World of Tanks

  • 258 780
  • 2 155

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Et tainnut vielä ehtiä expata tuota?

En ole vielä. Tai oikeastaan olen masokistisesti jäänyt tolla seiskatierillä pelailemaan. Toi seiskahan on oikeasti niin huono et oon alkanut tykkäämään. Kaikki tulee sisään ja tykkikin ampuu perunoita. Heattia ei kannata ampua yhtään, kun varmaan yhdeksän kymmenestä ei läpäise, onneks perus ap kyl riittää pääsääntöisesti. Opettaa oikeasti nöyryyttä kun joku MT25 tai Luchs käy rullan tyhjentämässä, ja kaikki tulee sisään. Mut mitä hankalammalla tankilla pelaa, niin jostain syystä onnistumiset tuntuu paremmilta kuin vahvoilla tankeilla.

Ja vielä noihin modeihin, niin itse en käytä ollenkaan, en koe esim. XVM:lle mitään tarvetta. Toi uusin patchi muuten jostain syystä ei kunnolla mulla toimi NVidian ajureitten kanssa. Fps tippu 20:neen, ja vain koneen uudellenkäynnistämällä saan ne takas yli 70:neen. Pitkään etsin koneesta vikaa, ja en millään keksiny mikä oli vialla, onneks wotin foorumeilta löysin sen verran inffoo et joku tossa pelissä sen aiheuttaa..
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
En ole vielä. Tai oikeastaan olen masokistisesti jäänyt tolla seiskatierillä pelailemaan. Toi seiskahan on oikeasti niin huono et oon alkanut tykkäämään.

Seiska on muuten todella hyvä verrattuna kasiin. Oikeastaan ainoa todella huono puoli tuossa seiskassa on tuo onneton alpha (ja tietysti olematon panssari), noin muutenhan se on kuitenkin ihan ok laite. Seiskan muut TD:t on niin onnettomia, että tuo on siinä porukassa ihan parhaimmistoa. Toi AIDS eiku UDES sen sijaan... no on siinä hyvä tykki ja liikkuu kovaa, jos ei halua ketään ampua.

Toi uusi päivitys tiputtaa näytöohjaimen pois päältä @Kaani ainakin kärsi samasta ongelmasta. Mutta sai sen jotenkin fiksattua? Kyllä mun on pakko myöntää, että XVM vaikuttaa omaan pelaamiseen esim. kulmahipoissa kun tietää minkä tasoinen kaveri siellä on vastassa tai millaista tomaattia vastapuolen scoutit on. Vaikuttaa monessa kartassa siihen miten aggressiivisesti pelin aloittaa. Ilmankin pärjää, mutta niin kauan kuin muutkin käyttää, niin miksi antaa se tasoitus? Aamulla ainakin vihun artyilla oli XVM käytössä (tai sitten klaanitagi vaikutti), sen verran jahtasivat.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä mun on pakko myöntää, että XVM vaikuttaa omaan pelaamiseen esim. kulmahipoissa kun tietää minkä tasoinen kaveri siellä on vastassa tai millaista tomaattia vastapuolen scoutit on. Vaikuttaa monessa kartassa siihen miten aggressiivisesti pelin aloittaa. Ilmankin pärjää, mutta niin kauan kuin muutkin käyttää, niin miksi antaa se tasoitus? Aamulla ainakin vihun artyilla oli XVM käytössä (tai sitten klaanitagi vaikutti), sen verran jahtasivat.

En näe että tolla XVM:llä tasoitusta annan. Siellä 60% kummallakin puolen toi winrate pyörii ilman sitäkin, vaikka soolona pelailen. Ja tyylinä aina agressiivinen oli mikä tahansa vehje alla. Ja kyl miekii Taze sinuu tagin perusteella suoraan ampuisin :-)
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
En näe että tolla XVM:llä tasoitusta annan. Siellä 60% kummallakin puolen toi winrate pyörii ilman sitäkin, vaikka soolona pelailen. Ja tyylinä aina agressiivinen oli mikä tahansa vehje alla. Ja kyl miekii Taze sinuu tagin perusteella suoraan ampuisin :-)

Vai tagin? Mä ampuisin sua ihan nimimerkin perusteella <3.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Allekirjoitan Taze tuon edellisen. Tuo siege mode on kammottavaa sontaa ja nämä Udesista ylöspäin olevat vaunut ovat kyllä niin yksiulotteisia kärryjä kuin vain voi. Udesillä en ässää saanut ja hävitin vaunun jo. Tuolla ysillä on nyt 30% voitoilla kasassa jokunen matsi. Jotakuinkin yhtä karu vekotin se on tuokin. En tykkää sitten yhtään. Free expaa näihin ei sitten kannata haaskata. Tämä on kyllä kaiken kaikkiaan hyvin ikävä linja. Hyvät matsit ovat harvassa ja painottuvat Fiery Salentiin ja vastaaviin avomappeihin. Esim Ensk ja Himmelsdorf ovat melkoisen haastavia.

Sitä vastoin tuo medi-& hevilinja on ollut hauska linja pelata. Leosta tuolla aiemmin jo keskusteltiin ja se on ihan oma juttunsa. Kasin Emil I on oikein hauska peli ja ysin Emil II on sitten vielä hurjempi. Jos ysin Emilillä pääset hulldowniin, on lyömätön vekotin kun tykissä on alakoroakin mukavasti -12 astetta. Kympin Krangvagenista ei vielä ole kokemusta mutta lienee aika pitkälti samanlainen kuin tämä ysi.

Ja mitä tulee voitto% kehitykseen. Aika pitkään nyt tullut erinäisistä tekijöistä johtuen pelattua soolona, on voitto% laskussa ja rankasti. Ruotsin ysi td:llä tällä hetkellä tasan 30%. Eilen 10 matsia, voitto% 30, wn8 näissä 2221. Viimeiset 1000 matsia noin 52 prosentilla mennyt.

Edit. typot + voitto% jutut
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Ja mitä tulee voitto% kehitykseen. Aika pitkään nyt tullut erinäisistä tekijöistä johtuen pelattua soolona, on voitto% laskussa ja rankasti. Ruotsin ysi td:llä tällä hetkellä tasan 30%. Eilen 10 matsia, voitto% 30, wn8 näissä 2221. Viimeiset 1000 matsia noin 52 prosentilla mennyt.

Saa laittaa plattakutsua, jos satun olemaan linjoilla samaan aikaan. Voidan sitten yhdessä murehtia paskoja voittoprosentteja, meillä on TeamSpeakissa kaikille avoimia kanaviakin ja kaikkea. Mulla viimeiset 1000 matsia karvan alle 59%, mutta jos ei tarvis tota yhtä tomaattia (ping @Kaani) kantaa puolet ajasta, niin olis paljon parempi :P (tai jos pelaisi enemmän alatierien OP vaunuja ja vähemmän kevyitä).
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Saa laittaa plattakutsua, jos satun olemaan linjoilla samaan aikaan. Voidan sitten yhdessä murehtia paskoja voittoprosentteja, meillä on TeamSpeakissa kaikille avoimia kanaviakin ja kaikkea. Mulla viimeiset 1000 matsia karvan alle 59%, mutta jos ei tarvis tota yhtä tomaattia (ping @Kaani) kantaa puolet ajasta, niin olis paljon parempi :P (tai jos pelaisi enemmän alatierien OP vaunuja ja vähemmän kevyitä).
Millä nickillä pelaat WOT:ssa? Taze?
 

ruoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panelian Raikas
Kaivetaan nyt tämäkin lista taas naftasta. Päivittäkääpä tähän jos on tullut uusia tuttavuuksia. Ja Jatkis65 - kanava on edelleen pelissä käytössä :)

JA-nimimerkki / WOT-nimi
Syöttöpiste / LJA25
Germanicus / Hortensius
Hauptmann / VonHaeften
Hereworth / marskinnyrkki
Jusu7 / JulleII
skode / skoideri (?)
Major Julli / Major Julli
mirasane / mirasane
Monipuolisenhuono / SchnelleJohan
MrMacmanaman / MrMacmanaman
Nebula / Hauptmann_Schwein
Stonewall / Vanjan_Surma
stunt cock / reems3000
Tiityy / RadarRat
Tinke-80 / tinke80
Wilderness / 1joju
fezr0 / Olpenator
Axbor Nocturne / Bosse2010
Jarvis / HellReiseri
Yakuza / Fofanov
VTVH / W_Beelsebub
Kaani / SnTnCd
Tadu / Taduuu
Pasuri / Agrocybe
The 24 / VaTa24
Esoppi / Esoppi
Boulerice / Tomppa1980
ruoja / _ruoja_
Vanha Len / MurderMac
Huuhkaja / Huuhkaja8
karhjoo / zwo_a_vier
Janippa / Spaiderii
Taze / TazeGreat
oldcoach / mixula67

Tuossa tota listausta.

Plus Jatkis65 kanava on vielä voimissaan...
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Ihan kuin tuo Mausin buffi olisi mennyt "vähän yli", laite on ihan älyttömän OP juuri nyt. Jos osaa kulmata edes alustavasti, niin eihän tuosta tule läpi juuri mikään, jopa kullalla on vaikeata. Huonona puolena, niin onhan se älyttömän hidas edelleen ja jos alussa tekee väärän valinnan, niin ei välttämättä ehdi tekemään mitään koko pelissä. Ässän saamiseen meni kuusi matsia, eikä tarvi sitten vittuilla turhasta kultaspämmistä, oli olevinaan niin tiukka paikka ettei ehtinyt kiinnittämään huomiota ammustyyppiin :).

Edit: Onko noita käynnissä olevan Mission Marathonin (T25 Pilot) kaikkia tehtäviä jossain näkyvillä vai joutuuko vaan odottelemaan mitä sieltä huomenna putkahtaa? Kaksi ensimmäistä ei ainakaan olleet liian vaativia, vaikka eilen työnnettiinkin paskaa tiimiä ihan urakalla.
 
Viimeksi muokattu:

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
En pääse enää lainkaan kehityspuihin enkä muutakaan kautta ostamaan uusia tankkeja. Yrittää vaan koko ajan ladata käyttöliittymää.

Onko vika vaan mulla (mikä avuksi?) vai onko muillakin?
 

ruoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panelian Raikas
En pääse enää lainkaan kehityspuihin enkä muutakaan kautta ostamaan uusia tankkeja. Yrittää vaan koko ajan ladata käyttöliittymää.

Onko vika vaan mulla (mikä avuksi?) vai onko muillakin?

Päivitä modit. Viimeisin pikku pätsi rikkoi xvm:n ja ainakin quickybaby päivitti modinsa...
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mä olen viime aikoina keskittynyt vanhoihin kunnon campaign-missioneihin. Koska artilleryä en tällä hetkellä omista ainuttakaan, piti kaikkien muiden tankkilajien tehtävät pelata honorsien kanssa läpi, että sain Stug IV:n. Se tuli viime viikolla hommattua ja nyt sitten ollaan tekeässä T28:aa. Tankkeja enemmän tarvitsen rahaa, koska lähestyy se hetki, milloin pääsen vihdoin ostamaan IS-7:n talliin toiseksi X-tierin vaunukseni ja nyt vasta koossa on puolet tankin vaatimasta kuudesta miljoonasta.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä olen viime aikoina keskittynyt vanhoihin kunnon campaign-missioneihin. Koska artilleryä en tällä hetkellä omista ainuttakaan, piti kaikkien muiden tankkilajien tehtävät pelata honorsien kanssa läpi, että sain Stug IV:n. Se tuli viime viikolla hommattua ja nyt sitten ollaan tekeässä T28:aa. Tankkeja enemmän tarvitsen rahaa, koska lähestyy se hetki, milloin pääsen vihdoin ostamaan IS-7:n talliin toiseksi X-tierin vaunukseni ja nyt vasta koossa on puolet tankin vaatimasta kuudesta miljoonasta.

Toi Stug tuli itsekin hankittua, suurilla odotuksilla, aikanaa. Pettymys oli kova kun tankki on tässä pelissä aika surkea omalle tierilleen. T28 on jo parempi suhteessa tieriinsä, mutta ei sekään kovin hyvä ole. Hyvät pelaajat ampuu sitä weak spotteihin, että raikuu. Silloin harvoin, kun pääsee top tieriksi, ja vastassa on noobeja, niin voi tulla kovia pelejä. Laite on vaan niin hidas, että ylijuoksuissa jää aina melko turhaksi, riippumatta voittaako vai häviääkö.

Itse pikkuhiljaa yrittelen sitä seuraavaa mediä, mutta siihen on matkaa. Kiva noita missioneja on tehdä, kun ei ota liikaa niistä paineita. Itse pyrin pelaamaan melko samalla tavalla missioissa kuin ilman missiota, varsinkin alussa. Pelaan ensi sijaisesti voitosta, ja jos tilanne antaa myöden, niin saatan yrittää varta vasten saada sen mission kasaan. Tulee jos on tullakseen.

Onnea missioon!
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Palkinto-Stugilla en ole peliäkään pelannut, mutta tuolla se tallin nurkassa seisoo pölykerroksen alla. HTC on hyvä toptierinä, kaseja vastaan keskimääräistä huonompi ja ysejä vastaan ihan turha. Kolmas missiovaunukin on tallissa (T-55A) ja se on lähinnä hieman huonompi versio T-54:stä, silti ihan hyvä vaunu toki. 260 missiot etenee rauhalliseen tahtiin (on niistä joku 60% tehtynä) ja en ole niitä tosiaan aktiivisesti edes tehnyt aikoihin. Alkavat kyllä olla sitä luokkaa, että vaatii aktiivista yrittämistä.

Pilotin minimaratoni oli sentään helppo, 15/15 tuli suoritettua, vaikka 13 olisi riittänyt. Ja vaunukin on ihan pelattava, vaikka aloitinkin tuolla mukana tulleella miehistöllä (koulutan sen Pattoniin). Tykki on hyvä ja mantteliin voi oikeasti luottaa, kun katsoo ketä vastaan kurkkii. Nyt on eka skillit äijillä täynnä, niin pelaaminen helpottuu merkittävästi ja uskoisin, että 2k dpg tulee ihan helposti jatkossa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tutustuin Stug IV:n ominaisuuksiin vasta, kun se oli tallissa. Ja totesin vaunun niin sysipaskaksi, että talliin se myös jää. :D
 

ruoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panelian Raikas
Itselläni menossa tuo T-55A missiot. Artyja kun ei ole käytössä, niin myös tarttee muiden loppu tehtävä tehdä "with honor".

Muut ovat läpi, mutta ongelmaksi on muodostunut MD-15. Helkkari kun omalla puolella on TD:tä ties kuinka monta, mutta vastapuolella ei yhtä enempää... tai jos on niin ovat samaa tieriä.

Jos tähän nyt tuo seuraava pätsi toisi muutoksen, kun TD:tä aletaan kohdella kuin artyja ja lighteja. Mutta ans kattoo...
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Jos tähän nyt tuo seuraava pätsi toisi muutoksen, kun TD:tä aletaan kohdella kuin artyja ja lighteja. Mutta ans kattoo...

Silloin ei vaan pysty "riggaamaan" platoonassa, kun platoonavaunut ei saa olla eri tieriä + isompia tierejä on uudessa MM:ssä aina vähemmän (maksimissaankin vain 7 vaikka olisit bottomtieri)... Cromwelli alle ja joku/jotkut plattaan E25:llä, niin tuo pitäisi järjestyä, toki 2k ampuminen Cromilla ei ihan joka pelissä onnistu. Ite tein tuon muistaakseni AMX30:llä, mutta esim. ysin Skoda on hyvä viimeistelemään vaunuja.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä peli kaipaisi jonkunlaiset tasoserverit tai vastaavat. Oma elämäntilanne on sellainen, että peliaika on todella vähissä, vaikka pelihaluja on ollut. Ihan mahdoton löytää sellaisia hetkiä, että saisi keskittyä sataprosenttisesti. Äsken yritin vähän pelata, mutta tyttären ja vaimon touhut telkkarin lätkämatsin äärellä vei hetkellisesti huomion ja kadotin sen seurauksena tilanteen. Replay oli aika huvittavaa katseltavaa, kun joku heavy rullaa ihan vierestä ja reagoin siihen ei-mitenkään. Chatti oli jostain syystä aktiivinen ja palautetta alkoi sataa ihan ansaitusti tuttuun WoT-tyyliin.

Alimmilla tiereillä pelaaminen ei vaatisi ihan niin paljon keskittymistä, mutta pelkästään niillä pelaaminen ei oikein ole mielekästä. Taidan pelata seuraavan kerran, kun on varmasti pelirauha. Saattoi jäädä viimeiseksi rundiksi.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tämä peli kaipaisi jonkunlaiset tasoserverit tai vastaavat. Oma elämäntilanne on sellainen, että peliaika on todella vähissä, vaikka pelihaluja on ollut. Ihan mahdoton löytää sellaisia hetkiä, että saisi keskittyä sataprosenttisesti. Äsken yritin vähän pelata, mutta tyttären ja vaimon touhut telkkarin lätkämatsin äärellä vei hetkellisesti huomion ja kadotin sen seurauksena tilanteen. Replay oli aika huvittavaa katseltavaa, kun joku heavy rullaa ihan vierestä ja reagoin siihen ei-mitenkään. Chatti oli jostain syystä aktiivinen ja palautetta alkoi sataa ihan ansaitusti tuttuun WoT-tyyliin.

Alimmilla tiereillä pelaaminen ei vaatisi ihan niin paljon keskittymistä, mutta pelkästään niillä pelaaminen ei oikein ole mielekästä. Taidan pelata seuraavan kerran, kun on varmasti pelirauha. Saattoi jäädä viimeiseksi rundiksi.

Kaverini valitti samasta asiasta. Hänelle syntyi pari vuotta sitten kaksoset ja siksi elämä on pyörinyt hektisenä lasten ympärillä ja peliaikaa on ollut vähemmän. Silloin kun on päässyt koneelle muutaman erän ottamaan, on turpiin tullut kuulemma niin rajusti, että on lähinnä hävettänyt ajella 8-9-tierin vehkeellä, kun on kokenut olevansa ihan amatööri.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Saa laittaa plattakutsua, jos satun olemaan linjoilla samaan aikaan. Voidan sitten yhdessä murehtia paskoja voittoprosentteja, meillä on TeamSpeakissa kaikille avoimia kanaviakin ja kaikkea. Mulla viimeiset 1000 matsia karvan alle 59%, mutta jos ei tarvis tota yhtä tomaattia (ping @Kaani) kantaa puolet ajasta, niin olis paljon parempi :P (tai jos pelaisi enemmän alatierien OP vaunuja ja vähemmän kevyitä).
Jos tää foorumi vaikka joskus näyttäis @Taze nää sun pingaukset niin vois tulla kertoo kuka kantaa ja ketä ;) Ja on toi sun arty-viha vaan jotain niin kaunista...joku vois jopa sanoa suolaista ( <--suosikkijoukkueet) :D

Itse pidin liki kk tauon koko pelistä tossa talvella ja teki kyllä aika hyvää. Tällä hetkellä itsellä menossa OBJ260 muutamat viimiset tehtävät. Scoutilla oli jo tulossa, mutta mokasin itse kun ei se prkl laskuri toimi ja laskin spottien olevan täynnä. Heveillä taas 3xdingi oma hp ja sit se viiminen. TD:llä ny ei ole kuin Pötkö ja E4 joilla en usko että sitä viimistä 8k dmg tehtävää teen, paitsi jos sais ihan tomaatti tiimit ja poronkorvaan ja jäis vaan nurkkaan istumaan :P
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Version 9.18 on nyt ilmestynyt ja peli menee mielenkiintoiseksi. Matchmaking meni isosti uusiksi ja arty muutettiin totaalisesti, kun jatkossa tekevät vähemmän vahinkoa, mutta aieuttavat stunnia. Samalla tulinopeus ja blast radius on kasvaneet. Eli joku 150-millinen kranaatti voi pistää parinkin tankin miehistön stunniin, jos räjähtää vieressä ja tuona aikana miehistö saa merkittävää penaltyä kaikkeen tekemiseen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ilmeisesti myös consuja voi käyttää useita kertoja taistelussa, käytön jälkeen vain on odotettava jonkin aikaa että esim repair kit lataa. Tavallaan hyvä kun ei tarvitse tuskailla esim brittimedien ammusvarastovaurioiden kanssa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mä tykkään tuosta uudesta Matchmakingista. Ei se täydellinen ole vieläkään, mutta selvästi askel parempaan suuntaan. Minusta tuo on esimerkiksi virkistävää että lightit ovat monesti toptierinä ja se virkistää kummasti pelejä, kun pelin luonne jo muuttuu jonkun verran tuosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös