World of Tanks

  • 258 776
  • 2 155

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Strongholdiin pysty ottamaan joitakin ulkopuolisia mukaan, tosin en muista kuinka montaa?

Kutosessa taitaa saada yhden ja muissa tiereissä kaksi klaanitonta "palkkasoturia" ottaa, ihan saletti en tuosta ole. Mirasane on AD-FI:ssa niin ei meidän Stronkkiin pääse. Eikös niitä vanhoja hyviä tiimimatseja (tosin ykkösiä siellä ei tarvi enää pyörittää, nykyisin joko kaksi seiskaa ja loput kaseja tai yksi kutonen ja loput kaseja) pysty pyörittämään vieläkin, vastustajan löytyminen vaan voi olla pikkasen hankalaa, kun "kaikki" vääntää Strongholdia nykyään. Eipä tosin olla aikoihin vissiin edes yritetty.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Reilu vuosi sitten perheeseen syntyi poika, joka pisti prioriteetit uusiksi, mutta nyt tuo pieni panssarikadetti on oppinut nukkumaan niin hyvin, että isä pääsee taas ajelemaan tankeilla silloin tällöin :)

Omakin WOT pelailu keskeytyi ja nyt jatkuu aika lailla samoista syistä. Vinkki. Nuo reilun vuoden ikäiset on ihan surkeita pelaamaan. Pari kertaa olen ottanut oman 1,5 vuotiaan syliin kun on pelatessa väkisin ängennyt, mutta ei tuon kanssa voi pelata edes SPG:llä kun tyttö ei ymmärrä pitää vaunua paikallaan tähtäillessä. Eli jos statsini näyttävät surkeilta niin se on varmaan ollut tyttö pelaamassa enkä minä itse ;)
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Henkilökohtaisesti olen kyllä nauttinut kaikkein eniten 2013-2014 aikana pelatuista jatkiksen kimppapeleistä oman klaanin matseja enemmän. Silloin ulkomailla pari halpaa kaljaa kylkeen ja perunanetillä hassuttelemaan kiekkoporukalla. Soisin kyllä edelleen sillä porukalla pelattavan, jos mahdollista.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kutosessa taitaa saada yhden ja muissa tiereissä kaksi klaanitonta "palkkasoturia" ottaa, ihan saletti en tuosta ole. Mirasane on AD-FI:ssa niin ei meidän Stronkkiin pääse. Eikös niitä vanhoja hyviä tiimimatseja (tosin ykkösiä siellä ei tarvi enää pyörittää, nykyisin joko kaksi seiskaa ja loput kaseja tai yksi kutonen ja loput kaseja) pysty pyörittämään vieläkin, vastustajan löytyminen vaan voi olla pikkasen hankalaa, kun "kaikki" vääntää Strongholdia nykyään. Eipä tosin olla aikoihin vissiin edes yritetty.

En edes muistanut tota teamia, kyl sitä varmaan joku pelaa, mutta itse en ole edes koskaan kokeillut. Yks vaihtoehto olis tietysti kasata johonkin fun cuppiin joukkue (niihin mun mielestä pääsee kaikki), ja pelata sitä kautta porukalla.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
En edes muistanut tota teamia, kyl sitä varmaan joku pelaa, mutta itse en ole edes koskaan kokeillut. Yks vaihtoehto olis tietysti kasata johonkin fun cuppiin joukkue (niihin mun mielestä pääsee kaikki), ja pelata sitä kautta porukalla.

+1 tälle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pitää taas tulla utelemaan, että pelaako kukaan täällä mobiililla Blitziä? Mä olen tabletilla hurahtant tuohon ja nyt kun on tullut klaanitkin messiin niin kinnostus on kasvanut. Noin 3500 peliä on takana ja winrate pyörii 49% kulmilla. Suht keskiasolla siis mennään. En pelaa nykään oikeastaan muilla kuin tier kakkosen ja vitosen tankeilla. Kakkosen sksi, että on kiva trollata uusia pelaajia, jotka vetävät jollakin kännykällä ja ovat tyyliin 12 vuotiaita:) Vitosen medikoilla taas siksi, että premiumilla jää hopeaa sen 20k-30k per matsi. Toisinaan kasin T-44 mennään aiheuttamaan vihulle päänsärkyä. Voitoista ei vaan jää paljoakaan hopeaa kun skodet ja muut lisäavut maksavat niin paljon.

Moni on sanonut, että ohjaaminen on vaikeaa kun on tottunut hiiri/näppis yhdstelmään ja varmasti näin onkin. Meneehän tuossa kymmeniä matseja ennenkuin siihen tottuu mut tuokin on mielestäni asenteesta kiinni. Kandee kokeilla varsnkin jos omistaa nopean tabletin ja yhteyden. Mun nicci siellä on MurderMac.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Jos jollakulla jatkislaisella on PS4:n puolella klaani, johon mahtuu, niin saa laittaa viestiä nimimerkille Crazyekorre.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onkos Jatkoajan porukalla enää ollut kimppapelejä? Ainakin vanha kunnon jatkis65-kanava oli eilen ihan tyhjillään.
Pidin tällä viikolla tankkipelittömän tiistain ja torstain, mutta yleensä minä kyllä laitan Jatkis65-kanavan pystyyn. Plattaa tulee yleensä vedettyä PainConin ja Raikka75:n kanssa. Välillä tulee vedettyä pitkiä platta-sessioita, joskus jopa 12 tuntia putkeen.

Käytän yleensä entisen klaanin tessua, kun siellä on erikseen vieraskanavat ja pystyn antamaan sinne oikeuksia vieraskanaville. Saan käyttää sitä vielä seuraavat 2 vuotta.

Nimimerkkini pelissä on VonHaeften, kuten varmasti jotkut tietävät.
 
Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eeh.. ei hitto.. sain ton skodan 9 talliin. Melkein 4k läpyttelin sillä stokkina voittomatsissa. 3.-luokkaa oli vain. Voi vain päätellä millaisia matseja tulossa kun paras torni ja rumpulipas tulee käyttöön :D .. hukee peli jo stokkina .. nerffiä varmasti lähiaikoina tiedossa
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Yks vaihtoehto olis tietysti kasata johonkin fun cuppiin joukkue (niihin mun mielestä pääsee kaikki), ja pelata sitä kautta porukalla.

Ihan hyvä ajatus. Itse vaan karsastan vähän noita cuppeja sun muita, kun sitten pitää olla sitoutunut siihen ja sen peliaikoihin. Ihan riittävän rasittavia nuo CW kampanjat jo sen suhteen. Toki, jos tuota on mahdollisuus pyörittää tarpeeksi isolla porukalla (eli on ns. vaihtopelaajia riittävästi), niin miksei. Milläs tiereillä noita edes ajellaan?

Käytän yleensä entisen klaanin tessua, kun siellä on erikseen vieraskanavat ja pystyn antamaan sinne oikeuksia vieraskanaville. Saan käyttää sitä vielä seuraavat 2 vuotta.

Ei tuon pitäisi olla ongelma nykyisen klaaninkaan tessussa :). Pitää vaan antaa ne vierasoikeudet vierailijoille.
 

Pasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihan hyvä ajatus. Itse vaan karsastan vähän noita cuppeja sun muita, kun sitten pitää olla sitoutunut siihen ja sen peliaikoihin. Ihan riittävän rasittavia nuo CW kampanjat jo sen suhteen. Toki, jos tuota on mahdollisuus pyörittää tarpeeksi isolla porukalla (eli on ns. vaihtopelaajia riittävästi), niin miksei. Milläs tiereillä noita edes ajellaan?

Joka viikko pyörii useita yhden illan kestäviä 3v3 turnauksia, joita pelataan 4-, 6- ja 8-tiereillä. Kasilla tuossa voisi jopa olla jotain järkeä. Torstaina näyttää olevan yksi 20.00 eteenpäin. Itse pelailin viime viikolla tuota Absolute Superiority 14v14 kymppiturnausta, ja vaikutti ihan hauskalta CW:hen verrattuna. Palkinnot oli jopa paremmat, mutta pelien välissä ainostaan 3 min countdown, joten ei tarvinnut istua jonossa koko iltaa kuten klen warssissa. Saisi WG järjestää useamminkin vastaavia.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Heh.. uudet säännöt.. heti skodan t25:lla polttolaitos tuli suoritettua(tehtävä jota aiemmin manailin).. samoin is6:lla 3k damagea ja 30% käppiä.. Tosin kumpaakaan yrittänyt vaan pelailin välimatseja kun boosti päällä ja kauhea kiire on saada skodan 9. tieriin rumpulipas :) ..

Ihme linja tuo skoda kyllä.. kutonen hyvä ja sitten 7 ja kasi aika paskoja medikoiksi. Sitten taas tier 9. on op jo stokkina. Tosin sain siihen jo paremman tykkitornin, mutta kuitenkin. 7 ja 8 tierissä vähän piti ampua kultaakin, mutta tolla 9:llä pärjää ihan normi ammuksilla.

Grillejä on kyllä kauheasti liikenteessä. Pitää illemmalla kokeilla onko se oikeasti hyvä. Camoarvot ainakin huomattavasti paremmat kuin wt auf E100:ssa.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joka viikko pyörii useita yhden illan kestäviä 3v3 turnauksia, joita pelataan 4-, 6- ja 8-tiereillä. Kasilla tuossa voisi jopa olla jotain järkeä.

Juu, noita 3v3 matseja pyörii, mutta kyllä käytännössä kuukausittain pyörii näitä mihin pystyy kasaamaan isompia tiimejä. En nyt tarkkaan muista milloin viimeksi moinen ollut, ja noi menee kanssa samalla tavalla kuin viimeisin kympin superioty, eli otetaan se 6-8 pelaajaa ja joku 2-3 varamiestä ja pelataan nopeeseen tempoon, ettei ihan yöhön asti mene.

Ihme linja tuo skoda kyllä.. kutonen hyvä ja sitten 7 ja kasi aika paskoja medikoiksi. Sitten taas tier 9. on op jo stokkina. Tosin sain siihen jo paremman tykkitornin, mutta kuitenkin. 7 ja 8 tierissä vähän piti ampua kultaakin, mutta tolla 9:llä pärjää ihan normi ammuksilla.

Itsellä ei ole tota ysiä tai kymppiä, mutta kyllä noi statsien valoissa kulkee siellä kärjessä. Tosin, en nyt osaa sanoa tosta kuinka op, etenkään stokkina toi nyt kuitenkaan on, mutta ei tossa nyt ilman rullaa oo mitää miksi toi paremmin suorittaisi kuin muutkaan?

Noita tankkikohtaisia statseja kun katsoo, niin sinällään jännä huomata että miten alhaalla esim. T54 laahaa esim. damagen perusteella. Kyseessä kuitenkin jos ei paras niin top 3 medi ysiltä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Noita tankkikohtaisia statseja kun katsoo, niin sinällään jännä huomata että miten alhaalla esim. T54 laahaa esim. damagen perusteella. Kyseessä kuitenkin jos ei paras niin top 3 medi ysiltä.
T-54 oli aivan op vaunu kun tuli markkinoille. Enää ei ole tallissa, mutta sillä tuli tahkotua muinoin paljon. Tossa 9. skodassa noi kamot tuntuisi olevan erittäin hyvät ja onhan tuon stokin 201 pene ihan eri luokkaa T-54:sen stokin pene(tosin sitä diotia vähän kait paranneltu).

Ennen muinoin tuli pelissä paljon enemmän noita 1vs 1 matseja ja niissä tuo T-54 on kyllä ihan kuningas.

Olisikohan ton laahaamisen syynä, että rupeaa T-54 olemaan jo kaiken maailman paskahousujen tallisssa, kun pelissä ollut jo kauan?
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
T-54 oli aivan op vaunu kun tuli markkinoille. Enää ei ole tallissa, mutta sillä tuli tahkotua muinoin paljon. Tossa 9. skodassa noi kamot tuntuisi olevan erittäin hyvät ja onhan tuon stokin 201 pene ihan eri luokkaa T-54:sen stokin pene(tosin sitä diotia vähän kait paranneltu).

Ennen muinoin tuli pelissä paljon enemmän noita 1vs 1 matseja ja niissä tuo T-54 on kyllä ihan kuningas.

Olisikohan ton laahaamisen syynä, että rupeaa T-54 olemaan jo kaiken maailman paskahousujen tallisssa, kun pelissä ollut jo kauan?

No ei tossa T54:ssa pene ole millään tykillä hyvä mutta sillä pärjää ihan hyvin ja muut edut sitten korvaavatkin ton puutteen. Se että on hyvä tykki, ei mun mielestä tankista tee OP:ta, vaan enemmänkin kokonaisvaltainen suorittaminen, tällä hetkellä esim. E5 on jopa hieman op, mutta kuka nyt pitää mitäkin OP:na.

Monet esim. pitävät type 59:siä jonain ihme maagisena tankkina, ja aina kun joku skaba on niin kaikki on niitten perässä, mutta ihan samalla tavalla niihin kuulat uppoaa kuin muihinkin medeihin.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
L4E: Juurikin näin mitä tuosta T-54:stä mainitsit. Vaunu on ollut iät ajat op:n maineessa ja sillä pelaa jos jonkinlaista lösöhousua ja silläpä nuo statsit tippuvat. Osaavissa käsissä todella kova vaunu.

Nuo Skodan ysit ja kympit ovat tallissa ja kyllä mä tuosta ysistä tykkäsin ihan pirusti ja talliin se jäi. Kympillä en kovin montaa matsia ole pelannut mutta kova vaunu se sekin on. Kovasti pitää näillä suorittaa, taitaa ykköstaso olla itselläkin vasta ysissä. Ässään pitää suorittaa todella hyvin.

Grindauksessa on ollut japanilaisten hevilinja ainoana ja ysin Type 4 Heavy on upattuna mutta kyllä on vastenmielinen kärry. Vaunu spotataan avomapeissa liki toiselta puolen karttaa ja sitten sataa artymoukkua niskaan jatkuvasti. Sattuipa eilen avomappi kera viiden artyn. Arvatakin saattaa tuliko kuolama taivaalta...
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Grindauksessa on ollut japanilaisten hevilinja ainoana ja ysin Type 4 Heavy on upattuna mutta kyllä on vastenmielinen kärry. Vaunu spotataan avomapeissa liki toiselta puolen karttaa ja sitten sataa artymoukkua niskaan jatkuvasti. Sattuipa eilen avomappi kera viiden artyn. Arvatakin saattaa tuliko kuolama taivaalta...

Siis nuo Japsien ysi ja kymppi hevit on tieriensä paskimmat laitteet. Itse jäin suosiolla O-I:hin, tuskin edes pidemmälle grindaan, jollei jotain merkittävää buffia tule ja ei, tämänpäivän patchin buffaukset ei noita juurikaan auta.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis nuo Japsien ysi ja kymppi hevit on tieriensä paskimmat laitteet. Itse jäin suosiolla O-I:hin, tuskin edes pidemmälle grindaan, jollei jotain merkittävää buffia tule ja ei, tämänpäivän patchin buffaukset ei noita juurikaan auta.

Seiskan O-Ni ja kasinkin O-Ho olivat periaatteessa ihan pelattavia mutta tämä ysi ja ilmeisesti kymppikin ovat todella ikäviä. Todella hitaita ja kun valoissa olet koko ajan, moukkuakin tulee jatkuvasti joka suunnasta. Kaupunkikartoissa tuolla pärjää jotenkin mutta liki 20 sekan latausaika ei vaan sovi mulle. :)
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Seiskan O-Ni ja kasinkin O-Ho olivat periaatteessa ihan pelattavia mutta tämä ysi ja ilmeisesti kymppikin ovat todella ikäviä. Todella hitaita ja kun valoissa olet koko ajan, moukkuakin tulee jatkuvasti joka suunnasta. Kaupunkikartoissa tuolla pärjää jotenkin mutta liki 20 sekan latausaika ei vaan sovi mulle. :)

Eikä panssarista ole mihinkään, kun vihu painaa kaksi kertaa kakkosta :).
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Seiskan O-Ni ja kasinkin O-Ho olivat periaatteessa ihan pelattavia mutta tämä ysi ja ilmeisesti kymppikin ovat todella ikäviä. Todella hitaita ja kun valoissa olet koko ajan, moukkuakin tulee jatkuvasti joka suunnasta. Kaupunkikartoissa tuolla pärjää jotenkin mutta liki 20 sekan latausaika ei vaan sovi mulle. :)

En tiedä noista millaisia ovat oikeasti pelattavia, mutta kyllä se on että jos Japanin Heavyn pelissä näkee, niin itselle ainakin ne ovat pelkästään damagen farmaus maaleja. Melkein jokaisen kuulan saa tankilla kuin tankilla sisään, ja takaisin ei kuulaa tule ollenkaan tai niin pitkillä väleillä ettei meininkiä haittaa. Ihan ihme linja, joka on lopullisesti nerffattu nollalinjaksi myös vitosen ja kutosen osalta (Tätä en osaa noiden osalta varmistaa kun en vielä ole noilla kerennyt uuden patchin jäljiltä vielä pelaamaan).
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taze ja skode: Tuo linja on pahasti rikkinäinen. Ennen nyt tullutta batchiä vitonen ja kutonen olivat täysin epäsuhtaisia vehkeitä. O-I oli täysin naurettava, siitä ei alempitieriset saaneet läpi ollenkaan ja taas isompien kanssa jokseenkin turha. Kuten Taze sanoit, premikuulilla noista tulee sisään ovista ja ikkunoista mutta se on sitten toinen juttu taas ja kertoo turhauttavimmasta asiasta koko pelissä. Eilen ajoin tuolla ysin Typellä ja JGPz E-100 veteli APCR:ää sisään. Harvemmin näkee tuolla vaunulla ammuttavan premikuulia, onhan tuo AP:n 299 pene ihan riittämätön :)
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jokos olette ehtineet testata uutta Grille 15:ta? Yllättäen eilen kympin pelit täynnä noita ja pakkohan sillä itsekkin oli muutama erä ajaa. Parin pelin perusteella niin OP laite ettei mitään rajaa. Camot vaikuttivat kohtuu hyviltä, alakoroa löytyy, tykki helvetin tarkka vaikka bloomi räjähtääkin pienestäkin liikkeestä, nopein latausaika 750 dmg alphan TD:stä? ja sitten kaiken huippuna liikkuu scoutin vauhdilla. Tykki ei käänny kuin 90 astetta mutta kun tuo pakittaa lujempaa kun wanha Helcatti niin kurkkiminen on kohtuu helppoa. Mitähän WG on ajatellut kun on tuon peliin tuollaisena tuonut? Kohtuu kovia eriä sillä vissiin on vedetty kun 6k damagea toi peräti kakkosluokan taitomerkin,5k damagella tuli kolmonen.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eilen ajoin tuolla ysin Typellä ja JGPz E-100 veteli APCR:ää sisään. Harvemmin näkee tuolla vaunulla ammuttavan premikuulia, onhan tuo AP:n 299 pene ihan riittämätön :)
No eipä tosiaan tarvii ampua premiä. Tosin toista samanlaista tai jotain muuta kovapäistä tulee joskus ammuttua, jos ovat hulldownissa. JP E-100:n he:t toimii muuten hyvin noita Grillejä vastaan. Ei ihan mene yhdestä kudista, mutta jos joku muukin ampuu, niin se on sitten siinä.

Yhden pelin vedin tolla Grillellä. Vaikutti tosiaan soivalta peliltä. Vielä kun tuo tähtäysaika on vain 1,5 sekkaa. Tosin kokeilin eilen fokkia varmaan vuoden tauon jälkeen ja se tuntui olevan aika hyvä noita Grillejä vastaan. Tosin fokkiin uskalla ladata he:tä ellei noita grillejä ole 6 vihulla :).
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jokos olette ehtineet testata uutta Grille 15:ta? Yllättäen eilen kympin pelit täynnä noita ja pakkohan sillä itsekkin oli muutama erä ajaa. Parin pelin perusteella niin OP laite ettei mitään rajaa. Camot vaikuttivat kohtuu hyviltä, alakoroa löytyy, tykki helvetin tarkka vaikka bloomi räjähtääkin pienestäkin liikkeestä, nopein latausaika 750 dmg alphan TD:stä? ja sitten kaiken huippuna liikkuu scoutin vauhdilla. Tykki ei käänny kuin 90 astetta mutta kun tuo pakittaa lujempaa kun wanha Helcatti niin kurkkiminen on kohtuu helppoa. Mitähän WG on ajatellut kun on tuon peliin tuollaisena tuonut? Kohtuu kovia eriä sillä vissiin on vedetty kun 6k damagea toi peräti kakkosluokan taitomerkin,5k damagella tuli kolmonen.

Ihan samat huomiot. Itse en oikeastaan kerennyt monessa pelissä tekemään damagea kun noita oli niin paljon pelissä. Odotellaas viikko kaks, niin ässään vaatii todennäköisesti sen 8-9k dmg:a, kun noi suht vähähipariset vehkeet vaihtuu takaisin normi tankkeihin (E100 ja Maus) kun porukka pääsee alkuinnostuksen ohi. Ihan älytön TD, on enemmän rikki kuin WT.

Lisätään vielä tohon Esopin listaan tykin torni, on kuitenkin sen verran kapea, että siihen osuminen on kaukaa hulldownissa todella vaikeaa, ja aika iso osa osuu tykkiin, eli kimmottaakin jopa yllättävän paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös