Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 738 040
  • 8 198

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Ja kun pelin taso nousee niin hylätään seura?

En nyt tiedä tuosta ''hylkäämisestä''. Se että Jokerit huoraa perinteitään, arvojaan ja ylpeyttään muoviliigalle ja ns paikallisvastustajan omistavalle mafiaklaanille on toki sellainen asia, jonka kritisoimista ei tule lopettaa vaikka aivot lapsille tarkoitettuihin läpsyttimiin vaihtaneet niin toivovatkin.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En nyt tiedä tuosta ''hylkäämisestä''. Se että Jokerit huoraa perinteitään, arvojaan ja ylpeyttään muoviliigalle ja ns paikallisvastustajan omistavalle mafiaklaanille on toki sellainen asia, jonka kritisoimista ei tule lopettaa vaikka aivot lapsille tarkoitettuihin läpsyttimiin vaihtaneet niin toivovatkin.

Kyllä tässä hyvää hokia haluan nähdä ja sitä KHL tarjoaa. Parempi jättää politiikka vähemmälle.
En tiedä mitä kaipaat vanhoista ympyröistä? Puolityhjiä halleja ja surkeaa tötöily lätkää...?

Joidenkin mielestä oli tosi kannattamista rikkoa vastustajan kotihallit, potkia alaikäisiä pelin jälkeen, sumuttaa vaahtosammutin sporaan tms... Mä taidan olla jo liian vanha että näkisin tuossa mitään gloriaa. Maailma menee eteenpäin ja Jokerit näyttää mallia. Muut tulee joskus myöhemmin perässä...
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Totuuden kertoo vain ja ainoastaan pelien yleisömäärät.

Yleisömääristä en vetäisi suoria liian johtopäätöksiä. Suomalainen on siitä veikeä olento, että meillä menestys tuppaa olemaan yksi syy innostua. Jos suomalainen pärjää curlingissa olympialaisissa, muut suomalaiset säveltävät kappaleita. Samoin jos oman kylän joukkue pärjää lätkässä, väki kiinnostuu sarjasta riippumatta.

Tässä kohdin tekisi melkein mieli heittää sen verran vettä kiukaalle, että faneja on moneen junaan. Esimerkiksi allekirjoitanut ja @Cobol näyttävät olevan yhtä mieltä siitä, että seura on lopulta se kaikista suurin ja merkittävin. Osalle taas menestys on kaikki kaikessa ja jos yhdessä sarjassa mestaruus on jopa paperilla lähes tavoittamattomissa, pitäisi sarjatasoa tiputtaa sen mukaan. Sivuun sitten tulee suuri määrä ns. tavisväkeä, joka mielellään käy katsomassa kun Jokerit voittaa tai halvalla pääsee, mutta joka ei sen kummemmin asiasta stressaa. Ja toki sitten on niitäkin, jotka itkisivät varmaan jäähallien vieneen viimeisetkin halut käydä matseissa jos olisivat syntyneet tarpeeksi ajoissa. Meitä on moneen junaan, osa on muutosvastarintaisempaa kuin toiset ja toisille eri asiat ovat tärkeämpiä kuin toisille.

Jokerithan olisi nykyisellä rosterillaan naurettavan ylivoimainen joukkue jos se pelaisi Liigassa.

Tässä kohdin vetäisisin jarrusta sen verran, että suhteellisesti tuo rosteri on mielestäni jotakuinkin lähellä Areenan alkuvuosien rostereita. Siis toisin sanoen helvetin hyvä, mutta ei kuitenkaan aivan suvereeni. Jos Jokerit neppailisi, fleguilisi ja mukapelaisi kuin viimeiset ~10 matsia on vetänyt, niin pistesaalis Liigassa olisi KHL:n vastaavaa parempi, muttei välttämättä kärkipaikkaan oikeuttava. Pelkästään paperilla ei sarjoja voiteta, kuten esimerkiksi SKA näytti monta vuotta putkeen ennen viime kevättä. Toki se on selvä, että yksikään joukkue ei saa Suomessa nimekkäämpää joukkuetta kasaan kuin Jokerit niin kauan kuin voimasuhteet pelaajabudjetin osalta ovat tätä luokkaa.

Henkilökohtaisesti olen KHL:aan suhtautunut tietyllä varauksella. Aikanaan kun ensimmäisiä huhuja tuli ilmoille, olin asiaa vastaan ennen perinpohjaista maaperän muokkausta ja tilanteen kartoittamista. Kun ilmoitus tuli lähes puskista ja tietyt muut tekijät (mm. Donbassin ja varsinkin Levin kohtalo) realisoituivat, fiilis ei ainakaan parantunut. KHL:n tietyt puppeloinnit sitten vuosien saatossa (mm. ulkkarikiintiön yllättävä rukkaus kazakkien ja valkovenäläisten osalta) eivät nekään ole nostattaneet fiiliksiä. Toisaalta vaikka kuinka tässä muistelee, niin ei Liigakaan ole ollut mikään autuaaksi tekevä vaihtoehto. Samaa puppelointia sielläkin on, toki ehkä vähemmän poliittista. Jos puhtaasti pelillisesti mietin, niin itse en pistä pahakseni noussutta tasoa. Politiikan ja vastaavat taas pyrin sulkemaan pelin ulkopuolelle, tiettyä seuraa kun seuraan seuran takia, en politiikan takia. Tiettyinä hetkinä taas negatiivisuus vie voiton, oli sarja ja/tai sen ympärillä pyörivä politiikka mitä tahansa.
 

Jeffrey

Jäsen
Tässä nyt taitaa olla vähän niin, että aika kultaa nyt muistoja osalla porukalla. Toki aina on heitäkin, jotka eivät ikinä löydä uutta tyttöystävää kun se eksä olikin sitten niin täydellinen. Aina on heitä, ketkä kaipaavat armeija aikoja, ja joo olihan siellä ihan hauskaa. Ja sitten aina on myös heitä ketkä laskujenmaksu päivänä toivoisivat olevansa taas kuusivuotiaita. Jossain kohtaa vaan aina pitää muistaa se, että se eksä antoi enemmän muille kuin sinulle, siellä armeijassa vitutti 90% ajasta, eikä se kuusivuotiaankaan elämä ollut niin ruusuilla tanssimista kun odotit päiväkodin pihalla paskaräntäsateessa, että milloin se aina myöhässä oleva faija nyt tuleekaan hakemaan.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Max power voi painua harrastaan lutuuria ja muitten haukkumista johkiin muualle. Kuulin millanen oot yhteiseltä tutulta ja käy lähinnä sääliks.
Oon kans siitä outo että parin vuoden jälkeen KHL sai ostamaan kausarin taas. Liiga alko olemaan tasapaksua kuraa vähentyneine katsojineen ja läpsyttelymatseineen.
Nykyisellään taitotaso sentään paikkaa virkamies illat. Katson hyvää hokia, en ime länsi enkä itä propagandaa ja kannatan seuraa loppuun asti itkemättä jossain saatanan jatkoajassa krokotiilin kyyneleitä. Ja en jaksa vittuilla niille jotka lähteneet menee/jäänneet kannattamaan.
 

naapuri

Jäsen
Moni sanoo että kaipaa SaiPaa tai Tapparaa tai lähes mitä tahansa liigajengiä vastustajaksi. Tästä kun palattaisiin liigaan ja vuoden jälkeen muisteltaisiin SKA:ta ja CSKA:a vastustajina, luulen että moni ryhtyisi jälleen muistelemaan menneitä kaihoten. En hiffaa mitä Kerho, Jukurit, TPS ja muut tarjoavat mitä KHL:n joukkueet eivät tarjoaisi paljon paremmin. Joo, historiaa jengien välillä, mutta tässähän niitä luodaan paraikaa. Ei kai kukaan voi olettaa että Jokerit ja Lada Toljatti tuntisivat toisensa hyvin pitkältä ajalta kun Jokerit pelaa toista kautta idän liigassa ja Lada oli viime vuoden poissa. Vaikka toisaalta Lada ja Jokerit kyllä pelasivat ysärillä vastakkain, joten enemmän me ollaan niitä vastaan pelattu kuin vaikka Jukureita tai Sportia vastaan. Kentsu korjatkoon jos/kun olen väärässä. Pelin taso ja tietty pelaajien taso on parempi, siksi tämän hetken hoki lämmittää mieltä.

Viime kauden ensimmäinen kotimatsi Pietarin SKA:ta vastaan on paras Jokereiden peli jonka muistan. Harmillisesti en ollut paikalla kun Hardt teki ja-maalin jullien verkkoon, silloin oli takuulla vielä parempi fiilis pelissä.

Kunnioitan poikkeavia mielipiteitä aiheesta ja ihailen pitkäjänteistä kannustusta. En kunnioita lapsellisia vittumarkoja jotka korkean koulutuksensa ja järistyttävän sosiaalisen tietotaitonsa ansiosta kykenevät kertomaan kuinka olisi oikein kannattaa Jokereita, ja mistä syystä. Miten helvetissä kukaan voi digata siitä että joku vihaa sinua? Aivan luotaantyöntävä ajatus. Ja ei, en halaile vihun kanssa ennen, aikana, tai jälkeen ottelun. Annan heidänlaistensa kuitenkin kannattaa kuten haluavat, kunhan kukaan ei ole vaarassa saada penkkiä päähän tai nyrkkiä naamaan.

Liigassa oli kivaa aina silloin tällöin. Jokerit kuitenkin polki paikallaan Kekäläisen lähdön jälkeen, ja muut ulkoiset syyt lopulta siis pakottivat Jokerit ulkomaille pelaamaan. Tällä hetkellä elämä jokerifanina on suurimmilta osin mukavampaa, ainakin omasta mielestäni. Parempaa peliä, Radulov, kovaltshuk, Arenan show, Viasat yms...

Ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen, kuuluu ihmisen luonteeseen. Pidän Venäjää äärimmäisen epäilyttävänä maana ja venäläistä kulttuuria monilta osin liian poikkeavana jotta meillä suomalaisilla ja venäläisillä olisi kitkaton yhteistyön mahdollisuus. Rotenberg on myös vastenmielinen hahmo, ja on inhottavaa että Jokereiden tulevaisuus on juuri hänen käsissään. Silti toivon että Jokerit voisi pelata vielä pari kautta kohelossa ja sitten suunnata kotiin, jos tilanne on täällä parempi, eli Liiga tasokkaampi, suhmurointi kadonnut seurojen ja liigan johdosta ja Jokereille olisi siihen rahallisesti mahdollisuus. Silti se tuntuisi vähän siltä, että jouduit vaihtamaan hyvännäköisen Gisellesi ja jo valmiiksi Olvin tuoksuiseen Pirjoon.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Näin ei-Jokerikannattajan näkökulmasta:

Kun Jokereiden KHL-siirrosta uutisoitiin, pelkäsin sen vaikuttavan koko Liigan kiinnostavuuteen todella paljon. Ajattelin Jokereiden poistumisen olevan läsnä jatkuvasti siinä mielessä, että alitajunnassa olisi koko ajan ajatus siitä, että Suomen mestaruus ei tarkoita enää todellista Suomen mestaruutta kesto-ennakkosuosikin pelatessa muualla kiistatta kaikkia liigaseuroja kovemmalla rosterilla. Jokerit oli ehdottomasti myös yksi kiinnostavimmista vastustajista - usein jopa kiinnostavin. Myös siksi Jokereiden lähtö herätti epävarmuutta sen suhteen, tuleeko Liiga olemaan enää entisellään kiinnostavimman vastustajan poistuttua.

Liigaseurojen yleisömäärät ovat tunnetusti lähes kriisilukemissa, mutta omiin fiiliksiin peilaten, en usko sen johtuvan kovinkaan paljoa Jokereiden poistumisesta muuta kuin tietysti Jokereiden itse koko pottiin tuoman varsin suuren yleisömäärän suhteen. En siis usko, että Jokereiden lähtö vaikuttaa juurikaan muiden Liigaseurojen yleisömääriin per se. Myöksin koko liigan kiinnostavuutta arvioitaessa kannattaa huomioida televisiointi - jos tarkastellaan sitä, kuinka paljon yksittäistä matsia seurataan paikan päällä ja TV:n välityksellä yhteensä, on keskimääräinen liigaottelu mahdollisesti suositumpi tapahtuma kuin koskaan aikaisemmin. Myös nykyinen taloustilanne varmasti vaikuttaa siihen, että isompi osa seuraa suosikkijoukkueensa matsit televisiosta, kun sieltä ne kaikki saa kohtuullisen edullisesti näkymään.

Jokereita tai sen poissaoloa ei tule juurikaan tätä nykyä ajateltua Liigaa seuratessa eikä se ole vaikuttanut lopulta omaan arvostukseeni Liigaa tai Suomen mestaruutta kohtaan mitenkään. Oikeastaan ei tule juurikaan edes ajateltua sitä, että aiemmin minua aina paljon kiinnostaneet HPK-Jokerit -ottelut ovat poissa. Jääkiekon seuraaminen on siis ennakkoajatuksista huolimatta jatkanut rullaamista normaalilla radallaan.

Jokereita itseään seuraan nettilehtien otsikoiden perusteella ja joskus klikkaan matseista kertovan artikkelin auki. Hesarista saatan vilkaista sarjataulukon, mutta esimerkiksi tällä hetkellä ei ole mitään hajua siitä, millä sijalla Jokerit majailee taulukossa. KHL ei minua kiinnostanut ennen jo siksikään kun ei yksinkertaisesti ehdi seuraamaan kaikkia mahdollisia jääkiekko ja futissarjoja. Pitää priorisoida. Eikä KHL kiinnosta nytkään, vaikka tiedänkin siitä nykyään vähän enemmän Jokereiden aiheuttaman kotimaisen media-arvon (sosiaalinen ja perinteinen) lisääntymisen takia. Kiinnostus Jokereita itseään kohtaan ei ole minun osaltani lisääntynyt, vaan ehdottomasti vähentynyt.

Paikan päällä olen toki käynyt kerran (viime kaudella Sotshia vastaan).

Siitä olen kuitenkin varma, että mikäli Jokerit palaa jossakin vaiheessa suomalaisiin sarjoihin, tulee siitä jälleen yksi kiinnostavimmista seuroista myös omissa silmissäni.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Max power voi painua harrastaan lutuuria ja muitten haukkumista johkiin muualle. Kuulin millanen oot yhteiseltä tutulta ja käy lähinnä sääliks.
Oon kans siitä outo että parin vuoden jälkeen KHL sai ostamaan kausarin taas. Liiga alko olemaan tasapaksua kuraa vähentyneine katsojineen ja läpsyttelymatseineen.
Nykyisellään taitotaso sentään paikkaa virkamies illat. Katson hyvää hokia, en ime länsi enkä itä propagandaa ja kannatan seuraa loppuun asti itkemättä jossain saatanan jatkoajassa krokotiilin kyyneleitä. Ja en jaksa vittuilla niille jotka lähteneet menee/jäänneet kannattamaan.

Metsä vastaan niin kuin sinne huudetaan. Onhan täältä saanut aika tiuhaan tahtiin lukea vittuilua siitä miten esim Päädyn jättäneet vanhat aktiivit ovat jotenkin ''pettäneet'' Jokerit. Aiheellinen kritiikki KHL-kiimaa kohtaan, vaikka sitten hieman kärjistetyillä sanavalinnoilla on kuitenkin ehdottomasti paikallaan. Aika monta periaatetta ollaan valmiita näköjään myymään, että saadaan nauttia hieman paremmasta pelistä. Mun mielestä on kuitenkin ihan oikeutettua haukkua ''kannattajaa'', joka kertoo sen olevan ihan ok, että Jokerit katoaa KHL-ajan jälkeen kiekkokartalta ja esittää halveksuvia mielipiteitä niitä kohden, jotka tuolloin olisivat mahdollisesti nostamassa hienoa seuraa alasarjoista sinne minne se kuuluukin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... En hiffaa mitä Kerho, Jukurit, TPS ja muut tarjoavat mitä KHL:n joukkueet eivät tarjoaisi paljon paremmin. Joo, historiaa jengien välillä, mutta tässähän niitä luodaan paraikaa. Ei kai kukaan voi olettaa että Jokerit ja Lada Toljatti tuntisivat toisensa hyvin pitkältä ajalta kun Jokerit pelaa toista kautta idän liigassa ja Lada oli viime vuoden poissa...

Mitä muutaman tännekin kirjoittavan Jokeri-fanin kanssa olen jutellut, niin kaivataan sitä sellaista yleistä keskustelua, naljailua ja "vastakkainasettelua", mitä aikanaan oli, niin hyvässä kuin pahassa. Eli ylipäänsä sitä, että on yhteistä keskuteltavaa. Oma veljeni on Jokerien kannattaja, mutta vähemmän tullut hänen kanssaan lätkästä juteltua, kun ei oikein ole sitä yhteistä jutunjuurta.

Tietysti on eroteltavissa muutamakin eri "segmentti", oli sitten kyse minkä tahansa urheiluseuran kannattajista. Osalle merkitsee eniten se pelin taso, jollekin toiselle kyse voi olla mainituista perinteistä ja historiasta. Minä kaipaan Jokereita kovasti takaisin Suomen kiekkoskeneen, aina hienoa käydä haastamassa Areenalla suuri&mahtava Jokerit.

Olin tuossa lauantaina Areenalla lauantaina, ensimmäistä kertaa moneen vuoteen, katsomassa konserttia. Siellä katselin hallin katon 90-luvun mestaruusviirejä ja muistelin, kuinka kova ja tunteita herättävä vastustaja Jokerit tuolloin oli. Kyllähän noita kelpaa muistella.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Metsä vastaan niin kuin sinne huudetaan. Onhan täältä saanut aika tiuhaan tahtiin lukea vittuilua siitä miten esim Päädyn jättäneet vanhat aktiivit ovat jotenkin ''pettäneet'' Jokerit. Aiheellinen kritiikki KHL-kiimaa kohtaan, vaikka sitten hieman kärjistetyillä sanavalinnoilla on kuitenkin ehdottomasti paikallaan. Aika monta periaatetta ollaan valmiita näköjään myymään, että saadaan nauttia hieman paremmasta pelistä. Mun mielestä on kuitenkin ihan oikeutettua haukkua ''kannattajaa'', joka kertoo sen olevan ihan ok, että Jokerit katoaa KHL-ajan jälkeen kiekkokartalta ja esittää halveksuvia mielipiteitä niitä kohden, jotka tuolloin olisivat mahdollisesti nostamassa hienoa seuraa alasarjoista sinne minne se kuuluukin.

Kuka on sanonut hylkäävänsä Jokerit KHL taipaleen jälkeen? Mitä periaatteita myydään jos nyt seurataan Jokereita? "SAATANA RYSSÄ JA KARJALAN KANGASSA HELVETIN MAMUT!!11" ? .
Kuka halveksii niitä jotka nostamassa Jokereita kartalle jos/kun KHL tiensä päässä?
Sä olet se suvakkirasistiääripää jolle kaikki nauraa, toivottavasti olet saannut kriisiapua tähän tilanteeseen. Jaksamisia.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Päivä päivältä KHL kiinnostaa vähemmän. Ensimmäisellä KHL kaudella yritin lähteä kauteen ennakkoluulottomasti uuteen. Hyvin pian huomasin, että tappiot tai voitot eivät juurikaan hetkauttaneet, Vastustajan byyri ei tunnu missään ja muutenkin en enää ollut mukana sillä intohimolla kuin aikaisemmin. Ehkäpä itselleni suurin käännekohta oli RR juhlimassa Jokerit-aitioissa SKA:n byyriä SKA-rotsi päällä, Tämän jälkeen siirryin päädystä yläkatsomoon, missä olenkin paria lyhyttä vierailua lukuunottamatta matsit katsonut.

Kauteen mahtui toki hienoja hetkiä joissa olin mukana ihan fiiliksissä. esim. tifo Pollelle, Mäksälle ja Ossille. Pelkäsin tuon olevan viimeinen mahdollisuus toteuttaa idea kaikille em. pelaajille. Tässä suhteessa olin onneksi väärässä ja kaikki jatkavat edelleen seurassa.

Tällä kaudella vastustajat eivät ole sytyttäneet yhtään. Jokainen vastustaja on hajutonta, väritön ja mauton. Oma jengi ei tunnu omalta, Kauden alussa kokoonpanoja katsoessa katselin epäuskoisena kokoonpanoja. Tämäkö on Jokerit? Mitä edustus Jokereista on SKA:n farmiseuraksi ja RR:n pelinappulaksi siirtymisen jälkeen jäljellä? Logo, kolme pelaajaa ja osa organisaatiosta. Ikävä kyllä asia on tässäkin tapauksessa, niin, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Niin kauan, kun RR jaksaa kuittailla jättitappiota, hän myös määrää missä mennään.

Yleisesti olen koittanut pitää matalaa profiilia, mikäli joku tykkää KHL-kiekosta, se ei mielestäni tee hänestä huonoa kannattajaa. Sama pätee myös toiseen suuntaan. Antaa kaikkien kukkien kukkia vai miten se meni? Yksi asia mikä vituttaa tolkuttomasti on nimenomaan kannatajien ajautuminen kahteen leiriin.

Seuraa en ole silti hylännyt. Olen ollut Jokreri vaahtosammuttimen kokoisesta kasarin alusta ja tulen sitä olemaan aina. Nyt on vain menossa se heikomnpi aika milloin asioihin ei pysty suhtautumaan samalla intohimolla kuin aikaisemmin. Tällä hetkellä itselleni junnut edustavat Jokereita ja pelaavat mestaruudesta millä on minulle oikeasti merkitystä.
 

naapuri

Jäsen
Yksi asia mikä vituttaa tolkuttomasti on nimenomaan kannatajien ajautuminen kahteen leiriin.
No näin juuri. Tosin, ne ääripäät ovat suurella todennäköisyydellä hyvin, hyvin pieni mutta äänekäs osa Jokereiden kannattajakuntaa. Uskon että osa "vastapuolen" kritisoinnista kohdistuu enemmänkin siihen että kummatkin päät uskovat olevansa "oikeassa", mikä on täysin naurettava näkökanta. Mielipiteenvapaus lienee jokaisen asialistalla, mutta toisten yläpuolelle asettumista ei pidä suvaita, kuten ei myöskään paskaa käytöstä.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Mielestäni jokaisella on oikeus olla eri mieltä siitä, mitä on olla Jokerifani. Jokaiselle se tarkoittaa erilaisia asioita. Itse sain todistaa Nordiksen ajat tosin verrattaen nuorena, sain nähdä Hartwallin vuodet ja niiden tuomat vieraspelireissut, stogereissut jää ikuisesti mieleen. Sain jutella ja heittää läpyskää eri joukkueiden fanien kesken ja nyt... Sitä ei ole.

Ei ole mahdollisuutta edes herjata naapurin jengiä, vaikka Jokerit konttaisikin. Kauden verran tässä on nyt katsottu mihin kaikkeen tämä tie johtaa, ei miellytä syndiä. Ehkä se typerin asia on, että tämä liiga ei tunnu siltä miltä pitäisi.

Kyllä, on laatukiekkoa tarjottu ja katsojatkin pääsivät jonkun uuden makuun. Mutta se tunne. Syndi ei syty näistä uudista vastustajista samaan tapaan kuin vanhoista liigajengeistä. Fiilis on latistunut ja nykyisin tappiot ei edes vituta niinkuin ennen. Tilalle on tullut yhdentekevä fiilis. Se on huolestuttavaa.

Jokerit on aina sydämessä, mutta toivon KHL:n olevan välivaihe. Joku päivä toivon, että syndi voi ottaa puhelimen käteen ja ilkkua naapurin surkuhupaisaa jengiä kavereille puhelimessa. Saa taas haukkua Oulun ihmeitä. Turkulaisista puhumattakaan. Porista en edes aloita. Rauma. Lahti. Kaikki.

Tarkoitus ei ole väheksyä ketään, näitä se syndi miettii matkalla hallista himaan mennessä. Jokainen tyylillään.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit on aina sydämessä, mutta toivon KHL:n olevan välivaihe. Joku päivä toivon, että syndi voi ottaa puhelimen käteen ja ilkkua naapurin surkuhupaisaa jengiä kavereille puhelimessa. Saa taas haukkua Oulun ihmeitä. Turkulaisista puhumattakaan. Porista en edes aloita. Rauma. Lahti. Kaikki.

Tarkoitus ei ole väheksyä ketään, näitä se syndi miettii matkalla hallista himaan mennessä. Jokainen tyylillään.
Itse kaipaan ja takaisin liiga aikoja. Kun liigassa tuli tappioita se sai aikaan harmituksen. Varsinkin viimeisinä liiga kausina SaiPalle kärsityt tappiot ottivat erityisesti päähän. Toisaalta voitto SaiPasta merkitsi minulle Lappeenrantalaisena Jokeri fanina todella paljon. Kun jokerit häviää KHL:ssä se ei paljon hetkauta.
Odotan sitä päivää kun Jokerit palaa takaisin liigaan ja Kisapuiston halliin. Puhumattakaan kuumista tunteikkaista paikallismatseista Nordiksen jengin kanssa.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Puhumattakaan kuumista tunteikkaista paikallismatseista Nordiksen jengin kanssa.

Tämä!

Derbyn lähestyessä fiilis oli uskomaton. Jo muutamaa päivää ennen matsia alkoi odotus. Edellisen yön nukkui levottomasti ja hermostuneisuus alkoi iskeä. Matsi päivänä duuneista ei tullut mitään, mielessä oli vain yksi ajatus ja vatsanpohjassa kierteli jännityksestä. Mielessä pyöri vain illan matsi. "Tämä on pakko hoitaa, mitä, jos me hävitään... ei me voida, kyllä tää hoidetaan, mitä, jos sittenkin?" Duunipäivä mateli ja ajoissa hallille.

Ennen matsia hallilla fiilistä ei voi kuvailla. Odotus oli huipussa ja hermostuneena odotteli matsin alkua. Viimeistään joukkueiden luistellessa jäälle adrealiini purkautui ja naapurin luistellessa jäälle tunsi syvää vihaa naapuria kohtaan. Vihaa joka kestää vain ja ainoastaan matsin ajan ja jonka ainakin minä pystyn jättämään hallilta pois lähtiessäni taakseni. Omien tullessa jäälle fiilis oli, niin voittaja. Jumalauta jätkät, te hoidatte tämän. Me ollaan Stadin ykköset.

Matsin aikana fiilistä ei puuttunut, Jokaisen sekunnin eli tunteella. Jokainen oma byyri, sitä kiiman määrää ei pysty kuvailemaan.

Kävi matsissa kuinka tahansa hallilta poistui tunteikkaana. Voittajana leijui monta päivää, tappion jälkeen vitutus oli armoton. Jälkipelit jatkuivat duunipaikalla, kavreiden kanssa jne. vielä pitkään. Puukkoa vännettiin armottomasti haavassa ja suolaa kaadetiin vielä kilo päälle.

KHL ei tule ikinä antamaan mitään tälläistä, vain tasapaksua tunteetonta, hajutonta ja värintöntä höttöä millä ei ole mitään merkitystä.
.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Nyt oon hyvillä fiiliksillä, mutta jos torstaina hävitään, niin sitten mieluummin lauantaina vaikka Saipa vastaan.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tännehän on tullut paljon asiallisia kirjoituksia.
Yllättävän monet alkavat nyt myöntämään sen mistä minä kirjoittelin kun teidän sarjanvaihto varmistui. Minä toitotin sitä että lätkä on fanin kannalta pitkälti sitä että kokee tunteita. Sen lisäksi kavereiden kanssa puolin ja toisin naljailu on iso juttu. Väitin että sitä te tulette vielä kaipaamaan. Minulle vaan vängättiin vastaan että, Euroopan paras sarja, parhaat pelaajat, huippu lätkää, parhaat pelaajat, kova sarja, tasokkaampaa peliä, ei puuhastelua, parhaat pelaajat, paras sarja, ei puuhastelua jne.
Paljon sain silloin vittuilua osakseni ja katkeran kateellisen provoajan maineen. En niin väärässä tainnut ollakkaan.

Mitä tohon otsikkoon noin muuten tulee niin eipä ole edelleenkään mitään fiiliksiä teidän touhuista. Hyvä teidän fanien kannalta että jotain sarjaa kuitenkin vielä pystytte pelaamaan, vaikka se ei juuri miltään tuntuisikaan.
 

zuuzo97

Jäsen
KHL ei tule ikinä antamaan mitään tälläistä, vain tasapaksua tunteetonta, hajutonta ja värintöntä höttöä millä ei ole mitään merkitystä.
.

Samat fiilikset jälleen täälläkin. Ei oo viime matseissa paljoa viittiny päädyssä ääntä avata, kun ei vaan millään oo mitään fiilistä - ei Jokereista eikä vastustajasta. Ainoat jengit jotka nyt jollain tasolla herättää jotain tunteita ovat TsSKA ja SKA.

Sinällään ihan kiva tota lätkää on kattoa (vaikka viime pelit olleet aika kuraa). Mutta tunnetta ei ole eikä tule. Laimenee vaan.

Perjantaina vois mennä tsiigailee huippuvireisten A-junnujen matsia bunkkeriin. Vastassa, ai että, Lukko. Kaikki perkaa kalaa Raumallaa...kalaa Raumalla...
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen täysin samoilla linjoilla monen muun viime päivinä kirjoittaneen kanssa ja tällä linjalla olen ollut kesästä 2013 asti, joten Melko Huonon pätemiset menevät kohdallani hukkaan.

Se että pelin taso on KHL:ssa kovempi on minulle täysin yhdentekevää, kun tunne omia ja vastustajia kohtaan puuttuu. Huonoin asia on juuri se, että tunne laimenee myös Jokereita kohtaan, koska en tunne tätä puolivenäläistä ja venäläisessä sarjassa pelaavaa joukkuetta omakseni. Kausikortti jäi uusimatta ensimmäiseksi KHL-kaudeksi ja en ylipäätään ole käynyt hallilla kertaakaan viimeisen SM-liigakauden jälkeen. Viasatilta tuli viime kaudella vielä seurattua käytännössä kaikki ottelut, mutta tälle kaudelle sekin on vähentynyt radikaalisti.

Toivon, että Jokerit jonain päivänä palaa pelaamaan kotimaista liigaa. Sitten palaan katsomoon minäkin.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Tännehän on tullut paljon asiallisia kirjoituksia.
Yllättävän monet alkavat nyt myöntämään sen mistä minä kirjoittelin kun teidän sarjanvaihto varmistui. Minä toitotin sitä että lätkä on fanin kannalta pitkälti sitä että kokee tunteita. Sen lisäksi kavereiden kanssa puolin ja toisin naljailu on iso juttu. Väitin että sitä te tulette vielä kaipaamaan. Minulle vaan vängättiin vastaan että, Euroopan paras sarja, parhaat pelaajat, huippu lätkää, parhaat pelaajat, kova sarja, tasokkaampaa peliä, ei puuhastelua, parhaat pelaajat, paras sarja, ei puuhastelua jne.
Paljon sain silloin vittuilua osakseni ja katkeran kateellisen provoajan maineen. En niin väärässä tainnut ollakkaan.

Mitä tohon otsikkoon noin muuten tulee niin eipä ole edelleenkään mitään fiiliksiä teidän touhuista. Hyvä teidän fanien kannalta että jotain sarjaa kuitenkin vielä pystytte pelaamaan, vaikka se ei juuri miltään tuntuisikaan.

En nyt viitsi nimimerkki nimerkiltä käydä läpi ketjua, mutta en kyllä kovin monta mielen muutosta ole huomannut. Ne, jotka olivat skeptisiä ja pettyneitä sarjan vaihdosta ovat sitä edelleen. Ne jotka hyväksyivät asian taitavat pääosin hyväksyä edelleen. Suomalaiskansallisesti pettyneet jaksavat jauhaa asiaansa pidempään.

Fakta taitaa olla, että ilman KHL:ää ei pelattaisi enää ollenkaan. Jo se kelpaa minulle. Vieruskaverini otteluissa elävät tunteella mukana. Sekin kelpaa. Heidän sisäisestä elämästään en toki mitään tiedä.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Nyt ollaan asian ytimessä. Tuntuu siltä, että tässäkin asiat riitelevät, eivät ihmiset. KHL-Jokerien ympärillä ihmiset ovat jakautuneet ikävä kyllä eri leireihin, jotka kampittavat toisiaan täällä virtuaalimaailmassa jatkuvasti. Sikäli ihan normaalia meininkiä nyky-jatkoajassa, että omaa mielipidettään ei voi tuoda julki leimautumatta "oikeinkannattajaksi" tai Putinin ystäväksi. Jos yritettäisiin sietää toisiamme ja sietää myös niitä näkemyksiä, jotka ovat omaa ideologiaa vastaan? Siten tehtäisiin tästä palstalta parempaa luettavaa.

Leiri A:han kuuluvat ihmiset, jotka pystyvät suhtautumaan KHL-kiekkoon puhtaasti pelinä ja sulkemaan kaiken muun pois mielestään, jolloin KHL:stä ja Jokereista irtoaa varmasti hyviä fiiliksiä. Ulkopuoliset KHL-kiekon seuraajat, jotka kansoittavat edelleen Areenaa kuuluvat luonnollisesti tähän ryhmään. Heille Jokerit on kuin Suomen maajoukkue. Koska KHL tarjoaa pääasiassa myönteisiä kokemuksia pelin laadun suhteen ja Jokerit voittaa lähes kaikki kotiottelunsa, he tulevat areenalle uudelleenkin.

Sitten on nämä "elinkautisvangit", jotka kuuluvat leiriin B. He eivät niinkään välitä Venäjästä ja KHL:stä, mutta heille Jokerit on kaikki kaikessa. He pystyvät nauttimaan voitoista ja vittuuntumaan tappioista, tulivat ne missä liigassa tahansa. Heille SKA on nykyisin vähintään yhtä vastenmielinen kuin HIFK ennenvanhaan jne. Tästä leiristä on helpompi luiskahtaa leiriin C kuin päinvastoin. Alkuhuuman hiipuminen ja Jokerien heikot otteet kaukalossa voivat aiheuttaa sen.

Leiri C:hen kuuluvat taas henkilöt, joille tunne on kaikki kaikessa, kaikki lähtee siitä. Suurimmalla osalla suurin negatiivinen asia on tunteen puuttuminen, voitot ja tappiot eivät enää tunnu miltään. Nämä henkilöt seuraavat pelit Viasatilta tai yläkatsomosta käsin. Ehkä omalla tapaa aika kultaa muistot, mutta kyllä ne voitot ja tappiot KalPaa ja SaiPaa vastaan silti tunteita herättivät, paikallispeleistä puhumattakaan. Näille henkilöille aika ei tee tehtäväänsä, sillä sitä tunnetta ei saa takaisin yhteisen historian lisääntyminen Jugran, Torpedon ym. seurojen kanssa.

Itse kuulun leiriin C, jos se ei ole jollekulle tullut vielä selväksi. ;) Jokereita en tule koskaan jättämään, mutta liekki sisällä on sammunut. Yritin vuosi sitten valehdella itselleni ja uskottelin voivani syttyä KHL-Jokereista. Turhaan. Jokerien pelit ovat nykyään pääasiassa tv-viihdettä ilman tunnetta, mutta jos jonain kauniina päivänä koittaa paluu Suomen sarjoihin niin kausari tulisi hankittua ja peleissä tulisi taas käytyä entiseen malliin. Ehkä pieni irtiotto liigasta voisi näkyä jopa uudenlaisena inostuksena, joka oli viimeisellä liigakaudella pahasti kateissa? Miksi näin? Koska tunne.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Fakta taitaa olla, että ilman KHL:ää ei pelattaisi enää ollenkaan. Jo se kelpaa minulle.

Ei ehkä pääsarjatasolla mutta en varmaan ole kuitenkaan ainoa, joka ottaisi aivan uuden organisaation pyörittämän alasarjoista ylöspäin pyrkivän Jokerit tämän nykyisen muoviseuran tilalle. Se on kuitenkin itsestäänselvää, että Jokerit ei tule poistumaan suomalaiselta kiekkokartalta vaikka nykyinen ''Jokerit'' kuopattaisiin. Ainakin luulisi, että seura jolla on yksi suurimmista kannattajapohjista tässä maassa on tärkeä asia niin monelle, että konkurssin tullessa(ei tällä menolla kovin kaukainen ajatus) löytyy tarpeeksi porukkaa, joka pistää uuden nousun pystyyn.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Ei ehkä pääsarjatasolla mutta en varmaan ole kuitenkaan ainoa, joka ottaisi aivan uuden organisaation pyörittämän alasarjoista ylöspäin pyrkivän Jokerit tämän nykyisen muoviseuran tilalle.
Tiedän mielipiteesi, koska olet sen lukemattomia kertoja kertonut. Tätä tarkoitin: en usko juuri kenenkään kovin radikaalisti muuttaneen mieltään. Joku toivoi tuntevansa voimakkaammin, joku toinen yllättyi positiivisesti. Pääosin ollaan kuitenkin kai niissä poteroissa, joissa aiemminkin. IMHO

Se on kuitenkin itsestäänselvää, että Jokerit ei tule poistumaan suomalaiselta kiekkokartalta vaikka nykyinen ''Jokerit'' kuopattaisiin. Ainakin luulisi, että seura jolla on yksi suurimmista kannattajapohjista tässä maassa on tärkeä asia niin monelle, että konkurssin tullessa(ei tällä menolla kovin kaukainen ajatus) löytyy tarpeeksi porukkaa, joka pistää uuden nousun pystyyn.
Toivon kanssasi samassa rintamassa, että näin on.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Fakta taitaa olla, että ilman KHL:ää ei pelattaisi enää ollenkaan.

Mikäli purjehtija ei olisi saanut Arenaa kaupaksi ja siinä sivussa siirtänyt seuraa KHL:n ja fyrkat olivat lopussa, niin aina olisi löytynyt jokin keino jatkaa seuran taivalta. Jokerit on sen verran iso nimi, että olisi kyllä löytynyt sijoittajat. Ehkäpä pelejä oltaisiin pelattu muualla kuin Arenan kirkkaissa valoissa. Ehkäpä meillä pelaisi nyt enemmän omia junnuja ja loisimme uutta nousua pohjalta. Me selvittiin 90-luvun alusta ja oltaisiin selvitty tälläkin kertaa.

Väite siitä, että seuran taru olisi loppunut toissa kevääseen on kannattajien ja yhteisön täydellistä aliarvioimista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös