Boikotti 2017 – urheilutoimenjohtaja vaihdettava!

  • 50 810
  • 170

Pitäisikö IFK:n hankkia uusi UTJ?


  • Äänestäjiä
    216

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nyt on Nybondaksen aika ohi. Ei tarvitse edes alkaa perustelemaan asiaa, tulokset puhuvat puolestaan. Meikäläinen on valmis nousemaan barrikaadeille, lähtevätkö muut mukaan. Toleranssi on nyt totaalisen loppu, Koska mennään?

Näillä sanoilla alkoi 2,5 vuotta sitten mielenilmauksen suunnittelu, joka ei sitten ikävä kyllä ikinä toteutunut, mutta lähti siitä hommasta sentään Kamraatit liikkeelle, joten jotain hyvää kuitenkin. Kovasti olen sitä mieltä, että niille barrikaadeille täytyisi nousta ihan sankoin joukoin. Menestystä ei tule nykyisellä urheilutoimenjohdolla, joten meidän on yhdessä synnytettävä liike UTJ:n syrjäyttämiseksi.

Menestystä ei voi tulla niin kauan kuin UTJ ei osaa tunnistaa eikä tunnustaa virheitään. Alla oleva viestikin on aika vanha, tuon 2,5 vuoden takaisen mielenosoituksen suunnittelun ketjusta. Mikään ei kuitenkaan ole muuttunut:

Tomppa ei osaa myöntää omia virheitänsä joukkueen kokoamisessa. Tai itseasiassa milläs myönnät, kun et edes ymmärrä niitä.

Jos ensi kausi menee taas vituiksi, niin jättimäinen "Nybari ulos" -lakana katsomoon, ja jos ei mitään tapahdu,
niin sitten pelit boikottiin. Mitäs muuta voisi kannattajat tehdä, kun jättää tuolinsa tyhjäksi?

Itse en ainakaan aio kantaa enää senttiäkään tälle saunakerholle, niin kauan kuin sama omahyväinen Nybondas on puikoissa. Ja tämä ei nyt todellakaan ole....

yhden perseelleen menneen kauden puolikkaan takia

...vaan seitsemän perseelleen menneen kauden takia. Yhdeksästä. Se on todella säälittävä tulos, joten UTJ ulos.

Mites sen adressin laita on, onko joku jo rustannut sellaisen? Minusta nimimerkiltä @-Kantor- on tullut viime viikkoina sen verran terävää ja osuvaa tekstiä, että hän voisi olla sopiva ottamaan tämän tehtävän hoitaakseen. Ja minusta on hienoa, että moni on jaksanut rustata sähköposteja Everille ja Valtaselle, vaikkei nämä välttämättä vaikuta tai edes tule luettua. Edelleen, kun kaikki teemme jotain niin pisaroista syntyy joki. Pitäkäämme protestimielialaa yllä!
 

444

Jäsen
Mites sen adressin laita on, onko joku jo rustannut sellaisen? Minusta nimimerkiltä @-Kantor- on tullut viime viikkoina sen verran terävää ja osuvaa tekstiä, että hän voisi olla sopiva ottamaan tämän tehtävän hoitaakseen. Ja minusta on hienoa, että moni on jaksanut rustata sähköposteja Everille ja Valtaselle, vaikkei nämä välttämättä vaikuta tai edes tule luettua. Edelleen, kun kaikki teemme jotain niin pisaroista syntyy joki. Pitäkäämme protestimielialaa yllä!
Mitä jos tekisit sen adressin itse etkä yrittäisi sälyttää sitä muiden harteille? Hirveä määrä sähinää ja räksytystä, mutta jonkun muun pitäisi hoitaa homma himaan?
 
Hieno, kaunis ja perinteinen seura. Toisin kuin se Ylöjärven Jokerit siellä Pirkanmaalla.

Vähän harmi, että HIFK:n yleisesti varsin fiksusta kannattajajoukosta löytyy kaltaistasi jengiä. Jos olet seurannut kiekkoa enemmän kuin kaksi vuotta, et vaan voi suoltaa tuollaista sontaa. Etenkin kuin noilla Ylöjärjen Jokereilla on hieman samanmoiset juuret kuin HIFK:lla. Mutta sitähän sinä tuskin tiesit.

Ipasta saa toki tykätä, ihan sympaattinen seura.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Kyllä Valtaselle ja Everille kannattaa laittaa meiliä asiasta. Mulle on ainakin tullut Valtaselta aina vastaus.
Valtanen on tehnyt hyvää duunia ja on ihan asiallinen mies.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Valtanen on tehnyt hyvää duunia ja on ihan asiallinen mies.

Valtanen on kyllä tehnyt hyvää duunia. Sen työhän on kehittää seuraa ja sen olosuhteita, hoitaa talous niin että tilikaudet ovat plussalla ja hoitaa UTJ:lle taloudelliset eväät voittavan joukkueen rakentamiseen. Mä en ymmärrä miksi jotkut vetävät "ymmärtääkö se lätkästä mitään-kortin" tasaisin väliajoin taskuistaan. Mitä merkitystä sillä on? Penan tuhoama talous on oikaistu, tilikauden tulokset plussalla ja jos UTJ ei saa hänet varustellulla 3.2 miljoonan pelaajabudjetilla kaukalossa menestystä kuin kerran tai kaksi vuosikymmenessä ei se ole Valtasen vika.

Ja jos Garden hanke ei ole massiivinen seuran eväiden ja olosuhteiden parantamiseen tähtäävä ja johtava hanke niin mikä sitten on?

Aiheeseen: Nybondas on nähty. Heilukoot siirtorajan yli ja sitten ulos. Jos sillä jostain syystä on vahvistusten hankinta työnalla niin yrittäkööt saada ne maaliin ensin. Muutamassa päivässä voi muiden olla hankalaa saada mitään tehtyä rajan tullessa vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi, että luistan ehdotetusta boikotista.

Ilves-fani -kaverini kanssa nauroimme joukkueidemme taaperrusta ja totesimme että ensi tiistaina yhdessä hallille. Suurin odotuksin? Ei :-D

HIFKstä johtumattomista syistä tämä on itse asiassa kauden ensimmäinen pelini, mutta palstaa aktiivisesti lukeneena odotusarvona nyhjätään hmv-peli ja tupsukorva vie pisteet. Mutta mikäs siinä, pääasiassa että meillä on kaverin kanssa hauskaa kaljoitellessa ja HIFK pääsee budjetoituun katsojamääräänsä.

Jotenkin pervoa, että näitä ketjuja lukeneena suorastaan petyn jos tiistaina onkin kiihkeä ja hyvä matsi...
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En suosisi boikottia eli sitä että jätetään matseihin menemättä. Katsojamäärissä pitäisi saada merkittävä, vähintään 10 prossan lasku, mutta ei tule millään onnistumaan. Sen sijaan kaikki muut tavat millä osoitetaan epäluottamus nykymenoa ja erityisesti urheilutoimenjohtajaa kohtaan ovat mielestäni toivottavia. Joku kekseliäs tempaus ennen matsia ja itse matsissa perinteiset banderollit ja Nybondas ulos laulut ajavat asiansa. Iltapaskakalehdet uutisoivat varmasti ja tarpeeksi sähköposteja yms. yhteydenottoja toimistolle, niin kyllä se painetta luo ja ainakin fanien kanta tulee selväksi. Tässä kohtaa on kuitenkin tehtävä erittäin selväksi, että kyse ei ole tästä kaudesta, vaan katsotaan kokonaisuutta eli edellistä liki 10 vuotta, jonka urheilullinen tulos on ala-arvoinen.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
En suosisi boikottia eli sitä että jätetään matseihin menemättä. Katsojamäärissä pitäisi saada merkittävä, vähintään 10 prossan lasku, mutta ei tule millään onnistumaan. Sen sijaan kaikki muut tavat millä osoitetaan epäluottamus nykymenoa ja erityisesti urheilutoimenjohtajaa kohtaan ovat mielestäni toivottavia. Joku kekseliäs tempaus ennen matsia ja itse matsissa perinteiset banderollit ja Nybondas ulos laulut ajavat asiansa. Iltapaskakalehdet uutisoivat varmasti ja tarpeeksi sähköposteja yms. yhteydenottoja toimistolle, niin kyllä se painetta luo ja ainakin fanien kanta tulee selväksi. Tässä kohtaa on kuitenkin tehtävä erittäin selväksi, että kyse ei ole tästä kaudesta, vaan katsotaan kokonaisuutta eli edellistä liki 10 vuotta, jonka urheilullinen tulos on ala-arvoinen.

Entä jos boikottiin osallistuvat tekisivät jonkun pledgen, joka pitää sisällään sen, että pidättäytyy ostamasta lippuja, fanituotteita tai minkään sponsorin palveluja niin kauan kuin Nybondas on UTJ:nä, mutta myös sen, että lupautuu ostamaan kausarin/fanituotteita/sponsorin palveluja x määrän edestä heti kun UTJ on vaihdettu? Itse voisin kyllä palkita seuraa ostamalla kausikortin ja vähän oheissälää, jos seuraan saadaan osaava UTJ.

Kekseliäille tempauksille varaukseton peukku!
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Entä jos boikottiin osallistuvat tekisivät jonkun pledgen, joka pitää sisällään sen, että pidättäytyy ostamasta lippuja, fanituotteita tai minkään sponsorin palveluja niin kauan kuin Nybondas on UTJ:nä, mutta myös sen, että lupautuu ostamaan kausarin/fanituotteita/sponsorin palveluja x määrän edestä heti kun UTJ on vaihdettu?

Ehkä ensin kannattaisi ne mielenilmaukset ja sitten jos taas ollaan sijoilla ynnä muut, niin jotain tällaista heti kauden jälkeen. Mutta tässäkin pitäisi sitten olla lihaa luiden ympärillä eli sen pitäisi kanssa näkyä kausarimyynnissä yms.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olisi muuten aika naiivia ajatella, että jos fanikatsomossa olisi iso "UTJ vaihtoon" -lakana, niin IFK:ssa ei muka millään tavalla otettaisi huomioon sitä. Tollasta johdon herättelyä tää homma nyt kaipais!
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Ehkä ensin kannattaisi ne mielenilmaukset ja sitten jos taas ollaan sijoilla ynnä muut, niin jotain tällaista heti kauden jälkeen. Mutta tässäkin pitäisi sitten olla lihaa luiden ympärillä eli sen pitäisi kanssa näkyä kausarimyynnissä yms.

@Dragan Dabic; vaihda ensimmäisen virkkeen jos sanaan kun niin viestisi muuttuu edes vähän realistisemmaksi. Lihaa ei tule luiden ympärille, koska IFK:n kannattaminen on pahempaa kuin mikään läheisriippuvuus.
 

Joonasmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ja sympatiat Pelicansille
Aijjai, tää kumiankka juttu ois kyllä hyvä. Tässä video, joka saa aina repeemään mut aivan totaalisesti. Maailman lopun ääniä...
(Linkki vie youtubeen ankka-aiheiseen videoon)
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Kaupan leluosastolla
kumiankkaa hinkkaa"...

Lyriikkaa yhden ikiaikaisen lempparibändini biisistä. Oli pakko siirtyä Spotifyihin hetkeksi.

Mutta joo, kyllä noista ääntä lähtisi!
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Hyvä palstaveli Lemieaux, kuten kirjoitit 2,5 vuotta sitten mun kuppi tuli täyteen. Tällä kaudella se on läikkynyt jo yli pitemmän aikaa. Mä oon valmiina taas nousemaan barrikaadeille. Surullista vaan on että Nybondasta ei saa palliltaan pois, hän kun istuu muiden dinojen kanssa Ligaföreningenin hallituksessa. Ligaförening omistaa kuitenkin enemmistön HIFK Oy:stä ja on näin ollen päätöksillään Oy:n Hallituksen, Valtsun ja Everin yläpuolella.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hyvä palstaveli Lemieaux, kuten kirjoitit 2,5 vuotta sitten mun kuppi tuli täyteen. Tällä kaudella se on läikkynyt jo yli pitemmän aikaa. Mä oon valmiina taas nousemaan barrikaadeille. Surullista vaan on että Nybondasta ei saa palliltaan pois, hän kun istuu muiden dinojen kanssa Ligaföreningenin hallituksessa. Ligaförening omistaa kuitenkin enemmistön HIFK Oy:stä ja on näin ollen päätöksillään Oy:n Hallituksen, Valtsun ja Everin yläpuolella.

Onko totta, että Nybari istuu edelleen Ligaföreningenin hallituksessa? Ajantasaista tietoa en aiheen tiimoilta löytynyt ja jotenkin olen aina ollut siinä luulossa, että hän olisi aikoinaan luopunut hallituspaikastaan. Jos todella on näin kuten sanoit, niin ollaan melko kestämättömän tilanteen äärellä.
 

Lehmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko totta, että Nybari istuu edelleen Ligaföreningenin hallituksessa? Ajantasaista tietoa en aiheen tiimoilta löytynyt ja jotenkin olen aina ollut siinä luulossa, että hän olisi aikoinaan luopunut hallituspaikastaan. Jos todella on näin kuten sanoit, niin ollaan melko kestämättömän tilanteen äärellä.

Eikös Nybari ole vielä yksi niistä kolmesta korkeimmasta Ligaföreningenin "kunniajäsenistä", joille on myönnetty se kaikkein ylin tunnustus eli kultainen sormus. Moberg ja joku toinenkin oli samassa kerhossa. Jotenkin näin muistelen Ånäsin tilannetta kuvanneen kirjassa - korjatkaa, jos olen väärässä. Kyllä se huithapeli on uinut niin syvälle sisään tuonne HIFK:n kabinettiin, ettei se sieltä lähde pois kuin omasta tahdostaan tai siinä tilanteessa, että seura on niin pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa, että liigayhdistyksen omistusosuus dilutoituu niin pieneksi, ettei se enää pysty pitämään tosiasiallista valtaa seurassa. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa ongelmana on vain se, että Everi ja Valtanen ovat sen verran päteviä kavereita, että ei tuo talous tule menemään tuohon pisteeseen. Hyvä jatkuvuudelle, huono urheilulliselle menestymiselle.

Mielenkiintoista olisi tosissaan tietää, miksi Moberg(?) on Nybarin nostanut täysin horjumattomaan asemaan IFK:ssa ja miksi Nyabrin kiistatonta haittaa seuralle ei kyseenalaisteta. Jotainhan tuossa välissä on, jota ei julkisesti tiedetä. Jos kyseessä olisi Dan Brownin dekkari, niin eiköhän lopussa paljastuisi se, että Nybari on Mobergin avioton poika.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Onko totta, että Nybari istuu edelleen Ligaföreningenin hallituksessa? Ajantasaista tietoa en aiheen tiimoilta löytynyt ja jotenkin olen aina ollut siinä luulossa, että hän olisi aikoinaan luopunut hallituspaikastaan. Jos todella on näin kuten sanoit, niin ollaan melko kestämättömän tilanteen äärellä.
Kyllä hän siellä vaikuttaa. Kife Heinokin on edelleen jäsen ja hän puolestaan on Nybondaksen kummisetä. Ainoa nuoremman sukupolven jäsen siellä on Rolle Carlsson.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei helvetti sentään. Siis onko nyt muka todella niin, että HIFK:n hallitus ja koko seura on ns. dinojen panttivankina? Jos lyhyttä Kekäläisen aikaa ei lasketa, niin Moberg, Matikainen & Nybondas ovat vastanneet seuran urheilutoimesta lähes 30 vuotta. Kaikki em. herroista ovat varsin perusteelliset näytöt antaneet ja ne on ala-arvoisiksi todettu.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Jos tiedohkot, (tiedohko = varmistamaton, melko uskottava huhu tiedosta) pitävät paikkansa, olisi HIFK:n suurin, ja paras investointi aikoihin hommata joku nälkämaan sopimusneuvottelija vääntämään niitä numeroita lappuihin. Kaikenlisäksi brändiin pääseminen pitäisi olla seikka jolla lupauksia, omia tai lainattuja, pitäisi olla tulossa yli oman tarpeen, ei niin että jokaiselle tulijalle pitää maksaa mitättömyyslisää.
 
Viimeksi muokattu:

Jester79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, Toronto Maple Leafs
Hyvä palstaveli Lemieaux, kuten kirjoitit 2,5 vuotta sitten mun kuppi tuli täyteen. Tällä kaudella se on läikkynyt jo yli pitemmän aikaa. Mä oon valmiina taas nousemaan barrikaadeille. Surullista vaan on että Nybondasta ei saa palliltaan pois, hän kun istuu muiden dinojen kanssa Ligaföreningenin hallituksessa. Ligaförening omistaa kuitenkin enemmistön HIFK Oy:stä ja on näin ollen päätöksillään Oy:n Hallituksen, Valtsun ja Everin yläpuolella.

Näin lukee Helsingin IFK historiassa: "1.5.2000 Ligaföreningen HIFK r.f.:n toiminnot siirtyivät Oy HIFK-Hockey AB:n alaisuuteen"
Alaisuuteen, eli kyllä tosta lauseesta päätellen Everi on istuu snadisti korkeammalla, kun Nybari.
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Näin lukee Helsingin IFK historiassa: "1.5.2000 Ligaföreningen HIFK r.f.:n toiminnot siirtyivät Oy HIFK-Hockey AB:n alaisuuteen"
Alaisuuteen, eli kyllä tosta lauseesta päätellen Everi on istuu snadisti korkeammalla, kun Nybari.

Ei muuten istu. Ligaförening omistaa enemmistön IFK:n osakkeista. Lindholm ja Tuohimaa istuvat Oy HIFK-hockey AB:n hallituksessa(istuvat myös Ligaföreningin hallituksessa ja Lindholm on sen hallituksen pj) ja Nybari Ligaföreningin. Kannattaa muistaa, että Nybari on myös saanut IFK:n kultaisen ansiomerkin joten ei ole lähdössä minnekään.
 

Jester79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, Toronto Maple Leafs
Ei muuten istu. Ligaförening omistaa enemmistön IFK:n osakkeista. Lindholm ja Tuohimaa istuvat Oy HIFK-hockey AB:n hallituksessa(istuvat myös Ligaföreningin hallituksessa ja Lindholm on sen hallituksen pj) ja Nybari Ligaföreningin. Kannattaa muistaa, että Nybari on myös saanut IFK:n kultaisen ansiomerkin joten ei ole lähdössä minnekään.

Jos toiminnot siirtyvät toisen yhtiön alaisuuteen, niin sen yrityksen (Oy HIFK-Hockey Ab) johtokunta päättää myös alaisena (Ligaföreningen HIFK r.f.) olevan yrityksen asioista.
Eli kun Ligaföreningen meni Oy HIFK-hockey Ab alaisuuteen, niin Silloin Oy HIFK-Hockey Ab hallitus (Timo Everi (pj.), Leo-Dan Bensky, Alexander Lindholm, Kaj Swanljung, Harri Tuohimaa) Päättävät Yrityksen asioista. Nybondas EI kuulu tähän johtokuntaan. Kuuluu Ligaföreningen johtokuntaan, mutta yhdistymisen jälkeen päätösvalta on näillä viidellä Oy HIFK-hockey Ab hallituksen jäsenellä.

Se, että lähteekö Nybondas "suojatyöpaikasta" pois, niin sen vain aika näyttää. Yksi vaihtoehto, että nousee (HIFK-Hockey) johtokuntaan ja tilalle hankitaan uusi UTJ. Mutta tätä ei toivo kukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Jos toiminnot siirtyvät toisen yhtiön alaisuuteen, niin sen yrityksen (Oy HIFK-Hockey Ab) johtokunta päättää myös alaisena (Ligaföreningen HIFK r.f.) olevan yrityksen asioista.
Eli kun Ligaföreningen meni Oy HIFK-hockey Ab alaisuuteen, niin Silloin Oy HIFK-Hockey Ab hallitus (Timo Everi (pj.), Leo-Dan Bensky, Alexander Lindholm, Kaj Swanljung, Harri Tuohimaa) Päättävät Yrityksen asioista. Nybondas EI kuulu tähän johtokuntaan. Kuului Ligaföreningen johtokuntaan, mutta yhdistymisen jälkeen päätösvalta on näillä viidellä Oy HIFK-hockey Ab hallituksen jäsenellä.

Se, että lähteekö Nybondas "suojatyöpaikasta" pois, niin sen vain aika näyttää. Yksi vaihtoehto, että nousee (HIFK-Hockey) johtokuntaan ja tilalle hankitaan uusi UTJ. Mutta tätä ei toivo kukaan.
Olet ehkä ymmärtänyt asian hieman väärin. Ei Nybari tosiaan ole IFK:n hallituksessa tekemässä päivittäisiä päätöksiä, mutta kuuluu suurimman omistajan hallitukseen, joten ei hänestä koskaan eroon pääse.
Ja minä ainakin toivon että Nybari saa "ylennyksen" IFK:n hallitukseen ja astuu pois päivittäisestä suorittavasta virasta. Muuten saamme seurata tätä Nybondaksen rakentaman IFK:n taaperrusta seuraavat 15-20 vuotta.
Hallituksessa hän voi patsastella ja antaa kommentteja haukkuvista koirista ym. Haukkua seuraajaan ja vähätellä hänen saavutuksiaan, vähän niinkuin Moberg teki Keklun kanssa. Olisi ainakin parempi tilanne kuin nyt.
Parasta olisi tietysti, että Ligaförening menettäisi osuutensa, mutta ei taida tapahtua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös