Ex-Jokerit maailmalla

  • 1 275 988
  • 3 551
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Tim Stapleton siirtyy Moskovan Spartakiin.
 

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
2016-17 Färjestad BK SHL 20 1+3=4 -4
Ei tainnut olla noilla tehoilla olla vahvistus SHL:ssä.
Toivottavasti onnistuu Spartakissa. En olisi ottanut meille.
 

Jeffrey

Jäsen
Ties vaikka mies olisi itse halunnut lähteä. Hintalappu varmasti oli ihan kova, mutta käsittääkseni Kärppien tilanne ei ole kovin häävi. Ainuttakaan ottelua en ole nähnyt, enkä tiedä miten Niken kondis on kehittynyt tai ollut kehittymättä, mutta mies kuitenkin on edelleen pistekeskiarvolla ihan Kärppien parhaita. Toki tuolla tuntuu olevan meininki kuin Masan aikoina parhaimmillaan, ja pelaajaa tuppaa sisään ja lentää ulos sen minkä ulko-oven kapasiteetti antaa periksi.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Faija juuri delannut, vaimoon etäsuhteessa ja joukkue aivan sekaisin kaikilla mittareilla mitattuna. Noissa olosuhteissa ei onnistuminen ole varmasti helpoin mahdollinen hoidettava asia, ja Kärpät nyt päätyi tuohon ratkaisuun. Varmasti tilannetta helpotti se, että Hagman tuskin oli ihan mailapalkalla pelaamassa ja nykyisellään Kärpät ei kovinkaan montaa pudotuspeliottelua voi budjetoida. Jos kondis noin muutoin on kohdallaan, niin uskon Hagmanin olevan vielä hyvä pelaaja Liigaan. Parempi kuin potkuista voisi päätellä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei siinä tai tuossa ole mitään häpeämistä jos ura jää tuohon. Eiköhän ne karkkirahat ole jo tienattu.

Varmasti olisi vielä hyvä lisä joukkueeseen Sport/Jukurit/Kookoo/ akselilla.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Melko kelju ilta Larsenilla... tuosta

Julman näköinen oli tuo putoaminen ja vielä ikävämmältä näytti, kun porukan luistimet kolhivat tajuttoman Larsenin päätä ennen Markus Granlundin suojelemaan tulemista. Kuitenkin on sanottava, että Hallin taklaus on täysin puhdas. Larsen unohti tuossa olevansa jääkiekko-ottelussa. Pää alhaalla eikä minkäänlaista ideaa siitä, että Hall on tulossa vaikka se oli nähtävissä jo paljon ennen kuin Philip sai kiekon. Iso sääli, toivottavasti kuntoutuu!

Edit. Tästä Sportsnetin sivuille, jossa hyvä teksti aiheesta ja paljon kertova GIF: Should Taylor Hall get suspended for hit on Philip Larsen? - Sportsnet.ca
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Karmea taklaus suoraa päähän ja valot pois. Toki ei yrittänyt moista, mutta kokoero tekee joskus tepposen. Helppo ennustaa pitkää saikkua. Toivottavasti olen väärässä.

Pieni haaveellinen hetki: Olisiko pakkiosasto kunnossa, jos olisi sekä Genoway että Larsen?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ruma taklaus vaikka olisikin ollut puhdas jos Larsen ei olisi luistellut katse kiekossa. Hallilla oli aikaa nähdä, ettei Larsen tiedosta koko taklausta ja silti veti täysillä loppuun ja olkapää suoraan päähän.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Hall ei tee tuossa yhtään mitään väärin. Ei ota lisää vauhtia, ei hyppää, ei ojenna mitään vartalonosaa kohti Larsenia, vaan vain kääntää kylkeä kohti kontaktia ja ojentaa kätensä suoraksi alaspäin. Mitä Hallin olisi pitänyt tehdä? Tuossa ei ehdi väistämäänkään ja toisaalta Larsen lähti kiekon kanssa pää nännien korkeudella ja ennen kaikkea pää edellä katsomatta eteenpäin. Noin ei voi pelata jääkiekkoa! Valot sammuvat sata kertaa sadasta jos noin tekee. Hall ei saanut tilanteesta rangaistusta eikä hänen pidä jatkoseuraamuksiakaan kärsiä. Vastuu on täysin Larsenin.

Siitä huolimatta tietysti toivon parasta Larsenille.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan näissä vastaavissa tilanteissa nähty taklaajan vetävän liinat kiinni.
Mutta joo. Ei tuosta kuulu jatkoseuraamuksia. Liigassa olisi 10 peliä kakkua ja poliisitutkinta.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Olisi voinut ja ehtinyt hiljentää. Veti täysillä, vaikka näki, että Larsen oli täysin sokkona. Kiva vakuutella itselleen "Puhdas taklaus", jos Larsenin ura loppuu tuohon tööttiin. Hallin historiaa en viitsi ruveta kaivelemaan, mutta jos sitä on, vaikuttaa sekin jotain. Vastustajan kunnioitus ainakin tuossa loistaa poissaolollaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Veti täysillä, vaikka näki, että Larsen oli täysin sokkona.
Vastustajan kunnioitus ainakin tuossa loistaa poissaolollaan.
Molempiin sama vastaus: höpö höpö. Jos tuon katsoo normaalinopeudella, huomaa, ettei Hall todellakaan, missään tapauksessa "vedä täysillä". Hän tulee itse asiassa aika pienellä nopeudella, eikä ota potkuja ennen kontaktia. Vastustajan kunnioituksesta nimenomaan kertoo se, ettei Hall tehosta iskuaan mitenkään, vaan ehtii jopa hieman pienentää taklauksensa kovuutta muuttamalla asentoaan, kun huomaa Larsenin toikkaroivan täysin turvallisuutensa unohtaneena. Se, että Larsenilta lähti taju kankaalle ei ole osoitus mistään ylikovasta pommista, sillä jos jääkiekkoilija tulee tuollaisessa tilanteessa pää noin alhaalla ja ensimmäisenä, taju lähtee aina.

Fakta on siis se, että Larsen pelaa tilanteen niin, että kaikki vastuu on hänellä.

Kiva vakuutella itselleen "Puhdas taklaus", jos Larsenin ura loppuu tuohon tööttiin.
Sillä, loppuuko Larsenin ura tuohon ei ole mitään tekemistä sen kanssa oliko taklaus puhdas. Tämän nyt ainakin luulisi olevan aivan itsestään selvää.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sillä, loppuuko Larsenin ura tuohon ei ole mitään tekemistä sen kanssa oliko taklaus puhdas. Tämän nyt ainakin luulisi olevan aivan itsestään selvää.
Ymmärsit tämän väärin, tai ainakin itse ymmärsin eri tavalla. Eipä itellä ainakaan olisi hyvä fiilis, jos lanaisin jonkun (vaikkakin sitten puhtaasti), ja tämä henkilö ei kykenisi sen jälkeen pelaamaan enää jääkiekkoa. Larsenin vika tottakai, pää pystyyn.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ymmärsit tämän väärin, tai ainakin itse ymmärsin eri tavalla. Eipä itellä ainakaan olisi hyvä fiilis, jos lanaisin jonkun (vaikkakin sitten puhtaasti), ja tämä henkilö ei kykenisi sen jälkeen pelaamaan enää jääkiekkoa.
Niin joo. En mä Hallin puolesta puhunut. Veikkaan, että se on soittanut tai tulee soittamaan Larsenille ja puhuvat asiat halki, poikki ja pinoon. Hall ei vaikuta sellaiselta tyypiltä, joka haluaisi kanssapelaajilleen mitään muuta kuin hyvää. Ja uskon kyllä, että Larsen pystyy uraansa jatkamaan.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Larsen levytteli pitkään jäällä ja ei kauheesti antanut merkkejä tajunnan palautumisesta paareillakaan. Uran loppu on ihan yhtä realistinen vaihtoehto kuin pitkä saikku. Nopea paluu olisi todella iloinen yllätys.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
...Sillä, loppuuko Larsenin ura tuohon ei ole mitään tekemistä sen kanssa oliko taklaus puhdas. Tämän nyt ainakin luulisi olevan aivan itsestään selvää.
En sitä kyllä väittänytkään. Yritin vain kuvitella sitä kaikkein pahinta skenaariota, joka aina on mahdollinen näissä blindside-taklauksissa. Ja olen nähnyt monta kertaa, että taklaaja on tuollaisessa tilanteessa lyönyt liinat kiinni, ja/tai kääntänyt kyljen taklattavaan. En väitä, ettei taklaus olisi puhdas, vaan että sen olisi voinut jättää tekemättä. Olen jo vanha ja pehmennyt kiekonseuraaja, joten sekin vaikuttaa mielipiteeseeni.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Olen jo vanha ja pehmennyt kiekonseuraaja, joten sekin vaikuttaa mielipiteeseeni.
Sen toki sallin sinulle, en mä sillä.

Mitä tulee vielä tuohon vauhdin hiljentämiseen/liinojen kiinni vetämiseen, niin GIFistä huomaa, kuinka Hall kääntää oikean jalkansa jarruttavaan asentoon ennen kontaktia. Samoin muuten Larsen ottaa itse pari potkua kiekollisena (kohti Hallia), mikä edelleen varmasti viestitti Hallille, että Larsen olisi ollut hänestä tietoinen. Ei ollut, ja jälki oli karmeaa, mutta Hallilla oli tilanteessa varsin vähän tehtävissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös