Aleksi Valavuori – Espoo Unitedin monitoimimies

  • 51 641
  • 166
Suosikkijoukkue
KK
No juu, ja mainekin ottaa tuosta vielä lisäosumaa. Lähinnä ajattelin taloudellisesti, kun olen ollut sellaisessa käsityksessä, että eurot on parhaillaan tiukassa Valavuoren perheessä... (Jos siis on tehnyt diilin jonkun asianajotoimiston kanssa, että nämä hoitavat tappiokulut, mutta saavat isomman osuuden kakusta, mikäli voittavat.)
En oikein usko, että yskikään lakifirma tuollaista diiliä lähtisi tekemään mikäli asiasta kerran on mustaa valkoisella. Ja tuleehan tuosta casesta Valavuorelle varmasti kuluja, kun joutuu vapaa-aikaansa käyttämään tähän naurettavaan pelleilyyn. No jos on saanut kuvailemasi sopimuksen niin kulut toki jäävät suhteellisen pieniksi, mutta taloudellisesti Valavuori saanee turpaan, koska häntä tuskin enää palkataan moneenkaan seuraan. Uskoisin, että työllistymien vaikeutuu nyt merkittävästi ja täten tullee vaikeuttamaan hänen ja perheensä taloutta.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No jos on saanut kuvailemasi sopimuksen niin kulut toki jäävät suhteellisen pieniksi, mutta taloudellisesti Valavuori saanee turpaan, koska häntä tuskin enää palkataan moneenkaan seuraan. Uskoisin, että työllistymien vaikeutuu nyt merkittävästi ja täten tullee vaikeuttamaan hänen ja perheensä taloutta.
En tiedä mistä Valavuori on saanut idean lähteä oikeuteen, mutta ellei aloite ole tullut joltain "ambulanssin jahtaajalta", joka on nähnyt tapauksessa aineksia, niin näkisin tässä erittäin suuren riskin Valavuorelle. Varmaan joka tapauksessa on. Veikkaisin myös, että työllistyminen kotimaassa on jo käynyt erittäin vaikeeksi, ja siksihän se taisi siellä jenkkilän suunnallakin vierailla (ellen käsittänyt väärin - Se IKEA-taulukohu).
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Suomessa tuollaiset ambulanssinjahtaus -diilit taitavat olla aika harvinaisia. En ole koskaan törmännyt vastaavaan. Eli, että juristit ottaisivat palkkion esim. prosenttiosuutena saatavista korvauksista, mutta tappiokeissin kärsisivät nahoissaan. Mutta eikö Vallun (ex?)avovaimo ole juristi?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
En kyllä tiedä miten itsetuhoinen tai epätoivoisessa asemassa pitää lakifirman olla että lähtee tähän mukaan. Heikki Lampelan firmalla tosin taitaa mennä huonosti ja tuo julkisuudenhallintakin on miehellä mitä on.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
No juu, ja mainekin ottaa tuosta vielä lisäosumaa.
Samaa mieltä. Tämä episodi tuskin edesauttaa työllistymistä tulevaisuudessa. Maine on muutenkin aika kyseenalainen.. sitten vielä tämä.

Toisaalta Salonojan mukaan asiasta on tehty jokin paperi. Perinteitä kunnioittaen voisin kuvitella, että sopimuksessa on muitakin reikiä kuin niitä mapituksessa käytettäviä, joten eihän tästä koskaan tiedä.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Näen Valavuoressa paljon yhtymäkohtia kaikkien rakastamaan Juhani "Tami" Tammiseen. Molempien mielestä vain "minä" olen jotain, vain "minä" olen pätevä urheilun ammattilainen, vain "minä" tiedän urheilulajistani kaiken, minä-minä-minä...Molempia yhdistää myös se, ettei kukaan tahdo tarjota heille duunia. Kukaan ei jaksa kuunnella heitä aamusta iltaan. Vaikeita ihmisiä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Lähde Heikki Lampelan osallisuudelle asiaan?

Ihan puhdas vitsillä heitetty spekulaatio, pohjautuen siihen ettei Lampelan firmalla mene ihan kauhean hyvin+tykkää ison julkisuuden caseista.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Oli nyt tilanne mikä tahansa, Valavuori on suurin yksittäinen syy siihen, että Unitedilla on minkäänlaista näkyvyyttä valtamedioissa tällä hetkellä.

Valavuoren potkujakin seuranneessa keskustelussa niin United kuin ainakin yksittäinen sponsori saivat positiivista näkyvyyttä, kun tuomitsivat tämän lausunnot.

Unitedin kannalta kuitenkin lienee tällä hetkellä tärkeää se, että saa jotain medianäkyvyyttä - tuli se mitä kautta tahansa. Ja sitä Valavuori edelleen seuralle tuo.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oli nyt tilanne mikä tahansa, Valavuori on suurin yksittäinen syy siihen, että Unitedilla on minkäänlaista näkyvyyttä valtamedioissa tällä hetkellä.

Valavuoren potkujakin seuranneessa keskustelussa niin United kuin ainakin yksittäinen sponsori saivat positiivista näkyvyyttä, kun tuomitsivat tämän lausunnot.

Unitedin kannalta kuitenkin lienee tällä hetkellä tärkeää se, että saa jotain medianäkyvyyttä - tuli se mitä kautta tahansa. Ja sitä Valavuori edelleen seuralle tuo.
Olet oikeassa. Kävi tuossa casessa mitä tahansa niin seura hyötyy. Valavuoren homojutuilla tuoman näkyvyyden ostaminen esim. mainosajan muodossa olis maksanut huomattavasti enemmän.
 

Siniharmaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Olet oikeassa. Kävi tuossa casessa mitä tahansa niin seura hyötyy. Valavuoren homojutuilla tuoman näkyvyyden ostaminen esim. mainosajan muodossa olis maksanut huomattavasti enemmän.
Pieni salaliittoteoreetikko herää sisälläni. Ehkä se onkin Salonoja, joka maksaa Valavuoren oikeudenkäyntikulut. Tilannehan on win-win molemmille osapuolille. Allu pääsee otsikoihin ja EU saa ilmaista mainosta ja pääsee profiloitumaan seurana, jossa on nykyaikaiset arvot.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Pieni salaliittoteoreetikko herää sisälläni. Ehkä se onkin Salonoja, joka maksaa Valavuoren oikeudenkäyntikulut. Tilannehan on win-win molemmille osapuolille. Allu pääsee otsikoihin ja EU saa ilmaista mainosta ja pääsee profiloitumaan seurana, jossa on nykyaikaiset arvot.

En nyt oikein ymmärrä tuota logiikkaa, EU:han korjasi jo parhaan PR-hyödyn sanoutumalla irti Valavuoren twiitistä julkisesti ja laittamalla miehen pihalle. Oikeuscase nyt tuonee taas mieleen että: a) joko Salonoja ei osaa hoitaa tällaisia asioita oikein, jolloin syntyy mahdollisuus rahastaa oikeusjutulla tai b) Valavuori on vain idiootti.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
En nyt oikein ymmärrä tuota logiikkaa, EU:han korjasi jo parhaan PR-hyödyn sanoutumalla irti Valavuoren twiitistä julkisesti ja laittamalla miehen pihalle. Oikeuscase nyt tuonee taas mieleen että: a) joko Salonoja ei osaa hoitaa tällaisia asioita oikein, jolloin syntyy mahdollisuus rahastaa oikeusjutulla tai b) Valavuori on vain idiootti.

En yhtään ihmettelisi, että Unitedin tarjoamassa paperissa on ollut irtisanomisperusteena jotain tyyliin "toiminnalla aiheutettu taloudellinen haitta työnantajalle". Tällöin Unitedilla olisi käsittääkseni näyttövelvoite siitä, että tämä haitta on oikeasti toteutunut. Ja siis voi olla mikä tahansa konkreettisesti mitattavissa tai todettavissa oleva asia, ei välttämättä siis tuo esimerkissä oleva.

Jos tällaista selkeästi todettavissa olevaa toteutumatonta syytä ei ole, vetoaminen esimerkiksi siihen, että varoitus olisi pitänyt antaa ensin... en usko, että Allu tuohon lähtisi.

Kaukaa haettu salaliittoteoria taas olisi just Siniharmaan mainitsema skenaario, että Jussi on soittanut Allulle ja sanonut, että pitää päästä taas otsikoihin... ja ovat sitten keksineet tällaisen uutisen, josta sattumalta juuri Lempinen kirjoittaa ensimmäisenä. En väitä itse todellakaan mitään - olisi vaan aika koomista, jos näin olisi.
 

Siniharmaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
En nyt oikein ymmärrä tuota logiikkaa, EU:han korjasi jo parhaan PR-hyödyn sanoutumalla irti Valavuoren twiitistä julkisesti ja laittamalla miehen pihalle. Oikeuscase nyt tuonee taas mieleen että: a) joko Salonoja ei osaa hoitaa tällaisia asioita oikein, jolloin syntyy mahdollisuus rahastaa oikeusjutulla tai b) Valavuori on vain idiootti.
Niin, faktahan on kuitenkin se, että EU:sta ei ole julkaistu iltapäivälehtien tai hesarin sivuilla yhtään uutista, joka ei olisi liittynyt Valavuoreen, ensimmäisen sarjaottelun jälkeen. Tämä oikeusjuttu nostaa EU:n taas otsikoihin ja ihmiset saattavat jälleen muistaa, että kyseinen joukkue on olemassa. Itse oikeusjutun tuloksella ei ole niinkään väliä. Julkinen mielipide oli kuitenkin, että Valavuoren potkut olivat ansaitut, joten joko Valavuori häviää oikeusjutun ja saa mitä ansaitseekin tai Valavuori voittaa, jolloin Salonoja ja EU saa sympatiapisteitä "taistelussaan" homofobiaa vastaan.

Ihan selvyyden vuoksi. En siis itsekään usko, että mitään tämäntapaista kuviota on taustalla, mutta tulipahan vain ajatus mieleen.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pieni salaliittoteoreetikko herää sisälläni. Ehkä se onkin Salonoja, joka maksaa Valavuoren oikeudenkäyntikulut. Tilannehan on win-win molemmille osapuolille. Allu pääsee otsikoihin ja EU saa ilmaista mainosta ja pääsee profiloitumaan seurana, jossa on nykyaikaiset arvot.
Muuten ehkä joo, mutta mitä Valavuori hyötyisi tuosta? Ei ainakaan helpota työnhakua...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Itse oikeusjutun tuloksella ei ole niinkään väliä. Julkinen mielipide oli kuitenkin, että Valavuoren potkut olivat ansaitut, joten joko Valavuori häviää oikeusjutun ja saa mitä ansaitseekin tai Valavuori voittaa, jolloin Salonoja ja EU saa sympatiapisteitä "taistelussaan" homofobiaa vastaan.

Ja eipä kai tuossa tarvitse mihinkään oikeuteenkaan saakka mennä, kun vain todetaan jossain vaiheessa, että "pääsimme yhteisymmärrykseen ennen oikeudenkäyntiä: Valavuori pyytää anteeksi tymästi tekemäänsä kikkelinnäyttöään...".

Että silleen...
 

Kuuhinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Winnipeg Jets
Näen Valavuoressa paljon yhtymäkohtia kaikkien rakastamaan Juhani "Tami" Tammiseen. Molempien mielestä vain "minä" olen jotain, vain "minä" olen pätevä urheilun ammattilainen, vain "minä" tiedän urheilulajistani kaiken, minä-minä-minä...Molempia yhdistää myös se, ettei kukaan tahdo tarjota heille duunia. Kukaan ei jaksa kuunnella heitä aamusta iltaan. Vaikeita ihmisiä.

Naulaan kantaan. Tässä tuleekin juuri esiin tavallisen ihmisen ja narsistin ero. Tavallisella tai sinne päin olevalla järjenjuoksulla varustettu ihminen tajuaa, milloin on töpännyt ja milloin vain nöyrästi myöntää asioiden menneen perseelleen. Narsisti ei milloinkaan oikeasti voi löytää syytä itsestään (hetkellisesti se voidaan myöntää yleisesti, mutta eivät he sitä silti itse usko) vaan asiaa väännetään vaikka oikeutta myöten, vaikka kaikki (narsistia lukuun ottamatta) tajuavat ettei touhussa ole mitään pointtia tai mahdollisuutta voittaa. Ja Suomestakin löytyy asianajajan tittelillä kulkevia persläpiä, jotka ottavat näitä pöhköjä silti asiakkaakseen, saavathan he korvauksensa käy mitä tahansa. Pahoinpitelytapauksessa olin kerran todistajana, missä narsistiäijä pieksi vaimoaan eikä koskaan mielestään tehnyt mitään väärin, tuomarikin oli ihan mulkku, kun hänet tuomitsi (sanoi tämän oikeudenistunnossakin).

Eli lyhyenä yhteenvetona, tämä vähämielinen ei vaan tajua, eikä varmasti tule voittamaan oikeudessa, jos sinne asti koskaan eteneekään. Ikävää vaan, että pitää tuollaisen kihomadon kiikkua organisaationne perseessä. Lähtisi vaan pysyvästi sitä pahaa pitaansa mussuttamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös