Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 736 758
  • 8 198

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Kyllä Riku oli ainakin Spartak-matsissa. Olisiko lemmenlomalla?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kyllähän se Euroopan NHL ois se juttu. 2 divisioonaa Venäjältä, yks Suomesta, yks Ruotsista, yks vaikka Tsekki-Slovakiasta ja yks Länsi-Euroopan maista. Viis jengiä per divisioona. Ei saatana luulis olevan niin vaikeeta järjestää. Liigassakin alkaa olla niin paljon jengejä, että kun neljä isointa nappaa pois niin sitten alkaakin olla järkeä joukkuemäärässä.
Tähän vielä maa/alue/divisioonakohtaiset karsinnat. N-divisioonan jengi, joka on sijoittunut paskiten runkosarjassa karsii oman alueen mestaria vastaan. Näin myös kansalliset liigat säiöyisivät elinvoimaisempina. Toisaalta "liiganousu" tähän visioituun "EIHL":n olisi vielä kalliimpi case, kuin Mestis -> Liiga -nousu. Toisaalta jos ydintuote, koodinimi EIHL, olisi hyvin markkinoitu ja rakennettu projekti, voisi nousu olla myös rahallinen lottovoitto.

Tätä varten Euroopan talouden pitäsi vaan nousta aika hemmetisti. Suunta vaan vaikuttaa olevan täysin päinvastainen.

Fiiliksestä sen verran, että olihan kerrassaan mahtava peli, varsinkin tuo kolmas erä. Villen tuki capoille yms on kyllä mieltä lämmittävä seikka. Oonko ihan väärässä jos analysoin, että myös sivukatsomoista lähdetään nyt paremmin mukaan kannustamiseen?
 

Johan Kesti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En olisi ikinä kuvitellut sanovani tätä mutta Jokerit,
minulla, IFK:n fanilla on ikävä teitä ja paikallisotteluita. Vaikka tällä hetkellä me ollaan sarjataulukon ykkösiä ja SM-liiga on jopa jollain lailla ollut viihdyttävää seurata, niin ilman teitä se ei tunnu miltään. Se fiilis, kun kävelet Areenalle ja Jokerifanit huutaa "IFK, haistakaa vittu" niin mulla on oikeasti ikävä sitä. Ei näistä muista joukkueista ikinä tule sitä vastustajaa mitä te joskus meille olitte.
 

hashomer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sharks, Rishon Devils & Rishon Legion
Oli kyllä upeaa, kun @-Ville- nappasi megafoonin kouraan ja huudatti Eteläpäätyä. Siinä katseessa oli jälleen sitä intohimoa ja paloa, joka on aina yhtä hieno nähdä Jokerifaneista suurimman kasvoilta.

Kuuluikin (ainakin viaplayn lähetykseen) normaalia kovempana capo jossain vaiheessa, mutta että megafoni? Eikö megafonit ole kielletty KHL:ssä? Muistelen ainakin ekalta KHL-kaudelta näin.
 

jokeri91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, suomalaiset NHL:ssä
Kuuluikin (ainakin viaplayn lähetykseen) normaalia kovempana capo jossain vaiheessa, mutta että megafoni? Eikö megafonit ole kielletty KHL:ssä? Muistelen ainakin ekalta KHL-kaudelta näin.

Rottapaitailun tuloksena megafooni palautettiin Eteläpäätyyn pleijareiden ekassa matsissa.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
En olisi ikinä kuvitellut sanovani tätä mutta Jokerit,
minulla, IFK:n fanilla on ikävä teitä ja paikallisotteluita. Vaikka tällä hetkellä me ollaan sarjataulukon ykkösiä ja SM-liiga on jopa jollain lailla ollut viihdyttävää seurata, niin ilman teitä se ei tunnu miltään. Se fiilis, kun kävelet Areenalle ja Jokerifanit huutaa "IFK, haistakaa vittu" niin mulla on oikeasti ikävä sitä. Ei näistä muista joukkueista ikinä tule sitä vastustajaa mitä te joskus meille olitte.

Samoja fiiliksiä. Nykyisin nähdessäni jullipipoisen kaverin tunnen kateutta ja haikeutta. Kateutta siihen, että teillä on vielä seura joka arvostaa perinteitään ja skulaa Stadille. Haikeutta siitä, että niitä derbyjä ei enää ole.

Sitä fiilistä mikä alkoi jo derbyä edeltävänä viikolla, kun matsijännitys alkoi purkautumaan oli uskomaton. Sitä jännitystä ja tunteita mitä matsin aikana oli, ei pysty selittämään. Sitä tunnetta matsin jälkeen on ikävä, oli se sitten iloa tai armotonta vitutusta. Ensimmäisen kerran elämässäni koin pettymykset vaahtosammuttimen kokoisena vuonna -82, kun mestaruus oli jo niin lähellä, mutta.... Unelmoin revanssista mitä emme ikinä saaneet, sen sijaan ympyrä sulkeutui paljon ratkaisevassa talviklassikossa siihen mistä kaikki minun osaltani alkoi. Spårassa julleilta vittuilua kuunnellessani katselin omaa skidiä ja mietin, että näin tämä kaikki taisi päättyä. Onneksi niitä hyvä fiiliksiä vuosien varrelta on kuitenkin paljon enemmän vaikka mieleen on jäänyt pari katkeraa tappiota.

Ikävä kyllä en pysty yhdestäkään KHL vastustajasta saamaan minkäänlaista tunnetta, oli se sitten SKA tai joku niistä kymmenistä jengeistä minkä nimeä en edes muista. Liigan nykytilasta voi olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta ainakin tunnetta se antoi ja antaa varmasti vieläkin huomattavasti enemmän.
 

SamTheMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
...Fiiliksestä sen verran, että olihan kerrassaan mahtava peli, varsinkin tuo kolmas erä. Villen tuki capoille yms on kyllä mieltä lämmittävä seikka. Oonko ihan väärässä jos analysoin, että myös sivukatsomoista lähdetään nyt paremmin mukaan kannustamiseen?

Itse olen istunut nyt katsomossa 117 jo viiden kauden ajan. Aina porukkaa lähtee mukaan, jos vaan Eteläpääty on oikeasti messissä. Kiitos megafonin, kiitos Villen ja kiitos kaikkien Eteläpäätyläisten, myös muiden on ollut nyt viimeiset kaksi matsia helppo lähteä mukaan kannustuksiin. Lisäksi nyt löytyi taas vähän pelisilmää, että pidettiin kannustus suht simppelinä. Fakta on vaan se, ettei suurin osa lauluista kuulu sinne toiseen päähän.

Lisäksi JO-KE-RIT, ta ta ta on pari viime matsia toiminut vähän paremmin. Vielä tempoa pois niin aivan varmasti koko halli lähtee mukaan ainakin taputtamaan tai pitämään jotain meteliä. Mun mielestä siihen kannattais ottaa mallia esim. maajoukkueen matseissa lähtevästä SUO-MI huudoista. Se on tarpeeksi hidas, että koko halli voi lähteä mukaan. Sekin alkaa välillä väärään aikaan toiselta puolelta yms. mutta saadaan sillä ainakin hallia aktivoitua aika hyvin. Eikä se yksi tavu vähemmän sitä suurta eroa tee, vaan se painotus niille tavuille täytyy olla oikea.

Ja tottakai, fiilikseen vaikuttaa se matsi siellä kentällä. Koko halli heräsi playoff-kevääseen vasta, kun Kozun ajettiin pää edellä laitaan. Olisiko tämä sitten se käännekohta sarjalle niin kuin Väänäsen ulosajo viime keväänä?
 

Snagari

Jäsen
Ikävä kyllä en pysty yhdestäkään KHL vastustajasta saamaan minkäänlaista tunnetta, oli se sitten SKA tai joku niistä kymmenistä jengeistä minkä nimeä en edes muista.
Tämäpä tuli yllätyksenä. Et olekkaan kuin jokaisessa ketjussä täällä kylvämässä riitaa ja purkamassa omaa pahaa oloasi KHL:ää ja Jokereita kohtaan.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Tämäpä tuli yllätyksenä. Et olekkaan kuin jokaisessa ketjussä täällä kylvämässä riitaa ja purkamassa omaa pahaa oloasi KHL:ää ja Jokereita kohtaan.

Capitalsin kannattajaa Jokerit osion alla käydyt keskustelut ei luulisi paljoakaan päätä kiristävän.
Onks tää faktaa? Ei ainakaa sellaista jauhanu edellises matsissa missä oli paikalla.

Edit. tietenkin riippuu kenestä nyt puhutaan...

Näin tämän olen henkilökohtaisesti häneltä kuullut. Mutta kuten sanoin niin aika varmaan näyttää oliko kyseessä tilapäinen paineiden purku vai pysyvä ratkaisu. Kyseessä siis toinen nykyisitä capoista, se joka ei ollut eilen katsomossa.
 

Snagari

Jäsen
Capitalsin kannattajaa Jokerit osion alla käydyt keskustelut ei luulisi paljoakaan päätä kiristävän.
"Et ole jokerikannattaja jos ei Jatkoajan keskustelupalstan profiilissa lue suosikkijoukkueena Jokerit" on tietysti aika mahtavaa logiikkaa. Vähän jopa hymyilytti, kiitos aamun piristyksestä. Kertoisitko vielä ottelumäärät missä pitää käydä, matsibisset mitä pitää juoda...jne ennen kun saa kiristää päätä Jokerit-osion keskustelut? Vai riittääkö pelkkä "suosikkijoukkue" osio?

Se millaiseksi faniksi profiloidun Jatkoajan keskustelupalstalla ei tee sinusta yhtään parempaa jokerifania kuin minä olen.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
"
Se millaiseksi faniksi profiloidun Jatkoajan keskustelupalstalla ei tee sinusta yhtään parempaa jokerifania kuin minä olen.

Selvästikin olin väärässä, otsasuoni taitaa pullistella pahasti. Pahoittelen tekemääni virhearviota, kandee vetää väliin muutama syvä henkäisy.
 

Tartu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KHL
Itse olen istunut nyt katsomossa 117 jo viiden kauden ajan. Aina porukkaa lähtee mukaan, jos vaan Eteläpääty on oikeasti messissä. Kiitos megafonin, kiitos Villen ja kiitos kaikkien Eteläpäätyläisten, myös muiden on ollut nyt viimeiset kaksi matsia helppo lähteä mukaan kannustuksiin. Lisäksi nyt löytyi taas vähän pelisilmää, että pidettiin kannustus suht simppelinä. Fakta on vaan se, ettei suurin osa lauluista kuulu sinne toiseen päähän.
Niin kyllä mä väitän, että normaali katsoja/kannattaja lähtee mukaan kannustukseen/buuaksiin/huutoihin sen mukaan miten hyvä ja intensiivinen peli on eikä Eteläpäädyn takia. Toki Eteläpääty parhaimmillaan saa hyvin muitakin katsomonosia rohkaistua mutta eipä ollut viime viikon Spartak-matsissa isoa eroa oliko käynnissä protesti vai kolmas erä, kun Eteläpääty oli taas paikalla. Peli oli huonoa ja tunnelma sen mukainen.
 

Snagari

Jäsen
Selvästikin olin väärässä, otsasuoni taitaa pullistella pahasti. Pahoittelen tekemääni virhearviota, kandee vetää väliin muutama syvä henkäisy.
Pleijarikevät hei, tunteet käy kuumina. Kesällä ehtii hengähtää. Kandee sunkin kokeilla, tää on kiekkofanin parasta aikaa.

Oikeassa ketjussa ollaan siis, hyvillä fiiliksillä.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pahinta tässä tilanteessa on nyt se, että porukka toimii juuri näin. Tiedostaa omistajien taustat, sarjan muovisuuden ja korruption. Silti käydään peleissä, koska kiekko on hyvää ja läpsyttimet plus joku screeni jossain. Välillä ihmisten täytyy päästää jostain itselleen tärkeästä asiasta irit, jotta saataisiin tuloksia. Jos ei ole osa ratkaisua, on osa ongelmaa.

Sinä et ole tainnut vieläkään ymmärtää sitä, että edustat (jokseenkin äänekästä) vähemmistöä ja siksi mielipiteilläsi ei ole kokonaisuuden kannalta paljoakaan merkitystä. Saat olla Jokereiden asioista mitä mieltä vain, mutta olet siltikin vain yksi kannattaja ja Jokereille tasan yhtä arvokas kuin kannatuskulttuurista vähät välittävä ja otteluita hiljaisesti seuraava rivikannattaja, joka ei vaivaudu valittamaan paha oloaan päivästä toiseen netin keskustelupalstalla. Edelleen, KHL-Jokereiden otteluissa käyvä, mutta Liigassa esim. Kärppiä kannattava henkilö on Jokereille tasan yhtä arvokas kuin sinuntapaisesi "oikeaoppinen" kannattaja. Jos katsotaan asioita faktisesti, niin Jokereiden yleisökeskiarvo on noussut valtaisan paljon verrattuna viimeisiin liigakausiin, mikä tarkoittaa sitä, että nykymuotoinen KHL-Jokerit on Jokereiden kannattajien myötä paljon mielenkiintoisempi tuote kuin aiempi SM-liigassa pelannut Jokerit. Tälle tosiasialle sinä et voi mitään, vaikka olisit asioista täysin toista mieltä.

Minulle syy käydä peleissä on se, että pelin taso on hyvää ja että siellä pelaa Jokerit. Jos jätetään NHL-pelit pois, niin en ole livenä mitään muita ammattilaistason kiekko-otteluita nähnytkään. Liigassa viime vuosina pelin taso oli niin ala-arvoista, että huomasin itsekin kyllästyneeni jääkiekkoon ja Jokereihin täysin, minkä vuoksi lopetin peleissä käymisen lähes kokonaan.

Edelleenkin sinun kannattaa huomata, että se ei tee sinusta yhtään parempaa tai arvokkaampaa kannattajaa, vaikka huutaisit joka matsissa äänesi käheäksi (tätä tuskin olet viimeisen parin kauden aikana tehnytkään). Itselleni monessa aiemmassa viestissä kuvailemasi "oikeaoppinen kannattaminen" on täysin toisarvoista ja hakkaan mieluusti läpsyttimiä vääräoppisesti yhteen. Myönsitpä sitä tai et, mutta nykyään suuri osa hallista lähtee mukaan tällaiseen vääräoppiseen kannattamiseen. Liiga-aikana tällaista koko hallin tasolla tapahtuvaa kannattamista tapahtui aniharvoin, jos ollenkaan.

En myöskään ymmärrä, miksi minun pitäisi olla kiinnostunut jostain omistajien taustoista tai korruptiosta. Jos tälle linjalle lähdetään, niin aika monessa urheilulajissa ja maassa on vastaavia "ongelmia". Itse seuraan jääkiekkojoukkue Jokereita ja minulle on täysin yhdentekevää, millaiset taustajoukot joukkueen takana vaikuttavat.

Siinä olet kyllä oikeassa, että välillä ihmisten täytyy päästä irti, jotta saataisiin tuloksia. Itse tein näin viimeisinä liigavuosina ja lopetin matseissa käymisen lähes täysin. Jos se on vaikuttanut edes hitustakaan siihen, että Jokerit siirtyi KHL:ään, niin olen suoritukseeni tyytyväinen. Ongelma eli Liiga on jäänyt taakse ja olen nyt osa ratkaisua.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Niin kyllä mä väitän, että normaali katsoja/kannattaja lähtee mukaan kannustukseen/buuaksiin/huutoihin sen mukaan miten hyvä ja intensiivinen peli on eikä Eteläpäädyn takia. Toki Eteläpääty parhaimmillaan saa hyvin muitakin katsomonosia rohkaistua mutta eipä ollut viime viikon Spartak-matsissa isoa eroa oliko käynnissä protesti vai kolmas erä, kun Eteläpääty oli taas paikalla. Peli oli huonoa ja tunnelma sen mukainen.
Olen osin samaa mieltä: pelin intensiteetti ratkaisee aikalailla sen, miten rivikannattaja kannustaa. Hiljainen juroppi hakkailee sitä läpsytintään pelissä kuin pelissä, mutta yhtyy huutoon vain, kun tunteet käyvät tarpeeksi kuumina. Eteläpäädyn merkitystä en kuitenkaan väheksyisi. Kaikki toiminta on tehokkaampaa johdettuna, niin myös kannustus. Spontaani yhteiskannustus on vaikea laji, johon harvemmin suomalaiskatsomossa törmää. Eteläpääty tekee tärkeää työtä katsomon tunteiden purkajana, vaikka (iso) osa katsomosta onkin mukana vain hengessä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Jos katsotaan asioita faktisesti, niin Jokereiden yleisökeskiarvo on noussut valtaisan paljon verrattuna viimeisiin liigakausiin, mikä tarkoittaa sitä, että nykymuotoinen KHL-Jokerit on Jokereiden kannattajien myötä paljon mielenkiintoisempi tuote kuin aiempi SM-liigassa pelannut Jokerit. Tälle tosiasialle sinä et voi mitään, vaikka olisit asioista täysin toista mieltä.

Minulle syy käydä peleissä on se, että pelin taso on hyvää ja että siellä pelaa Jokerit. Jos jätetään NHL-pelit pois, niin en ole livenä mitään muita ammattilaistason kiekko-otteluita nähnytkään. Liigassa viime vuosina pelin taso oli niin ala-arvoista, että huomasin itsekin kyllästyneeni jääkiekkoon ja Jokereihin täysin, minkä vuoksi lopetin peleissä käymisen lähes kokonaan.

Ylempään kappaleeseen se, että KHL:n myötä noussut yleisökeskiarvo ei koostu Jokerien kannattajista vaan muista jääkiekosta kiinnostuneista, jotka seuraavat ''koko Suomen joukkuetta''. Tämän on duunissakin pystynyt hyvin todistamaan, aiemmin Jokereista vähät välittävät seuraavat ja keskustelevat peleistä. Ja tämä on ehdottomasti huonoa kehitystä. Urheilun seuraajien alhaisin pohjasakka eli gloryhuntterit ovat vallanneet Jokerit. Mieluummin tosiaan puolityhjässä hallissa pelkästään oikeiden Jokerikannattajien kanssa kuin tämä nykytilanne.

Alempi kappale kertoo sinusta kaiken jos tosiaan liigan sinulle riittämätön taso saa hylkäämään oman seuran. Et ole oikea Jokeri vaan pelkkä statusta etsivä menestyksen perässä juokseva tuuliviiri, jollaiset katoavat onneksi tasan sillä hetkellä, kun korruptioliiga loppuu.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Ylempään kappaleeseen se, että KHL:n myötä noussut yleisökeskiarvo ei koostu Jokerien kannattajista vaan muista jääkiekosta kiinnostuneista, jotka seuraavat ''koko Suomen joukkuetta''. Tämän on duunissakin pystynyt hyvin todistamaan, aiemmin Jokereista vähät välittävät seuraavat ja keskustelevat peleistä. Ja tämä on ehdottomasti huonoa kehitystä. Urheilun seuraajien alhaisin pohjasakka eli gloryhuntterit ovat vallanneet Jokerit. Mieluummin tosiaan puolityhjässä hallissa pelkästään oikeiden Jokerikannattajien kanssa kuin tämä nykytilanne.

Alempi kappale kertoo sinusta kaiken jos tosiaan liigan sinulle riittämätön taso saa hylkäämään oman seuran. Et ole oikea Jokeri vaan pelkkä statusta etsivä menestyksen perässä juokseva tuuliviiri, jollaiset katoavat onneksi tasan sillä hetkellä, kun korruptioliiga loppuu.
Se lääkepurkki avataan vastapäivään.
Fiilikset ovat muuten nousukiidossa eilisen kolmannen erän johdosta.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Alempi kappale kertoo sinusta kaiken jos tosiaan liigan sinulle riittämätön taso saa hylkäämään oman seuran. Et ole oikea Jokeri vaan pelkkä statusta etsivä menestyksen perässä juokseva tuuliviiri, jollaiset katoavat onneksi tasan sillä hetkellä, kun korruptioliiga loppuu.

Oletko sinä oikea Jokeri, kun olet hylännyt seurasi KHL:n takia?

En itsekään pidä kaikesta KHL:ään liittyvästä, enkä varsinkaan pitänyt Rotenbergin vittuilusta faneille, mutta eihän sitä nyt jumalauta tarvi toista vuotta jauhaa joka saatanan viestissä.

Vittu Max Power, todellinen Jokeri.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Oletko sinä oikea Jokeri, kun olet hylännyt seurasi KHL:n takia?

En itsekään pidä kaikesta KHL:ään liittyvästä, enkä varsinkaan pitänyt Rotenbergin vittuilusta faneille, mutta eihän sitä nyt jumalauta tarvi toista vuotta jauhaa joka saatanan viestissä.

Vittu Max Power, todellinen Jokeri.

Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. KHL-siirrosta ja Kamalahdesta lähtien on dissattu täällä niitä, jotka ovat avanneet silmänsä ja jättäneet Jokerien nimeä rikollisella tavalla väärinkäyttävän muoviseuran. Aina tulee joku kertomaan miten ''on kannattanut Jokereita 70-luvulta lähtien ja tietää enemmän kiekosta kuin jotkut mersuja potkivat hulikaanit''. Kannattajakunta jakautuu tällä hetkellä niihin joilla on munaa olla tukematta nykytoimintaa ja sitten niihin, jotka tekevät kaikkensa seuran tuhoamiseksi osallistumalla tähän nykyiseen farssiin.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. KHL-siirrosta ja Kamalahdesta lähtien on dissattu täällä niitä, jotka ovat avanneet silmänsä ja jättäneet Jokerien nimeä rikollisella tavalla väärinkäyttävän muoviseuran. Aina tulee joku kertomaan miten ''on kannattanut Jokereita 70-luvulta lähtien ja tietää enemmän kiekosta kuin jotkut mersuja potkivat hulikaanit''. Kannattajakunta jakautuu tällä hetkellä niihin joilla on munaa olla tukematta nykytoimintaa ja sitten niihin, jotka tekevät kaikkensa seuran tuhoamiseksi osallistumalla tähän nykyiseen farssiin.
Tämä mennee hiukan ketjun aiheesta sivuun, mutta pakko todeta, että pappihan sinusta olisi pitänyt tulla! Ainoa uskossaan puhdas, aina valmis oikaisemaan meitä syntisiä ja suomimaan pahoja tekojamme, kertomaan, kuinka kukaan meistä ei kelpaa taivaan porteilla. Vain sinä tiedät tien, vain sinä tunnet totuuden, vain sinun neuvojasi seuraamalla me muut voimme pelastua! Armo tai suvaitsevaisuus eivät ole sinun polkusi, etkä taatusti käännä toista poskea, mutta Vanhan Testamentin tulikivenkatkuiset kertomukset Sodoman ja Gomorran tuhosta sydämelläsi yrität pakottaa meidät vääräoppiset oikealle tielle. Seurakuntasi pieni koko ei sinua haittaa, paikkoja taivaassa on rajatusti ja vuoden 1992 tms. jälkeen Jokereita kannattamaan alkaineille ei taida paikkoja riittää. Ja Jokeritkin ovat tässä itse asiassa sivuseikka, koska sinun luomastasi oikeasta mielikuvasta Jokeri-joukkueesta on tullut Jokerit olemassa olevien Jokerien paikalle. Amen.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ylempään kappaleeseen se, että KHL:n myötä noussut yleisökeskiarvo ei koostu Jokerien kannattajista vaan muista jääkiekosta kiinnostuneista, jotka seuraavat ''koko Suomen joukkuetta''. Tämän on duunissakin pystynyt hyvin todistamaan, aiemmin Jokereista vähät välittävät seuraavat ja keskustelevat peleistä. Ja tämä on ehdottomasti huonoa kehitystä. Urheilun seuraajien alhaisin pohjasakka eli gloryhuntterit ovat vallanneet Jokerit. Mieluummin tosiaan puolityhjässä hallissa pelkästään oikeiden Jokerikannattajien kanssa kuin tämä nykytilanne.

Alempi kappale kertoo sinusta kaiken jos tosiaan liigan sinulle riittämätön taso saa hylkäämään oman seuran. Et ole oikea Jokeri vaan pelkkä statusta etsivä menestyksen perässä juokseva tuuliviiri, jollaiset katoavat onneksi tasan sillä hetkellä, kun korruptioliiga loppuu.

Jahas, keskustelen näemmä henkilön kanssa, joka ei ymmärrä tosiasioita tai ei sitten haluaa myöntää niitä. Yleisökeskiarvon nouseminen johtuu nimenomaan siitä, että yleisö käy katsomassa Jokerit-nimisen joukkueen pelejä. On kohtuullisen koomista väittää, etteivät nämä olisi Jokereiden kannattajia, vaan jotain pohjasakkaa. Kyllä se vain on niin, että nämäkin henkilöt ovat Jokereiden kannattajia ja sinunkin kannattaisi se hyväksyä. Ja kannattaa myös hyväksyä se tosiasia, että Jokerit ei ole olemassa kaltaistasi kiihkomielistä, mutta kokonaisuuden kannalta marginaalista kannattajaa, vaan kaikentyyppisiä kannattajia varten.

Ymmärrän kyllä fanaattisuuden ja olin itsekin hyvin fanaattinen kannattaja 90-luvulla ja 00-luvun alkupuolella, mutta viimeiset 5 - 7 vuotta liigassa tarjosivat pääosin niin ala-arvoista jääkiekkoa, että ensin vähensin ja lopulta lopetin matseissa käymisen kokonaan. Tuuliviiriä minusta ei saa kyllä tekemälläkään, sillä syy tähän mielenkiinnon haihtumiseen ei ollut Jokereiden menestys / menestymättömyys, vaan ainoastaan jääkiekon huono taso. Toisekseen Jokerit nyt ei ole varsinaisesti voittanut mitään vuoden 2002 jälkeen, joten on vaikea tunnistaa itseäni menestyksen perässä juoksevaksi.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Jahas, keskustelen näemmä henkilön kanssa, joka ei ymmärrä tosiasioita tai ei sitten haluaa myöntää niitä.

Jännä vaan, että tuntuu kyllä olevan KHL-''Jokerien'' kannattajat niitä joilla on todellisuudentaju hukassa. Kaikki negatiiviset asiat vaan yksinkertaisesti sivuutetaan kunhan peli täyttää jonkun sivukatsomossa istuvan ja mersulla ajavan espoolaisen laatuvaatimukset.

On kuitenkin hauska huomata olleensa koko ajan oikeassa. KHl-fanaatikot koettavat vielä lopun edellä mesota mutta kaikki aivojaan käyttävät tietävät mikä puoli tulee voittamaan lopussa.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Jösses! Onhan tänne pesiytynyt, ketään isommin syyllistämättä, sellaisia rusinanhaistelijoita joiden suvaitsisi käyttää kondomia yhdynnän aikana. Mielummin kahta. Sillä tuollaisen geeniperimän siirtäminen eteenpäin pitäisi olla jo rikosoikeudellisesti tuomittavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös