneena ulkopaikkakuntalaisena. Onhan siellä vielä miehiä toki edellä. Mutta harvassa on ne jotka täällä on pelannu yli 2 kautta putkeen.

Linkki Hermeksen sivuille ja uutiseen Rämöstä:

JUUSO RÄMÖ HERMEKSEEN | KOKKOLAN HERMES
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Mielestäni on mahtavaa että seura laittaa sopimuksia ulos näin tietyin väliajoin, olkoot sitte sopimukset tehty vaikka joulukuussa 2014. Niin ainakin tulee sellanen olo että toimistolla ollaan työntouhussa. Hienoa nähdä että faneja kuunnellaan ja Hermes on kokoajan "pinnalla".

Jos pelkästään tämänhetken nimistä tekee joukkueen niin paljastuu kuitenkin se karu totuus:

Jukuri (Laakso)

Lehto - Sikstus
Rämö - Korkiakoski - Nylund

Rantala - -
Tiala - Huhtala - Kivinen

- - -
Limma - Kinnunen - Paulaharju

- - -

Fursa - - - -

Joten puolustajia on kaikki 3(!!!) kpl. Ja kyllähän tuosta puuttuu vielä paljon palasia. En siis lähtenyt kehittelemään mitään palasia, vaan tein ketjut niillä mitä on. Ja ei tuolla kyllä vielä oikein ketään haasteta. Oikeastaan tuo 2:s ketju näyttää sellaselta joka vois ollakkin ketju, mutta mielellään 3:s ketju. Joten tulisko sieltä seuraavaks niitä pakkeja jossain välissä?
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Eli tällä hetkellä maalivahdit on kunnossa. 5 pakkia tällä hetkellä. Johtava kiekollinen pakki tulis kyllä vielä tarpeeseen. Karhulan pelitapa vaatii pakeilta aika paljon kiekollista varmuutta, eli luulis että sen 2 kiekollista pakkia ainaki vielä tulee.

9 hyökkääjää, eli sellaset 5 hyökkääjää tarvis. Ilmeisesti Rämö, Korkiakoski ja Huhtala on ne top 3 sentterit millä mennään, ykkösen laitureita huutais vielä ja nelosen sentteriä. Ja tarviihan sitä pari miestä rotaatioonki.
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Itse en millään halua uskoa että meillä on kasassa jo kolme kärkisentteriä. Puhutaan paljon jatkuvuudesta mutta jotenkin tuppaa jäädä unohtumaan että pitää myös parantaa sijoitusta edellisestä vuodesta, ja sitä me ei tehdä ellei saada haalittua kovempia nimiä.

Tämä on hyvä alku, mutta isoja saappaita on vielä täyttämättä.

Itse hahmottelen kenttiä näin:

1. Xx - xx - xx
2. Rämö - Korkiakoski - Tiala
3. Nylund - Huhtala - Limma
4. Kivinen - xx - Paulaharju

Pakit 1. Xx - Lehto
2. Xx - Pälve
3. Sikstus - Blomberg / Rantala

Mistäköhän johtuu että viime kauden joukkueesta on vain Rantala, Limma ja Huhtala tehnyt jatkosopparin kauden jälkeen. Mua oikeasti vähän huolestuttaa tuo juttu.
 

Mahika7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Mistäköhän johtuu että viime kauden joukkueesta on vain Rantala, Limma ja Huhtala tehnyt jatkosopparin kauden jälkeen. Mua oikeasti vähän huolestuttaa tuo juttu.
Kyllä tämä haiskahtaa siltä että seurajohto on liikaa luottanut Upiin ja tämän puheisiin että ensi kaudella jatketaan samaan malliin.. Tiedä sitten onko Upilla ollut luottoa että pelaajat jatkavat mutta kun yksi toisen jälkeen on lähtenyt niin ei olla haluttu jatkaa enää.. Jotenkin ymmärtää Upin jatkon kun seura puhui "jatkumosta", mutta nyt tämä ei valitettavasti sitä ole ja luultavasti Upi suuntaa ensi kauden jälkeen muualle.. Olisiko sittenkin pitänyt hommata uusi vetäjä tähän projektiin ja tuoda uusia tuulia mukanaan? Eikö seurajohto ja UTJ ottanut tarpeeksi selville mikä on pelaajien suhtautuminen Upiin? Olisiko uudella koutsilla jäänyt useampi pelaajaa tänne? Näitä voi aina spekuloida mutta tosiaan fakta on se että kaksi kärkijätkää lähti Liigan puolelle yrittämään ja se on täysin ymmärrettävää.. mutta Franssila espooseen... Franki sut saadaan vielä!

Ensi vuonna ei pleijareihin mennä jos nämä on meidän kärkihankinnat...
Toki pitää muistaa että Sapkon ketjussa huudettiin myös joukkuetta Suomisarjaan ennen viime kauden alkua...

VAHVISTUKSIA odotellessa!

E: Ja please seurajohto, palkatkaa joku johtamaan projektia ja MYYNTIPÄÄLIKKÖ koska Kokkolassa on potentiaalia paljon parempaan ja suurempaan yleisöön! KIITOS!
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Fakta on että Korkiakoski oli viimekaudella Hokin kalleimpia pelaajia, ja vaikka kausi oli heikohko(sekä että) niin ottajia olisi ollut muuallakin. Joten häneen on varmasti satsattu ihan rahallisestikkin. Se oliko fiksu veto, se jää nähtäväksi. Mutta siihen seura luottaa että saa rahoille vastinetta. Ihmettelen kyllä suuresti jos hän ei ole se suunniteltu ykkösen sentteri!

Franssilan lähdön ymmärrän, espoosta leivotaan, tavalla tai toisella liigaseura. Ja se auttaa varmasti heitä saamaan pelaajia. Itse en arvosta Upia, enkä pidä hyvänä valmentajana. Se on oma mielipide. Mutta en usko että jatkajat on valmentajasta kiinni, pakka vaan menee uusiksi. 3 kpl kärkipelaajaa lähti liigaan(Kangas, Appelgren, Ikonen), 2 kpllähti ulkomaille(Nättinen, Jormanainen). Wacklin ja Franssila halusi uusia haasteita. Vaikka Paavilainen omia suosikkeja onkin, niin saadaanko me hänestä mitään, mitä ei jo olisi? Markkula on oikeastaan ainoa viimekauden miehistä jonka vielä ottaisin. Lehto, Kivinen ja Sikstus on myöskin jatkajia, vaikka ne tehtiin jo kesken viimekauden. Ei nämä optiot mestiksessä mitään yleensä merkkaa. Jos on seuran optio, mutta pelaaja haluaa lähteä niin en usko että se on ongelma.

Ei muidenkaan paitsi Espoon joukkue näytä paperilta kovinkaan kummoselta, ei se tarkoita etteikö nämä tulleet pelaajat olisi vahvistuksia vaikka täällä ei heistä mitään tiedetä etukäteen. En usko että on ostettu "sikaa säkissä". Vaan kyllä jokainen hankinta on varmasti sellanen mitä valmentaja on halunnut. Ei se Kalpakaan kummonen ollu paperilla. Mutta siellä omaksuttiin valmentajan metoodit ja tulos oli aivan loistava. En edes usko että Upi olisi jatkanut täällä jos ei saisi vaikuttaa siihen ketä tänne on tulossa. Ihmettelen vähän sitä miten kovaa joukkuetta tänne oikein odotetaan. Kangas ei kelvannut Sapkolle, oli silti Hermeksen parhaita pelaajia. Samoin Wacklin oli oiva vahvistus.

Uskon että tällähetkellä tilanne on kutakuinkin tämä:

Lehto - Pälve
Rämö - Korkiakoski - Markkula

Sikstus - Andersson
Ahlgren - Virtanen - Tiala

Rantala - Blomberg
Kivinen - Huhtala - Nylund

Paulaharju - Kaarlela - Limma

Sitten on Kinnunen ja Fursa vielä reservissä. Eli veikkaan että sellaset 4-6 kpl pelaajaa vielä tulee. Näistä on 2 kpl on mestistasolle hyviä ja kokeneita miehiä. Ja loput on sitte nuoria hakuja tai suomi-sarja löytöjä.

Ja ei, kun puhutaan mestiksestä ja rahasta. Niin silloin ne summat ei päätä huimaa, mutta jotain rahaa se kuitenkin on.

Edit. Lisätty Markkula ykkösen laitaan!

Edit2. Lisätty uudet kaverit.
 
Viimeksi muokattu:

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Viisasta tekstiä @devil29 . Hyvinkin todennäköisesti Tuukkanen & Upi on ajatellut juuri tuolla tavalla. Itse toivon että ainakin Nylund ja Rämö tippuis molemmat pykälän verran alaspäin, jotenkin vain sellainen "fiilis" näistä.

Itse en perustan näitä mielipiteitä fiiliksen perusteella. Ainahan sitä toivoo että tulis näitä Roope Rantoja mutta se ei taida olla ihan todellisuutta *hymiö*

Niin, fiiliksellä heitän vielä että Nylund tai Paulaharju tulee lyömään kunnolla läpi. Tekee ainakin sen +30 pojoa! :)

Edit. Itse ainakin odotan niin kovaa joukkuetta että kotietu saadaan tasaisemmalla pelillä hoidettua.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Markkula jatkaa! Ihan uskomattoman tärkeä palanen, tuo johtajuutta ja kokemusta. Eikä ole paskempi pellaajakaan. Tosi hyvä juttu.

Edelliseen lisäisin vielä että kyllä mä sen yhden Huovisen ottaisin viimekauden joukkueesta riemusta kiljuen! Vaikka olikin kova tuhlaileen, niin on vaan helvetin mukava seurattava.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös