Jyrki Ahon ulkonäkö sekä kehonkieli Ässien valmentajana – havaintoja ja analyyseja

  • 66 113
  • 355

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuparisen eilinen jatkoaikamaali oli lopulta aika tärkeä ja lauantaille on sankarinviittaa tarjolla vaikka kelle. Kun tässä Ahosta puhutaan, taitaa olla niitä ainoita valmentajia, jolla ei ole ollut ketjua "Aholle kenkää tms." Onko ollut koskaan? Veikkaan, että lauantain jälkeen olemme taas hieman positiivisemmilla fiiliksillä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Niin, kaikki on Ahon syytä. Kuparinen näyttää ensimmäistä kertaa elämässään urheilijalta ja 4 ensikertalaista maajoukkueessa. Bernard pelaa elämänsä kautta ja moni muu pelaaja on ottanut ison askeleen eteenpäin. Ahon vika oli tietysti Marttisen loukkaantuminen ja se, että vastaavanlaista pelaajaa ei saatu tilalle.
Kuparinen on pelannut maajoukkueessa ja venäjällä ennen tätä kautta, että aika hyvin kaverilta joka ei edes näytä urheilijalta. Bernard ehkä pelaa elämänsä kautta jos siihen sisältyy suoranainen imurointi pudotuspeliottelussa ja se että valmentaja ei ota kaveria pois keskittymään seuraavaan peliin kun peli on jo menetetty. Neljästä ensikertalaisesta Ojamäki pelasi maajoukkueessa jo vuosi sitten ja Suoranta oli maajoukkuevalmentajan luottopelaaja jo seuravalmennuksessa. Kärki ei ole samalla tasolla kuin viime kaudella vaikka maajoukkueeseen pääsikin.

Ahon eteenpäin viemiä pelaajia ovat Seppälä sopimukseensa asti, Peltola jos liki kolmekymppistä enää voi niin kehittää ja Suoranta, joka sai ensimmäistä kertaa ison roolin. Taaksepäin vietyjä pelaajia on myös jokunen. Näitä tietysti yhdistää se etteivät ole pelityylillisesti ikinä olleet jyväskyläkiekkoon sopivia.

Marttisen loukkaantuminen on tietysti ikävää ja se on osoittautunut ihan saatanan isoksi asiaksi nyt. Mutta eipä valmentaja tuolle asialle mitään voi kun se vielä tapahtui siirtorajan jälkeen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Rautakalliohan valmens ekalla kaudellaan Ässät kunniakkaasti sijalle 13. Siinä mielessä Aho suorastaan jyrännyt vanhemman kolleegansa. Toki Rocky toi ja jätti paljon hyvääkin porilaiseen kiekkoon, turbulensseista huolimatta.

Ahon perintö selviää hamassa tulevaisuudessa. Sekä pelillisesti että yksilöiden suhteen annan odottaa ens kaudesta selkeesti laadukkaampaa. Kärki/Ojamäki/Viljanen poistuman myötä riittää ruutuja täytettäväksi, mutta sitten seuran täytyy vaan täyttää ne+vahvistaa. Sellaista on ammattilaisurheilu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ahon johdolla Porissa pelataan ensimmäistä kertaa kaksi pudotuspeliottelua sitten vuoden 2013. Se on fakta. Se että joukkue on tuollainen semihyvä minijyp jolla ei ole pienintäkään mahdollisuutta pärjätä tosipeleissä on suurimmalle osalle ilmeisen toissijaista. Toisille se ei sitä ole. Ässissä on yleensä aina ollut edes jonkinlaista särmää mutta tämän kauden joukkueesta sitä ei löydä tikullakaan. Harmaata massaa eikä helpotusta ole luvassa ensi kaudellekaan.

Pidän Ahosta persoonana mutta ei välttämättä ole oikea henkilö luotsaamaan Porin Ässiä. Ihan kiva loppusijoitus ei vain riitä jos peleissä ei tapahdu käytännössä yhtään mitään.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Yhden asian Jyrki Aho on kuitenkin kiistatta saanut aikaan. Hän on varmasti eniten Ässäfaneja koskaan jakanut henkilö. Näin suurta vastakkainasettelua ei valmentaja-asioissa ole ikinä ennen ollut. Yleensä on ollut jonkinlainen konsensus asioissa.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Juu, tarkennan. Ilveksen valmentajan, Karri Kiven, pitää voittaa myös Isomäessä, mikä ei ole onnistunut Ilvekseltä vuosiin.

No "vuosiin" se on kaksi vuottakin, kun viimeisin voitto on tullut 13.2.2015.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Yhden asian Jyrki Aho on kuitenkin kiistatta saanut aikaan. Hän on varmasti eniten Ässäfaneja koskaan jakanut henkilö. Näin suurta vastakkainasettelua ei valmentaja-asioissa ole ikinä ennen ollut. Yleensä on ollut jonkinlainen konsensus asioissa.

Pajuli tais päästä pirullisuuksineen aika lähelle...
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sen enempää asiaan takertumatta kuka täällä on Rockya haikaillut takaisin? @karhu taitaa olla ainoita joka on sanonut olevansa selkeä Rocky-fani, mutta ei hänkään ole miestä tänne Ahon tilalle haikaillut.
Sen verran haluan nostaa kättä pystyyn, että minä olen myöskin Rocky-fani. Olen ollut sitä pikkupojasta lähtien ja tulen varmasti aina olemaan. Siitä on toki turha kenenkään tehdä mitään sen kummempia johtopäätöksiä esimerkiksi valmennuksen suhteen. Siinä asiassa olen ehdottomasti Ahon puolella. Mutta Rocky-fani olen siitä huolimatta. Uskon että aika moni muukin kokee asian samalla tavalla.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yhden asian Jyrki Aho on kuitenkin kiistatta saanut aikaan. Hän on varmasti eniten Ässäfaneja koskaan jakanut henkilö. Näin suurta vastakkainasettelua ei valmentaja-asioissa ole ikinä ennen ollut. Yleensä on ollut jonkinlainen konsensus asioissa.
Niin onkohan ihan noinkaan? Minun lukemani perusteella näitä Ahon vastaisia nimimerkkejä on todella vähän. Isosti esillä olevia kylläkin, jotka aina mahdollisuuden tullen hyppäävät poteroistaan kertomaan, kuinka kaikki on menetetty Ahon aikana. Eiköhän näiden pitäisi uskoa, että Rocky meni jo!
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Niin onkohan ihan noinkaan? Minun lukemani perusteella näitä Ahon vastaisia nimimerkkejä on todella vähän. Isosti esillä olevia kylläkin, jotka aina mahdollisuuden tullen hyppäävät poteroistaan kertomaan, kuinka kaikki on menetetty Ahon aikana. Eiköhän näiden pitäisi uskoa, että Rocky meni jo!
Pitäisiköhän ihan kaikkien uskoa että Rockyn aika meni jo! Vaikkei Ahosta pidäkkään niin ei täällä edelleenkään ole huudettu Rockya takaisin! Tai jos on niin on kyllä itsellä mennyt ne viestit ohi!
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Niin onkohan ihan noinkaan? Minun lukemani perusteella näitä Ahon vastaisia nimimerkkejä on todella vähän. Isosti esillä olevia kylläkin, jotka aina mahdollisuuden tullen hyppäävät poteroistaan kertomaan, kuinka kaikki on menetetty Ahon aikana. Eiköhän näiden pitäisi uskoa, että Rocky meni jo!
Tää on vähän niinkuin politiikassa, koitat valkopestä asioita. Sellaisia nimimerkkejä jotka eivät diggaa Ahon pelityylistä ja valmennuksesta on enemmän kuin vähän. Ja varsinkin tuo äärimmäisen lapsellinen loppukaneetti taas kertoo että eipä sullakaan ole mitään annettavaa tähän asiaan.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Palataan tähän lauantai-iltana. Mutta sanotaan nyt näin että 99% valmentajista olisi vaihtanut maalivahtia. Aikamoista prosenttikiekkoa siis.

Toivottavasti et putoa kovin korkealta sitten kun silmäsi aukeavat Ahofanituksen jäljiltä. Jos muuten Ässät olisi heittänyt Kuparisen pihalle kesken kauden niinkuin toivoit niin aika vähän olis maaleja tehty näissä matseissa ja kausi todennäköisesti olisi jo ohi.
Jotenkin uskon valmentaja Ahon tekemiin ratkaisuihin, ennemmin kuin pahasti katkeroituneeseen, nobody kirjoittelijaan jatkoajan sivulla, eli sinuun arvon korkki. Kuparinen ei edelleenkään ole suosikkini, mutta kuten aiemmin mainitsin hän on parantanut vihdoinkin otteitaan ja tämän myös Aho on huomannut, sillä teki hänelle vuoden jatkon Ässiin (minä en olisi tehnyt).
Jos taas sinua olisi kuunneltu ja jatkettu Rautakallion Pekalla, niin mehän oltaisiin kisailtu Saipan kanssa viimeisestä sijasta, vai oliko se Pekan kanssa jopa sija 13, mihin hänen resurseillaan päästiin.
Koeta nyt ryhdistäytyä, sillä eihän aikuinen mies voi kaikkea pahaa oloaan joka päivä purkaa Jyrki Ahoon, joka on oikeasti helvetin pätevä työssään. Tuolla materiallilla oltiin tappelemassa runkosarjan kutospaikasta, niin onhan se uskomatonta! Oikeat asiantuntijat (en siis tarkoita sinua) ovat rankanneet kauden positiivisimmat yllätäjät ja niissä arvioissa Ässät on kolmen suurimman yllätyksen mukana.
Harmi, että peli ei juuri tällä hetkellä ole täysin uomissaan, mutta toivotaan että lauantaiksi saadaan molari kuntoon ja joku muukin, kuin kädetön Kuparinen alkaisi osumaan maaliin, niin saadaan jatkaa vielä kautta vaikka sinun kiusaksesi (kuitenkin sinua vituttaisi Ahon menestys).
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ootko sä @angnus täysin debiili yksilö. Missä minä olen muka sanonut että Ässien olisi pitänyt jatkaa Rautakallion valmennuksessa. Muutenkin tuntuu että tästä on nyt tehty joku elämää suurempi asia. Ässien pelityyli on ääritylsää ja tehotonta. En kyllä ole ainoa joka on sitä mieltä. Mutta vissiin sitten se nyt sinun silmissäsi henkilöityy minuun. Eikä mulla ole mitenkään paha olo mitä tarttisi purkaa. Tottakai valmentajan tekemiin ratkaisuihin voi uskoa, mutta julkisessa ammatissa olevaa henkilöä voi arvostella virheistä. Ässät ovat mun suosikkiseurani joten mulle ei ole ihan sama miten peleissä käy, ehkä sun mielestäs oli hyvä että Ässät hävisivät mutta mun mielestäni ei ollut.

Ja vaikkei se nyt Ässiin liitykään niin eipä tainnut Rocky menestyä Bluesissa koskaan niin huonosti kuin Aho viime kaudella. (Oli vaan pakko kuitata tuohon lapselliseen lällättelyysi joka ei sekään perustu faktoihin)

Miksen mä ole nähnyt mitään listauksia missä Ässiä pidetään suurimpien yllättäjien joukossa. Tämänkertainen playoffvastus siellä kyllä oli.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@korkki , jos siis Rocky ei ollut enää vaihtoehto, kukahan se Ässien silloisessa tilanteessa siis olisi voinut olla? Sinähän vetelet niin demaria linjaa, kaikki mitä Aho tekee on paskaa mutta mitään ratkaisua itselläkään ei ole. Kaikki on helppo haukkua mutta kun pitäisi kertoa vaihtoehto bee, sitten yllättäen hiljenee.
 

Tuamas

Jäsen
Ahoa arvostelevat säännölisesti lähinnä nämä tappion myötä kivien alta kaivautuvat urpot sekä @korkki

Aho on kiistatta tuonut Ässiin takaisin kovan vaatimustason, pelitapa on nähdäkseni luotu maksimoimaan koneesta irti saatavat tehot.

Materiaalissa nyt vain on tiettyjä puutteita joita puolustuksen ylivoimaisen liiderin menetys ratkaisuhetkillä korostaa.

Aho on valmentaja joka ottaa ja saa käytännössä maksimit käytettävissä olevasta materiaalista, niin on käynyt tällä kaudella ja ensi kaudella materiaalin muuttuessa vielä sopivammaksi, tulee tuloskin olemaan parempi.

Tätä tylsyyttä en ihan allekirjoita, joukkue pelaa uhrautuvasti, karvaa korkealta ja kääntää peliä nopeasti.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Ahoa arvostelevat säännölisesti lähinnä nämä tappion myötä kivien alta kaivautuvat urpot sekä @korkki

Aho on kiistatta tuonut Ässiin takaisin kovan vaatimustason, pelitapa on nähdäkseni luotu maksimoimaan koneesta irti saatavat tehot.

Materiaalissa nyt vain on tiettyjä puutteita joita puolustuksen ylivoimaisen liiderin menetys ratkaisuhetkillä korostaa.

Aho on valmentaja joka ottaa ja saa käytännössä maksimit käytettävissä olevasta materiaalista, niin on käynyt tällä kaudella ja ensi kaudella materiaalin muuttuessa vielä sopivammaksi, tulee tuloskin olemaan parempi.

Tätä tylsyyttä en ihan allekirjoita, joukkue pelaa uhrautuvasti, karvaa korkealta ja kääntää peliä nopeasti.

Se on aina hienoa, että toisin kuin itse asioista ajattelevat ovat urpoja ja omaan fanitukseen uskovat oikein viisaita.
Itse en ainakaan ole Ahon menestystä kiistänyt, ja siinä hän on Ässille varmasti oikea valmentaja.
Syy miksi en pidä on ääritylsä pelityyli. Vähän kauhulla näyttää myös siltä, että hän ei joukkueesta mitään erilaista playoff- ilmettä saa edes revittyä. Samaa harmaata virkamieskiekkoa on ollut pääosin pudotuspelitkin.
Yleisesti JYP ja Risto Dufva yleisestikin pelityylinsä suhteen on ollut minulle jo pitkään lähes suurin HMV joukkue liigassa, hyvästä menestyksestä huolimatta.
 

Tuamas

Jäsen
Se on aina hienoa, että toisin kuin itse asioista ajattelevat ovat urpoja ja omaan fanitukseen uskovat oikein viisaita.
Itse en ainakaan ole Ahon menestystä kiistänyt, ja siinä hän on Ässille varmasti oikea valmentaja.

Höpsis pikku höpönassu.

Urpous tulee siitä (kuten skarpinmalla lukemisella olisi voinut viestistä tulkita) että tämä tietty porukka loistaa poissaolollaan aina kun peli sujuu ja voittoja tulee. Mutta heti kun tulee muutama tappio, kaivautuvat nämä janarit kivien alta vittuilemaan.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Höpsis pikku höpönassu.

Urpous tulee siitä (kuten skarpinmalla lukemisella olisi voinut viestistä tulkita) että tämä tietty porukka loistaa poissaolollaan aina kun peli sujuu ja voittoja tulee. Mutta heti kun tulee muutama tappio, kaivautuvat nämä janarit kivien alta vittuilemaan.

Kyllä ainakin minä fanina nautin Ässien menestyksestä. Olihan se surkean pelin jälkeen keskiviikkona maistuva loppuratkaisu jatkoajalla.
Eilen vaan taas saatiin varoittava esimerkki mitä tämä on pahimmillaan, kun toinen joukkue on saatu ladattua pudotuspeleihin ja toinen jatkaa runkosarjan lopun hiihtelyä.
Huomenna on onneksi vielä yksi mahdollisuus kaivaa ne sotakirveet edes kotona.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Aho ei vaihtanut maalivahtia. Joku "toimittajaksi" itseään kutsuva kloppi menee asiassa jopa niin pitkälle, että väittää Ahon puhuvan pehmeitä.

Mutta mitäpäs jos... Aho ei voinutkaan vaihtaa maalivahtia? Jospa siellä penkillä ei ollut sellaista, jonka olisi voinut laittaa kentälle?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ahoa arvostelevat säännölisesti lähinnä nämä tappion myötä kivien alta kaivautuvat urpot sekä @korkki

Aho on kiistatta tuonut Ässiin takaisin kovan vaatimustason, pelitapa on nähdäkseni luotu maksimoimaan koneesta irti saatavat tehot.

Materiaalissa nyt vain on tiettyjä puutteita joita puolustuksen ylivoimaisen liiderin menetys ratkaisuhetkillä korostaa.

Aho on valmentaja joka ottaa ja saa käytännössä maksimit käytettävissä olevasta materiaalista, niin on käynyt tällä kaudella ja ensi kaudella materiaalin muuttuessa vielä sopivammaksi, tulee tuloskin olemaan parempi.

Tätä tylsyyttä en ihan allekirjoita, joukkue pelaa uhrautuvasti, karvaa korkealta ja kääntää peliä nopeasti.
Meikäläisen sanomisista on muutaman hemmon toimesta tehty nyt niin älyttömän iso juttu. Kaipa me vaan ajatellaan Ahon kanssa niin eri tavalla jääkiekosta että sen takia olen häntä arvostellut. Muutamankin täällä ennen olleen valmentajan kanssa on ollut paljon enemmän samanlaisia ajatuksia.

Lisäksi nämä tärkeimmillä hetkillä sulamiset, niin Porilainen tapa kuin onkin hävitä jollekin sarjanousijalle kotona, MUTTA sen jälkeen onkin lähdetty isolle kirkolle kylvettämään vastustajia... Nyt tulikin lunta tupaan ihan urakalla useammassa pelissä.

Materiaali on tietysti rajallinen, mutta silti pelitapa voisi olla ainakin hivenen erilainen. Ehkä kauden loppua kohti on tullut hivenen enemmän taklauksia. Tylsää tämä on, saatanan tylsää kaarreluistelua. Porilainen suuri yleisö on tottunut siihen että pelissä on taklauksia, maaleja ja että käydään kuumana. Nämä kaikki elementit ovat tällä kaudella puuttuneet ja tuskin ensi kauteenkaan tilanne paranee jos tulee "sopivampia" pelaajia lisää. Tulos tuskin siitä paranee kun voittoihin tarvitaan kuitenkin maaleja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös