Vain elämää – viihdeohjelma

  • 562 893
  • 3 073

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Miksi Joutsenlaulu ylipäänsä lauletaan tuossa ohjelmassa? Eihän se ole Olli Lindholmin biisi, ei edes hänen esittämänsä biisi.

Vaikka unohdettaisiin biisin omistajuus tyystin, Haberin version esittäminen missään mediassa olisi pitänyt kieltää heti, kun laulu oli saatu purkkiin. Ihan sama mitä mieltä Joutsenlaulusta on ylipäänsä, mutta tämä on täydellinen rimanalitus.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Youtubesta löytyy tuo Haberin versio Joutsenlaulusta, ja entistä harmillisemmaksi asian tekee se että kyseessä oli oikeasti erittäin hyvä veto. Nyt tuota ei kuitenkaan voi julkaista missään, ja olen kyllä itsekin sitä mieltä että olihan tuo noin niinku kaiken järjen mukaan ihan älytön ratkaisu esittää Joutsenlaulu Olli Lindholmin päivänä. Silloin tuo olisi vielä jotenkin hatarasti perusteltavissa jos kysessä olisi puhtaasti bändien Vain Elämää, mutta kun kyseessä on enemmänkin yksittäisten artistien ympärille rakennettu kuvio. Yön päivänä Joutsenlaulun esittäminen ei olisi niin outoa kuin Ollin päivänä.

Edelleenkin vertaisin tätä siihen jos John Lennon olisi elossa ja hän osallistuisi vastaavaan ohjelmaan, ja siellä joku esittäisi Lennonin päivänä Beatlesin tuotannosta Yesterdayn.
 

Tuamas

Jäsen
Youtubesta löytyy tuo Haberin versio Joutsenlaulusta, ja entistä harmillisemmaksi asian tekee se että kyseessä oli oikeasti erittäin hyvä veto. Nyt tuota ei kuitenkaan voi julkaista missään, ja olen kyllä itsekin sitä mieltä että olihan tuo noin niinku kaiken järjen mukaan ihan älytön ratkaisu esittää Joutsenlaulu Olli Lindholmin päivänä.

Onhan se sanoituksellisesti ihan raiskattu radiopop-versio, jossa tarinasta suurin osa on leikattu ja tehty "koskettava radiohitti".

Tämä on se mistä Hakulinen on ymmärrettävästi kiukustunut ja olen täysin Hakulisen linjoilla.

Pelimiehen veto olisi Haberilta ja tuotantoyhtiöltä tehdä täysimittainen versio ja levyttää se.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onhan se sanoituksellisesti ihan raiskattu radiopop-versio, jossa tarinasta suurin osa on leikattu ja tehty "koskettava radiohitti".

Tämä on se mistä Hakulinen on ymmärrettävästi kiukustunut ja olen täysin Hakulisen linjoilla.
Itse olen ymmärtänyt että Hakulinen loukkaantui ylipäätään tuon biisin esittämisestä, ja ymmärrän ihan täysin jos näinkin on koska eihän tuo ole Olli Lindholmin tunnetuksi tekemä biisi. Kuten olen sanonut, niin ei tuota olisi kenenkään täysjärkisen pitänyt esittää Olli Lindholmin päivänä, ja Hakulisella on täysi oikeus suuttua tästä.
 

Tuamas

Jäsen
Itse olen ymmärtänyt että Hakulinen loukkaantui ylipäätään tuon biisin esittämisestä, ja ymmärrän ihan täysin jos näinkin on koska eihän tuo ole Olli Lindholmin tunnetuksi tekemä biisi. Kuten olen sanonut, niin ei tuota olisi kenenkään täysjärkisen pitänyt esittää Olli Lindholmin päivänä, ja Hakulisella on täysi oikeus suuttua tästä.

Eilisessä EVS-livessä + hesarin haastattelussa sanoi, että esittämistä ihmetteli mutta se olisi ollut ok, jos sanoitusta ei olisi raiskattu.

”Minusta on tehty häiriötekijä Suomen viihteelle, vaikka sanoin vain, että älkää muuttako Joutsenlaulua.”,

"Ei sillä muuten niin väliä olisi, mutta huolella tekemäni tarina katkaistaan keskellä. Olin jo joulukuussa lähettänyt tekstiviestin, että en suostu sanojen pätkimiseen. Minulle sanottiin, että tahtoani noudatetaan. Ja silti tv-ohjelmassa tuollaista esitetään ilman lupaa”, hän paheksuu."
&
”Tehkööt vain version, jos sanoja ei leikellä. Sellaisen version saa minun puolestani levyttää. Ei minulla ole mitään Samu Haberia vastaan!”

Hakulinen, HS

Näin Yön Joutsenlaulu typistyi Vain elämää -videolla – oman tätinsä tarinan sanoittaneen Jussi Hakulisen oikeuksissa riittää yhä pohdittavaa - Kulttuuri - HS.fi
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eilisessä EVS-livessä + hesarin haastattelussa sanoi, että esittämistä ihmetteli mutta se olisi ollut ok, jos sanoitusta ei olisi raiskattu.
Okei, tähän en ollutkaan tutustunut sen tarkemmin. No entistä enemmän on sitten Hakulisella oikeutta suuttua tästä, varsinkin jos hänelle oli luvattu ettei Joutsenlaulua lähdetä muuttamaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
MInusta tuo Hakulisen vaatimus ja suhtautuminen asiaan on vähintäänkin ymmärrettävä ja asiallinen, ja hyvin perusteltu. Jos ei ohjelman tekijät tähän suostu ja lähtevät siitä huolimatta julkaisemaan tuollaisen "raiskatun" version ilman tekijän lupaa niin turha minusta Hakulisesta on tuossa mitään häirikköä tai konnaa tehdä.

Tämä on itse asiassa sellainen juttu mikä minua on aina ärsyttänyt näissä formaateissa (Idols, Voice of Finland, Vain elämää jne.) että noissa esitetään näitä typistettyjä versioita biiseistä, vaikka näitä ohjelmia on tullut seurattuakin paljon. Kun ainakin itselle se sanoitus on aina yleensä niin iso osa biisiä, ja sen katkominen ja typistely monesti pilaa koko biisin, niin jotenkin vaan aina korostaa sitä miten näissä viihde murskaa kaikki musiikilliset arvot alleen. No, näiden ihan haistapaskan artistien kohdalla se nyt on ihan yksi ja sama miten niitä biisejä typistellään kun sanoitukset on muutenkin täysin sisällötöntä diibadaabaa mutta näiden biisien kohdalla se aina ärsyttää kun se oikeasti huolella rakennettu tarina sotketaan täysin sen takia että saadaan se biisi typistettyä formaattiin sopivaan pariin minuuttiin.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tämä on itse asiassa sellainen juttu mikä minua on aina ärsyttänyt näissä formaateissa (Idols, Voice of Finland, Vain elämää jne.) että noissa esitetään näitä typistettyjä versioita biiseistä, vaikka näitä ohjelmia on tullut seurattuakin paljon. Kun ainakin itselle se sanoitus on aina yleensä niin iso osa biisiä, ja sen katkominen ja typistely monesti pilaa koko biisin, niin jotenkin vaan aina korostaa sitä miten näissä viihde murskaa kaikki musiikilliset arvot alleen. No, näiden ihan haistapaskan artistien kohdalla se nyt on ihan yksi ja sama miten niitä biisejä typistellään kun sanoitukset on muutenkin täysin sisällötöntä diibadaabaa mutta näiden biisien kohdalla se aina ärsyttää kun se oikeasti huolella rakennettu tarina sotketaan täysin sen takia että saadaan se biisi typistettyä formaattiin sopivaan pariin minuuttiin.

On kyllä jotenkin käsittämätöntä, että ohjelman kesto tuplataan ja siltikään itse kappaleita ei saada kokonaisina ulos.. mitä vittua oikeasti? Se extratunti käytetään mainoksiin ja johonkin tikanheittoon artistien kesken? NELONEN HAISTA VITTU!
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
EVS-liven tsekkasin myös, ja ehdottomasti myötäilen Hakulisen sanoja. Ymmärtäähän tuon biisin merkityksen kannalta.

Jotenkin en myöskään usko, että Haber kovinkaan omalla päätöksellään tätä teki, luulisi hänen muusikkona ymmärtävän tällaisen. Eli mikä osuus sitten lienee tuotannolla tuohon, että on biisi ylipäätään pitänyt saada ohjelmaan.

Odotan kyllä mielenkiinnolla, mitkä Yön biisit kuullaankaan. Olisi jotenkin surkuhupaisaa, jos esim. biisi Deadline tulisi joltain. Tuon kun laulaa Yön levyllä ex-basisti Jugi, ja biisin tekijäkin joku aivan muu kuin Olli (Antti Kleemola, tarkistin).
 

Tuamas

Jäsen
On kyllä jotenkin käsittämätöntä, että ohjelman kesto tuplataan ja siltikään itse kappaleita ei saada kokonaisina ulos.. mitä vittua oikeasti? Se extratunti käytetään mainoksiin ja johonkin tikanheittoon artistien kesken? NELONEN HAISTA VITTU!

Toki tämä on sovitettu tyngäksi, Haberin levyttämä versio on sama typistetty kuraversio.

Tällä kaudella kappaleista tulee kokopitkät versiot, nyt vain Haberille tuo sovitettiin tuollaiseksi höpöhöpöversioksi.
 

Tuamas

Jäsen
Odotan kyllä mielenkiinnolla, mitkä Yön biisit kuullaankaan. Olisi jotenkin surkuhupaisaa, jos esim. biisi Deadline tulisi joltain. Tuon kun laulaa Yön levyllä ex-basisti Jugi, ja biisin tekijäkin joku aivan muu kuin Olli (Antti Kleemola, tarkistin).

Sieltä tulee Ihmisen poika, Joutsenlaulu, Rakkaus on lumivalkoinen, Särkynyt enkeli ja kaksi muuta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
MInusta tuo Hakulisen vaatimus ja suhtautuminen asiaan on vähintäänkin ymmärrettävä ja asiallinen, ja hyvin perusteltu. Jos ei ohjelman tekijät tähän suostu ja lähtevät siitä huolimatta julkaisemaan tuollaisen "raiskatun" version ilman tekijän lupaa niin turha minusta Hakulisesta on tuossa mitään häirikköä tai konnaa tehdä...

Samaa mieltä, saattaa tulla mielenkiintoinen vääntö lakimiesten kesken, toivottavasti Hakulisen linja pitää loppuun asti. Erikoinen episodi tuotantoyhtiön puolelta, ehkä he luulivat ettei Hakulinen jaksa tapella asiasta vaan tyytyy rahaan.
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Samaa mieltä, saattaa tulla mielenkiintoinen vääntö lakimiesten kesken, toivottavasti Hakulisen linja pitää loppuun asti. Erikoinen episodi tuotantoyhtiön puolelta, ehkä he luulivat ettei Hakulinen jaksa tapella asiasta vaan tyytyy rahaan.

Niin, Hakulisella ei ainakaan lehtijuttujen perusteella ole mennyt viime aikoina oikein hyvin (huumeongelmia). Ehkä on ajateltu että hänellä ei riitä voimia taistella tekijänoikeuksista kun omassa elämässä tarpeeksi säätämistä. Toivottavasti riittää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, Hakulisella ei ainakaan lehtijuttujen perusteella ole mennyt viime aikoina oikein hyvin (huumeongelmia). Ehkä on ajateltu että hänellä ei riitä voimia taistella tekijänoikeuksista kun omassa elämässä tarpeeksi säätämistä. Toivottavasti riittää.

Lisäksi on ollut suuria taloudellisia ongelmia, Jussin kesämökki myytiin jokunen vuosi sitten julkisella pakkohuutokaupalla. Tuolloin Jussi kertoi paikallisessa lehdessä ahdingostaan. Ehkä tuotantoyhtiö luotti selviävänsä rahalla, mikä on tietysti vieläkin mahdollista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vähän kyllä ihmetyttää myös Asko Kallosen selityissä tämä valitus siitä kuinka olivat kyselleet Hakuliselta lupia jo marraskuussa, mutta saaneet vastauksen vasta joskus tammikuussa, joten silloin oli ollut jo kaikki kuvattuna. Sävy oli vähän Hakulista syyllistävä tyyliin "mitäs ilmoitti niin myöhään".

No mitäs jos olisitte Asko hyvä pelanneet varman päälle ja jättäneet ne biisit pois jos luvat ei ole kunnossa ja Hakuliselta ei tule vastausta! Ei se biisintekihän vika ole jos lupia ei hoideta kuntoon ajoissa. Tai olisitte olleet aktiivisempia Hakulisen suuntaan kun vastausta ei alkanut kuulua, eikä vaan oletettu että kyllä ne luvat siitä järjestyy sitten joskus.

Toivottavasti Hakulinen jaksaa pitää oikeuksistaan kiinni, että nuo isot tuotantoyhtiöt eivät kävelisi artistien ja muusikoiden yli ihan mennen tullen.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pahemmalta Olli varmaan kuulostaa muiden päivänä. Toivottavasti ei pilaa esim. TikTakilta suosikkejani.

Laura Voutilaiselle annan pisteitä. Jos Suvi Teräsniska on minulle se siedettävin naissolisti, yltää Laura ehkä kakkoseksi. Robin ja Samu kyllä muidenkin päivinä varmasti kovat nimet.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Huomaa kyllä, Robin on kiistaton timantti suomalaisessa musiikkiskenessä. Ja vielä puhutaan vasta 18-vuotiaasta kaverista. En kuuntele kyseistä musaa lainkaan, mutta pakko on nostaa hattua kaverin laulutaidoille. Aivan eri liigassa artistina, verrattuna moniin muihin artisteihin Suomessa.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Tunnustan fanittavani Yötä jo vuodesta miekka ja kilpi, joten vaikutusta tunnelmaan sillä.

Mutta mielestäni tänään yksi kovimmista Vain Elämää jaksoista. Kaikki versiot kuunneltavia mutta Robinilta kohtuu jäätävä Rakkaus on lumivalkoinen cover. Sellainen 2010-luvulle tuonti mitä nykyiset teinit voisi kuunnella.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tunnustan fanittavani Yötä jo vuodesta miekka ja kilpi, joten vaikutusta tunnelmaan sillä.

Mutta mielestäni tänään yksi kovimmista Vain Elämää jaksoista. Kaikki versiot kuunneltavia mutta Robinilta kohtuu jäätävä Rakkaus on lumivalkoinen cover. Sellainen 2010-luvulle tuonti mitä nykyiset teinit voisi kuunnella.

Sama kokemus oli, kun katsoin Tonin päivän silloin joskus. Tuolloin kun Samuli ja Vesku kruunasivat kaiken.

Kuuntelinpa uudelleen Robinin vedon vakuuttaakseni itselleni, etten fanittanut tuota vaan turkulaisuuden nimissä. Ei, kyllähän tuo sai fanittamaan Robinia.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Samu Haber oli kova. Kuten joku oli sanonutkin, saisi laulaa suomeksi jatkossa. Muutenkin parhaita jaksoja, kun Yön biisit tuttuja. Pelottaa vaan vähän tulevat jaksot. Saa nähdä mihin sfääreihin ohjelmassa vielä päästään, kun esim. Olli lurittelee Nikke Ankaran biisiä.
 

Ralph

Jäsen
Nikke Ankara oli odotetun kamalaa kuunneltavaa. Samu Haber osoitti jo nyt, että on kauden kovin tyyppi, vaikka Olli Lindholm ei ole vielä edes esiintynyt. Eniten pelottaa kun Lindholm tekee Haberin biisistä suomenkielisen version, koska ei osaa laulaa englanniksi. Hollywood Hills muuttuu joksikin Porin kukkuloiksi.

EDIT: Ai niin, Robin oli vielä paljon paskempi kuin Ankara. Se on saavutus, mutta kyllä sekin on mahdollista. Odotin Ankaran olevan paska ja en yllättynyt, mutta Robinin odotin olevan kova. Mutta, mutta... Hyi perkele.

EDIT2: "Ou jee, ou jee, laulan tässä itsemurhasta".
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...EDIT2: "Ou jee, ou jee, laulan tässä itsemurhasta".

Eihän Robin laulanut itsemurhasta vaan teki laulusta uuden tulkinnan, käsittääkseni laulettiin rakkaudesta. En pahemmin välitä Robin - Antti Tuisku tyylistä, mutta olihan tuo versio kovalla ammattitaidolla toteutettu. Samaa voi sanoa myös Ankaran vedosta, tuskin kuuntelen uudestaan, mutta kova veto.
 

Ralph

Jäsen
Eihän Robin laulanut itsemurhasta vaan teki laulusta uuden tulkinnan, käsittääkseni laulettiin rakkaudesta
Jep eli tässä ei laulettu uutta versiota Yön kappaleesta vaan tehtiin täysin uusi kappale. Samoin kuin Nikke Ankara teki. Se tässä paskaa on. Tahtoisin kuulla toisien artistien versioita muiden kappaleista, en mitään täysin uusia kappaleita.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eniten pelottaa kun Lindholm tekee Haberin biisistä suomenkielisen version, koska ei osaa laulaa englanniksi. Hollywood Hills muuttuu joksikin Porin kukkuloiksi.
Miten niin pelottaa? Tuohan tulee olemaan ihan huikeaa tykitystä! Jos Olli ei mongerra rallienglantia niin ehdottomasti Hollywood Hills Porin kukkuloiksi. Ja niille kukkuloille on jo nimikin olemassa, eli Isomäki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös