Playoffs 2017 finaalit: Tappara – KalPa

  • 179 635
  • 1 350

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Nyt menee kyllä vähän jo liioitteluksi. Pelikiellon rims on nostettu näissä pudostuspeleissä äärimmäisen korkeaksi. Vaaralliset päähän kohdistuneet takalukset ja ottelun jälkeiset keihästykset eivät ole tuoneet pelikieltoa. Asia tulee puolueettomasti todistaa. Pelkkä mailsn rikkominen ei mitenkään ole rangaistava. Videoista näkee sen, että kukaan siviili ei polvistu, jota on väitetty.
Tämä kertoo pitkälti siitä kuinka pihalla olet tilanteesta.
Kertoisitko takaluksista vai tarkoititko taklauksisia jotka ovat osuneet sivullisiin ?
Montako sivullista on ottelun jälkeen keihästetty?
Mailan rikkominen on rangaistavaa jos sillä vahingoitetaan yleisöä tai ketä tahansa muuta.

Tuomarit eivät nähneet tilannetta. Antoivat pelikiellon toimitsijan raportin perusteella.
Keneltä tämä todistus sitten tuli?
Ja eikös tässä ole sitten se puolueeton taho jota itse kuulutat?

Miksi Savinaisen pitäisi kommentoida mitään, mikäli mitään todellista osumaa ei ole tapahtunut? Mikäli todisteet ovat, niin asia OK. Nyt on vain pelikielto mailan rikkomisesta
Sinun itsesi mukaan tapahtumalle on todistaja.
 

Apheu

Jäsen
Savinainen ansaitsisi pelin huilin, jos sivulliseen osunut. Mailan rikkominen tuossa kohtaa on ajattelematonta. Eri asia, kuin jos sen pirstoisi esimerkiksi maalin tolppaan, jolloin verkot hyvin suurella todennäköisyydellä suojaavat sivulliset.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Tappara on jo varma voittaja. Jos sattuu viemään kultaa, voittavat. Jos jäävät hopealle, ovat kuitenkin hävinneet itselleen joten win win situation.
Nämä ilvesläiset mantrat ovat kyä uskomattoman hienoja. Keksitään itse kivoja juttuja, joita toistetaan niin usein, että niihin alkaa uskoa jo itsekin, minkä jälkeen niitä kerrotaan joka yhteydessä yleisesti tunnettuna totuutena seuraavat vuosikymmenet. Olkoon voima kanssanne.
Monta muuta joukkuetta vastaan toivoisin Tapparan voittoa.
Heh. Toi oli hyvä. Kun hannu on ollut kaikissa Tapparaa koskevissa ketjuissa katkeroitumassa joka helvetin asiasta, mitä pieni mieli ikinä keksiikään, on pakko kysyä mitä ne muut joukkueet mahtavat olla?
Onnea KalPa nauttikaa mestaruudesta.
Höh. Tapparafanina sun pitäisi jo tietää, että eihän tässä ole vasta kuin ääntä availtu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli toisten pelaajien silmät jne eivät vaarannu? Yleensä merkittävä rangaistuksen mittari on se mitä todellisuudessa on tapahtunut, ei se mitä olisi voinut tapahtua

Pelaajat ovat varustautuneet peliä varten mm. kypärällä, jossa on visiiri, joten heidän silmänsä ovat suojattuna. Katsojat ja toimihenkilöt sen sijaan tulevat peliin viihtymään tai töihin, ilman suojavarusteita. Jopa sinun pitäisi ymmärtää tämä ero. Kaukalossa tai sen välittömässä läheisyydessä tapahtuvien rikkeiden luonne pitääkin olla erilainen verrattuna ulkopuolisia vaarantaviin tekohin. Mielestäni tässä ei ole olennaista se osuiko Savinaisen mailan kappale kuopiolaista radiotoimittajaa vai ei vaan teko itsessään.
 

Kukko

Jäsen
Tämä kertoo pitkälti siitä kuinka pihalla olet tilanteesta.
Kertoisitko takaluksista vai tarkoititko taklauksisia jotka ovat osuneet sivullisiin ?
Montako sivullista on ottelun jälkeen keihästetty?
Mailan rikkominen on rangaistavaa jos sillä vahingoitetaan yleisöä tai ketä tahansa muuta.

Keneltä tämä todistus sitten tuli?
Ja eikös tässä ole sitten se puolueeton taho jota itse kuulutat?

Sinun itsesi mukaan tapahtumalle on todistaja.

Menneisiin taklauksiin en lähde. Olen pyytänyt puolueetonta todistetta osumasta ja sen todellisuudesta. On turha jatkaa, mikäli et pysty ymmärtämään kirjoitettua tekstiä. Mikäli osuma on todellinen ja enemmän kuin hipaisu, niin pelikielto itselle OK. Mediassa ei ole ollut mitään jälkiä aiheutetusta asiasta, täten voi kyseenalaistaa koko osuman. Kuka on tämä puolueeton kanta, joka on nähnyt. Eihän me voida jakaa pelikieltoa Kalpalaisen fanin suullisen esityksen perusteella, jos mitään jälkeä ei ole nähtävissä. Mikäli asia siirtyy eteenpäin, niin varmasti Savinaista itseäänkin kuulustellaan. Mikäli jokin todellinen osuma on ollut, niin asia fine
 

Bondarev

Jäsen
Selvästikään porukka ei edes tunnista Juntusta tuosta videoklipistä. Juntunen kävelee videolla "parimetriä" kultakypärä Haapalan edellä ja iskun hetkellä kääntyy ja pitelee selkäänsä ( mainos/haastattelutaulun kohdilla). Polvilleen putoamista ei videolla kyllä näy... mutta toki se katkeaakin aika lyhyeen.
Itsekin pidän M.Juntusta universumin kovimpana puusilmänä, mutta jokin siihen kyllä selvästi osuu.... Tarinaa toki 100 varmasti värittää mutta mailankappaleen osuma on kyllä aika kiistaton.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Eli toisten pelaajien silmät jne eivät vaarannu? Yleensä merkittävä rangaistuksen mittari on se mitä todellisuudessa on tapahtunut, ei se mitä olisi voinut tapahtua. Toki se myös merkitsee, kaukalossa toisten pelaajien silmät voivat myös vaarantua

Elikkä Savinaisen mailan rippeet olisi pitänyt osua jotain pelaajaa tai pahimmassa tapauksessa jotakin viisivuotiasta fania otsaan että Savinaiselle voi antaa rangaistuksen? Vähän niitä valoja päälle siellä.
 

Kukko

Jäsen
Pelaajat ovat varustautuneet peliä varten mm. kypärällä, jossa on visiiri, joten heidän silmänsä ovat suojattuna. Katsojat ja toimihenkilöt sen sijaan tulevat peliin viihtymään tai töihin, ilman suojavarusteita. Jopa sinun pitäisi ymmärtää tämä ero. Kaukalossa tai sen välittömässä läheisyydessä tapahtuvien rikkeiden luonne pitääkin olla erilainen verrattuna ulkopuolisia vaarantaviin tekohin. Mielestäni tässä ei ole olennaista se osuiko Savinaisen mailan kappale kuopiolaista radiotoimittajaa vai ei vaan teko itsessään.

Teko itsessään on typerä. Mikäli todellisuudessa kaikki vahinko on jäänyt tapahtumatta, niin ei mielestäni ylitä taivaissa olevaa pelikielto rimaa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Jotenkin vaikea uskoa että joku valehtelisi tällaisesta. Ja jos valehtelisi niin varmasti Savinainen/Tappara olisi asian korjannut.
 

Kukko

Jäsen
Elikkä Savinaisen mailan rippeet olisi pitänyt osua jotain pelaajaa tai pahimmassa tapauksessa jotakin viisivuotiasta fania otsaan että Savinaiselle voi antaa rangaistuksen? Vähän niitä valoja päälle siellä.

Turhaa ruveta jeesustelemaan millään lastensuojelulla. Tikun voi saada silmään, vaikka on visiirikin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Selvästikään porukka ei edes tunnista Juntusta tuosta videoklipistä. Juntunen kävelee videolla "parimetriä" kultakypärä Haapalan edellä ja iskun hetkellä kääntyy ja pitelee selkäänsä ( mainos/haastattelutaulun kohdilla). Polvilleen putoamista ei videolla kyllä näy... mutta toki se katkeaakin aika lyhyeen.
Itsekin pidän M.Juntusta universumin kovimpana puusilmänä, mutta jokin siihen kyllä selvästi osuu.... Tarinaa toki 100 varmasti värittää mutta mailankappaleen osuma on kyllä aika kiistaton.
Missä on tuo video?
 

Kukko

Jäsen
Jotenkin vaikea uskoa että joku valehtelisi tällaisesta. Ja jos valehtelisi niin varmasti Savinainen/Tappara olisi asian korjannut.

Siitä että valehtelee on todiste tuossa videolla, kun väittää tipahtavansa polvilleen tilanteessa heti. Ei kuitenkaan tipahda. Tuo laskeen koko kaverin luotettavuutta tilanteessa, kun valehtelee. No eiköhän se totuus selviä ja tuomio on varmaankin ehkä oikea.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Menneisiin taklauksiin en lähde. Olen pyytänyt puolueetonta todistetta osumasta ja sen todellisuudesta. On turha jatkaa, mikäli et pysty ymmärtämään kirjoitettua tekstiä. Mikäli osuma on todellinen ja enemmän kuin hipaisu, niin pelikielto itselle OK. Mediassa ei ole ollut mitään jälkiä aiheutetusta asiasta, täten voi kyseenalaistaa koko osuman. Kuka on tämä puolueeton kanta, joka on nähnyt. Eihän me voida jakaa pelikieltoa Kalpalaisen fanin suullisen esityksen perusteella, jos mitään jälkeä ei ole nähtävissä. Mikäli asia siirtyy eteenpäin, niin varmasti Savinaista itseäänkin kuulustellaan. Mikäli jokin todellinen osuma on ollut, niin asia fine
Jos kerran tuomarit ovat rangaistuksen antaneet sinun sanomasi mukaan toimitsijan todistuksen perusteella niin eikö hän ole puolueeton? Vai pitääkö sen tahon olla sinun ja Mikko Leinosen hyväksymä?
Ihan sama onko osuma vain hipaisu siitä kuuluu pelikieltoa sillä pelaaja ei saa vahingoittaa ulkopuolisia ilman rangaistuksia.
Kuka KalPalaisten fani on tässä jotain suullisesti ilmaissut?

Itsehän tässä puhut itseäsi pussiin kokoajan vaikka kuva juurikin todistaa muuta katso sitä haastattelu pisteen kohtaa niin vänkäämisesi loppuu samantien.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Turhaa ruveta jeesustelemaan millään lastensuojelulla. Tikun voi saada silmään, vaikka on visiirikin.

Vedä nyt se pää sieltä perseestäs. Tuo oli vaan esimerkki mitä tuollaisista tapauksista pahimmillaan voi seurata.
 

Kukko

Jäsen
Jos kerran tuomarit ovat rangaistuksen antaneet sinun sanomasi mukaan toimitsijan todistuksen perusteella niin eikö hän ole puolueeton? Vai pitääkö sen tahon olla sinun ja Mikko Leinosen hyväksymä?
Ihan sama onko osuma vain hipaisu siitä kuuluu pelikieltoa sillä pelaaja ei saa vahingoittaa ulkopuolisia ilman rangaistuksia.
Kuka KalPalaisten fani on tässä jotain suullisesti ilmaissut?

Itsehän tässä puhut itseäsi pussiin kokoajan vaikka kuva juurikin todistaa muuta katso sitä haastattelu pisteen kohtaa niin vänkäämisesi loppuu samantien.

Olen kysynyt tietoa kuka on tämä raportin antanut henkilö ja missä vammat? Tuomarit eivät nähneet. Todisteet? Mielestäni mikäli pelikieltoa tuomitaan, niin nämä on hyvä tuomiossa kerrata.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Sen verran ottaa tunteisiin siellä, että keskustelu päättyy tähän

Hyvä. Sen verran näköjään ottaa sielläkin. Savinaiselle ansaittua kakkua ja asia on bueno.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Huoh. Savinainen turhautui saamattomuuteensa, löi mailansa päreiksi. Jos on osunut, niin sitte huilataan. Luoto irti seuraavaan peliin ja Vellu hakeen latausta yhden matsin verran. Tarviiko taas sivutolkulla jankata jotain worst case scenarioita yms. paskaa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Miksi Savinaisen pitäisi kommentoida mitään, mikäli mitään todellista osumaa ei ole tapahtunut? Mikäli todisteet ovat, niin asia OK. Nyt on vain pelikielto mailan rikkomisesta

Ottamatta asiaan muuten kantaa, niin tuskin Savinaiselle olisi rangaistusta rohjettu antaa, ellei siellä olisi useampi ihminen nähnyt tilanteen. Eli vaikka ei mitään kuvatodisteita olisi, niin silminnäkijöitä varmasti useampikin.

Ihan ymmärrettävää turhautumista Savinaiselta, mutta voisihan sen kiukun purkaa kaukalon sisäpuolella, ettei sivulliset jää väliin. Olen yllättynyt, jos tästä ei esim. yhden pelin pelikieltoa tule.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Olen kysynyt tietoa kuka on tämä raportin antanut henkilö ja missä vammat? Tuomarit eivät nähneet. Todisteet? Mielestäni mikäli pelikieltoa tuomitaan, niin nämä on hyvä tuomiossa kerrata.
Tuomarit eivät nähneet tilannetta. Antoivat pelikiellon toimitsijan raportin perusteella.
Näin itse kirjoitit niin oletettavasti myös tiedät kuka tai mikä toimitsija oli kyseessä.
MIksi sitten sanot, että toimitsija antoi raportin jos et kerran tiedä kuka sen antoi?
Mistä tiedät ettei se raportoija tai tilanteen näkijä ollut esim. linjatuomari tai jompikumpi päätuomareista?

Todisteet näkyvät ihan tuosta videosta jonka voit itsekin katsoa kun seuraat sitä haastattelupisteen kohtaa.
Missä kohti on puhuttu vammoista jos rikot mailan ja sen osat osuvat sivulliseen se on pelikielto on niin vammoja tai ei.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Heh. Toi oli hyvä. Kun hannu on ollut kaikissa Tapparaa koskevissa ketjuissa katkeroitumassa joka helvetin asiasta, mitä pieni mieli ikinä keksiikään, on pakko kysyä mitä ne muut joukkueet mahtavat olla?
Katkeroitumassa? Kaikissa Tapparaa koskevissa ketjuissa? Mitä kamaa sä vedät? Olen kommentoinut näitä Tapparaan liittyviä asioita (pilke silmä kulmassa, tosikoille tiedoksi) lähinnä otteluseurannassa ja tässä ketjussa, eikä minulla ole mitään syytä olla katkeroitunut Tapparaa kohtaan tai Tapparasta johtuen mitenkään. Tämä on kuitenkin vain jääkiekkoa.

Vastaus kysymykseesi, niin hieman tilanteesta riippuen. Lähtökohtaisesti EN toivo Tapparan voittoa luonnollisesti Kärppiä vastaan, ja sitten ottelusarjoista riippuen olen esim. IFK:n bandwagonissa, tosin viime keväänä ehkä Laineen verran toivoin voittoa Tapparalle. Jos nyt liigan loppuja joukkueita miettii, niin ei niistä mikään nauti minun kirjoissani mitään erityistä sympatiaa että pitäisi jotenkin niiden puolella olla Tapparaa vastaan. Mutta toki tämänkin voi ottaa sitten vaikka katkeroitumisena jos niin haluaa.

Kyllä Tappara tästä vielä sarjan tekee, voitto seuraavasta matsista niin kyseessä on ihan kokonaan uusi sarja.
 

Kukko

Jäsen
Näin itse kirjoitit niin oletettavasti myös tiedät kuka tai mikä toimitsija oli kyseessä.
MIksi sitten sanot, että toimitsija antoi raportin jos et kerran tiedä kuka sen antoi?
Mistä tiedät ettei se raportoija tai tilanteen näkijä ollut esim. linjatuomari tai jompikumpi päätuomareista?

Todisteet näkyvät ihan tuosta videosta jonka voit itsekin katsoa kun seuraat sitä haastattelupisteen kohtaa.
Missä kohti on puhuttu vammoista jos rikot mailan ja sen osat osuvat sivulliseen se on pelikielto on niin vammoja tai ei.

Olin ilmeiseti käsittänyt hivenen väärin. Luulin asialla olevan itse toimittajan, mutta ilmeisesti ei ole julkisuuteen tullut kuka raportoi tuomareita. On tullut tieto tuomarit eivät nähneet tilannetta. Tässä onkin nyt hyvä kysyä kyseisen asian perään. Itse toimittajan kommentit liioittelevat tilannetta, se on selvä. Häneen ei täysin voi luottaa.

Oli miten oli, eiköhän Luoto herätä Tapparan takaisin tähän sarjaan.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Olin ilmeiseti käsittänyt hivenen väärin. Luulin asialla olevan itse toimittajan, mutta ilmeisesti ei ole julkisuuteen tullut kuka raportoi tuomareita. On tullut tieto tuomarit eivät nähneet tilannetta. Tässä onkin nyt hyvä kysyä kyseisen asian perään. Itse toimittajan kommentit liioittelevat tilannetta, se on selvä. Häneen ei täysin voi luottaa.
Tuossa vierasjoukkueen ulosmenoaukon kohdalla on usein mm. otteluvalvoja paikalla otteluiden loppuvaiheessa ja finaaleissa liigan edustajia on paikalla useita joten miksi kyseessä ei olisi voinut olla yksi heistä?
Ainut vaan ettei kenelläkään muulla kuin tuomariston jäsenellä ole oikeutta raportoida mitään ellei häneltä kysytä erikseen tilanteesta eli tuomareiden puolelta tuo on lähtenyt.
Muuten tilanne olisi mennyt suoraan kurinpidon puolelle.

Missä on ollut tieto, että tuomarit eivät nähneet tilannetta tämäkin lienee ihan oma käsityksesi tilanteesta?
Tuomarit eivät varmaan nähneet osuiko mailan palat johonkin mutta mailan hajoittamisen näkivät varmasti kun seurasivat tilannetta juuri sinne suuntaan katseella.
Videokuva todistaa osuman selvästi niin sinultakin loppuvat argumentit.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turhaa ruveta jeesustelemaan millään lastensuojelulla. Tikun voi saada silmään, vaikka on visiirikin.

Jätkällä on kyllä aivan uskomattomat lasit. Kaiken maailman Kantoloille, Åsteneille ja Finleyille ollaan huudettu pelikieltoa milloin mistäkin mitättömyydestä tai puhtaista taklauksista milloin muuten vain ja milloin seurauksien perusteella. Nyt sitten mailan hajottamisessa pelin jälkeen, joka nyt menee ihan kiukutteluksi, ei ole mitään väärää vaikka tuosta mailasta osuukin kappaleita sivulliseen. Voi vain kuvitella miltä kommenttisi näyttäisivät jos Finley olisi pirstonut mailansa Tapparan vaihtoaition reunaan ja esim. Tapola olisi saanut kappaleista osumaa.

Minusta jo Genelle olisi vähintään runkosarjassa tullut antaa yksi peli (näköjään pleijareissa ei sitten yhtään) vaikka hän ei keneenkään osunutkaan. Savinaiselle tässä tapauksessa vähintään matsi enemmän eli pleijariasteikollakin sanoisin yhden ottelun olevan oikea tuomio.

Niistä laseista vielä. Käsi sydämelle, olikohan sinusta Savinaisen mailan pirstominen kuitenkin kategoriaan "tarpeettomat kuumenemiset (joista jäähy ja kenties jopa pelikielto)" -kategoriaan kuuluva teko? Mikä ajaa saman kaverin puolustelemaan omien hölmöilyjä viimeiseen asti kun vastustajan pienemmätkin rikkeet tuomitaan jyrkästi ja haukutaan pelaajat apinoiksi?

Sama koskee noita HIFK pelureita. Heillä ei olisi asiaa nyky Tapparaan, koska meillä edellytetään sitoutumista joukkuuen yhteisiin tavoitteisiin. Tavoite on menestys, pelaajakehitys. Keihästykset ja tarpeettomat kuumenimiset (joista jäähyjä) ei sovi kuvioon. Näillä Finleillä ja muulla edari meiningillä tulette häviämään myös jatkossa.

No yllä esittämääni kysymykseen vastasitkin jo aiemmin itse. Tummennus minun.

Oma joukkue jos olisi, niin itseä hävettäis aika helvetisti toi HIFK meiniki tänään. Toki myönnän, että asian myöntäminen varmasti olisi vaikeaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös