Joe Finley HIFK:hon

  • 344 411
  • 1 449

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hallilla olin itsekin vähän sen puolella, että kakkonen olisi voinut olla oikeutettu, mutta kun himassa katsoin uusintana, niin kiekkohan ei ole vielä seuraavalla padalla lavassa kun BigJoen töötti pamahtaa. Eikös syöttäjä ole vielä hetken taklattavissa kiekosta luopumisen jälkeen?

Joe on kyllä mahtava ukko ja onkin erittäin upea juttu, että pelaa täällä seuraavat kaksi kautta.

Ramun juttua en ole itse nähnyt, mutta lukenut kommentteja täältä jatkoajasta ja jos pitää paikkansa, että ramu on mölissyt negatiiviseen sävyyn Joen otteista, niin en oikein itse asiaa ymmärrä. Kumminkin viime kaudella firman miehiä ja junnuista asti ollut punainen, niin en oikein tykkää "omaan pesään" paskomisesta, vaikkei toki enää punaisia edustakaan, mutta silti odottaisin jotain "kunnioitusta" entistä seuraansa kohti.
 

444

Jäsen
Ramstedt tosiaan sanoi 4. erässä, ettei itse pidä tuollaisista taklauksista. Ei mielestäni tuominnut, mutta teki oman kantansa aika selväksi ja perusteli sitä nimenomaan tuolla "ylimääräisenä miehenä" tilanteeseen tulolla.
Mulle ei myöskään aukea se, että miksi toinen pelaaja ei saisi paikata toisen virhettä. Joo, ns. kolmantenakin pelaajana voi taklata, mutta mun mielestäni se koskee ennemminkin jotain laitavääntöä, jossa kamppaillessasi kiekosta jonkun kanssa toinen pelaaja tulee tyrväisenä paikalla ja lanaa tyyliin selästä saikulle.
Ehkä hiukan myöhäinen taklaus ja estämiskakkonen ei olisi ollut oikeusmurha. Itse taklaus oli kuitenkin taas oppikirjamateriaalia: painopiste alas, liuku kohti vastustajaa ja vartalo vartaloa vasten jysäytys.
Paakkis ei ollut mitenkään huonossa asennossa, mutta tuli yllätetyksi aivan täysin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eikös syöttäjä ole vielä hetken taklattavissa kiekosta luopumisen jälkeen?

En tiedä miten tuo täällä kotimaassa menee, mutta NHL:ssä tuo aikaraja taitaa olla 0.5 sekuntia siitä kun kiekko irtoaa lavasta ja jos taklaus tulee 0.7 sekuntia tai yli tuosta kiekon irtoamisesta lavasta niin puhutaan jo todella myöhässä tulleesta taklauksesta näin ainakin muistelisin.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä miten tuo täällä kotimaassa menee, mutta NHL:ssä tuo aikaraja taitaa olla 0.5 sekuntia siitä kun kiekko irtoaa lavasta ja jos taklaus tulee 0.7 sekuntia tai yli tuosta kiekon irtoamisesta lavasta niin puhutaan jo todella myöhässä tulleesta taklauksesta näin ainakin muistelisin.
IIHF:n virallinen sääntökirja ei varsinaisesti ota kantaa aikaan, mutta kertoo seuraavaa:

" Viimeisellä kiekkoa pelanneella kenttäpelaajalla katsotaan olevan
kiekko hallussa ja häntä voidaan sääntöjen puitteissa taklata edellyttäen, että taklaus
tapahtuu hänen hallitessa kiekkoa tai välittömästi sen jälkeen, kun pelaaja on
menettänyt kiekon hallustaan."


Pikaisen VHS nauhurin kelailun jälkeen, Paakkolanvaara on viimeinen kiekkoon koskenut pelaaja ennen taklausta. Finleyn niitti osuu nanosekunti ennen Sahan kiekon haltuunottoa. Siinä ja tässä, mutta mielestäni täysin puhdas taklaus.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
IIHF:n virallinen sääntökirja ei varsinaisesti ota kantaa aikaan, mutta kertoo seuraavaa:

" Viimeisellä kiekkoa pelanneella kenttäpelaajalla katsotaan olevan
kiekko hallussa ja häntä voidaan sääntöjen puitteissa taklata edellyttäen, että taklaus
tapahtuu hänen hallitessa kiekkoa tai välittömästi sen jälkeen, kun pelaaja on
menettänyt kiekon hallustaan."


Pikaisen VHS nauhurin kelailun jälkeen, Paakkolanvaara on viimeinen kiekkoon koskenut pelaaja ennen taklausta. Finleyn niitti osuu nanosekunti ennen Sahan kiekon haltuunottoa. Siinä ja tässä, mutta mielestäni täysin puhdas taklaus.
Jos sääntökirja näin sanoo niin ok. Itse olen ollut siinä käsityksessä että :viimeisenä kiekkoon koskenut pelaaja noin sekunnin ajan siitä kun kiekko on lähtenyt lavasta...kummallista, muutaman junioripelinkin tuominneena.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Mulla no jo huoli ensi kaudesta. Toivottavasti Big-Joe lähtee kauden jälkeen P-Amerikkaan ja hoitelee siellä itsenäisen harjoittelun etc. kunnolla kesän aikana, eikä jää tänne Lennun ja kumppaneiden kanssa kesänviettoon, jolloin meillä on käsissämme taas yksi hardcore edari ensi syksynä.

No vitsi vitsi, Big-Joe on kansainväliset mitat täyttävä tosiammattilainen, eikä tällaisesta voi tulla hardcore edaria, eihän?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli tuo taklaus vähän myöhässä, mutta muutoin täysin puhdas. Liigassa on todella iso ongelma taklausten vastaanottamisten osalta ja toivottavasti Finleyn olemassaolo pakottaa seurat ja pelaajat keskittymään niihin.
 

BlackSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pakko tänne nyt laittaa mielipidettä Finleystä. Pakki joka tuollaisilla raameilla pystyy antamaan pelistä toiseen järkyttävän kovia pommeja jotka väistämättä sekoittavat vastustajan peliä, on helvetin isossa roolissa kevään peleissä. Itselle ei ihan heti tule mieleen ketään vastaavaa pelaajaa Liigassa viimeiseen kymmeneen vuoteen, huikea äijä tämä Finley.

Mitä tulee Paakkolanvaaran taklaamiseen, vähän myöhässä mutta muuten täysin puhdas jälleen kerran. Nämä on näitä paikkoja mistä moni pakki jättäisi ajamatta mutta Finley ei.

Ei voi muuta kuin kateellisena katsella joka kierroksen jälkeen Finleyn videoita.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Taklaus oli ehkä aavistuksen myöhässä, tästä on erilaisia tulkintoja olemassa ja jäähykin olisi hyväksyttävissä.

Tuo Finleyn nerokkuus löytämään nämä paikat on kyllä jotain. Finley myös nyt alkamaan mitoittamaan taklauksia, koska olisi voinut helposti taklata Paakkiksen ulos koko pelistä. Henkinen elementti on kova kun tiedät, että se taklaa puhtaasti ja kovaa joka vaihdossa.
Onkohan opettanut Generoukselle taklaamista kun aika aika hyvällä niitillä Gene-Mattipysäytti Jarno Kärjen.
 

444

Jäsen
Onkohan opettanut Generoukselle taklaamista kun aika aika hyvällä niitillä Gene-Mattipysäytti Jarno Kärjen.
Gene ja Aulie ajelivat noita keskialueen vastapalloja viime kaudella Pelicans-sarjassa aika hyvällä tarkkuudella. Muistelisin, että loppukaudesta muissakin peleissä.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiva Harri kertoili Radio Cityn lähetyksessä Joen nauttivan kopissa suurta arvostusta. Neuvoja löytyy junioreille ja myös kokeneille pelaajille. Rindell sanoi myös, että Finley käy paikanpäällä aktiivisesti seuraamassa junioreiden pelejä.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiva Harri kertoili Radio Cityn lähetyksessä Joen nauttivan kopissa suurta arvostusta. Neuvoja löytyy junioreille ja myös kokeneille pelaajille. Rindell sanoi myös, että Finley käy paikanpäällä aktiivisesti seuraamassa junioreiden pelejä.

Hieno mies. Ja hienoa että jatkaa jengissä. Elkinsille jatko ja molemmat kapteenistoon.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Gene ja Aulie ajelivat noita keskialueen vastapalloja viime kaudella Pelicans-sarjassa aika hyvällä tarkkuudella. Muistelisin, että loppukaudesta muissakin peleissä.

Aulie ei tainnut paljon ajella, koska hänen taklaustaidot olivat hyvinkin vajavaiset. Ei osannut ajoittaa ja muutenkin pelaaminen perustui enemmän ulottuvuuden hyödyntämiseen... kokonaisuutena, Finley on pari napsua parempi paketti.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hallilla olin itsekin vähän sen puolella, että kakkonen olisi voinut olla oikeutettu, mutta kun himassa katsoin uusintana, niin kiekkohan ei ole vielä seuraavalla padalla lavassa kun BigJoen töötti pamahtaa. Eikös syöttäjä ole vielä hetken taklattavissa kiekosta luopumisen jälkeen?

Joe on kyllä mahtava ukko ja onkin erittäin upea juttu, että pelaa täällä seuraavat kaksi kautta.

Ramun juttua en ole itse nähnyt, mutta lukenut kommentteja täältä jatkoajasta ja jos pitää paikkansa, että ramu on mölissyt negatiiviseen sävyyn Joen otteista, niin en oikein itse asiaa ymmärrä. Kumminkin viime kaudella firman miehiä ja junnuista asti ollut punainen, niin en oikein tykkää "omaan pesään" paskomisesta, vaikkei toki enää punaisia edustakaan, mutta silti odottaisin jotain "kunnioitusta" entistä seuraansa kohti.

Mielestäni Ramstedtilta aivan asiallinen kommentti. Ei kai se tarkoita, että jos on ns. IFK:n miehiä, niin pienintäkään kritiikkiä ei saisi antaa. Ramstedthan sanoi, että tilanne on vähän kiikun kaakun ja itse ei tykkää siitä, että tullaan siinä ja siinä ollaanko myöhässä ja hieman piilosta vähän kuin kolmantena miehenä. Paakkolanvaarahan pelasi ikäänkuin Johanssonia vastaan ja Finley ajeli hieman puun takaa. Ei Ramstedtkaan tuota taklausta täysin tuominnut ja antoi ymmärtää, että aivan hyvin saattoi olla sääntöjen puitteissa, mutta ymmärsin ainakin itse pointin.

Siksihän Finley noilla taklauksillaan monesti saa pahaa jälkeä, kun ne tulevat jonkin verran sivusta ja nippa nappa sääntöjen rajamailla ajoituksensa puolesta. Puhtaitahan ne pääosin osumiltaan ovat. Tykkään itse Finleystä paljon, mutta toivoisin että ajoittaisi taklaukset napsun aiemmin, niin ei tarvitsisi mahdollisissa pleijareissakaan olla pelko persiissä joka pelissä, että tuleeko vitonen vai ei.

Mutta pääasia, että taklaa ja pelaa omaa peliään.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onneksi pleijareissa tuomarilinja on hiukan väljempää ja saas nähdä, mikä on linjaus? Veikkaan, että Pelicansia vastaan pelatessa vain ruumiista tulisi jäähy.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiva Harri kertoili Radio Cityn lähetyksessä Joen nauttivan kopissa suurta arvostusta. Neuvoja löytyy junioreille ja myös kokeneille pelaajille. Rindell sanoi myös, että Finley käy paikanpäällä aktiivisesti seuraamassa junioreiden pelejä.

Herramunvereni miten ihana mies! Mä ajattelinkin, että joku on vihdoinkin mentoroinut Hintziä. Köh.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
On kaksi vaihtoehtoa:

Big-Joen tyyliin kuuluu ajella vastustajia ja se on hänen rooli, jonka hän on oppinut jo nuorena. Tällöin hän ei pysty sitä muuttamaan. Se tulee selkäytimestä: "Minun palkkani maksetaan tästä".

Tapa miten puhtaasti Joe, noita niittejä antaa kertoo ettei kyseessä ole puhdasta vahingoittamista vaan klassista "pidä pää ylhäällä poika" peliä. Sehän on puhdasta nerokkuutta. Vastustaja joutuu aina rekisteröimään missä Finley on ja siten vaikeuttaa vastustajan peliä.

Mikäli hän ei tee sitä tahallaan vaan on vaan myöhässä ja siksi noi kiikkuu rangaistuksen rajamailla, niin se on suurempi ongelma. Koska silloin vasta havereita voikin sattua, kun tilanne on hieman hallitsematon.

Kummassakin tapauksessa tekisi hyvää liigajoukkeille opettaa pelaajia ottamaan tuollaisia tööttejä vastaan. Pelaajat olisi valmiimpia isoihin peleihin ja änäriin.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Mikäli hän ei tee sitä tahallaan vaan on vaan myöhässä ja siksi noi kiikkuu rangaistuksen rajamailla, niin se on suurempi ongelma. Koska silloin vasta havereita voikin sattua, kun tilanne on hieman hallitsematon.

Mun mielestä nimenomaan tuo taklauksen täydellinen ajoittaminen tekee Joesta niin huikean taklaajan. Ei ole kaukalon nopein mies, mutta osaa ajoittaa niittinsä niin kohdilleen että osuu ja kunnolla. Osaa siis lukea peliä ja vastustajan liikkeitä varsin hyvin.

Tätä voisi jopa verrata esim. MG:n pelisilmään, joka pystyy todella hyvin hahmottamaan missä kukin liikkuu ja mihin suuntaan. Joe ei vaan hae maagista passia, vaan osumaa. Mies tekee taklaamisesta suorastaan taidetta!

Huikein hankinta vuosikausiin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun mielestä nimenomaan tuo taklauksen täydellinen ajoittaminen tekee Joesta niin huikean taklaajan. Ei ole kaukalon nopein mies, mutta osaa ajoittaa niittinsä niin kohdilleen että osuu ja kunnolla. Osaa siis lukea peliä ja vastustajan liikkeitä varsin hyvin.

Tätä voisi jopa verrata esim. MG:n pelisilmään, joka pystyy todella hyvin hahmottamaan missä kukin liikkuu ja mihin suuntaan. Joe ei vaan hae maagista passia, vaan osumaa. Mies tekee taklaamisesta suorastaan taidetta!

Huikein hankinta vuosikausiin.
Hyvä vertaus, vaikka tosin eroa noiden kavereiden pelisilmässä on siinä, että kaikki yrittävät pelata yhtä fiksusti kuin Mikke, kun taas lähes kukaan muu pelaaja Liigassa ei pyri heittämään pommeja silloin kuin vastustaja sitä vähiten odottaa. Ei vaadi mitään erityistä pelisilmää löytää näitä taklauspaikkoja, sen kuin alkaa hakemaan niitä. Toki kaikilla ei ole raameja ja liikettä siihen, että pystyisi hakemaan esim. avojään vastapommeja.

SBA on ehkä hyvä verrokki, se pyrki ainakin Ässissä ollessaan hakemaan näitä kun sitä vähiten odotat pommeja. Toki oli niissäkin ihan totaalisen surkea, eikä siksi paljon highlightteihin päässyt.

PS: Finley on upea pommikone.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olis kiva tietää mitä siinä maalintakana saneltiin kun Finley ja Anttila hieman turisivat. Kuvan perusteella Anttila mielestäni sanoi tyyliin "fuck you" johon Finley ilmeisesti vastasi tanssikehotuksella. Anttila kieltäytyi hätäisesti ja käänsi katseen pois jolloin Lennu repesi nauramaan :D itsekin repesin aivan huolella Lennun reaktioon. Tosta kun joku tekisi giffin niin olisi timanttia
 

Silppuri

Jäsen
Olis kiva tietää mitä siinä maalintakana saneltiin kun Finley ja Anttila hieman turisivat. Kuvan perusteella Anttila mielestäni sanoi tyyliin "fuck you" johon Finley ilmeisesti vastasi tanssikehotuksella. Anttila kieltäytyi hätäisesti ja käänsi katseen pois jolloin Lennu repesi nauramaan :D itsekin repesin aivan huolella Lennun reaktioon. Tosta kun joku tekisi giffin niin olisi timanttia
Näytti se kaveri kyllä siltä että saattoi tulla lusikallinen housuun, niin hätäisen näkönen oli :D
 

Punanekolme

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olis kiva tietää mitä siinä maalintakana saneltiin kun Finley ja Anttila hieman turisivat. Kuvan perusteella Anttila mielestäni sanoi tyyliin "fuck you" johon Finley ilmeisesti vastasi tanssikehotuksella. Anttila kieltäytyi hätäisesti ja käänsi katseen pois jolloin Lennu repesi nauramaan :D itsekin repesin aivan huolella Lennun reaktioon. Tosta kun joku tekisi giffin niin olisi timanttia

Löytyiskö keltään videomateriaalia kyseisestä tilanteesa :D
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljon jäi Joella potentiaalia käyttämättä Kärpät-sarjassa. Tuollaisessa minisarjassa ehkä fyysisyys ei noussut niin suureen rooliin, mutta odotan kyllä TPS/Tappara-sarjassa IFK:lta selkeää fyysistä otetta vastustajasta Finleyn johdolla. Itseasiassa yksi niistä harvoista pelin osista joissa vaaka kääntyy punaisille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös