Espoo United kaudella 2016–2017

  • 499 740
  • 1 784

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aika munaton oli tuo Unitedin tiedotekin. Jäi jotenkin tosi vähättelevä sävy, kun mukaan nostettiin niin vahvasti vanhoja tapahtumia ja vastapuolen roolia tapahtumissa. Ei niillä ole mitään merkitystä, sillä mitään sellaista ei ole tapahtunut, joka oikeuttaisi syytökset.
Ihan hyvä tiedote. Munaa kannattaa hakea muualta kuin virallisista tiedotteista. Siinä yksiselitteisesti tuomittiin Summasen käytös. Hyvä niin. Ja totta kai sillä on merkitystä miksi joku flippaa tuolla tavalla. Jos tuollaisen herjan heittää ilman provokaatiota, se on puhdasta ilkeyttä. Jos sellaisen tekee tunnekuohun ja pidempään jatkuneen sanaharkan päätteeksi, se on ylilyönti ja huonoa harkintakykyä. Sen voi paremmin ymmärtää virheeksi. Ja uskon somekansaa kiinnostaneen miksi Summasella pimeni, siksi se oli hyvä olla tiedotteessa.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaanpa, että Summasen mielessä asia on voinut mennä seuraavasti: Rami on loukkaantunut aiemmista käskytys-syytöksistä ja pitää niitä täysin perättöminä (relevanttia ei ole nyt se, että onko todellisuudessa käskyttänyt vai ei). Tästä Ramin mielestä "täysin perättömästä ja loukkaavasta syytöksestä" hän on saanut hyvän keppihevosen/motiivin perättömien ja absurdien juttujen huuteluun. Nyt sitten heitti itse jotain omasta mielestään yhtä päätöntä/vielä paljon älyttömämpää toiseen suuntaan teemalla "huudellaan sitten perättömyyksiä oikein kunnolla".

Täysin asiatonta ja edesvastuutonta, se on sanomattakin selvä asia. Mutta jos nyt yhtään yrittää miettiä, että mikä tossa voisi olla takana ja mikä on saanut Ramin heittämään jotain tommosta, niin tossa voisi olla yksi selitys.

Vaikka itse sanonkin, niin taisi olla aika osuva arvio.

Kymmenen minuuttia sitten julkaistussa haastattelussa Summanen kertoo nimittäin näin:

"Olen kipuillut näistä perättömistä käskytyssyytöksistä. Koska asiaa ei tutkittu, päätin testata, miten pitkälle valmentajat voivat toistensa syyttelyssään mennä. Mutta missään nimessä en olisi saanut syyttää ketään pedofiiliksi, se oli liian raju syytös. Pyydän asiaa anteeksi Karhulalta. Itse asiassa olin ajatellut kätellä hänet viimeisen pelin jälkeen ja käydä asiat siinä vaiheessa halki, mutta nyt keskiviikkona tunne kuitenkin vei liikaa, hän jatkoi."

Raimo Summanen avautuu pedofiilihuutelunsa taustoista - Jääkiekko - Ilta-Sanomat
 

JP900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hienosti Summanen vieritti syyn toisen niskaan, kummasti näitä kohuja sattuu vaan aina samalle miehelle. On sen verran vahva persoona kuitenkin, että tuskin on helppo potkia pihalle miestä.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Ihan samalla tavalla päättömistä julkisista syyttelyistä voi kohteelle aiheutua pitkäaikaista vahinkoa, kuin epäpuhtaista taklauksistakin. Pelitilanteessa ne päähän kohdistuneet taklaukset ovat useammin vahinkoja kuin tahallisia.

Mä puhuin tahallisesta "teloitusajosta". Kyllä olet niitä liigassakin nähnyt. Jos ajat kyynärpää edellä tai muuten pumppaat kauhealla vauhdilla päähän, niin puhutaan tahallisesta vahingoittamisesta. Mun on vähän vaikea nähdä se lievempänä kuin Raivo Summasen solvaus. Tuntuu että tässä keskustelussa ei jeesuskaan pysy ristillä. Harvemmin olen nähnyt että pelaajalle vaaditaan somessa yhtä kiihkeästi potkuja tuollaisesta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mä puhuin tahallisesta "teloitusajosta". Kyllä olet niitä liigassakin nähnyt. Jos ajat kyynärpää edellä tai muuten pumppaat kauhealla vauhdilla päähän, niin puhutaan tahallisesta vahingoittamisesta. Mun on vähän vaikea nähdä se lievempänä kuin Raivo Summasen solvaus. Tuntuu että tässä keskustelussa ei jeesuskaan pysy ristillä. Harvemmin olen nähnyt että pelaajalle vaaditaan somessa yhtä kiihkeästi potkuja tuollaisesta.
Miksi sanallisten ja fyysisten hyökkäysten keskinäistä suhdetta pitää edes arvioida? Se on paitsi todella vaikeaa, myös aika hedelmätöntä. Jos mielestäsi tästä tapauksesta ei olisi tarvinnut nousta nyt nähdyn kaltaista haloota niin fine, muttei tähän tarvitse mitään teoreettisia taklausverrokkeja tuoda. Molemmat vakavia juttuja, molemmat tuomittavia tekoja, mutteivät suoraan vertaudu keskenään.

Kahdeksan matsia on hyvä tuomio ja perustelut asiallisia.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
, päätin testata, miten pitkälle valmentajat voivat toistensa syyttelyssään mennä.
...
Onpas kokeilunhaluista väkeä Salonoja palkannut monialaseuraansa, siellähän myös twittersankari Valavuori halusi ainoastaan suorittaa psykologisen kokeen siitä miten hänen homoläppänsä otettaisiin vastaan suuren yleisön toimesta...

Tuosta tempun vakavuudesta vs. (tahalliset? Ei näitä onneksi paljoa ole) vahingoittamiset kaukalossa, niin tuskin kukaan ulkopuolinen lähtisi pelin jälkeen miettimään loukkaantuneen pelaajan tiimoilta että mikähän ihmisperse se lienee kun on ollut tarvetta paskaksi pistää kaukalossa. Viittaan siis heti eilen tuoreeltaan ilmestyneisiin kommentteihin joissa pohdittiin/puolusteltiin Summasta että eihän se Raimo olisi huudellut jos ei perää olisi. Uskoisin että Karhula vältti pedofiilin leiman ihan jutun julkisuuden ansiosta (viimeistään tässä vaiheessa kaikki toivottavasti tietävät että Ramilla taas hitsas hieman kiinni ja syytös oli perätön), mitenkähän jos tähän ei olisi JA:n puolelta tartuttu ja jossain vaiheessa olisi lähtenyt kiertämään tuo syytös ("olen kuullut että olet") "hallihuhuna"?
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Ihan kivoja ja kannustavia kommentteja niin kilpailijoilta kuin entisiltä kilpakavereilta. Tavoitehan nyt on, että finaalisarjassa Raato taas on mukana menossa!

Saikos Valavuori Mestikseltä/Koripalloliitolta mitään bänniä?
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Ihan kivoja ja kannustavia kommentteja niin kilpailijoilta kuin entisiltä kilpakavereilta. Tavoitehan nyt on, että finaalisarjassa Raato taas on mukana menossa!

Saikos Valavuori Mestikseltä mitään bänniä?
Eihän Val€ksi Alavuorella ollut mitään tekemistä Mestiksen kanssa. Tosin koripalloliitto lätkäisi tälle kahden kuukauden toimintakiellon.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihan ansaittu rangaistus, mutta tarkoittaa myös sitä, että Espoo pelaa ilman valmentajaa seuraavat 8 ottelua. Saa nähdä minkälaista säätöä nähdään.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Siis tuo kielto kai on voimassa kaksi tuntia ennen peliä ja 30 minuuttia pelin jälkeen. Paljon hyvää voi joukkueelle tehdä muuna aikana. Hallilla saa tehdä muistiinpanoja pelin aikana.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Ihan ansaittu rangaistus, mutta tarkoittaa myös sitä, että Espoo pelaa ilman valmentajaa seuraavat 8 ottelua. Saa nähdä minkälaista säätöä nähdään.

Espoo vie kannun vielä. Mä luulen että Ramilla oli kierrokset niin kovilla että se on hänen itsensä ja joukkueen kaikkien kannalta paras että Rami huilii hetken. Vertaapa tilannetta vuoteen 2011 ja Omskiin, jossa Rami kilahti. Finaalissa taas ruorissa!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vähän sellaiset fiilikset että Ramia ei tuon sanktion myötä enää EU:n penkin takana nähdä, Noutaja tulee välierissä SapKon tai TuTon muodossa ja ensi kaudella en usko hänen olevan enää organisaatiossa. Toivottavasti kunnon päävalmentaja on. Sellainen joka on samaan aikaan sekä henkisesti terve että osaa valmentaa. Ei luulis olevan ylivoimaisen vaikea löytää.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Hieno sarja nuorelta joukkueelta. Ei ensimmäistäkään taka-askelta ja koko sarjassa vain yksi heikko erä (niistä mitä näin).

Vähän hirvittää tuo tämän illan viimeinen erä. Hirvonen ei halunnut kiekollista hallintaa vaan passivoi joukkueen täysin ja antoi Hermekselle mahdollisuuden.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Samaa mieltä edellisen kanssa. Hyvä sarja ja muutenkin nuori joukkue kasvoi loppukaudella hienosti. Sapko saattaa olla liian kova pala purtavaksi, mutta mitään hävittävää ei ole. Omankin pojan kaveripiirissä on alkanut United elää ihan kivasti. Se on ollut myös mukava huomata.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Perkele, meni tunteisiin sitten Blegin playoffien...
Sapko ei ole yhtä fyysinen "pappa-jengi" kuin Hermes joten hyvällä puolustamisella voidaan tylsyttää taito-etu mikä Sapkolla on
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Urheilullisesti varsin onnistuneelta näyttää Unitedin ensimmäinen toimintavuosi. Kaikki joukkueet kamppailevat sarjojensa kärkisijoista. Jääkiekkonaiset saivat jo mitalin.

Myös oheiskohut Valavuori/Summanen on hoidettu asiallisesti.

Eli isot pisteet Jussille tästä uudesta alusta. 'Jatkoon'.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Saako muuten Summanen pelikieltonsa aikana olla hallissa tai pukuhuoneessa - tai muussa kosketuksessa joukkueen tsemppaamiseen? Eli kuinka paljon joukkue on pelkästään Hirvosen tulikuuman karisman varassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös