Jääkiekkoaiheiset elokuvat ja dokumentit

  • 108 263
  • 202

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään tulee Foxilta klo 19-20 laatudokumentti Lokomotiv Jaroslavin lentoturmasta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Docventures esittää Red Army dokumentin 21.10. TV2 klo 21.00.
Tämä on ilmeisesti joku amerikkalaisesta näkökulmasta tehty dokkari vuodelta 2014. Hetken aikaa jo luulin että kyseessä olisi ollut se SVT:n tekemä "Punakone" -dokkari jostain reilun 10 vuoden takaa, mutta siitä ei ollutkaan kyse. Noh, varmastikin aikalailla samanlaisia näkökulmia tässäkin varmasti esitellään, ja tuskin voi olla vertaamatta siihen. Pitää ottaa ylös, eiköhän tuokin ole laatudokkari.

Harmittaa kyllä kun sitä SVT:n dokkaria ei löydy suomenkielisenä oikein mistään. Olen edelleenkin itselleni vittuuntunut siitä kun sain joskus 5-6 vuotta sitten ladattua kyseisen dokkarin suomenkielisenä jostain DC++:sta tai vastaavasta, mutta dokkari lähti sitten vanhan tietokoneen mukana kierrätyskeskukseen joitain vuosia sitten. Se oli hyvä dokkari, ja päästi paljon pelaajia ääneen ja taustoja avattiin.

Mutta kyllä tämä vähän tuoreempikin dokumentti kelpaa mainiosti!

EDIT:

Jahas, kyseinen Punakone -dokkari löytyy Youtubesta englanniksi, nimellä CCCP Hockey:

CCCP Hockey (linkki vie Youtubeen)

Tästä nyt pahimpaan nälkään.
 
Viimeksi muokattu:

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Ei tarvitse lokakuuhun saakka odottaa, Yle Teemalta tuo tulee 12.9 klo 21. Sen perään MM-95 fiilistelyä.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Suraavaa dokumenttia pukkaa: Tough Guys.
2000-luvun alun aikaisesta CHL liigasta. Tappelijat kertovat omaa tarinaansa ja löytyyhän siltä Suomi kytköskin Doug Sheddenin naamoin. Hieno dokkari josta näkee sen ettei kiekko ole syvässä etelässäkään mikään uusi juttu.

Sitten komediaa "TV" sarja nimeltä Beer League
Hauskaa juttua ja kiekko settiä. Kaikki kaljaliigaa pelanneet tunnistavat tapahtumia ja hahmoja. Saisivat enempikin tuota tehdä, Office tyyliin tehty mukadokumentti.
Kannattaa porukan sivulle klikata ja kaikki muutkin klipit katsella.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tässä vähän dokkaria Chris "Knuckles" Nilanista. Aika tyypillinen stoori tällä alalla mutta, hiljaiseksi vetää.

Itse en kuulu mihkään ompelukerhoon mutta kyllä vähän kyseenalaistan tuon ajan enforcerit, en ihmisinä vaan roolina.

The Last Gladiators (2011) - YouTube

edit. linkki unohtu
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TPS, NY Rangers ja JarPa
Terve,

JarPa, eli Jarin Pallo on matkaamassa huhtikuussa 2016 Kanadaan pelaamaan maailman suurimpaan höntsälätkäturnaukseen. Carha Cupin 2012 yleisen sarjan finaalissa pelasi muun muassa AK Bars Kazanin alumnijoukkue täydelle hallille. Hyvällä tuurilla ei jouduta Kazanin kanssa samaan lohkoon, mutta avoimessa sarjassa pelataan.

Aiotaan tehdä aiheesta dokumentti. Itselläni on jonkun verran kokemusta kameran edestä ja olen ollut radiossa, mutta dokumenttielokuva on tietysti isompi juttu. Olen tässä kerännyt viimeisen vuoden aikana oppia viisaammilta, mutta itse dokumentti on tarkoitus tehdä itse, koska oikea kuvausryhmä maksaa äärimmäisen paljon. On kuitenkin selkeä visio toteutuksesta: Valmistautuminen itse turnaukseen, kahden viikon reissun taltiointi ja paluu Suomeen. Seuraan muutamaa pelaajaa turnauksessa ja pureudun miehiin varusteiden alla.

Olen hakenut Yle Folkin kautta rahoitusta lähinnä parempaa kamerakalustoa varten. Ensimmäinen hakemuksemme ei päässyt Yle Folkin raadista läpi. En ole vielä varma miksi, mutta ilmeisesti "tubettajista" koostunut raati ei arvostanut jääkiekkodokumenttia. Toisekseen tein alkuperäisen hakemuksen kesällä, kun oli vielä epävarmaa että millainen Ylen kansalaismediahankkeesta edes tulee.

Rahoitukseen on ymmärtääkseni takaportti. Hakemusvideon saama huomio ja "peukutukset" vaikuttavat. Teimme siis ensimmäisestä hakemuksesta viistastuneena toisen hakemusvideon, joka demonstroi sitä, mitä dokumentti tulee olemaan: Tarina harrastekiekosta, rakkaudesta lajiin ja joukkueen matkasta sinne, missä jääkiekko on keksitty.

Hakemus on osoitteessa: Jarin Pallo - Road To Canada

Jos pidät ideasta, peukuta. Jos on jotain kysymyksiä, niin vastaan mielelläni.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Suomalaisesta mailatehtaasta tehty dokumentti. En muista nimeä. voi löytyä vieläkin areenasta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Juurikin tämä.

Suomi ei ollut mukana ekassa Kanada-cupissa. Mailatehtailija pääsee mukaan Neukkujen joukkueen mukana ja hänelle annetaan Neuvostoliiton passi.

Toronto -maila tuo edelleen muistoja | Yle Uutiset | yle.fi

Tuossa Ylen juttu aiheesta mutta tuo ohjelmaan vievä linkki ei toimi, ilmeisesti on poistettu Elävästä Arkistosta. Vaikka dokumentissa Rahunen toteaa että pankki ei myöntänyt lainaa Kandaan perustettavaa tehdasta varten niin se ei taida tuota konkurssia selittää. Hyvä dokumentti ja mukava kurkistus nykyaikaisen jääkiekon alkutaipaleelle. Itse suosin Montrealin mailaa sattuneesta syystä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
(HD) - Mario Lemieux - The Best. Ever. - Documentary (2005) - YouTube

Katselin tämän dokkarin taas pitkästä aikaa koska puheissa Patrik Lainetta on verrattu Marioon. Onhan heissä yhtäläisyyksiä, ei sitä voi kieltää. Oikea käsi alhaalla, koko ja ulottuvuus, laukauskin. Mutta toivoisin enemmän kuin mitään muuta että Pate saa nuo palikkansa korvien välissä vielä parempaan järjestykseen. Kun ei tule onnistumisia hän turhautuu ja kiukuttelee, edelleen vaikka pään kanssa on tehty kovasti töitä. Sanoisin näinkin yllätyksettömästi että Paten pahin vihollinen on Pate itse. Ikää ei vielä paljoa ole, kehitettävää sitäkin enemmän mutta Patrik, opettele olemaan armollinen itsellesi.
 
Suosikkijoukkue
TPS, NY Rangers ja JarPa
Rattaat etenivät Pasilassa siihen malliin, että tässä on siis neliosainen dokumenttisarja Jarin Pallo: Road To Kanada. Amatöörivoimin tehty lätkädokkari harrastekiekkojoukkueen matkasta Kanadaan pelaamaan lajin maailmanmestaruudesta:
Jarin Pallo: Road to Kanada
 

Gemondo

Jäsen

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
HBO's Broad Street Bullies - YouTube

Tämä on erittäin hienosti tehty dokumentti Flyersin alkutaipaleesta NHL:ssa vaikka en erityisemmin tuosta tyylistä pelata pidäkään. Varsinkin tuo vaikutus mikä joukkueen menestyksellä koko kaupunkiin ja kaupunkilaisiin oli. Hieno dokumentti kerta kaikkiaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös