Biisit, jotka saavat sinut voimaan pahoin

  • 393 043
  • 2 182

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En ole vielä saanut selville onko laulaja mies vai nainen, mutta se missä se pelastaa sen palavasta autosta ja käynnistää sydämen kaapeleilla ja tässä kohden sammuu radio eli enempää ei biisistä ole kertoa. Ihan vitun ärsyttävä. Siis ihan vitun ärsyttävä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
En ole vielä saanut selville onko laulaja mies vai nainen, mutta se missä se pelastaa sen palavasta autosta ja käynnistää sydämen kaapeleilla ja tässä kohden sammuu radio eli enempää ei biisistä ole kertoa. Ihan vitun ärsyttävä. Siis ihan vitun ärsyttävä.
Kyseessä lienee Laura Närhen "Supersankari", joka on omasta mielestäni kaunis ja koskettava kappale - eli tässä ketjussa aivan väärässä paikassa. Mutta makuasioitahan nämä tunnetusti ovat.

EDM-kakofoniaa edustavia "biisejä" voisin listata tänne useampiakin, jos tietäisin niitä nimiltä (esim. Saravonpekkapekkapekkan alkuperäisversio). Onneksi en tiedä.
 
Viimeksi muokattu:

Nimi Muutettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki
Tämä Erinin uusi lällätys, jossa sydän on yhä kipee.. Erin on päässyt kyllä meikäläisen ihon alle jo aika pahasti aiemmilla sinkuillaan, eikä tämäkään kappale tee mitään poikkeusta.

Sitten on tämä Ellinoora. On onnistunut hienosti pääsemään valtakunnalliseen radiosoittoon aivan käsittämättömän surkeilla kappaleillaan. Tai no, en ole kuullut kyseisen artistin kappaleista kuin Carrien ja Leijonakuninkaan. Sanoittaa ja säveltää ilmeisesti itse omat kappaleensa, mikä on ihan hienoa, mutta ei lopputulos kyllä tunnu päätä huimaavan. Tulee mieleen, että Ellinoora tulee neljältä koulusta kotiin ja tuottaja sanoo että kuuden aikoihin pitää olla kappale valmiina, niin hätäisesti kyhätyiltä nämä hänen värssyt vaikuttavat ja kuulostavat. Sitten kun tämä kokoon teipattu hämmentävä taideteos on ensimmäistä kertaa kuunneltu, niin joku on vielä kehunut ja päästänyt nämä tekeleet läpi. Missäköhän aineissa se kaveri on ollut?

Ps. Ellinoora kuuluu myös paskinta lyriikkaa ketjuun.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Laatta meinaa lentää ja auton integroituradio perässä joka kerta kun Madonnan Like a Prayer lähtee soimaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hectorin Juodaan viinaa on hirvittävä. Ylipäänsä Hectorin ääni, olemus ja olemassaolo ovat kammottavia asioita kohdalle osuessaan. Kerran darrassa mulle näytettiin jotain Hecun plattaa ja laattahan sitten lensi.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Sitten on tämä Ellinoora. On onnistunut hienosti pääsemään valtakunnalliseen radiosoittoon aivan käsittämättömän surkeilla kappaleillaan. Tai no, en ole kuullut kyseisen artistin kappaleista kuin Carrien ja Leijonakuninkaan. Sanoittaa ja säveltää ilmeisesti itse omat kappaleensa, mikä on ihan hienoa, mutta ei lopputulos kyllä tunnu päätä huimaavan. Tulee mieleen, että Ellinoora tulee neljältä koulusta kotiin ja tuottaja sanoo että kuuden aikoihin pitää olla kappale valmiina, niin hätäisesti kyhätyiltä nämä hänen värssyt vaikuttavat ja kuulostavat. Sitten kun tämä kokoon teipattu hämmentävä taideteos on ensimmäistä kertaa kuunneltu, niin joku on vielä kehunut ja päästänyt nämä tekeleet läpi. Missäköhän aineissa se kaveri on ollut?.

Kuulin tämän Ellinooran haastattelun kerran radiosta. Tällä oli kai käynyt niin, että se oli jokunen vuosi sitten jo noussut esille ja kai saanut jotain hitintynkääkin aikaiseksi. Se oli kuitenkin purkanut levytyssopimuksen koska ei ollut saanut tehdä mieleistään ja oman näköistään musiikkia ja päättää itse kappaleistaan. Nyt kuulemma saa. Ja tässä on lopputulos. Kyllä ne levy-yhtiön sedät jotain silloin aikaisemmin tiesivät.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Jaa, kuulun kyllä siihen osaan ihmisiä joille uppoaa musiikki melko helposti, toki aina löytyy liian paskaakin. Mutta tuo Elli-Nooran leijonakuningas, minusta siinä on nimenomaan tekstin puolesta paljon hyvää, jopa loistavaa. Aiemmin en hänen laulustaan ja nimenomaan taidoistaan ollut vähääkään vakuuttunut.

Heh, sieltähän se pärähtikin samantien soimaan, SuomiPoP kyllä renkuttaa samoja ihan liikaa ja aiheuttaa siten ärsyyntymistä.

Pahoinvointiin saakka ei mikään biisi saa, mutta pakko todeta että Vesalan nämä omat, tuoreet biisit ovat melkoinen pettymys. Odotukset ehkä liian korkealla, mene ja tiedä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jaa, kuulun kyllä siihen osaan ihmisiä joille uppoaa musiikki melko helposti, toki aina löytyy liian paskaakin. Mutta tuo Elli-Nooran leijonakuningas, minusta siinä on nimenomaan tekstin puolesta paljon hyvää, jopa loistavaa. Aiemmin en hänen laulustaan ja nimenomaan taidoistaan ollut vähääkään vakuuttunut.
Piti tulla ihan varta vasten lainaamaan, kun olen asiasta täsmälleen samaa mieltä. Carrie on sekä ärsyttävä, että lyriikoiltaan vähän pinnallinen ja helppo biisi, mutta Leijonakuninkaassa on sentään vähän yritystä. Kertsi ei ole ollenkaan yhtä ärsyttävä ja biisin yleinen viesti on todella positiivinen.

Välillä on vähän skitsofreenistä lukea tätä ketjua, kun saa lukea, että Antti Tuiskun, JVG:n ja muiden biletysbiisit ovat ihan perseestä (josta olen enimmäkseen samaa mieltä) ja sitten kun joku tekee jotain ihan päin vastoin, eli laulaa omasta elämästään ja kannustaa ihmisiä uskomaan itseensä niin paskaa ja väkisin väännettyä lyriikkaa on sekin. Toisaalta minä tykkään myös Haloo Helsingin ja Sannin sanoituksista, että ehkä tässä on jo lähtökohtaisesti melkoisia näkemyseroja enemmistön kanssa.


Pahoinvointiin saakka ei mikään biisi saa, mutta pakko todeta että Vesalan nämä omat, tuoreet biisit ovat melkoinen pettymys. Odotukset ehkä liian korkealla, mene ja tiedä.
Tästä myös samaa mieltä. PMMP on mulle kovimpia suomalaisia juttuja 2000-luvulla, mutta Vesalan uudet biisit on aika meh. Ei nyt ihan hirveetä kuraa, mutta en mä oikein pääse sisään varsinkaan tohon biisiin missä tytöt ei saa soittaa kitaraa. Olin innoissani kun kuulin Paulan tekevän soololevyä, mutta eipä tuosta materiaalista hirveästi ole kyennyt nauttimaan.

Vielä huonompia ovat toki Mira Luodin omat biisit. Ei aiheuta pahoinvointia, mutta nuo unohtuvat välittömästi kuulemisen jälkeen eikä niistä saa oikein mitään irti. Ihan paska idea oli hajottaa bändi ja ryhtyä tekemään omia juttuja.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Piti tulla ihan varta vasten lainaamaan, kun olen asiasta täsmälleen samaa mieltä. Carrie on sekä ärsyttävä, että lyriikoiltaan vähän pinnallinen ja helppo biisi, mutta Leijonakuninkaassa on sentään vähän yritystä. Kertsi ei ole ollenkaan yhtä ärsyttävä ja biisin yleinen viesti on todella positiivinen.

Toki tässä ollaan väärillä vesillä huutelemassa, sen tiedän.. mutta joskus on vaan vaikea pitää mölyt mahassa;)
Yhteen asiaan on kyllä yhdyttävä mikä tässä ketjussa vilahtelee, nimittäin Jonne Aaron. Jos joskus harvoin tulee vaihdettua radiokanavaa niin tässä on paikka. En käsitä miten tuo mies on ajautunut tuolle linjalle eikä loppua näy.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tänään se sitten tapahtui. Ensimmäisen kerran tänä kesänä. Joku iskelmäradio töissä auki. Ja sitten se tapahtui. Tero Vaara ilmoitti, että vielä on kesää jäljellä.

Vittu voisiko tämän soonisen ongelmajätteen kaikki mahdolliset olemassaolevat mixit, masterit ja kopiot kerätä kasaan ja ampua vähintään Kuiperin vyöhykkeelle. Tietysti kaiken muunkin Mamban tuotannon voisi laittaa mukaan. Ja Tero Vaaran.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään se sitten tapahtui. Ensimmäisen kerran tänä kesänä. Joku iskelmäradio töissä auki. Ja sitten se tapahtui. Tero Vaara ilmoitti, että vielä on kesää jäljellä.

Vittu voisiko tämän soonisen ongelmajätteen kaikki mahdolliset olemassaolevat mixit, masterit ja kopiot kerätä kasaan ja ampua vähintään Kuiperin vyöhykkeelle. Tietysti kaiken muunkin Mamban tuotannon voisi laittaa mukaan. Ja Tero Vaaran.

Tähän liittyen pitää kertoa miten surulliseksi suomalainen musiikkitarjonta on mennyt. Tässä eräänä iltana ajoin autolla ja radiossa soi Iskelmä-kanava (koska tuo alkaa olla ainoa valtakunnallinen kanava jolta ei juurikaan tule suomiräppiä niin kuuntelen yleensä sitä), ja siellä alkoi soimaan juuri tuo Tero Vaaran tähtihetki. Pyörittelin siinä nopeasti kaikki kanavat läpi, yhdeltä kanavalta tuli JVG:tä, toiselta Cheek, kolmannelta Kaija Koon vitun ärsyttävä "korkkarit kattoon" -ränkytys, joten MINÄ JUMALAUTA KÄÄNSIN SEN KANAVAN TAKAISIN SILLE MISSÄ SOI MAMBA! Mietin siinä itsekin aika surullisena että tähänkö on tultu suomalaisessa musiikissa että Mamba alkaa olla se vähiten huono vaihtoehto jos ei halua laittaa koko toosaa kiinni!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Antti Tuiskun Pyydä multa anteeks kunnolla vai mikä sitten ikinä onkaan laulun oikea nimi. Aivan järkyttävää paskaa ja soi kaikkialla.

Sitten myös JVG:n uusimmat, joissa kertosäkeessä laulaa joku helvetin sössöttäjä. Paluuuu tulevaissssuuuteen! Uusimmalla "Hehkuu"-kappaleella on myös sama sössöttäjä laulamassa kertosäettä. Ihme helvetin ulinaa.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Mulle tämä on kyllä niin vaikeaa. En pysty sulkemaan mitään musiikkia taustalle, en vain yksinkertaisesti pysty. Ja kun minulle mieluisinta ei juuri radiosta tule, niin kyllä on ihan yhtä piinaa käytännössä missä tahansa. Enkä edes oikein erota toisistaan suurinta osaa kanavista.

Kunnollinen möyrykanava tästä maasta puuttuu. Käsittääkseni Bassoradiolta tulee lähinnä jonkun mulle tuntemattoman genren kamaa, luulisi että meille...ööö...vaihtoehtoisen musiikin kuluttajille löytyisi myös jotain. Cityä ja Rockia en laske tuommoisiksi, en edes lähelle.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Suomenkielisen musiikin vannoutuneena inhoajana suosittelen lämpimästi Radio X3M:in kuuntelua. Sieltä ei kuule yhtä ainoata Mambaa, Cheeppiä tai Kaija Koota. Eikä Sannia eikä Tuiskua. Eikä varsinkaan Mikael Gabrielia. Kielitaito kehittyy ja tulee hyvälle mielelle kun suomenruotsalaiset ovat aina niin aidon iloisia.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vesalan Paulan Älä droppaa mun tunnelmaa. Kun sitten lisää vielä ininäbiisi Tequila sekä Luodin varsin vaatimattomat tekeleet (Mustat Laatikot ym.) mukaan, niin pakostihan sitä alkaa ajatella, että ne Paulan ja Miran molempien puolien parhaat ideat taisivat tulla Jori Sjöroosin kynästä.....
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sannin koko tuotanto on osastoa "yök", mutta tuo uusin biisi Vahinko, huhhuh. Nuorison reagointi noihin lyriikoihin etoo jo valmiiksi. Ei mikään mallinuori tämä solisti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaija Koon biiseistä, ja erityisesti sanoituksista, ehkä noin 100% on ihan tolkutonta paskaa, mutta tämä uusin Siniset tikkaat on kyllä jopa Kaija Koon mittapuulla ihan hirveä. Sanoitus kuulostaa ihan siltä kuin sen olisi laatinut joku 12-vuotias tai sitten Uniikki.

"Ja aina kun kaaduin, joo se sattui.
Niin kuin sinäkin nytkin minäkin joskus itkin.
Niin sitä kaatuu, joo se sattuu.
Tein sun surusta tikkaat, siniset tikkaat
ja kiipeen niitä pitkin pois."
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Sannin koko tuotanto on osastoa "yök", mutta tuo uusin biisi Vahinko, huhhuh. Nuorison reagointi noihin lyriikoihin etoo jo valmiiksi. Ei mikään mallinuori tämä solisti.

Harvinaisen samaa mieltä olen tästä asiasta! Anorektinen vinkuja varustettuna uhmaikäisen teinin ajatusmaailmalla ja tavoilla tekee tästä niin ärsyttävän pakkauksen että voisi vetää vessasta alas ala-arvoisen tuotantonsa kanssa. Yksi iso vahinko koko narttu ja sen murrosikäisiltä saamansa suosio. Kehuu vielä että sanoittaa itse biisinsä. Joopa joo, kun tämän uran kohokohta on hyttysen äänellä vinkaistu että mitähän vittua niin kertoo kaiken em. "artistin" tai paremmin sanottuna narsistin tasosta. Kun teinit kasvavat sen verran että oppivat jotain oikeasta musiikista, on tämän hyypiön ura loppu ja se on ilon päivä se. Maininnan ansaitsevat minulta myös jo monien mainitsemat JVG, cheek, Erin ja Ellinoora vai mikä rimpula tuo oli. Kamalaa melusaastetta ääliömäisillä sanoilla ja melodian täydellisellä puuttumisella höystettynä.Vitun tyhjäpäät!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
"Tein sun surusta tikkaat, siniset tikkaat
ja kiipeen niitä pitkin pois."
Luulisin että se on kyllä "Tee sun surusta tikkaat..." tai ainakin "kiipee niitä pitkin pois" koska tuossa ei ole järkeä. Muuten on sanottava että Kaija Koon koko tuotanto - varsinkin se yksi kännisten keski-ikäisten naisten bilebiisi - on hirveää paskaa, mutta tuo Siniset tikkaat on ehdottomasti yksi vuoden parhaista biiseistä.

Sannin kohdalla tuntuu, ainakin sinkkujen julkaisujärjestyksen perusteella, että musiikkinsa vaan taantuu, nää vahinko ja vittubiisi ovat kuin jostain yläasteelta jos sieltäkään, kun "Jos mä oon oikee" "Me ei olla enää me" ja "2080-luvulla" olivat kuitenkin ihan oikeita musiikkiesityksiä jo pari kolme vuotta sitten. Nämä uudet ei biiseinäkään ole kovin hyviä, oikeastaan aika kamalia vaikkei sanojakaan huomioisi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Siniset tikkaat ja Kaija Koo.

Kaija Kokkolan musiikin taso on kulkenut valtavaa alamäkeä Vain elämää -esiintymisen jälkeen, mistä Siniset tikkaat ovat erinomainen esimerkki. Joka helvetin kappale toistaa sitä samaa ideaa eli "tehdään voimalaulu ja luotetaan siihen että Radio Suomipop ja Radio Nova tekevät siitä hitin".

Tässä kappaleessa häiritsee erityisesti surkea kertosäe ja kun se kertosäe on aika oleellinen osa biisiä niin tuloskaan ei voi kovin hyvä olla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sannin koko tuotanto on osastoa "yök", mutta tuo uusin biisi Vahinko, huhhuh. Nuorison reagointi noihin lyriikoihin etoo jo valmiiksi. Ei mikään mallinuori tämä solisti.

Tänne asti onnistuin jollakin ihmeellä välttämään tuota Sannin uusinta mutta nyt sen kuulin, ja olihan kyllä vitun oksettava sanoitus kun tietää mitä ikäluokkaa suurin osa tuon rimpulan kuuntelijoista on. Hyvä roolimalli tosiaan. Ja tuon sanoituksen lisäksi myös tuo Sannin nasaalivinkuminen, lässytys ja ärsyttävä tyyli artikuloida näköjään vaan pahenee levy levyltä ja alkaa olla täysin sietämätöntä kuunneltavaa. Kun vertaa näitä uusia biisejä ja Sannin laulamista niihin biiseihin millä hän alun perin löi itsensä läpi, niin pistää vaan kysymään Sannin omia sanoja lainaten että "Että mitähän vittua oikein tapahtui?"

Sitten onnistuin kuulemaan eilen myös sellaisen saatanan oksennuksen että aivot nyrjähti välittömästi. En tiedä kuka lienee ollut laulaja, kuulosti vähän Pete Parkkoselta, mutta tuo lyriikan helmi kuului jotenkin näin "Beibi sä oot doupein, sä toimit niinku cocaine...". Suomalaisen mainstream-musiikin tila on kyllä minun mielestäni tällä hetkellä aivan järkyttävä! Ensin hävisi kunnon melodiat ja nyt on hävinneet myös loputkin hyvät sanoittajat.

Ja tuo Kaija Koon Siniset tikkaat vituttaa edelleen. Biisinä se on yhtä paska kuin ennenkin mutta sen soittaminen on tuttuun tyyliin lisääntynyt varmaan kymmenkertaiseksi, ja tulee kyllä joka helvetin kanavalta. Kaija Koo kun sattuu olemaan yksi näistä artisteista jonka musiikki menee niin kaiken välimaastossa että sopii periaatteessa melkein kaikkien radiokanavien musiikilliseen linjaan linjasta riippumatta. Pitäisi varmaan vaan luovuttaa ja lopettaa kokonaan radion kuuntelu. Jaksaa vaan joka kerta näprätä se puhelin kiinni autosoittimeen tai sitten pistää koko toosa kiinni ja kuunnella mieluummin dieselin raksutusta.

EDIT: No niin, ja sittenhän minä menin tänä aamuna kuulemaan Erinin uusimman vinkuvirren jossa sydäntä särki niin saatanasti. Sanoitus kuulosti taas joltakin 12-vuotiaan tekemältä ja Erinin piiperrys ei ole muuttunut yhtään miksikään - yhtä ärsyttävää kuin aina.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös