Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 261 803
  • 6 673

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Onkos muilla ollut häiriöitä tämän päivän lähetyksessä? Minulla on DNA:n kaapeli, ja välillä pikselimössöä on ruudulla 1-2 minuuttia. Ennen ei ole ollut näitä häiriöitä.
Oulussa laajempi häiriö kaapelin osalta, joten tämä selittää ongelman
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Sonerahan puhelimitse kauppasi loppukesästä vanhoille asiakkaille viihteeseen ja kaapeliin nelonen+ruutu pro paketteja combona muihin paketteihin ihan jäätävän edullisesti. Nyt kun nuo 6kk:n sopparit alkaa kulumaan umpeen niin ihan mielenkiinnosta kysyn onko kenellekään soitettu ja tarjottu jatkotarjousta?

Itselleni ei anakaan oltu soitettu ja ensikuun alkupuolella umpeutuu määräaikaisuus. Katsotaan soittelevatko piakkoin myynnistä perään kuten heillä on tapana ollut vai ei. Toisaalta ihan sama kun posti toi joulukuussa sen sanoman mainosvoucherin jolla saa ruutu pro:n 30€/3kk kertamaksulla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Toimiiko Elisa Viihteen asiakkailla otteluiden katsominen ruutu- sovelluksesta? Mulla ollu nyt vajaan viikon tilanne, että kun ottelutallenteen sieltä käynnistää, niin digiboksi menee tilttiin ja käynnistyy uudelleen. Mulla isäukko on lähetyksiä katsellut mun ruututunnuksilla, mutta toisaalta tunnukset toimii mullakin muuten normaalisti, eli oikein voi siitä olla kiinni.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Neljännessä erässä todella mielenkiintoinen keskustelu juniorikiekon kustannuksista.

Korjataan sen verran että Viides Erä oli ohjelman nimi.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Laitetaan nyt tänne kun itse lähetysasiasta on kyse, vaikka Ruutu+:sta katselenkin. Nimittäin miksi helvetissä (ainakin IFK:n) viime matseissa ottelun alkuun ei olla varauduttu ollenkaan, vaan niitä puhuvia päitä studiosta näytetään aivan liian pitkään ja sitten perään "perusjargoniahaastattelut" kummankin ottelun osapuolten edustajilta ja näiden vuoksi ottelun alku meinaa mennä ohi. Pelaavat kentälliset sitten näkyy yläkulmassa pyörimässä, kun ei ehditty näyttämään ennen alkua yhtään mitään ja mitään hallin tunnelmia ei välity ennen peliä, kun näitä todella tärkeitä juttuja on aivan pakko työntää liian myöhään ruutuun. Antaisi sen selostajankin vähän fiilistellä ennen matsia paikan päältä. Kaiken huippu oli viimeisin IFK-HPK, jota alettiin näyttämään 17 sekuntia pelin jo ollessa käynnissä! Tämä siis, että haastattelut ehdittiin alkuun. Ei nyt saatana matsista vaan VOI jättää aloitusta näyttämättä. Onko siellä sekuntikello rikki kun ajoitukset ovat alkaneet kusemaan yhä enemmissä määrin? Huomenna varmaan aletaan näyttämään matsia ekan erän puolessa välin, Kimmo Kuhdan ja Janne Ojasen haastattelujen jälkeen.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitetaan nyt tänne kun itse lähetysasiasta on kyse, vaikka Ruutu+:sta katselenkin. Nimittäin miksi helvetissä (ainakin IFK:n) viime matseissa ottelun alkuun ei olla varauduttu ollenkaan, vaan niitä puhuvia päitä studiosta näytetään aivan liian pitkään ja sitten perään "perusjargoniahaastattelut" kummankin ottelun osapuolten edustajilta ja näiden vuoksi ottelun alku meinaa mennä ohi. Pelaavat kentälliset sitten näkyy yläkulmassa pyörimässä, kun ei ehditty näyttämään ennen alkua yhtään mitään ja mitään hallin tunnelmia ei välity ennen peliä, kun näitä todella tärkeitä juttuja on aivan pakko työntää liian myöhään ruutuun. Antaisi sen selostajankin vähän fiilistellä ennen matsia paikan päältä. Kaiken huippu oli viimeisin IFK-HPK, jota alettiin näyttämään 17 sekuntia pelin jo ollessa käynnissä! Tämä siis, että haastattelut ehdittiin alkuun. Ei nyt saatana matsista vaan VOI jättää aloitusta näyttämättä. Onko siellä sekuntikello rikki kun ajoitukset ovat alkaneet kusemaan yhä enemmissä määrin? Huomenna varmaan aletaan näyttämään matsia ekan erän puolessa välin, Kimmo Kuhdan ja Janne Ojasen haastattelujen jälkeen.

Tosiaan omasta mielestä sisältöä voisi olla enemmän tai ainakin eri tavalla. Niinkuin on toitotettu kuinka hallillekin saataisiin enemmän yleisöä jos joka ottelusta tehtäisi oma ottelutapahtuma eikä mentäs robottina ottelusta toiseen. Itse haluaisin fiilistellä hallin tunnelmaa (kun en pääse paikalle) myös television kautta. Voisi kuvata vaikka 5min ennen pelin alkua hallia ja pelaajien sisääntuloa. Nyt suosiolla avaan ruudun vasta n. minuuttia enne pelin alkua koska sitä ennen ei ole mitään nähtävää.

No helppoa se on täältä huudella, mutta kuitenkin.
 

Lapa11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Vimpelin Veto
Summaselta aivan jäätävän hyvää asiaa perusteluineen tämän päivän studiossa! Tätä voi kuunnella mielellään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Summaselta aivan jäätävän hyvää asiaa perusteluineen tämän päivän studiossa! Tätä voi kuunnella mielellään.
Samaan hengenvetoon todettava että Vesa Rantasen nuoleskelu Summasta kohtaan on oksettavaa. Kirjoitinkin jo tuonne otteluseurantaan, että vaatimattomasti Rantanen käyttää Summasesta nimitystä "legenda", ja muutenkin muna pystyssä komppaa kaikkea mitä mies sanoo. Ihan erilainen on tuo miehen rooli kun siellä on joku tuon perinteisen studiotiimin ulkopuolelta mukana, silloin nuoleskellaan vierasta minkä keretään mutta normiseteissä ollaan ihan helvetin ylimielinen SISÄLTÖPÄÄLLIKKÖ ja asiantuntija.

Hyi helvettti. Vesa Rantanen on suomalaisen jääkiekkojournalismin oksettavin asia.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Hyi helvettti. Vesa Rantanen on suomalaisen jääkiekkojournalismin oksettavin asia.
Juuri näin. Kiekkoihmiset voisivat nauraa Rantasen parilla julkisella lausunnolla ulos tuosta bisneksestä, mutta asiassa on se hauska seikka, kun Sanoma on esim. valmentajille kohtuullisen iso sivutyöllistäjä..
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Mikä tämä Oulun vakioselostaja Jarmo Korhonen on oikein miehiään? Kaksi viimeistä Kerhon peliä Oulussa on ollut kyllä rasittavinta kuunneltavaa pitkään aikaan. Ilkka Soinikin jää kakkoseksi. Olen käsittänyt otteluketjusta päätellen myös etten ole ainoa. Miten tuollainen paikallisradiofanipoika on päästetty selostamaan valtakunnallista lähetystä? Miksi, oi miksi emme saa selostusta laitettua lähetyksestä pois näin halutessamme, muutenkin kuin koko ääniä sulkemalla? Radiolähetyskään harvoin kulkee käsi kädessä jonkun Ruutu-striimin kanssa ettei sitäkään voi hyödyntää.
 
Mikä tämä Oulun vakioselostaja Jarmo Korhonen on oikein miehiään? Kaksi viimeistä Kerhon peliä Oulussa on ollut kyllä rasittavinta kuunneltavaa pitkään aikaan. Ilkka Soinikin jää kakkoseksi. Olen käsittänyt otteluketjusta päätellen myös etten ole ainoa. Miten tuollainen paikallisradiofanipoika on päästetty selostamaan valtakunnallista lähetystä? Miksi, oi miksi emme saa selostusta laitettua lähetyksestä pois näin halutessamme, muutenkin kuin koko ääniä sulkemalla? Radiolähetyskään harvoin kulkee käsi kädessä jonkun Ruutu-striimin kanssa ettei sitäkään voi hyödyntää.
Sanoppa... Eikä ole Oulu edes ainoa, missä näitä samantyylisiä jätkiä on. Nopeasti tulee mieleen ainakin Turku ja Rauma. Kai tämä on joku nelosen uusi säästökuuri, että on ne muutama vakioselostaja ja loput sitten jotain paikallista työvoimaa. Oulussa tämä taitaa näkyä vähän turhan usein, kun onhan Ouluun niin perkeleen kallista matkustaa, hei. Voi niitä aikoja, kun meidän oma paikallisselostaja oli Sepe Waheeb. Noussut omaksi suosikkiselostajakseni. Alkio ja Ritari ovat myös mainioita.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Sanoppa... Eikä ole Oulu edes ainoa, missä näitä samantyylisiä jätkiä on. Nopeasti tulee mieleen ainakin Turku ja Rauma. Kai tämä on joku nelosen uusi säästökuuri, että on ne muutama vakioselostaja ja loput sitten jotain paikallista työvoimaa. Oulussa tämä taitaa näkyä vähän turhan usein, kun onhan Ouluun niin perkeleen kallista matkustaa, hei. Voi niitä aikoja, kun meidän oma paikallisselostaja oli Sepe Waheeb. Noussut omaksi suosikkiselostajakseni. Alkio ja Ritari ovat myös mainioita.
Itsellekin tuli ensimmäisenä mieleen että tämän on pakko olla joku Nelosen säästöjuttu. Studiot eivät mene enää paikan päälle ja vakioselostajia ei kuskailla liian pitkälle. Kai nyt silti voisi asiallisia kavereita tonne hommata eikä mitään lajista ymmärtämättömiä fanivouhottajia.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko nämä Nelonen Pron lähetykset antennitelkkarissa aina näin kuraa laadultaan? Pätkii sekä kuvanlaatu vaihtelee vähän väliä. Kyseessä Kärpät-Tappara peli Elisa Viihteellä Pro3-kanavalla.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Positiivista palautetta Ritarille. Anssi Ritari on ruennut selostamaan pelitapahtumia. Kummalliselta kuulostaa, jos selostajalle pitää antaa positiivista palautetta siitä, että selostaa peliä, mutta näin on päässyt käymään. Ritarihan on oikeinkin hyvä selostaja jos selostaa pelitapahtumia. Yleensä näin ei vain ole.

Taustalla tässä on se, että Ritarilla on taipumus puhua kaikenmailman tilastoista ja putkista, vaikka tarkoitus olisi selostaa peliä. Joku aika sitten oli JYP - HPK peli. Otin pelin ensimmäisen viiden minuutin aikana kellolla aikaa kuinka kauan Ritari selostaa pelitapahtumia ja kuinka paljon jotain muuta. Ensimmäisen vitosen aikana Ritari selosti pelitapahtumia noin 45sekunnin ajan. Siinä oli kuitenkin ollut jo yksi JYP:n ylivoimakin jossa olisi ollut vähän tapahtumia selostettavaksi.

Jatkuva tilastojen läpikäynti on erittäin rasittavaa kun Ritari selostaa tietysti aina JYP:n kotipeleissä, ja joka pelissä saa kuunnella miten Pihlman on pisteputkessa ja miten se ei tehnyt kaudella 2001-2002 kahtakymmentämaalia vaan yhdeksäntoista. Miten vähällä vastuulla Salmio teki viimekaudella pisteensä jne. Ritarilla on myös taipumus lähteä ns. jokaisen kuvan perään. Ts. jos kamerassa näytetään edes vilahdukselta jotain pelaajaa, niin siitä on heti kerrottava kaikki tilastot, viimeisten pelien pisteet, vaimon ammatti, kasvattajaseura jne.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ritari voisi olla hyvä selostaja, mutta JYPin fanipoikamainen kannatus paistaa läpi liiaksi. Mitä tulee pelitapahtumien selostamiseen, niin itse olen sitä mieltä ettei televisiossa niitä tarvitse välttämättä kokoajan selostaa. Jokainen näkee kyllä itse mitä siellä tapahtuu, joten selostaja voi käydä tilastoja tai jotain muuta olennaisesti liittyvää tarinaa siinä läpi.

Radioon selostamiseen on sitten eriasia, niissä itseäkin raivostuttaa tilastohorisijat jne. Kun itse ottelun hahmottaminen on vain radioääni kautta, niin silloin selostajana pitää selostaa vain pelitapahtumia. TV:ssä tätä vaatimusta mielestäni ei ole.

Esim Timo Lievenmaa on surkeimpia radioselostajia mitä tiedän, tv-selostajana kuitenkin parempaa keskitasoa.
 
Ritari voisi olla hyvä selostaja, mutta JYPin fanipoikamainen kannatus paistaa läpi liiaksi. Mitä tulee pelitapahtumien selostamiseen, niin itse olen sitä mieltä ettei televisiossa niitä tarvitse välttämättä kokoajan selostaa. Jokainen näkee kyllä itse mitä siellä tapahtuu, joten selostaja voi käydä tilastoja tai jotain muuta olennaisesti liittyvää tarinaa siinä läpi.
Nykyäänhän nuo selostukset tulee myös Suplaan, niin mielestäni ihan hyvä, että kenttätapahtumat selostetaan tarkasti. Esimerkiksi JYP-Kärpät -pelin olin täysin tuon Suplan varassa, joten yksityiskohtainen selostus oli tervetullutta.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
O
Nykyäänhän nuo selostukset tulee myös Suplaan, niin mielestäni ihan hyvä, että kenttätapahtumat selostetaan tarkasti. Esimerkiksi JYP-Kärpät -pelin olin täysin tuon Suplan varassa, joten yksityiskohtainen selostus oli tervetullutta.
Ok, tätä en tiennyt, silloin pääte tuo radiosta sanomani tähän.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mielenkiinnosta kysyn, miten JYPin kannatus näkyy Ritarin selostuksissa?

Anssi Ritari ja "puolueettomat" JYP-selostukset - YouTube

Aika mielenkiintoinen video. Jos tuossa jotenkin JYPin kannatus paistaa läpi, niin siten, että yrittää peittää sitä liiaksi.
No juurikin yleensä niin, että peittelee liiaksi ja on sitten aina vastustajan puolella. Toki välillä tunne ottaa vallan ja innostuu fanipoikamaisesti JYPin jostain suorituksesta. Hyvä selostaja jos ei selosta JYPin ottelua. JYPin peleissä ei ole objektiivinen joko mollaa peittelyllä JYPiä tai fanittaa ei jatkoon.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Onkos joku Liigastudio taas kehitteillä? Viihteen näkökulmasta. Olis Lola Odusogaa, Lotta Backlundia ja Aleksi Valavuorta tarjolla, vissiin.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Millä logiikalla tuo valitaan millä kierroksilla on studio mukana? Alkuunhan oli arkikierroksilla, kunnes tuli myös lauantait mukaan. Nyt tiistaina kun on kuuden pelin kierros niin ei studiosta tietoakaan. Lauantainakaan ei edes pelattu...
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Valliinin Arska haastatteli Kallion Tomppaa, hyvä haastis.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
3.2 oli uutinen jossain että tulevana viikonloppuna (24.-26.2) näkyisi Nelonen Pro 1-8 ilmaiseksi. En löydä uutista enää mutta muistaako joku muu tällaista?
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan vaan mielenkiinnosta olisi kiva tietää, että laitetaanko selostajat ihan kylmiltään vetämään ekaa kertaa? Luulisi, että ne joutuisi jonkun matsin treenaamaan ensin ilman suoraa lähestystä. Oli nimittäin (jälleen) harvinaisen paska selostaja HIFK-SaiPa-matsissa. Toki kruununa "NBA!", "siis Super Bowl---ööö? Nii-in, Super Bowl, kyllä", mutta eipä hääviä ollut taso muutenkaan. No, jostainhan se on aloitettava, ja huomasi, että selostajaa jännitti enemmän (ilmeisesti tapahtunut) debyyttinsä kuin kentällä ensimmäistä kertaa pelanneita SaiPan A-junnuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös