RIP-ketju

  • 2 869 130
  • 11 592

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Oon hoitamassa sisko kuuroo koiraa ja naapurissa joku pentukoira pitää melkosta vininää.

Myös väärät vaihdot vituttaa. Miks ei voida antaa olla vaikka 10 sekunnin varoaikaa noihin vääriin vaihtoihin?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myllykosken muistoa kunnioittaen. Hienoja sanoituksia, oma suosikkini yhtyeensä tuotannosta on Kipee. Siinäkin sellaista tekstiä että nämä tämän ajan robinit eivät ikinä uskaltaisi esittää.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Freukkareilta tiedän sattuneesta syystä vain kappaleen Jokerit. Mutta sitä kappaletta olen kuunnellut senkin edestä. Ja tietääkseni Freukkarit on ollut esiintymässä monissa Jokerit-aiheisissa tapahtumissa.

Kepeät mullat Pekka Myllykoskelle.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Pekalle mullat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Freukkareilta tiedän sattuneesta syystä vain kappaleen Jokerit. Mutta sitä kappaletta olen kuunnellut senkin edestä. Ja tietääkseni Freukkarit on ollut esiintymässä monissa Jokerit-aiheisissa tapahtumissa.

Eihän tämä mikään salaisuus ole. Ei ole mikään puolen Suomen Pekka vaan ihan jokaisen.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Freukkareilta tiedän sattuneesta syystä vain kappaleen Jokerit. Mutta sitä kappaletta olen kuunnellut senkin edestä. Ja tietääkseni Freukkarit on ollut esiintymässä monissa Jokerit-aiheisissa tapahtumissa.

Kepeät mullat Pekka Myllykoskelle.
Pekkahan oli Jokeri ihan viimeisen päälle ja viimekin kaudella kävi monesti matseissa. Ei enää kovin hyväkuntoisena, mutta kävi kuitenkin.
"Hitto joo, mä en pelle oo. Jos mies en olla saa."
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Pekka, lepää rauhassa.
Paljon olen tuotantoasi kuunnellut ja lukenut. Onneksi ne jäävät ikuisiksi ajoiksi meidän ja muiden kanssamme.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pekkahan oli Jokeri ihan viimeisen päälle ja viimekin kaudella kävi monesti matseissa. Ei enää kovin hyväkuntoisena, mutta kävi kuitenkin.
"Hitto joo, mä en pelle oo. Jos mies en olla saa."
Muita Freukkareiden kappaleita en tiennyt tietäväni, mutta tuo lausahdus "Hitto, joo mä en pelle oo" kuulosti tutulta, niin piti mennä tutkimaan Youtubea. Ja riittäähän näitä minulle tuttuja hittejä Freukkareilta: Särkynytsydämiset, En koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa, Juomalaulu, Tili meni ja Danny show (ainakin nämä). Pitääkin kuunnella nämä läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Ja riittäähän näitä minulle tuttuja hittejä Freukkareilta: Särkynytsydämiset, En koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa, Juomalaulu, Tili meni ja Danny show (ainakin nämä). Pitääkin kuunnella nämä läpi.

Jos ei vielä tullut suosituksista vastaan kappale "Mystinen metsätyömies", kannattaa etsiä se. On aivan poskettoman taidokas sanoitus.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On aivan poskettoman taidokas sanoitus.

Tässä pyörii näitä samoja koko kansan hittibiisejä ja eihän se väärin ole. Kannattaa silti sukeltaa syvemmälle niihin sanoituksiin mistä oikeasti on kyse.

Tubesta löytyy oikeastaan aika huonosti, mutta levykaupoista löytyy. Nyt tietenkin hinnat nousivat jo. Ei se ole mitään hifistelyä, että olen varmistanut koko tuotannon jo vuosia sitten ja kyllähän siitä on maksettukin.

CD-kauppa on alamaissa ja kuolemassa, mutta niitä on tarjolla. Tuli joskus ostettua keikalla levy mikä oli jo kotona, mutta sillä lailla kulttuuria tuetaan.

Näin lokeroiva teksti ei minusta oikein sovi enää nykyvihreiden linjaan. Olisi parempi, jos laulettaisiin "hitto joo, mä en pelle oo, jos miesoletettu en olla saa".

Nykyvihreät eivät ole edes kuulleet legendasta. Ja ne mitkä on ovat aivan kauhuissaan ja miettivät miten tästä eteenpäin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin ja levyistä, jos nyt jollekin olisi epäselvää:

– Uutta musiikkia ei tällä nimellä tietenkään tule. Se loppui Pekkaan.
(Arto Pajukallio)
 
Tubesta löytyy oikeastaan aika huonosti, mutta levykaupoista löytyy. Nyt tietenkin hinnat nousivat jo. Ei se ole mitään hifistelyä, että olen varmistanut koko tuotannon jo vuosia sitten ja kyllähän siitä on maksettukin.

En ole levyjä ostellut enää vuosiin, enkä osta. Tota muoviromuksi nykytekniikan myötä muuttunutta roskaa on hyllyssä jo nykyisellään ihan tarpeeksi. Mutta Spotifysta näköjään löytyy paljon Freukkarien tuotantoa, joten voit konossöörinä suositella sitä "hidden gems" -osastoa. Mystisen metsätyömiehen ja Johannesburgin buurin lisäksi en ole muista kuulemistani Myllykosken lauluista suuresti syttynyt, mikä on vaikuttanut siihen, että yhtyeeseen tutustuminen on jäänyt hyvin pintapuoliseksi.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta Spotifysta näköjään löytyy paljon Freukkarien tuotantoa, joten voit konossöörinä suositella sitä "hidden gems" -osastoa.

Niitä on niin paljon, ne pitää kuunnella moneen kertaan kaikki läpi, mutta laitetaan nyt vaikka Lintumies, Isätön cowboy, Vanha kaarti ja Kylmä sää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Unohtui laittaa On se hyvä (ettei lehmät lennä)

12. kesäkuuta ja imatralainen poliisi eivät ole lauluja vaan sisältyvät siihen, että onneksi lehmät ei lennä.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Ensimmäinen (ja viimeinen) viesti tähän ketjuun.. Ottaa vaan niin koville. Rauhaisat levot Pekka.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
R.I.P. Joanie

Tietyllä tavalla oksettaa lukea noi surunvalittelut Henry Winklerin ja Ron Howardin osalta, jotka voivottelee Erin Moranin menehtymistä. Erin oli koditon pummi viimeiset vuodet. Eipä näitä miljonäärejä aikaisemmin näkynyt.

Samaa ajattelin. Mutta ei voi tietää, että onko kuitenkin yritetty auttaa, mutta ei ole kelvannut? Alko taisi maistua muidenkin ongelmien lisäksi.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
YouTubesta löytyi 28.1.2017 kuvattu pätkä, missä Myllykoski vetää Huojuvan Ladon kanssa sanoittamansa käännöskappaleen Tuuli puita taivuttaa. Kyllä tuli pala kurkkuun tuota pätkää katsoessa. Pekan viimeinen julkinen esiintyminen.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kävin viemässä kynttilöitä kirkolle ja osallistuin samalla jumalanpalvelukseen. Semmoiset, kun ei kiinnosta ja muutenkin kielellä mistä osaan vain alkeet, niin siinä oli hyvä muistella menneitä keikkoja.

Kavereitten kanssa on paljon juteltu, monenlaista on keikoilla ollut ja todella monta niitä on itse kukin nähnyt ja monella oltiin isommallakin porukalla.

Elämä jatkuu ja mietin tuossa, että eipä tämä juuri Pekan kuunteluun edes vaikuta, kun se soi alkoholia nauttiessa muutenkin koko ajan paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös