SaiPan kannattajatoiminta kaudella 2016–2017

  • 17 331
  • 46

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oikein "V*TTU" keksitty tehokeinoksi. Vielä keskisormikyltti viereen niin ollaan päästy lahtelaisten kanssa samalle tasolle. Onkohan asialla ollut paikallinen pissaliisa- ja vittumarko-osasto. Aikonaan fanitoiminnassa mukana olleilta tuli hienoja kannanottoja ja seuraava lainauskin on muistaakseni takavuosilta fanien ydinporukan tekstistä jonkin artikkelin yhteydestä... "Tyyliä joko on tai ei ole..."
Jep. Tekstiä lakanoissa, jotka kohdistettu seurajohtoon ja baarien paskomisessa tai vastustajan faneille huutelussa, nuuskan heittelyssä sun muissa ei onneksi ole mitään eroja. Lahdessa keskisormikylttikään ei mikään kannanotto olisi, koska yhtään peliä en ole Lahdessa nähnyt, missä siellä ei fanikatsomosta merkittävä osa keskaria heiluttelisi.
 
Viimeksi muokattu:

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Oikein "V*TTU" keksitty tehokeinoksi. Vielä keskisormikyltti viereen niin ollaan päästy lahtelaisten kanssa samalle tasolle. Onkohan asialla ollut paikallinen pissaliisa- ja vittumarko-osasto. Aikonaan fanitoiminnassa mukana olleilta tuli hienoja kannanottoja ja seuraava lainauskin on muistaakseni takavuosilta fanien ydinporukan tekstistä jonkin artikkelin yhteydestä... "Tyyliä joko on tai ei ole..."

Olisiko sinusta ollut parempi, ettei mitään olisi sanottu?
 

Ferris

Jäsen
Olisiko sinusta ollut parempi, ettei mitään olisi sanottu?

Kaikki on varmaan samaa mieltä, että hyvä on kun viestiä laitettiin eteenpäin seuran suuntaan, mutta kyllä itsellekin tuo V-sanan käyttö laski viestin tasoa (toki tuskinpa sillä on suurtakaan merkitystä mitä meikä asiasta tykkää). V-sanan itse liitän lähinnä nykyteinien puhetyyliin, jossa kyseistä sanaa viljellään vähintään jokaisen pilkun ja pisteen kohdalle.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Oikein "V*TTU" keksitty tehokeinoksi. Vielä keskisormikyltti viereen niin ollaan päästy lahtelaisten kanssa samalle tasolle. Onkohan asialla ollut paikallinen pissaliisa- ja vittumarko-osasto. Aikonaan fanitoiminnassa mukana olleilta tuli hienoja kannanottoja ja seuraava lainauskin on muistaakseni takavuosilta fanien ydinporukan tekstistä jonkin artikkelin yhteydestä... "Tyyliä joko on tai ei ole..."

Sorry, mutta mitä nyt sössötät...?? Asiallinen ja todellakin TÄYSIN perusteltu kannanotto.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Sorry, mutta mitä nyt sössötät...?? Asiallinen ja todellakin TÄYSIN perusteltu kannanotto.
Miekin olen sitä mieltä, että olisi melkoisen uskottavampaa, ja mielekkäämpää käyttää muita sanamuotoja, kuin se millä nyt mieltä ilmaistiin.

Sinällään olen täysin samaa mieltä tekstin ajatuksen kanssa, mutta kun iso joukko tekee jotain tuollaista, olisi syytä jollain tavalla pitää taso yläasteikäisen avautumista korkeammalla tasolla.
 

Bacon

Jäsen
Ehkä sanoma oli lainattu suurelta ajattelijalta Kai Suikkaselta eikä noin hienoja fraaseja voi lähteä muokkaamaan. Ei uskoisi, että yksi vittu sana voi olla noin paha. Varmasti olette sitä itsekin lausuneet joten turhaa jeesustelua.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Oikein "V*TTU" keksitty tehokeinoksi. Vielä keskisormikyltti viereen niin ollaan päästy lahtelaisten kanssa samalle tasolle. Onkohan asialla ollut paikallinen pissaliisa- ja vittumarko-osasto. Aikonaan fanitoiminnassa mukana olleilta tuli hienoja kannanottoja ja seuraava lainauskin on muistaakseni takavuosilta fanien ydinporukan tekstistä jonkin artikkelin yhteydestä... "Tyyliä joko on tai ei ole..."
Hypitään nyt vieraisiin pöytiin mut eiköhän tuohon oo otettu viitteitä vähän Kai Suikkaselta joka joskus pisti vähän palautetta pelaajille. Linkki n. 10v takaa olleeseen heittoon: "Ei voi kahen metrin syötöt mennä v***u kolme metriä ohi" - YouTube

E: Pekoni oli nopeampi
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Miekin olen sitä mieltä, että olisi melkoisen uskottavampaa, ja mielekkäämpää käyttää muita sanamuotoja, kuin se millä nyt mieltä ilmaistiin.

Sinällään olen täysin samaa mieltä tekstin ajatuksen kanssa, mutta kun iso joukko tekee jotain tuollaista, olisi syytä jollain tavalla pitää taso yläasteikäisen avautumista korkeammalla tasolla.

No joo...jos nyt lähdetään ihan sitä pilkkua viilaamaan, niin voihan sen sanoman ilman sitä vittuakin tuoda esille. Mutta itse asia on kyllä täysin oikea, olen täysin samaa mieltä lakanoiden tekijöiden kanssa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
No joo...jos nyt lähdetään ihan sitä pilkkua viilaamaan, niin voihan sen sanoman ilman sitä vittuakin tuoda esille. Mutta itse asia on kyllä täysin oikea, olen täysin samaa mieltä lakanoiden tekijöiden kanssa.
Äbsölyt, Viesti oli oikea, ei kahta sanaa. Itsekin vihaan tilannetta missä ollaan, mutta SaiPafaneja on pidetty AINA hyvin käyttäytyvinä muualla suomessa, ja mie haluaisin,että sama linja jatkuisi kautta linjan missä ikinä keltamustia onkaan... eikä Kisapuisto tekisi poikkeusta nykytilanteessakaan asiaan.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viesti oli jämäkkä. Pieni kirosana sinne tänne. Ei nuorten miesten kuulu olla mitään virkamiehiä tai mummotätejä. Kritiikki kohdistuu osin Liigaan ja osin SaiPaan. Liiga-SaiPa Oy kyllä kestää yritykseen kohdistuvan kritiikin. Maksava asiakas saa ilmaista mielipiteensä nuorekkaalla tavalla. Liiga-SaiPa Oy parantaa tuotettaan jatkossa, niin se on!
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Petteri Sihvonen on sitä mieltä että Vaasassa ja Lappeenrannassa on valefaneja. Sihvosella tuntuu välillä levy juuttuvan paikoilleen, mutta tässä asiassa olen Petterin kanssa osittain samoilla linjoilla. Liigassa on 15 joukkuetta, ja joka kaudella viiden joukkueen kausi päättyy runkosarjaan. Keskimääräistä kapeammilla resursseilla operoivalla joukkueella sijoille 11-15 jäämisen riski on keskimääräistä suurempi, ja SaiPa kuuluu tähän porukkaan. Ei jumbo-sijaan tietenkään voi eikä pidä olla tyytyväinen, mutta en usko että Liiga-SaiPan johto onnistuu SaiPan ensi kauden joukkueen rakentamisessa (todennäköisine henkilömuutoksineen) yhtään paremmin vaikka "fanit" kuinka kovaan ääneen vaativat Santasen ja/tai Ekin päätä pölkylle.

Viimeisessä kotiottelussa esitetty "protesti" oli mielestäni melkopuoleisen tasokas läppä, kunhan sen vaan osasi yhdistää Kai Suikkasen legendaariseen kommenttiin. Valitettavasti asiasta uutisoineet iltapäivälehtien toimittajat sen enempää kuin "johtava asiantuntija" Sihvonenkaan eivät tätä näkökulmaa olleet ilmeisesti hoksanneet. Jos tuon tekstin lukee ilman Suikkas-kontekstia, niin silloin se näyttäytyy samantasoisena kiukutteluna kuin vaikkapa tässä samassa ketjussa mahdollisesti jopa vakavissaan esitetyt ajatukset siitä että tyhjä katsomo viimeisessä kotiottelussa olisi ollut fiksu viesti "faneilta" SaiPalle.

Disclaimer: Minusta tuli SaiPan kannattaja aikana, jolloin TVstä näkyi yksi kanava ja radiossa oli kaksi kanavaa. Talvisin Lappeenrannassa oli tarjolla penkkiurheilijalle vain SaiPa ja LaPa/Veiterä, ja kun jääpallo (sorry Lile!) ei niin paljoa sykähdyttänyt, niin ainoa mahdollinen valinta oli SaiPan kannattaminen. Toki huono menestys vitutti silloinkin, mutta kun ei muuta viihdykettä ollut tarjolla niin joukkueen hylkääminen ei ollut vaihtoehto.
 

ahal

Jäsen
Ei jumbo-sijaan tietenkään voi eikä pidä olla tyytyväinen, mutta en usko että Liiga-SaiPan johto onnistuu SaiPan ensi kauden joukkueen rakentamisessa (todennäköisine henkilömuutoksineen) yhtään paremmin vaikka "fanit" kuinka kovaan ääneen vaativat Santasen ja/tai Ekin päätä pölkylle.

Disclaimer: Minusta tuli SaiPan kannattaja aikana, jolloin TVstä näkyi yksi kanava ja radiossa oli kaksi kanavaa. Talvisin Lappeenrannassa oli tarjolla penkkiurheilijalle vain SaiPa ja LaPa/Veiterä, ja kun jääpallo (sorry Lile!) ei niin paljoa sykähdyttänyt, niin ainoa mahdollinen valinta oli SaiPan kannattaminen. Toki huono menestys vitutti silloinkin, mutta kun ei muuta viihdykettä ollut tarjolla niin joukkueen hylkääminen ei ollut vaihtoehto.
Tähän sohaisen oman kommenttini. Eli minusta riittää, jos seurajohto saa ensi kaudella jalkeille edes tämän kauden tasoisen porukan. Varsinkin kun otetaan huomioon, että pelaajabudjetti ei nouse, pikemminkin päinvastoin. Näen, että nyt monella tavalla hajonnut (!!) jengi olisi paremmassa koutsauksessa pystynyt tappelemaan säälipaikasta siinä missä muutkin. Ulkkarit täyttivät paikkansa niin kauan kuin pysyivät ehjänä, oppivat tuntemaan pelikavereita ja tajusivat edes jotain "pelisysteemistä". Mutta kun johtavat kotimaiset pelaajat alkoivat epäillä touhun mielekkyyttä, katosi myös ulkkareiden suurin kiima peliä kohti. Tässä kohdin myös minä (fanien lailla) osoittaisin suoraan päävalmentajaa, ettei hän kyennyt ulosmittaamaan ihan liigakelvosta joukkueesta tuon enempää.

Minä taas kannatin nuoruudessa sekä LaPaa että SaiPaa, ja myöhemmin Veiterää, kuten nytkin. Kävin katsomassa myös LaPan pelejä Kimpisen kaukalossa, lähellä kun asuin. Siihen aikaan (60-luvulla) moni lapalainen pelasi sekä "pilleriä" että "tabua" (esim. JP Laine). Olen tosi iloinen, kun jätkät (kiitos mm. Hauskan veljesten) toivat kannun Lappeeseen vuosien tauon jälkeen. Muutama vuosi sitten oltiin kuitenkin neljänsiä. Hauska myös huomata, kun Veiterässä äijät vaihtuu nuorempiin, mutta sukunimi säilyy: Hauska, Segerman, Peuhkuri... aiemmin seurassa on pyörinyt mm. Raitavuo ja Serenius -nimisiä kavereita. Jääpallosukuja.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Petteri Sihvonen on sitä mieltä että Vaasassa ja Lappeenrannassa on valefaneja. Sihvosella tuntuu välillä levy juuttuvan paikoilleen, mutta tässä asiassa olen Petterin kanssa osittain samoilla linjoilla. Liigassa on 15 joukkuetta, ja joka kaudella viiden joukkueen kausi päättyy runkosarjaan. Keskimääräistä kapeammilla resursseilla operoivalla joukkueella sijoille 11-15 jäämisen riski on keskimääräistä suurempi, ja SaiPa kuuluu tähän porukkaan.
Kun liigan TOP6 joukkue pudotetaan kaudessa tasolle vitsi, tekemättä mitään muutoksia tilanteen parantamiseksi marraskuun jälkeen, niin kyllä minusta päätekijöiden roolin kyseenalaistaminen on ihan ansaittua. Enemmänhän seurasta ollaan huolestuneita kuin hylkäämässä sitä.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina

On kyllä harvinaisen vähä-älyinen jankutus.

SaiPan kannattajista suurin osa tuskin _VAATII_ SaiPalta voittoja, vaan enemmänkin sitä, että kentältä välittyisi tunne ja taistelu, ja että ulospäin välittyisi sellainen tunne, että seura yrittää. Nyt näistä mikään ei ole toteutunut. Toki tässä Sihvosen oksennuksessa ohitetaan sekin tosiasia, että on ihan realismia odottaa jotain muuta kuin surkealla ja hengettömällä pelillä saavutettua jumbosijaa joukkueelta, joka on ollut keskikastia neljä kautta putkeen ja saavuttanut huomattavat taloudelliset voitot.

Ei ole mahdollista, että 15 joukkuetta sijoittuisivat kaikki kymmenen parhaan joukkoon, mutta on mahdollista, että jokaisen joukkueen kannattajat olisivat silti jossain määrin tyytyväisiä. En ollut keväällä 2009 samalla tavalla kokovartalopettynyt kuin nyt, vaikka SaiPa oli runkosarjan viimeinen. Silloin seura ei räjäyttänyt aiemmin tehtyä pohjatyötä taivaan tuuliin ja pudottanut palloa kaivoon, niin kuin nyt. Ei muistaakseni tehty ratkaisuja, jotka "hyödyttävät kaikkia osapuolia" (lue: kaikkia paitsi kannattajia).
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
On kyllä harvinaisen vähä-älyinen jankutus.

SaiPan kannattajista suurin osa tuskin _VAATII_ SaiPalta voittoja, vaan enemmänkin sitä, että kentältä välittyisi tunne ja taistelu, ja että ulospäin välittyisi sellainen tunne, että seura yrittää. Nyt näistä mikään ei ole toteutunut. Toki tässä Sihvosen oksennuksessa ohitetaan sekin tosiasia, että on ihan realismia odottaa jotain muuta kuin surkealla ja hengettömällä pelillä saavutettua jumbosijaa joukkueelta, joka on ollut keskikastia neljä kautta putkeen ja saavuttanut huomattavat taloudelliset voitot.

Ei ole mahdollista, että 15 joukkuetta sijoittuisivat kaikki kymmenen parhaan joukkoon, mutta on mahdollista, että jokaisen joukkueen kannattajat olisivat silti jossain määrin tyytyväisiä. En ollut keväällä 2009 samalla tavalla kokovartalopettynyt kuin nyt, vaikka SaiPa oli runkosarjan viimeinen. Silloin seura ei räjäyttänyt aiemmin tehtyä pohjatyötä taivaan tuuliin ja pudottanut palloa kaivoon, niin kuin nyt. Ei muistaakseni tehty ratkaisuja, jotka "hyödyttävät kaikkia osapuolia" (lue: kaikkia paitsi kannattajia).

Luulen että Sihvonen(kin) viittaa viimeisen kotiottelun protestin lisäksi myös yleiseen meinigin muuttumiseen. Siis siihen että nykyajan heti-mulle-kaikki-tänne -sukupolvi ei ymmärä pitkäjänteisen työnteon päälle, toisin kuin me pula-ajan ja talvisodan kestäneet Kekkosen ajan lapset. Mutta ajat muuttuvat ja maksavan yleisön vaatimustaso nousee, ja SaiPankin on vaan vastattava tähän haasteeseen.

Ihmiset reagoivat pettymyksiin eri tavalla, ja joillain temperamentti kiehahtelee helpommin. Se on ihan ok, ja varsinki otteluketju-foorumissa itse kunkin nakkikattiloiden kiehahtelu on elimellinen osa kokonaisuutta. Sekin varmaan pitänee laskea vain erilaisten persoonallisuustyyppien piikkiin, että jotkut pystyvät sujuvasti vaatimaan joukkueelta kovempaa taistelua ja loppuun asti pelaamista, samaan aikaan kun itse uhoavat boikotoivansa pelejä niin kauan kunnes meininki muuttuu.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Luulen että Sihvonen(kin) viittaa viimeisen kotiottelun protestin lisäksi myös yleiseen meinigin muuttumiseen. Siis siihen että nykyajan heti-mulle-kaikki-tänne -sukupolvi ei ymmärä pitkäjänteisen työnteon päälle, toisin kuin me pula-ajan ja talvisodan kestäneet Kekkosen ajan lapset. Mutta ajat muuttuvat ja maksavan yleisön vaatimustaso nousee, ja SaiPankin on vaan vastattava tähän haasteeseen..
Se on totta, että liigan paremmalle puolelle nouseminen vaatii pitkäjänteistä työtä ja yleensä muutokset ei tapahdu hetkessä. SaiPassa tuota työtä oli tehty määrätietoisesti ja se tuhottiin vajaassa kaudessa. Eikä kyse ollut mistään pienestä tasonpudotuksesta, vaan ryminällä tultiin kaikkien mestisnousijoiden taakse.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Sihvosen höpinät voi suurimmalta osin jättää omaan arvoonsa.

rattussovjeticus: Vähintäänkin puolitosissaan olin ainakin itse sitä mieltä, että viimeinen peli oltaisi voitu pelata tyhjälle katsomolle. Eihän sitä tietenkään koskaan tapahdu, mutta ei SaiPa ole ansainnut tällä kaudella mitään. Valmennus, toimisto ja johto on tämän kauden fiaskolle suurimmat syylliset, mutta onhan tuolla pelaajillakin toki vastuu ja ainakin puoli joukkueellista oli täydellisiä alisuorittajia. Tosin tässä tullaan taas siihen valmennuksen osuuteen myös...

Kun käytät tekstissäsi ilmaisua "fanit", niin olet ilmeisesti sitä mieltä, että osa faneista on jollain lailla huonompia faneja? Esim. itsestäni ei saa kirveelläkään minkäänlaista "glory hunteria", jos se on viestisi ydin osalle "faneista". Tämä kausi on ryssitty niin totaalisesti, että fanella ja "faneilla" on täysi oikeus olla närkästynteitä, suorastaan vittuuntuneita. Itse en tällaista farssia ole ennen nähnyt, enkä halua enää koskaan nähdä. Jos kausi päätetään vajaan kymmenen ottelun tappioputkeen, muutamaan tehtyyn maaliin ja a-junnujoukkueella pelaamiseen LIIGASSA, niin onhan se nyt jumakauta säälittävää ja käsittämätöntä. Se ei mustasta valkoiseksi muutu vaikka mitä valkopesua yrittäisi. Piste.

Ja joo, uskon, että näitä pohjia ei ole enää tulossa ja ensi kaudella ollaan siellä kympin sakissa. Ja rahalle saa taas jotain vastinettakin, että kehtaa sinne hallille mennä. Tuskin tässä kukaan kannattaja odottaa, että ensi vuonna ollaan mestareita (saa toki yllättää :-) tai että voitetaan jokainen kotimatsi, mutta sitä on täysin lupa odottaa, että jonkinlainen uskottavuus palautetaan, peli-ilmeeseen saadaan se taistelu ja tunne mukaan ja sitä kautta niitä voittojakin tulee varmasti enemmän kuin tänä vuonna. Siihen ei tietysti kovin isoa tasonnostoa edes vaadita, jos tällainen pieni ironia sallitaan...
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Minä taas kannatin nuoruudessa sekä LaPaa että SaiPaa, ja myöhemmin Veiterää, kuten nytkin. Kävin katsomassa myös LaPan pelejä Kimpisen kaukalossa, lähellä kun asuin. Siihen aikaan (60-luvulla) moni lapalainen pelasi sekä "pilleriä" että "tabua" (esim. JP Laine). Olen tosi iloinen, kun jätkät (kiitos mm. Hauskan veljesten) toivat kannun Lappeeseen vuosien tauon jälkeen. Muutama vuosi sitten oltiin kuitenkin neljänsiä. Hauska myös huomata, kun Veiterässä äijät vaihtuu nuorempiin, mutta sukunimi säilyy: Hauska, Segerman, Peuhkuri... aiemmin seurassa on pyörinyt mm. Raitavuo ja Serenius -nimisiä kavereita. Jääpallosukuja.
Joo, toki käytiin Veiterän pelejäkin katsomassa, mutta useimmiten ilman pääsylippua, sieltä Saimaan puoleisella kulmalla olevalta nyppylältä. Esko Heltola oli liikunnanopettajani 8 vuoden ajan, joten jääpallokin tuli tutuksi!
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lievästi kyllä huvittaa tuo Sihvosen kirjoitus. Yleisesti ottaen olen katsonut lähes kaikki SaiPan pelit, mitä olen voinut. Aina hallilla, kun olen Lappeenrannassa asunut. Myös niinä kausina, kun on huonommin mennyt. Tänä kautena en olisi varmaan hirveästi hallilla roikkunut, vaikka Lappeenrannassa asuisin.

Kun ostan sen pääsylipun, niin menen kyllä katsomaan SaiPan voittoa, mutta menen sinne myös SaiPan kannattajana ja jääkiekon ystävänä. Se millä mielellä lähden hallilta riippuu paljon muustakin kuin ottelun lopputuloksesta. Jännittävää ja hyvätasoista kiekkoa katsoo mielellään, vaikka oma joukkue sattuisikin häviämään. Varsinkin tätä kautta edeltävinä kausina on häviöistäkin jäänyt usein ihan hyvä fiilis. Joukkue on pelannut hyvin ja pelit olleet viihdyttäviä. Toisaalta voitto pelistä, jossa SaiPa on ollut huono tai peli muuten huonotasoinen jää aina vähän antikliimaksinen olo. Kuten lähestulkoon jokaisesta tällä kaudella voiteusta pelistä. SaiPalta oikeasti hyvät pelit tällä kaudella on laskettavissa yhden käden sormilla.

Syynä siihen, että en ole kaikkia pelejä katsonut ei ole pelkästään huono menestys tilastollisesti, vaan isona vaikuttimena on ollut se, että SaiPan peleissä ei ole ollut viihdearvoa. Peleistä ei ole jäänyt kuvaa joukkueesta joka antaa kaikkensa logolle. Kuva on aika kaukana siitä. En toki voi fanina vaatia, että SaiPa voittaisi. Tai edes pelaisi hyvin. Voin kuitenkin fanina jättää sen lipun ostamatta, koska myöskään seura ei voi vaatia, että tulen hallille, jos rahoille ei saa vastinetta.
 

IlPadrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun liigan TOP6 joukkue pudotetaan kaudessa tasolle vitsi, tekemättä mitään muutoksia tilanteen parantamiseksi marraskuun jälkeen, niin kyllä minusta päätekijöiden roolin kyseenalaistaminen on ihan ansaittua. Enemmänhän seurasta ollaan huolestuneita kuin hylkäämässä sitä.
Se, että SaiPa oli muutamana kautena kuuden parhaan joukossa, ei tarkoita että SaiPa on Liigan TOP6 joukkue. Enemmänkin kertoo siitä että SaiPa on resursseihin nähden ylisuorittanut tai muut ovat alisuorittaneet, tästä johtuen tämä menestys ei ollut kestävää.

Mitä tulee tuohon kannatuksen tasoon(Lahti- viittaukset yms.) niin olen sitä mieltä, että WM ja Saimaan Keltamustat tekee hyvää työtä yleisellä tasolla, mutta tällä kaudella taso on seuran mukana kyykännyt. Ymmärrän sen, että vituttaa kun seura häviää, mutta mitä tapahtui "Aina tukena" mentaliteetille. Useammassa pelissä ollut "kaide" aika tyhjän näköinen. TPS pelissä kentälle heitettiin myös seisomakatsomosta kolikoita, mikä on kannatajapiireissä yleisesti ollut se pohjanoteeraus.
 

Bacon

Jäsen
Mitä tulee tuohon kannatuksen tasoon(Lahti- viittaukset yms.) niin olen sitä mieltä, että WM ja Saimaan Keltamustat tekee hyvää työtä yleisellä tasolla, mutta tällä kaudella taso on seuran mukana kyykännyt. Ymmärrän sen, että vituttaa kun seura häviää, mutta mitä tapahtui "Aina tukena" mentaliteetille. Useammassa pelissä ollut "kaide" aika tyhjän näköinen. TPS pelissä kentälle heitettiin myös seisomakatsomosta kolikoita, mikä on kannatajapiireissä yleisesti ollut se pohjanoteeraus.
Kaiteen ydinporukka on ollut koko surkean kauden yleisökadosta huolimatta Kaiteella pitämässä meteliä niin kauan, kunnes ukot myytiin pois ja kausi luovutettiin seurajohdon toimesta. Siinä katoaa omakin motivaatio väkisinkin sen jälkeen. On käyty Berliinissä, kierretty ympäri Suomea, tehty omatoimireissu Lahteen tapsanpäivänä ja sitä rataa, vaikka sarjasijoitus ja peli ovat olleet jotain ihan muuta mitä toivottiin. Jos tämä nyt ei ole ''Aina tukena'' niin mitä helvettiä se sitten on?
 
Kaukaan puoleinen pääty voidaan kohta nimetä "V*TTU-päädyksi". Eihän tämä viimeisin ollut edes ensimmäinen kerta, kun kyseistä luovaa ilmaisua käytettiin tehokeinona mielipiteen ilmaisemiseen. Muistaakseni juhlakautena viimeksi jollain välähti sama idea. Seuraavaksi keltamustat V*TTU-kaulaliinat ja Sannin laululle uudet SaiPa-aiheiset sanat. Sanni ei tällä kertaa viittaa Santaseen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös