Michel Miklík JYPiin

  • 179 625
  • 762

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös Miklik seisoskellut siinä pelaajakäytävän suulla katselemassa peliä 3.erän aikana? Siltä se ainakin telkkarissa näytti.

HIFK:n logolla varustettu huppari päällä? Ensinnäkin Miklik vietiin paareilla ambulanssiin. Toisekseen se oli Finley jota kuvattiin.
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Kyllä se päähänkin osuu, mutta ensimmäinen kontakti ei. Jos kevyempi taklaus ajaa pelillisesti saman asian kuin kovempi taklaus, sillä erolla, että vastustaja ei loukkaannu, niin miksi mielestäsi on pakko viedä tilanne loppuun täydellä voimalla? Lähes joka pelissä näkee tilanteita, joissa taklaava pelaaja, esim laidan lähekkä ottaa vauhtia pois taklauksesta, kun näkee vastustajan olevan haavoittuvassa asennossa. Tässä ei todellakaan ole kyse mistään ringettenysväilysyä, vaann vastustajan kunnioittamisesta, vaikka sitä ringettekorttia iloisesti heiluttelitkin. Tätä tekee myös mainitsemansi fyysiset pelaajat, eikä fyysinen rooli saa mielestäni olla mikään perustelu vastustajan tahalliselle telomiselle. Kuten edellä sanoin, Finley olis voinut vaikka vain pysähtyä Miklikin eteen ja Miklik olisi ollut selällään, joten täysim turhaa käyttää noin suurta voimaa. Vahinkoja sattuu ja loukkaantumiset kuuluu lajiin, mutta silloin kun on mahdollista estää vastustajan vaarallinen loukkaantuminen, järkevä pelaaja ymmärtää niin tehdä.

Juurikin näin. Olin tulossa kirjoittamaan tämänkaltaista raapustusta, mutta täällä oltiin oltu jo nopeampia.

Vain todellinen vastustajan terveyden kunnioittamattomuus tai oikeastaan piittaamattomuus siitä paistaa tuosta finleyn taklauksesta. Vaikka finley on fyysinen pelaaja, silti jokaisen pelaajan on huolehdittava kanssapelaajan terveydestä, oli tämä pelaaja sitten oma tai vastustaja. Finley olisi tosiaan voinut keventää taklauksensa voimaa vaikka kolmasosaan ja silti Miklikiä olisi sattunut. Mitenkäs T. Ruutu aikoinaan sanoikaan: "Vastustajaa tulee taklauksilla satuttaa, mutta ei vahingoittaa." tai ainakin jotain tuohon suuntaan. Finley pyrkii vahingoittamaan, eikä Miklik ollut valitettavasti ensimmäinen ja pahoin pelkään ettei ollut viimeinenkään.

Toivon todella, että Miklikin vammat olisivat ainoastaan pintapuolisia...
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
HIFK:n logolla varustettu huppari päällä? Ensinnäkin Miklik vietiin paareilla ambulanssiin. Toisekseen se oli Finley jota kuvattiin.
Täysin offtopic mutta se oli kokoonpanon ulkopuolella tänään ollut Henri Tamminen, ei Finley vaikka selostaja näin väittikin ja ohjaaja luuli.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Puhdas ja hieno taklaus, nyt kävi näin. Virtasen kommentin todenmukaisuus tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin, katsotaan valehteliko mies.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Mä luulen (en tiedä mutta luulen) että Miklik itsekään ei olisi halunnut että Kalteva lähtee haastamaan Finleytä suoraan tilanteen jälkeen, koska: A) ei olisi suurella todennäköisyydellä pärjännyt ollenkaan B) siitä olisi tullut suurempi haitta JYPin pelille jos ykköskorin pakki olisi pudonnut pois.

Siksi meillä on Yonkman joka voi nuo hippaset vedellä. Nyt ei vain sattunut olemaan kentällä ja hyvä että ei lähtenyt sieltä tappelemaan koska se olisi ollut vielä isompi haitta kokonaiskuvaa ajatellen. Tuo käytöskympin jälkeinen nyrkkihippailu oli juurikin se oikea ratkaisu.
Tässä täytyy ajatella myös joukkueen kokonaiskuvaa, turhalla höntyilyllä ei saada mitään aikaiseksi.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Helppo sanoa, koska ei mennyt toisinpäin ja Aaltonen ei ole lähellekään sitä luokkaa pelaajana mitä Miklik.

Törkeä taklaus kiekotonta miestä kyynärpäällä suoraan päähän puun takaa, ei mitän kunnioitusta vastustajaa kohtaan.

Tsemppiä Miklikille.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mielestäni Miklikin pää osuu Finleyn olkapäähän, ei ensimmäisenä kontaktina mutta osuu.

Siinä, kun Miklik kääntyy jäällä ja nostaa päätään niin katse on samanlainen kuin Kovasella ja Halosella. Ihan kuutamolla on. Kausi ohi ja jopa ura.

Hieno laji on jääkiekko.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Olisitko täysin samaa mieltä, jos tämä olisi mennyt toisinpäin, eli Yonkman olisi tehnyt tämän Aaltoselle samoin seurauksin?

Kyllä, mun jääkiekkoon kuuluu kovat taklaukset niin kauan, kun ne on puhtaita. Kahvaaminen ja silmät munissa hiihtely ei.
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiköhän Virtanen pikkuisessa tunteen palossa ottanut vaan vähän ylimääräisiä uhriutumispisteitä tuolla loppukautta koskevalla kommentillaan Miklikistä. Kyynel.

Ja jos loppukauden onkin pois, niin aivan oikeasta joukkueesta otettiin. Kurjaa toki Miklikin itsensä puolesta.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitään tilanteita tapauksesta en ole nähnyt joten niistä en kirjoita mitään.

Toivottavasti Miklikille ei mitään pahempaa käynyt ja olisi edes jatkopelien alkaessa taas kunnossa. Upea haku JYPiltä tsemiä faneille ja itse Miklikille.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Törkeä taklaus kiekotonta miestä kyynärpäällä suoraan päähän puun takaa, ei mitän kunnioitusta vastustajaa kohtaan..

Muuten voin olla jopa samaa mieltä, mutta näytä kiitos mulle se kyynärpää. Mulla kuva ruutu.fi, eikä siinä ainakaan pää osu kyynärpäähän vaan käsivarteen, olkäpään alle. Katso ohessa kuva.
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2017-01-13 kello 21.56.06.png
    Näyttökuva 2017-01-13 kello 21.56.06.png
    769,9 KB · kertaa luettu: 385

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Eiköhän Virtanen pikkuisessa tunteen palossa ottanut vaan vähän ylimääräisiä uhriutumispisteitä tuolla loppukautta koskevalla kommentillaan Miklikistä. Kyynel.

Ja jos loppukauden onkin pois, niin aivan oikeasta joukkueesta otettiin. Kurjaa toki Miklikin itsensä puolesta.
Mees nyt siitä omalle hiekkalaatikolle. Se kuka vanhoja muistelee...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Eiköhän Virtanen pikkuisessa tunteen palossa ottanut vaan vähän ylimääräisiä uhriutumispisteitä tuolla loppukautta koskevalla kommentillaan Miklikistä. Kyynel.

Ja jos loppukauden onkin pois, niin aivan oikeasta joukkueesta otettiin. Kurjaa toki Miklikin itsensä puolesta.
Oliko sulla ihan asiaakin? Kurjaa tässä on myös,että tällaiset typerykset tulee tänne parkumaan vanhoja juttuja Miklikin loukkaantumisen varjolla.
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oliko sulla ihan asiaakin? Kurjaa tässä on myös,että tällaiset typerykset tulee tänne parkumaan vanhoja juttuja Miklikin loukkaantumisen varjolla.

Menikö ihon alle? Voi itku. En oikein tiedä mihin vanhaan juttuun tässä viitataan? Sen sijaan, jos tämän päivän taklaus olisi ollut törkeästi sääntöjen vastainen, löytyisi hyvä vertauskohta viime kaudelta. Mutta kun oli puhdas.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Menikö ihon alle? Voi itku. En oikein tiedä mihin vanhaan juttuun tässä viitataan? Sen sijaan, jos tämän päivän taklaus olisi ollut törkeästi sääntöjen vastainen, löytyisi hyvä vertauskohta viime kaudelta. Mutta kun oli puhdas.
Älä jaksa... Aikuinen ihminen ja tuollaista soopaa. Menes vaikka nukkumaan niin helpottaa, täällä Jyväskylässä on asiat ihan hallussa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Menikö ihon alle? Voi itku. En oikein tiedä mihin vanhaan juttuun tässä viitataan? Sen sijaan, jos tämän päivän taklaus olisi ollut törkeästi sääntöjen vastainen, löytyisi hyvä vertauskohta viime kaudelta. Mutta kun oli puhdas.
Oikeasta joukkuueesta otettiin, kerro miksi?ei se mun ihon alle mennyt, ihmettelen vain sun kommenttia Miklikin loukkaannuttua.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
HIFK:n logolla varustettu huppari päällä? Ensinnäkin Miklik vietiin paareilla ambulanssiin. Toisekseen se oli Finley jota kuvattiin.

Finley se nyt ei ainakaan ollut, mutta voi olla, että oli mainittu Tamminen. Huppareita en katsellut, kun telkkari oli mutella ja sivusilmällä aina välistä peliä vilkuilin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Turkulaisilla on viime päivinä ollut hienoja visiittejä JYP-osioon. Menisivät nyt viheltämään vaikka Bob Hopelle.

Aika paljon spekulaatioita täällä. Lähipäivinä varmaan kuullaan.
Ikävä juttu kaikenkaikkiaan. En pysty näkemään taklausta rikollisena. Enemmänkin kysyn, että miksi se kiekko siihen pelattiin?
 

pkettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Florida Panthers
Muuten voin olla jopa samaa mieltä, mutta näytä kiitos mulle se kyynärpää. Mulla kuva ruutu.fi, eikä siinä ainakaan pää osu kyynärpäähän vaan käsivarteen, olkäpään alle. Katso ohessa kuva.

Tuossa giffi josta ilmenee kyynärpään asema ennen ja jälkeen taklauksen. Vaikea sanoa tuosta kulmasta mihin kohti se osuu.
 

Liitteet

  • miklik-finley.gif
    miklik-finley.gif
    986,5 KB · kertaa luettu: 744

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Monien mielestä upeimpia suorituksia jääkiekossa on sellaiset taklaukset, joista vastustajan pitäisi kaiken järjen mukaan lähteä sairaalaan, mutta ilmeisesti varusteiden kaikkivoipaisuudella sitten selvitään ehjin nahoin. Mitä kovemmalla vauhdilla ja kovemmalla äänellä vastustaja kaatuu, sitä parempi. Monet ihailevat noita "vanhanajan kunnon avojään pommeja", ja tänään nähtiin yksi sellainen. Sitten sitä yritetään hidastusten avulla katsoa että oliko se puhdas pommi vai likainen pommi ja käytännössähän se on ihan sentistä kiinni, onko Finley sankari vai kriminaali. Kaikkia harmittaa miten Mikilikille kävi, mutta kaikki haluavat nähdä samanlaista lisää. Ja seuraavaksi he kommentoivat minulle, että mene katsomaan kaukalopalloa. Fyysisessä pelissä sattuu ja tapahtuu, sehän on selvä, mutta itse en vaan jaksa ihailla tuollaisia suorituksia, missä ollaan aivan hiuskarvan päässä sairaalasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös