Suomalaiset NHL:ssä 2015–2016

  • 570 651
  • 1 384

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika uskomaton kyllä.

Linkki vie YouTubeen.

Alaikäiset tarvitsenevat huoltajan luvan videon katsomiseen, on sen verran likaista.

Oli kyl se verta k-18 et huh huh. Äkkiseltään vois kuvitella et kaverin itseluottamus on tällä hetkellä kohillaa. 2+1.
Pitänee sen verran vielä et Barkovin paluu iha kiva 2+0.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ma Garnnylle myös kohtalainen aloitus uudessa seurassa, porukan paras +/- lukema suht pienellä peliajalla...
 
Ma Garnnylle myös kohtalainen aloitus uudessa seurassa, porukan paras +/- lukema suht pienellä peliajalla...

Tuon ketjun (Etem-Granlund-Vey) peli ollut raporttien mukaan väkevää ja tuloksena kolme tehtyä maalia. Granlundilla itselläänkin ollut 2-3 loistopaikkaa tehdä maali. Itseluottamuksen kannalta tärkeä avauspeli ja onnistuminen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ja teki juuri illan toisensa, oli varmaan suomalaisten goal of the season. Nätti byyri.

Komea maali, mutta taitaa Vatasen 3-3 tasoitus Arizonaa vastaan olla lähellä kauden komeinta sinivalkobyyriä. En saa tällä rouskulla nyt linkkiä laitettua, mutta osuma löytyy tuolta komeimpien maalien ketjusta sivulta 4.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Viime yönä:
Armia 2+1
Barkov 2+0
Salomäki 1+0
MiGranlund 1+0
MaGranlund 0+1
Jokinen 0+1
Yhteensä: 6+3=9
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Armian otteet alkavat kyllä näkyä jo todella positiivisessa valossa, Joppehan pelaa itselleen jo suoraa jatkopaperia kunnon korvauksella. Ja näyttömahikset sen kuin paranevat Jetsien suorittamien treidien myötä...

En olisi kyllä uskonut jokin aika sitten, että aletaan olla tilanteessa, jossa Armian neuvotteluvaltit sopparipöydässä alkavat olla vähintään yhtä hyvät, ellei jopa paremmat, kuin pettymyksen aiheuttaneen Mikael Granlundin.
 
En olisi kyllä uskonut jokin aika sitten, että aletaan olla tilanteessa, jossa Armian neuvotteluvaltit sopparipöydässä alkavat olla vähintään yhtä hyvät, ellei jopa paremmat, kuin pettymyksen aiheuttaneen Mikael Granlundin.

Vähän jäitä hattuun? Granlund teki tulokaspahvinsa perään sopimuksen kolmen miljoonan cap hitillä. En usko Armian pääsevän ensi kaudella ihan sellaisille vuosipalkoille.

Millainen on muuten suora jatkosopimus? Tarkoitatko suoralla sitä, ettei sopimusta tarvitse hakea tryoutin kautta?
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vähän jäitä hattuun? Granlund teki tulokaspahvinsa perään sopimuksen kolmen miljoonan cap hitillä. En usko Armian pääsevän ensi kaudella ihan sellaisille vuosipalkoille.

Millainen on muuten suora jatkosopimus? Tarkoitatko suoralla sitä, ettei sopimusta tarvitse hakea tryoutin kautta?

En minä mistään rahamääristä puhunut, vaan siitä, että Joppe näyttää sittenkin pääsevän kiinni yksisuuntaiseen soppariin. Armia saanee liksaa jonkun miljoonan kaudesta.

Itse tykkään Mikke Granlundista, mutta en mä sitäkään ihmettelisi, mikäli ei enää montaa vuotta änärissä vedä, jos kerran ei yksinkertaisesti saa tulosta aikaan, vaikka vastuuta annetaan. Jos nyt mietitään Minnesotan tilannetta, niin tarjoaisitko itse Mikelle jatkoja, minä en ehkä enää tarjoaisi. Tosin toivon hänelle kyllä menestyksekästä uraa, tämä hyödyttää myös maajoukkuetta.
 

zelro

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itse tykkään Mikke Granlundista, mutta en mä sitäkään ihmettelisi, mikäli ei enää montaa vuotta änärissä vedä, jos kerran ei yksinkertaisesti saa tulosta aikaan, vaikka vastuuta annetaan. Jos nyt mietitään Minnesotan tilannetta, niin tarjoaisitko itse Mikelle jatkoja, minä en ehkä enää tarjoaisi. Tosin toivon hänelle kyllä menestyksekästä uraa, tämä hyödyttää myös maajoukkuetta.
MG pelasi viime yönä mielestäni ihan hyvin, vaikka yhden varman maalipaikan tuhlasikin. Todellista läpimurtoa on odotettu ja toivotaan, että se tapahtuu viimeistään ensi kaudella ja MG pääsee 60p+ kausien makuun.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
En minä mistään rahamääristä puhunut, vaan siitä, että Joppe näyttää sittenkin pääsevän kiinni yksisuuntaiseen soppariin. Armia saanee liksaa jonkun miljoonan kaudesta.

Haluatko kertoa lisää tuosta "jonkun miljoonan kaudesta" -heitosta vai riisutaanko yhdessä ne patalasit pois silmiltä? En ole asiantuntija, mutta hyvästä varausnumerosta huolimatta kirjaisin Armialle jatkopahviin 2 vuotta/2 miljoonaa. Tuon jälkeen sitten isompia numeroita vuosiin ja liksaan jos aihetta on.

Toisaalta tekihän Armia jo yhden patalasin mielestä kauden komeimman sinivalkobyyrinkin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Haluatko kertoa lisää tuosta "jonkun miljoonan kaudesta" -heitosta vai riisutaanko yhdessä ne patalasit pois silmiltä? En ole asiantuntija, mutta hyvästä varausnumerosta huolimatta kirjaisin Armialle jatkopahviin 2 vuotta/2 miljoonaa. Tuon jälkeen sitten isompia numeroita vuosiin ja liksaan jos aihetta on.

Toisaalta tekihän Armia jo yhden patalasin mielestä kauden komeimman sinivalkobyyrinkin.

En ole MustatKortit, mutta... Öööö... Mun saamani matematiikan opetuksen mukaan tuosta sinun soppariehdotuksesta tulee se miljoona per kausi. Voi toki olla, että olen väärässäkin.
 

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
En ole MustatKortit, mutta... Öööö... Mun saamani matematiikan opetuksen mukaan tuosta sinun soppariehdotuksesta tulee se miljoona per kausi. Voi toki olla, että olen väärässäkin.
Eiköhän tässä nyt toinen käsitä asian "jonkun noin miljoonan kaudesta" ja toinen "jonkun useamman miljoonan kaudesta". Eli molemmat tarkoittavat samaa asiaa (tuota ensimmäistä vaihtoehtoa), mutta pientä väärinkäsitystä ilmassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kysyin jo aiemmin, mutta kysyn uudestaan kun vastausta ei herunut. Mikä on Floridan voittoprosentti Barkovin kanssa ja ilman? Siis tämän kauden otannalla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Haluatko kertoa lisää tuosta "jonkun miljoonan kaudesta" -heitosta vai riisutaanko yhdessä ne patalasit pois silmiltä? En ole asiantuntija, mutta hyvästä varausnumerosta huolimatta kirjaisin Armialle jatkopahviin 2 vuotta/2 miljoonaa. Tuon jälkeen sitten isompia numeroita vuosiin ja liksaan jos aihetta on.

Toisaalta tekihän Armia jo yhden patalasin mielestä kauden komeimman sinivalkobyyrinkin.
En ole MustatKortit, mutta... Öööö... Mun saamani matematiikan opetuksen mukaan tuosta sinun soppariehdotuksesta tulee se miljoona per kausi. Voi toki olla, että olen väärässäkin.

Niin, oma uskomukseni on että Joppe tienaisi seuraavan yksisuuntaisen sopparin tehdessään noin miljoona dollaria per kausi. Voi olla vähän vähemmän tai vähän enemmän 0,8-1,1 miljoonaa.

Mä käyn sen verran harvoin täällä änäripuolella, että en edes tiennyt, jotta liigan värilasit pitäisi täälläkin ottaa huomioon, en edes muista, olenko Jopesta kirjoittanut tänne viestiäkään aiemmin, tuskin olen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eiköhän tässä nyt toinen käsitä asian "jonkun noin miljoonan kaudesta" ja toinen "jonkun useamman miljoonan kaudesta". Eli molemmat tarkoittavat samaa asiaa (tuota ensimmäistä vaihtoehtoa), mutta pientä väärinkäsitystä ilmassa.

Käsitin itse jälkimmäisellä tavalla. My bad MK:lle.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kunnes tämä väite kumottiin valtra-lasien takaa ja julistettiin yllättäen Vatasen maali kauden komeimmaksi :)

Eli sinustako se Vatasen maali ei ollut selvästi upeampi kuin tuo Armian? Hymiö osaltani myöskin.
 

Stark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Minnesota Wild
Kysyin jo aiemmin, mutta kysyn uudestaan kun vastausta ei herunut. Mikä on Floridan voittoprosentti Barkovin kanssa ja ilman? Siis tämän kauden otannalla.

Barkov on pelannut tällä kaudella yhteensä 44 ottelua, joista Florida on voittanut 29 ottelua. Voittoprosentti Barkovin kanssa on siis noin 66. Ilman Barkovia Florida on joutunut pelaamaan 16 ottelua, joista voittoja on naarattu 6, voittoprosentin ollessa näin vajaa 38. Näistä laskettu joukkueen voittoprosentti on noin 58, joten pienellä otannalla voidaan ehdottomasti nähdä Barkovin puuttuminen kokoonpanosta - Henkka Hyppösen äänellä lausuttuna - huonona uutisena. Mainitaan samaan syssyyn, että Panthers hävisi kaikki neljä otteluaan, jotka se pelasi ilman Aaron Ekbladia. Tärkeitä teinejä.

Kellonajan myötä otan oikeuden selitellä lukemiani myöhemmin "sori siitä"-kommenttien kera.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Barkov on pelannut tällä kaudella yhteensä 44 ottelua, joista Florida on voittanut 29 ottelua. Voittoprosentti Barkovin kanssa on siis noin 66. Ilman Barkovia Florida on joutunut pelaamaan 16 ottelua, joista voittoja on naarattu 6, voittoprosentin ollessa näin vajaa 38. Näistä laskettu joukkueen voittoprosentti on noin 58, joten pienellä otannalla voidaan ehdottomasti nähdä Barkovin puuttuminen kokoonpanosta - Henkka Hyppösen äänellä lausuttuna - huonona uutisena. Mainitaan samaan syssyyn, että Panthers hävisi kaikki neljä otteluaan, jotka se pelasi ilman Aaron Ekbladia. Tärkeitä teinejä.

En väitä, etteikö molemmat olisi tärkeitä pelaajia Floridalle. Sanotaan se nyt tähän heti alkuun. Ihan mutulla kuitenkin uskoisin hyvinkin monessa joukkueessa tulevan samankaltaisia statseja silloin, kun joukkueen ykkössentteri (tai ykköspakki) on sivussa. Poislukien toki pittsburghit ja bostonit, joilla on jo ennestään kaksi ykkössentteriä.

Ja nimenomaan tuo viimeinen toteamus kyllä korostaa tässä tapauksessa tärkeyden merkitystä. Jätkät on teineinä itäisen konferenssin kärkijoukkueessa noinkin tärkeitä pelaajia. Mihinkähän tämä joukkue yltää silloin, kun nuo muut saman ikäluokan kaverit on prime-iässä...?
 
En väitä, etteikö molemmat olisi tärkeitä pelaajia Floridalle. Sanotaan se nyt tähän heti alkuun. Ihan mutulla kuitenkin uskoisin hyvinkin monessa joukkueessa tulevan samankaltaisia statseja silloin, kun joukkueen ykkössentteri (tai ykköspakki) on sivussa. Poislukien toki pittsburghit ja bostonit, joilla on jo ennestään kaksi ykkössentteriä.

Tietysti se merkitys on iso mille tahansa joukkueelle. Tuntuu vain, että Barkovin poissaollessa Florida alkaa häviämään valtaosan peleistä ja palaa voittojen tielle Barkovin palatessa. Näin on tapahtunut molemmilla kerroilla tällä kaudella kun Barkov oli loukkaantuneena ja palasi sen jälkeen kehiin.

Ja tuon mutun pohjalle sain vahvistuksen tilastoista, kiitos @Starkille siitä.

Jos muuten laskee noihin tilastoihin ne kaksi peliä, joissa Barkov loukkaantui, mukaan noihin Barkovin missaamiin peleihin (joista Florida tietysti hävisi molemmat), niin prosentit ovat vieläkin rajummat Barkovin hyväksi. Silloin Florida on voittanut Barkovin kanssa 29/42 eli 69% ja ilman Barkovia 6/18 eli 33%
 
Viimeksi muokattu:

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Kyl se pitää tässäkin ketjussa mainita vaikka kaikki jo sen tietää, eli Jussi Jokinen saavutti eilen illalla Suomen aikaa uransa 500. NHL-pisteen.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Haluatko kertoa lisää tuosta "jonkun miljoonan kaudesta" -heitosta vai riisutaanko yhdessä ne patalasit pois silmiltä? En ole asiantuntija, mutta hyvästä varausnumerosta huolimatta kirjaisin Armialle jatkopahviin 2 vuotta/2 miljoonaa. Tuon jälkeen sitten isompia numeroita vuosiin ja liksaan jos aihetta on.

Toisaalta tekihän Armia jo yhden patalasin mielestä kauden komeimman sinivalkobyyrinkin.

m
Haluatko kertoa lisää tuosta "jonkun miljoonan kaudesta" -heitosta vai riisutaanko yhdessä ne patalasit pois silmiltä? En ole asiantuntija, mutta hyvästä varausnumerosta huolimatta kirjaisin Armialle jatkopahviin 2 vuotta/2 miljoonaa. Tuon jälkeen sitten isompia numeroita vuosiin ja liksaan jos aihetta on.

Toisaalta tekihän Armia jo yhden patalasin mielestä kauden komeimman sinivalkobyyrinkin.
Mitkä on patalasit? Ymmärtääkseni normaali ihminen voi käsitellä suosikkijoukkuuen/pelaajan asioita normaalisti. Kannatan minäkin Coloradoa mutta ei se vaikuta pelaajien arvostukseen.

Armia on parantanu ja hienoa nähdä kehitys. Sellanen 0,7 miljoonaa ja kaks kautta on maksimi.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Oma veikkaus on, että Armialle annetaan vuoden sopimus jollain 825k palkalla ja katsellaan, meneekö esim 25 pistettä ja 10 maalia rikki ensi kaudella. Jos menee, niin seuraava soppari on vaikkapa 2v ja 1,3 miljoonaa per kausi. Uudet tavoitteet, 20+20 vaikkapa. Pikkuhiljaa noustaan rivistöistä, ja kaiken mennessä putkeen Armia saa sen ekan ison sopimuksensa kolmen vuoden päästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös