Mikael Granlund

  • 1 583 312
  • 3 113

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Täytyy kyllä myöntää että minä en koskaan uskonut miehen pärjäävän änärissä ainakaan tällä tasolla millä mies nyt pelaa. Hattua nostaa, ei voi muuta sanoa, mies on noussut täysin eri tasolle millä kuvittelin ukon pelaavan (viime kaudet).
 

tiilk

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Miken points-per-game aiemmin mainitulla aikavälillä on 1,26. Crosbyn tähänastinen koko kauden PPG on huikea 1,31 ja kyseisellä aikavälillä 1,28. Ihan tehokkaasti on mennyt viimeiset kaksi kuukautta, kun upeaa kautta pelaava Crosby on ainut verrokki.

Koko kauden pörssissä Mikke tällä hetkellä sijalla 14. Pistää kyllä silmään tuo Miken vähäinen laukaisumäärä, pistepörssin top-26 jätkistä vain Nicklas Backströmillä on vähemmän kuteja. Onhan noita maalejakin kuitenkin tullut jo 15 tässä vaiheessa kautta. Pistepörssin top-kympissä kauden päätteeksi olisi mahtava suoritus. Minnesotan miesten viitoisjohto plus-miinus -tilastossa on myös vakuuttava.

Seuraava matsi tuleekin sitten olemaan suomalaisittain takuulla mielenkiintoinen, vastassa Winnipeg. Toivottavasti Miken pisteputki jatkuu ja Patekin voisi vaikka pari pörsää pistää.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Miken points-per-game aiemmin mainitulla aikavälillä on 1,26. Crosbyn tähänastinen koko kauden PPG on huikea 1,31 ja kyseisellä aikavälillä 1,28. Ihan tehokkaasti on mennyt viimeiset kaksi kuukautta, kun upeaa kautta pelaava Crosby on ainut verrokki.

Koko kauden pörssissä Mikke tällä hetkellä sijalla 14. Pistää kyllä silmään tuo Miken vähäinen laukaisumäärä, pistepörssin top-26 jätkistä vain Nicklas Backströmillä on vähemmän kuteja. Onhan noita maalejakin kuitenkin tullut jo 15 tässä vaiheessa kautta. Pistepörssin top-kympissä kauden päätteeksi olisi mahtava suoritus. Minnesotan miesten viitoisjohto plus-miinus -tilastossa on myös vakuuttava.

Seuraava matsi tuleekin sitten olemaan suomalaisittain takuulla mielenkiintoinen, vastassa Winnipeg. Toivottavasti Miken pisteputki jatkuu ja Patekin voisi vaikka pari pörsää pistää.

Mikael Granlund on vetänyt saakelin hyvin viime aikoina ja toivottavasti nyt se loikka sinne maailman huipulle on tehty. Siellä saa kyllä minun puolestani kestää useammankin kauden.

Mitä ensi yön peliin tulee niin Mikko pistää Scheifelen takataskuun ja Jetsin ykköselle tulee hankala iltapuhde. ;)
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Granlund pelaa upeaa jääkiekkoa. Uransa parasta. Pelissä ei ole oikeastaan mitään moitittavaa. Toivotaan, että Mikke ei mene loukkaantumaan seuraavien viiden pelin aikana.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Toivotaan, että Mikke ei mene loukkaantumaan seuraavien viiden pelin aikana.
Mahdatkohan toivoa? :D

Granlund sai puhelun NHL:n toimittajilta ja kertoilee Minnesotan vireen salaisuuksista, Boudreausta sekä muusta. Harmittaa vähän, kun eivät muistaakseni Granlundin omasta pelistä sen enempää puhuneet: NHL Now: Mikael Granlund | NHL.com
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Komea oli Zuckerin maali, Miken täydellisesti ajoitetusta syötöstä. Tekee Zuckerin hyvä vire gutaa Miken pisteille vrt edelliset kaudet kun ketjukaverit ei saaneet mistään sisään.
 

Ketuttaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa ja Chicago Blackhawks
Mikellä kahden maalin ilta Chicagoa vastaan. Siitäkin huolimatta tuntui että oli huonoa tuuriakin mukana. Ainakin kun tuota highlight -reeliä katsoi niin tuntui että Granlund oli mukana jokaisessa pätkässä Minnesotan puolelta. Tuossa olisi voinut paremmalla tsägällä tulla Toewsin tavoin vaikka viisikin pistettä. On kyllä huimaa ollut tasonnosto Granlundilla kaudesta toiseen.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Ketkä muuten kamppailee Granlundin kanssa kuukauden pelaajan tittelistä? Helmikuukin ollut vissiin melko hyvää lentokeliä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Olen ollut hieman pettynyt Miken suorittamiseen näissä Hawksin ja Wildin kohtaamisissa, joskin on ollut huomattavasti näkyvämpi kuin aikaisempina kausina. Tässä ketjussa on ollut puhetta kuluneen kauden aikana siitä supertähti-statuksesta, mun mielestä siihen on vielä Mikellä matkaa. Pelaa kuitenkin hyvin, todella hyvin, siihen nähden, että vastustajat ovat käytännössä aina ne parhaat mahdolliset siellä kaukalossa.

Jotenkin nuo kolme pistettä on tullut vähän vahingossa keskinäisissä otteluissa. Mutta sanotaanko näin, että varaa on parantaa ja erottuisi varmasti vielä paremmin edukseen, jos pelaisi suojattuja minuutteja. Hyvä poika se on, erinomainen kakkosketjun laitahyökkääjä mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa.

Ymmärrän kyllä sen oikein hyvin, miten molempiin suuntiin pelaavia pelaajia arvostetaan. Ne on mun suosikkeja kanssa ne pelaajat, jotka sitä tekevät. Mutta supertähti? Ei vielä.

EDIT: Käsittämätöntä, toki edelleen korostan pientä otantaa, että Mikke on noin korkealla pistepörssissä siihen nähden mitä keskinäisissä on hyökkäyspäässä saanut aikaan. Käsittämätöntä.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen ollut hieman pettynyt Miken suorittamiseen näissä Hawksin ja Wildin kohtaamisissa, joskin on ollut huomattavasti näkyvämpi kuin aikaisempina kausina. Tässä ketjussa on ollut puhetta kuluneen kauden aikana siitä supertähti-statuksesta, mun mielestä siihen on vielä Mikellä matkaa. Pelaa kuitenkin hyvin, todella hyvin, siihen nähden, että vastustajat ovat käytännössä aina ne parhaat mahdolliset siellä kaukalossa.

Jotenkin nuo kolme pistettä on tullut vähän vahingossa keskinäisissä otteluissa. Mutta sanotaanko näin, että varaa on parantaa ja erottuisi varmasti vielä paremmin edukseen, jos pelaisi suojattuja minuutteja. Hyvä poika se on, erinomainen kakkosketjun laitahyökkääjä mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa.

Ymmärrän kyllä sen oikein hyvin, miten molempiin suuntiin pelaavia pelaajia arvostetaan. Ne on mun suosikkeja kanssa ne pelaajat, jotka sitä tekevät. Mutta supertähti? Ei vielä.

EDIT: Käsittämätöntä, toki edelleen korostan pientä otantaa, että Mikke on noin korkealla pistepörssissä siihen nähden mitä keskinäisissä on hyökkäyspäässä saanut aikaan. Käsittämätöntä.
Tuohon pakko puuttua. Mitä mestaruutta tavoittelevan ykkösketjun laitahyökkääjältä vaaditaan, jos Granlundin panos ei riitä? 59 pelissä 55 pistettä sekä +29, pelatessaan aina vastustajan parhaita. Ei ole pelkästään nollannut vastustajan parhaita, vaan myös tehnyt loistavaa tulosta näitä vastaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Tuohon pakko puuttua. Mitä mestaruutta tavoittelevan ykkösketjun laitahyökkääjältä vaaditaan, jos Granlundin panos ei riitä? 59 pelissä 55 pistettä sekä +29, pelatessaan aina vastustajan parhaita. Ei ole pelkästään nollannut vastustajan parhaita, vaan myös tehnyt loistavaa tulosta näitä vastaan.

No ehkä oli vähän huonosti kuvailtu, koska vertasin käytännössä viime kausien mestareiden rostereita tuohon Wildin vastaavaan ja sieltä on käytännössä aina löytynyt se supertähtiluokan laitahyökkääjä ja/tai kaksi aivan erinomaista sentteriä. Vertaukseni on sinänsä väärin, sillä kuten boldasit, kirjoitin "mestaruutta tavoittelevan". Granlund ei mielestäni ihan tuohon Kane/Kessel-akselille mene, tai kevään -14 Williams, jota tarkoitin eli olit oikeassa, kun kyseenalaistit.

Wildin rosteri on mielestäni jollain tavalla samanlainen kuin 2014 Kingsin rosteri, ei pelityyliltään vaan nimilistalta: supertähtipuolustaja alà Doughty (Suter) aisapareinaan usea hyvä top-4 puolustaja, keskikaistalta ei ehkä niin laadukas, mutta kuitenkin alà Kopitar & Carter (Koivu, Staal) ja paljon hyviä laitahyökkääjiä, Wildilla vaan vielä enemmän. Mestaruuden voi voittaa toimivalla pelitavalla, mutta ennakkosuosikin asemassa Wild ei minun mielestäni missään nimessä ole.

Toki, tuleva kevät kaiken muuttaa voi. En sitä kuitenkaan toivo.
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Olen ollut hieman pettynyt Miken suorittamiseen näissä Hawksin ja Wildin kohtaamisissa, joskin on ollut huomattavasti näkyvämpi kuin aikaisempina kausina. Tässä ketjussa on ollut puhetta kuluneen kauden aikana siitä supertähti-statuksesta, mun mielestä siihen on vielä Mikellä matkaa. Pelaa kuitenkin hyvin, todella hyvin, siihen nähden, että vastustajat ovat käytännössä aina ne parhaat mahdolliset siellä kaukalossa.

Jotenkin nuo kolme pistettä on tullut vähän vahingossa keskinäisissä otteluissa. Mutta sanotaanko näin, että varaa on parantaa ja erottuisi varmasti vielä paremmin edukseen, jos pelaisi suojattuja minuutteja. Hyvä poika se on, erinomainen kakkosketjun laitahyökkääjä mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa.

Ymmärrän kyllä sen oikein hyvin, miten molempiin suuntiin pelaavia pelaajia arvostetaan. Ne on mun suosikkeja kanssa ne pelaajat, jotka sitä tekevät. Mutta supertähti? Ei vielä.

EDIT: Käsittämätöntä, toki edelleen korostan pientä otantaa, että Mikke on noin korkealla pistepörssissä siihen nähden mitä keskinäisissä on hyökkäyspäässä saanut aikaan. Käsittämätöntä.

Wildilla tasaisuus on ollut koko kauden valtti, samoin se on ollut tuossa koko liigaa dominoivassa Koivun kentässä. Koivu olisi hyvä kakkosketjun sentteri contenderissa ja Zucker ei olisi yhdenkään muun joukkueen ykkösessä, näinhän monet ajattelevat edelleen. Näin ajattelin itsekin kauden alussa. Eihän Wildissa käytännössä ole ketään muuta tuossa oletetussa supertähti-luokassa kuin Suter, eikä hänkään mikään näyttävä pelaaja ole. "Vahinkopisteitä" on Mikkelle itseasiassa tullut kauden aikana useita, ja Granlund on sutinut maalinedushässäköistä tällä kaudella todella monta osumaa. Itse alan kallistua tässä kohtaa kautta enemmän taidon kuin vahingon tai tuurin puolelle. Voi olla, että Hawkseja vastaan ei ole homma toiminut yhtä hyvin, mutta onhan tuo ollut hyökkäyspäähän Wildin paras pelaaja oikeastaan koko kauden. Lisäksi pelaa AV:lla isoja minuutteja ja pelaa vaikeimpia minuutteja noin ylipäätään. Ainakin pari peliä sitten Granlund oli tilastoissa McJeesuksen jälkeen toisena ykkössyöttöjen osalta. Ylläolevan tapaan kysyn, millä tasolla pitäisi pelata supertähti-luokkaan päästäkseen? Ei Mikke mikään mediaseksikkäin kaveri ole ja vähän puskista on tullut tämän kauden nousu, mutta onhan tuo pelillisesti tällä hetkellä aivan priimaluokkaa liigan kärkijengissä. Toki otanta tällä tasolla on edelleen vain vajaa kausi, joten siinä mielessä on vielä turhan aikaista puhua mistään supertähtiluokista.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Tuohon pakko puuttua. Mitä mestaruutta tavoittelevan ykkösketjun laitahyökkääjältä vaaditaan, jos Granlundin panos ei riitä? 59 pelissä 55 pistettä sekä +29, pelatessaan aina vastustajan parhaita. Ei ole pelkästään nollannut vastustajan parhaita, vaan myös tehnyt loistavaa tulosta näitä vastaan.

Niin, Granlundhan on NHL:n pistepörssissä vasta sijalla 12., eipä tuolla vielä paljon juhlita. Laitahyökkääjiäkin on kuitenkin edessä 3kpl.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Wildilla tasaisuus on ollut koko kauden valtti, samoin se on ollut tuossa koko liigaa dominoivassa Koivun kentässä. Koivu olisi hyvä kakkosketjun sentteri contenderissa ja Zucker ei olisi yhdenkään muun joukkueen ykkösessä, näinhän monet ajattelevat edelleen. Näin ajattelin itsekin kauden alussa. Eihän Wildissa käytännössä ole ketään muuta tuossa oletetussa supertähti-luokassa kuin Suter, eikä hänkään mikään näyttävä pelaaja ole. "Vahinkopisteitä" on Mikkelle itseasiassa tullut kauden aikana useita, ja Granlund on sutinut maalinedushässäköistä tällä kaudella todella monta osumaa. Itse alan kallistua tässä kohtaa kautta enemmän taidon kuin vahingon tai tuurin puolelle. Voi olla, että Hawkseja vastaan ei ole homma toiminut yhtä hyvin, mutta onhan tuo ollut hyökkäyspäähän Wildin paras pelaaja oikeastaan koko kauden. Lisäksi pelaa AV:lla isoja minuutteja ja pelaa vaikeimpia minuutteja noin ylipäätään. Ainakin pari peliä sitten Granlund oli tilastoissa McJeesuksen jälkeen toisena ykkössyöttöjen osalta. Ylläolevan tapaan kysyn, millä tasolla pitäisi pelata supertähti-luokkaan päästäkseen? Ei Mikke mikään mediaseksikkäin kaveri ole ja vähän puskista on tullut tämän kauden nousu, mutta onhan tuo pelillisesti tällä hetkellä aivan priimaluokkaa liigan kärkijengissä. Toki otanta tällä tasolla on edelleen vain vajaa kausi, joten siinä mielessä on vielä turhan aikaista puhua mistään supertähtiluokista.

Vastasin jo edellä osittain ja vastaan sinullekin: ihan hyviä kommentteja ja ehkä vähän väärin kirjoitin.

En näe Granlundissa vielä sitä gamebreaking-talenttia, jota mielestäni supertähtitason hyökkääjältä täytyisi odottaa. Toki joku voi pitää Hossan kahden suunnan pelaamista supertähtitason aspektina, itse en pidä. Hossa oli supertähti muutama vuosi sitten, kun kaiken puolustuspelaamisen lisäksi teki kasan pisteitäkin.

Wildissa se tasaisuus onkin valtti ja se neljän ketjun hyrrä. Pystyykö sillä voittamaan Cupin? Se selviää keväällä. Mun mielestä tuo rosteri on yhden superhyökkääjän vajaa mestaruudesta. Mut voi todistaa vääräksi ja suomalaisille sen mestaruuden suon, vaikka vähän vihaa on kerennytkin syntymään. Kunhan ei Blackhawksin kustannuksella.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Niin, Granlundhan on NHL:n pistepörssissä vasta sijalla 12., eipä tuolla vielä paljon juhlita. Laitahyökkääjiäkin on kuitenkin edessä 3kpl.

Niin, mä perustelin jo mun ensimmäisessä viestissä sen, että mun kolmen pelin otannalla mä en ole nähnyt Mikeltä yhtäkään maailmanluokan suoritusta, jolla löytäisi itsensä mun papereissa sieltä aivan maailman parhaiden laitahyökkääjien seasta. Toin esille mihin perustin mun mielipiteen ja todennäköisesti kaikissa muissa otteluissa se on sitten ollut koko kentän paras.
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Vastasin jo edellä osittain ja vastaan sinullekin: ihan hyviä kommentteja ja ehkä vähän väärin kirjoitin.

En näe Granlundissa vielä sitä gamebreaking-talenttia, jota mielestäni supertähtitason hyökkääjältä täytyisi odottaa. Toki joku voi pitää Hossan kahden suunnan pelaamista supertähtitason aspektina, itse en pidä. Hossa oli supertähti muutama vuosi sitten, kun kaiken puolustuspelaamisen lisäksi teki kasan pisteitäkin.

Wildissa se tasaisuus onkin valtti ja se neljän ketjun hyrrä. Pystyykö sillä voittamaan Cupin? Se selviää keväällä. Mun mielestä tuo rosteri on yhden superhyökkääjän vajaa mestaruudesta. Mut voi todistaa vääräksi ja suomalaisille sen mestaruuden suon, vaikka vähän vihaa on kerennytkin syntymään. Kunhan ei Blackhawksin kustannuksella.

Toki, kaikki voivat muutenkin ajatella tuon supertähteyden eri tavoin ja sen takia tuonne tuota kysymystä heitinkin. Rosterin laajuudesta ollaan samaa mieltä ja käytännössä Pominvillen ja Parisen tekemisen tasosta homma on kiinni pidempää kevättä ajatellen. Mutta se onkin jo eri ketjun heiniä.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
... Eihän Wildissa käytännössä ole ketään muuta tuossa oletetussa supertähti-luokassa kuin Suter, eikä hänkään mikään näyttävä pelaaja ole. "Vahinkopisteitä" on Mikkelle itseasiassa tullut kauden aikana useita, ja Granlund on sutinut maalinedushässäköistä tällä kaudella todella monta osumaa. Itse alan kallistua tässä kohtaa kautta enemmän taidon kuin vahingon tai tuurin puolelle...

....Toki otanta tällä tasolla on edelleen vain vajaa kausi, joten siinä mielessä on vielä turhan aikaista puhua mistään supertähtiluokista.

Tästäpä ne oleelliset. Supertähti-käsite kokee aina käsittämättömän inflaation malttamattoman nykymedian ja fanien käsissä, kun pitää repiä otsikoita viikoittain ja faneilla jopo keulii pelin tai kahden jälkeen. Oikeasti, yksi kokonainen kausikin on äärimmäisen lyhyt mittari huippu-urheilijalle. Eritoten jos puhutaan supertähti-statuksesta ja sen saavuttamisesta. Tietenkin sillä premissillä, että supertähdet ovat oikeasti niitä tähtiä, joita löytyy monesta joukkueesta vain 0-1, jostain onnekkaasta ja hyvin draftanneesta ehkä kaksi ja huikeana poikkeustapauksena jossain jengissä näitä voi olla jopa kolme kauden tai parin ajan samaan aikaan. Mutta joo hyper/mega/super/giga etc. ovat kokeneet alalla kuin alalla ja elämänalueella, jos toisellakin sellaista heikkenemistä, että NHL:ssäkin pitäisi alkaa kutsua Crosbya teratähdeksi, jos halutaan jotenkin huippupelaajia erotella titteleillä toisistaan ja tehdä jyvät akanoista tyyppistä tarkastelua "supertähti-kategoriassa".

Sitä kun on olemassa melkoisen suuri määrä pelaajia, joilta löytyy NHL-tasolla asti yksittäinen piikkikausi, mutta muuten taso pistetehtailussa ja monesti pelaamisessa muutenkin on matalammalla portaalla. Ei silti, kyseessä voi olla silloinkin erittäin hyvä pelaaja, mutta jätetään nyt silloin ainakin se super-etuliite väliin. Granlundin kohdalla, jos nykymeno jatkuu niin supertähti-puheet voidaan aloittaa ehkä siinä 2020 koittaessa. Tähti-status sitten ensi kauden aikana, jos toistaa tämän vuoden menestyksen.

Mielestäni kolme kautta nyky-NHL:ssä vähintään 0.8 ppg-tahdissa hyökkääjälle ja käsittämättömät erikoisominaisuudet pelin tietyillä osa-alueilla (kahden suunnan peli, harhauttaminen, nopeus, syöttötaito, fyysisyys, maalinteko ) tai pistetehtailu luokkaa >1.1 ppg ovat kriteerejä super-etuliitteelle. Tai jotenkin näin rajauksen tulisi mennä, että oikeasti eroteltaisiin superit muista. Lisäksi näiltä timanttisen kovilta pitäisi löytyä se ns. clutch-faktori tiukoissa paikoissa ja kääntää pelejä omalle jengille mittava määrä kaudessa (ja mielellään pleijareissa).

Malttia, malttia, malttia siis. Pidemmän ajan toteumat, tilastot ja tason vakiinnuttaminen kunniaan jatkuvan keulimisen ja hosumisen sijasta. Mutta eihän näin mene enää missään nyky-yhteiskunnassa, joten urheilussa varsinkin lienee turha toive.

Ja Miken kausihan on ollut aivan erinomainen, siitä en todellakaan ole eri mieltä ja tällainen tasonnosto tuli yllätyksenä. Sellaista 60p (0,75ppg) kautta olisin veikannut, mutta tämä edellisten kausien murskaaminen pelillisesti ja tehollisesti on ollut huimaa. Onhan tämä kaikkiaan ollut kerta kaikkisen upea kiekkotalvi suomalaisnäkökulmasta, joskus 2000-2007 ollut varmaan viimeksi yhtä innoissaan NHL:stä, kun oli itse kiekkoileva junnu sekä Koivu, Selänne, Lehtinen, Kapanen, Timonen etc. uransa huipulla.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Sitä kun on olemassa melkoisen suuri määrä pelaajia, joilta löytyy NHL-tasolla asti yksittäinen piikkikausi, mutta muuten taso pistetehtailussa ja monesti pelaamisessa muutenkin on matalammalla portaalla. Ei silti, kyseessä voi olla silloinkin erittäin hyvä pelaaja, mutta jätetään nyt silloin ainakin se super-etuliite väliin. Granlundin kohdalla, jos nykymeno jatkuu niin supertähti-puheet voidaan aloittaa ehkä siinä 2020 koittaessa. Tähti-status sitten ensi kauden aikana, jos toistaa tämän vuoden menestyksen.

Mielestäni kolme kautta nyky-NHL:ssä vähintään 0.8 ppg-tahdissa hyökkääjälle ja käsittämättömät erikoisominaisuudet pelin tietyillä osa-alueilla (kahden suunnan peli, harhauttaminen, nopeus, syöttötaito, fyysisyys, maalinteko ) tai pistetehtailu luokkaa >1.1 ppg ovat kriteerejä super-etuliitteelle. Tai jotenkin näin rajauksen tulisi mennä, että oikeasti eroteltaisiin superit muista. Lisäksi näiltä timanttisen kovilta pitäisi löytyä se ns. clutch-faktori tiukoissa paikoissa ja kääntää pelejä omalle jengille mittava määrä kaudessa (ja mielellään pleijareissa).

Pakko päästä komppaamaan, kun on kerrankin esitetty sellaiset perusteet joilla minäkin normipelaajia, tähtipelaajia ja supertähtipelaajia erottelen. Ehkäpä se ppg pitäisi mielestäni kyllä olla supertähti-statuksen hyökkääjillä vähän tuotakin korkeampi, mutta 0,8 lienee valitettavasti vähän realistisempi määritelmä nykyajan jatkuvasti kutistuvilla pistemäärillä (tältä kaudelta löytyy yli 10 ottelua pelanneista yhteensä yhdeksän 1,0 ppg-rajan ylittävää).

Joka tapauksessa Granlund nousee tämän tahdin jatkuessa tähtipelaaja-luokkaan. Supertähteyteen sitten vaaditaankin vähän pidempiaikaisia näyttöjä tai jotain todella erityislaatuista (esim. McDavidin lasken kyllä jo supertähdeksi, kun on toista kautta ppg-lukemissa neljän parhaan joukossa ja jäällä nähtävät kykynsä ovat mitä ovat).
 

Carlos

Jäsen
Itse luonnehtisin MiGiä maailman parhaaksi pipolätkän pelaajaksi. Hän on siinä äärimmäisen hyvä, paras, ja sen takia hän tekee myös pisteitä ollen silti jotenkin "näkymätön". Hän ei ole erityisen nopea, hänellä ei ole erityisen hyvää vetoa, hän ei ole näyttävä luistelija, hän ei ole erityisen fyysinen pelaaja, hän ei ole ilkeä, hänellä ei ole isoa egoa. Jotain näistä omainaisuuksista vaadittaisiin siihen supertähteyteen. Sen sijaan hän on taitava kiekon kanssa, hän on hyvä syöttämään, hänellä on erinomainen peliäly, hän on hyvä tsemppari, hän ei luovuta, hän pelaa joukkueelleen. Eli loistava pipolätkän pelaaja, arvokas pelaaja joukkueelleen joka tilanteessa, varmasti tällä hetkellä yksi maailman parhaita kiekkoilijoita ylipäätänsä, mutta ei kyllä supertähti.

Supertähdillä pitää olla sitä jotain mikä saa yleisön haukkomaan henkeään, vaikkei ko. pelajaa aina keikkuisikaan pistepörssin kärjessä. Viime kädessä fantastinen one-timer taitaa olla yksi parhaista teistä saavuttaa supertähteys, ja siihen päälle vielä semmoinen raamit-kaulassa asenne. Nimimerkillä katsokaa Malkinia, Ovechkinia, tai vaikkapa Kanea. Crosby on taas siitä poikkeuksellinen että hän on ihan v-un hyvä ihan kaikessa, ja kerää sillä ihailua.

Ja vielä semmoinen pieni vinkki että sitten kun Micce monen vuoden päästä alkaa jäähdyttelemään, niin suosittelen lenkkiä Sveitsin kautta matkalla eläkkeelle. Olen ennenkin puhunut siitä, mutta Sveitsin NLA:n pelityyli on kuin luotu häntä varten.
 

arska07

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Kärpät, Patrik Laine
Tämä kausi on kyllä ollut suomalaisten juhlaa pitkästä aikaa! Granlundinkin peli ollut jopa erinomaista. Mies näyttää ottaneen sen viimeisen harppauksen tehokkaaksi NHL-hyökkääjäksi. Silmiinpistävää on myös se että Granny ei enää ole katollaan puolta matsia. Toivottavasti jatkaa samaa rataa!
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Aika supertähtimäinen ratkaisu Granlundilta Kingseja vastaan. Silloin, kun peliä ratkaistaan ja jonkun on astuttava esiin, niin Mikke astui esiin ja haastoi yksinään koko vastustajan kolmikon ja sen jälkeen vielä päihitti maalia vartioineen Jonathan Quickin. Jatkoaikamaali oli kaikessa kauneudessaan vielä erityisen maistuva, koska vain hetkeä aiemmin kolmannen erän viimeisillä minuuteilla Granlund suti avopaikasta kiekosta ohi. Jatkoajalla Mikke ei sitten sutinut.

Joku voisi käyttää jopa sanaa kytkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös