Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 111 151
  • 24 186

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko muuten tietoa, miksi toinen epäillyistä oli loukkaantunut vakavasti, oliko nuorempi miesuhri kenties pistänyt kunnolla hanttiin?
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
No hieno homma! Päitä poikki jos asiat ei mene juuri niin kuin herra haluaa. Vittu mitä spedejä.....
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Satakuntalaiset tekivät keräyksen, jolla Harjavaltaan saataisiin keuhkotautisairaala. Keräys kesti vuosia. Sittemmin Kokoomus ja demarit lopettivat toiminnan.

Ja sitten päätettiin, ettei sairaalaa myöskään voi muuntaa vanhuksille palveluasunnoiksi.

Tuleekin vastaanottokeskus, johon rahaa kyllä riittää. Ensimmäinen erä: 260 rikastuttajaa.

Pomokin on jo valittu. Ja paljon, paljon virkoja on luvassa.

YLE: Harjavallan vastaanottokeskus sai pomon

Tuossa kiteytyy Suomi tällä hetkellä. Ihmisiä asumaan sosiaaliavustusten varassa ja velkarahalla paisutetaan julkisia menoja, keksitään lisää verorahoitteisia työpaikkoja, kasvatetaan tulonsiirtoja ja sosiaalialan palkkoja. Samaan aikaan verotus ollaan hilattu sellaiselle tasolle, että yksityinen sektori ei käytännössä palkkaa ketään ja kotimarkkinat ovat kuolemanspiraalissa.

Tätä järjettömyyttä voisi verrata siihen, että palomiehet kävisivät sytyttelemässä ympäristön taloja, että palolaitokselle saataisiin lisää virkoja ja resursseja.

Suomessa ovat seinähullut ottaneet vallan. Ja rahat.

PS: Huvittavaa, että tuon uutisen vieressä oli juttua korruptiosta. Suomessa korruptio on erilaista, koska se ollaan laillistettu. Rahat humpuukivirkoihin viedään yhteisestä kirstusta.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Menee ohi aiheen, mutta en itse ymmärrä tätä keskustelua, sillä jos se jotakuta häiritsee, niin sitten voi antaa vapauden olla osallistumatta sellaiseen tapahtumaan. Varsin yksinkertaista.

Henkilökohtaisella tasolla itsellenikin ihan sama, mutta periaatteen valossa mielummin kuin esittämäsi vaihtoehto, pitäisi mennä siihen malliin, että ensin viedään kevätjuhla läpi ilman suvivirsiä, sen jälkeen käydään jakamassa todistukset ja sitten kun muut lähtevät kesälomalle, halukkaat voivat lompsia takaisin saliin ja laulaa suvivirttä vaikka koko kesän.

Uskonnollisten rituaalien pitää aina vaatia jotain poikkeavaa ja ylimääräistä niitä himoavilta, eikä niiltä jotka tulevat toimeen ilman.

Ja vielä täsmennyksenä : Suvivirsi ei merkitse minulle yhtään mitään. Hyvässä tai pahassa. Mutta jos ruokarukouksia ruvetaan ala-asteella lausumaan "noo koska tää on vähän niin kuin perinne… kato niinku suvivirsikin" , niin siinä vaiheessa päästän lapseni takaisin kouluun vasta kun luokassa aamuisin rukoillaan vuoropäivinä Saatanaa ja Shub-Niggurathia.

Jottei menisi ihan ohi aiheen, niin monikulttuurisessa Suomessa arki on tältä osin hieman haasteellinen. Lapsillani on pari muslimiystävää ja näiden vanhemmat olivat hieman harmissaan puhuneet siitä päiväkodilla, että "miksi lapsiemme kaverit puhuvat ettei ole jumalaa tai maailman synty sitä ja tätä." Vanhempainillassa tämä tuli esille meille ja (usealle muulle perheelle) ja mitäpä tuohon voi sanoa. Kerroin lapsilleni, ettei heidän tarvitse valehdella näille parille lapselle, vaan voivat edelleen pysyä kohteliaasti totuudessa. Mukavia lapsia muuten nämä kyseiset. Ja muuttaneet Suomeen Ranskasta. Jos se nyt jotain jäi kiinnostamaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En tiedä tarkkaa Ruotsin sijoitusta raiskauksissa, mutta sen tiedän että niitä on liikaa ja monet niistä syntyperältään muualla kuin Ruotsissa syntyneiden tekemiä. Minusta jokainen raiskaukseen tai vakavaan rikokseen syylistynyt tulisi karkoittaa maasta, mutta kukin maa tekee tietenkin itse päätöksensä. Suomi voisi vaikka aloittaa nämä rikollisten karkoitukset nykyistä tehokkaammin.

Pidän kuitenkin kokonaisuutena Ruotsia oman kokemukseni mukaan turvallisempana maana kuin Suomea. Tämä on subjektiivinen kokemus vaikka olenkin molemmissa maissa asunut. Kun asiaa katselee ilman värilaseja - jota suosittelisin sinullekin - Suomen tilanne on väkivallan osalta heikko eli liian moni tapetaan per 100 000 kansalaista. Aika paljon on siis korjattavaa maassa, jossa ei ulkomaalaisia puhumattakaan pakolaisista juuri ole. Suomi on sellainen vaiettu tuhansien iskuja maa Eppuja mukaillakseni.

Suomessa myös naisiin kohdistuva väkivalta on yleisempää kuin länsimaissa keskimäärin. Asia joka ei juuri saa mainintoja muualla paitsi tutkimuksissa.

Nämäkin statsit yhdistettyna tappoihin ja murhiin sekä muuhan väkivaltaan osoittavat puolueettomille silmille sen, kummassa maassa väkivalta on laajempaa, Suomessa vai Ruotsissa. Mutta toki Ruotsista pitää saada myytyä propagandassa paisteille kuva, että se on varsinainen väkivallan kehto jota mamut pyörittävät.
Tummennus oma ja siihen liittyen. What? Itse olen ainakin saanut lukea lehdistä sekä blogeista ja kuulla uutisista kuinka Suomessa nainen on vaarassa joutua tapetuksi astumalla ulos asunnostaan. Ja siitä kuinka Suomi on Euroopan mittakaavassa poikkeuksellisen väkivaltainen maa. Tämän linkin takaa löytyy käsittelyä henkirikoksista ja linkkejä Halla-ahon omiin blogiteksteihin joissa sivutaan myös asioita: http://www.halla-aho.com/scripta/on_rotumme_synkka_ja_siksi_jaa.html
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tällainen käytännön probleemi on nyt. Työpaikallani (päiväkoti) on suurehko terassi, jossa on ollut pöytiä ja penkkejä. Ei mitenkään suuri yllätys ole, varsinkin kun välittömässä läheisyydessä on sekä 24h huoltamo että sairaala, että terassi on päätynyt oletettavasti romanireissaajien majapaikaksi. Mitään suurta haittaa heistä ei ole ollut. Vielä.

Paikalle on jätetty tupakan natsoja, nuuskapusseja jne. pientörkyä, joka pitää aamuisin siivota. Nyt pähkäilen / pähkäilemme, olisiko viisainta jättää heille tuhkakuppi roskilleen. Tietysti sekin askaruttaa että missä he käyvät tarpeillaan. Kylmyys tulee pakottamaan heidät johonkin muualle aika piankin. Toivottavasti ei lähimmän ikkunan lävitse.

Näissä kerjäläisissä ihmetyttää yksi seikka: He jättävät jälkeensä myös pantillisia palautuspulloja.

Olisikohan viisasta ryhtyä karkottamaan, vai etsimään keinoja haittojen pienentämiseksi?
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights

Ehkä teidän kannattaisi ottaa yhteyttä paikalliseen perussuomalaiseen kunnanvanvaltuutettuun. Lasten hyvinvoinnin turvaaminenhan on tunnetusti heille erittäin tärkeää. Uskon, että näin saadaan myös nopealla aikataululla järjestettyä vapaaehtoisista partio valvomaan aluetta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Henkilökohtaisella tasolla itsellenikin ihan sama, mutta periaatteen valossa mielummin kuin esittämäsi vaihtoehto, pitäisi mennä siihen malliin, että ensin viedään kevätjuhla läpi ilman suvivirsiä, sen jälkeen käydään jakamassa todistukset ja sitten kun muut lähtevät kesälomalle, halukkaat voivat lompsia takaisin saliin ja laulaa suvivirttä vaikka koko kesän.

Uskonnollisten rituaalien pitää aina vaatia jotain poikkeavaa ja ylimääräistä niitä himoavilta, eikä niiltä jotka tulevat toimeen ilman.

Ja vielä täsmennyksenä : Suvivirsi ei merkitse minulle yhtään mitään. Hyvässä tai pahassa. Mutta jos ruokarukouksia ruvetaan ala-asteella lausumaan "noo koska tää on vähän niin kuin perinne… kato niinku suvivirsikin" , niin siinä vaiheessa päästän lapseni takaisin kouluun vasta kun luokassa aamuisin rukoillaan vuoropäivinä Saatanaa ja Shub-Niggurathia...

Pidetään suvivirsi keskustelu tuolla Kirkko ketjussa, eikä sitä tähän aikaan kouluvuodesta käydä. Seuraavaksi viritellään enkeli taivaan lausu keskustelua.

Ruokarukous todettu oikeudessa uskonnonharjoittamiseksi, joten ole huoleti.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Erittäin fiksua lähteä rajoittamaan veitsen myyntiä. Olisikin synkkää rasismia karkoittaa karkoituspäätöksen saaneet. Nyt heillä on sentään mahdollisuus tapaa ihmisiä ja jäädä siten maahan.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä tarkkaa Ruotsin sijoitusta raiskauksissa, mutta sen tiedän että niitä on liikaa ja monet niistä syntyperältään muualla kuin Ruotsissa syntyneiden tekemiä.

Ruotsi on länsimaiden vertailussa ylivoimainen ykkönen raiskauksissa ja koko maailmassa toisella sijalla. Ainoastaan Lesotho on Ruotsia edellä. Tässä linkkiä uutiseen.
 
Ehkä teidän kannattaisi ottaa yhteyttä paikalliseen perussuomalaiseen kunnanvanvaltuutettuun. Lasten hyvinvoinnin turvaaminenhan on tunnetusti heille erittäin tärkeää. Uskon, että näin saadaan myös nopealla aikataululla järjestettyä vapaaehtoisista partio valvomaan aluetta.

Tätä suosittelisin itsekin. Demarit, vihreät ja vasurit kannattaa jättää laskuista, siis ainakin jos haluaa että penkit, pöydät ja ikkunat pysyvät ehjinä. Toki voi ajatella, että mustalippua heiluttavat metallinaamat pelottelisivat jopa romanit paikalta, mutta olisiko tämä sitten ollenkaan hyvä vaihtokauppa alueen kannalta? Toisaalta suvaitsevaisuus ja solidaarisuus on tälle porukalle tärkeää, joten kenties majapaikkakin romaneille löytyisi jonkun lämminsydämisen sosialistin luota.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Ruotsissa rasismia vastustavat vaativat apteekkiin muitakin, kuin vain vaalean ihon värisiä laastareita.
Joillakin taas menee yli...

Minäkin olen suvaitsevainen.

Olen sanonut lapsilleni, että jos suojatien merkissä on tumma hahmo niin älkää kävelkö siitä kohtaa yli. Se kun on syrjivä merkki.

Ni.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tummennus oma ja siihen liittyen. What? Tämän linkin takaa löytyy käsittelyä henkirikoksista ja linkkejä Halla-ahon omiin blogiteksteihin joissa sivutaan myös asioita

Kyse oli siis tekstistäni, jossa kirjoitin Suomessa myös naisiin kohdistuva väkivalta on yleisempää kuin länsimaissa keskimäärin.

Pyrin siihen, että yllä olevat väittämät perustuvat aina tutkimuksiin ja tässä tapauksessa mm. EU:n perusoikeusviraston tutkimukseen. Tiedän hyvin, että naisiin kohdistuva väkivalta on kaiketi valtaosaltaan tilastoimatonta. Siksi on mahdoton sanoa, mitä tilastot lopulta kertovat. Tästä(kin) lisää alla olevassa linkissä:

Tilastokeskus - Tietoaika - Naisiin kohdistuva väkivalta yleisintä Argentiinassa ja Brasiliassa kuolemaan johtava Venäjällä

EU:n perusoikeusviraston tutkimuksen mukaan suomalaisista naisista 47 prosenttia on kokenut fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa 15 ikävuoden jälkeen.Tutkimuksen mukaan Suomi on naisille Euroopan väkivaltaisimpia maita. Tutkituista 28 EU-maasta enemmän väkivaltaa esiintyy vain Tanskassa. Alla asiasta enemmän:

Lähes puolet suomalaisnaisista on kohdannut väkivaltaa – miten väkivaltaa voisi vähentää? | Yle Uutiset | yle.fi

Kaikkeen kannattaa suhtautua kriittisesti, mutta myös muut vakavaa väkivaltaa käsittelevät tilastot tukevat osaltaan mutta eivät suoraan yllä olevaa. Oma käsitykseni poikkeaa tutkimuksen tuloksista. En siis usko, että Suomi on 28 EU-maasta toiseksi viimeinen ja Tanska viimeinen. Sen sijaan muu väkivaltatutkimus jonka mukaan mm. tilastoitu vakava väkivaltarikollisuus (sis. myös tapot ja murha) on Suomessa yleisempää ja kun parisuhdeväkivalta on eri tilastojen mukaan valtosaltaan miesten tekemää, kokonaisuus tukee esittämääni ajatusta jonka mukaan Suomessa myös naisiin kohdistuva väkivalta on yleisempää kuin länsimaissa keskimäärin.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kuinka moni ISÄ tai ÄITI oikeasti olisi mielissään perheenlisäyksestä, mikäli tytär olisi päätynyt lisääntymään mustaihoisen kanssa? Tämä on mielestäni hyvin olennainen kysymys psykologisesti ajateltuna, ja ehkä joidenkin mielestä jopa painajainen, kun teini-ikäinen, tai jopa vanhempi ja itsestään vastuullinen, neiti herää seksuaalisuuteensa. Ei ole omakohtaista kokemusta tällaisesta tilanteesta, mutta olen kuullut, että jotkut vanhemmat ovat olleet totaalisen sekaisin ja epäuskoisia, että kohta se jo panee ilman kortsua ja rodut sekoittuu, eikä meidän rotu jatku sillä tapaa kuin pitäisi. Vaikka muotoilin asian nyt huonosti ja muukalaispelon saattelemana, niin voisitko jollain tapaa rakastaa lasta, joka on eri värinen kuin sinä, olet sitten tässä vyyhdissä isovanhempi, isä, äiti, tai perheen ystävä.

Minä en tiedä mitä ajattelisin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kuinka moni ISÄ tai ÄITI oikeasti olisi mielissään perheenlisäyksestä, mikäli tytär olisi päätynyt lisääntymään mustaihoisen kanssa? Tämä on mielestäni hyvin olennainen kysymys psykologisesti ajateltuna, ja ehkä joidenkin mielestä jopa painajainen, kun teini-ikäinen, tai jopa vanhempi ja itsestään vastuullinen, neiti herää seksuaalisuuteensa. Ei ole omakohtaista kokemusta tällaisesta tilanteesta, mutta olen kuullut, että jotkut vanhemmat ovat olleet totaalisen sekaisin ja epäuskoisia, että kohta se jo panee ilman kortsua ja rodut sekoittuu, eikä meidän rotu jatku sillä tapaa kuin pitäisi. Vaikka muotoilin asian nyt huonosti ja muukalaispelon saattelemana, niin voisitko jollain tapaa rakastaa lasta, joka on eri värinen kuin sinä, olet sitten tässä vyyhdissä isovanhempi, isä, äiti, tai perheen ystävä.

Minä en tiedä mitä ajattelisin.

Tuskinpa ihonväriin kohdistuisi mitään ongelmaa, jos kyseessä olisi länsimaiseen järjestelmään ja kulttuuriin integroitunut musta. Ja vastaavasti jos tytär alkaisi hengailla järjestelmästä syrjäytyneen kantasuomalaishemmon kanssa niin tuskinpa onnesta hihkuisi monikaan vanhempi. Että meidän tytön rakkaus kyllä pelastaa poikaparan ja onni on ikuista oleva heillä.

Jokaisella vanhemmalla on subjektiivinen, kaikkia yleviä arvoja suurempi oikeus, jopa velvollisuus toivoa lapselleen kaikkea parasta mahdollista. Siihen tuskin monenkaan mielestä sisältyy esimerkiksi hyvin vaikeasti työllistyvä puoliso.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Minä en tiedä mitä ajattelisin.

En minäkään.

Miehenä ja kahden pojan isänä en ole huolissani minkä värisenä se suku jatkuu, sen päättää pojat omilla valinnoillaan

Olen kerran ollut tummaihoisen naisen kanssa, en vihannut enkä rakastanut, mutta tykkäsin. Sama muiden kumppaniehdokkaitten yli värirajojen.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Okei, muokataan kysymystä. Millä tavalla tämä keino parantaisi asioita Suomessa maahanmuuton suhteen?

Pitkällä aikavälillä se vähentäisi pakolaisvirtoja, ja täten suomalaiseen kulttuuriin sopimattomien henkilöiden saapumista maahan.

Oletko miettinyt mihin se johtaisi, jos tapahtuisi sanomasi länsimaiden sotilaallinen järjestyminen? Maailmassa on vähintään reilu miljardi muslimia, pitäytyisivätkö he moisen ulkopuolella? Miksi pitäytyisivät, jos heidän uskoaan vastaan hyökättäisiin.

Tämä on hyvä ja varteenotettava kysymys. En vedä kuitenkaan yhtäläisyysmerkkejä ISIS = muslimit, tai muslimit = ISIS. En siis usko, että muslimit ympäri maailmaa asettuisivat ISISin puolelle, koska ISIS on ääriliike.

Jos ajatellaan, että muslimit liittyisivät ISISin puolelle, olisi se melkoinen kauhuskenaario. Se kertoisi toisaalta myös karua kieltä islaminuskosta, jos sympatiat ovat ISISin puolella... Miten keinoja muuten itse näet ISISin kukistamiseksi? Minä näen vain sotilaalliset. En jaksa uskoa mihinkään valistustyöhön tai vastaavaan, koska sekopäitä löytyy aina, ja ISIS on pitkälti myös väkivaltaa naamioituna uskontoon. Toki siellä on myös sitä "aitoa uskontoa" mukana.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Minä en tiedä mitä ajattelisin.

Ei tuo ainakaan minua askarruta pätkääkään. Poika on lähestymässä teini-ikää ja kun ainoa mukula on, niin mahdollinen homous askarruttaa enemmän. Sen verran itsekäs olen, että ainakin yhden lastenlapsen haluaisin, värillä ei niin väliä. Tietysti aina on noita vuokrapilluja ja eiköhän siihenkin sitten sopeutuisi.

Joskus nuoruudessa tapailin muutaman kerran yhtä hippiyh:ta, joka ihan tosissaan kasvatti pojastaan homoa. Kaikki poikalasten lelut ym.. olivat kiellettyjä, kasvisruokavalio, hän näytti pojalle jatkuvasti kuvia miespareista, ym.. Poistuin sitten takavasempaan, kerroin tälle mirkulle että minun kanssa poika joutuu väkisinkin tekemisiin maallisten junttijuttujen, kuten jääkiekon kanssa. En tiedä sitten, mitenkä poitsun elämä on sitten edennyt? Yli parikymppinenhän tuo jo on, täytyy varmaan käydä Facesta stalkkaamassa, onko äidin
kasvatus mennyt suunnitelman mukaan.
 
En tiedä tarkkaa Ruotsin sijoitusta raiskauksissa, mutta sen tiedän että niitä on liikaa ja monet niistä syntyperältään muualla kuin Ruotsissa syntyneiden tekemiä. Minusta jokainen raiskaukseen tai vakavaan rikokseen syylistynyt tulisi karkoittaa maasta, mutta kukin maa tekee tietenkin itse päätöksensä. Suomi voisi vaikka aloittaa nämä rikollisten karkoitukset nykyistä tehokkaammin.

Ellen väärin muista niin Ruotsin törkeän korkea sijoitus johtuu tilastointitavasta.

Miten muuten käytännössä karkoitus toteutetaan kun ei mikään maa ota tätä roskasakkia vastaan? Ja jumissa ollaan kun ollaan elätiksi otettu.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tämä on hyvä ja varteenotettava kysymys. En vedä kuitenkaan yhtäläisyysmerkkejä ISIS = muslimit, tai muslimit = ISIS. En siis usko, että muslimit ympäri maailmaa asettuisivat ISISin puolelle, koska ISIS on ääriliike.

Jos ajatellaan, että muslimit liittyisivät ISISin puolelle, olisi se melkoinen kauhuskenaario. Se kertoisi toisaalta myös karua kieltä islaminuskosta, jos sympatiat ovat ISISin puolella... Miten keinoja muuten itse näet ISISin kukistamiseksi?.

Esittämäsi skenarion mukaan se ei ainoastaan kertoisi karua kieltä pelkästään islaminuskosta, eihän yksin voi oikein menestyksellä sotia. Länkkäreiden eli kristinuskon ristiretki toista uskontoa vastaan olisi luonnollinen sytyke moiselle eskaloitumiselle ja isis, joka tällä hetkellä ei kovin vahvaa tukea nauti globaalisti islamissa saisi lopulta parhaan mahdollisen propaganda - aseen kun uskontoa vastaan kohdistuisi ulkoinen uhka. Isis ymmärtääkseni pyrkii juuri tällä konfrontaatiolla vahvistumaan ja laajentumaan tavoitteenaan se kalifaatti. Kannattaa koko ajan muistaa, että tässä puhutaan ihmisten uskonnoista, jolloin ajattelemattomia vatipäitä on kumpikin puoli pullollaan, rationaalinen ajattelu ei ole näissä piireissä pop.

Mun silmin jenkkilä on jollain tavoin jäljillä tämän keissin hoitamisessa, hiljalleen uuvuttaminen ja eskaloitumisen välttäminen lienee se paras konsti. Mikäli isis pysyy marginaalissa islamilaisessa maailmassa, se ennen pitkää alkaa hiipua, jos länsi ei provosoidu ja anna sytykettä liikkeen laajenemiselle uskonnon viitan alla. Ymmärtääkseni kovin moni islamin uskoinen ei tällä haavaa ole kovinkaan vakuuttunut heidän asiastaan. Boko haramin kanssa kai ovat jotakin viritelleet, sen sijaan en ole ainakaan al shabaabin kuullut ainakaan vielä pyrkineen kytkyyn. Toki, mulla mitään ensi käden tietoa ole kuitenkaan, omia käsityksiä uutisvirrasta ymmärrettynä nämä. Mun mielestä ei siis mitään happea kannata tyhmyyksissään mennä tarjoamaan, vaan hitaasti tukahduttaa paska omaan mahdottomuuteensa. Samalla kannattaa olla huolissaan ja varuillaan, koska jeesuspuolellakin on tämmöistä murskataan islam ja ratsastetaan auringonlaskuun haihattelijaa, jotka saattaa pahimmoillaan onnistua laukaisemaan todellisen helvetin kaikille osapuolille tyhmyyksissään.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Terveisiä Suomen suurimmasta lähiöstä. Täällä on todella mukava asua JOS ei ole lapsia. Monikulttuurinen ruokakulttuuri ja mitä vaan kivaa meininkiä, mitä nyt juovuspäissäni menin väliin monikulttuuriseen kohtaamiseen toiseuden ja kantasuomalaisen naisen välillä melko uhkaavassa tilanteessa klo 6 aamulla. Toiseus ymmärsi mennä vittuun, kun ihan kiltisti kerroin tosiasiat. Kantasuomalainen kiitti jelpistä ja pääsi turvallisesti kotiin.

Minulla on 2kpl lapsia, jotka molemmat ovat nyt yläasteella erikoisluokilla, eli kuvataide- ja luonnontieteellis painotteisilla luokilla. Miksi? No siksi että noilla luokilla ei juurikaan ole rikastusta, koska humamamuilla ei riitä älli noihin kouluihin. Joo olen rasisti ja fasisti. En halua jälkikasvulleni monikultuurista kasvatusta ja he myös ymmärtävät elämän reaaliteetit. BTW. venäläiset ja virolaiset ovat jees jengiä ja ovat muksujen parhaita kavereita.

Täällä isossa ghetossa myös venäjänkieliset haluavat pois mamukouluista omiensa pariin, eli venäjänkielisiin kouluihin. Hekin ovat rasisteja, joita ei kiinnosta paskaakaan koulut, joissa suurin osa opettajista on juuri yliopistoista valmistuneita vihervassari naisia, jotka antavat Mohammedille ja Aishalle parhaat numerot, vaikka häiriköinti on järkyttävää. Koska suvaitsevuus ja ei uskallusta puuttua kiusaamiseen ja "kulttuuriin". Ei ihme että normaalit ihmiset muuttavat helkkariin näiltä alueilta, koska haluavat lapsilleen kunnon koulutuksen. Täytyy vain kiittää itseään, että omilla lapsilla on sen verran älliä, ettei heidän tarvitse olla mamukouluissa, vaikka isänsä on köyhä paska. Monet muut kiroavat kohtaloaan, kun joutuvat kärsimään mamuhelvetistä.

Tänään kävin Olli Immosen tavoin Itäkeskuksessa(tosin fillaroimassa). Joo kyllähän siellä mölistään ja notkutaan tummien tapaan. Löysin kuitenkin hyvän kaupan, josta sai chilikastikkeita ja muuta monikulttuurista safkaa puoleen hintaan verratuna monokulttuurisiin kauppoihin. Kyllähän ne hymyilivät myös koko ajan siellä perkeleen kaupassa. Liekö vittuilua vai ihan oikeasti hyvää asiakaspalvelua, jota mainostettiin isoilla ständeillä kaupan ulkopuolella? Hitto kassatädillä oli huivi päässä, mutta osasi ihan suomenkieltä. Epäilen jotain salaliittoa. Ehkä ne olivatkin tulleet duuniin tänne samoin kuin viereisen oven shish-kebab mestan tyypit. Vain vihervassarit syövät jauhelihakebsua ranskalaisten kera. Hyi.

Perskule kun en edelleenkään löytänyt kaipaamaani somali-raflaa, joka osoittaisi kaikki ennakkoluulot vääriksi. Somaliukot kyllä notkuivat hoodeilla, mutta eukkoja en huomannut. Ehkä ne eukot (mustakaapu)viitoissaan olivat kasvattamassa sitä somalialaisten suosikkivihannesta tuossa Vuosaaren uimahallin vieressä olevalla kasvismaalla. Ukoilla kyllä leuat jauhoivat vihanneksia ja älämölö oli tiettävästi kovaa juopumusasteesta johtuen.
 
Viimeksi muokattu:

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja nyt suvaitsevaiston viimeisin villitys on puhua hunnuttamisen puolesta. Ehkä parhaita heittoja ovat: "eihän sitä tiedä, vaikka haluaisivat pukeutua huntuun". Ei kai ne usko tuota itsekään? Lisää Tynkkysen facebookista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös