KalPan valmennus ja pelitapa 2017–2018

  • 89 124
  • 302
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse näen tuon seikan, että Sami houkuttelee tänne helpommin pelimiehiä kuin Virta, yhtälön melkeinpä tärkeimpänä asiana. Vuosia ollut jo tarinoita että Virran takia tänne ei kukaan enää tule ja ei savua ilman tulta varmaan näissäkään jutuissa. Jos ja kun tuohon tulee hyvä tiimi Samin ympärille niin olen kyllä valmis antamaan mahdollisuuden tämän kuvion kokeiluun. Viime kauden A pelit oli pirtsakkaa peliä ja edustus on tällä kaudella jatkanut sillä linjalla. Joten kaiken jääviyden ja muun keskustelun jos unohtaa hetkeksi niin tässä voi olla myös mahdollisuuksia.

Myös se että KalPa voi naarata tänne valtakunnan lupaavia junnuja samistatuksella voi olla hyvä juttu. Kukapa ei nyt lähes tuhatkunta änäri peliä pelanneen konkarin valmennukseen haluasi lähteä. Enkä puhu nyt Playstation peleistä.

Ja jospa tosiaan Sami haluaa panostaa myös pelaajiin ensi kaudella vähän enemmän...tämän kauden aloitus ainakin mahdollistaa sen ettei kukkaron nyöriä enää kiristetä.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Minäkin olen unohtanut jo mm. Risto Kermisen.

Risto Kerminen otti vapaaehtoisesti isossa kusitynnyrissä uivan kriisijoukkueen valmentamisen jota pestiä kukaan muu ei huolinut, laittoi siihen omaa rahaansa menemään saatanallisen määrän kenenkään pyytämättä, ja turvasi sen että jonkinlainen KalPa säilyi senkin jälkeen kun liigasta oli pudottu.
Joukkueen esitykset ja materiaali oli sellainen, ettei siitä kukaan olisi saanut enempää irti siinävaiheessa kuin Kerminen sai.
Itse ei viitsi kusta niiden päälle joita saadaan kauan jälkeenpäin kiittää siitä, että ylipäätään KalPa- niminen joukkue on edes olemassa, jos ukko tulee vastaan tarjoan helevetin ison tuopin kiitokseksi yhteisen asian puolesta uhrautumisesta.

Mitä Samiin tulee niin Sami on sama kuin lompakko, eli lompakko on sama kuin KalPa. Siinä on tarpeeksi kattava selitys asiassa : D

Edit. Näkyy olevan tämä 90-luvun lopun yleinen KalPa- tietämys samaa linjaa ihmisillä kuin että Alexander Kuzminski oli muka KalPa suuria floppeja, joukkueen vuosimallia 1998-99 yksi paras pelintekijöistä : D
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
No YLE:llä hän ainakin itse sanoo, että "minun pitää jäävätä itseni tietyissä asioissa".
Varmasti rooli hallinnon puolella vähenee mutta lopullinen sana on varmasti Kapasella.

Laukkanen, Laukkanen, Laukkanen..
Meinasitko, että tekipä KalPa miten hölmöjä päätöksiä tahansa, niin se on OK, koska Jari Laukkanen? Alkaa mennä touhu sulla jo monomaaniseksi tuon yhden ihmisen kanssa. Unohtaisit jo hyvä mies sen Laukkasen. Minäkin olen unohtanut jo mm. Risto Kermisen.
Ei todellakaan mutta jo nyt Kapasen näytöt liigajoukkueessa ja siinä miten pelaaminen on muuttunut verrattuna viime kauteen on merkki siitä, että Kapasella on annettavaa myös tällä tasolla valmentajana.
Toki ensi kaudella hänellä on täysi vastuu niin tilanne toki osaltaan muuttuu.
Ei minulla oli mitään Kermistä vastaan hän teki niillä resursseilla hyvää jälkeä mutta Laukkanen floppasi täysin kun muistaa millainen materiaali oli käytössä.
 

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
KalPanen
Näin Nupen leiristä kirjoittavana luulen, että uskotte minun tietävän, minkätyyppisiä ajatuksia Sami Kapasen päätös herättää. Varmasti on paneutumista asioihin , varmaan intohimoakin. Mutta kyllähän se pelottaa, että näkemys jää kapeaksi ajan kanssa. Ei välttämättä, mutta se mahdollisuus on iso, kun on ehdoton valta asioihin. Onneksi on ollut hyviäkin, valistuneita itsevaltiaita. Onnea ei uusiin vaan vanhoihin tuuliin!
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Varmasti rooli hallinnon puolella vähenee mutta lopullinen sana on varmasti Kapasella.

Ei todellakaan mutta jo nyt Kapasen näytöt liigajoukkueessa ja siinä miten pelaaminen on muuttunut verrattuna viime kauteen on merkki siitä, että Kapasella on annettavaa myös tällä tasolla valmentajana.
Haluttu muutos on siis tapahtunut.

Enpä kyllä ole ikänään nähnyt kuopiolaisten suhtautuvan yhtä optimistisesti tulevaan päävalmentajaan, jonka kokemus valmentamisesta on tässä:

- 1 kausi A-junioreiden päävalmentajana
- puoli kautta Liigajoukkueen kakkosvalmentajana

Täällä on esitetty perusteluja, kuten "Sami on täysiverinen ja tavoitteellinen urheilumies", sekä "yli 1000 änäripelin kokemus". Esimerkiksi Esa Tikkasella olisi näiden kriteerien pohjalta n. 50% paremmat eväät olla hyvä Liiga-valmentaja.

visiiri kirjoitti:
Risto Kerminen otti vapaaehtoisesti isossa kusitynnyrissä uivan kriisijoukkueen valmentamisen jota pestiä kukaan muu ei huolinut, laittoi siihen omaa rahaansa menemään saatanallisen määrän kenenkään pyytämättä, ja turvasi sen että jonkinlainen KalPa säilyi senkin jälkeen kun liigasta oli pudottu.
Joukkueen esitykset ja materiaali oli sellainen, ettei siitä kukaan olisi saanut enempää irti siinävaiheessa kuin Kerminen sai.
Itse ei viitsi kusta niiden päälle joita saadaan kauan jälkeenpäin kiittää siitä, että ylipäätään KalPa- niminen joukkue on edes olemassa, jos ukko tulee vastaan tarjoan helevetin ison tuopin kiitokseksi yhteisen asian puolesta uhrautumisesta.

Jani82 kirjoitti:
Ei minulla oli mitään Kermistä vastaan hän teki niillä resursseilla hyvää jälkeä mutta Laukkanen floppasi täysin
Kerminenhän laitettiin valmentajaksi, koska teejiinä jätti kaikki hommat hoitamatta ja sai käytännössä kenkää. En silti jaksa nyt enää enempää muistella vanhoja KalPan virheitä ja varsinkaan käyttää niitä perusteluksi sille, että pitäisi tehdä uusia.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Minulla on hyvä fiilis tästä uudesta kaverista. Oikeastaan paras valmentajauutinen sitten Jan Neliban tulon. Uskon Samin tuoneen jo tälle kaudelle sitä kuulua "haluttua muutosta". Kapanen on aina asettanut vaatimustason itselleen hyvinkin korkealle. En usko, että päävalmentajaksi tulonsa jälkeen tuo ominaispiirre olisi mihinkään muuttumassa. Jos homma ei sitten lopulta toimikaan, Sami ymmärtänee siirtyä muiden seuralegendojen kaveriksi toimiston puolelle. Tämä skenaario ei tosin nyt ole ainakaan minulla päällimmäisenä mielessä.
 

Spuddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, littipeukku IPK:lle, KuPS
Taisi Nazarov jo allekirjoittaa sopimuksen KHL:ään ja mitä lie Summanenkin tekee. Onhan näitä joka lähtöön ja pettyneitä sen mukaan.
 

Bondarev

Jäsen
" - Luulen, että kohdallani voi olla vähän haastavaa olla liigavalmentajana KalPan omistajuuden kautta. Se voi luoda sellaisen yhtälön, joka ei välttämättä olisi organisaatiolle kovin suosiollinen." Sami Kapanen 24.10.2015

Vuoden sisällä tapahtunutta : keväällä mukaan valmennustiimiin ja sitten vuosi tuosta lausunnosta tekee itselleen päävalmentaja sopimuksen.
Ihan sama mitä Kapaset puhelee, koska tekojen kanssa niillä ei näytä olevan mitään yhteyttä.

" - Olen erittäin otettu valinnasta ja innoissani tulevasta päävalmentajapestistäni, Sami Kapanen kommentoi."

:D
 
Viimeksi muokattu:

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
" - Luulen, että kohdallani voi olla vähän haastavaa olla liigavalmentajana KalPan omistajuuden kautta. Se voi luoda sellaisen yhtälön, joka ei välttämättä olisi organisaatiolle kovin suosiollinen." Sami Kapanen 24.10.2015

Vuoden sisällä tapahtunutta : keväällä mukaan valmennustiimiin ja sitten vuosi tuosta lausunnosta tekee itselleen päävalmentaja sopimuksen.
Ihan sama mitä Kapaset puhelee, koska tekojen kanssa niillä ei näytä olevan mitään yhteyttä.

" - Olen erittäin otettu valinnasta ja innoissani tulevasta päävalmentajapestistäni, Sami Kapanen kommentoi."

:D
Hmm...

*nauraa maha hytkyen*
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Meillon sitten varmaan nahkiksen kanssa ollu ihan eri Kermiset mitä on seurattu. Risto kun puhisi niiden talousongelmien kanssa ensin ittensä kaljuksi raapien miten selvitä hengissä, ja sitten menetti omaa rahaa kunnon kasan seuran konkassa, auttoi kuitenkin eteenpäin omana aikanaan joukkuetta.
Pidetään vaan kumpikin oma kaunis kuvamme asiassa, soppiihan tuo. : D

Sami eli siis itse asia, tässä on sen lompakon venytyksestä selvästi kysymys: Eihän sitä koskaan tiijä jos vaikka menis parempi kun 1999.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Kermistähän ei erotettu toimitusjohtajan paikalta vaan hän erosi, koska alkoi hoitaa päävalmentajan tehtävää päätoimisesti. Ensin hänen piti olla vain katsomovalmentajana ja hoiti väliaikaisesti päävalmentajan pestiä Keinäsen kanssa Härkälän erottamisen jälkeen, mutta jatkoi sitten kuitenkin päävalmentajana ja Härkälä tuli vielä takaisin valmennusryhmään, koska sitä vaadittiin. Katsottiin ettei Kerminen voi olla päävalmentaja ja toimitusjohtaja samanaikaisesti. Päävalmentajuus vaatii päätoimisuutta. Näin muistelisin. Se oli aika sekavaa aikaa. Taishan Kerminen omaa rahaansakin siihen touhuun pistää.

Mielestäni Kapanen päävalmentajana kääntyy kuitenkin enemmän plussan puolelle kuin miinuksen. Ehdottomasti. Hänellä on kaikki motivaatio liidata joukkue menestykseen kentällä päävalmentajana, koska siitä pääomistaja Kapanen pitäisi aivan suunnattomasti. Ja päinvastoin, jos menee päävalmentaja Kapasella vihkoon, niin pääomistaja Kapasen kukkaro ei tykkää.
Kapanen vaati itseltään paljon pelaajana ja uskon, että vaatii myös valmentajana ja on tavoitteelllinen ja uskon myös hänen itsekriittisyyteensä, jos menee päin seinää, ettei väkisin roiku pestissään, että "mutta kun minä haluan olla pääkoutsi!" Hän vaikuttaa haluavan kehittää itseään kokoajan ja siihen tarvitaan itsekriittisyyttä.
Ja onhan tässä myös taloudellinen puoli. Kapanen on jo palkkalistoilla, joten edullisempi näin, kun ottaa uusi kaveri ulkopuolelta lisää.
Eiköhän tämä tilanne ole käyty läpi, koska tietty aiheellinen kysymys nousee esiin jääviyskysymyksessä. En näe isona mörkönä kuitenkaan. Tietysti se riippuu sitten miten sen kanssa eletään ja toimitaan. Sen vain aika näyttää.
Ehkä täälläkin esiin nostettu kokemattomuus on isompi kysymys, miten Liigajoukkueen paletti saadaan onganisoitua ja pidettyä kasassa. Isoon rooliin nousee myös millaisen valmennusryhmän hän kokoaa ympärilleen.
Toivottavasti joukkueen materiaaliin saataisiin vähän paukkuja lisää. Luulen, että aika samoilla linjoilla pelitavan suhteen mennään kuin tällä hetkellä ja se olisi hyvä juttu, koska pelataan hyvää kiekkoa. Ehkä voi olla, että hieman vielä suoraviivaisempaa. No, senkin aika näyttää.
Joitain aiheellisia kysymysmerkkejä on, mutta suhtaudun kuitenkin positiivisesti tähän.
 
Viimeksi muokattu:

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämä oli hyvä uutinen. Tuleva maajoukkueen päävalmentaja KalPan päävalmentajana.

Negaa löytyy toki, mutta jos ja kun Sami haluaa olla KalPan toiminnassa mukana muussakin roolissa kuin hallituksen pj:nä ja pääomistajana niin päävalmentajuus on se ainut ja oikea. Ei jää paljon seliteltävää jos homma ei toimi: veli kasaa joukkueen ja itse valmentaa. Kapasten Klaanin Haters Clubillekin tämän luulisi olevan juhlapäivä: epäonnistuminen päävalmentajana johtanee kyllästymiseen koko touhuun ja toiminnasta syrjään vetäytymiseen.

Pelkäsin ihan oikeasti nukketeatteria, jossa pääroolissa olisi Anssi tai Tommi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
No joo, Kapanen sieltä sitten tulikin. Kun nyt olen asiaa sulatellut ja kavereiden kanssa keskustellut, niin antaa Samin näyttää kykynsä. Onhan omistaja-valmentaja-kaksoisrooli toki erikoinen, ja itsekin olen siihen kriittisesti suhtautunut, mutta eiköhän se Sami tehne johtopäätöksensä jos pelit menevät vihkoon.

Mutta joo, ensi kaudella sitten näkee mihin Kapasesta on liigavalmentajana. Lupaan tukea kaikkien aikojen kalpalaista ainakin noin alkuun.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Kermistähän ei erotettu toimitusjohtajan paikalta vaan hän erosi, koska alkoi hoitaa päävalmentajan tehtävää päätoimisesti. Ensin hänen piti olla vain katsomovalmentajana ja hoiti väliaikaisesti päävalmentajan pestiä Keinäsen kanssa Härkälän erottamisen jälkeen, mutta jatkoi sitten kuitenkin päävalmentajana ja Härkälä tuli vielä takaisin valmennusryhmään, koska sitä vaadittiin. Katsottiin ettei Kerminen voi olla päävalmentaja ja toimitusjohtaja samanaikaisesti. Päävalmentajuus vaatii päätoimisuutta. Näin muistelisin. Se oli aika sekavaa aikaa. Taishan Kerminen omaa rahaansakin siihen touhuun pistää.
Ei taida olla ihan tämän ketjun asioita, mutta Kerminen sai de facto monoa toimitusjohtajan paikalta syksyllä 1997 epäonnistuttuaan sekä joukkueen että tulobudjetin kasaamisessa. Seura oli kuitenkin niin heikossa hapessa, ettei sillä ollut varaa kunnon valmentajaan. Tuskinpa halukkaita huippuvalmentajia siihen tehtävään olisi ollutkaan. Kermisen siirto toimitusjohtajan paikalta valmentajaksi oli edullisempaa kuin työsuhteen irtisanominen. Niinpä Kermiselle ilmoitettiin, että "nyt menet ja valmennat sitä joukkuetta, koska olet sen kasannutkin."

Kermisen valmennuksessa joukkue sai lopuissa 35 pelissä vain 11 pistettä (siihen aikaan voitosta sai kaksi pistettä), mutta säilytti yllättäen liigapaikkansa Kärppiä vastaan. Voiton jälkeen Kerminen luuli, että nyt ruvetaan neuvottelemaan jatkosopimuksesta, mutta seuralla ei ollut halukkuutta tähän. 6,5 miljoonan markan budjetilla tehty 3,2 miljoonan markan tappio taidettiin kuliseissa laittaa melko puhtaasti Kermisen piikkiin. Muitakin epäselvyyksiä oli, kuten ilmeisesti vahingossa syntyneet ongelmat Jypistä saatujen siirtokorvausten tilityksessä oikeaan osoitteeseen (Kuopion Pelaajapörssi Oy:lle). Siitä en tosin aiemmin ole kuullut, että hän olisi sijoittanut omiaan KalPaan. Saamisia nyt jäi seuranneen konkurssin myötä vähän joka ukolla.

Mitä ketjun aiheeseen ja valmentajavalintaan tulee, niin minusta pääomistaja Sami Kapanen ykkösvalmentajana on selkeämpi kuvio kuin pääomistaja Sami Kapanen kakkosvalmentajana. Ainakaan komentosuhteet eivät mene sekaisin, mitä esim. tämän kauden osalta jotkut ovat pelänneet.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Ei taida olla ihan tämän ketjun asioita, mutta Kerminen sai de facto monoa toimitusjohtajan paikalta syksyllä 1997 epäonnistuttuaan sekä joukkueen että tulobudjetin kasaamisessa. Seura oli kuitenkin niin heikossa hapessa, ettei sillä ollut varaa kunnon valmentajaan. Tuskinpa halukkaita huippuvalmentajia siihen tehtävään olisi ollutkaan. Kermisen siirto toimitusjohtajan paikalta valmentajaksi oli edullisempaa kuin työsuhteen irtisanominen. Niinpä Kermiselle ilmoitettiin, että "nyt menet ja valmennat sitä joukkuetta, koska olet sen kasannutkin."

Kermisen valmennuksessa joukkue sai lopuissa 35 pelissä vain 11 pistettä (siihen aikaan voitosta sai kaksi pistettä), mutta säilytti yllättäen liigapaikkansa Kärppiä vastaan. Voiton jälkeen Kerminen luuli, että nyt ruvetaan neuvottelemaan jatkosopimuksesta, mutta seuralla ei ollut halukkuutta tähän. 6,5 miljoonan markan budjetilla tehty 3,2 miljoonan markan tappio taidettiin kuliseissa laittaa melko puhtaasti Kermisen piikkiin. Muitakin epäselvyyksiä oli, kuten ilmeisesti vahingossa syntyneet ongelmat Jypistä saatujen siirtokorvausten tilityksessä oikeaan osoitteeseen (Kuopion Pelaajapörssi Oy:lle). Siitä en tosin aiemmin ole kuullut, että hän olisi sijoittanut omiaan KalPaan. Saamisia nyt jäi seuranneen konkurssin myötä vähän joka ukolla.

.

Tällaisen uutisen löysin tähän liittyen, joka näyttäisi tukevan omaa muistikuvaa, mutta aikaa on kulunut sen verran että muistikuvat saattaa olla epäluotettavia, joten voit olla oikeassakin. Olihan se aika sekavaa aikaa kaikin puolin.: Kerminen valmentaa Kalpaa - Muut lajit - Muut lajit - Sport - MTV.fi
Mutta tosiaan ei ole tämän ketjun aihe tämän enempää.

Mielenkiintoista Kapasen päävalmentajuuden alkaessa on hänen valmennusryhmänsä. jatkaako Laine? Nostetaanko Miettinen takaisin mukaan? Kaivetaanko Hannes eläkkeeltä tukemaan kokemuksella? Tuleeko mahdollisesti ulkopuolelta joku Kapasen haluama?
Millainen vaikutus Kapasen valmentajuudella on pelaajapolitiikkaan? Millä suuntaviivoilla lähestytään pelitapaa?
Mielenkiinnolla odotan tätä uutta strategiaa seuralta ja myös uuden päävalmentajan linjauksia lähestyttässä ensi kautta, mutta on syytä keskittyä tähän kauteen ensin. Siinä mielessä varmaan ihan oikea aika linjata ehkä jotain uutta, koska melko monta vuotta samalla kaavalla ja samalla koutsilla menty lähimenneisyydessä. Varmasti tervetullutta. Pieni ravistelu silloin tällöin pitää housut kuivina.
 

Mukava

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Varsin odotettu valinta ja lähden luottavaisena katsomaan mitä tästä tulee. Toivoisin Samille kuitenkin seuran ulkopuolista vahvistusta valmennustiimiin, kuten jo aiemmin kirjoittelin. Valmennuksellista sparrausta Sami tulee varmasti tarvitsemaan, vaikka piinkova kiekkomies onkin.

Omasta mielestäni tätä suhteellisen ennalta-arvattavaa valintaa mielenkiintoisempaa on asian julkistamisen ajankohta. Tämä on ymmärtääkseni sitä aikaa kun pelaajat alkavat solmia kaikessa hiljaisuudessa sopimuksia seuraavan kauden seuroista. Katsooko KalPa siis että Sami on vetovoimatekijä pelaajamarkkinoilla? Uskon että varsinkin nuorten pelaajien osalta näin on, konkareiden osalta voi tulla jo enemmän hajontaa. Perustan väitteeni Samin tunnettuun vaatimustasoon itseään kohtaan, ja sitä kautta muihin samassa joukkueessa. Tervepäinen ammattiurheilija ymmärtää vaatimustason ja sen mukaisen työnteon merkityksen, haaveilijat puhuvat NHL-urasta suorittaen jatkuvasti mukavuusalueellaan.

No pianhan niitä siirtohuhuja alkaa pyöriä, niin saadaan vihiä siitä tuleeko seuraavia sakarisalmisia ja artturilehkosia, vai saadaanko tukku tyhjiä arpoja koska Kapaset. Sama asia kiinnostaa nykyisen joukkueen avainpelaajien jatkosopimusten osalta.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Seuran nimenkin voisi muuttaa. KapPa olisi hyvä, Kapasten Pallo.
Tai sitten Sami korjaa sukunimensä muotoon Sami Kalpanen? Sori, oli pakko ...

Noin muutoin, luulisin että Sami ei päävalmentajana toimiessaan enää ehtisi kunnialla hoitaa KalPa Hockey Oy:n toimitusjohtajan tehtäviä. Mutta saatan olla toki väärässäkin.
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Tai sitten Sami korjaa sukunimensä muotoon Sami Kalpanen? Sori, oli pakko ...

Noin muutoin, luulisin että Sami ei päävalmentajana toimiessaan enää ehtisi kunnialla hoitaa KalPa Hockey Oy:n toimitusjohtajan tehtäviä. Mutta saatan olla toki väärässäkin.

Toimitusjohtajana häärää Toni Saksman, ei S.Kapanen. Vai meninkö johonkin miinaan?

Itse valmentaja-Kapasesta. Annetaan nyt näyttää miten menee. Luulen, että jos huonosti sujuu, niin löytyy nöyryyttä astua siltä tontilta sivuun.
 

Mukava

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Savon Sanomissa on Samin haastattelu jossa mies kertoilee omasta lyhkäisestä valmentajakokemuksestaan, sekä pitkän aikavälin valmennuksellisista tavoitteistaan ja haaveistaan. Kovat piipussa Sami tuntuu olevan taas mukana huippu-urheilussa, ei pelkän kulukuurin merkeissä. Noiden julkilausumien jälkeen ainakin siihen riittää uskoa että herra laittaa itsensä jälleen kerran täysillä likoon. Toki Suomessa ei saisi sanoa kunnianhimoisia tavoitteita ääneen, vaan tulisi lähteä tekemään kaikkensa ja katsomaan mihin se riittää.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Nyt kun 20 matsia on takana...

Onhan tuo Kapanen tuonut uskomattomasti lisää hyvää tuon joukkueen pelaamisen. Peli ei ollut Virran aikaan yhtään tuon näköistä. Maalinedustapelaaminen on parantunut huimasti viimekaudesta. Ehkä Sami onkin kultakimpale. Ja semmoinen kultakimpale, joka ei pikkurahalla lähde toiseen liigaseuraan.
 

kuksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ihmettelen suuresti miten ja millä eväillä Anssi Laine 16-V maajoukkueen päävalmentajaksi.
Poliitikosta valmentajaksi kovin perseen nuolija Tommi Niemelän (pelicans) kanssa.
Kalpan voitto 16-v pojille huono juttu.
 

Uncle Ben

Jäsen
Siirretääs tänne, kun valmennukselle on oma ketjunsa.

Onhan tuosta keväästä/kesästä KalPalaisittain tulossa varsin mielenkiintoinen, kun liikkuvia palasia on sen verran paljon. Onkos mitään huhuja kuulunut ketä olisi liittymässä valmennukseen Kapasen lisäksi?Anssi Laine lähtee myös pois ja ottaa u-16 maajoukkueen vedettäväkseen.

Toivottavasti tulevat apuvalmentajat olisi kokeneempaa kaartia antamassa Samille taustatukea. Pahoin vaan pelkään että joku miettistommi sieltä hyppää kelkkaan mukaan.

Mitäs mieltä täällä ollaan millaista apua Sami Kapanen valmennusryhmäänsä tarvitsisi? Pitäisikö kakkosvalmentajan olla ensisijaisesti joku pelikirjanoppinut, vai kenties joku hengenluoja ja tsemppari, vai yksilöiden valmentaja, vai mitä?

Minustakaan tuosta jonkinlaisesta kokemuksesta ei kyllä haittaa olisi, kun päävalmentaja kuitenkin on aika kokematon omassa hommassaan. Mikko Haapakoski ei näemmä jatka KooKoossa, mites olis siitä kokemusta ja luultavasti puolustuspelin osaamista myös?
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Eiköhän nuo ole Tommi Miettinen ja Jukka Hentunen. Upgradetaan vaan A-junnuista ukos Liiga kentille. Pieni palkan korotus mutta ei tarvitse palkata uutta väkeä :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös