Vitutusketju

  • 1 116 465
  • 8 555

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tuo on lyhyesti ja ytimekkäästi huonon valmentajan merkki.

Jaa, minusta se an vaan riittämättömän joukkueen merkki, ettei se kykene pelissä taktiikkaa noudattamaan. Tuolla väittämällä valmentajat ammattikuntana olisi todellinen yllätysryhmä, koska sama valmentaja voi olla lyhyin jaksoin sekä hyvä, että paska. Eihän se noin ole, jos järkeä käytätä.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Jaa, minusta se an vaan riittämättömän joukkueen merkki, ettei se kykene pelissä taktiikkaa noudattamaan. Tuolla väittämällä valmentajat ammattikuntana olisi todellinen yllätysryhmä, koska sama valmentaja voi olla lyhyin jaksoin sekä hyvä, että paska. Eihän se noin ole, jos järkeä käytätä.

Hyvä valmentaja joko osaa opettaa sen pelitapansa pelaajilleen tai ainakin mukauttaa pelikirjansa materiaalin ja vastustajan mukaan. Täytyy myös muistaa, että Virtasella on kuitenkin myös paljon sanavaltaa pelaajahankinnoissa, joten pelkän joukkueen syyttäminen tai Holtarin on älytöntä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niin, minä en syytä, vain totean, että yksikään valmentaja ei muutu edestakaisin hyvästä paskaksi ja päinvastoin, kun joukkueen suorittaminen heittelee tai kun pelitavan toteuttaminen joukkueelta tökkii tai kulkee. Omalla silmällä olen tämänkin kauden tuota JYP menoa seurannut ja ymmärtänyt, mitä se Veltsu oikein pelillisesti hakee. Tilanne vain on, että välillä ovat osanneet ja välillä taas eivät. Tuolle rosterille, josta puuttuu riittävä kiekollinen osaaminen, tuo pelitapa olisi optimi, mikäli sitä vaan toteutettaisiin jäällä. Silti, voi olla ettei se HPK:lle riitä.

Minusta kun tilanne sarjassa näiden pelitapojen osalta on se, että hyvää kiekollista peliä tässä järjestyksessä ovat esittäneet Kalpa, Ilves ja HPK, rosteriedulla jyräävät sitten Tappara ja Hifk, siihen nähden JYP on tasan sillä paikalla mihin se kuuluukin asetelmissa ja positiivisesti sillä on mahdollisuus pullauttaa yksi askeleen edellään olevista vielä pois. Mikään seliini ei tuota rosteria olisi kuskannut edes tähän asti, saati paremmaksi.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mikään seliini ei tuota rosteria olisi kuskannut edes tähän asti, saati paremmaksi.
Selinin osalta olen kahden vaiheilla, mutta esim Karri Kivi tai Tero Lehterä olisi saanut JYPin jo välieriin tällä materiaalilla HPKta vastaan.

Ja tämä oma mielipide, joten vastaukset sikäli turhia kun asiaa ei voi todistaa suuntaan tai toiseen.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jaa, minusta se an vaan riittämättömän joukkueen merkki, ettei se kykene pelissä taktiikkaa noudattamaan. Tuolla väittämällä valmentajat ammattikuntana olisi todellinen yllätysryhmä, koska sama valmentaja voi olla lyhyin jaksoin sekä hyvä, että paska. Eihän se noin ole, jos järkeä käytätä.
Miten se voi olla joukkueen riittämättömyyttä jos valmentaja ei osaa tuoda ajatuksiaan pelaajille sellaiseen muotoon että se pystyisi toteuttamaan pelitapaa? Tässä kun ei ole kyse niinkään yksilötaidosta vaan pelitavasta (miten sijoitut, millä taktiikalla pelataan kiekollisena tai kiekottomana sekä erikoistilanteissa). Hyvä valmentaja osaa valita sopivan pelitaktiikan joukkueelle että siitä saa maksimin irti, huono ei osaa. Hyvä valmentaja osaa muuttaa pelitaktiikkaa vastustajan mukaan jotta joukkue pystyisi nollaamaan vastustajan taktiikan, huono ei osaa. Hyvin yksinkertaista jos järkeään käyttää. JYP ei tällä hetkellä saa itsestään maksimiaan irti.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
vastaukset sikäli turhia kun asiaa ei voi todistaa suuntaan tai toiseen.

Oikeassa olet. Asiaa jos kuitenkin tarkemmin syynää, huomaa sen, että esim. Kiven kohdalla olisi edessä ollut julmetun iso muutos perinteisestä JYP kiekosta kiekollisempaan sapluunaan, joka olisi väkisinkin johtanut rosterin muutospaineisiin, mutta myös identiteetin etsintään. Mahdoton sanoa, olisiko transitio mennyt kivutta, vai ottanut pidemmän ajan toimiakseen. Ihan sama, jos Virta olisi ollut valinta. Sitä mieltä toki olen, että jos menestyä mielii jatkossa, sitä muutosta kiekollisuuteen on vaan tehtävä tavalla tai toisella. tepsin osalta totesin jo runkosarjan osalta, että en usko sen pärjäävän pleijareissa, johtuen juurikin taktisesta yksisilmäisyydestä ja Selinhän siellä operoi. Kivi olisi nimistäsi minunkin mielestäni tekijä, mutta mihin Lehterän nimi tuossa yhteydessä perustuu jää hämäräksi.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Miten se voi olla joukkueen riittämättömyyttä jos valmentaja ei osaa tuoda ajatuksiaan pelaajille sellaiseen muotoon että se pystyisi toteuttamaan pelitapaa?

Niin, kerroppas missä ne ideaalivalmentajat luuraa, jotka moiseen kykenevät? JYP mielestäni menestyi tällä kaudella ihan hyvin aina, kun joukkue toteutti pelitapaa, eivätkä menestyneet, kun eivät toteuttaneet. Siihen miksi näin on (muissakin joukkueissa) on varmaan yhtä monta syytä kun joukkueessa pelaajia. Ei ole oikeassa elämässä sateentekijää, joka kykenee vastaamaan joukkueellisen yksilömäärän psykologiseen tilaan kaikessa sen ideaaliin virittäen, ei vaan ole. Veltsu on mielestäni täydellisen oikeassa ajatuksessaan, että tuon rosterin kanssa menestyminen edellyttää viisikkojen optimaalista yhteistyötä, siellä ei ole supermiehiä, jotka panoksellaan voivat ottaa reppuselkään joukkuetta tai taidollisesti niin kärkeä, että kykenevät oivalluksin kaivamaan momentumin pelissä joukkueelleen. Kun tai jos sitten käy niin, ettei yksi pelaaja viisikosta syystä tai toisesta kykenekään ruutuaan täyttämään, korttitalo romahtaa. Toinen syyttää siitä valkkua, toinen taas ymmärtää realiteetit ja rajat, mihin voi yltää sillä paketilla. Ainoa, joka tässä liigassa tällä kaudella on onnistunut myymään visionsa joukkueelleen ja sen toteuttamaan sitä lähes täydellisesti, on mielestäni Virta, mutta siinäkin on mukana sattumia ja onnea valmentajan osaamista väheksymättä (siksihän herraa toivoin JYPin peräsimeen, kun näkemäni ja valmentajan ajatuksia kuultuani koin, että olisi paras ukko tässä maassa luomaan se kiekollinen JYPin). Kaikki, ei onnistumiset, eikä epäonnistumiset ole valmentajasta lähtöisin, putkinäköinen lätkä jargoni vaan harhauttaa asiat noin hahmottamaan. Kyllä Virtanen sen jatkon omilla ansioillaan ja osaamisellaan lunasti, eikä osoita ymmärrystä asiasta, jos mestaruuden tavoittelu ei onnistukaan rosterin riittämättömyyden vuoksi, vaan syyttelee päivänselvästä asiasta valmentajaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Niin, kerroppas missä ne ideaalivalmentajat luuraa, jotka moiseen kykenevät?
Onhan näitä huippuvalmentajia. Esimerkiksi Karri Kivi Ilveksessä on tälläinen valmentaja. Hän on osannut valmentaa oman joukkueensa sellaiseen iskukykyyn että se oikeasti haastaa jopa runkosarjan voittajan silloin kun ne pelit oikeasti merkitsee paljon. Ilves pelaa taktisesti hyvin, siellä pelaajat tietävät millä taktiikalla pelataan juuri sen hetkistä vastustajaa vastaan kiekottomana ja kiekollisena. Kivi saa Ilveksestä sen maksimin irti. Siinä on yksi esimerkki.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Karri Kivi Ilveksessä on tälläinen valmentaja.

Kyllä, Kivi on kiistatta onnistunut valmentajana. Ymmärrä kuitenkin, että siellä on miljoona muutakin palikkaa, joiden on kohdalleen loksahdettava, Kivelläkin. Joku valmentaja osaa varmaan paremmin ajatuksensa myydä joukkueelle ja se on hyvä avu valmentajalle, osa myös ammattitaitoa. Ei se Ilveskään mitään riemumarssia ole kautta edennyt ja ihme on, jos ei kautensa tähän pääty, niin loppui liike ja pelinteko eilen suhteessa Tapparaan. Mopolla ei mennä kuuhun, vaikka valmentajana olisikin KIvi, vaikka itse toista toivoisinkin tämän kohdalla. Siis onko se kivi lopulta sun kriteereilläs paska valkku, kun samassa asemassa ja samoin mahdollisuuksin vetää kun JYPikin tässä sarjassa ja tällä hetkellä. Ymmärrän kyllä, että moni, ehkä sinäkin, elää harhassa, että tämän kauden JYP rosteri olisi jotenkin kärkipäätä, mutta jos kehtaa ottaa säkin päästä ja katsoa todellisuutta näin ei ole. JYP rosteri on kärkikuusikon/seítsikon kanssa saman tasoinen. Kaikilla omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Mitä tulee tuohon runkosarjan voittajan haastamiseen, sanoisin, että Ilveksen onnistumisen lisäksi Tapparalla on ollut ongelmia käsitellä asetelmaansa, jossa on vain hävittävää ja sen myötä homma on mennyt puskemiseksi ja virheiden pelkäämiseksi. Tämän "veren" on Ilveksen pelaajat haistaneet ja siihen iskeneet sen lisäksi, että heille kausi, joka on ollut jo päättymässä on pelistä toiseen pelkkää voittoa. Psyykkinen asetelma on siis Ilvekselle ideaali. Taktisesti en Ilveksen pelissä näe sen kummempaa, kun aiemminkaan, avuillaan menevät niinkuin tähänkin asti. Taktisesti jos tuosta sarjasta jotain esiin nostaa, se löytyy Tapparan toppahousuista, koska jännäämisensä kanssa eivät ole kyenneet iskemään siihen, millä Ilves kaatuu. Mikäli sarjaa olet seurannut, niin Ilves on joka kerta kusessa, kun Tappara iskee paineen syvään pakeille, ovat luottaneet vaan sokeasti träppiinsä, jolle luonnollisesti kiekollinen joukkue on myrkkyä. Jos sitten viedään tätä JYPpiin ja Virtaseen, joukkue on pelannut kauden aikana hänen taktiikkaansa onnistuen ja onnistumatta, joten epäilen vahvasti, että nyt seiskapeliin valmistautuessa ja tässä sarjassa valmentaja olisi yks kaks menettänyt kyvyn kommunikoida joukkueelleen, tai etteivät loistavasti onnistuneen jaksonkaan jälkeen pelaajat käsittäisi, kuinka valmennus haluaa pelattavan. Omalla toheloinnillaan joukkue on pelannut vastustajan pussiin tätä sarjaa ja siitä ei voi syyttää pelkästään valmentajaa, jos kentällä ei tehdä sitä mitä valmentaja haluaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kyllä, Kivi on kiistatta onnistunut valmentajana. Ymmärrä kuitenkin, että siellä on miljoona muutakin palikkaa, joiden on kohdalleen loksahdettava, Kivelläkin. Joku valmentaja osaa varmaan paremmin ajatuksensa myydä joukkueelle ja se on hyvä avu valmentajalle, osa myös ammattitaitoa. Ei se Ilveskään mitään riemumarssia ole kautta edennyt ja ihme on, jos ei kautensa tähän pääty, niin loppui liike ja pelinteko eilen suhteessa Tapparaan. Mopolla ei mennä kuuhun, vaikka valmentajana olisikin KIvi, vaikka itse toista toivoisinkin tämän kohdalla. Siis onko se kivi lopulta sun kriteereilläs paska valkku, kun samassa asemassa ja samoin mahdollisuuksin vetää kun JYPikin tässä sarjassa ja tällä hetkellä. Ymmärrän kyllä, että moni, ehkä sinäkin, elää harhassa, että tämän kauden JYP rosteri olisi jotenkin kärkipäätä, mutta jos kehtaa ottaa säkin päästä ja katsoa todellisuutta näin ei ole.
Nyt tulee kyllä A-luokan paskaa sieltä tuutista. Mä sanoin että Karri Kivi on huippuvalmentaja. Sä laitat sanoja mun suuhun kun väität minun sanoneen että Karri Kivi on mun kriteereillä paska valkku mikä ei pidä paikkaansa. Kivi on edelleen huippuvalmentaja tässä sarjassa. Lopulta kuitenkin runkosarja on vain valmistautumista pudotuspeleihin. Se on matka pudotuspeleihin jonka tarkoitus on ensinnäkin päästä pudotuspeleihin ja toisekseen laittaa pudotuspeleihin ne palikat paikalleen jotta pudotuspelit menisivät mahdollisimman hyvin. Jos tämän sisäistää, pääsee jo pitkälle. Se että Kivi tuolla on saanut Ilveksen haastamaan tosissaan runkosarjan parhaan joukkueen on vain merkki siitä että Karri Kivi on erinomainen valmentaja.

Ja jos on lukenut mun kirjoituksia, tietäisi että olen ollut sitä mieltä että rosteri on ollut siinä keskiverron luokkaa. Muistaakseni olen sanonut sen olevan jotain viidenneksi tai kuudenneksi parasta. Silti JYP ei pelaa niin hyvin kuin se pystyisi. Se pystyi pelaamaan vuoden vaihteen jälkeen hyvällä tasolla. Henkisesti rentoa ja omilla vahvuuksillaan. Sillä taas ei ole paskan vertaa väliä jos ei pudotuspeleissä, silloin kun niillä otteilla on erityisesti merkitystä, kulje ollenkaan.

Totta helvetissä myös vastustajan tekemisillä on väliä mutta omalla tekemisellä on enemmän merkitystä. Sillä millä tasolla on oma tekeminen ja myös sillä miten taktiikkaa toimii vastustajan tekemisiin nähden. Satunnaisia tekejöitä on kaikilla mutta hyvien valmentajien joukkueella ne satunnaiset tekijät kaatavat kauden huomattavasti pienemmällä prosentilla kuin huonoilla tai keskinkertaisilla valmentajilla.

Se tässä vituttaa kun JYPillä on tällä hetkellä keskinkertainen päävalmentaja jolle tuntuu olevan yllättävän vaikeaa reagoida pelin muutoksiin. Tämä pätee sekä taktisiin asioihin kuin pelaavan kokoonpanon muokkaukseen.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko valittaa taas Ritarista. JYP:n pelaaja yksin läpi (Hytönen) Ritarin mielestä JYP ei ollut lähelläkään tehdä maalia. HPK.pakilla kiekko viivassa, ja HPK:lla maskimiehiä, oli erittäin vaarallinen paikka. Just Just. Olen erimieltä.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Selinin osalta olen kahden vaiheilla, mutta esim Karri Kivi tai Tero Lehterä olisi saanut JYPin jo välieriin tällä materiaalilla HPKta vastaan.

Ja tämä oma mielipide, joten vastaukset sikäli turhia kun asiaa ei voi todistaa suuntaan tai toiseen.
Turhia ovat, ymmärrän sen.
Kivi on loistava valmentaja ainakin "altavastaaja"-materiaalin kanssa. Tästä ei näyttöjen puolesta ole epäilyksiä.

Selin ja Lehterä ovat molemmat ihan kuvitelmia. Faktaa on se, ettei kumpikaan heistä ole voittanut päävalmentaja ainoatakaan po-sarjaa minkään joukkueen kanssa. Ehkä Selin lopulta onnistuisi JYPin kanssa, jos saisi mahdollisuuden.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sä laitat sanoja mun suuhun kun väität minun sanoneen että Karri Kivi on mun kriteereillä paska valkku mikä ei pidä paikkaansa.

Tulkitset mäkeen, sanoja en ole sun suuhun laittanut, päätellyt ainoastaan asioita kirjoittamasi perusteella, tuon johtopäätöksen siitä tekee, jos paatoksesi punaista lankaa seuraa, vaikka ristiriitoja siinä onkin. Tavallaan kun tätä keskustelua olet käynyt pohjalla huippuvalmentaja kontra Virtanen, niin huippuvalmentaja on nyt lomilla ja paska Virtanen jatkaa mitalipeleihin. Eikä huippuvalmentaja saanut seiskapeliin edes kunnollista haastoa aikaan. Minä näen sen rosterin rajallisuutena, en Kiven vikana ja taas toisaalta se mitään osaamaton Virtanen sai joukkueensa pelaamaan voittoon asti, se mikä tässä ihmetyttää on logiikkasi näiden asioiden pohtimisessa ja siihen olen tarttunut. Kuten olen kirjoittanut, joukkue toteuttaa valmentajansa oppeja ja jos se on sitä osannut tehdä ja välillä ei onnistu, se ei ole paska, mikä pitäisi kaataa valmentajan, vaan joukkueen niskaan, jos jonnekin pitää kaataa. Tuo viimeinen kappaleesi oikeastaan on se i rest my case, meidän keskinkertainen valmentaja kuitenkin kaivoi ne eväät millä jatkopeleissä ollaan, sinä tietenkin saatat ja saat ajatella, että tästäkin huolimatta. Minulle jo pelkästään tämän kauden matka on tae siitä, että penkin takana on meilläkin huippuvalmentaja. Hän kaivoi pelin esiin sellaisesta kuopasta, josta ne "huippuvalmentajatkin" lähtee yleensä kengän kuva perseessä studioon kommentoimaan ja käänsipä vielä tämänkin pudotuspelisarjan. Minä väitän, että olisi keskinkertaiselta valkulta jäänyt tekemättä 10 / 10 kertaa. Siinä olemme siis samaa mieltä, missä rosterimme taso tällä hetkellä on, minäkin olen myös sitä mieltä, että napsun parempaan tuolla voi pystyä, mutta niin olisi voinut pystyä Pennanenkin, vaan eipä hänkään saanut joukkueestaan enempää irti kuin siinä oli, samaa tasoa seitsemän peliä ilman suurempia heittelyjä pelin tasossa. Huippusuoritus sanon minä, mutta oliko sun logiikalla epäonnistuminen? Mikäli ei ollut, miksi katsot Virtasen huonommaksi, vaikka opeillaan sen tasavauhtisen lauluun laittoi?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mua ihan oikeasti vituttaa tämä jo todella pitkään yleisesti näkynyt asenne, jonka mukaan kuka tahansa muu valmentaja saisi aikaan parempaa jälkeä, kuin Veltsu. Täydellinen valmentaja Veltsu ei ole ja virheitä tulee. Heikkouksiakin hänellä on. Mutta siinä on tyyppi, jolla on myös paljon osaamista ja erittäin kova työmoraali.

Alkaa todellakin kyllästyttää, että kaikki nega työnnetään Veltsun niskaan ja kehuja on turha odotella, jos hommat menevätkin joskus putkeen.

Itsekin olen tässä viime vuosien aikana kritisoinut Veltsua varsin usein ja välillä aika kovastikin, mutta osaan myös antaa tunnustusta, kun menee hyvin ja ymmärrän myös, että liigajoukkueessa on monia muitakin tekijöitä, eikä päävalmentaja ole aina yksin vastuussa kaikesta.

Nyt Veltsu on jälleen johdattanut joukkueen välieriin ja kaikki mahdollisuudet on mennä aina päätyyn saakka. Tästä kuuluu tunnustus Veltsulle, mutta toki myös koko muulle joukkueelle. Vielä ei kuitenkaan olla tavoitteessa, vaan matka on kesken.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Koko teksti.

Amen tähän. Näin se minustakin menee, että haukutaan kun aihetta ja kehutaan kun aihetta. Kyllä nyt on aihetta kehua, nämä kaudet on enemmän maratoneja kuin pikakilpailuita. Nyt ollaan pitkän ja vaikean kauden jälkeen 4. Parhaan joukossa, taas. Veltsun tyyli valmentaa on erikoinen, se aiheuttaa usein, itse asiassa joka kausi suurta vittuuntumista ja ihmettelyä että mitä helvettiä siellä taas tapahtuu. Silti se valmennustyyli on erittäin tehokas pitkässä juoksussa ja on muuten piinkova äijä, joka kaiken paineen ja paskan keskellä luottaa omaan tekemiseensä järkähtämättä. Valtava itseluottamus ja useinhan on niin, että kun tuommoista järkähtämätöntä ajatustapaa ei pysty ulkoapäin muuttamaan niin juuri se alkaa vituttamaan. Aletaan puhua jääräpäästä ja jääräpäät on yleensä myös niitä, jotka luottavat itseensä 100%.

Veltsu valmentaa omalla tavallaan, se pistää vituttamaan ihan huolella ja silti kuitenkin siitä tykkää tavallaan. Taas se tyyli vei mitalipeleihin ja melkein nyt voi unohtaa tämän kauden vitutukset. Aikamoista valmentamista kerta kaikkiaan.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mua ihan oikeasti vituttaa tämä jo todella pitkään yleisesti näkynyt asenne, jonka mukaan kuka tahansa muu valmentaja saisi aikaan parempaa jälkeä, kuin Veltsu. Täydellinen valmentaja Veltsu ei ole ja virheitä tulee. Heikkouksiakin hänellä on. Mutta siinä on tyyppi, jolla on myös paljon osaamista ja erittäin kova työmoraali.

Alkaa todellakin kyllästyttää, että kaikki nega työnnetään Veltsun niskaan ja kehuja on turha odotella, jos hommat menevätkin joskus putkeen.

Itsekin olen tässä viime vuosien aikana kritisoinut Veltsua varsin usein ja välillä aika kovastikin, mutta osaan myös antaa tunnustusta, kun menee hyvin ja ymmärrän myös, että liigajoukkueessa on monia muitakin tekijöitä, eikä päävalmentaja ole aina yksin vastuussa kaikesta.

Nyt Veltsu on jälleen johdattanut joukkueen välieriin ja kaikki mahdollisuudet on mennä aina päätyyn saakka. Tästä kuuluu tunnustus Veltsulle, mutta toki myös koko muulle joukkueelle. Vielä ei kuitenkaan olla tavoitteessa, vaan matka on kesken.

Niin aika yleinen mielipide on ollut se, että kun menee huonosti=Virtasen vika, kun menee hyvin=pelaajien ansiota.

Itsekin syksyllä parjasin Markoa, välillä syystä ja välillä syyttä. Joukkueena voitetaan, joukkueena kaadutaan. Varmasti Virtanen tekee virheitä ja varmasti maailmassa on parempiakin valmentajia, mutta joskus kyllä ihan turhaan saa rapaa niskaan ja niin paljon.

Kaikkien haikailema Selin? Tiputti sarjataulukon toisena olleen miljoonamiehistön puolivälierissä. Tapolan superjoukkue Tappara kynti Ilvestä vastaan vaikka jatkoon menikin. Törmäsen HIFK ei päässy ees suoraa poffeihin (toki nyt välierissä, samoin kuin JYP).

JYP välierissä, kevät kauden selkeästi paras joukkue. Vittu mitä paskaa tet-valmentajalta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Selin ja Lehterä ovat molemmat ihan kuvitelmia. Faktaa on se, ettei kumpikaan heistä ole voittanut päävalmentaja ainoatakaan po-sarjaa minkään joukkueen kanssa. Ehkä Selin lopulta onnistuisi JYPin kanssa, jos saisi mahdollisuuden.
Ja Lehterästä voi sanoa että ei ole koskaan ollut yhdenkään miesten joukkueen päävalmentaja.

Karri Kiven ja Lehterän mainitseminen samassa yhteydessä on sama kuin puhuttaisi vahvistuksista "Sidney Crosbyn tai Mike Wirlin kaltainen vahvistus". Toinen on voittanut ihan vitusti ja toinen ei ole edes yrittänyt.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Selinin puolesta on pakko sanoa ettei edes isä, poika ja pyhä henki olisi vienyt tepsiä jatkoon. Ei jumalauta! Kaikenmaailman teemuväyryset kakkoskentässä ja timilahtiset ylivoimalla. Noilla eväillä olisi pitänyt voittaa mestaruus? Nyt niitä valoja päälle!

Myönnettäköön, että TPS:llä oli haasteita loukkaantumisten suhteen, mutta se ei kumoa pointtiani viestissä. Täälläpäin se olisi ollut vain osasyy. Pyydän anteeksi. Valoja voisi yks jos toinenkin pistää päälle.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Kyllä taas huomaa että on noussut menestys hattuun kun päästään välieriin ja kuumin ketju on negatiivisuusketju.

Nuoruudesta parhaimpana jäänyt mieleen loistava taistelu Kärppiä vastaan 2002-03? Ja se hävittiin vielä matsissa nr. 7, onpa ajat ja suhtautuminen muuttunut.

Ja vielä aiheeseen, tietysti loukkaantumiset aiheuttaa pientä huolestumista, mutta onneksi (akatemian ansiosta?) vielä aika laaja rinki on käytettävissä.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myönnettäköön, että TPS:llä oli haasteita loukkaantumisten suhteen, mutta se ei kumoa pointtiani viestissä. Täälläpäin se olisi ollut vain osasyy. Pyydän anteeksi. Valoja voisi yks jos toinenkin pistää päälle.
Piti vastata ja onnistuin näköjään sen sijaan poistamaan oman viestini. Se niistä valoista..
Pahoittelen että turhan tylysti ilmaisin asiani.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Piti vastata ja onnistuin näköjään sen sijaan poistamaan oman viestini. Se niistä valoista..
Pahoittelen että turhan tylysti ilmaisin asiani.

Ei mitään, aivan tottahan se oli että Selin ei päässyt parhaimmalla kokoonpanolla peleihin.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Kyllä taas huomaa että on noussut menestys hattuun kun päästään välieriin ja kuumin ketju on negatiivisuusketju.

Nuoruudesta parhaimpana jäänyt mieleen loistava taistelu Kärppiä vastaan 2002-03? Ja se hävittiin vielä matsissa nr. 7, onpa ajat ja suhtautuminen muuttunut.

Ja vielä aiheeseen, tietysti loukkaantumiset aiheuttaa pientä huolestumista, mutta onneksi (akatemian ansiosta?) vielä aika laaja rinki on käytettävissä.

Ja 2007-2008 oli täydet tuvat katsomassa Tappara-JYP puolivälieriä. Oltiin oikein polleeta poikaa! Kauas on tultu niistä ajoista, nykyään olisi lähes katastrofi, jos jäätäisiin puolivälieriin. Se vasta skandaali olisikin, jos ei päästäisi pudotuspeleihin!
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Onhan se ihan loogista, että menestyksen myötä odotukset ja joukkueen omatkin tavoitteet kasvavat. Organisaatio, joka on voittanut mestaruuksia ja ollut mitalipeleissä monena vuonna, tavoittelee menestystä jatkossakin.

Puolivälierien huonoista yleisömääristä voidaan keskustella, mutta siihenkin vaikuttaa niin moni juttu (TV-tuote, viikkopelien jatkoerät lapsiperheille, kalliit liput huonoille istumapaikoille jne jne).
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä on JYPin kevät ohi, jos peli ei muutu ja kovasti. Täysin luokaton esitys tähän mennessä ja kotihallissa!

Täytyy vaan toivoa, että tämä on se ilta, jossa huonompi joukkue voittaa jollakin pompulla. En olisi uskonut, että siitä kevään lennosta voidaan tulla tasossa näin monta napsua alaspäin tosipeleissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös