Mestiksen televisiointi

  • 554 425
  • 2 204

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
8€ kuukausihinta on suorastaan naurettavan pieni. Mietti ja laski sitä ihan miten päin tahansa. Se on niin halpa että liekö osaltaan aiheuttamassa yleisökatoa halleilla? Niissä peleissä mitä olen katsonut tällä kaudella, on kuvanlaatukin ollut jo ainakin minulle riittävän hyvä ja lähetys on toiminut hienosti niin kiinteässä verkossa pöytäkoneella kuin reissun päällä kännykällä fanseat-sovelluksella.

Ei ole tekniikan eikä talouden kannnalta ikävä 8-15€/ peli aikoja jolloin lähetyksen sai buutata sen kymmenen kertaa pelin aikana ja kuva oli sellaista puuroa että huh-huh. Muuten niitä aikoja vähän ikävä sitten onkin. Tämän päivän Mestiksen vieraspelien striimeistä en muutaman vuoden takaisia hintoja enää maksaisikaan.
 

Knap

Jäsen
Mulla on Viaplay kaikilla mausteilla, MTVn otan Skoda Cupin ajaksi sekä maksan vielä IPK kotipeleistä. Tuohon päälle se 56€ mitä joku laski. Tuosta kertyvä yhteissumma on suuri, suuri pelkästään lätkän seuraamiseen.

Fanseat yksin ei olisi ollenkaan paha, mutta noiden päälle fanseatinkin hinta alkaa tulemaan mun budjetin yli.
 

NatKingCole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avoin kilpailu
Ei kai se Fanseatin hinnoittelun vika ole, että muut paketit on niin kalliita ja haluat seurata niin montaa eri kiekkosarjaa ja tapahtumaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Olen areenasta katsonut nyt pari peliä, Espoossa oli hassu kun selostus kuului erittäin vaimeana sivusta (tuli siis hallimikrofonien kautta, olisiko siinä pelissä pitänyt olla myös selostamosta äänet lähetykseen?) ja eilisessä matsissa halliäänet ajantasalla mutta ottelun aikana vaihteleva viive selostuksessa (ainakin KeuPan pelitilannemaalit taisi selostaa 5 sekunnin viiveellä mutta jatkoaika ja rankit vajaalla sekunnilla). Toivottavasti tv:ssä näytettäviä matseja varten tuollaiset ongelmat loistavat poissaolollaan. On kyllä kulttuuriteko että Mestistä saatu vihdoin (tai siis pitkästä aikaa) peräti valtakunnanverkkoon, en varmastikaan ole ainoa satunnaiskatsoja ja voi siellä jokunen sellainenkin olla kellä ei ole henkilökohtaista tuoretta yhteyttä sarjaan että sen takia seuraa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tuosta kertyvä yhteissumma on suuri, suuri pelkästään lätkän seuraamiseen.
Kuten tuossa jo joku totesi, ei fanseatin hinta ole silloin liian suolainen, vaan se ei vaan mahdu sinun budjettiin. Ilmaiseksi saa tässä maassa vaan ämpäreitä. Itse maksan fanseatista oikeastaan vain Ranskan lätkäliigan takia, ja minulla on myös Viaplay. Lisäksi aion hankkia jonkun paketin joko nettiin tai telkkariin MM-kisojen ajaksi, mutta en valita minkään paketin hinnasta. Nämä ovat omia henkilökohtaisia valintoja. Jos joku maksaa minulle liikaa, en hanki sitä. Aika yksinkertaista. 8 € kuussa on hyvin kaukana kalliista, mutta toki se voi olla sinulle ja jollekin toiselle liikaa jos on muita hankintoja.
 

nollanolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HERMES & PELICANS & KPV
Fanseat on parempi kuin Téxti tv. Kun lähetys pätkii, näkee selkeessti kuinka hyökkäys otetaan vastaan, millaisella ryhmityksellä, kuka on missäkin ? Ei haittaa vaikka hermo meneekin noissa 3 sekunnin suorissa lähetyksissä :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alkoi ilmeisesti korisliiga samaan aikaan ja vielä päälle tää mestiskieros ja oliko sielä vielä joku säbäkieros. Vähän urhon touhulta tuo haiskahtaa ettei ole varauduttu ruuhkaan sivulla, toki vielä yllättävän vähän ollut ongelmia aikaisemmin vaikka pientä hienosäätöä joka kieroksella.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minäkin olen pari kertaa kokeillut peilausta. Mosaiikkia ei ole tullut, mutta päivitystiheys ei päätä huimaa. Toisinsanoen kuvassa on sellaista pientä nykimistä koko ajan. Häiritsee. Ei tota näytön peilausta ole tarkoitettukaan vidoiden katseluun. Kaapeli on käytännössä ainoa ratkaisu saada sujuvaa kuvaa töllöön. Ellei sitten TV:ssä ole androidia itsessään, jolloin Fanseatin voisi varmaan asentaa suoraan siihen. Itse katselen kotona ElisaViihteestä aina kun se on mahdollista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perjantaina muuten eka peli tv2 puolella klo 18.30 SaPKo - TuTo. Saa nähdä minkälaatuista lähetystä sieltä pukkaa ulos kun kerrankin valtakunnan lähetystä. Ilmeisesti minkänlaista ennakkolähetystä ei ole kun alkaa tasan puolelta. Sinällään kun liigaa on vain kaksi kierosta Kookoo-HPK ja Sport-Jukurit niin onhan tuossa hyvä sauma lätkäfaneja kosiskella. Toki salkkarit alkaa 19.30 ja vain elämää klo 20, mutta onhan siinä reilut 1-1,5h aikaa katsoa lätkää jos omistaa tyttöystävän ja vain yhden telkkarin :) Siltä kannalta kuitenkin hyvää näkyvyyttä mestikselle että perjantaisin varsinkin tuohon aloitusaikaan ei hirveää kilpailua ole TV-katsojista, toki siis kasilta alkaa moni ohjelma ja ysilt sitten yleensä leffat ja muut joten siinä on suhteellisen hyvä väli näyttää lätkää. Ehkä ainakin ottelun alku kerääkin yllättävän kovia katsojalukuja vaikka mestiksen suosiosta onkin paljon puhuttu viimeaikoina. Hauska nähdä mitä katsojalukuja sieltä tulee.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Tiiä sitten mutta tuli melkein orgastinen fiilis kun TV:ssä näkyy pitkästä aikaa Mestis. Tämä on kyllä koko Mestikselle ja suomikiekolle pirun tärkeä juttu.
Voi jumanskekkulis kun tämä sarja saataisiin pysyvästi televisioon.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Tiiä sitten mutta tuli melkein orgastinen fiilis kun TV:ssä näkyy pitkästä aikaa Mestis. Tämä on kyllä koko Mestikselle ja suomikiekolle pirun tärkeä juttu.
Voi jumanskekkulis kun tämä sarja saataisiin pysyvästi televisioon.

Kyllähän tässä sellainen hyppäys tuli siihen aikaan, kun Urheilukanavalta tuli Mestistä perjantai iltana Anssi Ritarin selostamana. Tekniikkä tietenkin hieman tullut niistä ajoista eteenpäin, kunHD kuvaa monikameralla ja studio paikan päällä. Toki Mikko Hannula pysykööt selostamassa lentopalloa sillä jääkiekko osoittautui liian nopeaksi peliksi hänelle. Lisäksi miinusta, että lähetys oli tiivistetty pelkkään otteluun ilman kunnon alku- ja loppustudiota, mutta onhan tämä tyhjää parempi.

Vaikka itse jääkiekkoa näen kutakuinkin päivittäin, kun Fanseat ja Viasatin lätkäpaketti on, niin tänään ottelun näki kymmenet- jopa sadattuhannet ihmiset, jotka eivät normaalisti Mestistä seuraa. Mikäs sen parempaa mainosta sarjalle olikaan kuin kärkiottelu kahden omavaraisen ja perinteikkään seuran välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös