Espoo United kaudella 2016–2017

  • 500 087
  • 1 784
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Summanen on sen tyylinen ihminen, että ei opi ikinä. Salonojan pitäisi antaa kenkää episodin johdosta välittömästi. Tosin, eihän lätkämatsissa huutelu ole niin paha juttu kuin pieni homovitsi...
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
"En halua tässä vaiheessa kommentoida mitään. Olen menossa seuran sisäiseen palaveriin, jossa asia ruoditaan perin pohjin, Summanen sanoi Ilta-Sanomille."


"Kaikki ratkeaa tämän päivän aikana, Salonoja ilmoitti.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
"En halua tässä vaiheessa kommentoida mitään. Olen menossa seuran sisäiseen palaveriin, jossa asia ruoditaan perin pohjin, Summanen sanoi Ilta-Sanomille."


"Kaikki ratkeaa tämän päivän aikana, Salonoja ilmoitti.

Hmm, ihan kun tuon olisi kuullut aiemminkin? Monilajiseura EU taitaa tämän mediapelin. Hyvä Jussi!
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mestiksen kannalta ei ole olemassa parempaa valmentajaa kuin Summanen. Kaikki pöhinä tämän sarjan ympärillä ja värikkäät valmentajat tekee jokaiselle joukkueelle hyvää. Jos emme ota huomioon tätä kautta, niin ainoa toinen kerta kun Mestis on millään tavalla vallannut huomiota allekirjoittaneessa, oli kun Aurinkokuningas Tamminen hääräsi Tuton peräsimessä. Summaselle jatkopaprua kouraan ja raippaa päättäviltä tahoilta ylilyönneistä. Ei se hetkessä opi salonkikelpoiseksi noista venäjän liigoista, joissa toi huutelu on osa showta.

Hyvä kannanotto. Summanen tuo väriä joukkueeseen sekä sarjaan ja toki kaikki tietävät tuon vahvan tunnepohjaisen sitoutumisen tekemiseen sekä myös ylilyönnit. Toivottavasti jatkaa päävalmentajana ensi kaudella.
 

Nick Brophy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Eihän tämän jälkeen EU:lla ole mitään edellytyksiä jatkaa Summasen sopimusta, vaikka peliesityksten kannalta olisin jatkoa toivonutkin. Törkeästä rikoksesta syyttäminen nyt vaan ei käy. Hiusten halkomiseksihan tämä menee, mutta potkuihin en usko Valavuoren nostaman kanteen jälkeen. "Tehtävistä vapauttaminen" on halvin ja laillisesti kaikkein helpoin keino kauden tässä vaiheessa, kun sopimus muutenkin loppuisi. Valmennustaitojen puolesta kaikki kunnia Raimolle, mutta kaukalon laidalle mies ei nähtävästi sovi.

Lähtisiköhän Suikkanen tosiaan ensi kaudeksi? Joulun alla katselin Youtubesta legendaarista "Tosiasia on..." -haastattelua ja vielä silloin aika moni noista tosiasioista sopi myös EU:n silloiseen peliin.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En ollutkaan eilen tällästä shouta huomannut. Muistan kyllä kuinka pelin aikana kokkolan yleisö jatkuvasti huusi summasen nimeä ja provosoi häntä. Ei ihme että kiehui. Tämmöstä raivokohtausta, vaikka meni aika paljon yli, en rinnastaisi Valavuoren seksuaalivähemmistöjä syrjiviin kommentteihin joilla edusti väärin seuraa ja sen arvoja . Melko yleistähän tämä huutelu valmentajien välillä (myös valmentajien joiden nimi ei ole Raimo) on ollut, harvoin on kuullut mitä siellä huudellaan. Edit. Toisaalta seuran pitkän aikavälin kannalta olis varmaan hyvä päästää Raimo menemään, ettei ehi lisää raivoamaan.

Ps. Suikkaselle ei kiitos. Ihan samanlainen raivoaja vielä :D
 
Viimeksi muokattu:

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Summanen on sen tyylinen ihminen, että ei opi ikinä. Salonojan pitäisi antaa kenkää episodin johdosta välittömästi. Tosin, eihän lätkämatsissa huutelu ole niin paha juttu kuin pieni homovitsi...
Tämä oli henkilökohtaista, Valavuori puhui seuran nimissä. Siinä ero seuran kannalta. Jopa sopimuksen purkamisen kannalta tässä on varmaan aika vissi ero.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Joo. Summaselle jatkoa ja samalla joukkue sekä sarja saavat vähän sitä kaivattua huomiota. Kyllähän tuosta voi joku rangaistus tulla Summaselle ja tämä syytetty "pedofiili" voi haasta Ramin oikeuteen kunnianloukkauksesta. Potkuille en näe perusteita.

Mitenkähän tässä muuten menetellään, jos tämä kiukun kohde olisi oikeasti tuomittu pedofiili? Olisiko kyseessä kunnianloukkaus? Minusta ei. Entä Summasen sanktiot sarjalta?

Ikävintähän tässä hommassa on se, että tulevat ottelut saatetaan joutua pelaamaan ilman Ramia. Ja tämähän tarkoittaa kauden päättymistä lauantaina Kokkolassa...
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Miksi vitussa joku Jatkoaika likaa omaa pesää (jääkiekko lajina). Kaikki lätkästä jotain tietävät ymmärtävät, että osa huudoista ei ole lehdistölle. Jääkiekko ei ole diplomatiaa, vaan jätkien aggressiivinen kontaktilaji. Välillä jopa huudellaan.
Mä olen ollut työpaikoilla, joissa tommonen huutelu oli ihan jokapäiväistä. Sielläkin jälkeenpäin naureskeltiin, miksei tälle?
Sumolle pitkä jatkosopimus, metsuri kakkoseksi.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mä olen ollut työpaikoilla, joissa tommonen huutelu oli ihan jokapäiväistä. Sielläkin jälkeenpäin naureskeltiin, miksei tälle?
Koska Summanen. Koska Salonoja. Koska kukkahattu.
 

Kiikarit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Vaikkei tuollaisella huutelulla nyt ole hevon p:n merkitystä, niin selväähän se on että aina niihin reagoidaan. Onkohan Summanen koskaan laskenut montako duunia se on kussut noilla kohtauksillaan? Jännä juttu jos ei ole vieläkään käynyt pienet vihanhallintakurssit mielessä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvä kannanotto. Summanen tuo väriä joukkueeseen sekä sarjaan ja toki kaikki tietävät tuon vahvan tunnepohjaisen sitoutumisen tekemiseen sekä myös ylilyönnit. Toivottavasti jatkaa päävalmentajana ensi kaudella.

Allekirjoitan tämän. Jatkosoppari kouraan, pahoittelut julkisesti pöytään ja kohti uutta.
 

gusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Penticton Knights
Itse ihmettelin, ettei muu valmennusjohto puuttunut asiaan alkumetrien jälkeen. Rohkeus ja auktoriteetti puuttui ?
 

Jupe#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Miksi vitussa joku Jatkoaika likaa omaa pesää (jääkiekko lajina). Kaikki lätkästä jotain tietävät ymmärtävät, että osa huudoista ei ole lehdistölle. Jääkiekko ei ole diplomatiaa, vaan jätkien aggressiivinen kontaktilaji. Välillä jopa huudellaan.
Mä olen ollut työpaikoilla, joissa tommonen huutelu oli ihan jokapäiväistä. Sielläkin jälkeenpäin naureskeltiin, miksei tälle?
Sumolle pitkä jatkosopimus, metsuri kakkoseksi.
Oletteko olleet esim. työporukan kanssa ravontolassa, jossa osa ravintolan muista asiakkaista tuntee tai tietää kuka sinä olet? Ovatko työkaverit huudelleet ja syyttäneet sinua suu vaahdossa esim. pedofiiliksi? Jos näin on käynyt niin olet oikeassa...
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Itse ihmettelin, ettei muu valmennusjohto puuttunut asiaan alkumetrien jälkeen. Rohkeus ja auktoriteetti puuttui ?
Siksi, että jokainen joka on Suomen jääkiekkopiireissä sisällä, tietää että kun Summasella käryää niin jos sanot ihan mitä tahansa, niin tappeluksihan se menee. Joku sekoaa kun saa viinaa, Summanen kun pelataan kiekkoa.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse miellän valmentajan joukkueenjäseneksi siinä missä pelaajankin. En hirveästi näe eroa siinä, että pelaaja käy tunnekuohun vallitessa kostamassa kokemansa vääryyden vastustajalle fyysisesti (lyömällä tai taklaamalla), siihen, että valmentaja harrastaa samaa verbaalisesti. Molemmat pelaavat tunteella - valmentaja usein jopa isommalla, kun ei itse pääse kentälle heilumaan, ja ylilyöntejä sattuu. Tuomittavaa molemmat, ja siksi on kurinpitoelimet, jotka piiskaavat noita ruotuun. En kuitenkaan näe tuossa syitä potkuille. Tai sitten alkakaa kenkiä noita törkeyksiä tekeviä pelaajiakin pihalle... Vai onko haukkuminen jotenkin pahempi asia, kuin nyrkki naamaan tai raukkamainen taklaus?
 

JK43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Boston
Miksi vitussa joku Jatkoaika likaa omaa pesää (jääkiekko lajina). Kaikki lätkästä jotain tietävät ymmärtävät, että osa huudoista ei ole lehdistölle. Jääkiekko ei ole diplomatiaa, vaan jätkien aggressiivinen kontaktilaji. Välillä jopa huudellaan.
Mä olen ollut työpaikoilla, joissa tommonen huutelu oli ihan jokapäiväistä. Sielläkin jälkeenpäin naureskeltiin, miksei tälle?

Osittain tuohon kysymykseen jo vastasitkin: koska huutelut ovat melko isosti julkisuudessa. Jos teilläkin työpaikan huutelut olisivat päätyneet molempiin iltapäivälehtiin olisi työnantajan pakko reagoida.

Jatkoaika kuten muukin media elää käsittääkseni nykyään klikkien määrästä ja sitä kautta mainostuloista. Ja veikkaisin että tuota "Erikoinen episodi" -uutista on klikattu aika moninkertainen määrä esimerkiksi ottelun kuvakoosteeseen verrattuna.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mitenkähän tässä muuten menetellään, jos tämä kiukun kohde olisi oikeasti tuomittu pedofiili? Olisiko kyseessä kunnianloukkaus? Minusta ei. Entä Summasen sanktiot sarjalta?

Juridisesti kunnianloukkaus vaatii käsittääkseni perätöntä väitettä, joten tuomitun pedofiilin nimittäminen pedofiiliksi ei käsittääkseni ole oikeudessa kunnianloukkaus. Toisaalta pelin sisällä mennään monesti aika tulkinnanvaraisesti, eiköhän tuo rinnastettaisi muihin vastaaviin solvaamisiin ja ottelurangaistus olisi tuomio, vaikka olisikin tuomittu pedofiili kyseessä. Tosin en usko, että tuomittu pedofiili toimisi tuollaisessa tehtävässä missään arvojaan kunnioittavassa organisaatiossa. Hypoteettisena esimerkkinä vastaava voisi olla, että romanitaustaista pelaajaa kutsuisi manneksi. Siitäkin sääntöjen mukaan tulee ottelurangaistus.

Ihmetyttää kuitenkin hieman, että näinkin vahvasti tällä Raimoa puolustetaan. Ei, tuo ei ole normaalia huulenheittoa ja ei, en ainakaan itse keksi mitään edes lähes vastaavaa herjaa historiasta. Huutelua on aina, mutta jossain menee se normaalin ja täysin asiattoman raja - ja tässä se raja on ylitetty todella rankasti. En osaa sanoa, mikä tästä olisi "oikea" sanktio, mutta eihän tuollaista kielenkäyttöä voi mitenkään hyväksyä tai sivuuttaa, varsinkaan kun Jääkiekkoliitolla on vasta ollut tämä oma pedofiilikohunsa junnumaajoukkueen huoltajan osalta. Olisi edes kutsunut idiootiksi tai urpoksi, ihan sama. Ei käy Aronkaan tehtävää kateeksi...
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kiinnostaisi kyllä tietää mitä pitäisi tapahtua että täällä ei joku vetäisi kukkahattutätikorttia esiin? Uhata raiskata jonkun perheenjäsenen? Noh, välillä läikkyy yli, tunnekuohuissa sattuu, jatkosopparia ja eteenpäin.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiinnostaisi kyllä tietää mitä pitäisi tapahtua että täällä ei joku vetäisi kukkahattutätikorttia esiin? Uhata raiskata jonkun perheenjäsenen? Noh, välillä läikkyy yli, tunnekuohuissa sattuu, jatkosopparia ja eteenpäin.

Eiköhän jonkinasteisen fyysisen ahdistelunkin jälkeen löytyisi joku Blöö kertomasta kuinka heidänkin työpaikallaan on ihan ok vähän kähmiä työkavereita eikä siitä sen kummemmin jälkikäteen puhuta tai kukaan mieltään pahoita. Oman pesän likaajat vaan nostaa näitä juttuja ikävästi esille.
 

nollanolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HERMES & PELICANS & KPV
Summaselle ei saa antaa potkuja. Alkoholistitkin ohjataan ensin hoitoon ja niin on tehtävä Raimollekkin.!
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Käsittämätöntä, miten jotkut täällä rinnastaa tuon normaaliksi pelinaikaiseksi huuteluksi. Luulisi jokaisen tajuavan, että julkisen henkilön solvaaminen yhdeksi alhaisimmaksi rikolliseksi (=pedofiili) julkisella paikalla on raskaasti rangaistavaa. Nimimerkille @Blöö olisi varmaan ihan ok, jos duunipaikkasi gaalaillassa joku kollegasi nousee lavalle ja alkaa huutamaan sinua pedofiiliksi, "mä tiedän, oot pedofiili. oon kuullu juttuja!". Nauraisit tilanteelle?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiinnostaisi kyllä tietää mitä pitäisi tapahtua että täällä ei joku vetäisi kukkahattutätikorttia esiin? Uhata raiskata jonkun perheenjäsenen? Noh, välillä läikkyy yli, tunnekuohuissa sattuu, jatkosopparia ja eteenpäin.

Toistetaan vielä: en pidä Summasesta henkilönä, mutta mielestäni tapahtunut ei vaan millään ole niin vakava kuin täällä esitetään. Oikeastaan mikä tahansa sanallinen solvaus on mielestäni pelitilanteessa sellainen, että siitä voi (ja monesti onkin syytä) joutua kurinpitomenettelyyn, mutta ei se ole syy potkuille.

Olennaista on se, että esim. Valavuoren keississä Aleksi puhui koko seuran suulla sanoessaan, että "meille ei homoja palkata." Summasen aivopierussa kukaan ei oleta miehen puhuvan kenenkään puolesta, todennäköisesti edes Raimo Summanen ei tiedä mitä Raivo Summanen tilanteessa puhui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös