Helsingin Jokerit – tunteiden vuoristorata

  • 145 126
  • 549

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
@haukka nyt on mitä on, surkea kirjoittaja, jonka ymmärrys niin muiden kirjoituksia kuin jääkiekkoa kohtaan on alle lapsen tasolla. Ei siitä tarvitse loukkaantua. @pappi kirjoitti omista tuntemuksistaan selkeän asiallisesti vastaten viestiin, jonka kanssa pystyi kokemaan samoin. Tuollainen vähättely kielii nimenomaan siitä oikeinkannattamisen ajatuksesta, josta kukaan ei hyödy mitään.

"Olen kannattanut pidempään kuin sinä" ...give me a fucking break!
Kiitos näistä vähättelevistä sanoistasi, sehän se näyttää olevan sinullakin, valitettavasti, jossain aivosolukoissa kummittelemassa.
Mitä tarkoittaa tuo "alle lapsen tasoa". Kertoo ainakin aika plajon sen lausujasta.

"Olen kannattanut pidempään kuin sinä" tämä pitää paikkansa, saako täällä kertoa faktoja?

En pysty arvioimaan millä tasolla jääkiekkoymmärrykseni on, mutta sen pystyn sanomaan, että olen tehnyt jääkiekon eteen taatusti enemmän, kuin sinä (pakko sanoa tämä, kun itse lähdit arvostelemaan). Fakta, jonka voit tarkistaa Espoon kaupungin liikuntalautakunnan kokouspöytäkirjasta, oliko vuosi 89 vai 90. Minun ansiostani (taas nostan itseni muiden edelle, josta siitäkin minua syytettiin) silloinen Kiekko-Espoo toi liikuntalautakunnalle anomuksen saamatta jääneistä lipputuloista, yhteensä 300.000,- markkaa. Mikäli seura ei saisi kaupungilta tuota määrärahaa, toiminta ajettaisiin alas. Lautakunnassa vasurit ja vihreä sekä kepu äänestivät vastaan, kokoomus ja ruotsalainen puolesta, äänet olivat 4-4, minä äänestin puolesta, sitoutumattomana, äänet 5-4. Kiekko-Espoo sai rahat, muuttui Bluesiksi vuosien saatossa ja on taas saman kurimuksen edessä, hintalappu vaan on roimasti suurempi. Olin jo silloin ollut kauan, kauan jokerifan.
Tämä on minun ainoa jääkiekkoymmärrykseni, valitan, ilmeisesti. Lautakunnassa oli muuten silloin myös mm Jussi Lepistö ja Kallu Tuominen sekä Aulis Potinkara, jos nyt nämä nimet mitään sulle kertovat (huom vähättelyni....) ja olihan siellä myös Kari Uotila.

Tämä vastineeni riittää minun osaltani tästä aiheesta.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Kiitos näistä vähättelevistä sanoistasi, sehän se näyttää olevan sinullakin, valitettavasti, jossain aivosolukoissa kummittelemassa.
Mitä tarkoittaa tuo "alle lapsen tasoa". Kertoo ainakin aika plajon sen lausujasta.

"Olen kannattanut pidempään kuin sinä" tämä pitää paikkansa, saako täällä kertoa faktoja?

En pysty arvioimaan millä tasolla jääkiekkoymmärrykseni on, mutta sen pystyn sanomaan, että olen tehnyt jääkiekon eteen taatusti enemmän, kuin sinä (pakko sanoa tämä, kun itse lähdit arvostelemaan). Fakta, jonka voit tarkistaa Espoon kaupungin liikuntalautakunnan kokouspöytäkirjasta, oliko vuosi 89 vai 90. Minun ansiostani (taas nostan itseni muiden edelle, josta siitäkin minua syytettiin) silloinen Kiekko-Espoo toi liikuntalautakunnalle anomuksen saamatta jääneistä lipputuloista, yhteensä 300.000,- markkaa. Mikäli seura ei saisi kaupungilta tuota määrärahaa, toiminta ajettaisiin alas. Lautakunnassa vasurit ja vihreä sekä kepu äänestivät vastaan, kokoomus ja ruotsalainen puolesta, äänet olivat 4-4, minä äänestin puolesta, sitoutumattomana, äänet 5-4. Kiekko-Espoo sai rahat, muuttui Bluesiksi vuosien saatossa ja on taas saman kurimuksen edessä, hintalappu vaan on roimasti suurempi. Olin jo silloin ollut kauan, kauan jokerifan.
Tämä on minun ainoa jääkiekkoymmärrykseni, valitan, ilmeisesti. Lautakunnassa oli muuten silloin myös mm Jussi Lepistö ja Kallu Tuominen sekä Aulis Potinkara, jos nyt nämä nimet mitään sulle kertovat (huom vähättelyni....) ja olihan siellä myös Kari Uotila.

Tämä vastineeni riittää minun osaltani tästä aiheesta.

Minä, minä minä. Minä olen ollut pidempään jääkiekossa mukana, minä tiedän kaiken, oli Jokerifani ennen kuin sinä synnyit...

Sun pointit ei muutu yhtään sen paremmiksi tai totuuksiksi vaikka kuinka hokisit noita ''saavutuksiasi'' täällä. Koeta nyt vaan hyväksyä se, että läheskään kaikille nykyinen ''Jokerit'' ei edusta seuraamme enää millään tavalla. Jos sulle edustaa niin ok, mutta älä rupea pönkittämään sitä tolla narsistisella itsensä nostamisella jalustalle jotenkin muka parempana kuin me KHL-kriittiset.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jaksavat kärsivällisesti hakea vertaistukea ja tekevät sen julkisesti. No kukin tavallaan.

No näitä viestejä just tarkotin. Miksi ei voi keskustella asiasta kunnolla ja hyväksyä tiettyjä asioita, vaan pitää tökeröllä tavalla mitätöidä toisten fiiiliksiä omaan jengiin? Teillä on hyvin outo meininki täällä kyllä nyt...
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
No näitä viestejä just tarkotin. Miksi ei voi keskustella asiasta kunnolla ja hyväksyä tiettyjä asioita, vaan pitää tökeröllä tavalla mitätöidä toisten fiiiliksiä omaan jengiin? Teillä on hyvin outo meininki täällä kyllä nyt...

Miksi käydä myöskään täällä aina vuodattamassa ja pilaamassa khl;ää seraavien fiiliksiä? Siis tolla sun logiikalla..
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Yllä kuvatusta tapahtumasarjasta voi sanoa sen, että Rotenberg ja Timotshenko eivät olisi yhtään enempää voineet haavoittaa monia kannattajia vaikka olisivat kusseet aitiossa Jokerien lipun päälle. Itse en ole tapahtumaa nähnyt, mutta olen jutellut muutamien Jokerien kannattajien kanssa joiden pitkään jatkunut Jokerikannatus loppui tuohon hetkeen. On sääli että kohtaa tällaista sivistymättömyyttä ja täydellistä ylimielisyyttä mitä Rotenberg ja Timotshenko tuossa tilanteessa edustivat.

Jeps. Eikä nämä kerrat rajoitu vain tuohon yhteen yllä kuvattuun tilanteeseen. Aina kun seurat kohtaavat, niin kun kamera kääntyy SKA:n aitioon maalin jälkeen, niin siellä nämä tätä samaa peliä pelaavat joka kerta. Tuskin kukaan venäläisiltä mitään tyylitajua odottaisikaan ja tällaista käytöstä on varmasti osattukin odottaa, mutta silti, tuossa mennään sietokyvyn yli koska niin avoimesti ollaan Jokereita vastaan. Fani voi näin käyttäytyä, omistaja ei.

************

Yksi pahimmista seikoista tässä tilanteessa on myös se, että seuran tulevaisuudesta (tai sen ennustamisesta) ei ota millään selvää. Jatkaako venäläiset rahojen pumppaamista sisään vaikka maailmanloppuun asti, jolloin meno jatkuu yhtä hengettömänä ja vailla perinteitä. Luopuuko HH omistuksestaan lähivuosina jolloin rybyt tekevät leikkikalullaan mitä lystäävä? Loppuuko rybyjen mielenkiinto ja jos loppuu, niin kuka ostaa heidän osuuden ja missä silloin pelataan? Paljon kysym.. murheita tähän liittyen. Haluisin vaan oman jengini takaisin.
 

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oma Jokeritaipaleeni alkoi monen muun tavoin syksyllä 1991 ollessani päiväkoti-ikäinen kakara. Johonkin vuoteen 1998 asti Jokerit oli
erittäin suuressa roolissa lapsuudessani, mutta siitä pikku hiljaa Jokerit korvaantui muilla asioilla. Syynä oli varmasti asuminen liian kaukana
Helsingistä, että olisi alle 15-vuotiaana päässyt matseihin lähtemään. Tätä hiljaiseloa jatkui tuonne 2008 vuoteen asti, jolloin muutin takaisin pk-seudulle.

Siitä asti olen nyt seurannut taas varsin tarkasti Jokerien otteita, joskaan kausikorttia minulla ei ole koskaan ollut. Kun katsoo Jokereiden "saavutuksia" vuodesta 2008 eteenpäin ei voi kuin todeta, että ei se Jokereiden kannattaminen mitään herkkua ole ollut. Aina ennakkosuosikkien joukossa on lähdetty kauteen, mutta tuloksena aina oli enemmän tai vähemmän pannukakkukausi. Ainoa valonpilkahdus näinä kuutena kautena oli se HIFK-sarjan voitto Playoffeissa. Termi virkamies-Jokerit oli erittäin kovassa käytössä näinä vuosina, sillä joukkueethan oli lähes aina palkkasotilaita täynnä kuten Kousa, Pirnes, Pihlman, Nordlund, Boumedienne, Rask, Ruutu, Karalahti jne.

Tämän lisäksi tällaista "aikuisfania" hävetti lukea kannattajaryhmän toilailuista tuolinheittoineen ja savupommeineen. Ymmärrän, että tunteella kun ollaan niin joskus läikkyy, mutta tällaiset toistuvat hölmöilyt eivät ole selitettävissä mitenkään. Varsinkaan kun muut faniryhmät pääsääntöisesti osasivat käyttäytyä reissuilla. Toki Jokereiden tekemiset ovat aina kiinnostaneet mediaa ja se myös joskus suurenteli Jokerifanien hulinointia. Kuitenkaan se ei poista sitä, että matkoilla myös käyttäydyttiin huonosti ja seuran nimeä lokaavasti. Viimeinen kausi Liigassa nyt oli sellainen pannukakku, että siitä olen koittanut unohtaa lähes kaiken. Se jäi kuitenkin mieleen, että harvoin varsinkin loppukaudesta piti hallissa olla loppuun asti, sillä niin haluton ja surkea kyseinen joukkue oli.

Minulle ei siis jäänyt Liiga-ajoilta mitään kaivattavaa asiaa, kun en näillä kaljanjuontireissuille osallistunut, joissa osa ei kuulemma päässyt edes halliin sisään liian kovan juomisen/järjestyshäiriöiden takia. Tästä syystä KHL ei ole tuonut juuri mitään negatiivista omaan Jokerielämääni. RR:n rooli on tietysti hieman epäilyttävä, mikäli Jokerit ja SKA kohtaavat PO-sarjassa. Case-Moses ei haittaa itseäni tippaakaan, koska totta kai Moses olisi halunnut tulla epäonnistuneen NHL-uransa jälkeen tulla Jokereihin tienaamaan 300-400 tuhatta Pietarin tarjoaman 1-1,5 miljoonan sijaan (hymiö)... ei Jokerit oikein oikeassa elämässä voisi pakottaa Mosesta tekemään sopimuksen kanssaan jollain pähkinöillä. Minusta se olisi jopa erittäin törkeää tällaista ns."omaa pelaajaa" kohtaan. Venäjänkielisit fanituotteetkaan eivät suuremmin haittaa, koska viime kädessä ammattilaisurheilu on bisnestä ja bisneksessä kysyntään tulee vastata. Toki siitä nyt on vähän ristiriitaista tietoa, että onko kysyntää ollut kuinka paljon.

Nykyiseen joukkueeseen olen kohtuullisen tyytyväinen, koska sellaisia pelaajia ei ole montaa, joilla olisi huono asenne kentällä. Kansantaiteilija ja Lajunen ovat ehkä sellaisia jos muutama väkisin täytyy nimetä. Toki alisuorittajia on sitten lisäksi muutama, mutta esim. Hagman ja Joensuu kuitenkin mielestäni yrittävät pelata tosissaan, vaikka aina ei kovin hyvin kuljekaan. Odotan seuraavia kausilla myös mielenkiinnolla, koska pidän J.Jalosta parempana ja nälkäisempänä valmentajana kuin Erkkaa ja uskon Jokereiden ottavan stepin vielä ylöspäin J.J:n komennossa. Jokerit ei siis kiinnosta vähemmän kuin ennen, vaan ainoastaan Jokereiden aiheuttama vitutus on vähentynyt KHL:n ja siellä varsin hyvin pärjäämisen myötä.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Liigassa pelataan varmaan ihan hyvällä tasolla silloin kun oma joukkue siellä pelailee. Ja siis verrattuna moniin sarjoihin niin liiga on ihan eliittiä, mutta ei se silti tee Kalpan jätönjätönjätöistä mieleniintoista saati sitten näistä mestisjengeistä. Liigaan palaisin huutaen jos jengimääriä karsittaisiin ja sarja olisi avoin.
Futisskene painaa meinaan pikkuhiljaa ohi, siellä ei vittuilla toisille (siis näissä "ylimääräisissä asioissa) vaan tehdään lajin eteen kaikki mahdollinen.
Suomessa leijonien EHT:t sun muut alkaa olemaan nähty vs. nää huuhkajien hommat.

KHL on lätkänä hienoa, mutta muut asiat vituttaa. Liiga olisi lätkänä ja osa vastustajista aika evvk, mutta yhteisöllisyys EP:ssä olisi varmaan toista.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Miksi käydä myöskään täällä aina vuodattamassa ja pilaamassa khl;ää seraavien fiiliksiä? Siis tolla sun logiikalla..

Eihän mulla ole mitään syytä vuodattaa yhtään mistään, ja jos olet huomannut, niin aikas pitkä aika kyllä on viime kerrasta, kun täällä olen ollut juttuja lukemassa ja niihin jotain kommentteja kirjoittamassa. Nyt tuli mieleen vaan jostain että käydääs zekkaamassa mitä kuuluu tänne. Älä pelästy, en jatka loputtomiin :)

Ja pilaamassa fiiliksiä, hmmm, ei kai sulla nyt tavallisesta keskustelusta fiilikset kiekkoon mene.. vai?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No näitä viestejä just tarkotin. Miksi ei voi keskustella asiasta kunnolla ja hyväksyä tiettyjä asioita, vaan pitää tökeröllä tavalla mitätöidä toisten fiiiliksiä omaan jengiin? Teillä on hyvin outo meininki täällä kyllä nyt...
Jos toi skeida on jatkunut kohta 2 vuotta, niin mistä muusta on kyse? Vertaistuki ja sairaus on ne sanat, jotka minun tuntemuksista syntyy. Mut vittu sananvapaus taitaa vaan olla omaan pesään kusijoilla?
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Tämän lisäksi tällaista "aikuisfania" hävetti lukea kannattajaryhmän toilailuista tuolinheittoineen ja savupommeineen. Ymmärrän, että tunteella kun ollaan niin joskus läikkyy, mutta tällaiset toistuvat hölmöilyt eivät ole selitettävissä mitenkään. Varsinkaan kun muut faniryhmät pääsääntöisesti osasivat käyttäytyä reissuilla. Toki Jokereiden tekemiset ovat aina kiinnostaneet mediaa ja se myös joskus suurenteli Jokerifanien hulinointia. Kuitenkaan se ei poista sitä, että matkoilla myös käyttäydyttiin huonosti ja seuran nimeä lokaavasti. Viimeinen kausi Liigassa nyt oli sellainen pannukakku, että siitä olen koittanut unohtaa lähes kaiken. Se jäi kuitenkin mieleen, että harvoin varsinkin loppukaudesta piti hallissa olla loppuun asti, sillä niin haluton ja surkea kyseinen joukkue oli.

Tätä mä en kyllä pysty ymmärtämään. Mitä vitun väliä sillä on mitä mieltä joku lande apsin jonossa tai julleja kannattava duunikaveri meistä on? Jos joku haluaa hävetä omien käytöstä jatkuvasti niin siitä vaan. Mä en viitsi tohon ruveta, kun isolla porukalla ollaan liikenteessä niin noita juttuja vaan sattuu tapahtumaan. Joo kuri olisi varmasti ollut kovempi joillain jullien vierasmatkojen tyylisillä natsisäännöillä ja vastustajan mielistelyllä mutta mieluummin valitsen sitten Suomen mittakaavassa kovan menon ja ns hulinat, jotka nyt kuitenkin olivat aika mitättömiä juttuja suurimmaksi osaksi.

Tietyllä tavalla toivoisi vähän vaarallisuutta ja ''vihamenoa'' tohon nykyiseen Jokerien kannatustoimintaan. Karkottaisi ainakin nää ''Koko Suomen Jokerit'' tyypit pois katsomoista.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Eihän mulla ole mitään syytä vuodattaa yhtään mistään, ja jos olet huomannut, niin aikas pitkä aika kyllä on viime kerrasta, kun täällä olen ollut juttuja lukemassa ja niihin jotain kommentteja kirjoittamassa. Nyt tuli mieleen vaan jostain että käydääs zekkaamassa mitä kuuluu tänne. Älä pelästy, en jatka loputtomiin :)

Ja pilaamassa fiiliksiä, hmmm, ei kai sulla nyt tavallisesta keskustelusta fiilikset kiekkoon mene.. vai?

Lainasin tota sun viestiä ehkä ymmärsin sen väärin? Täällä haukutaan niitä ketkä ei seuraa ja seuraa. Mä vähän luin sun viestiä sillain että asettaudut negatiivien puolelle (Jos tässä nyt puolia edes on) ja sanot että heidän tapa toimia on oikein. En osaa nyt tässä bussissa selventää kantaani paremmin.
Siinähän kirjoitat tänne jos haluat, mua ei ei hetkauta :D
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos toi skeida on jatkunut kohta 2 vuotta, niin mistä muusta on kyse? Vertaistuki ja sairaus on ne sanat, jotka minun tuntemuksista syntyy. Mut vittu sananvapaus taitaa vaan olla omaan pesään kusijoilla?

Et oo tosissasi. Onko sun mielestä omaan pesään kusemista, jos oikeasti välittää jengistä, ja on ilmaisee hyvin selkeästi ja tunteella huolensa siitä + ympäristöstä missä se toimii tällä hetkellä?
 

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätä mä en kyllä pysty ymmärtämään. Mitä vitun väliä sillä on mitä mieltä joku lande apsin jonossa tai julleja kannattava duunikaveri meistä on? Jos joku haluaa hävetä omien käytöstä jatkuvasti niin siitä vaan.

Ei sun tarvitsekaan ymmärtää, mutta se olisi hyvä ymmärtää ettei kaikki arvosta näitä vierasmatkoilla olleita hulinoita ja savutteluita sisätiloissa jne. Omaa joukkuetta kun mielestäni voi kannustaa ilman, että aiheuttaa mitään hulinointia/kiellettyjä asioita. Itsekin olin Turussa junamatkalla juomassa kaljaa, mutta ei tullut mieleenkään alkaa hulinoimaan kenenkään kanssa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mut vittu sananvapaus taitaa vaan olla omaan pesään kusijoilla?

Väittämä jota et pysty mitenkään perustelemaan koska jokainen voi avata niin monta ketjua kuin haluaa kertoakseen kuinka hyvin menee. Kävin hieman läpi ketjua ja niiden kirjoituksia. Tyypillinen tilanne on sellainen, jossa joku purkaa vitutustaan siihen, että Jokerit ei enää kiinnosta kuten kiinnosti ennen. Tähän sitten muutama samaa henkeä oleva kommentti kunnes ratsuväki ratsastaa paikalle paheksumaan ainaista kitinää, narinaa ja kiittämättömyyttä. Suurin ero kommenteissa on se, että ensimmäinen ryhmä kertoo omista tunteistaan ja ratsuväki tuomitsee toisten tunteet. Oikeastaan toiseen suuntaan ei ole kuin Max Power.

On myös mielenkiintoista, että yksikään "ratsuväkeen" kuuluva ei ole kyennyt tarttumaan Villen tekstiin ja kertomaan, että väärä fiilis, älä kitise, vaikka tekstissä on erinomaisesti käyty läpi faninäkökulmasta se mitä tapahtui ja miten Jokerien uudet omistajat häpäisivät itse asiassa omistamansa seuran ja sen kannatustoiminnan.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Cobol

Ratsuväkiä taitaa olla molemmilla puolilla, tää oli tasan toinen kerta kun toin oman näkemykseni julki. Villestä se huomio, että hänelle asia taitaa olla vasta nyt muuttunut, joten hänet määrittelisin tässä vaiheessa aidoksi kertojaksi. Jos sama jatkuu 2 vuoden päästä, niin siirrän katekoriaan vertaistuen hakijat.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
@Cobol

Ratsuväkiä taitaa olla molemmilla puolilla, tää oli tasan toinen kerta kun toin oman näkemykseni julki. Villestä se huomio, että hänelle asia taitaa olla vasta nyt muuttunut, joten hänet määrittelisin tässä vaiheessa aidoksi kertojaksi. Jos sama jatkuu 2 vuoden päästä, niin siirrän katekoriaan vertaistuen hakijat.

Ymmärrän tämän, mutta eikö olisi joskus aika ottaa mm. Villen esille nostamiin asioihin kantaa sen sijaan, että otetaan kantaa niistä kirjoittaviin nimimerkkeihin? Miten esimerkiksi La Ligassa, Premierissä, NHL:ssä tai Venäjällä KHL:ssä suhdauttaisiin ja mitä seurauksia sillä olisi fanitoiminnalle, jos seuran uudet omistajat käyttäytyisivät kuten Ville kuvasi?
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
... vaan pitää tökeröllä tavalla mitätöidä toisten fiiiliksiä omaan jengiin? Teillä on hyvin outo meininki täällä kyllä nyt...
Tästä juuri samaa mieltä, eipä mitätöidä kannustajien mielipiteitä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
KHL on lätkänä hienoa, mutta muut asiat vituttaa. Liiga olisi lätkänä ja osa vastustajista aika evvk, mutta yhteisöllisyys EP:ssä olisi varmaan toista.
Tämä oli aika hyvin sanottu.

Liigassa pelattava kiekko on usein heikkotasoista verrattuna KHL:ään, mutta KHL ei voi tarjota sitä yhteisöllisyyttä suomalaisille faneille kuin mitä Liiga tarjoaa, koska kosketuspinta eri joukkueiden fanien väleillä puuttuu kieli- ja kulttuurimuurista johtuen.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Cobol
Noista asioista merkittävin lienee venäläisten omistajien suhde Jokereihin. Muut on aika tavalla puhdasta tunnetta tai huomioita Jokeri faunan muutoksista.

Mitä tulee omistajiin, niin pitää olla pikkuisen sinisilmäinen, jos ei varsin nopeasti osannut laskea yhteen mitä tarkoittaa Putinin lähipiiri, Putinin kiekkoliiga ja Jokerit. Mr Rottan on oikeastaan toiminut juuri siten kuin voi odottaa eli maksanut sen mitä on luvannut ja piikki ei ole ollut auki. Lievä pettymys on ollut se, että HArkimolta ei ole liiennyt mitään. Sehän sai hyvät rahat hallista. Vain lievä sen takia, että Harkimo soittaa ilmeisesti kakkos viulua ja sananvaltaa ei enää ole. Huolimatta 51%.

Oman jaakobin painini kävin jo viime vuonna Ukrainan kriisin alun aikoihin ja en pystynyt hylkäämään Jokereita, vaikka perusteet oli todella vahvat.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Ihan yleiseti, kenellekään henk.kohtaisesti osoittamatta tätä viestiä, en tägää, enkä lainaa, mutta minua v....taa ihan v....sti, että tätä kitinää ja nitinää nillitettään täällä nyt jo kolmatta vuotta, että miten "minua ei sitten enää kiinnosta muoviliiga ja venäläiläiset ja jne ja jne...", ihan kuin joku keskenkasvuinen kakaralauma. Ja tämän mielipiteeni saan sanoa ja tuoda julki ihan sama´lla valtuutuksella, kuin nämä nillittäjätkin. Ja tätä nyt sitten pitäisi ymmärtää ja tarjota olkapäätä, voi ....
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Hyvin samoilla linjoilla, @Sako.

Ehkä ero on siinä, että minusta jokaisen velvollisuus on haukkua Jokerien omistajat on ne sitten Suomesta, Vinkuintiaaneista tai Venäjältä jos haukkumiseen on syytä. Samoin on syytä kiittää kun on sellaisen paikka. Jokereissa on tehty viimeisen(kin) 20 vuoden aikana niin valtavia virheitä, että voisin hetkessä luetella 5-10 erittäin tuhoisaa toimenpidettä ja saman verran vähemmän tuhoisia. Mutta. On tehty myös isoja asioita ja täysin oikein.

Mä olen asunut myös vuosia Suomen ulkopuolella ja tiedän, että Suomessa seurojen ja seurajohtamisen arvostelu fanien toimesta on aivan eri luokassa kuin monissa muissa maissa. Siksi vähän oudoksun kuinka herkkää tämä asia on mm. Jatkoajassa. Samoin suomalaiset fanit ovat erittäin ymmärtäväisiä oikeastaan kaikessa mikä ei isoissa maissa läpi menisi. Vaikkapa Villen kuvaama asia (jota lainasin) olisi käytännössä mahdotonta muualla kuin Suomessa ja ehkä parissa vastaavassa maassa. Niin vaan ei toimita, piste.

Seuraavaksi pelin kimppuun. En tänne raportoi, mutta analysoin Erkan Jokerien hyökkäyspelaamisen vielä kerran. Jos tulos on samaa tasoa kuin se on ollut aiemmin, minusta valmentaja tulisi vaihtaa kiireesti. Vaikka Jokerien menestys lepää puolustamisen varassa, se ei ole synonyymi sille, että hyökkäyspeliä on asteikolla 1-5 tasoa 1.25 tms.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikkapa Villen kuvaama asia (jota lainasin) olisi käytännössä mahdotonta muualla kuin Suomessa ja ehkä parissa vastaavassa maassa. Niin vaan ei toimita, piste.
Niin ei toimita sivistyneissä maissa, totta. Harkimo myi kuitenkin seuran Venäjälle ja sen kulttuurin mukana tulee - no - venäläistä kulttuuria eli sattuu ja tapahtuu. Jo tuon kaksoisomistuksen pitäisi olla saman sarjan sisällä kiellettyä, mutta näillä mennään. Se suuri koetuksen paikka tulee, jos SKA ja me kohdataan kevään peleissä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämä oli aika hyvin sanottu.

Liigassa pelattava kiekko on usein heikkotasoista verrattuna KHL:ään, mutta KHL ei voi tarjota sitä yhteisöllisyyttä suomalaisille faneille kuin mitä Liiga tarjoaa, koska kosketuspinta eri joukkueiden fanien väleillä puuttuu kieli- ja kulttuurimuurista johtuen.

Hyvä kirjoitus! Mutta jos sallit omat eriävät mielipiteeni, niin olen kyllä todella erimieltä tuosta heikosta tasosta. Olen tälläkin kaudella nähnyt niin paljon pelejä jokapuolelta, että on pakko sanoa tuon "heikon tason" olevan kyllä enemmän urbaania legendaa kun täyttä faktaa. Jopa talouskurimuksesta kärsivät seurat, kuten vaikkapa nyt Blues, ovat kyllä tarjonneet usein (ei tietenkään aina, heikompia peleä tulee ja menee) hyvinkin tasokasta ja organisoitua lätkää.

Liigassa on tietysti hyvän lisäksi myös huonoa, kuten se että on liikaa jengejä, joista osa heikossa taloudellisessa tilanteessa.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Eihän tää homma enää samaa kiimaa herätä kuin menneinä vuosina, mutta liitto jatkuu aina hamaan loppuun asti oli se sitten seuran tai oma kuolemani. Tää on ku avioliitto vaimon kanssa on ylä- ja alamäkiä, mutta nyt on menty kyllä jo jonkun aikaa enemmän alaviistoon Jokereiden kanssa, mutta toisaalta taas vaimon kanssa yläviistoon kun on ollut enemmän aikaa toisaalle.

t. -45 vuoden Jokerit-liittolainen
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Vaikkapa Villen kuvaama asia (jota lainasin) olisi käytännössä mahdotonta muualla kuin Suomessa ja ehkä parissa vastaavassa maassa. Niin vaan ei toimita, piste.

.

No ihan helposti esim. vaikka englannin Valioliigassa. Newcastlen omistajan edesottamuksista voisi kirjoittaa ihan vaikka kirjan. Ja nyt on kyse sellaisten traditioiden muuttamisesta, jotka ovat vanhempia kuin jääkiekko lajina. Silti siellä istuu viikosta toiseen samat 50000 ihmistä. Välillä hammasta purren ja mielenosoituksia järjestellen, mutta siellä ne on, vaikka joukkueen omistava Tottenham -fani on ihan julkisestikin kertonut, että Newcastlella on yksi ja ainoa tehtävä. Ostaa nuoria pelaajia halvalla ja myydä kalliilla. Menestymisellä ei mitään väliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös