NHL17 – Hockey Ultimate Team

  • 329 498
  • 2 128

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
HUT kokee melkoisen muutoksen suhteessa edellisiin versioihinsa. Kemiat, joukkueen vaihtokortit ja pelaajaupgrade-kortit putoavat kokonaan pois ja uutena systeeminä joukkueen toimivuuteen tulee "EA Synergy":

https://media.easports.com/content/...blocks/feature_5/primaryContent/image.img.jpg

Lainaus EA:n sivuilta: "EA SPORTS NHL -pelin pelatuimmasta tilasta tulee entistäkin parempi! Esittelemme HUT-synergian, uuden joukkueenrakennusjärjestelmän, joka on suunniteltu haastamaan tapa, jolla rakennat Ultimate Team -joukkuettasi ja pelaat sillä. Yhdistä pelaajien vahvuudet, jotta luot synergiaa kokoonpanoosi ja saat etuja ketjuihisi."

Yllä näkyy myös uusi kortitsuunittelu. Toivottavasti tämän myötä HUT:n palaa turnaukset, koska muuten hopea- ja pronssi-pelaajat ovat käytännössä turhia, ellei joku sitten halua erikseen pelata niillä muuten vaan.

Lisäksi uudistuksena tulee NHL Draft Champions, jota voi kokeilla Maddenissa, niillä joilla Xbox One ja EA Access löytyy tai Fifa, jossa tuo on hieman erilainen ymmärtääkseni. Lisäksi HUT:n keräilyt muuttuvat "Dynaamisiksi", mitä tämä nyt lopulta sitten ikinä tarkoittaakaan. Lisätietoa HUT:sta ja pelistä tulee sunnuntaina/maanantaina, kun EA:lla on sen oma EA Play Exponsa. Sitä odotellessa.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Tuo synergia kuulostaa omaan korvaan hyvältä. Toisi vähän järkeä joukkueen rakennuksiin, eikä 75% jengeistä olisi neljää kentällistä zuccarelloja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan hyvältä kuulostaa uudistukset. Olihan se vähän tyhmää, että vanhoissakin peleissä mainostettiin kuinka kannattaa rakentaa joukkue kemian avulla, mutta oikeastihan riitti vain kun pelaajat olivat oikeille pelipaikoillaan, joita pystyi myös korteilla muuttamaan ja kaikilla oli sama joukkue laitettuna. Pakeissa taisi ainoa olla se, että peruspakki tarvitsi rinnalleen hyökkäävän puolustajan, jotta näiden kemia oli 100%. Siinä taisi olla ainoa missä piti olla "tarkempi".

Vielä kun peliin tulisi palkkakatto. Ei nyt välttämättä oikean NHL:n kokoinen, mutta edes joku raja vaikka 100 miljoonaa. Itselläkin on tällä hetkellä jengissä tuo palkkakatto varmaan 150 miljoonaa. Tulisi edes vähän vaihtelua siihen, ettei rosterit ole pelkkiä kalleita ja parhaita pelaajia. Mielelläni tämän muutoksen ottaisin vastaan, vaikka itsekin kalliilla joukkueella pelaan, koska se on mahdollista.
Toki tuskin tätä ikinä on tulossa, koska ihmisethän ostaa pakkoja nimenomaan hyvien ja kalliiden pelaajien toivossa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Palkkakatto olisi erittäin kiva lisä, mutta sitä EA ei varmasti tule lisäämään ikinä, koska tuo vaikuttaa heti pakkatuloihin. Eri asia voi sitten olla joku "cap-turnaus", joita oli old gen HUT:ssa. Syyskuun alussa vissiin tulee EA Access-versio, jossa sitten näkee miten tuo synergia realistoituu. Sitä ennen saa odotella vain lisää videoita, kuvia ja haastatteluita. Alkaen nyt EA Playsta viikonloppuna/uuden alussa.
 

Konzuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New England Patriots, ENCE
Toivoin että NHL17 tulisi maddenin draft champions tyylinen pelimuoto joten olen todella tyytyväinen siihen että se on nyt tulossa. Mitä tuohon palkkakattohommaan tulee niin sen voisi toteuttaa niin että vanha Hut jossa ei ole mitään rajoituksia rosterin suhteen säilyisi ja palkkakaton sisältävä versio tuotaisiin sen rinnalle. Eli pelaaja joka haluaa pelata kalliilla joukkueella voi pelata Huttia ihan normaalisti kun taas pelaajalla joka ei halua pelata kalliilla joukkueella olisi mahdollisuus pelata rosterilla joka on palkkakaton alainen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Konzuel Tuo taas toisi EA:lle hitollisia lisäkustannuksia servereiden kanssa, joten ei myöskään tuo idea tule hyvin todennäköisesti toteutumaan. Juuri noiden perusteiden takia toivon niitä turnauksia takaisin. Vaikka itse myös kalliilla ukoillakin haluan ehdottomasti pelata, kun kerran keräilyitäkin suoritan niitä saadakseni joka vuosi.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Tuo taas toisi EA:lle hitollisia lisäkustannuksia servereiden kanssa, joten ei myöskään tuo idea tule hyvin todennäköisesti toteutumaan.

En ole serveriteknologian asiantuntija, mutta miten yhden valinnan lisääminen ennen pelin hakemista lisää serverikustannuksia merkittävästi? Juu, sopivia vastuksia etsitään pienemmästä porukasta, mutta noin muuten?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En ole serveriteknologian asiantuntija, mutta miten yhden valinnan lisääminen ennen pelin hakemista lisää serverikustannuksia merkittävästi? Juu, sopivia vastuksia etsitään pienemmästä porukasta, mutta noin muuten?
Niin siis jos EA perustaa täysin kaksi erilaista HUT-pelimuotoa, jossa pelaa eri pelaajat kuin toisessa, niin kyllä nuo vaatii lisäservereitä aivan varmasti. Ellei sitten @Konzuel tarkoittanut jotain erilistä liigaa itse HUT-pelimuodon sisällä, kuten nyt oli offline Seasons ja Online seasons. Tuolloin ongelmaa ei olisi ja tuo olisi juurikin enemmän se turnaus, mitä itse olen kokoajan hakenut takaa.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Ellei sitten @Konzuel tarkoittanut jotain erilistä liigaa itse HUT-pelimuodon sisällä, kuten nyt oli offline Seasons ja Online seasons.

Näin itse tulkitsin, eihän tuossa toisessa vaihtoehdossa olisi mitään tolkkua pelaajienkaan kannalta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Näin itse tulkitsin, eihän tuossa toisessa vaihtoehdossa olisi mitään tolkkua pelaajienkaan kannalta.
Siksi sitä kommentoinkin noin. Ymmärsin ilmeisesti itse väärin sitten. Tuo Cappiliigahan olisi loistava ajatus, toisi edes pikkuriikkisen osan GMC:tä takaisin, kun ihan niitä kirkkaimpia tähtiä ei voisi joukkuetta täyteen hommata.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Tuo Cappiliigahan olisi loistava ajatus, toisi edes pikkuriikkisen osan GMC:tä takaisin, kun ihan niitä kirkkaimpia tähtiä ei voisi joukkuetta täyteen hommata.

Muistan itse hiukan huonosti (tuli sen verran vähän hutiteltua), mutta eikös edellisen genin huteissa ollut palkkakatollisia online-turnauksia aika-ajoin? Vai olivatko ne vain tiettyihin liigoihin ja eri tason kortteihin rajattuja?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Muistan itse hiukan huonosti (tuli sen verran vähän hutiteltua), mutta eikös edellisen genin huteissa ollut palkkakatollisia online-turnauksia aika-ajoin? Vai olivatko ne vain tiettyihin liigoihin ja eri tason kortteihin rajattuja?
Olivat osan aikaa ne oli siellä aika-ajoittain ja sitten parissa viimeisessä oli joku ihan pysyvästi. Nytkin NHL15-pelissä on 27k maksimi palkka turnaukselle. Eri juttu sitten pelasiko noita yhtikäs kukaan, itse ainakin pari kertaa yrittäessäni sain hakea todella kauan peliseuraa tuolta.
 

Konzuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New England Patriots, ENCE
Niin siis jos EA perustaa täysin kaksi erilaista HUT-pelimuotoa, jossa pelaa eri pelaajat kuin toisessa, niin kyllä nuo vaatii lisäservereitä aivan varmasti. Ellei sitten @Konzuel tarkoittanut jotain erilistä liigaa itse HUT-pelimuodon sisällä, kuten nyt oli offline Seasons ja Online seasons. Tuolloin ongelmaa ei olisi ja tuo olisi juurikin enemmän se turnaus, mitä itse olen kokoajan hakenut takaa.

Tarkoitin juuri tuota erillistä liigaa itse HUT-pelimuodon sisällä. Pahoittelen epäselvää viestiä :D
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
https://pbs.twimg.com/media/CoOzlYEXgAAzo-P.jpg:large Nyt täytyy kyllä sanoa että EA onnistunut korttien ulkonäössä. Nuo legendojen kortit on aivan perkeleen hienot. Tulee oikein vanhat korttikeruiden ajat mieleen. Linkki vie kuvaan.
Hienon näköisiä ovat kyllä varsinkin nuo legendojen kortit, myös TOTW-, ja POTG-kortit näyttävät komeilta. Vähän pistää silti naurattamaan, että vaikka tällä kertaa jossain on onnistuttu, niin jotain pientä pitää silti munata; tuossa kuvassa maalivahti-Cujolla on kenttäpelaajan statsit ja näyttää olevan pelinrakentaja kaiken lisäksi.

Pikkujuttuhan tuo on ja ei varmasti itse pelissä tule olemaan näin, luulisi kuitenkin että siellä edes himpun verran katsottaisiin ennenkuin julkaistaan kuvat.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Götze En edes huomannut. EA:lta huvittava vastaus Twitterissä ensimmäiselle tuosta kysyjälle:

"@EASPORTSNHL 2h2 hours ago
@TyRattieHut We're just showing you guys the new designs."

Eli ihan sama. Jos EA:n pitäisi panostaa peliensä sisältöön offline-pelimuodoissa, niin samaa kyllä kannattaisi ainakin harkita tuolla pr-puolella. En oikein tajua miksi nuo edes vastailevat kaikkiin haukkuihin yms jne, kun jokainen vastaus on joku näsäviisas kuitti tai vähättelvä vastaus.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Peli käynnistetty vasta tänä aamuna. Ensivaikutelmia tähän HUT:sta:

- Uudet valikot, mä tykkään. Kivemmat silmille, hienommat kortit ja ei ainakaan betassa kauheasti lagia ja bugia ole noissa
- Pelaajilla on VIHDOINKIN kortissa kaikki arvot ja niitä ei tarvitse käydä katsomassa HUT:n ulkopuolelta.
- Synergia vaikuttaa mielenkiintoiselta. Vielä vähän sekaisin mistä mm. näkee että miten toimiva se synergia kentissä on.
- Vastustajan pelaajan yhteyspalkille häränkullin kokoinen peukalo
-Synergia on ihan hiton addiktoivaa, nyt kun tuon oppi
- Pakkojen availu koukuttaa


Lisää kohta, kun olen saanut pelattua pelejä alle ja avattua pakkoja + kerättyä noita ihme kokoelmia.
 
Viimeksi muokattu:

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Säilyyköhän betassa saadut pelaajat ja tilastot varsinaiseen peliin?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Säilyyköhän betassa saadut pelaajat ja tilastot varsinaiseen peliin?
Yhtikäs mitään ei säily peliin. NHL17 Beta on täysin eri peli, mitä itse NHL17 sisältönsä osalta.

Siksi mm. pakoista saa jäätäviä pelaajia helpolla ja marketistakin Jagria jne 400 coinsilla.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Mikäs pointti kokoelmien keräilyssä on tässä uusimmassa tulokkaassa? Eihän niistä näyttäisi saavan mitään palkintojakaan. Ellei sitten tuonne "Setit"-kohtaan ilmesty valmiiseen tuotteeseen jotain joukkuekohtaisia juttuja.
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Muutama tunti tuli pelattua ja aika hyvän tiimin sai jo jalkeille. Saa nähdä miten setit toimii oikeassa versiossa, mutta tälle betan tyylille älyttömän isoa peukkua.

Kokoelman kautta voi myös hakea suoraan mitä tahansa pelaajaa marketista mikä on myös ihan positiivinen juttu. Myös helpottaa ja nopeuttaa sitten tulevaisuudessa kokoelmien keräämistä.

Ei sinällään huttiin liity, mutta onko muilla samaa ongelmaa: Hut päättää itsekseen aina vaihtaa kuvakulman dynamic high, vaikka olen käynyt asetuksista (pelin alkuvalikon ja hutin valikoista) vaihtamassa itselleni sopivamman kuvakulman. Nyt joutuu vaihtamaan tuon ennen joka peliä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ostin tuollaisen kultapakan ja aukasin kortit ja lähetin kokoelmaan, mutta kokoonpanoon en niitä saa laitettua. Ei vain näytä löytävän vaikka miten hakisi oikeilla tiedoilla.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ostin tuollaisen kultapakan ja aukasin kortit ja lähetin kokoelmaan, mutta kokoonpanoon en niitä saa laitettua. Ei vain näytä löytävän vaikka miten hakisi oikeilla tiedoilla.
Käy HUT:sta ulkona, niin ne näkyy siellä tod näk.

Perus EA-serverikuraa taas kerran. Mulla näkyi kaikki mulla olleet kortit haamuina ja piti käydä ulkona, niin katosivat.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Joitain tunteja nyt tullut betaa pelattua ja huttia etenkin. Ensivaikutelma itse Hutista on aika hyvä. Setit vaikuttavat erittäin hyviltä uudistuksilta ja itse ainakin pidän uudesta joukkueenrakentamistyylistä(ei tarvitse välittää pelipaikoista ja pelaajatyypeistä). Serverit ovat toimineet minulla hyvin ja pelien sisällä ei ole lagittanut juuri ollenkaan. Mutta... gameplay on kyllä surullisen huonoa. Erittäin erittäin samanlaiselta peliltä tuntuu kuin NHL 16. Cross-crease maaleja on onnistuttu vähentämään melko hyvin, mutta esimerkiksi läpiajot ovat jälleen törkeän ylivoimaisia. Myös tekoälyn sijoittuminen on mielestäni todella paljon huonompaa kuin viime vuoden pelissä.

Tällä hetkellä joukkue näyttää tältä:
Wheeler - TOTW Thornton - TOTW P.Kane
Kessel - Seguin - Parise
Eichel - Getzlaf - Marleau
Sharp - Kesler - Lucic

Vatanen - Gostisbehere
Parayko - Kronwall
Jones - Chara

Lehtonen
Lehner

Tässä betassa saa kyllä aivan älyttömän helposti superjoukkueen kasaan, aika järkevää itse asiassa EA:lta sillä nyt porukoilla tulee fiilis, että aina tulevaisuudessakin saisi muka pelata huippupelaajilla.

Edit. Jaahas, heti kun viestin julkaisin niin iski paketista TOTW Seabrook
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös