Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 255 439
  • 28 700

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Halusin muistuttaa, että rajoja ei voida sulkea nykyisten sitoumusten puitteissa.

Ja kuitenkin olet samaan aikaan sitä mieltä että sopimuksilla voidaan pyyhkiä persettä? Pikkainen ristiriita on nyt noissa sinun teksteissäsi.

Jos niitä sitoumuksia kuitenkin on, millä ei voida pyyhkiä persettä (copyright kahden suunnan sentteri), niin kerro nyt että mitä ne sellaiset sitoumukset tällä hetkellä ovat? Kun niitä kuitenkin ilmeisesti kaikesta aiemmasta vastaisesta puheestasi päätellen on.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuskin tässä olit tosissasi, mutta tuli mieleen, että tuolla lailla asioita tarkastellessa meillä ei tosiaan ole mitään hätää, koska jollain toisella on asiat huonommin. Ei Suomessa ole oikeaa köyhyyttä, ei oikeita liikenneruuhkia jne.

Mua on aina ihmetyttänyt se porukka, joka turvautuu tuollaiseen retoriikkaan, ikään kuin Suomessa tapahtuvia asioita tulisi tarkastella jonkun muun maan viitekehyksessä, esim. Ei Suomessa ole liikenneruuhkia, menkää Tokioon (olen käynyt), siellä on oikeita ruuhkia tai Suomessa ei ole köyhyyttä, menkää Afrikkaan (olen käynyt), siellä on oikeita köyhiä.

Samaa ihmettelen itsekin. Sitäpaitsi tuolla retoriikalla on myös se toinen puoli. Eli suomalaiset ovat köyhiä, menkää vaikka Sveitsiin, siellä on keskipalkka yli kuusi tonnia, euroissa.
 

Stultus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan LämyAkat
Suomen maahanmuuttoviraston toiminnan voisi turvapaikkahakemusten osalta ulkoistaa Japaniin. Vuonna 2014 nousevan auringon maasta haki turvapaikkaa noin 5000 henkilöä ja heistä jopa 11 sai myönteisen turvapaikkapäätöksen, selvästi erittäin toimiva ja tehokas organisaatio.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tampereella ollut jo yhteenotto mielenosoittajien kesken.Linkki Iltasanomiin

Uutisen mukaan yksi Rajat kiinni -mielenosoittaja oli juossut vastaleirin joukkoon ja saanut iskuja. Ei saatana. :)

Samoin uutisen mukaan yllättäen se rasisminvastainen porukka ei ollut ilmoittanut mielenosoituksestaan poliisille, kuten lain mukaan pitäisi.
 
Ja kuitenkin olet samaan aikaan sitä mieltä että sopimuksilla voidaan pyyhkiä persettä? Pikkainen ristiriita on nyt noissa sinun teksteissäsi.

Jos niitä sitoumuksia kuitenkin on, millä ei voida pyyhkiä persettä (copyright kahden suunnan sentteri), niin kerro nyt että mitä ne sellaiset sitoumukset tällä hetkellä ovat? Kun niitä kuitenkin ilmeisesti kaikesta aiemmasta vastaisesta puheestasi päätellen on.
Suomi on suvereeni valtio eikä siitä voida olla montaa mieltä kuten väität. Teoriassa se voi aivan hyvin lakata noudattamasta omia voimassaolevia sopimuksiaan. Eri asia on, kannattaako ja halutaanko niin tehdä. Toivottavasti ei haluta. Ainakaan minä en halua. Minusta olisi hyvä jos kansainvälisiä sopimuksia olisi tapana noudattaa, menisi euroalueellakin paljon paremmin.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ruoka, katto ja 93€ euroa kuussa tietysti kelpaisi jollekin oikeasti sotaa tai hätää paossa olevalle, mutta niitähän ei nyt pidä näihin sekoittaa. Sitähän nyt ei voi enää olla myöntämättä tyhminkään.

Helsingin sanomat:

"Kuolemanväsyneen näköinen mies tuijottaa kameraa jossain päin Bagdadia.

”Tämä yhteiskunta kuristaa hengiltä. Kaikki on kaaosta. Tilanne on sietämätön. Kun näen videoita, joissa lähteneet haluavat lisää, että majoitustaso ei vastannut odotuksia, se satuttaa hirveästi. Miten kehtaatte valittaa että patja ei ole tarpeeksi paksu. Hävetkää”, mies lähettää terveisensä."
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
"Ei Suomi yhteiskuntana ole niin kiinnostava Euroopan sisällä"

Luojan kiitos että Suomessa on pitkä pimeä aika ja kohtalaisen pitkä ja kylmä talvi huononakin vuonna. Muutenhan tämä olisi kaikkien pakolaisten toivemaa tukien takia, nyt ilmasto sentään edes vähän rajoittaa tulijoita.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
^^Tiesin kyllä, että tämä on monille jonkinlainen musta aukko, mutta jopa sisäministeriön kansliapäällikkö ei tiedä karjalaisten olleen suomalaisia!

:-O

Pikkujuttuhan nuo tuollaiset ovat. Eihän ahvenanmaalaisetkaan tunnu eilisen uutisoinnin perusteella ymmärtävän, että he asuvat valtiossa nimeltä Suomi tälläkin hetkellä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitenköhän sitten käy kun näistä 50 000 ehkä jopa puolet saa kielteisen turvapaikkapäätöksen? Jääkö tänne 20-30 000 murjottavaa miestä nälkälakkoilemaan ja protestoimaan saamaansa kohtelua?
Veikkaan, että hymyilevät kuin pääkaupunkiseudun bussikuskit. Jos ja korostan JOS jotakin väkivaltaista tapahtuu, niin tämä johtuu suomalaisten asenteista.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitenköhän sitten käy kun näistä 50 000 ehkä jopa puolet saa kielteisen turvapaikkapäätöksen? Jääkö tänne 20-30 000 murjottavaa miestä nälkälakkoilemaan ja protestoimaan saamaansa kohtelua?

Toivottavasti hoidetaan samalla tavalla kuin Norja aikoo hoitaa Breivikin nälkälakon: ei puututa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suomi on suvereeni valtio eikä siitä voida olla montaa mieltä kuten väität. Teoriassa se voi aivan hyvin lakata noudattamasta omia voimassaolevia sopimuksiaan. Eri asia on, kannattaako ja halutaanko niin tehdä. Toivottavasti ei haluta. Ainakaan minä en halua. Minusta olisi hyvä jos kansainvälisiä sopimuksia olisi tapana noudattaa, menisi euroalueellakin paljon paremmin.
En minä väitä mitään tuollaista, sinä sen sijaan olet ollut samaan aikaan kahta eri mieltä samasta asiasta. Mutta hyvä, että tämäkin asia saatiin nyt päätökseen ja sinäkin olet sitä mieltä, että Suomen on täysin mahdollista tehdä juuri niinkuin se itse haluaa omilla rajoillaan, muiden mielipiteistä viis.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Poliisi: Ku Klux Klan -kaapuun pukeutui työtön nuorukainen (Elisa.net)

Nyt on jo päästy melkein loppuun asti. Mutta mutta, uutisesta lainattua:

"Poliisi on kuulustellut miestä useita kertoja ja aikoo jatkaa kuulusteluja yhä."

Onneksi niitä resursseja riittää näihin todella tärkeisiin ja kriittisiin asioihin. Samalla tarmollahan poliisi toki tutkii kaikki vastaavat rikokset, eikö vain?
 
En minä väitä mitään tuollaista, sinä sen sijaan olet ollut samaan aikaan kahta eri mieltä samasta asiasta. Mutta hyvä, että tämäkin asia saatiin nyt päätökseen ja sinäkin olet sitä mieltä, että Suomen on täysin mahdollista tehdä juuri niinkuin se itse haluaa omilla rajoillaan, muiden mielipiteistä viis.
Olen ollut kahta mieltä vain sinun mielikuvituksellisessa tulkinnassasi. Mutta minustakin on hyvä että saatiin asiaan selvyys.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Samaan aikaan Ruotsissa:

Pakolaislasten asunnoista kiskurihintoja Ruotsissa – jopa 60 000 kruunua kuukaudessa (Yle.fi)

Lainaus:

"Hoitokonserni Alerisissa asuntojen hintoja pidetään kohtuullisina. Toimintapäällikkö Isabel Andersson perustelee hintaa siihen sisältyvillä palveluilla.

– Hintaan kuuluvat kaikki kulut, kuten majoitus, ruoka, vaatteet, harrastusmahdollisuuksia ja harjoittelupaikkojen etsiminen niille, jotka eivät käy koulua. Lisäksi siihen kuuluu puhelinvalmius ympäri vuorokauden, toimintapäällikkö Isabel Andersson Alerisilta kertoo.

Hän ei suostu kommentoimaan toimintansa voittomarginaaleja."
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen ollut kahta mieltä vain sinun mielikuvituksellisessa tulkinnassasi. Mutta minustakin on hyvä että saatiin asiaan selvyys.

No, tässäkin tapauksessa kaikki voivat tarkistaa sinun kirjoituksesi ja lukea saman minkä olen jo todennut, ellet niitä nyt sitten muokkaa tai poistele. Mutta eteenpäin.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Juu kattellaan niitä lääkkeitä sitten vuoden päästä jos kehitys jatkuu nykyisenä siihen saakka. Silloin maassamme on sellaiset 150000 tatuoitua bodaria + jokunen oikeakin avuntarvitsija, joista moni on jo siirtynyt suurempien kaupunkien lähiöihin sosiaaliviraston eläteiksi. Psyykelääkkeitä epäilemättä siinä vaiheessa määrätään raiskatuille, hakatuille ja ryöstetyille kantasuomalaisille.
Whoaaa! Oliko tämä nyt sarkasmia vai ei? Äsken puhe taisi olla vielä kolmannesta maailmansodsta?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuka mokasi? Suomella ei vieläkään palautussopimusta Irakin kanssa - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Enpä olisi viikko sitten uskonut, että mediasta saa lukea tällaisia juttuja. Iltapaskat ovat nostaneet tasoaan.

Uutisen mukaan yllättäen pääasiassa vihreät ovat torpanneet tuon(kin) sopimuksen. Hieno puolue, ja vahvasti edustamansa isänmaan asialla. Mutta tosiaan noin muuten, eipä olisi vielä viikko sitten uskonut että suurten medioiden äänenpainot alkavat muuttua totuudenmukaisemmiksi.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Kuka mokasi? Suomella ei vieläkään palautussopimusta Irakin kanssa - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Enpä olisi viikko sitten uskonut, että mediasta saa lukea tällaisia juttuja. Iltapaskat ovat nostaneet tasoaan.

"Diplomaattiset sopimukset valtioiden välillä ovat useamman vuoden projekteja, Vanhanen selitti." ja "Yritin edistää palautussopimusta sekä Afganistanin, Irakin ja Somalian kanssa. Tilanne oli se, että nämä kaikki maat olivat täysin haluttomia neuvottelemaan."

Tämähän kuulostaa erittäin lupaavalta..
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämähän kuulostaa erittäin lupaavalta..
Rahalla saa. Suomi voisi kohdistaa kehitysapua Irakiin, niin eiköhän se sopimus synny. Itse kehitysapu menee suurelta osin kuitenkin kankkulan kaivoon. Jostain syystä minulla on luottoa Soiniin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
No laajasti ottaen kyse rotujen ominaisuuksista, minua kiinnosti kuinka pitkälle on valmis hyväksymään erilaiset tutkimukset. Ei muuten liity.

Ensinnäkin tuo rotu on sanana suoraan 30-luvulta. Eli ilmeisesti myös kantasuomalaisissa on eri rotuja, vain koska tietyillä alueilla on väestössä enemmän tietyn alleelin kantajia. Näinhän ei toki ole (rotu) ja tässäkin tapauksessa ympäristö kuitenkin käytännössä (juotko viinaa vai et ja/tai kuinka paljon) vaikuttaa lopulta elämän valintoihin, tietenkin oman käytöksen ohella. Geenit ovat vain yksi osa tätä säätelyä, ainakin tämän ominaisuuden osalta.

Nyt sinä varmaan tämän alan asiantuntijana kerrot että mikä meni pieleen?

En minä mikään erityinen asiantuntija ole, mutta voin toki vastata, kun pyydetään. Olisi ensinnäkin mukava lukea joitain yleisesti hyväksyttyjä/arvostettuja tutkimuksia, jotka tukisivat sitä, että niinkin kokonaisvaltainen ja monitahoinen ominaisuus kuin älykkyys, olisi jotenkin erityisesti geneettisistä syistä jollain "ihmisrodulla" (<- taas sana, joka ei oikeasti kuvaa ilmiötä) toista selkeästi heikompi. En ole törmännyt. Tottakai eri alueiden ihmispopulaatiolla on erilaisia geneettisiä ominaispiirteitä, positiivia ja negatiivisia, ei sitä kukaan kiellä. Yleensä nämä kuitenkin esiintyvät pienillä ja syystä tai toisesta eristyneillä populaatiolla ja niissäkin harvoin yksin geenit määrät ominaisuuden ilmiasusta = fenotyypistä = millainen yksilö on/miten toimii. Riippuu toki ominaisuudesta, ei siinä. Nykyihminen on kuitenkin lajina niin geneettisesti homogeeninen ja populaatiot ovat (Suomi on tässä edelleen nimenomaan poikkeus sekä maan sisällä, että lähialueet huomioiden) sekoittuneet pitkiä aikoja, että mitään mainitun kaltiaisia, kokonaisia "ihmisrotuja" kattavia, johtopäätöksiä ei ole ainakaan toistaiseksi vedetty, ihan syystä. Eli lyhyesti, se että jokin asia voi olla selitettävissä (osin tai täysin) genetiikalla, ei tarkoita sitä, että yhtäläisyysmerkkejä voitaisiin vetää muiden, saati kaikkien, aihetta edes jotenkin sivuavien tutkimusten/"tutkimusten"/mielipiteiden suhteen.

Pahoittelut muuten tuosta aiemmasta hieman alentavasta maallikkoheitosta ja myös ehkä sekavasta vastauksesta, mutta nyt pitää ehtiä seuraamaan KooKoon matsia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös