Kiitos kaikille Blues-henkisille

  • 27 595
  • 92

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jos tulevan joukkueen nimi ei ole Blues tai pienellä varauksella Kiekko-Espoo, tämä oli minun osalta tässä. Kiitos kaikille Bluesia kannattaneille ja tsemppiä tämän asian prosessointiin! Ei ole ihan helppo homma ja vienee jonkin verran aikaa, vaikka ollaanhan me kaikki tähän jo pidemmän aikaa varauduttu ainakin jollain tasolla. En kuitenkaan ota Bluesia käsitteleviä esineitä ja vaatekappaleita pois käytöstä, kannan Bluesin pipoa, lippistä, kaulahuivia ja reppua edelleen ylpeydellä. Jos ei muuten, niin muistona upeasta seurasta, jonka parissa tuli vietettyä todella monta vuotta. Ja tietenkin upeista ihmisistä, keihin matkan varrella tuli tutustuttua.

Näin jälkikäteen mietittynä nimen vaihto Bluesiin olisi oikein hoidettuna voinut olla hyvä juttu, kun muutettiin pienestä Matinkylästä Tapiolaan. Itse en siihen Blues-nimeen aluksi syttynyt ollenkaan, mutta annoin mahdollisuuden. Koska seura vaihtoi nimeä - seura ei vaihtunut, Vaikka kuinka haluan itse uskoa muuta - munanmittaisena matinkyläläisenä itse on vaikea arvioida sitä, oliko Kiekko-Espoo pitkälti Matinkylän juttu. Muualta olen kuullut, että se oli. Mutta mulle silloin kakkosdivarista kasvaessa Espoo oli Matinkylä. Muualta on kuullut muutakin - en mä osaa arvioida sitä.

Blues kuitenkin kasvoi isommaksi kuin Matinkylä. Hyväksyin sen ja opin rakastamaan sitä. Vaikeaa oli, nöyryyttä tuli kannattajien puolella opittua. Katkeraa kalkkia tuli juotua monesti. Uskoa. Epätoivoa. Nousua. Kiimaa. Huumaa. 1998. 2007. 2008. 2009. 2011. 2012. Never forget.

Lämpimät kiitokset kaikille niille, joiden kanssa tätä taivalta on taivallettu. Bluesin kannattajaperhe on isompi ja tiiviimpi kuin moni muu. Paljon on yhdessä nähty ja koettu. Nyt on tosi haikea fiilis - mutta kannattajat voi ainakin sanoa, että taistellen hävittiin - ja se on paljon parempi kuin luovuttanut. Kiitos teille kaikille ihan kaikesta - elämä on elämyksiä. Elämyksiä teidän kanssanne olen saanut kokea.

Blues on kuollut. Kauan eläköön Blues!

...ja in my heart there is only one United. Manchester United.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Näin jälkikäteen mietittynä nimen vaihto Bluesiin olisi oikein hoidettuna voinut olla hyvä juttu, kun muutettiin pienestä Matinkylästä Tapiolaan. Itse en siihen Blues-nimeen aluksi syttynyt ollenkaan, mutta annoin mahdollisuuden. Koska seura vaihtoi nimeä - seura ei vaihtunut, Vaikka kuinka haluan itse uskoa muuta - munanmittaisena matinkyläläisenä itse on vaikea arvioida sitä, oliko Kiekko-Espoo pitkälti Matinkylän juttu. Muualta olen kuullut, että se oli. Mutta mulle silloin kakkosdivarista kasvaessa Espoo oli Matinkylä. Muualta on kuullut muutakin - en mä osaa arvioida sitä.

Blues kuitenkin kasvoi isommaksi kuin Matinkylä. Hyväksyin sen ja opin rakastamaan sitä. Vaikeaa oli, nöyryyttä tuli kannattajien puolella opittua. Katkeraa kalkkia tuli juotua monesti. Uskoa. Epätoivoa. Nousua. Kiimaa. Huumaa. 1998. 2007. 2008. 2009. 2011. 2012. Never forget.

Hyvä pointti Kiekko Espoon muutoksesta Bluesiksi. Itse kannatin Kiekko-Espoota kouluaikoina, mutta ei tullut mieleenkään käydä peleissä. Tosin eipä siihen juuri olisi ollut taloudellisia mahdollisuuksiakaan ennen lukioikää.

Jos seuran nimi on pakko muuttaa, niin sen Espoon voisi nyt ottaa nimestä pois. E:tä muitoillein, ehkä seura on omalla tavallaan (esim. juniorityö) kasvanut isommaksi kuin Espoo.

Tuntuisi kummalliselta alkaa kannattamaan jotain uutta seuraan Espoosta, kun en edes ole Espoossa asunut n. 15 vuoteen.

Kiitokset kaikille. Kenties vaivaudun paikan päälle johonkin peliin vuonna 2017 tai sen jälkeen, kun Helsingistä pääsee ns. järkevänhintaisesti julkisilla hallille (vyöhykehinnoittelu).
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No ei kai nyt seutulipun muutama euro kenellekään matsiin menevälle voi kovin kallis kuluerä olla. Tai jos on, ehkä kannattaa säästää sitten ihan jo ottelulipun hintakin.

Miten seura on voinut kasvaa Espoota isommaksi kun puolet Espoosta on HIFKin sudeettialuetta? Nyt jos koskaan on aika miettiä miten uudesta seurasta sataisiin kaikkien juttu. Alasarjoista aloittamisella se on kuitenkin mahdollista, mutta vaatii nöyryyttä - myös muilta kuin Salonojalta.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Onhan tämä yhden aikakauden loppu mutta yhteisöllisyys Espoolaisen jääkiekon ympärillä kasvoi loppua kohden sellaisina harppauksina etten usko tämän loppuvan tähän. Paljon tullaan porukkaa menettämään määräytyy nyt aika paljon Jussin aktiivisuudesta kannattajien suuntaan.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Onhan tämä yhden aikakauden loppu mutta yhteisöllisyys Espoolaisen jääkiekon ympärillä kasvoi loppua kohden sellaisina harppauksina etten usko tämän loppuvan tähän. Paljon tullaan porukkaa menettämään määräytyy nyt aika paljon Jussin aktiivisuudesta kannattajien suuntaan.

Yhteydenotolla ja Blues-nimen säilyttämisellä saisi paljon hyvää aikaan. Mutta en pidättäisi hengitystä noita odottaessa.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olen viestitellyt tänään. Edelleen ydinkannattajaporukalla aika yksimielinen mielipide nimestä - Bluesin perässä mennään minne vaan, muu ei kiinnosta tippaakaan. Selvitellään asiaa, saataisiinko Blues-nimi säilytettyä. Siitä kyllä propsit Jussille että on jaksanut vastailla viesteihini, varmasti tilanne on sillekin aika raskas.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Olen viestitellyt tänään. Edelleen ydinkannattajaporukalla aika yksimielinen mielipide nimestä - Bluesin perässä mennään minne vaan, muu ei kiinnosta tippaakaan.

Asiaa! Hienoa toimintaa teikäläisiltä pitkin talvea, toivottavasti jaksatte tsempata jatkossakin!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen viestitellyt tänään. Edelleen ydinkannattajaporukalla aika yksimielinen mielipide nimestä - Bluesin perässä mennään minne vaan, muu ei kiinnosta tippaakaan. Selvitellään asiaa, saataisiinko Blues-nimi säilytettyä. Siitä kyllä propsit Jussille että on jaksanut vastailla viesteihini, varmasti tilanne on sillekin aika raskas.

Hienoa! Tiedätkö liittyykön nimen käyttöoikeuteen jotain ongelmia jota julkisuudessa ei ole vielä ollut vai onko Jussi päättänyt vain olla ostamatta mitään konkurssipesästä?
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hienoa! Tiedätkö liittyykön nimen käyttöoikeuteen jotain ongelmia jota julkisuudessa ei ole vielä ollut vai onko Jussi päättänyt vain olla ostamatta mitään konkurssipesästä?

Ei siinä mitään hirveän ihmeellisiä ongelmia ole kaiketi ollut. Kyse ilmeisesti enemmän siitä että ei ole ajateltu että nimi ja logo ovat monille niin tärkeitä, ja toisaalta että ne eivät kuitenkaan ole kytköksissä koko pesän ostamiseen...
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ei siinä mitään hirveän ihmeellisiä ongelmia ole kaiketi ollut. Kyse ilmeisesti enemmän siitä että ei ole ajateltu että nimi ja logo ovat monille niin tärkeitä, ja toisaalta että ne eivät kuitenkaan ole kytköksissä koko pesän ostamiseen...
Eli meillä voi olla mahdollisuus Bluesiin? Toki ei ehkä kannata hengitystä pidättää tässä minkään asian puolesta, kun ei joukkueen olemassaolokaan ole varmaa.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eli meillä voi olla mahdollisuus Bluesiin? Toki ei ehkä kannata hengitystä pidättää tässä minkään asian puolesta, kun ei joukkueen olemassaolokaan ole varmaa.

Jep. En nyt mitään todennäköisyyksiä ala heitellä, mutta sanotaan että mahdollisuus on olemassa, tavalla tai toisella.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No ei kai nyt seutulipun muutama euro kenellekään matsiin menevälle voi kovin kallis kuluerä olla. Tai jos on, ehkä kannattaa säästää sitten ihan jo ottelulipun hintakin.

Edestakainen seutulippu oli menneelläkin kaudella isompi kuluerä kuin ottelulippu (kannattajakausari) ja aikaa matkustamiseen kului suunnilleen sama kuin mitä ottelu erätaukoineen kestää. Pointtina kuitenkin oli, että jos identiteetti heitetään roskakoriin, niin peli ei kiinnosta 8 euron vertaa.

Miten seura on voinut kasvaa Espoota isommaksi kun puolet Espoosta on HIFKin sudeettialuetta?

Bluesin junioritoiminta on merkittävä koko Suomen jääkiekkoilulle, samoin kannattajakulttuuri. Kuten mainitsin: "omalla tavallaan".

Menipä ihme vänkäämiseksi ja vieläpä aiheen vierestä.

edit.: nimi vaihtuu -> identiteetti roskakoriin
 
Viimeksi muokattu:

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
edit.: nimi vaihtuu -> identiteetti roskakoriin
Voi muuten olla niinkin, että sitä nimeä ei saa käyttää joka on konkurssipesällä. Voihan olla niinkin, että nimeä ei ehditä esim. ensikaudelle hankkia pesästä.
Tälläisessä tapauksessa nimi on pakko vaihtua.
Lähinnä kiinnosti J.S:n jossain haastattelussa sanoma, "omia junnuja mukaan" tai jotenkin näin.
Omia junnuja?
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Voi että taas tota nimenvaihto itkua. Töölön Vesa, Kiekko Reipas ja Diskos. Onhan noita. Jos yksi nimen ja logon vaihtuminen on noin iso asia niin ei voi kuin ihmetellä.

Ei voi kuin ihmetellä, kun joku jolla ei ole mitään kokemusta asiasta tulee tänne pätemään ja kertomaan heille, jotka ovat noita vaihtoja kokeneet, että miten siihen tulisi suhtautua. Ihan järjetön kommentti.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ei voi kuin ihmetellä, kun joku jolla ei ole mitään kokemusta asiasta tulee tänne pätemään ja kertomaan heille, jotka ovat noita vaihtoja kokeneet, että miten siihen tulisi suhtautua. Ihan järjetön kommentti.
Kyllä KooKoollakin on jopa logokin vaihtunut. On ollut jäävuori-teemaa ja unohtamatta Topi Kukkoa! Meikän lemppari nääs. Never 4get! No meitä on porukkaa moneen halliin ja itse en moista itkua ymmärrä.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Kyllä KooKoollakin on jopa logokin vaihtunut. On ollut jäävuori-teemaa ja unohtamatta Topi Kukkoa! Meikän lemppari nääs. Never 4get! No meitä on porukkaa moneen halliin ja itse en moista itkua ymmärrä.
Näinkin lyhyen historian omaava jääkiekkojoukkue on jo kertaalleen vaihtanut nimeä ja logo on vaihtunut useampaankin kertaan. Blues brändi on vihdoin saavuttanut Espoolaiset ja nyt joudumme ehkä uudestaan kasvattamaan koko homman uudestaan, kyllä sillä on merkitystä millä nimellä Jussi lähtee rakentamaan uutta hypeä Espoolaisten jääkiekkoon.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Lisäksi kyse ei ole pelkästään nimenvaihdoksesta. Pelkkä nimenvaihdos sattuisi, mutta nythän vaihtuu/muuttuu IHAN kaikki. Pelaajat, valmennus, muut ihmiset. Luultavasti sarja, ehkä pelipaikka. Eli entisestä joukkueesta ei jää MITÄÄN jäljelle. Jos nimikin vaihtuu, niin miten se tunneside uuteen seuraan siirtyisi/syntyisi noin vain? En minä ainakaan noin vain käyttäisi jatkossa samaa määrää aikaa, rahaa ja energiaa sellaisen porukan otteiden seuraamiseen, jossa ei ole minulle yhtään mitään tuttua. Ihan sama se olisi sitten alkaa vaikka Kirkkonummen Salamoita fanittamaan, tunneside olisi valmiiksi kuta kuinkin yhtä vahva. Tai no, jos nyt Jussi uuden seuran perustaa niin olisihan siinä uudessa seurassa sitten se yhdistävä tekijä vanhaan, että omistaja olisi uudella seuralla sama kuin vanhalla useampi vuosi sitten.

Sen takia tässä nyt itketään niin kovasti sen nimen ja logon perään. Jos kaikki vanha hylätään, niin miten sen tuntisi omakseen? Monille riittää että Espoossa pelataan, kyllä minäkin ehkä kävisin katsomassa ja symppaisin, mutta kestäisi kyllä varmasti aikaa ennen kuin hetkauttaisi sen enempää. Enkä ole todellakaan ainoa, joka näin ajattelee. Ollaan tästä kannattajaporukassa aika paljon puhuttu, ja käytännössä kaikki ovat sanoneet että Bluesin perässä minne vain, jokin uusi muoviseura ei vain kiinnosta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Me ollaan nähty nyt tässä vuosien aikana niin paljon muovia, niin paljon paskaa. En mä enää jaksa sitä, että uudestaan lähdetään muoviseen suuntaan - nyt kun vihdoin oli saatu jotain tunnetta ja jotain sitoutumista. Kiekko-Espoon paluuseen suhtautuisin hyvin. Mieluummin kuitenkin Blues. Mikään muu ei vaan jaksa kiinnostaa, koska omasta mielestäni siinä vaiheessa se kasvutarina kakkosesta Liigaan katkeaa. Se tarina on se, jonka pitää jatkua.
 

Mahti

Jäsen
Tunne lajia ja historiaa kohtaan on ratkaiseva tekijä. Jos nimi joukkueella vaihtuu, mutta ruohonjuuritason tekeminen jatkuu espoolaisten nuorten eteenpäin viemänä, kannustus tulevaakin seuraa kohtaan omalta osaltani pysyy.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tunne, identiteetti, arvot. Moni kokee olevansa osa seuraa. Esim. junnut ja kannattajakatsomo. Se on iso perseennäyttö jos heidät ikäänkuin unohdetaan.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen viestitellyt tänään. Edelleen ydinkannattajaporukalla aika yksimielinen mielipide nimestä - Bluesin perässä mennään minne vaan, muu ei kiinnosta tippaakaan. Selvitellään asiaa, saataisiinko Blues-nimi säilytettyä. Siitä kyllä propsit Jussille että on jaksanut vastailla viesteihini, varmasti tilanne on sillekin aika raskas.

Tunne lajia ja historiaa kohtaan on ratkaiseva tekijä. Jos nimi joukkueella vaihtuu, mutta ruohonjuuritason tekeminen jatkuu espoolaisten nuorten eteenpäin viemänä, kannustus tulevaakin seuraa kohtaan omalta osaltani pysyy.

Mielestäni Espoo Blues ollan me Espoolaiset jääkiekkokannattajat ja harrastajat. Toki olisi hienoa, että nimi Blues saataisiin säilytettyä, mutta kyllä seuran sielu ovat fanit, pelaajat ja valmennus. Ei anneta viimeiseksi jääneen johdon pilata hienoa historiaa ja muistoja, vaan jatketaan samaan malliin, oli nimi United tai mikä tahansa!

Tulen seuraamaan ja kannattamaan Espoolaista jääkiekkoa myös tulevaisuudessa, niin kauan kuin värit ovat sininen ja keltainen ja identiteetti on Espoolainen! Me fanit voimme pitää kiinni perinteistämme ja luoda uudesta joukkueesta sen historian arvoisen perillisen. Tästä vain uuteen nousuun!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ei anneta viimeiseksi jääneen johdon pilata hienoa historiaa ja muistoja, vaan jatketaan samaan malliin, oli nimi United tai mikä tahansa!
Ei kukaan ole historiaa pilannut, lähinnä tulevaisuuden. Ja United tms. olisi joukkue vailla historiaa. Joukkue, johon itse en kokisi mitään tunnesidettä, vaikka Espoossa pelaisikin. Kyllä tässä on pelissä paljon muutakin kuin joku velvollisuus kannattaa mitä tahansa Espoossa pelaavaa joukkuetta.
 

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Joensuun Staga..
Kiitos kaikille Blues-henkisille katsomossa ja täällä palstalla. Pitkä matka Kiekko-Espoon mukana Matinkylästä Bluesiksi ja nykyiselle Metro Areenalle on omalta osaltani tässä. Hienoja unohtumattomia hetkiä on matkan varrelle mahtunut paljon. Niin kuin viimeisen kotimatsin bandiksessa sanottiin: "Kunnes kuolema meidät erottaa". Nyt Blues ehti ensin. Hienoja ihmisiä, hieno kannattajayhteisö. Ehkä nähdään vielä jossain.
Kuten DanC ketjun aloitti niin haluaisin minäkin tuoda oman mielipiteeni julki. Olen henkeen ja vereen IFK mies mutta muistan elävästi vielä sen, kun olin katsomassa Nordiksella K-Espoon ja Jokipoikien välisen viimeisen matsin missä espoon nousu liigaan varmistui. Fiilis oli aivan huippu. Monet monituiset kerran vierailin myös Matinkylässä ihan vaan ajankuluksi katsomassa silloisia liiga pelejä, jos omalla joukkueella ei ollut kotipeli. Tuli iso hieno uusi halli ja turhakai mainita, että paras muisto sieltä on keväältä 2011. Olen henkilökohtaisesti todella pettynyt ja surullinen siitä, että näin kävi. Kaikkea hyvää faneille. Aurinko nousee myös huomenna. Vilpittömästi.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jotenkin olen alkanut toivoa, että Jussi heittää hanskat tiskiin ja edustuskiekkoilu lopetetaan kokonaan Espoossa. Tekisi hyvää monelle...

Täytyy myöntää että itselleni asia tuntuu tällä hetkellä samantekevältä. Itseasiassa ei tunnu yhtään miltään. Hyvät muistot jäi ja suuria tunteita on koettu. Aikansa kutakin...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös