HIFK CHL:ssä ja siihen liittyvät spekuloinnit

  • 481 010
  • 2 084

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jos konseptissa pelaisi vain Euroopan parhaat joukkueet, niin IFK voisi kyllä tällöin hyvillä mielin keskittyä omiin turnauksiinsa, koska jo pelkästään Suomen parhaimpien joukkoon on ollut viime aikoina mahdottomuus päästä.

Itse otan ihan mielelläni tämän CHL:n/Nordic Trophyn tähän kauden alkuun. Nyt oli vielä mukavan kovat alkuvastuksetkin, eikä mitään helppoja pelejä tullut ollenkaan.
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Ehkä tämä turnaus ei ole kovin korkealla Törmäsen arvo-asteikolla?

Tässä tapauksessa Törmänen on hieman yksinkertainen, sillä hän on unohtanut, että hänen palkanmaksajansa hallituksen puheenjohtaja on tämän turnauksen yksi merkittävimpiä puuhamiehiä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän pelkään, että Linköping lähettää Berniin suunnilleen B-junnujoukkueen, joten eiköhän CHL ollut HIFK:n osalta tältä kaudelta tässä. Peli oli lähemmäs kaksi erää ihan hallussa ja voitettavissa, mutta toisen erän lopun typerät jäähyt tuhosivat matsin. Ei nyt osoitella sormella, mutta osoitellaan vähän kuitenkin. Numero 45.
 

Gemondo

Jäsen
Tässä tapauksessa Törmänen on hieman yksinkertainen, sillä hän on unohtanut, että hänen palkanmaksajansa hallituksen puheenjohtaja on tämän turnauksen yksi merkittävimpiä puuhamiehiä.

No ei Törmänen fuduja CHL-esitysten perusteella tule saamaan, kävi siellä sitten mitä tahansa. Ja jos Törmäsen ei ole aikomustakaan olla Hifkin palveluksessa kuin kolme vuotta niin onhan se ihan mahdollista että hän lataa kaikki paukut Liigaan, mistään muusta penni vertaa välittämättä.
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
No ei Törmänen fuduja CHL-esitysten perusteella tule saamaan, kävi siellä sitten mitä tahansa. Ja jos Törmäsen ei ole aikomustakaan olla Hifkin palveluksessa kuin kolme vuotta niin onhan se ihan mahdollista että hän lataa kaikki paukut Liigaan, mistään muusta penni vertaa välittämättä.
Ei Törmänen varmasti CHL-flopin takia fuduja saakaan, mutta kyllä tuo asettaa mm. Everin ja kumppaneiden kommentit mielenkiintoiseen kontekstiin. "Tämä on meille tärkeä turnaus." Muistaakseni myös Törmänen on näin itse sanonut, korjatkaa toki jos olen erehtynyt.

edit. Pakko sen verran vielä lisätä, että imagotappiohan tässä se kaikkein suurin tekijä on. Lipputulojen menettäminen on pieni harmi siinä katsannossa, että tällä haavaa Suomesta turnaukseen osallistuvista 8:sta joukkueesta HIFK on ainoa joukkue, joka ei enää voi itse vaikuttaa omaan jatkoonsa turnauksessa. Kalpalla viimeisen ottelun panoksena joko lohkovoitto tai jumbosija ja Blues pelaa päätöskierroksella lohkovoiton jo varmistanutta Litvinovia (9p.) vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Harmillista jos HIFK jatkosta putoaa, mukavampi oli näitä matseja katsoa kuin suurintaa osaa liigan matseista syyskaudella. Harmillisesti jatkoonmeno ei ole enää omissa käsissä ja Linköpingin motivaatio vikassa matsissa ratkaisee paljon. Paikat oli ratkaista tänään, mutta ei kelvannut, toisaalta vastustajalla oli paremmat paikat ja enemmän, joten lukemat olisivat voineet olla rumemmatkin. Positiivisena puolena tässä matsissa ( ja muissa CHL-peleissä) oli se ettei päästetty paljoa maaleja, mutta toisaalta ei kyllä niitä tehtykään. YV:tä ei hirveästi olla treenattu, mutta eipä ollut vastustajakaan, lukuunottamatta tuota yhtä maalia, Linköpingin yv vaikutti jopa HIFK:n yv:tä paskemmalta (toisaalta se tulos ratkaisee, ei miltä se näyttää).

Näiden matsien ajankohtaa pitäisi melkeinpä saada myöhemmäksi, jotta arvostus ja kiinnostus nousisi, nyt varsinkin alkulohkot menevät harjoituspelien jatkeena. Tässä ongelmana olisi käytännössä se, että mitään erikoisempaa lohkovaihetta on vaikea pelata kun sarjat ovat alkaneet johtuen siitä, että kansallisissa sarjoissa pelitahti on aika kova. Futiksessa niitä europelejä on helpompi ripotella kauden keskelle kun suurimmassa osassa kansallisista sarjoista pelataan vain yksi peli per viikko suurimman osan kaudesta, kun lätkässä se on 2-3. Joko kansallisissa sarjoissa pitäisi vähentää pelejä (tuskin onnistuu) tai sitten kautta pitäisi pidentää.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peli oli lähemmäs kaksi erää ihan hallussa ja voitettavissa, mutta toisen erän lopun typerät jäähyt tuhosivat matsin. Ei nyt osoitella sormella, mutta osoitellaan vähän kuitenkin. Numero 45.
Minä taas tuosta tilanteesta osoitan sormella enemmän niitä tuomareita. Ei menny mulla jakeluun miten saivat siitä Åstenille arvottua 2+2, kun kaveri selvis kakkosella. Tai sitten siinä tapahtu jotain mitä minä en nähnyt edes uusinnasta.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Minä taas tuosta tilanteesta osoitan sormella enemmän niitä tuomareita. Ei menny mulla jakeluun miten saivat siitä Åstenille arvottua 2+2, kun kaveri selvis kakkosella. Tai sitten siinä tapahtu jotain mitä minä en nähnyt edes uusinnasta.

Åsten aloitti tappelun lyömällä Linköpingin pelaajaa poikittaisella selkään. Että sillai.

Spekuloinnit CHL:stä voidaan unohtaa. Bern ja Linköping hoitavat sopuisasti IFK:n pois jatkosta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Toki tällaistakin mieltä voi olla, mutta jos tätä kilpailua haluaa leimallisesti pitää harjoitusturnauksena, niin silloin sopisi olla myös rehellinen ja tunnustaa, että tämän kertainen turnaus on näiden harjoitusturnausten jatkumossa jo kymmenes. Alkoi aikoinaan syksyllä 2006. Siinä valossa väite "ei valitettavasti elä kovin pitkään" kuulostaa perin kummalliselta. Ja mitä tulee tuohon toiseen väittämään, niin itse en jaksa millään uskoa, että tänään olisi ollut merkittävästi enemmän katsojia paikalla, vaikka Linköping olisi ollut viime kauden Ruotsin mestari. Toki tästäkin voi olla kahtaa mieltä...

Noin 10 vuotta on harjoiteltu ja tässä on lopputulos, ei kovin hyvin mene. Turnaus pelataan silloin kun joukkueilla vielä harjoituskausi kesken = harjoitusturnaus. Jatkumollahan ei ole mitään merkitystä, Pitsiturnauksella on vieläkin pitemmät perinteet ja sekin on harjoitusturnaus.

Jos CHL olisi yhtä arvostettu ja tunnettu turnaus kuin UCL, niin voin olla satavarma, että katsomoissa olisi enemmän porukkaa. Tähän on kuitenkin matkaa hyvin paljon.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noin 10 vuotta on harjoiteltu ja tässä on lopputulos, ei kovin hyvin mene. Turnaus pelataan silloin kun joukkueilla vielä harjoituskausi kesken = harjoitusturnaus. Jatkumollahan ei ole mitään merkitystä, Pitsiturnauksella on vieläkin pitemmät perinteet ja sekin on harjoitusturnaus.

Jos CHL olisi yhtä arvostettu ja tunnettu turnaus kuin UCL, niin voin olla satavarma, että katsomoissa olisi enemmän porukkaa. Tähän on kuitenkin matkaa hyvin paljon.
Miten kauan sitä UCL:ää olikaan pelattu? Tämä on kuitenkin CHL:n TOINEN kausi, eli ehkä tässä on vielä muutama kausi aikaa "harjoitella" ja kasvattaa yleisömääriä.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Noin 10 vuotta on harjoiteltu ja tässä on lopputulos, ei kovin hyvin mene. Turnaus pelataan silloin kun joukkueilla vielä harjoituskausi kesken = harjoitusturnaus. Jatkumollahan ei ole mitään merkitystä, Pitsiturnauksella on vieläkin pitemmät perinteet ja sekin on harjoitusturnaus.

Jos CHL olisi yhtä arvostettu ja tunnettu turnaus kuin UCL, niin voin olla satavarma, että katsomoissa olisi enemmän porukkaa. Tähän on kuitenkin matkaa hyvin paljon.

Jotenkin epäreilua verrata tätä futiksen champpariin, jota on pelattu jossain muodossa 1950-luvulta asti. Kyllähän tämäkin on suosiota kerännyt varsinkin Keski-Euroopassa ja Tanska/Norja-akselilla. Oikeastaan Suomi ja Ruotsi ovat ne paikat joissa yleisö ei ole vielä syttynyt tälle. Myönnän kyllä, että ajoitus on suuri ongelma ja näiden pelien arvostus varmaan nousisi täälläkin jos ne pelattaisiin pari kk myöhemmin. Tuo melkein vaatisi kansallisten sarjojen kauden pidentämistä, jotta pelit saataisiin mahtumaan keskelle kautta paremmin
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kovasti täällä epäillään IFK:n/Törmäsen motivaatiota tähän turnauskeen, en näe mitään sen suuntaista päinvastoin, IFK pelasi juuri sillä tasolla kun se pelaa elo-syyskuussa ja varmasti yritti kaikkensa. Näin Linköpingissä selvästi paremman joukkueen ja vaikka IFK olisi kammennutkin itsensä tasoihin ja tuurilla sohinut voiton niin pelillisesti Linköping vei molempia pelejä. Kun ihmetellään YV:tä niin on hyvä muistaa että siellä on vastustaja kentällä. IFK ei saanut YV:tä toimimaan pitkälti erittäin aktiivisen alivoiman ansiosta mistä taas ei ollut tietoakaan Linköpingin YV:llä missä tarjoiltiin reitti alueelle ja yksi syöttö riitti vapaaseen vetopaikkaan. Oltiin tässä ihan eri tason joukkue. Bernin kanssa painitaan kohtuu samoissa sarjoissa tasollisesti, hyvänä päivänä pitäisi IFK:n olla napsun verran edellä.

Sarjana CHL on edelleen parasta mitä eurokiekko voi tarjota, aikataulullisesti on eniten korjattavaa ja veikkaankin että siihen yritetään tulevina vuosina saada muutosta. Ei tämä elokuun aloitus täysin kohtuutonta ole jos jengit olisivat vain hereillä, useat onkin mutta meidän IFK vielä kesäterässä. Esimerkiksi viime vuoden IFK:n pudotuspelit marras-joulukuussa oli huippulätkää, kovempivauhtista kun Liigassa nähdään ensimmäiseen kuuteen kuukauteen.

Sarjan kritisointi on joillekin kovin tärkeää, mä en näe siinä pienentäkään pointtia. Ehkä jotkut haluavat hamaan tulevaisuuteen tsiigata samat Liiga-seurat illasta toiseen ja hekumassa tuuletella SaiPa-voitolle tiistai-iltana. Mä valitsen erittäin paljon mieluummin otteluita näitä mm ruotsalaisia ja sveitsiläisiä seuroja vastaan jos taso on näin kova mitä olen nähnyt Linköping, Skellefteå ja Frölunda peleissä, huikeaa lätkää, Liigan runkosarjamatsit ei ole lähelläkään vauhdillisesti. Erittäin tervetullutta panokselliset pelit ruotsalaisia vastaan, olen odottanut tätä sellaiset parikymmentä vuotta nyt ainakin.

_
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onhan sitä muutama vuosi pelattu. Jalkapallo antaa kuitenkin paljon paremman mahdollisuuden pelata tuollaista seurajoukkueturnausta kesken kauden. Jääkiekossa kansalliset sarjat ovat vedetty otteluohjelmaltaan niin tiukille, että vastaavalla tavalla toteuttaminen on enemmän kuin haasteellista.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jotenkin epäreilua verrata tätä futiksen champpariin, jota on pelattu jossain muodossa 1950-luvulta asti. Kyllähän tämäkin on suosiota kerännyt varsinkin Keski-Euroopassa ja Tanska/Norja-akselilla. Oikeastaan Suomi ja Ruotsi ovat ne paikat joissa yleisö ei ole vielä syttynyt tälle.

Eikö se ole vähän nurinkurista, että kaksi suurinta päällepäsmäriä sakkaavat kiinnostavuuden kannalta? Sanoisin, että porukka katsoo ennemmin matsin himassa kuin vaivautuvat hallille.

Ja CHL:n puuhamiesten pitäisi päättää, mikä konsepti tulee olemaan? Pelataanko turnaus-muodossa kansallisten sarjojen ohessa vai rakennetaanko uusi kansainvälinen sarja? Kumpikaan näistä vaihtoehdoista ei ole helppoa toteuttaa, se on selvä. Keneltä löytyy esimerkiksi munaa hajottaa kotimaansa pääsarja ja tehdä siitä merkityksetön, jos kiinnostavimmat joukkueet pelaavat muualla?
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Törmästä näistä tappioista ei kannata syyttää. Joukkueiden välinen tasoero oli vain liian suuri. Viime syksynä Nybondas toivoi, että pelaajat nostaisivat omaa tasoaan. Eli olisivat parempia kuin mitä ovat. Näin ei käynyt. Saman tapaisia lausuntoja on odotettavissa tänäkin vuonna.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Åsten aloitti tappelun lyömällä Linköpingin pelaajaa poikittaisella selkään. Että sillai.
Tämä se sitten jäi mulla näkemättä. Minä näin ainoastaan sen kun Linköpingin pelaaja löi ensin poikittaisella mailalla Åstenia. Åstenkin sai jäähynsä ainoastaan väkivaltaisuudeta, ei poikittaisesta mailasta.
Spekuloinnit CHL:stä voidaan unohtaa. Bern ja Linköping hoitavat sopuisasti IFK:n pois jatkosta.
Ei todellakaan voida unohtaa. Nythän sitä nimenomaan voi ja pitää spekuloida kun hommat ei ole enään omissä näpeissä. Toivottavasti olet tuossa asiassa väärässä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eikö se ole vähän nurinkurista, että kaksi suurinta päällepäsmäriä sakkaavat kiinnostavuuden kannalta? Sanoisin, että porukka katsoo ennemmin matsin himassa kuin vaivautuvat hallille.

Se on ikävä, että hyvin moni ajattelee noin kuin sinä, että kyseessä olisi jokin harjoitusturnaus ja eivät vaivaudu paikanpäälle. Noh, tämän harjoitusturnauksen alkulohko osoittautui nyt liian kovaksi IFK:lle. Kaikesta IFK:n tekemisestä on huokunut, että halu pärjätä tässä kisassa on, mutta taso ei riitä. Viime kauden parhaat matsit olivat mielestäni helposti CHL-matsit, loistava piristeruiske pitkälle kaudelle. Valitsen kymmenen kertaa kymmenestä mielummin CHL:n pudotuspelimatsin marraskuussa kuin jonkun Ilves, SaiPa tai joku muu liiga matsi. Kyllä mä itse ihmettelen miten ihmiset eivät tälle meinaa syttyä täällä nyt, mut sit joitain kalpoja lähdetään katsomaan.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Tämä! Minkä veli Walkin kirjoittaa yllä, seurat, pelaajat etc ottavat homman tosissaan ja kyse ei ole todellakaan mistään harjoitusturnauksesta. Valitettavasti suomessa ja ruotsissa asenteet on "väärät" turnausta kohtaan ja sitä pidetään pelkkänä harjoitusturneena. Kyllä eilenkin JYPin häviö 1-4 Frölundalle oli kovaa peliä, molemmat yrittävät ihan tosissaan, mutta ruotsalaiset kontrasivat ja pelasivat erittäin järkevästi JYPin aseettomaksi. En muista milloin olisin liigassa, jos koskaan nähnyt noin hyvää vieraspelaamista. Pelintaso oli siis varsinkin vieraiden kohdalla sellaista jota ei liigassa näe.

Vaikea sanoa, miten näitä asenteita saisi suomi-ruotsi akselilla vaihdettua, itse pidän nykyisestä pelisysteemistäkin ja koko turnauksesta yleensä. Sillä itseä ei oikeastaan mikään liigaseura herätä suurempia tunteita, kuin se minkä otteita itse seuraan. Näin ollen toivon seuraamalleni joukkueelle mahdollisimman kovia pelejä ja CHL:ssä niitä on jo nyt parina kautena tullut ja jopa ET:n lopputurnauksessa pelattiin tosissaan. Niin ja kannatan myös vahvaa kansallista sarjaa rinnalla, sillä siinä on historiaa ja jatkuvuutta, mutta en näe ollenkaan ongelmallisena tätä CHL:n vieressä peluuta kovatasoisena kansanvälisenä turnauksena. Asenteita varmaan saisi parannettua jo sillä, että me jatkislaiset lopettaisiin valheiden kirjoittelu/puhelu frendeille, että tämä olisi jotain höpöhöpö harjoitusturnausta ja puheissakin puhuttaisiin mitä CHL oikeasti on. Kovatasoisia kansainvälisiä kilpaotteluita, joissa ratkaistaan läntisen euroopan kovin seurajoukkue.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllä mä itse ihmettelen miten ihmiset eivät tälle meinaa syttyä täällä nyt, mut sit joitain kalpoja lähdetään katsomaan.

Kyllä nuo liigan puuhamiehet parhaansa tekevät, että kohta lopahtaa kiinnostus myös Liigan seuraamiselle. Tämän takia olisi ihan jees, jos CHL:stä osaisivat tehdä kiinnostavan, mutta kun nykyinen malli on vielä varsin ontuva.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Entäs jos CHL alkaisi vasta Karjala-turnaus viikolla? 2-8.11 voisivat ne joukkueet jotka pelaavat CHL:lää pelata neljä alkusarjanpeliään (eli nämä jotka juuri nyt pelattiin), muista Suomen, Ruotsin ja Tsekin joukkueista menisi pelaajat Karjala peleihin. Ei kaikki pelaajat ole muutenkaan aina samoja näissä EHT-peleissä vaan kierrätystä on joka tapauksessa, näin kaikilla Liiga-joukkueilla olisi pelaajia kiinni sillä viikolla, joko CHL:ssä tai EHT:ssä. Ongelma on tietysti se että Slobot pitää KHL:ssä taukoa ja tulee Raduloveineen parhaalla miehistöllä. Muutenkin tasoeroa Venäjään kun on.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Entäs jos CHL alkaisi vasta Karjala-turnaus viikolla? 2-8.11 voisivat ne joukkueet jotka pelaavat CHL:lää pelata neljä alkusarjanpeliään (eli nämä jotka juuri nyt pelattiin), muista Suomen, Ruotsin ja Tsekin joukkueista menisi pelaajat Karjala peleihin. Ei kaikki pelaajat ole muutenkaan aina samoja näissä EHT-peleissä vaan kierrätystä on joka tapauksessa, näin kaikilla Liiga-joukkueilla olisi pelaajia kiinni sillä viikolla, joko CHL:ssä tai EHT:ssä. Ongelma on tietysti se että Slobot pitää KHL:ssä taukoa ja tulee Raduloveineen parhaalla miehistöllä. Muutenkin tasoeroa Venäjään kun on.

No mun puolesta EHT:tä voisi jatkossa pelata pelkästään Ilmalan joukkueella, kun se muutenkin tuntuu olevan (ainakin nykyisen) jääkiekkoliiton seurajoukkue. Mutta tuossa esitetyssä mallilla on muutama ongelma. Ensinäkin lohkoja ei ehdittäisi pelata yhden EHT viikonlopun aikana. Vaatisi nykyrakenteella neljä peliä, joista kaksi vieraissa ja kaksi kotona. Tulisi aikamoinen matkustus ja pelirumba, yhdelle pidennetylle viikonlopulle. Toinen ongelma lienee se, ettei pudotuspelejä ehdittäisi pelata loppuun, nykyisellä mallilla, jos turnaus alkaisi vasta marraskuussa. Pudotuspelit ovat kuitenkin varmaan juuri se kiinnostavin osa kilpailua, vaikka runkosarjakin tuo toki elämyksiä. Eli vaikea kuvitella, että pudotuspeleistä haluttaisiin karsia.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
CHL:n formaatista voi olla monta mieltä, mutta itse näen sarjan olevan alkusarjan osalta liian nopea tempoinen. Harjoituskaudella pitäisi pelata korkeintaan 1 alkusarjan peli ja kauden aikana muut. Ihan samalla tavalla kuin jalkapallon puolella tehdään, tosin siellä lohkovaihe pelataan sarjojen ollessa käynnissä. Finaali esimerkiksi voitaisiin pelata sarjojen loppumisen ja MM-kisojen välissä.
Kun ottelutapahtumia olisi hieman harvakseltaan, niistä tulisi hieman isompia juttuja kaikille kuin nyt. Niin pelaajille kuin katsojille. Tässä tietysti tarvitaan myös liigojen tuki, mutta jos sarjasta todella halutaan iso niin tämä on välttämättömyys.

Itse myönnän, että CHL ei oikein vielä ole iseknyt meikäläiseen koska en pidä sarjaa kovin uskottavana kun iso osa siitä pelataan harjoituskaudella ja joukkueilla on eri asioille omat painoarvot. Se tiedetään, että menestyminen CHL:ssa on Everin intohimo, mutta se ei suoraan tarkoita sitä, että olisi myös Törmäsen. Prioriteetti kumminkin pitää olla liigassa, CHL ei ole kasvanut sen yli.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Näiltä negailijoilta voisi kysyä, että kun "harjoitusturnaus" läppää, ynnä muuta rakentavaa halutaan heitellä, niin olisi kokonaisuus jotenkin helpompi hahmottaa, jos lohkovaihetta kutsuttaisiin karsinnaksi ja vasta pudotuspelejä itse mestareiden liigaksi? Meinaa silloinhan mestareiden liigaa pelattaisiin kauden aikana, kansallisten sarjojen rinnalla. Olisiko vielä harjoitusturnaus?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tottakai myöhäisempi aika olisi parempi, mutta kalenterit ovat jokaisella joukkueella aivan täynnä niin vaikea sinne väliin on näitä pelejä tunkea. Ja kyllähän IFK pelasi jo muutamat harkkamatsit ennen CHL:än alkua, ei voida puhua että näihin matseihin olisi lähdetty vailla mitään tuntumaa tai jos puhutaan niin samaahan se Liigakin sitten alun osalta on? Eikai kukaan nyt liigaa kutsu kumminkaan joksikin höntsäliigaksi? Vai onko KHL höntsää myös kun matsit alkoivat jo elokuussa?

Pikku hiljaa tuosta CHL:stä parempi saadaan ja toivottavasti joku päivä kyseessä on turnaus jonne pääsee vain ne parhaat ( eli nämä perustajaseurat eivät automaattisesti pääse mukaan ) ja joka tuottaa seuroille rahaa. Nytkin kyseessä on jo erittäin mielenkiintoinen turnaus jota kannattaa tulla paikanpäälle seuraamaan saadaan matseihin parempaa tunnelmaa.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näiltä negailijoilta voisi kysyä, että kun "harjoitusturnaus" läppää, ynnä muuta rakentavaa halutaan heitellä, niin olisi kokonaisuus jotenkin helpompi hahmottaa, jos lohkovaihetta kutsuttaisiin karsinnaksi ja vasta pudotuspelejä itse mestareiden liigaksi? Meinaa silloinhan mestareiden liigaa pelattaisiin kauden aikana, kansallisten sarjojen rinnalla. Olisiko vielä harjoitusturnaus?
Tähänhän tällä kaudella selvästi ollaan menty. Ajatellaan, että pleijarisarjat ovat ne jotka jaksavat sytyttää kauden aikanakin, kun taas alkulohkoissa pääsevät pikkusarjojenkin jengit vähän haistelemaan isojen poikien peliä. Useimmat isot joukkueethan nimenomaan voivat halutessaan ottaa alkulohkot lähinnä harjoitusturnauksena, kun mukana on "varma putoaja" lilliputtiliigasta - meille nyt vaan kävi arpaonnen kanssa miten kävi, ja vastaan tuli pelkkiä kovia jengejä alusta asti.

Eniten hämmensi lipunmyynti, tai miten se oli hoidettu. Ennen peliä jonotettiin lippuja ja tyrkytettiin paikkoja pelkästään jostain piippuhyllyiltä tai kaarteen perältä kun kaikki on kuulemma jo mennyt - ja sitten kun pääsi halliin sisään niin huomasi, että parhaista alakatsomoiden paikoista yli puolet oli tyhjillään. Todella hämärää touhua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös