Kiitos kaikille Blues-henkisille

  • 27 584
  • 92

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Kiitos kaikille Blues-henkisille katsomossa ja täällä palstalla. Pitkä matka Kiekko-Espoon mukana Matinkylästä Bluesiksi ja nykyiselle Metro Areenalle on omalta osaltani tässä. Hienoja unohtumattomia hetkiä on matkan varrelle mahtunut paljon. Niin kuin viimeisen kotimatsin bandiksessa sanottiin: "Kunnes kuolema meidät erottaa". Nyt Blues ehti ensin. Hienoja ihmisiä, hieno kannattajayhteisö. Ehkä nähdään vielä jossain.
 

Migufutuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Hernesaaren Näädät, Blackhawks, Lugu
Kiitos. Sanat ei riitä, Blues pysyy miehessä kuitenkin aina.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Blues pysyy mielessä tästä eteenkinpäin ja Espoolaisia joukkueita kannatan myös tulevaisuudessa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
1985 ensimmäistä kertaa Kiekko-Espoon matsissa faijan kanssa. 2016 viimeistä kertaa. 31 vuotta, itse 35-vuotias. On tässä muutama matsi ja vuosi tullut kärsittyä ja iloittua. Helvetin outo olo. Noh, katotaan mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Kiitokset kuitenkin Jatkoajan fiksuimmille faneille. Rautiolle & compille häränkullia poskille.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jaksamista kaikille kannattajille ja Blues-ihmisille. Edelleen nostan hattua kannattajille (kannattajaryhmä) kun loppuun asti seisotte joukkueen takana. Se ja erinomainen juniorityö lupaa hyviä asioita tulevaisuudelta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
On kyllä haikee paikka. Kyllä sitä on koittanut henkisesti valmistautua tähän päivään viime syksystä saakka, mutta kai sitä toivoi loppuun saakka että joku ratkaisu löytyis.

Olen käynyt matseissa aktiivisesti kaudesta 1990-91 lähtien ja nyt tähän harrastukseen tulee päätös. KHL-Jokerit, Hifk taikka mahdollinen Espoo United ei vaan sytytä. Tulevaisuudessa lätkän seuraaminen varmaan rajoittuu NHL:län ja maajoukkueen seuraamiseen. Tai sitten mielenkiinto hiipuu kokonaan, niinkuin se on allekirjottaneella hiipunut muutamaan muuhun lajiin jota ennen seurasin aktiivisesti ja nykyään en ollenkaan. Mutta kyllä tässä on myös oikeasti mietitty uusia harrastuksia kun tota vapaa-aikaa ja samalla myös rahaa nyt vapautui.

Ei muuta kuin tsemit Blues-henkisille palstatovereille. Tiedän ns. tunteen. Kiva oli jutskaa teidän kanssa tällä palstalla vaikka aina ei ihan samaa mieltä oltukaan. "Nähdään" sitten toisissa Jatkoajan ketjuissa jos tää palsta jaksaa kiinnostaa.
 

flogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiitokset vaan kaikille. Paikalla todistamassa Kanervan jatkoaikamaalia Nöördiksellä sekä viimeistä kotipeliä. Onneksi tuli hankittua GW juhlapaita muistoksi.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Kunnes jälleen tapaamme jalon kisan merkeissä kaukalossa ja katsomossa . Toivotan jo ennakkoon tervetulleeksi aikanaan takaisin liigaan!
 

jamoooh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
On surullista. Tsemppiä Espooseen. Blues on ollut rakas vastustaja aina niistä 2000-luvun playoff taistoista ja Blues on saanut ainakin meikäläisen syttymään peleihin pl. valitettavasti tämä kausi.

Toivottavasti Espooseen saadaan kunniakas liigajoukkue lähivuosina, mutta toivottavasti ei nimellä Espoo United vai mikälie olikaan..

Ovet pitäisi aina olla auki espoolaiselle jääkiekkojoukkueelle, pelkästään jo sen juniorityön takia joka on Espoossa Liigan parasta.

Nähdään vielä!
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Itse sitä ikäluokkaa, että se Espoon jengi on aina ollut minulle Blues. Arvostan hyvin paljon Bluesin edellä pelanneen Kiekko-Espoon historiaa, ja sen päälle rakennettu Espoo Blues on ollut minulle aina se yksi ja ainoa joukkue, jota oikeesti on voinut sanoa rakastaneensa. Ensimmäinen lätkämatsi jossa olen ollut ja johon muistan faijan minut vieneeni oli Blegin matsi. En vaan muista ketä vastaan. Tämän sanottua, mikään muu joukkue ei minussa herätä minkäänlaisia tuntemuksia, pelkkää tyhjyyttä. Espoo United, Mighty Dogs of Espoo tai mikä vaan ei kiinnosta tai herätä tunteita pätkän vertaa, jos sitä seuran historiaa ei ole siinä taustalla. Vaikkakin historia on pääosin ollut vaikeaa, niin myös todella hyviä hetkiä on mahtunut tähän taipaleeseen. Negatiiviset asiat ovat vaan tässä tämän kauden jälkeen päällimäisenä mielessä.

Haluan myös omasta puolestani kiittää Bluesin kannattayhteisöä. Aivan uskomattoman pyyteetöntä duunia osa siellä on tehnyt seuran eteen omalla vapaa-ajallaan, rakkaudesta seuraan. Kova ikävä tässä varmasti tulee.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Pitää tulla tänne huutelemaan sen verran, että muistan vieläkin elävästi ne lauseet, kun aikanaan tutustuin nykyään toki jo vanhaan kaveriini ala-asteen kolmannella luokalla. Kaveri muutti Espoosta itäiseen Suomeen Matinkylästä. Vuosi oli kait siis 1990.

Kaveri tiesi, että itse olen SaiPan poikia. Heitti vaan siihen, että "Matinkylässäkin on yks aika kova jengi. Sen nimi on Kiekko-Espoo." En ollut juuri koskaan edes kiinnittänyt lapsuudessani huomiota moiseen jengiin. No, nyt sen jengin ura taitaa olla lopussa vaiherikkaiden vuosien jälkeen.

No, Espoossa pelataan taatusti vielä liigakiekkoa tulevaisuudessa. Oli sen seuran nimi mikä hyvänsä. Ja hyvä niin. Liian iso talousalue ilman liigakiekkoa maassa, jossa lätkä kuitenkin on joka mittarilla ehdoton ykköslaji.
 

BlueDogs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki espoolaiset
Kiitos kaikille samanhenkisille. Ja näkemisiin. Ei siis hyvästi. Kauan tuli yhteistä taivalta. Nyt se on loppu. Bluesin jättämä tyhjiö täyttyy nyt uusilla ja unohdetuilla asioilla. On muistettava, että elämä jatkuu. Onneksi.

Tsemppiä kaikille sinisellä sydämellä varustetuille!!!
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Ei ole löytynyt sanoja koko päivänä. Itsekin kuulun tähän ikäluokkaan, joka on kannattanut vain Bluesia. Taustalla on paljon hienoa K-Espoon historiaa, mutta en mä löytäisi edes sen kannattamiseen tunnetta. Ei tarvitse edes puhua joistain Espoo United ja Blue Dogs viritelmistä..

Vaikea uskoa, että siitä on n. 15v, kun faija vei ensimmäistä kertaa Bluesin matsiin ja siitä alkoi matka, joka on vienyt tähän hetkeen. Olo on täysin tyhjä ja erittäin outo. Oliko se kaikki nyt todella tässä?

Kiitos kaikille Blues-henkisille ja varsinkin faniporukalle, jonka kanssa on tehty monet marssit hallille, huudettu äänet käheäksi, voitettu pelejä, hävitty pelejä ja vietetty helvetin monta nastaa tuntia vierasreissuilla.

Elämä jatkuu varmaan tämänkin jälkeen, mutta tänään tuntuu siltä, kuin se olisi pysähtynyt. Nostan maljan Espoolle.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse olin teini kun Kiekko-Espoo nousi liigaan ja se luonnollisesti oli kovempi juttu kuin mikään mitä Blegi on pystynyt tarjoamaan. Vaikka samasta seurasta on kyse, en ole rehellisesti ikinä syttynyt Blues-nimelle (tai logolle). Ekat viisi vuotta se tuntui muoviselta, sitten siihen tottui ja se tuntui vain huonolta. Sitten se alkoi tuntumaan huvittavalta Jussin alasajon aikaan ja vihdoin jollain lailla uskottavalta kun uudet omistajat tulivat uudella tarmolla kuvioihin. Tämä kausi veti _aivan kaiken_ alas ja tahrasi Blues-nimen omalta osaltani aika pitkäksi aikaa. Eli nimen puolesta aivan yks hailee mikä on jos seura tuntuu samalta jatkossa....

...ja sitä en osaa vielä sanoa. En missään nimessä sano hyvästejä sillä jos nyt nousee Bluesia kestävämällä ja terveemmällä pohjalla oleva urheilullinen seura jonnekin Mestikseen/Suomi-sarjaan, käyn varmasti peleissä. En jokaisessa, mutta seuraan vähintään samalla mielenkiinnolla kuin tämän surkuhupaisan viimeisen kauden Blegsua. Mutta minkään sortin kannattajaa musta ei ihan heti kyllä tule ellei nimi ole Kiekko-Espoo.

Mutta kahtellaan, uskon ettei lihava leidi ole vielä aloittanut lauluaan.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppien 1990-luvun korpivaellusaikaan liigassa oli vain yksi joukkue. Kiekko-Espoo. Sitä tuli kannatettua tosissaan liigassa. Niistä ajoista lähtien on aina tullut sympattua Bluessia ja yhteiset Playoff-taistot ovat olleen minun kannalta aika skitsofreenisia tapahtumia.

Tsemppiä ja iso käsi kaikille Blues-faneille!!! Jos nyt uusi alku tulee alemmista sarjoista, nouskaa helevetinmoista kyytiä takaisin Liigaan. Liiga tarvitsee Espoota!
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
No nyt tuli hyvä uutinen nostattamaan Blues-henkeä. Blues Juniors on saanut Nuorten SM-liigapaikan.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Jotain hyvää tähänkin päivään, vaikka kyllähän toi suuri uutinen pani pään sekasin ja hieman kaksijakoiset fiilikset tohon Jussin uuteen jengiin. Jotenkin en osaa ajatella "United" faniksi, jotenkin näkisin että joku side historiaan pitäisi saada mukaan nimeen ja tuo ratkaiseekin itselle paljon.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Blues saavutti uskottavuuden juuri ennen kuolemaansa. Nyt taas odotellaan aikoja parempia. Vuoden parin päästä hallilla tavataan, ei espoolaisen kiekon tarina tässä ollut.
Kyllä tämä oman aikansa ottaa, että saa omassa päässään nämä asiat prosessoitua. Mä tein useana vuotensa myös hommia Bluesille ja on tämä tietysti yhden vaiheen päätös. Seuraava paha hetki tulee kauden alkaessa, sille ei mahda mitään. Nyt vaan pitää katsoa eteenpäin ja puhaltaa yhteen hiileen. Niin on jo kerran noustu ja taas noustaan, se on varmaa.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jotenkin en osaa ajatella "United" faniksi, jotenkin näkisin että joku side historiaan pitäisi saada mukaan nimeen ja tuo ratkaiseekin itselle paljon.

En ole Espoossa asunut enää melkein 20 vuoteen, mutta aina on Kiekko-Espoolla ollut erityinen paikka siellä sydämessä kaikesta huolimatta. Ja tulee aina olemaan ja kenties sitä vielä Espoossakin joskus tulee asuttua.

Mikä ihmeen United, sehän on ensinnäkin jalkapallonimi. Nyt vähän rotia siellä palaverihuoneessa, kun muiden tunteista päätätte puvut päällänne.

Tulen jatkossakin tietenkin seuraamaan espoolaista kiekkoa. Kiitos kaikille.
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Blues-faneille hyvää jatkoa ja iso kiitos menneistä vuosista missä on kohdattu. Joukkueen faneista ei mitään pahaa sanottavaa, seuran johtamisesta tässä on turha puhua mitään.

-Espoolaisessa lätkässä on jäänyt mieleen Nils Ekmanin hirvittävä nopeus ja se kuinka järjettömän vahvalta Sergei Prijakhin näytti kentällä.
-1997-1998 kaudelta jää ikuisesti mieleen se kun Kiekko-Espoo tiputti TPS:n jatkosta, muistan aina kun tv:stä kotisohvalle asti välittyi se pauhu Matinkylästä.
-Erityismaininta myös että pikkupoikana jääkiekkokorteista jäi mieleen Jan Långbacka joka muuttui ala-aste ikäisten puheessa "Jan Lampaanpaskaksi", jotenkin se jäi aina mieleen.
-JYPin ja Bluesin välisistä kohtaamisista mieleenpainuvimmaksi jää 2006 säälipleijarit, ja se korkea maila mistä pistettiin väärä mies jäähylle jatkoerässä, mutta siitähän toki on jo päästy yli..
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tässä vaiheessa on ehkä fiksuinta jättää liiat lupaukset ja uhoamiset väliin, mutta onhan tässä nyt iso riski että oma lähes 30 vuotta kestänyt kannattajamatka päättyy. Vaikka siirtyminen K-Espoosta Bluesiin ja Matinkylästä Tapiolaan oli vähän liikaa kerralla, niin eihän silloin kuitenkaan ollut mitään epäselvää: kyseessä oli edelleenkin sama seura, sama joukkue, sama yhteisö. Ja tälläkin kaudella hallilla näki paljon naamoja jotka ovat käyneet tutuiksi jo divariajoilta asti. Hieno seura, hieno yhteisö.

Jos homma nyt aloitetaan ihan uudelta pohjalta niin en koe että minulla olisi mitään "velvollisuutta" pysyä mukana. En ole asunut vuosikausiin Espoossa eikä minulla ole minkäänlaisia kytköksiä espoolaiseen junnukiekkoon. Eli mikä tahansa espoolaisseura ei minulle kelpaa.

Paljon riippuu tietysti siitä kuka on mahdollisen uuden seuran takana ja miten homma polkaistaan käyntiin. Jos Salonoja yksinvaltiaana perustaa jonkun Espoo Unitedin niin en kyllä ole ensimmäisten joukossa jonottamassa kausareita. (Siinähän olisi muuten mahtavaa ironiaa - yhden miehen United!).
Mutta jos Blues juniors, Blueskannattajat ja pitkän linjan espoolaiset kiekkotekijät ovat tavalla tai toisella mukana ja saavat aidosti vaikuttaa prosessiin niin seuran tukeminen olisi jo huomattavasti helpompaa.
 

hoffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
DanC sanoi aloituksessaan kaiken tärkeimmän-olen samaa mieltä! Töissä jo otin seiniltä pois Blues jutut. Autosta pitäisi vielä ottaa minipelipaidat veke. Niitä olen aina K-espoo ajoilta autoissa pitänyt.
The Nikkari sanoi kannattavansa Espoolaisia joukkueita jatkossa, itse en tiedä mitä tapahtuu kun olen pitkään asunut muualla...ehkä perheemme ei enää suuntaa osaa lomamatkoista Espooseen, jotta isä pääsisi peliin...Menen ehkä ennemmin Barcelonan linjalla. Kyllä mieli on haikea, mutta hyvää jatkoa teille kaikille! ps. Toivottavasti Juhaht olet oikeassa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Haikeata on ollut seurata teidän menoa sivusta. Ikinä teistä ei tullut meille derby-vastustajaa, ja se johtui enimmäkseen siitä, että olette seurana ja kannattajayhteisönä niin sympaattisia. En ole koskaan pystynyt ajattelemaan Kiekko-Espoosta tai Bluesista pahasti. En ole koskaan tavannut huonokäytöksistä, ärsyttävää tai ilkeätä Blues-fania. Hallissanne on ollut mukava viettää aikaa, minulla on sieltä todella rakkaita muistoja. Ja sinikeltaiset ovat pitäneet siellä uskomattoman hyvää fiilistä yllä. Harmittaa teidän puolesta aivan helvetisti. Tsemppihaleja.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jos tulevan joukkueen nimi ei ole Blues tai pienellä varauksella Kiekko-Espoo, tämä oli minun osalta tässä. Kiitos kaikille Bluesia kannattaneille ja tsemppiä tämän asian prosessointiin! Ei ole ihan helppo homma ja vienee jonkin verran aikaa, vaikka ollaanhan me kaikki tähän jo pidemmän aikaa varauduttu ainakin jollain tasolla. En kuitenkaan ota Bluesia käsitteleviä esineitä ja vaatekappaleita pois käytöstä, kannan Bluesin pipoa, lippistä, kaulahuivia ja reppua edelleen ylpeydellä. Jos ei muuten, niin muistona upeasta seurasta, jonka parissa tuli vietettyä todella monta vuotta. Ja tietenkin upeista ihmisistä, keihin matkan varrella tuli tutustuttua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös