HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 900 701
  • 29 120

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hohhoijjaa, on kyllä niin läpinäkyvää huomionkalastelua maikkariltakin kirjoitella huhua Selinistä ja IFK:sta kesken poffien nyt, kun pelaavat vastakkain.

Hitto olin kyllä väärässä ton Kousan suhteen. Olis varmaan kannattanu hankkia.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
En halua olla ilon pilaaja, mutta Janne Keränen on menossa Lukkoon, kyseinen tieto on ollut lehdessäkin. HIFK oli hallipuheiden mukaan kiinnostunut mutta ohi meni.
Jos se on lukenut vasta lehdissä niin ei hätää, sinne lipsahtaa välillä kirjoitusvirheitä, kun taittovaiheessa rivit sekoilevat. Mutta jos niin olisi lukenut peräti internetissä, olisin hyvin huolissani. Saattaisin peräti menettää yöunistani osan.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK palkkaa kovalla rahalla muualla menestyneen valmentajan, koska edellinen ei ollut mieleinen. Kyseisen valmentajan aikana joukkue menestyy, mutta pelaa myös huonomman kauden, jonka päätteeksi ko. koutsi potkitaan pihalle. Tilalle tulee muualla menestynyt valmentaja jolle maksetaan kovaa palkkaa (sekä erokorvaukset potkitulle koutsille) ja sama rumba uudestaan...

Tai sitten ymmärretään, että valmentajan merkitys aikuisten ihmisten liigajoukkueessa on pienempi kuin yleensä kuvitellaan ja hankitaan joku pitkäjänteisempi vaihtoehto ja valmentajasekoiluun käytetyt ylimääräiset rahat budjetoidaan kärkitason sentteriin/pakkiin tai sitten sijoitetaan omaan juniorisysteemiin yms.
 

444

Jäsen
Ehkä myös muutama puupennin pyörylä uhrataan fysiikkavalmentajan palkkaamiseen, niin olisi kerrankin vähän kestävämpi rosteri kauden läpi...
 

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai sitten ymmärretään, että valmentajan merkitys aikuisten ihmisten liigajoukkueessa on pienempi kuin yleensä kuvitellaan ja hankitaan joku pitkäjänteisempi vaihtoehto ja valmentajasekoiluun käytetyt ylimääräiset rahat budjetoidaan kärkitason sentteriin/pakkiin tai sitten sijoitetaan omaan juniorisysteemiin yms.

Vähän nyt menee jo ohi otsikon, mutta meinaatko, että Ilves olisi kaikkien taustasekoiluidensa jälkeen tällä hetkellä piinaamassa puolivälierissä Tapparaa jos koutsina ei olisi Karri Kivi? Nimenomaan valmennuspuolella on valtaisi merkitys Ilveksen tämän hetken tilanteeseen ja taktisesti myös siihen, että Tappara on ollut hätää kärsimässä.
Yhtä lailla uskon, että vaikkapa Lukko olisi tämän kauden joukkueellaan selvinnyt kirkkaasti kahdeksan joukkoon jos valmennus olisi toiminut.

Olen kanssasi samaa mieltä, että liikaa valmentajista ja valmentajien potkuista puhutaan, olen ehdottomasti samaa mieltä. Mutta samaan hengeenvetoon alleviivaan, että kyllä sillä valmentajan ammattitaidolla on valtavan iso merkitys.
 
Ruoho on useinkin vihreämpää aidan takana. Muutama vuosi sitten meillä sekoili joku Sormunen tai Rindell tai jotain, niin täällä fantasioitiin Kai Suikkasesta, siinäpä vasta äijä joka saisi meidänkin edarit tottelemaan. Nyt Suikkaseen ei kukaan halua koskea hohtimillakaan. Tälle Törmäs-oppositiolle kelpaisi kuka vain, kunnes osoittautuu täällä flopiksi. Silloin on kiikarissa jo uusi messias. En yritä puolustella tai dissata Törmästä, yleistä ilmiön havainnointia vain.

Puhumattakaan siitä, että Raivo oli jumalolennon tasolla tullessaan tänne ja osa porukasta kävi samalla hetkellä suunnilleen ostamassa nakit pakkaseen. Ja vielä tällä kaudellakin joku toivoi Summasta penkin taakse. Enkä tarkoita näitä, jotka kieli poskessa toivoivat Summasta takaisin. Itse olen kallistumassa siihen suunnalle, että Törmänen saisi minun puolestani mennä. Uskon edelleen Törmäseen, mutten valmennuskolmikkoon Törmänen-Tanska-Kangasalusta. Ja en usko myöskään, että Törmäsen jatkaessa kukaan kolmikosta saisi kenkää tai että uutta koutsia palkattaisiin. Sen puolesta olen valmis päästämään Törmäsen eteenpäin, mutta vain jos valmennusjohdossa tapahtuu kokonaisvaltainen muutos. Tämä tarkoittaa sitä, että koko nykyinen valmennustrio saa kenkää. Lunkka saa tottakai jäädä, koska HIFK on tällä hetkellä kohtalaisen kova maalivahtihautomo, jossa vuorollaan Ortio, Husso ja Lankinen ovat pelanneet joukkueen suoritustasoon nähden kiitettävästi.

Ja palatakseni pelaajahuhuihin, kuulin tuossa huonoimmasta mahdollisesta HTT-lähteestä, että HIFK:hon olisi tulossa maalivahti kalakukkojen pyhästä maasta. Valitettavasti kyseesä ei ole Kilpeläinen tai Godla ja todennäköisesti kyseessä on kaveri, joka tulee lähtökohtaisesti Kollien vahvuuteen. Tarkoittaako se Halosen nostamista edustukseen/Mestikseen, sitä en tiedä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän nyt menee jo ohi otsikon, mutta meinaatko, että Ilves olisi kaikkien taustasekoiluidensa jälkeen tällä hetkellä piinaamassa puolivälierissä Tapparaa jos koutsina ei olisi Karri Kivi? Nimenomaan valmennuspuolella on valtaisi merkitys Ilveksen tämän hetken tilanteeseen ja taktisesti myös siihen, että Tappara on ollut hätää kärsimässä.
Yhtä lailla uskon, että vaikkapa Lukko olisi tämän kauden joukkueellaan selvinnyt kirkkaasti kahdeksan joukkoon jos valmennus olisi toiminut.

Olen kanssasi samaa mieltä, että liikaa valmentajista ja valmentajien potkuista puhutaan, olen ehdottomasti samaa mieltä. Mutta samaan hengeenvetoon alleviivaan, että kyllä sillä valmentajan ammattitaidolla on valtavan iso merkitys.

Pelkästään IFK:ssa on ollut vaikka kuinka monta fanien ennakkoon hehkuttamaa valmentajaa. Näistä jokaiselle on jossain vaiheessa vaadittu potkuja ja sama homma toistuu muidenkin joukkueiden osalta. Karri Kivikin tulee suurella todennäköisyydellä saamaan kenkää jossain vaiheessa jostain seurasta. Tulee vielä kausi jolloin Karri Kivi ei saavuta seuransa tavoitetta ja samaan aikaan Lukko painaa jonkun kökkö-koutsinsa kanssa suoraan kuuden joukkoon jolloin hyvän ja huonon valmentajan tulkinnat heittävät häränpyllyä. Tai lehmänpillua. Mistä kukakin tykkää.

Tietysti päävalmentajalla on oma roolinsa joukkueessa, mutta ammattikiekkoilijoilla on (tai ainakin pitäisi olla) huomattavasti suurempi vastuu omasta teknisestä, taktisesta ja fyysisestä osaamisestaan kuin jollain juniorilla. Juniorivalmentajien merkitys on valtava, aikuisilla ei niinkään.

Yleisin syy miksi valmentajia kengitään on se, että se on seurajohdolle helpoin tapa toimia. Koko joukkuetta ei voi vaihtaa, niin yritetään sitten herätellä joukkuetta ja lepytellä faneja. Valmentajan vaihto on kuin korjaisi pakoputkivian maalaamalla autonsa. Näyttää paremmalta hetken ja varmaan saa jonkun kivan mimminkin houkuteltua kyytiin, mutta rämisevä pakoputki lopulta pilaa mahdollisuuden pihvipäivän suihinottoon Datsunin takapenkillä talvipakkasilla, jolloin auto on pidettävä käynnissä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai sitten ymmärretään, että valmentajan merkitys aikuisten ihmisten liigajoukkueessa on pienempi kuin yleensä kuvitellaan.

Mistä muuten tiedät tämän?

Olen koko aikuisikäni yrittänyt selvittää tätä enemmän tai vähemmän ankarasti, enkä ole oikeastaan päässyt lopputulokseen. Tällä hetkellä olen siinä uskossa, että valmentajan merkitys on suurempi nimenomaan aikuisten sarjoissa, ja, etenkin nuorimpien, junnujen sarjoissa vähäisempi siihen verrattuna, mitä uskotaan. Puhut liigajoukkueista, mutta jos laajennetaan eri lajeihin, mun mielestä on vieläkin vaikeampi kysymys, nimenomaan ihan toteutuneita tuloksia katselemalla.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tämä Selin uutinen on täysin naurettava. Siinä on monta asiaa mitkä ei oikein sovi kuvaan, "Kokeneet pelaajat ovat tyytymättömiäa päivittäiseen vaatimustasoon". Jos ammattipelaajat eivät osaa itse mitoittaa sitä mita päivittäiseen tekemiseen kuuluu niin kyllä se vika on enemmän peilissä kuin valmentajassa. Sitten myös mietittävä kuka valmentajan valitsee? Seurajohto vai pelaajat?

Selin ei ole myöskään voittanut mitään, mutta on nosteessa ja palkkapyyntö varmasti kohdillaan. Selin voi myös epäonnistua IFK:ssa mikä on aika todennäköistäkin. Shedden on varmasti ainoa valmentaja mikä pääsisi IFK:n päävalmentajaksi ilman varsinaisia mestaruuksia. Suhteessa siihen menestymättömyyteen Shedden olisi aivan liian kallis ratkaisu. Selin todennäköisesti nähdään ensi kaudella Saipassa.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Tuolla pyörii huhu, että Henri Tamminen olisi mahdollisesti Sportin miehiä ensikaudella. Onko täällä mitään tietoa, pitääkö paikkansa? Minkälainen pelaaja kyseessä?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuolla pyörii huhu, että Henri Tamminen olisi mahdollisesti Sportin miehiä ensikaudella. Onko täällä mitään tietoa, pitääkö paikkansa? Minkälainen pelaaja kyseessä?

Kiekollisilta tadoiltaan yms. sitä tasoa, että pisteiden teko Mestiksessäkin työn ja tuskan takana. Kaveri muistuttaa jäällä liukuvaa panssarivaunua olemukseltaan. Asenne kuitenkin 100-lasissa joka vaihdossa. Ajokoiratyyppisenä pelaajana nelokentässä ajaa asiansa ja pistää vaihdosta toiseen painavia taklauksia, jos vain ehtii.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Kiekollisilta tadoiltaan yms. sitä tasoa, että pisteiden teko Mestiksessäkin työn ja tuskan takana. Kaveri muistuttaa jäällä liukuvaa panssarivaunua olemukseltaan. Asenne kuitenkin 100-lasissa joka vaihdossa. Ajokoiratyyppisenä pelaajana nelokentässä ajaa asiansa ja pistää vaihdosta toiseen painavia taklauksia, jos vain ehtii.
Kuullostaa Tomekin tyyliseltä pelaajalta :)

Millä tasolla liike?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämä Selin uutinen on täysin naurettava. Siinä on monta asiaa mitkä ei oikein sovi kuvaan, "Kokeneet pelaajat ovat tyytymättömiäa päivittäiseen vaatimustasoon". Jos ammattipelaajat eivät osaa itse mitoittaa sitä mita päivittäiseen tekemiseen kuuluu niin kyllä se vika on enemmän peilissä kuin valmentajassa. Sitten myös mietittävä kuka valmentajan valitsee? Seurajohto vai pelaajat?

Selin ei ole myöskään voittanut mitään, mutta on nosteessa ja palkkapyyntö varmasti kohdillaan. Selin voi myös epäonnistua IFK:ssa mikä on aika todennäköistäkin. Shedden on varmasti ainoa valmentaja mikä pääsisi IFK:n päävalmentajaksi ilman varsinaisia mestaruuksia. Suhteessa siihen menestymättömyyteen Shedden olisi aivan liian kallis ratkaisu. Selin todennäköisesti nähdään ensi kaudella Saipassa.

Joo ja vaikka kuinka on toimittajan duunia hakea klikkauksia ja huomioita, niin sen verran voisi urheilutoimittajana kunnioittaa menellä olevaa poff-sarjaa, että suoltaa paskansa ulos vasta sitten kun HIFK-TPS sarja on pelattu. Sitten on ihan se ja sama vaikka pidettäisiin jo faktana, että Selin ja Stögö vaihtavat paikkaa kauden jälkeen.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Onko Raskilla sopimus myös ens kaudelle Hifkin kanssa?
Et tule täältä saamaan vahvistusta etkä kieltoa mutta sanotaan nyt kauniisti näin että siirto Kärppiin olisi todella outo. En usko että tulee tapahtumaan. Muistissa on Ramstedtista pyörineet viimekeväisen vastaavat...

HIFK ei ole julkistanut kesken tätä kautta kuin Finleyn jatkon, sikäli muuta virallista tietoa kuin se että nykyinen sopimus loppuu tähän kauteen ei ole. Raskin lisäksi varmaan 80%:lla nykykokoonpanosta sama tilanne. Ei taida paljon vuotaa näitä sopimusasioita nykyisin HIFK:lta ulos. Rassenkin kohdalla taidettiin viimekeväänä pelata jo finaaleita kun itse jatkosopimuksesta sain kuulla. Silloin lähteenä oli Raskin kanssa paljon tekemisissä oleva toisen seuran liigapelaaja. Kukaan tuskin uskoo että Joe Finley olisi ainoa pelaaja jonka kanssa jatkosopimus on jo tehty.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Janne Keränen - Teemu Ramstedt - Joonas Rask

Tollanen kun saatais kasaan enskaudella, ni vois punalamppu syttyä "muutaman" kerran.
 

Jpe95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Et tule täältä saamaan vahvistusta etkä kieltoa mutta sanotaan nyt kauniisti näin että siirto Kärppiin olisi todella outo. En usko että tulee tapahtumaan. Muistissa on Ramstedtista pyörineet viimekeväisen vastaavat...

HIFK ei ole julkistanut kesken tätä kautta kuin Finleyn jatkon, sikäli muuta virallista tietoa kuin se että nykyinen sopimus loppuu tähän kauteen ei ole. Raskin lisäksi varmaan 80%:lla nykykokoonpanosta sama tilanne. Ei taida paljon vuotaa näitä sopimusasioita nykyisin HIFK:lta ulos. Rassenkin kohdalla taidettiin viimekeväänä pelata jo finaaleita kun itse jatkosopimuksesta sain kuulla. Silloin lähteenä oli Raskin kanssa paljon tekemisissä oleva toisen seuran liigapelaaja. Kukaan tuskin uskoo että Joe Finley olisi ainoa pelaaja jonka kanssa jatkosopimus on jo tehty.
Juu itekki ihmettelen tuota suuresti että miks ois lähtemässä hifkistä pois, ja niinpä oon itekki pitänytkin tuota huhua melko ankkana. Mutta en mää muuta tietoa halunnutkaan kuin, että onko raskilla sopimus voimassa. Kiitos vastauksesta ja tän kysymyksen voi unohtaa tai poistaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös