Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 319 386
  • 5 817

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tifoja haluaisin katsoa? Ei kyllä mä lätkää sinne hallille menen katselemaan. Ja lipun hinnan siitä maksan. Ja mitä nämä rusinat ovat joita Jussi ostaa muiden pullista itselle nautittavaksi? Ei tuolla Unitedissa hirveän paljon muiden rusinoita pelaile. "Muut saa kääriä hihat, kun minä maksan?" Silloin kun Jussi kääri hihat ja oli toimari - kritiikkiä satoi niskaan. Nyt kun se palkkaa siihen jonkun muun, se on rusinavaras. Työllisyyden kannalta on hyvä, että on ihmisiä, jotka osaa, ja ihmisiä, jotka maksaa siitä osaamisesta. Olemme myös eri mieltä, että Blues oli yhteisö, joka on nyt jaettu kahtia. Se oli aina jakautunut. Bluesin viimeinen vuosi osoitti sen selvästi.

Voi olla, että muistan väärin, että jossain postauksessasi alkukaudesta haikailit tifoja tai vastaavaa katsomoon. Saattoi olla joku muukin ja että muistan väärin, oli vaan jäänyt mielikuva, että oli sinun kirjoitus, kun kaikkein kärkkäimmin olet minua lainannut.

Ei tuolla Unitedissa tosiaan paljon rusinoita pelaile, kun Jussi ei ole yrityksestä huolimatta saanut niitä ostettua (ihan kuten kirjoitin). Jos et ymmärrä sitä, että näen ongelmallisena muiden valmiiden seurojen ostoaikeet pelkän rahan voimalla, en oikein osaa selittää sitä. Unitedin tavoitteina ei ole missään vaiheessa perustaa uutta seuraa ja rakentaa sitä, vaan nimen omaan siirtää olemassa olevia seuroja omistukseensa rahalla ja profiloida ne Jussin seuroiksi, vaikka Jussilla ei olisi mitään tekemistä niiden historian kanssa.

Ei Jussilla ole intressiä perustaa Unitedille futisjoukkuetta ja lähteä rakentamaan sitä alusta alkaen (vertauskuva hihojen käärimiselle), vaan nimen omaan ostaa valmis seurayhteisö ja liittää se itseensä (vertauskuvana ottaa rusinat valmiista pullasta). Ja hieman ärtynyt lievästi ilmaistuna taitaa käsittääkseni olla, kun sopivaa futisjoukkuetta ei ilmeisesti olekaan löytynyt.

Ehkä ajatusmaailmani on hieman kansallisromanttinen toisin kuin amerikkalainen rahan vallalla rakentamisen ajatusmaailma. Itselleni kyllä tunnesiteet vaatii syntyäkseen jotain muutakin kuin muovikuoren, joka tarjoaa viihdettä - ymmärrän kyllä että kaikki ei kaipaa edes sitä tunnesidettä, vaan mikä tahansa tuote kelpaa, jos se on paketoitu riittävän nättiin pakettiin.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Voi olla, että muistan väärin, että jossain postauksessasi alkukaudesta haikailit tifoja tai vastaavaa katsomoon. Saattoi olla joku muukin ja että muistan väärin, oli vaan jäänyt mielikuva, että oli sinun kirjoitus, kun kaikkein kärkkäimmin olet minua lainannut.
Muistat väärin. Minua kiinnostaa vain kaukalon tapahtumat, ja se, että on joukkue jota haluaa kannattaa kohti mestaruutta. Valitettavasti se raha on tässä yhtälössä aina läsnä. Blues kasvatti hyviä pelaajia, mutta kyllä ne kaikki muuttivat lopulta paremman rahan perässä muualle. Haaveissa onkin joukkue, joka pystyy oikeasti pitämään niistä pelaajista kiinni, joihin olen kasvattanut katsomosta käsin tunnesiteen. Ehkä isoin eromme on siinä, mikä joukkueen ydin on. Olen saanut käsityksen, että sinulle se on aate, ja minulle se on pelaajat - kannattamisen arvoiset pelaajat. Ja koska ajattelen joukkuetta pelaajien kautta, ja haluan muodostaa tunnesidettä heihin, talous on tärkeä. En vähättele sinun aatemaailmaasi, ja olisi tietenkin mukava jos löytäisit itsellesi sopivan joukkueen. Vielä on vaikea sanoa, tarjoaako United minulle sen mitä haen, mutta en näe Espoossa muutakaan tahoa joka pystyisi tarjoamaan minun tarpeilleni sopivaa "tuotetta".
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Isompi ero mielestäni on se, että sinä ja yllättävän monet muut uskoo oikeasti siihen, että tällä United-projektilla on jotain mahdollisuuksia toimia pitkällä aikavälillä.
Hetkinen! Olenko jossain vaiheessa syyllistynyt tähän kamalaan olettamukseen? Mielestäni olen sanonut, että konsepti voi olla elinvoimainen, mutta sitä pitää hioa ja aika paljonkin.
Itse en usko tähän hetkeäkään, koska projektin perusta on mätä. Se on vaan ajan kysymys, koska Jussi suostuu tämän myöntämään. Unitedilla ei ole mitään muuta kuin liian iso sisäpeliareena ja tukku rahaa. Ja se vaan ei kanna kuin tasan niin pitkään kuin Jussi jaksaa tai kykenee touhua rahoittamaan.
Kuten olen aiemminkin todennut, rahalla saa ostettua aikaa. Kun on aikaa, on asiat mahdollista saada toimimaan.

Loppu viestistäsi onkin sitten omien olettamusten spekulointia, joten niihin minulla ei ole kommentoitavaa.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Espoo Unitedia tuntuu vastustavan eniten ne, jotka eivät ole yhdessäkään ottelussa käyneet. Kauden aikana on tapahtunut niin iso steppi kaukalossa ja sen ulkopuolella, että ehkä kannattaisi käydä omin silmin todistamassa joukkue ennen mustavalkoisia kommentteja.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Espoo Unitedia tuntuu vastustavan eniten ne, jotka eivät ole yhdessäkään ottelussa käyneet. Kauden aikana on tapahtunut niin iso steppi kaukalossa ja sen ulkopuolella, että ehkä kannattaisi käydä omin silmin todistamassa joukkue ennen mustavalkoisia kommentteja.

Espoo Unitedissa eniten "vastustajia" nyppii ihan muut asiat kuin kaukalossa tai jääkiekon ottelutapahtumassa tapahtuvat asiat. Ihan sama se esimerkiksi itselleni olisi, vaikka johtaisivat Mestistä ja pelaisivat hienoa modernia jääkiekkoa hallin valojen ja tulostaulun toimiessa sekä bissen maksaessa femman. Minua ei Unitedin peleihin saa, vaikka ilmaiseksi pääsisin. Arokin on aivan varmasti mies paikallaan ja tekee varmasti parasta mahdollista duunia. Se vaan ei riitä, eikä todennäköisesti koskaan tule riittämään, koska tämä projekti on todennäköisesti jo nyt kulisseissa riitelyineen ja utopioita tavoitellessaan repinyt liikaa kenttää yli lajirajojen. United kun kuitenkin on (tai ainakin yrittää olla) myös muuta kuin pelkkä miesten jääkiekko.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Muistat väärin. Minua kiinnostaa vain kaukalon tapahtumat, ja se, että on joukkue jota haluaa kannattaa kohti mestaruutta. Valitettavasti se raha on tässä yhtälössä aina läsnä. Blues kasvatti hyviä pelaajia, mutta kyllä ne kaikki muuttivat lopulta paremman rahan perässä muualle. Haaveissa onkin joukkue, joka pystyy oikeasti pitämään niistä pelaajista kiinni, joihin olen kasvattanut katsomosta käsin tunnesiteen. Ehkä isoin eromme on siinä, mikä joukkueen ydin on. Olen saanut käsityksen, että sinulle se on aate, ja minulle se on pelaajat - kannattamisen arvoiset pelaajat. Ja koska ajattelen joukkuetta pelaajien kautta, ja haluan muodostaa tunnesidettä heihin, talous on tärkeä. En vähättele sinun aatemaailmaasi, ja olisi tietenkin mukava jos löytäisit itsellesi sopivan joukkueen. Vielä on vaikea sanoa, tarjoaako United minulle sen mitä haen, mutta en näe Espoossa muutakaan tahoa joka pystyisi tarjoamaan minun tarpeilleni sopivaa "tuotetta".

Pahoittelen vilpittömästi, jos muistin väärin. Kokeilin nopeasti hakutoiminnolla etsiä viestiä, mutten sitä löytänyt. Muistan vaan muutaman Blueskannattajan kanssa keskustelleeni tästä nimenomaisesta viestistä ja siitä, että tifojen puute vaivasi jotain, joka ei koskaan ole millään tavalla ollut mukana niitä toteuttamassa. Voin nostaa käden virheen merkiksi.

Se on ihan selvää, että raha on aina läsnä ammattiurheilussa. Se on ihan totta, sitä on tyhmä kieltää. Alamme ehkä löytää hieman jotain pointtia, josta voi keskustellakin, koska nyt tuossa viestissä pystyn lukemaan ja ymmärtämään paremmin myös näkemyksiäsi. Sitä vaan en ymmärrä, miksi haluat muodostaa tunnesidettä pelaajiin seuran sijaan, koska pelaajat ovat niitä vaihtuvia elementtejä. Liigassa ei varmaan tällä hetkellä ole joukkuetta, jonka mestaruudesta en jonkun ex-Bluesin vuoksi olisi onnellinen. Itse kasvoin rakastamaan Kiekko-Espoota ja hieman asiaa pureskeltuani hyväksyin nimenmuutoksen Bluesiksi, vaikka jälkikäteen tarkalleen ajateltuna se oli isompi prosessi kuin muistin. Aika multaa puistot. Siihen aikaan itselläni oli jääkiekon osalta iso paini, koska en voinut kannattaa julkisesti seuraa kuten olisin ehkä halunnut, ja muutos Bluesiksi tuli silleen ihan sopivaksi hengenvedon hetkeksi tuossa vaiheessa. Kuitenkin lopulta se logo rinnassa merkitsi enemmän kuin palkkasoturin nimi selässä.

Ja kun uutta seuraa toivot minun löytävän, voin hieman avata tätä. Tällä hetkellä Imatran Ketterä on lähinnä sydäntä. Kävin nyt jo edesmenneen isoisäni kanssa Imatralla mummolassa vieraillessa Ketterän peleissä ennen kuin Kiekko-Espoota oli olemassakaan. Lisäksi Imatralla on oikeasti rakennettu resursseihin nähden nyt todella hienoa tarinaa. Ketterä tuskin koskaan on edes melkein potentiaalinen Kanada-maljan nostaja, joten se ei kuitenkaan pysty tarjoamaan sitä unelmaa mestaruudesta, jota itsekin kaipaan. Unelma siitä mestaruudesta on oikeasti tärkeä. Se ei itselleni kuitenkaan riitä, että Espoossa pelataan mestaruudesta. Kaipaan jotain muutakin tarttumapintaa, johon voisin samaistua ja jota voisin arvostaa. Ja sitä tarttumapintaa United ei ole pystynyt millään tasolla tarjoamaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuitenkin lopulta se logo rinnassa merkitsi enemmän kuin palkkasoturin nimi selässä.

Mikä niistä? Sori, oli pakko. Monesta asiasta olen sinänsä samaa mieltä, vaikken mitään "lajikentän yli tapahtuvaa repimistä" ole nähnyt yhtään missään. Monesta asiasta taas eri mieltä, eikä United rehellisesti sanottuna kovin paljoa eroa alkuaikojen Blegistä.

Oma suhtautumiseni Unitediin on kulkenut tällaisen kaaren: orastava kiinnostus -> pettymys ja turhautuminen -> välinpitämättömyys -> orastava kiinnostus. Ymmärrän, että Roomaa ei rakennettu päivässä ja Unitedissa kaikki aika on mennyt toiminnan käynnistämiseen ja siihen liittyviin asioihin. Ensi kaudeksi toivoisin kuitenkin jo vähän toisenlaista otetta ja seuran tutuksi tekemistä, ihan jo kesän aikana.
 
Viimeksi muokattu:

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Espoo Unitedia tuntuu vastustavan eniten ne, jotka eivät ole yhdessäkään ottelussa käyneet. Kauden aikana on tapahtunut niin iso steppi kaukalossa ja sen ulkopuolella, että ehkä kannattaisi käydä omin silmin todistamassa joukkue ennen mustavalkoisia kommentteja.

Tässä kommentissa ei ole mitään järkeä. Mulle on ihan sama, miten EU pelaa ja onko pelissä tapahtunut kehitystä. Tuo seura ei vaan tunnu monesta omalta ja @E on tuonut monen ajatusmaailmaa hyvin esiin. Suurin osa heistä, joille EU ei merkitse mitään ei ole niitä postilaatikoiden räjäyttelijöitä tai muuta lapsellista pelleilyä tekeviä.

Mulla ja monella muulla ei ole Salonojaa vastaan mitään ja lähes kaikki arvostavat kaikkea sitä, mitä Jussi on tehnyt espoolaisen kiekon eteen. Syylliset tähän tilanteeseen löytyy edellisistä omistajista ja heidän surkeasta toiminnastaan. Se ei poista sitä tosiasiaa, että Bluesia ei ole enää ja tuo tyhjästä nyhjäisty seura ei tunnu monesta miltään.

Suurin osa Bluesia kannattaneista, jotka eivät siirry EU:n kelkkaan ovat aivan maissa, eikä heitä edes kiinnosta, miten EU pelaa tai tehdä vahinkoa EU:ta kohtaan. Kaikilla on vapaus kannattaa seuraa valitsemistaan syistä ja ei sillä ole mulle mitään merkitystä, jos joku muu tuntee EU:n omakseen tai haluaa antaa sille aikaa/mahdollisuuden. Itse en siihen pysty.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sitä vaan en ymmärrä, miksi haluat muodostaa tunnesidettä pelaajiin seuran sijaan, koska pelaajat ovat niitä vaihtuvia elementtejä.
Vaikeasti selitettävä asia. Tunneside muodostuu kyllä seuraan, mutta se tapahtuu ENIMMÄKSEEN pelaajien kautta, koska he tarjoavat minulle ne elämykset, joita lätkäottelusta saan. Jos esimerkiksi mietin tästä hetkestä taaksepäin sitä mitä Blues ja Kiekko-Espoo konkreettisesti minulle olivat, niin vastaus on; Långbacka, Ikonen, Prjakhin, Lehterä, Kohn, Caloun, Csherkaws... Tsher... no se Marius, Vykoukal, Eaves, Laatikainen ja kasa muita mielenkiintoisia pelaajia, joiden pelaamista halusin tulla hallille asti katsomaan. Historiallisia pelaajakokoonpanoja ja ajanjaksoja, josta muodostuu minulle Kiekko-Espoo/Blues. Heitä sitoi yhteen pelipaita ja logo, johon kannattaminen kulminoitui. Vahvin tunneside pelaajiin katkeaa sen myötä, kun he siirtyvät toisen joukkueen riveihin. Siksi niin kaipaisin joukkueeseen niitä seuraikoneita, joita profiloituvat vahvemmin omaan joukkueeseen, ja joihin uskaltaisi todenteolla rakastua.

Yhteisötarpeeni minulla täyttyy oman joukkueeni ja niiden ihmissuhteiden kautta. En kaipaa elämääni toista yhteisöä. Ymmärrän, että jos on osa faniporukkaa, joka kokoontuu esimerkiksi yhdessä rakentelemaan Tifoja ja miettimään kannustushuutoja tai mitä lie, niin kaikki tuo harrastelu ja yhteisöllisyys nivoutuu osaksi faniporukan yhteistä seuraidentiteettiä, jolloin seura identifioituu muuksikin kuin jäällä pelaavaksi joukkueeksi. Ja ymmärrän hyvin, miksi joillekin Blues-faneille on vaikea hyväksyä Unitedia. Mutta nämä ovat aina henkilökohtaisia ja subjektiivisia asioita. Väittäisin, että normaalin lätkäjoukkueen kannattajakunnassa on paljon ihmisiä, jotka haluavat vain seurata kun "oman kylän" joukkue menestyy. Oli se matka sitten lyhyt tai pitkä.
 

snoukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Varmaankin tässä nimiasiassa on kysymys siitä että Mestikseen ei olisi päässyt Blues- nimellä ilman että Rauden porukan vastuita olisi hoidettu. Ymmärrän hyvin ettei Jussi halunnut maksaa muiden velkoja. Ja tätähän ei silloin voinut ääneen lausua ettei sarjapaikka vaarantuisi. Jokainen voi omalta kohdaltaan miettiä olisiko toiminut samoin, tai vaihtoehtoisesti toisin. Eihän sitä tiedä vaikka suunnitelmissa olisi mahd. liiganousun myötä jättää EU katto-organisaation nimeksi ja lajijoukkueet omalla nimellään ja logolla sarjaan. Mutta, mulla ei tietoa ole, pelkästään pohdiskelua tämä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Varmaankin tässä nimiasiassa on kysymys siitä että Mestikseen ei olisi päässyt Blues- nimellä ilman että Rauden porukan vastuita olisi hoidettu. Ymmärrän hyvin ettei Jussi halunnut maksaa muiden velkoja. Ja tätähän ei silloin voinut ääneen lausua ettei sarjapaikka vaarantuisi. Jokainen voi omalta kohdaltaan miettiä olisiko toiminut samoin, tai vaihtoehtoisesti toisin. Eihän sitä tiedä vaikka suunnitelmissa olisi mahd. liiganousun myötä jättää EU katto-organisaation nimeksi ja lajijoukkueet omalla nimellään ja logolla sarjaan. Mutta, mulla ei tietoa ole, pelkästään pohdiskelua tämä.

Jussi sai Mestis-lisenssin ennen kuin joukkueen nimeä oli edes julkaistu. Tuo ei ole syy.

Jussi olisi halunnut erittäin luotettavien tietojen mukaan konkurssipesältä ilmaiseksi Bluesin immateriaalioikeudet - ei nähnyt niillä muuta arvoa kuin sen, että olisi estänyt niiden joutumisen jonkun kilpailevan instanssin käsiin ja mahdollisesti myös turvannut sillä junnujen siirtymäkauden Unitedin alle. Tosin junnujen kanssa ei siinä vaiheessa oltu asioista sovittu. Espoo Unitedin pelaaminen yli lajirajojen Espoo Unitedina oli päätetty suunnitelma A jo vuotta ennen kuin koko Unitedia oli lanseerattu. Se, miksi Bluesin oikeuksia ei Jussille päätynyt, johtuu aivan täysin siitä, ettei olisi ollut valmis maksamaan konkurssipesälle niistä latin latia. Jostain syystä Kiekko-Espoon oikeudet on käsittääkseni naisten joukkueen pesuvesinä päätynyt Unitedille.

Bluesin immateriaalioikeudet päätyi sitten konkurssipesältä BJR:lle, koska BJR:n oli melkein pakko ne ostaa ja maksaa niistä. Jos eivät olisi ostaneet noita oikeuksia, olisi joutunut todennäköisesti maksamaan logon ja nimen käytöstä käyttömaksua - tai vaihtamaan kaikki jo valmiina ollut materiaali, jos oikeudet olisi päätynyt jonnekin muualle (ehkä jopa konkurssipesälle). Tämä raha oli junnuorganisaatiolle ihan merkittävä, mutta ei mahdoton hoitaa - tosin jos Jussi olisi nuo oikeudet itselleen ottanut niin Jussille ilmeisesti taskurahoja.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jussi olisi halunnut erittäin luotettavien tietojen mukaan konkurssipesältä ilmaiseksi Bluesin immateriaalioikeudet - ei nähnyt niillä muuta arvoa kuin sen, että olisi estänyt niiden joutumisen jonkun kilpailevan instanssin käsiin ja mahdollisesti myös turvannut sillä junnujen siirtymäkauden Unitedin alle.
Sulla mahtaa olla melkoinen vakooja ujutettuna Jussin sisäpiiriin, kun tiedät "erittäin luotettavien tietojen avulla" mitä Jussin omassa päässä liikkuu ja mitkä sen todelliset aikomukset on. Mikäli tällainen ihminen on oikeasti olemassa (harvoin on), mikä hänestä tekee luotettavan tietolähteen?
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Voisiko moderaattori(t) siirtää tämän keskustelun tuonne "yleinen jääkiekkokeskustelu" osastoon ?
tai vaihtoehtoisesti jo ko osastolla olevaan "Espoo Bluesin kannattajien kokoontumisketjuun" jossa mainitaan "Tähän ketjuun voisi siis alkaa kokoamaan ESPOO BLUESIA koskevaa keskustelua".

Bluesin talousseuranta -keskustelu ei liity Espoo Unitediin.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Pistän nyt tähän ketjuun tiedoksi, koska tämä on aktiivinen ketju ja tavoittaa useita asiaa koskevia.

FB:hen luotu Espoo Blues -muistelusivusto.

"Espoo Blues on katoamassa Suomen jääkiekkokartalta. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se katoaisi espoolaisten sydämistä. Tällä sivulla on tarkoitus keskittyä muistelemaan menneitä aikoja ja keskittyä positiivisiin asioihin. Toki karvaat tappiot kuuluvat myös muistoihin, mutta jätetään talousasiat ja muut epäolennaisuudet pois, kiitos!"

Sinne mukaan laittamaan muistoja. Espoo Blues loppuun asti.

https://www.facebook.com/espoobluesinhistoria/
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Jotenkin herää taas epäilykseni ryhmän tarkoitusperistä. Mulla on vahva veikkaus mikä sakki tuolla on taustalla ja tykkäämässä. Ja missä hengessä siitä historiasta puhutaan. Btw, miten taloudelliset asiat on muuten epäolennaisia (viitaten tähänkin topsuun)?

Ei sillä, etteikö K-Espoon ja Blegin menneitä aikoja olisi myös mukavaa sinänsä muistella - Varakkaan niitti Liivikiin finaaleissa never4get
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Jotenkin herää taas epäilykseni ryhmän tarkoitusperistä. Mulla on vahva veikkaus mikä sakki tuolla on taustalla ja tykkäämässä. Ja missä hengessä siitä historiasta puhutaan.

Vahvoille veikkauksille arvostus, varsinkin jos näkee Jussin vastaisia salaliittoja joka paikassa. Ainakin nyt matsku on vain K-Espoota ja Bluesia muistelevaa.
 

Physical Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Tämä on varmaan useimmilla tiedossa, mutta ovathan nämä Helsingin Sanomien tänään kertaamat luvut pysäyttäviä.

”Taseessa perintään asti edenneitä velkoja oli 345 000 euroa ja lyhytaikaiseksi rahoitusvajeeksi oli kirjattu 1,7 miljoonaa euroa. Kassassa oli huhtikuun lopussa rahaa vain 3 700 euroa. Vaikka pelaajien eläkemaksut olivat maksamatta ja seuran taloudellinen tilanne oli lohduton, niin silti SM-liigan lisenssikomitea myönsi Bluesille liigalisenssin kaudelle 2015–2016.”

Minusta liigan johto ei ole joutunut vieläkään vastaamaan siitä, miten ja millä perusteilla tuo päätös tapahtui.
 
Suosikkijoukkue
KK
Tämä on varmaan useimmilla tiedossa, mutta ovathan nämä Helsingin Sanomien tänään kertaamat luvut pysäyttäviä.

”Taseessa perintään asti edenneitä velkoja oli 345 000 euroa ja lyhytaikaiseksi rahoitusvajeeksi oli kirjattu 1,7 miljoonaa euroa. Kassassa oli huhtikuun lopussa rahaa vain 3 700 euroa. Vaikka pelaajien eläkemaksut olivat maksamatta ja seuran taloudellinen tilanne oli lohduton, niin silti SM-liigan lisenssikomitea myönsi Bluesille liigalisenssin kaudelle 2015–2016.”

Minusta liigan johto ei ole joutunut vieläkään vastaamaan siitä, miten ja millä perusteilla tuo päätös tapahtui.
Kyllähän se olisi ollut kaikille parempi, ettei Blues olisi saanut lisenssiä kaudelle 15-16. Uskomatonta puuhastelua, hyväuskoisuutta ja naiiviuutta Liigan silloiselta johdolta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kyllähän se olisi ollut kaikille parempi, ettei Blues olisi saanut lisenssiä kaudelle 15-16. Uskomatonta puuhastelua, hyväuskoisuutta ja naiiviuutta Liigan silloiselta johdolta.

Täysin samaa mieltä tästä.

Joku syy siihen on ollut, että lisenssin sai. En sitten tiedä, onko jotain tarpeeksi uskottavia, mutta kuitenkin toteutumattomia takeita toiminnan rahoittamisesta ollut.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Onpas ollu touhua Blues fanclubillakin tämän bfc vuosikertomuksen mukaan:
Kauden 2013-2014 fanimatkavastaava Jenny Wikström kavalsi 28.12.2013 järjestetyn Rauman kannattajamatkan kassasta 2900 euroa. Asiassa on saatu lainvoimainen tuomio,ja rahoja peritään ulosoton kautta.

Yhteisöllisyyttä sano.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Jostain tämä syvä katkeruus tulee. Jaksamisia.
Minä katkera ? vielä kun tietäis mistä.
En vaan tiennyt että näinkin hyvällä porukalla oli sitten mätä omena joukossa. Vaikka oli yhteisöllisyyttä niin eipä se näköjään takaa mitään.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Minä katkera ? vielä kun tietäis mistä.
En vaan tiennyt että näinkin hyvällä porukalla oli sitten mätä omena joukossa. Vaikka oli yhteisöllisyyttä niin eipä se näköjään takaa mitään.

Tälle caselle ei välttämättä ihan oikea foorumi, varsinkin kun asia on jo aika vanha ja jäsenistön tiedossa ollut pitkään. Sinäänsä erikoista yhdistykseltä kyllä pistää asia noin julkiseksi.

Mutta kyllähän oikeastaan mihin tahansa porukkaan aina mahtuu niitä, jotka tekevät isoja virheitä - oli sitten kyse ihan koko yhdistyksen tekemistä henkilövalinnoista tai joistain muista epätoivoisista ratkaisuista. Aivan naurettavaa kyseenalaistaa Blues Fan Club ry:n (saati Blueskannattajien) yhteisöllisyyttä tuolla ajan hetkellä tuollaisen asian vuoksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös