Xbox One

  • 94 838
  • 382

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Voiko vika olla ohjaimessa, voiko se sammuttaa koneen jonkun vian takia? Konsoli ei nimittäin käynnisty ohjaimen kautta, vaan pitää käynnistää laitteen kyljestä.

Toinen mikä tuli mieleen on että minulla on koneessa joku tarvike virtajohto ja muuntaja. Voisiko vika olla siinä?
Voi olla ja voi olla, suosittelen kokeilemaan alkuperäisillä vastaavilla. Eipä tuohon oikein muuta voi sanoa, poista muuttuvia tekijöitä listasta (huolto kun taisi jo poistaa itse konsolin).
Onko ohjaimen softaa kokeiltu päivittää sieltä päivitysvalikosta uusimmaksi versioksi, jollei ole jo?
 

Fishstick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Islanders
Konsoli tuli huollosta viikossa. Mukana oli kirje, jossa ilmoittivat ettei laitteesta löytynyt mitään vikaa. Sammuilu kuitenkin jatkuu edelleen, joten kysymys kuuluu: Mitäs sitten?

Voiko vika olla ohjaimessa, voiko se sammuttaa koneen jonkun vian takia? Konsoli ei nimittäin käynnisty ohjaimen kautta, vaan pitää käynnistää laitteen kyljestä.

Toinen mikä tuli mieleen on että minulla on koneessa joku tarvike virtajohto ja muuntaja. Voisiko vika olla siinä?

Kyllä vahvasti epäilen tuota tarvike muuntajaa, onko kaveria jolta saisi lainaksi alkuperäistä virtalähdettä?
 

ace

Jäsen
No niin, virtalähde tuli parissa viikossa ja siinähän se vika oli. Tarvikeosassa palaa punainen valo ja tässä uudessa keltainen. Ilmeisesti tuo punainen kertoo jostain vikatilasta. Epäilen tosin että on vain täynnä pölyä ja kissan karvoja, jotka ei paineilmallakaan lähteneet pois.

Merkillepantavaa on myös miten hiljainen tuo alkuperäinen on, tarvike virtalähde piti hirveää hurinaa, melkein kuin mikroaaltouuni. Uusi taas on niin hiljainen ettei sohvalle asti kantaudu minkäänlaista ääntä.
 

ace

Jäsen
@ace mitä muuten tapahtui sille sinun konsolin mukana tulleelle virtalähteelle? Hyvä kuitenkin että lähti uudella toimimaan.

Se koki traagisen kohtalon ja joutui kissapedon raatelemaksi. Olisivat kuulema lähettäneet Microsoftilta uuden ilmaiseksi sitä poikkipurtua vastaan, mutta mähän heitin sen silloin saman tien roskiin. Nyt tämä uusi maksoi reilu 50e.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
On se Red Dead Redemption vaan kova, on se!

Ensimmäinen näistä taaksepäin yhteensopivista peleistä, joka itsessäni herätti fiilikset että pakko käydä ostamassa peli uudestaan, kun aikanaan vanhalla boksille ostettu oli myyty jo vuosia sitten. Suht hämärästä nettidivarista tai vastaavasta kaupasta sitten muutamalla eurolla tilasin Game of the Year editionin, jossa on mukana myös lisäosa Undead Nightmare, joka siis toimii myös.
Xboxin kaupastakin saisi digitaalisena varsin halpaan hintaan 7,50 euroa mutta siinä ei ilmeisesti Undead Nightmarea ole mukana.

On se kyllä ihan helvetin hieno peli edelleenkin ja graafisesti pitää pintansa hyvin nykypäivän mittapuussakin.
Nytkin tuossa ratsastelin pitkin karttaa varmaan tunnin jotain kukkia poimimassa eri alueilta sivutehtävän takia.
Oma luonne on vähän sellainen, että kaikki tehtävät haluaa tehdä ja nimenomaan siinä järjestyksessä kun niitä tulee vastaan, niin sitten siellä mennään pitkin metsiä ristiin rastiin tekemään niitä vanhoja pois, kun uudet pomppivat kesken matkan jo tarjolle.

Ainoa harmin aihe on se, että tietää jo ennakkoon miten pääpiirteittäin juoni tulee menemään ja osan tehtävistäkin muistaa entuudestaan. Onneksi ei aivan kaikkia, niin jää vähän yllätyksellekin tilaa.

Kakkososaa odotellessa.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ehkä vähän tyhmä kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin.

Eli omistan tällä hetkellä Xbox One konsolin ja minulla on sekä levyllä ostettuja pelejä että kovalevylle suoraan ostettuja/asennettuja pelejä. Nyt kuitenkin polttelisi hommata uusi Xbox One S malli ja mietinkin että miten käy näiden kovalevyllä olevien pelien? Olisin myymässä tuota nykyistä konsolia mutta saako uusi omistaja nuo kovalevyllä olevat pelit vai onko ne jotenkin käyttäjätiliin sidottuja eli pysyvät minulla myös uudessa konsolissa kunhan kirjaudun sinne. Todella sekavasti selitetty joten pahoittelut siitä.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ehkä vähän tyhmä kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin.

Eli omistan tällä hetkellä Xbox One konsolin ja minulla on sekä levyllä ostettuja pelejä että kovalevylle suoraan ostettuja/asennettuja pelejä. Nyt kuitenkin polttelisi hommata uusi Xbox One S malli ja mietinkin että miten käy näiden kovalevyllä olevien pelien? Olisin myymässä tuota nykyistä konsolia mutta saako uusi omistaja nuo kovalevyllä olevat pelit vai onko ne jotenkin käyttäjätiliin sidottuja eli pysyvät minulla myös uudessa konsolissa kunhan kirjaudun sinne. Todella sekavasti selitetty joten pahoittelut siitä.

Käsittääkseni pelit säilyvät konsolissa, mikäli et formatoi sitä vaan poistat vain käyttäjätilisi tiedot. Ostohistoriatiedot siirtyvät tilisi mukana myös uudelle konsolille, johon voit pelit ladata uudelleen kaupasta.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Joo, ostamasi pelit voit ilman muuta ladata kauppapaikalta taas uudelle konsolillesi. Sinulla ei ole mitään "menetettävää". Seivitkin synkkaavat pilveen, niin tulevat sieltä nettiyhteyden mukana. Tuota en sitten itsekään tosiaan tiedä, mitä tässä Onessa tapahtuu kun uusi käyttäjä yrittää avata sinun ostamasi digipelit kovalevyltä (jos ne olet sinne jättänyt). 360:lla toi ei tainnut toimia, mutta nyt noita tuollaisia konsoleita on näkynyt myynnissä, jossa mainittaisiin olevan ladattuja pelejä... Kertokaa miten on.
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Ei toimi kovolle ladatut pelit jos poistat omat tilisi konsolista. Jos on ns. kotikonsoli niin millä vaan tilillä ko. konsolissa voi pelata pelejä. Jos taas konsoli ei oli asetettu kotikonsoliksi niin silloin pelin ostaneen tilin täytyy olla kirjautuneena.

Tätä kikkaahan voi frendien kanssa hyödyntää. Esmes. Matin kotona oleva konsoli on asetettu Villen kotikonsoliksi jolloin Villen tili löytyy konsolista, mutta sillä ei Matin tarvitse kirjautua vaan Matti voi pelata omana itsenään kaikkia Villen ostamia digipelejä. Ja hommahan toimii luonnollisesti myös toisinpäin. Samoin Matti voi pelata itse ostamiaan pelejä kunhan vaan on kirjautuneena.

Itse käytän tätä joskus hyödykseni niin että minulla on kaikki pelit asennettuna ulkoiselle levylle, joten jos menen frendin luokse tai johonkin muuhun häppeningiin jossa tiedän xboxeja olevan ja niitä pelattavan otan ulkoisen levyn mukaan, se kiinni konsoliin ja kirjaudun omalla tilillä niin pääsen myös tien pällä käsiksi samoin tein kaikkiin peleihini ilman että niitä tarvii ladata uudelleen ja/tai asennella.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Jynkky Gaselli Itse harkitsisin ihan tavallisen Xbox Onen ostamista käytettynä alkuun ja sen viemistä sitten vaihdossa tulevaan Project Scorpion-XBoneen. S-malli on kyllä varsin ok, mutta vähän rahastusvälimalli silti ainakin itselleni.
 
Viimeksi muokattu:

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kiitoksia kaikille vastauksista koskien pelien tallennusta kovalevylle. Ja tuosta laken viestistä tuli itsellekin sellainen fiilis että taidan jättää S-mallin väliin ja odotella tuota Project Scorpionia.
 
Mikähän ongelma & kuinka ratkottavissa?

FIFA17 ei päästä Ultimate Teamiin/livetilaan, tulee vaan ilmoitus että pitää olla kirjautunut EA-servereille & XBoxliveen. Änäri toimii normaalisti.

Siitähän se sitten lähti itsekseen. iOS olisi kiva näissäkin.
 
Viimeksi muokattu:

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Mikähän ongelma & kuinka ratkottavissa?

FIFA17 ei päästä Ultimate Teamiin/livetilaan, tulee vaan ilmoitus että pitää olla kirjautunut EA-servereille & XBoxliveen. Änäri toimii normaalisti.

Siitähän se sitten lähti itsekseen. iOS olisi kiva näissäkin.

Eilen oli ainakin niin jäätävää palvelunesto hyökkäystä vähän joka suuntaan mm.paypal, psn, twitter, reddit ja EA:n palvelimet. Että en ihmettelis yhtään jos sunkin ongelmat johtu tosta laajamittasesta DDOS hyökkäyksestä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikähän ongelma & kuinka ratkottavissa?

FIFA17 ei päästä Ultimate Teamiin/livetilaan, tulee vaan ilmoitus että pitää olla kirjautunut EA-servereille & XBoxliveen. Änäri toimii normaalisti.

Siitähän se sitten lähti itsekseen. iOS olisi kiva näissäkin.

Saman tyyppistä Xbox-live erroria on tullu meillä netflixiä käytettäessä viime päivinä. Uloskirjautuminen on yleensä auttanut. Myös Fifa 16 kanssa pientä katkoa servereihin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä myös laitoin tulemaan. Mutta mitä ihmettä tuo "avauspaketti" tarkoittaa?

e. Eli ilmeisesti on ilmainen vain tämän viikonlopun, minkä aikana se on mahdollista ostaa 60% alella. Eipä siis kauheasti lämmitä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös