NHL17 – yleinen keskustelu

  • 250 869
  • 898

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Be a Prota pelailen pakilla ja on hiukan raskasta saada tyo puolustustavpite pysymään vihreänä. Viime pelissäkin taisi olla 4 taklausta, 5 blokkia ja lisäksi kiekonriistoja, mutta kaksi siniviivakutia meni blokin läpi maaliin ja se oli sit siinä kun miinukset tuli "tuplana" koska valmentajan tavoite oli olla päästämättä maalia.
 

TBL

Jäsen
Miksi muuten BeAPro:ssa otettiin jossain vaiheessa ne toimittajien kysymykset yms mielestäni mukavat jutut pois?
Samaten ne valmentajien/omistajan tavoitteet tyyliin "Haluan sinun tekevän 25 maalia tällä kaudella." Lähtivät jossain vaiheessa kaikessa hiljaisuudessa pois.

Vai onko tämä taas tätä perus-EA:ta, että otetaan joitain ominaisuuksia välillä pois ja tuodaan ne muutaman vuoden päästä takaisin "uusina siisteinä juttuina"?

Juurikin näin. Tuo kyseinen 'Live the Life'-pelimuoto hävisi uudelle konsolisukupolvelle siirtyessä. Taitaa olla kuitenkin PS3 ja X360 Legacy-versioissa edelleen?
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Hei te minua viisaammat, voitteko auttaa?

Ollaan EASHL-joukkueen kesken pelaamassa 1vs1-online-turnausta ja alkusarjan pelit ovat jo loppusuoralla. Yhden kaverin kanssa ei vaan pelit lähde käyntiin ei sitten millään. Muiden kanssa onnistuu, mutta yhden ei. Tämä kaveri asuu vielä fyysisesti lähimpänä kaikista mahdollisista (n. 200 metrin päässä). Jos teemme ryhmän, jossa ovat pelkästään me kaksi, puhe katkeilee ja kuulen hänen joka viidennen sanansa.

Eli vaikuttaisi joltain verkkoasetuksilta, mutta mitkä vaikuttavat tuolla tavalla? Ja tosiaan hän saa pelattua oikein hyvin muita vastaan ja minäkin saan pelattua muita vastaan.
 

Granny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild #64 & #11
Hei te minua viisaammat, voitteko auttaa?

Ollaan EASHL-joukkueen kesken pelaamassa 1vs1-online-turnausta ja alkusarjan pelit ovat jo loppusuoralla. Yhden kaverin kanssa ei vaan pelit lähde käyntiin ei sitten millään. Muiden kanssa onnistuu, mutta yhden ei. Tämä kaveri asuu vielä fyysisesti lähimpänä kaikista mahdollisista (n. 200 metrin päässä). Jos teemme ryhmän, jossa ovat pelkästään me kaksi, puhe katkeilee ja kuulen hänen joka viidennen sanansa.

Eli vaikuttaisi joltain verkkoasetuksilta, mutta mitkä vaikuttavat tuolla tavalla? Ja tosiaan hän saa pelattua oikein hyvin muita vastaan ja minäkin saan pelattua muita vastaan.
Todennäköisesti kyseisellä kaverilla on nat3. Tämä aiheuttaa yleensä sen että peliin liittyminen epäonnistuu
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Todennäköisesti kyseisellä kaverilla on nat3. Tämä aiheuttaa yleensä sen että peliin liittyminen epäonnistuu
Mjuu, olisikin ongelma pelkästään liittymisessä, mutta saadaan kuitenkin peli käyntiin asti. Joukkueen valitseminen jäätyilee, mutta joukkueen saa kärsivällisyydellä valittua.

Tuo ryhmässä juttelukin on outoa, koska se periaatteessa onnistuu (ja onnistuu täydellisesti aina silloin, kun on joku kolmas samassa ryhmässä), eikä mitään NAT-rajoituksen ilmoitusta tule.

Ongelmaa ei siis tosiaan ole hänen ja muiden pelaajien välillä eikä minun ja muiden pelaajien välillä.
 

Naavaparta

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers
Aloittelin huvikseni Be a Pro:n sentterillä. Jalustana siis ps4. Miten menen vaihtoon pelikatkon aikana? Kun peli on käynnissä, ympyrää painamalla mutta jos vaikka veska peittää ja pelaaja piiputtaa niin ei muuta kuin jatketaan. Sitten itketään ylipitkistä vaihdoista. En vain osaa.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Be a Pro:sta: onko normaalia, että junnusarjassa kiekko karkaa pienenkin mailanliikkeen johdosta lavasta? Monta läpiajoa olen mokannut sillä, että kiekkoa ei ole voinut liikuttaa rauhassa ilman, että kiekko karkaa lavasta. Jos vain kertaalleen siirtää lusikkapuolelta rystylle tai toisinpäin, niin sitten mokke on aina edessä. Rankkarikisoissakaan ei maaleilla mässäillä, kun harhauttaminen ei onnistu. Onko tämä kiinni vain slidereista vai helpottuuko kiekonkäsittely uran edetessä? Onhan se tietty realistisempaa, kun ei joka pelissä verkko heilu kuten NHL16:ssa, mutta vähän se myös rasittaa, ettei mitään pysty tekemään. Ketjukaverit ovat sentään samaa tasoa kuin 16:ssa, eli aivan hyödyttömiä.

Mahtaakohan se vaikuttaa, että olen pelannut Be a Pro:ta niin, että simuloin kaksi ekaa erää ja pelaan itse vain kolmannen? Teen samaa Be a GM:ssä, kaudet menevät nopeammin ja pystyy sentään vähän vaikuttamaan lopputuloksiin. Joskus on mukava kääntää maalin tai parin tappio voitoksi. Joskus sitten käy toisinpäin.

Enimmäkseen tässä(kin) versiossa on kuitenkin tullut väännettyä EASHL:ää. Se sentään sujuu paremmin kuin Be a Pro. NHL16:ssa oli työn ja tuskan takana saada edes yksi 1. divisioonan mestaruus. 17:ssä on niitä tähän mennessä tullut jo kaksi, eikä ykkösestä putoaminen hetkeen näytä todennäköiseltä. Omia statseja en tarkkaan muista, mutta ppg taitaa olla noin 2,2.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
On kyllä pelin suurinta syöpää nämä sankarit jotka eivät näköjään osaa tehdä maaleja muuten kuin hyökkäyspään aloituksessa sitominen jonka jälkeen laiturilla säbäranteella etukulmaan. Jos häviät aloituksen niin tuota on mahdotonta enää estää kun omat pelaajat jäätyvät täysin paikalleen eikä yksikään molari ota noita kiinni. Ymmärtäisin tuon käyttämisen ehkä jossain yhden maalin tappioasemassa pelin viimeisellä minuutilla mutta ei todellakaan jatkuvasti.
 

WhySoSerious

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
On kyllä pelin suurinta syöpää nämä sankarit jotka eivät näköjään osaa tehdä maaleja muuten kuin hyökkäyspään aloituksessa sitominen jonka jälkeen laiturilla säbäranteella etukulmaan. Jos häviät aloituksen niin tuota on mahdotonta enää estää kun omat pelaajat jäätyvät täysin paikalleen eikä yksikään molari ota noita kiinni. Ymmärtäisin tuon käyttämisen ehkä jossain yhden maalin tappioasemassa pelin viimeisellä minuutilla mutta ei todellakaan jatkuvasti.

Laita aloitusryhmitys agressiiviseksi ja aloita vielä varmuuden vuoksi kämmenellä suoraan taaksepäin.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
@Andji tsekkaa tän ketjun sivu 21 ja käyttäjänimimerkki @Teloch viesti ja säädä asetuksista sliderit vähän tuon mukaan. Eli surutta just nuo kiekon menetykset luistellen pois yms. Ite pelaillu uraa pakkina ja peli parani kertaheitolla kun laitoin orjallisesti nuo mitkä tuolla on, ehkä jotain vähä hierottu. Maalivahtien säätöihin en puuttunut itse.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
@Andji tsekkaa tän ketjun sivu 21 ja käyttäjänimimerkki @Teloch viesti ja säädä asetuksista sliderit vähän tuon mukaan. Eli surutta just nuo kiekon menetykset luistellen pois yms. Ite pelaillu uraa pakkina ja peli parani kertaheitolla kun laitoin orjallisesti nuo mitkä tuolla on, ehkä jotain vähä hierottu. Maalivahtien säätöihin en puuttunut itse.
Kiitos, pitää kokeilla heti kun pystyy!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
On kyllä pelin suurinta syöpää nämä sankarit jotka eivät näköjään osaa tehdä maaleja muuten kuin hyökkäyspään aloituksessa sitominen jonka jälkeen laiturilla säbäranteella etukulmaan. Jos häviät aloituksen niin tuota on mahdotonta enää estää kun omat pelaajat jäätyvät täysin paikalleen eikä yksikään molari ota noita kiinni. Ymmärtäisin tuon käyttämisen ehkä jossain yhden maalin tappioasemassa pelin viimeisellä minuutilla mutta ei todellakaan jatkuvasti.

Kutakuinkin juurikin näin.... V*tuttaa noi oman joukkueen pelaajat jotka tuntuvat vaan haaveilevan siellä kentällä. Muutenkin logiikka tässäkin versiossa on ihan koominen. Maalivahti voi jököttää vaan paikallaan vaikka kiekko on siinä metrin päässä. Ja maalin teet kyllä aina kunhan löydät sopivan kikan....
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
On kyllä pelin suurinta syöpää nämä sankarit jotka eivät näköjään osaa tehdä maaleja muuten kuin hyökkäyspään aloituksessa sitominen jonka jälkeen laiturilla säbäranteella etukulmaan. Jos häviät aloituksen niin tuota on mahdotonta enää estää kun omat pelaajat jäätyvät täysin paikalleen eikä yksikään molari ota noita kiinni. Ymmärtäisin tuon käyttämisen ehkä jossain yhden maalin tappioasemassa pelin viimeisellä minuutilla mutta ei todellakaan jatkuvasti.

Itse laitan lähes aina omanpään aloituksissa taktiikan agressiiviseksi. Ainakin itsellä se on auttanut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Noihin sitomis ja työntämisiin toimii 95% tehokkuudella aloitus kämmenelle.

Tuossa taannoin pelasin ykkösdivaria ja vastustaja teki jokaisessa aloituksessa tuon työntämisen, tai siis yritti tehdä. Ei muuta kuin kämmenelle aloitus ja voitin KAIKKI aloitukset pelissä. Meinasi jo käydä sääliksi tätä vastustajaa, mutta en viitsinyt viestiä laittaa, että etkö tajua että voitan kämmenelle kaikki, jos yrität työntää. Antaa toisen hinkata sitten.

Toki fiksummat kaverit osaa vaihdella tyyliään ja vaikka olisikin se rystyaloitus tulossa, niin saattavatkin nostaa mailaa eivätkä vain työntää. Silti tuo kämmenaloitus vastustajan rystyä vastaan on yleensä etenkin omassa päässä ihan fiksua.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Missä Patrik Laine luuraa? Vaikka tekee ohjelmistopäivityksen (NHL 2017, PS4), ei vaan löydy kokoonpanosta. Kysymykseni on varmasti helvetin typerä, mutta vastausta odottelee 6-vuotias pikkupoika lähes tippa linssissä eli jos haluatte hyvän mielen auttakaa kiitos!
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Missä Patrik Laine luuraa? Vaikka tekee ohjelmistopäivityksen (NHL 2017, PS4), ei vaan löydy kokoonpanosta. Kysymykseni on varmasti helvetin typerä, mutta vastausta odottelee 6-vuotias pikkupoika lähes tippa linssissä eli jos haluatte hyvän mielen auttakaa kiitos!
Itellä se ainakin Winnipegistä löytyy. Hae kokoonapanoille päivitys niin sillä tulee. Löytyy siis muokata jne, sit aktiivnen kokoonpano ja sieltä uusin.

Tämä ulkomuistista
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Itellä se ainakin Winnipegistä löytyy. Hae kokoonapanoille päivitys niin sillä tulee. Löytyy siis muokata jne, sit aktiivnen kokoonpano ja sieltä uusin.

Tämä ulkomuistista

Kiitti todella paljon, sain pelittämään ja Patrikin rosteriin! Näkisitpä pojan naaman nyt, kerroin että Baloun ratkaisi ongelman ja Lone Wanderer tuki ratkaisua. Juuri tuolta polulta löytyi ratkaisu, olen itse Pentium-sukupolven senioreja, ajalta jolloin änäriä taottiin näppiksellä ja vaikka pleikkaakin tullut pelattua ei ole rostereilla ollut muuta väliä kuin että ovat sinne päin. Sitten tuli Patrik Laine ja muutti tämänkin asetelman.
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Omassa Nhl 17 Laine löytyi Tapparan rosterista, kuten myös Puljujärvi ja Aho Kärpistä
Edit: Vaatii tosiaan kokoonpanon päivittämisen, että on kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Laineesta puheenollen. Pelaan Franchise Modea Philadelphialla ja muutama päivä takaperin oli Jetsiä vastaan matsi. Laine iski kauden 12:sta osuman meitsin verkkoon ja on maalintekijätilastossa erittäin korkealla (taisi olla neljäs jos oikein muistan). Harvinaisen tarkka yhtäläisyys pelin ja todellisuuden välillä.
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Osaatteko franchise moden pelaajat kertoa onko mitään tehtävissä, kun olen Nolan Patrickin varannut ja pelaa nyt sopimuksen viimeistä kautta, eikä ole kehittynyt ensimmäisen vuoden jälkeen juuri yhtään. Rooli on 2 ketjun hyökkääjä ja olen häntä peluuttanut melkein joka ketjussa ja hyvien pelikavereiden kanssa.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osaatteko franchise moden pelaajat kertoa onko mitään tehtävissä, kun olen Nolan Patrickin varannut ja pelaa nyt sopimuksen viimeistä kautta, eikä ole kehittynyt ensimmäisen vuoden jälkeen juuri yhtään. Rooli on 2 ketjun hyökkääjä ja olen häntä peluuttanut melkein joka ketjussa ja hyvien pelikavereiden kanssa.

Itselläkin jumittaa pari pelaajaa, mutta käytännössä itsellä toiminut että yksinkertaisesti antaa enemmän peliaikaa. Ehlers pelasi itsellä kauan 2. ketjussa eikä kehitystä tullut vuodessa tai kahdessa, siirsin 1. ketjuun ja nopeasti kehittyi 85->86. Laine pelannut lähes poikkeuksetta 1. ketjussa alusta asti ja kahden kauden jälkeen 88.
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itsekin Winnipegissä olen niin Laine ja Patrick ovat olleet kyllä pettymyksiä. Laine näyttää jämähtäneen 86 ja Patrick 84 kokonaisuuksiin. Vastapainoksi Trouba 91, Morrisey 90, Scheifele 91 ja Ehlers 90 kokonaisuuksilla.
Olen jo harkinnut Laineen kauppaamista, kun vielä jotain arvoa on
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Mä tykkään kyllä tästä pelistä tosi paljon! Hienoo tuntee ittensä oikeesti paskaks pelaajaks :) Franchise modee Duckseilla vedän ja n.30 peliä pelattu. Taidan olla koko sarjan viimeisenä ja 14 pistettä villiin korttiin. Puolustusta ei oo helpoks tehty ja tuntuuki, että pienikin ohjaimen puristamatta jäättäminen näkyy heti taululla :)

I LOVE THIS GAME!
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Näytti tulleen uusin päivitys peliin... mitä uutta tuli mukanaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös