Kauden 2015–2016 vankkurit jakoon – kenen kyydissä kausi loppuun?

  • 68 757
  • 297

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Tuononen sen teki kun alentui läskipääksi läskipään tilalle... HIFK:n rattaille, hop! No, olisin niihin muutenkin hypännyt kun puolisuomea tippui jatkosta.
 

snaphappy

Jäsen
Finaalisarja, plaah. Ei herätä tunteita. Jos nyt toinen pitää valita niin ennemmin IFK, koska Tapola.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Selväksi on tullut ja kirkkaasti kenen Wagonissa oon. Se on Tappara. Viekää homma loppuun asti! HIFK:ssa on koko ajan tietynlaista ylimielisyyttä, sekä joukkueena että kannattajissa, jota en pysty ymmärtämään. GO TAPPARA GO!
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Selväksi on tullut ja kirkkaasti kenen Wagonissa oon. Se on Tappara. Viekää homma loppuun asti! HIFK:ssa on koko ajan tietynlaista ylimielisyyttä, sekä joukkueena että kannattajissa, jota en pysty ymmärtämään. GO TAPPARA GO!
Kärppäkannattajalta ymmärrettävä päätös ja tietysti kuka tahansa saa sympata ketä tahansa, mutta kyllähän kannattajien keskuudessa on tänä keväänä ylimielisyys kerääntynyt lähinnä kärppä- ja tapparakannattajien joukkoon. Moraalisesta finaalista puhuminen, mestaruuden toitottaminen varmaksi sille seuralle, joka tuosta välieräsarjasta jatkoon painelee jo kesken sarjan, sekä IFK:n jatkuva aliarvioiminen sekä finaaleita koskevassa ketjussa, että voimasuhdeketjussa. Ainakin mun käsityksen mukaan suurin osa IFK:n faneista, itseni mukaan lukien, lähtee nöyrästi haastamaan Tapparaa. Jos jotain ylimielisyyttä keskustelussa on näkynyt, niin se on ollut vain tyypillistä maalaisten disauttelua kieli poskessa juurikin siksi, että yllättävän monelle IFK:n stadilaisuus on syy siihen, miksi se herättää negatiivisia tuntemuksia. Ja sanotaan nyt vielä, etten todellakaan puhu kaikista. IFK-kannattajien ylimielisyys tuntuu ainakin itselle nykymaailmassa aika kummalliselta, sillä sitä ei tosiaankaan ole havaittavissa tällä palstalla tai hallilla. 'Tour de Bönde' sekä Ramun ja Stögön letkautukset ja tosikkojen reagointi niihin tietyllä tavalla kertoo juuri sen, mistä kenkä puristaa. ;)
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Näistä kahdesta finalistista symppaan Tapparaa. HIFK on hieno ja perinteikäs seura, ei siinä mitään, mutta Tapparalle soisi mestaruuden kolmen peräkkäisen hopean jälkeen.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
tänä keväänä ylimielisyys kerääntynyt lähinnä kärppä- ja tapparakannattajien joukkoon. Moraalisesta finaalista puhuminen, mestaruuden toitottaminen varmaksi sille seuralle, joka tuosta välieräsarjasta jatkoon painelee jo kesken sarjan, sekä IFK:n jatkuva aliarvioiminen sekä finaaleita koskevassa ketjussa, että voimasuhdeketjussa.

Nyt kyllä oot vähän kohtuuton, jos Vesa "iltasanomat" Rantanen kirjoittaa "moraalisesta finaalista" niin se ei todellakaan vielä tarkoita, että edes 10 % tai 5 % Tapparan tai Kärppien kannattajista olisivat samaa mieltä. Oon pahoillani, mutta Tapparalla ja Kärpillä on tässä viimeiseltä kolmelta vuodelta sellaista erinomaisen upeaa keskinäistä historiaa ja terve arvostus on tullut näiden kokemuksien myötä varmasti sekä Tappara-faneilla että Kärppä-faneilla toisiaan kohtaan. Mun mielestä se on vaan hienoa. En ymmärrä, miksi siitäkin pitää vääntää jotain ylimielisyyttä. Pelattiin poikkeuksellisen upea sarja Kärppien kanssa tuossa ja ollaan pelattu kolme kautta peräkkäin. Miten ihmeessä se on IFK:lta tai IFK:n kannattajilta pois? Se, että media kirjoittaa moraalisista finaaleista yms. hömppää ei vielä tarkoita mitään eikä kannata laittaa sanoja meidän suuhun oman mutun perusteella.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tappara oli valikoitunut jo aiemmin suosikiksi ja nyt kun "kaikki muut on maalaisia, paitsi stadilaiset"-HIFK on vielä vastassa, tartun vielä rankemmin kiinni valinnnastani. ;) Tappara all the way!
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos jotain ylimielisyyttä keskustelussa on näkynyt, niin se on ollut vain tyypillistä maalaisten disauttelua kieli poskessa juurikin siksi, että yllättävän monelle IFK:n stadilaisuus on syy siihen, miksi se herättää negatiivisia tuntemuksia. Ja sanotaan nyt vielä, etten todellakaan puhu kaikista. IFK-kannattajien ylimielisyys tuntuu ainakin itselle nykymaailmassa aika kummalliselta, sillä sitä ei tosiaankaan ole havaittavissa tällä palstalla tai hallilla. 'Tour de Bönde' sekä Ramun ja Stögön letkautukset ja tosikkojen reagointi niihin tietyllä tavalla kertoo juuri sen, mistä kenkä puristaa. ;)

Juu, mäkin oon tietysti tosikko, kun en ymmärrä tuota teidän maalaisjunttihuumoria sieltä korkeammalta stadin valoista tänne vajojen ja latojen loputtomalle peltoaukealle:) Sanoisin pikemminkin, että tuo huumori on vuosien varrella menettänyt täysin merkityksensä ja on nykyään vaan vanhan koiran oman oksennuksen uudelleen suihinsa latkimista. Vitsit katos menettävät merkityksensä, jos niitä koko ajan jankataan. Lisäksi mun mielestä tuo on myös huonon maun omaavien huumoria. Se tästä.

Urheilullinen mestari on se, joka on tärkein asia ja toivon, että Tappara pelaa yhtä loistokkaasti kuin pelasi meitä vastaan. Ainahan napinoita ja pikkukärhämiä esiintyy, mut pitääkin. Lopuksi oikean urheiluhengen omaavat tunnustavat paremmaksi sen, joka sen on ansainnut. Uskon, että Tappara on tämä, mutta se nähdään . Ramut ja Stögöt keskittykööt mun puolesta tähän omaan show´hunsa sitten:)
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Ainakin mun käsityksen mukaan suurin osa IFK:n faneista, itseni mukaan lukien, lähtee nöyrästi haastamaan Tapparaa. Jos jotain ylimielisyyttä keskustelussa on näkynyt, niin se on ollut vain tyypillistä maalaisten disauttelua kieli poskessa juurikin siksi, että yllättävän monelle IFK:n stadilaisuus on syy siihen, miksi se herättää negatiivisia tuntemuksia. Ja sanotaan nyt vielä, etten todellakaan puhu kaikista. IFK-kannattajien ylimielisyys tuntuu ainakin itselle nykymaailmassa aika kummalliselta, sillä sitä ei tosiaankaan ole havaittavissa tällä palstalla tai hallilla. 'Tour de Bönde' sekä Ramun ja Stögön letkautukset ja tosikkojen reagointi niihin tietyllä tavalla kertoo juuri sen, mistä kenkä puristaa. ;)

Tätä täytyy kyllä kompata. Näin stadissa (eikös se ollut se Helsingin osa mihin pääsee raitiovaunulla? Pahoittelen jos ei, olen maalainen) asuvana ei ole koskaan tullut vastaan mitenkään ylimielisiä HIFK-faneja, aina ollut mukava heittää läpyskää kiekosta. Se, kun olen keskustan kuppiloissa käynyt Tapparan paidassa katsomassa viime kausina pelejä, on myös osoittanut että fiksuja kavereita ovat. Jos valita saisi, niin mahdollinen tuleva jälkikasvu fanittaisi HIFKiä näiden muiden PK-seudun vaihtoehtojen sijaan.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt kyllä oot vähän kohtuuton, jos Vesa "iltasanomat" Rantanen kirjoittaa "moraalisesta finaalista" niin se ei todellakaan vielä tarkoita, että edes 10 % tai 5 % Tapparan tai Kärppien kannattajista olisivat samaa mieltä. Oon pahoillani, mutta Tapparalla ja Kärpillä on tässä viimeiseltä kolmelta vuodelta sellaista erinomaisen upeaa keskinäistä historiaa ja terve arvostus on tullut näiden kokemuksien myötä varmasti sekä Tappara-faneilla että Kärppä-faneilla toisiaan kohtaan. Mun mielestä se on vaan hienoa. En ymmärrä, miksi siitäkin pitää vääntää jotain ylimielisyyttä. Pelattiin poikkeuksellisen upea sarja Kärppien kanssa tuossa ja ollaan pelattu kolme kautta peräkkäin. Miten ihmeessä se on IFK:lta tai IFK:n kannattajilta pois? Se, että media kirjoittaa moraalisista finaaleista yms. hömppää ei vielä tarkoita mitään eikä kannata laittaa sanoja meidän suuhun oman mutun perusteella.
En mä puhunut nyt mediasta mitään. Ihan tuon välieräsarjan otteluseurannassa ja omassa ketjussa tuli varmaan lähes toistakymmentä viestiä, jossa puhuttiin moraalisesta finaalista ja jatkoonmenijän olevan varma voittaja. Kärpillä ja Tapparalla yhteensä sen verran kannattajia, ettei varmasti ole edes tuota viittä prosenttia. Kerroinkin vain nyt sen, että (mielestäni) ylimielisempää se ote on sillä suunnalla ollut, kuin täällä, kun Noitarumpu sanoi IFK:ta seurana ja kannattajia ylimielisiksi. En myöskään arvostellut Noitarummun valintaa ja symppauksen kohdetta, päin vastoin sanoin ymmärtäväni valinnan. Tarkkana nyt siellä... :)

Juu, mäkin oon tietysti tosikko, kun en ymmärrä tuota teidän maalaisjunttihuumoria sieltä korkeammalta stadin valoista tänne vajojen ja latojen loputtomalle peltoaukealle:) Sanoisin pikemminkin, että tuo huumori on vuosien varrella menettänyt täysin merkityksensä ja on nykyään vaan vanhan koiran oman oksennuksen uudelleen suihinsa latkimista. Vitsit katos menettävät merkityksensä, jos niitä koko ajan jankataan. Lisäksi mun mielestä tuo on myös huonon maun omaavien huumoria. Se tästä.

Urheilullinen mestari on se, joka on tärkein asia ja toivon, että Tappara pelaa yhtä loistokkaasti kuin pelasi meitä vastaan. Ainahan napinoita ja pikkukärhämiä esiintyy, mut pitääkin. Lopuksi oikean urheiluhengen omaavat tunnustavat paremmaksi sen, joka sen on ansainnut. Uskon, että Tappara on tämä, mutta se nähdään . Ramut ja Stögöt keskittykööt mun puolesta tähän omaan show´hunsa sitten:)
Asia selvä, ymmärrän kyllä tuonkin kannan tuohon huumoriin, ja jos se on herättänyt sussa aiemmin mainitsemiasi tunteita Stadia ja stadilaisia kohtaan, niin symppauksen kohde ja syyt ovat entistä selkeämmät. Ei sekään huumori nyt ihan aina toimi, mutta onhan se toki myös molemminpuoleista (stadilaiset-"maalaiset" -vastakkainasettelu).
 

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
Pronssihöntsä alta pois ja tampereen junaan....... Sveitsiläinen coast to coast vastaan Suomi.....
 
Viimeksi muokattu:

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Koska moraaliset finaalit on jo pellailtu, niin ihan sama kumpi tän höntsän voittaa. Uuuh. Pysyn kummiski vielä tän illan omassa wagonissa.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Tapparan kyydissä mennään loppukausi. On aika Tamperelaisten kirkastaa jo ne hopeat.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ei voisi finaalit vähempää kiinnostaa, molemmat voisivat hävitä minun puolestani. Onneksi tuolla rapakon takana ovat alkaneet ne "oikeat" pudotuspelit.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Ei voisi finaalit vähempää kiinnostaa, molemmat voisivat hävitä minun puolestani. Onneksi tuolla rapakon takana ovat alkaneet ne "oikeat" pudotuspelit.
Tässä on oikea asenne. Itseänikään ei voisi oman joukkueen putoamisen jälkeen pelit vähempää kiinnostaa. Onneksi aina välillä pelit jatkuvat pitkälle. Tänä vuonna jopa viimeiseen peliin saakka.
 

gifusisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei voisi finaalit vähempää kiinnostaa, molemmat voisivat hävitä minun puolestani. Onneksi tuolla rapakon takana ovat alkaneet ne "oikeat" pudotuspelit.
Jep, voitetaan Jyp ja odotellaan molempien finaalistien laajamittaista dopingkäryä.

Ei itsellenikään ole kauhean suurta merkitystä kumpi voittaa, mutta toiveissa olisi nähdä upeaa kiekkopeliä
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olen asunut niin landella kuin sitten ihan stadissakin, ja silloin kuin asuin landella huomasin miten kaikki stadissa olevat ihmiset on ihmisjätettä (korostan nyt tässä välin etten itse ajatellut niin, kannustinhan jo silloin IFK:ta) Tietenkin tuo oli suurimmalta osin ihan huumoria, mutta muutamana kertana sain kokea ettei kaikki niin läpällä ajatelllutkaan, vaan kun hesalainen meidän kylälle eksyi, oli vuorossa turpaanveto kilpailu. Tämä täysin sama asetelma on stadissa, tosin toiste päin. Sieläkin joutunut todistamaan useampaa snägäri kimpoilua kun ei ole samalta paikkakunnalta. Eli en kyllä tuosta Stadilaisia siltä osin ylimielisiksi kutsuisi. Jos Stögö ja Ramu on päässyt kommenteillaan ihon alle niin hyvä! :) Ylimielisyys vai itseluottamus? Siihen en ota kantaa kuinka väsynyt tuo paikkakunnasta johtuva herjan heitto on, mutta se on vähän niiku ihmisen perus luonteessa. Muualta tulevat on automaattisesti perseestä ennen kuin toisin todistetaan. Olin sitä itse kun muutin pöndeltä landelle ja kun muutin stadiin. Joka kerta olin kumminkin loppupeleissä yksi landeista tai yksi Stadilaisista. Niin sen vielä lisään ettei tuota samaa villitystä kauheasti esiinny yli 40v ihmisillä, paitsi aidoilla stadinkundeilla!

Puolitoista tuntia. Fasten your seatbelts!
 

Baldrick

Jäsen
Jahka tänään JYP ottaa himmeimmän mitalin, niin sen jälkeen Tapparan vaunuissa, vaikkei HIFK:sta sinänsä mitään pahaa sanottavaa olekaan. Hopeaputki ja Patrik Laine ovat saaneet sympatiani. Toivottavasti Patu painelee vähintään maalin per peli finaaleissa ja napsii sen ykkösvarauksen tulevana kesänä.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Tää lande-stadi-asetelma elää oikeutetusti pääkaupungissa. Tuntemani "stadilaiset" harvemmin tästä jaksavat muistuttaa, koska tietävät, että Tampereella ei koeta asian suhteen alemmuuskompleksia.
Muualla ehkä. Nordiksella on aina ollut mukava käydä. Ei ole ollut koskaan ongelmia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Jos finaalisarja olisi ollut IFK-Kärpät, olisin ollut Etelä-Suomen puolella. Nyt olen suomenkielisten puolella.

Nonnih. Oikeasti Tappara on sen tradition edustaja, johon samaistun. Tietyllä tavalla arvostan IFK:takin, mutta pitkäjänteinen joukkueen rakentaminen ja kurinalaisuutta korostava soturilätkä on mun juttu. Ja loppujen lopuksi olen pienemmän (budjetin) puolella. Ainoa peli (pl. ns. omat) joissa symppaan isompien resurssien joukkuetta on Kanada vs. Venäjä. Tämäkin koskee vain tätä nykyistä Putinistania. Jos vielä pääsen elämään sellaista aikaa jolloin demokratian alkeet muuttavat Moskovaan, luulen tämän viimeisenkin poikkeuksen poistuvan.
 

444

Jäsen
Jos finaalisarja olisi ollut IFK-Kärpät, olisin ollut Etelä-Suomen puolella. Nyt olen suomenkielisten puolella.
Ainoa validi kysymys tällaisen toteamuksen jälkeen on, että kumpaa näistä pidät suomen kielenä? Vaihtoehtoja on stadi ja tampere, ulkopuolinen ei varmaan ymmärrä kummastakaan mitään ja molemmat pitävät omaansa enemmän suomena kuin toista. Itse pidän jopa suomenruotsalaisten puhetta enemmän suomena kuin tamperelaisten, mutta tottumiskysymyksiäjän nämä vain ovat.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ainoa validi kysymys tällaisen toteamuksen jälkeen on, että kumpaa näistä pidät suomen kielenä? Vaihtoehtoja on stadi ja tampere, ulkopuolinen ei varmaan ymmärrä kummastakaan mitään ja molemmat pitävät omaansa enemmän suomena kuin toista. Itse pidän jopa suomenruotsalaisten puhetta enemmän suomena kuin tamperelaisten, mutta tottumiskysymyksiäjän nämä vain ovat.

Vain toisessa hallissa kuulutetaan kahdella kielellä. Mutta sen voin kyllä sanoa, näin Tampereella asuvana, että vaikka paikallisten puheesta ymmärränkin jokaisen yksittäisen sanan, asian käsittäminen on joskus hirveän vaikeaa.

Toisaalta, yksi työkaveri ällistyi talvella huomatessaan tajunneensa vitsini. Ensimmäisen kerran, kuulemma.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, mäkin oon tietysti tosikko, kun en ymmärrä tuota teidän maalaisjunttihuumoria sieltä korkeammalta stadin valoista tänne vajojen ja latojen loputtomalle peltoaukealle:) )

Niin, en tiedä onko yksittäinen vai systemaattinen valinta, mutta HIFK:n virallisilla FB-sivuilla oli ensimmäisen ottelun jälkeen näin:
"STADI 4 - 0 TAMPERE" - aiemmin on yleisesit ollut esimerkiksi "STADI 7-0 BÖNDE" - eli kyllä ilmeisesti Tampere tunnustetaan virallisesti kaupungiksi, jossa ainakaan kiveytetyllä alueella ei rehupuntteja kuin kaupunkireissuillaan saapastele.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tapola meinaa kallistaa suunnan sille, että olisin HIFK:n puolella, mutta toisaalta asia on kuitenkin loppujen lopuksi minulle niin vähäpätöinen, että vastaan: aivan sama kumpi voittaa. Kärppien kanssa on usein saanut seurata pelejä finaalien loppuun saakka, joten tällaiset muiden joukkueiden kannustamiset tuntuvat kovin vierailta ajatuskuvioilta. Enkä kannustaisi esim. SaiPaa jos se olisi finaaleissa. Suomalaisethan kannustavat mielellään pienempää, kun siinä on muka jotakin sympaattista. Ei se ole. Sympaattista on se, kun suurien resurssien seura ottaa omansa pois eli mestaruuden. Silloin on saavutettu maksimaalinen etevyys.
 

Salmis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Se bönde-läppä veratutuu aika hyvin siihen vitsiin missä keskisuomalaiset huutavat kuola paljaalla yläkropalla kimallellen pohjoista Maamme-laulun aikana. Omasta mielestä (ei siis minun) hauskaa, nokkelaa ja kulttuuria, kaikkien muiden mielestä ihan vitun noloa ja typerää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös