Share Ilves

  • 45 745
  • 118

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Vähimmäistavoite alkaa olla aikalailla saavutettu, hieno homma. Asia alkaa realisoitumaan, vaan mikä on seuraava peliliike?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Vähimmäistavoite alkaa olla aikalailla saavutettu, hieno homma. Asia alkaa realisoitumaan, vaan mikä on seuraava peliliike?

Laput lähetetty PRH:lle. Nyt odotetaan ry:n virallistamista, jonka jälkeen avataan ry:lle pankkitili ja aletaan kerätä jäsenmaksuja tulevaa Ilves-Hockey Oy:n osakeantia varten.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Laput lähetetty PRH:lle. Nyt odotetaan ry:n virallistamista, jonka jälkeen avataan ry:lle pankkitili ja aletaan kerätä jäsenmaksuja tulevaa Ilves-Hockey Oy:n osakeantia varten.

No nyt ollaan jo syyskuussa, onko yllä mainittu edelleen tämän hetken tilanne?
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Saas nähdä löytyykö multa sitä 300 euroa enää, kun sitä aletaan keräämään... Ei siis mitenkään vittuiluna vaan ihan huolestuttavana ennusteena.

Ei siis mitenkään vittuiluna, mutta jos sitoutuneisuus on sitä luokkaa, ettei pysty pitämään juttuun varaamaansa summaa jemmassa, niin heikolla pohjalla on homma.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Jos on liittymisen yhteydessä ilmoittanut maksavansa 300e, niin silloin rahojen on vain löydyttävä. Ilmoittautuminen on sitova.

Tämä on aina ongelmana, kun lasten kanssa yrittää jotain saada aikaiseksi. Ei siis mitenkään vittuiluna tämäkään.
 

Santiago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
300 euroa on monelle Ilves-fanille aivan hemmetin paljon rahaa. Ja toisaalta moni voi tuhlata sen verran vuoden jokaisena päivänä ilmeenkään värähtämättä.

Kannattaa miettiä ennenkuin alkaa nakella kiviä. Kun vaikka lapsiperheen pyykinpesukone pettää, se imaisee tuon 300 euroa täysin yllätyksenä. Sitten onkin mietittävä syödäänkö ensi kuussa vai sijoitetaanko Ilvekseen. Tämä siis ihan vaan esimerkkinä, ottamatta kantaa nimimerkki Kapteeni Koivun tilanteeseen.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
PRH:lle olen soittanut ja tiedustellut käsittelyprosessin nopeuttamista. Aika nihkeä oli vastaanotto. Käsittelevät kuulemma tulojärjestyksessä ja sillä hyvä.

Kokeilkaa nyt säästellä niitä rahoja joilla olette olleet mukaan lähtemässä. Tärkeintä kuitenkin on että lähtee mukaan. Ymmärrän että rahatilanne voi muuttua.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Kannattaa miettiä ennenkuin alkaa nakella kiviä. Kun vaikka lapsiperheen pyykinpesukone pettää, se imaisee tuon 300 euroa täysin yllätyksenä. Sitten onkin mietittävä syödäänkö ensi kuussa vai sijoitetaanko Ilvekseen. Tämä siis ihan vaan esimerkkinä, ottamatta kantaa nimimerkki Kapteeni Koivun tilanteeseen.

Jos on rahat noin tiukalla, niin kannattaa miettiä lupautuuko ylipäätään lähtemään tällaiseen mukaan. Itse en lähtisi, jos tili olisi lähelle nollaa. Tai jos talous on tiukalla ja haluaa välttämättä lähteä, niin vaihtoehtona oli myös 50e panostus. Aina pitäisi kuitenkin olla hieman sukanvarressa "pyykinpesukoneen hajoamisen" varalta.

Jos sitoudutaan, niin sitoudutaan. Muuten ei sitouduta. Simple as that. Ei se tee kenestäkään yhtään huonompaa Ilves-fania, jos ei ole mukana Sharessa taloustilanteen vuoksi. Tämä pitää vaan tiedostaa siinä kohtaa, kun on painamassa "liity" nappia, kun talous on muutenkin kuralla.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuten edellä todettiin, niin ei kannata lupautua mukaan, jos ei rahkeissa ole siihen varmasti varaa. Ei todellakaan tee kenestäkään huonoa fania jos ei lähde mukaan.

Käännetään muuten asia toisin päin. Jos olisi nyt sen rahan sijoittanut ja sitten olisi tili tyhjä, niin miten sen pesukoneen korjauksen rahat sitten saisi kun se hajoaa?
 

Santiago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos sitoudutaan, niin sitoudutaan. Muuten ei sitouduta. Simple as that. Ei se tee kenestäkään yhtään huonompaa Ilves-fania, jos ei ole mukana Sharessa taloustilanteen vuoksi. Tämä pitää vaan tiedostaa siinä kohtaa, kun on painamassa "liity" nappia, kun talous on muutenkin kuralla.

Totta. Mutta varmasti jokunen on innostunut kovasti asiasta, ja lähtenyt mukaan, vaikkei rahassa kylvekään. Ja homman viivästyessä saattaa tulla yllättäviä taloudellisia muutoksia. Varsinkin nuorena sitä on kovasti innokas omistamaan fanittamaansa seuraa, vaikkei oma talous välttämättä ole vielä asettunut kovinkaan vakaille urille. Ei sekään tee huonoa fania, että taloudellinen tilanne vaihtelee.

Ehkä tähän on hyvä todeta, että itse en ole lähdössä mukaan, ihan muista kuin taloudellisista syistä. Tykkään kuitenkin välillä olla myös "pienen ihmisen asialla". ;)
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Totta. Mutta varmasti jokunen on innostunut kovasti asiasta, ja lähtenyt mukaan, vaikkei rahassa kylvekään. Ja homman viivästyessä saattaa tulla yllättäviä taloudellisia muutoksia. Varsinkin nuorena sitä on kovasti innokas omistamaan fanittamaansa seuraa, vaikkei oma talous välttämättä ole vielä asettunut kovinkaan vakaille urille. Ei sekään tee huonoa fania, että taloudellinen tilanne vaihtelee.

Näin ollen pitää antaa kiitos patentti ja rekisterihallitukselle "viivyttelystä". Näin muutama "yli-innokas" säästyy taloudelliseen ahdinkoon joutumiselta.
 

Noma

Jäsen
HeGe41 @ Ilves.com kirjoitti:
Hei kaikki Share Ilvekseen osallistuneet. Kurkkikaapa sähköpostiinne. Lauantaina 30. päivä Share Ilves järjestää yhteistyössä Ilves-Hockey Oy:n kanssa tilaisuuden, johon Sharen jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita. Ohjelmassa muun muassa ruokailua sekä Ilves-Hockey Oy:n toimitusjohtajan vierailua. Paikkana on Hakametsän Manse Pub. Tilaisuus alkaa klo 17.30 ja hintaa on vaivaiset 10 euroa (sis. ruuan). Koska Hakametsässä olemme, ei Ilves-JYP -pelikään jää väliin.

Kaikki asianomaiset mukaan vaan. Tämähän on myös hyvä syy liittyä mukaan, jos ei vielä ole listoilla :)
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Share Ilves ry on sitten vihdoin virallinen. Rahaa tulevaan osakeantiin on kerätty reilut 12 000 euroa. Sitoumuksia on reilun 18 000 euron edestä, joten noin 6 kiloeuroa pyörii vielä mahdollisten jäsenten taskuissa.

Osakeantiin kerääminen alkoi sikäli pahaan aikaan, että joulu luonnollisesti vaatii kukkarosta veronsa. Mutta kyllä tämä tästä. Osakeantiin tullaan joka tapauksessa osallistumaan, sen voi jo tässä vaiheessa sanoa varmaksi. Millä summalla, aika näyttää.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tänään Share Ilves ry toimitti osakemerkintäsitoumuksen Ilves-Hockey Oy:lle. Samassa rytäkässä siirtyi ry:n tililtä Oy:n tilille osakemerkintäsitoumuksessa ollut summa. Kaikkiaan Share Ilves ry merkisti Ilves-Hockey Oy:n osakkeita 250 kappaletta.
 

"Jalkakynä"

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Share Ilves ry:n kevätkokous antoi lausuman, jossa kannattajatukiyhdistys ilmaisee tyytyväisyyden Ilveksen nykyiseen strategiaan. Samaisen lausuman mukaan Share Ilves ry tulee tukemaan Ilveksen A-nuorten toimintaa.

Julkilausuman kokonaisuudessaan voi käydä lukemassa tästä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Piti kaivaa tällainen reliikkiketju esille. Pitkä on ollut tie ja pienestä on joskus lähdetty.

Kokeilkaa nyt säästellä niitä rahoja joilla olette olleet mukaan lähtemässä.

Tässä on ajankohtainen kehoitus. Älkää nyt vain menkö tuhlaamaan saamianne veronpalautuksia mihinkään joululahjoihin! ;)
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Melkoinen Kim Jong-Un syntymässä tuolla Share Ilveksen ylläpitämän ilvesfoorumi.comin puolella.

Nimimerkki Brooks (ei se Kim Jong-Un) kirjoitti:

"On se hyvä, jos glory hunterit löytävät tiensä hallille ja täyttävät boikotoijien ja muiden Ilveksen haudankaivajain jättämän ammottavan aukon."

Johon minä palautin pallon viestillä, joka HeGe41n (se Kim Jong-Un) toimesta poistettiin välittömästi:
"Joillakin näyttää ottavan todella kovalle, että Ilveksen haudankaivajat on pelattu ulos - ja täysin laillisin keinoin. Ja nimenomaan boikotoijien toimesta."

Viestin poistamisen jälkeen kirjoitin sen uudelleen; olisihan jokin tekninen häiriö voinut periaatteessa poistaa viestin. Nyt viestin ilman mitään kommenttia poistanut HeGe41 uskaltautui avautumaan:
"Boikotoijat voivat todistella omaa erinomaisuuttaan ja nostaa itseänsä jalustalle jollain toisella foorumilla."

Jonka vastauksen hän muuten muutamaa minuuttia myöhemmin poisti yhdessä minun uudelleenkirjoitetun viestini kanssa - hävittäen näin kaikki todisteet käydystä "keskustelusta". Toki olin tässä vaiheessa, notta "mitääh?!" Brooksin viesti jäi ja minun viestini poistettiin kylmänviileästi. Olinko rikkonut jotain sääntöä? Kävi ilmi, että en, sillä HeGe41lle yksityisviestillä kuittailtuani sain tällaisen vastauksen:
"Minä arvostan niitä ihmisiä ja yhteisöjä, jotka ovat vaikeinakin aikoina jaksaneet Ilves-Hockey Oy:tä rahallisesti tukea. Minä arvostan niitä ihmisiä ja yhteisöjä, jotka ovat tehneet satoja tunteja pyyteetöntä työtä saavutetun muutoksen eteen. Minä arvostan niitä ihmisiä ja yhteisöjä, jotka ottavat satojen tuhansien riskin pelastaakseen Ilves-Hockey Oy:n. Boikotoijat eivät heiltä tämän työn hedelmää vie. Eivät tällä keskustelupalstalla."

Johon minä:
"Minäkin arvostan niitä ihmisiä ja yhteisöjä, jotka ovat tehneet työtä saavutetun muutoksen eteen. Ja niitä, jotka uhraavat (eivät ne eurot ole takaisin tulossa) sadat tuhannet eurot pelastaakseen Ilveksen - edusti sitä mikä operaattori hyvänsä. -- Muutenkaan muutoksen eteen uhrautuneilta ja uhrautuvilta ei kukaan ole hedelmää viemässä tällä keskustelupalstalla. Kummallinen tulkinta!

Kaiken kaikkiaan olet valinnut palstan moderoinnissa hyvin lyhyen tien. Mielipiteeseen perustuva moderointi toimii nähdäkseni juuri niin kauan kuin Ilveksellä menee hyvin (toivokaamme toki että se jakso kestää pitkään). Sitä toteuttamalla teet keskustelupalstasta sitä paitsi vain itsesi (tai hyvin pienen kaveripiirisi) näköisen, et Ilves-yhteisön näköistä. Palsta on toki sinun; tämä vain ystävällisenä varoituksena.

Pro-ILVES!"

HeGe41n vastaus:
"Kakkua ei voi sekä syödä että säästää. Jos on sitä mieltä, että juuri boikotoijat olivat se muutosvoima (ajoivat Manngardin taloudelliseen ahdinkoon), tarkoittaa se sitä, että yhteistyökumppanit, klubilaiset, kausikorttilaiset ja irtolippuja ostaneet ovat omalla tekemisellään olleet muutoksen hidaste tai este. Taustat tuntien minä en tätä osta.

Kun toiseen suuntaan kumartaa, toiseen pyllistää. Minä kumarran näiden uskollisten tukijoiden suuntaan. Jos heitä on pakko vähätellä, sen voi tehdä sitten jossain muualla."

Minun viimeisin vastaukseni:
"Kyllä, Manngardia rahallisesti tukeneet olivat - vaikkakin kenties sitä tarkoittamatta - muutoksen hidaste minun mielestäni, kuten varmasti olet havainnut. Se ei poista sitä arvostusta, joka minulla on myös muuten kuin boikotilla muutoksen eteen työskennelleitä kohtaan.

Vaan varsinainen pihvi tässä on se, että näemmä yksinkertaisesti poistat kanssasi eri mieltä olevien viestit (ja tiedon siitä, että olet viestit poistanut), samalla kun Manngardin touhuihin totaalisesti kyllästyneitä saa palstalla lyödä kuin vierasta sikaa. En ole elämässäni aikaisemmin törmännyt sellaiseen pelkuruuteen."

En kyllä todella ole ikinä todistanut oman tai kenenkään muun kohdalla, että jokin viesti poistettaisiin sen sisältämän mielipiteen vuoksi miltään foorumilta.

Kertokaahan nyt HeGe41n tuntevat, onko se aina ollut tuollainen, vai onko kaverilla pikkasen noussut hattuun Esan kanssa kahvittelut? Vai tuutsää HeGe41 itte selittää? Aina parempi...

EDIT: Eikös se muuten ollut Esa, joka ainakin yritti kaivella muinaisen ilves.comin keskustelupalstan nimimerkkien takana olevien henkilötietoja? Olisikohan epämiellyttävien kommenttien poistaminen ollut yksinkertaisempi ja tehokkaampi menetelmä ;)
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Kim Jong-HeGe on poistanut muidenkin kirjoittajien viestejä samasta ketjusta. Juuri samaan aiheeseen liittyen.
 

vilho

Jäsen
Itsekin toimin moderaattorina tuolla ja meillä näkyy siellä poistetut viestit, mutta nimimerkki Optimistin mainitsemia viestejä ei siellä näy. En tunne foorumisoftan toimintaa niin tarkasti, että pystyykö sieltäkin vielä poistamaan jo kertaalleen poistetut viestit. Voi ollakin.

Sinänsä nyt ollaan väärässä ketjussa, sillä Ilvesfoorumi on perustettu jo ennen Share Ilves ry:tä ja Share Ilves saa nyt tässä turhaan lokaa. Foorumi sai muistaakseni alkunsa (ainakin osittain) Ilveksen IRC-kanavalta ja siellä vaikuttaneet aktiivit valikoituivat moderaattoreiksi tuonne Ilvesfoorumille.

Loppukaneettina sanottakoon, että kannatan sananvapautta. Keskustelupalstat ovat keskusteluja varten, oli mielipide sitten mikä hyvänsä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Aluksi mainittakoot, että Share Ilves ry:llä ei ole mitään tekemistä Ilvesfoorumin kanssa. Jatkoksi todettakoot, että keskustelupalsta muodostuu ylläpitäjiensä näköiseksi. Jos keskustelupalstan taso ei ole sitä mitä halutaan, se kyllä ajan kanssa näivettyy. Tähän päälle on vielä mainittava, että suht mautonta julkaista yksityisviestittely, mutta tapansa kullakin. Mennään tällä.

Kertokaahan nyt HeGe41n tuntevat, onko se aina ollut tuollainen, vai onko kaverilla pikkasen noussut hattuun Esan kanssa kahvittelut? Vai tuutsää HeGe41 itte selittää? Aina parempi...

Asian sinulle jo yksityisviesteissä selitin, mutta vielä ei ole mennyt perille.

"Kakkua ei voi sekä syödä että säästää. Jos on sitä mieltä, että juuri boikotoijat olivat se muutosvoima (ajoivat Manngardin taloudelliseen ahdinkoon), tarkoittaa se sitä, että yhteistyökumppanit, klubilaiset, kausikorttilaiset ja irtolippuja ostaneet ovat omalla tekemisellään olleet muutoksen hidaste tai este. Taustat tuntien minä en tätä osta.

Kun toiseen suuntaan kumartaa, toiseen pyllistää. Minä kumarran näiden uskollisten tukijoiden suuntaan. Jos heitä on pakko vähätellä, sen voi tehdä sitten jossain muualla."


Mikä on se olettamus, että nimimerkeillä pitäisi olla oikeus lytätä em. tahoja? Mihin se perustuu? Auta hieman.

Väitit yksityisviestissäsi, että Manngardin touhuihin totaalisesti kyllästyneitä saa palstalla lyödä kuin vierasta sikaa. Mielenkiintoista, erittäin mielenkiintoista. Oletko aivan varmasti tutustunut keskustelufoorumin sisältöön? En edes muista, koska olisin poistanut viestin, jossa kritisoidaan Ilveksen entistä johtoa tai entistä pääomistajaa. Jännästi niputit Manngardin ja Ilvestä vaikeinakin aikoina tukeneet tahot. Heistähän nyt on kyse. Ei Ilveksen entisestä johdosta, vaan Ilveksen uskollisista tukijoista (yhteistyökumppanit ja maksavat asiakkaat). Itse niin kovin mielelläni pitäisin linjat siihen suuntaan kunnossa jatkossakin. Jos siinä rytäkässä joku entinen boikotoija pahastuu, olen sen riskin valmis ottamaan. You can't make an omelette without breaking eggs.

Loppukaneettina sanottakoon, että kannatan sananvapautta. Keskustelupalstat ovat keskusteluja varten, oli mielipide sitten mikä hyvänsä.

Jos sananvapauden nimissä haluaa nostaa itseään jalustalle samalla mollaten Ilveksen uskollisia tukijoita, voin sen tehdä jossain muualla. Kyllä siihen kanavia löytyy. Eikä tuo ihan noin mene. Laki antaa keskustelupalstalle ehdottomat raamit. Sitten on olemassa raameja, jotka keskustelupalsta itse itselleen luo.
 
Viimeksi muokattu:

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sinä olet tässä Heikki väärässä. Lopeta jo typerä kinastelu selvästä asiasta.

Ilman boikotoijia ei olisi tullut muutosta. Ei sen tosiasian tunnustamisen pitäisi niin vaikeaa olla. Eikä se mollaa tai halvenna ketään.

Sinä olet nyt liian syvällä omassa tapahtumahistoriassasi. Katso isoa kuvaa.

Nyt eteenpäin
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Itse en viitsi ilvesfoorumille enää kirjoitella, enkä käy sitä juurikaan edes lukemassa. Touhu todellakin outoa. Boikotti oli tosiaan suurin tekijä myynnille, koska pakotti Manngardin siihen. Iso tekijä oli myös Hegen kaveri, eli epäpätevä tj Honkalehto joka ei saanut boikotin taloudellisia vaikutuksia lievennettyä.

Näitä Hege yrittää epätoivoisesti vähätellä, jolla uskon olevan negatiivinen vaikutus tulevan joukkorahoituksen tulokseen. Itse päätin joku aika sitten olla siihen osallistumatta, ja uskon joidenkin muidenkin tekevän niin. Ilves on tärkeä asia, mutta tietynlaisten ihmisten kanssa en halua samaan pöytään oli kyse mistä hyvänsä.
 

Frölunda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Boston
Itse en viitsi ilvesfoorumille enää kirjoitella, enkä käy sitä juurikaan edes lukemassa. Touhu todellakin outoa. Boikotti oli tosiaan suurin tekijä myynnille, koska pakotti Manngardin siihen. Iso tekijä oli myös Hegen kaveri, eli epäpätevä tj Honkalehto joka ei saanut boikotin taloudellisia vaikutuksia lievennettyä.

Näitä Hege yrittää epätoivoisesti vähätellä, jolla uskon olevan negatiivinen vaikutus tulevan joukkorahoituksen tulokseen. Itse päätin joku aika sitten olla siihen osallistumatta, ja uskon joidenkin muidenkin tekevän niin. Ilves on tärkeä asia, mutta tietynlaisten ihmisten kanssa en halua samaan pöytään oli kyse mistä hyvänsä.

Ei hajua mistä kyse, mutta, jos ilves on seurasi, kannattaako tällaisia hiekkalaatikkokeskusteluja täällä käydä?
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Syvälle on näköjään kauna juurtunut Ilves-yhteisön sisällä. Puolin ja toisin. Kyllä nämä pitäisi pystyä jättämään jo taakse ja fokus 100% sen eteen, että kannu nousee mahdollisimman pian Ilves-kapteenin käsissä kohti kattoa. Menipä siihen aikaa muutama viikko tai 10 vuotta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös