To 19.1.2016 SKA Pietari - Jokerit

  • 23 638
  • 255

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Kommentoi Jokereiden otteita tällä kaudella KHL:ssä = Jatkoajassa se on trollausta ja Jokeri-fanien kiusaamista.

Okei. Jankon sanoin, asia kunnossa.

Jatkakaa herkkähipiäiset.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mut mun isällä on isompi pippeli kun sun isällä.

Ps. En katsonut peliä. En ole katsonut tällä kaudella yhtään KHL-peliä. En aio katsoa tällä kaudella yhtään KHL-peliä. Mun elämä ei muutu suuntaan tai toiseen, voittaako Jokerit KHL:ssä tai ei. Ei kiinnosta tippaakaan KHL, eikä Jokerit. Onnea vaan loppukauteen.


Vedit kuitenkin hienosti sen johtopäätöksen, että SKA lopetti pelaamisen ekaan erään?
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mut mun isällä on isompi pippeli kun sun isällä.

Ps. En katsonut peliä. En ole katsonut tällä kaudella yhtään KHL-peliä. En aio katsoa tällä kaudella yhtään KHL-peliä. Mun elämä ei muutu suuntaan tai toiseen, voittaako Jokerit KHL:ssä tai ei. Ei kiinnosta tippaakaan KHL, eikä Jokerit. Onnea vaan loppukauteen.

Voisin lyödä vetoa että olet nähnyt montakin peliä. Et välttämättä kokonaisia mutta kuitenkin. Vai sattumaltako täällä huudellaan aina pelipäivinä pelien juuri loputtua? Kumman puolella muuten olit?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Itse satuin joulun aikaan porukoilla ollessani katsomaan jotain liigapeliä. Haukottelin siinä kuinka huonoa kiekkoa pelaavat, samalla kun selostajat hehkuttivat kuinka nyt pelataan ehkä kauden viihdyttävintä ottelua. Pisti vähän hymyilyttämään.
Mutta samahan se on KHL:n kohdalla jos katsoo enimmäkseen NHL:ää. Näyttää oikeastaan aikamoiselta räpellykseltä ja löysäilyltä. Varsinkin livenä. Olin pari viikkoa sitten katsomassa ekaa kertaa änäriä livenä enkä ihan heti meinannut uskoa silmiäni, koska se nopeus ja se pelinopeus oli niin korkealla tasolla. Live-KHL on aivan pikkupoikakamaa siihen verrattuna.
 

rancid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kommentoi Jokereiden otteita tällä kaudella KHL:ssä = Jatkoajassa se on trollausta ja Jokeri-fanien kiusaamista.

Okei. Jankon sanoin, asia kunnossa.

Jatkakaa herkkähipiäiset.
Älä nyt suutu. Kaiken järjen mukaan, jos sinua ei kiinnosta pätkääkään KHL tai jokerit, et vaivaudu asioita mitenkään kommentoimaan. mä en ainakaan vaivautuisi.
 

Jeffrey

Jäsen
Mutta samahan se on KHL:n kohdalla jos katsoo enimmäkseen NHL:ää. Näyttää oikeastaan aikamoiselta räpellykseltä ja löysäilyltä. Varsinkin livenä. Olin pari viikkoa sitten katsomassa ekaa kertaa änäriä livenä enkä ihan heti meinannut uskoa silmiäni, koska se nopeus ja se pelinopeus oli niin korkealla tasolla. Live-KHL on aivan pikkupoikakamaa siihen verrattuna.

Totta kai mitä pienempi kaukalo, sitä vauhdikkaampi ottelu. Itse katson ehkä jopa enemmän NHL pelejä kuin KHL. Änärissä pelataan valtava määrä pelejä ja kyllä niistä iso osa on ihan tuhnuja. Toki KHL:stä katson käytännössä vain Jokereiden pelit, mutta harvoin on niin tylsää Jokeripeliä, kuin mitä NHL:ssä pelataan joka viikko. Yleistaso toki änärissä korkeampi.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mutta samahan se on KHL:n kohdalla jos katsoo enimmäkseen NHL:ää.
No shit. Khl:ää harva väittääkään tasokkaammaksi kuin änäri. Sen sijaan mielensäpahoittajien armeija iskee heti jos vihjaa KHL:n olevan parempaa lätkää kuin 1üga.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Änärissä pelataan valtava määrä pelejä ja kyllä niistä iso osa on ihan tuhnuja.
Tämä on mulle tietynlainen palstatotuus ja klisee, tai ainakaan en itse ole nähnyt kuin kourallisen huonoja NHL-matseja. Jokunen ulkoilmamatsi tulee heti mieleen, mutta pääasiassa pelaajien taitotaso, viisikkopelaamisen laatu ja pieni kaukalo takaavat mulle lähes aina hyvä viihtyvyyden. KHL:ssä samoin ei ole ollut edes Jokereiden kohdalla, paitsi ekalla kaudella, mutta tunteella fanittaminen sotkee kokemuksen arviointia tietyssä mielessä.
 

Jeffrey

Jäsen
Tämä on mulle tietynlainen palstatotuus ja klisee, tai ainakaan en itse ole nähnyt kuin kourallisen huonoja NHL-matseja. Jokunen ulkoilmamatsi tulee heti mieleen, mutta pääasiassa pelaajien taitotaso, viisikkopelaamisen laatu ja pieni kaukalo takaavat mulle lähes aina hyvä viihtyvyyden. KHL:ssä samoin ei ole ollut edes Jokereiden kohdalla, paitsi ekalla kaudella, mutta tunteella fanittaminen sotkee kokemuksen arviointia tietyssä mielessä.

Niinhän se sotkee. Toisaalta NHL:ssä taas suomalaispelaajilla on ainakin itselleni samankaltainen vaikutus. Vaikkapa Buffalo pelasi useamman vuoden todella kuraista kiekkoa ja niitä otteluita edes harva vastustaja pelasti. Silti varsinkin Ristolaisen alkuaikoina pelejä jaksoi katsoa Rassen takia.

Nyt oli ihan vasta joku Toronton peli, joka oli täyttä tuskaa ensimmäiset kaksi erää, viimeisessä tehtiin sitten vuorotellen maaleja ja yhteensä olisiko ollut 7kpl. Änäriä toki sotkee myös tämä, että harvoin niitä huonoja pelejä jaksaa jäädä seuraamaan ja odottamaan josko ne syttyisi eloon. Se potentiaali siellä lienee kuitenkin suurempi kuin muualla.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
No shit. Khl:ää harva väittääkään tasokkaammaksi kuin änäri. Sen sijaan mielensäpahoittajien armeija iskee heti jos vihjaa KHL:n olevan parempaa lätkää kuin 1üga.
Kenties se, mikä Liiga-joukkueiden faneja KHL:ssä vieroksuttaa ja saa aikaan tuollaisia kommentteja on KHL:n täydellinen mielenkiinnottomuus heille. Eli siis siellä puolella on vaikea ymmärtää miksi KHL todellisuudessa kiinnostaisi ketään. En koe, että kovinkaan usein pelin laatua mollattaisiin suhteessa Liigaan, vaan yleensä sitä nillitystä tulee jostain muusta. Liigan etuna on heille se, että se koetaan automaattisesti paljon kiinnostavammaksi ympäristöksi suomalaiselle jääkiekkojoukkueelle kuin KHL. Kyllä minäkin vierastan KHL:ää vaikka kuinka paljon, vaikken missään tapauksessa kiistäkään pelin laadun olevan siellä parempaa kuin Liigassa.

Itse yritin vain huomauttaa, että pelin laadulla ei välttämättä ole mitään tekemistä viihtyvyyden kanssa, kuten @Jeffrey kertoi haukottelustaan Liiga-matsin yhteydessä. Sitten toisaalta esim. @faro sanoi äskeisen matsin olleen huippuviihdettä, kun taas minulle äskeinen oli pikemminkin yritteliästä läpsyttelyä muutamalla SKA:n hienolla kiekonsiirtelykuviolla höystettynä. Toisaalta viihdyin Liiga-aikana aivan helvetin hyvin monta kertaa sellaisessa matsissa, jonka taso ei taatusti yltänyt äskeisen tasolle.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta samahan se on KHL:n kohdalla jos katsoo enimmäkseen NHL:ää. Näyttää oikeastaan aikamoiselta räpellykseltä ja löysäilyltä. Varsinkin livenä. Olin pari viikkoa sitten katsomassa ekaa kertaa änäriä livenä enkä ihan heti meinannut uskoa silmiäni, koska se nopeus ja se pelinopeus oli niin korkealla tasolla. Live-KHL on aivan pikkupoikakamaa siihen verrattuna.

Jep. Mutta Jokerit eikä edes hifk pelaa NHL:ssä.
Kyllä se on aina kivoin katsoa oman suosikki joukkueen suorituksia.

Itselle hyppy liiga--> khl oli siinä mielessä parasta, että sai nähdä oman suosikkijoukkueen edesottamuksia kovemmassa sarjassa.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Mitähän tässä pitäisi sanoa. Ei saatana mikä vuoristoratajengi. Tsskat ja Paskat kaadettu vieraissa muuten mikä ei edes onnistunut kahdella ensimmäisellä kaudella vaikka muuten pelattiin aivan eri tasolla mitä tällä kaudella. Olisiko NYT tämä se voitto joka antaa uskoa tulevaan? Hyvinkin mahdollista , mutta sekin on mahdollista että tiistaina kaadutaan haluttomalla esityksellä Astanalle. Ei tämän joukkueen tekemisiä osaa vaan ennakoida. Onnea kaikille jotka tarttuivat pitkävetoon tänään isolla rahalla. Itse en uskaltanut...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ottelun I erä oli tasokasta kiekkoa, II ja III erä selvästi heikompaa. Pääsyynä se, että SKA:n viisikkopelaaminen, syöttö- ja laukaisutarkkuus sekä tehokas, järkevä luistelu päättyivät 20 minuutin jälkeen. Kuten joskus käy, kun selvästi parempi joukkue johtaa yli maalilla I erän jälkeen. Hyvä voitto Jokereilta, mutta ne jotka ottelun katsoivat, huomasivat sattuman osuuden. Kenties sattuman kirkkain tähti oli Datsyukin maila ja Koskisen kypärä. Jos mielitään pisteitä seuraavasta, viisikkopeliä varsinkin hyökkäyssuuntaan ja syöttöjen laatua tulee parantaa. Ellei jatketa munkilla. Muussa tapauksessa tulee tuttuun tapaan noutaja.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuten joskus käy, kun selvästi parempi joukkue johtaa yli maalilla I erän jälkeen.

Täsmentäisin, että SKA ei ollut selvästi parempi joukkue ensimmäisessä erässä muuten kuin tulostaululla ja paperilla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Täsmentäisin, että SKA ei ollut selvästi parempi joukkue ensimmäisessä erässä muuten kuin tulostaululla ja paperilla.

Jos syöttötarkkuudella, voimalla ja kyvyllä vastaanottaa syöttöjä keskialueelta hyökkäysalueelle mitataan, niin oli parempi, vaan ero ei hirveä ollut. En juuri muuta seuraa, kuten olen tuolla pelitapaketjuissa todennut vuosien aikana. SKA oli edellä, mutta ei Jokerit huono ollut suhteessa tasoonsa. Se mitä mitä tarkoitan selvästi paremmalla joukkueella, on rosteri. Leijuminen alkaa joskus johtoasemassa, kun vastassa on ennakkoon selvästi heikompi - rupu :) Jokereilta ei kuitenkaan ole syytä ottaa mitään pois. Jokainen taisteli aina Salmisesta alkaen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mutta samahan se on KHL:n kohdalla jos katsoo enimmäkseen NHL:ää. Näyttää oikeastaan aikamoiselta räpellykseltä ja löysäilyltä. Varsinkin livenä.
Tätä osaaltaan selitellään lentokentillä. Validi tai ei. Se ei selitä miksi lentokentillä peli näyttää paremmalta kuin sössönliigassa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tätä osaaltaan selitellään lentokentillä. Validi tai ei
Mielestäni on aivan selvää että ei. On suorastaan älyllistä epärehellisyyttä ja jääkiekon seuraamisen laiskuutta sanoa, että NHL:n paremmuus suhteessa KHL:ään johtuisi yksin tai edes pääosin kaukalon koosta.

Se ei selitä miksi lentokentillä peli näyttää paremmalta kuin sössönliigassa.
Ei niin. KHL:ssä pelin taso on Liigaa korkeampi siksi, että sinne saadaan suurilla tuloilla ja selkeässä enemmistössä tapauksista alhaisemmalla verotuksella hommattua parempia pelaajia ja muuta henkilökuntaa kuin Liigaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
KHL:ssä pelin taso on Liigaa korkeampi siksi, että sinne saadaan suurilla tuloilla ja selkeässä enemmistössä tapauksista alhaisemmalla verotuksella hommattua parempia pelaajia ja muuta henkilökuntaa kuin Liigaan.
Ja kääntäen samaa selitystä voidaan käyttää KHL:n ja NHL:n tasoeroille. Verotus lienee kuitenkin tässäkin venäläisten etu. Minulle NHL ei herätä sitten minkäänlaisia tunteita. Voin hyvin täten ymmärtää että KHL on muovia joillekin. Taitoeroja kukaan ei kuitenkaan kiistä. Monet myöntää myös sen, että KHL:ssä tunteita herättää Jokerit. Samoin kuin suosikkiseurat missä tahansa liigassa. Tunteiden puuttuminen ei ole mitään muuta kuin subjektiivinen näkemys.
 

AC/DC MAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United
Olipas Jokereilta hieno esitys tänään. KHL Historian ensimmäinen voitto Jääpalatsista. Ekan erän jälkeen ei kyllä hyvältä näyttänyt. Mutta sitten Jesse Joensuun 2-1 kavennus muutti kaiken. Saatiin siitä lisäbuusti ja tehtiin vielä perään 2 maalia. Oltiin jo johdossakin, mutta kun SKA:lle antaa tarpeeksi mahdollisuuksia YV:llä, niin kyllä noin vahva ja hyvä joukkue iskee.

Siitä ei lannistuttu, vaan tehtiin kovaa duunia ja saatin tärkeä 3-4 johto-osuma. Zapo oli taas hyvä maalissa. Antoi mahdollisuuden voittaa. Tärkeät kolme pojoa. Samaan aikaan Shotshi myös voitti, niin oli tärkeä ottaa suora kolmen pinnan voitto.

Täytyy vaan säilyttää tuo myös muita jengejä vastaan. Antoiko tää voitto nyt sen itseluottamus buustin.Toivottavasti.
Nyt alkaa tärkeät kotmatsit ensiviikolla. Niitä pitää voittaa varsinaisella ajalla ja monta.

Kovalchukin 1-0 maalin jälkeen meneminen Jokereiden vaihtoaition eteen tuulettamaan oli niin provoa, kun voi vaan olla. Jokerit näytti kaapin paikan ja voitti kamppailun. Se oli ihan oikein Iljalle. Kopsahti vähän omaan nilkkaan :)
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ps. En katsonut peliä. En ole katsonut tällä kaudella yhtään KHL-peliä. En aio katsoa tällä kaudella yhtään KHL-peliä. Mun elämä ei muutu suuntaan tai toiseen, voittaako Jokerit KHL:ssä tai ei. Ei kiinnosta tippaakaan KHL, eikä Jokerit. Onnea vaan loppukauteen.
Mua ei kiinnosta pätkääkään perhokalastus. Sen vuoksi ei jaksa kiinnostaa ottaa kantaa perhokalastukseen. Olen kuitenkin tavannut verkot laskea vesille aina mökillä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on mulle tietynlainen palstatotuus ja klisee, tai ainakaan en itse ole nähnyt kuin kourallisen huonoja NHL-matseja. Jokunen ulkoilmamatsi tulee heti mieleen, mutta pääasiassa pelaajien taitotaso, viisikkopelaamisen laatu ja pieni kaukalo takaavat mulle lähes aina hyvä viihtyvyyden.
Pieni kaukalo takaa taktisesti köyhän ottelun. Pienen kaukalon lainalaisuudet pakottaa prosenttikiekkoon ja aluepeliin. Nykyisille isoille, nopeille ja taitaville pelaajille kenttä on käynyt liian pieneksi. Lentokentän peli on siten viihdyttävämpää, jos arvostaa muutakin kuin pelkkiä kaksinkamppailuja.

Mielestäni optimi kentän koko on jossain tuolla välimaastossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös