Mathis Olimb Jokereihin

  • 76 507
  • 309

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
mutta tämä ei ole se pelaaja joka tulee keväällä kantamaan isoa roolia ja siksi olen sitä mieltä, että miljoonalla kannattaisi mielummin ostaa kolme Huhtalaa kuin yksi Olimb. Tämä on tietenkin vain minun vaatimaton ja ehkä hieman ennakkoluuloinen mielipiteeni, jonka toivottavasti Olimb todistaa vääräksi.
Joo, mutta miljoonalla saa puolitoista Olimbia. Joukkueellinen pieniä taitopelaajia ei pärjää, mutta ei pärjää joukkueellinen Huhtaloitakaan. Jokerit tarvitsee erikoisosaamista ja monipuolisuutta hyökkäykseensä ja sitä Olimb tuo. Luulen myös, että Kurrilla on vähän parempi kuin neljän ottelun näkemys äijän kyvyistä ja siellä on tehty ihan harkittu päätös. Jos annetaan sen näyttää ensiksi ja haukutaan kuvasta katoavaksi näpräilijäksi vasta sitten?
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
@Varis sopii ja olet aivan oikeassa ja se oli myös ironiaa kun totesin että mielipiteeni pohjautuu neljään nähtyyn peliin, en ole tyhmä, tai no ehkä vähän...Mutta joo, kävin muuten @Mängimies kirjoituksen pohjalta tutustumassa kaverin tilastoihin ja ne ikävä kyllä vähän puoltavat ennakkoluulojani. Kausina 2011-2014 eli kolmen kauden pudotuspeleissä pelannut 19 ottelua tehden 7 pistettä. Ei tue tuo tilasto miljoonan euron palkkaa, mutta tosiaan antaa miehen näyttää ja lyödä mulle jauhot suuhun. Ja tähdennän vielä sitä, että en kritisoi enkä ole koko aikana kritisoinut Olimbia, vaan sitä että hänelle maksetaan niin paljon pienestä budjetista.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
. Ja tähdennän vielä sitä, että en kritisoi enkä ole koko aikana kritisoinut Olimbia, vaan sitä että hänelle maksetaan niin paljon pienestä budjetista.
Tämä pointti ymmärretty, mutta miksi sä puhut miljoonasta? Eikös tuo huhujen mukaan tienaa vähän toista miljoonaa kahden vuoden diilistään? 650k on ainakin lehtijuttujen pohjalta lähempänä totuutta, eikä se sitten olekaan ollenkaan liikaa eurooppalaisesta huippupelaajasta tai liian merkittävä osuus Jokereiden budjetista. Toki senkin palkan eteen saa pelata hyvin.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Tämä pointti ymmärretty, mutta miksi sä puhut miljoonasta? Eikös tuo huhujen mukaan tienaa vähän toista miljoonaa kahden vuoden diilistään? 650k on ainakin lehtijuttujen pohjalta lähempänä totuutta, eikä se sitten olekaan ollenkaan liikaa eurooppalaisesta huippupelaajasta tai liian merkittävä osuus Jokereiden budjetista. Toki senkin palkan eteen saa pelata hyvin.

Mutta kun tuo 650k on käteen jäävä osuus kaudesta, niin bruttona se tekee yli miljoonan. Itse oletan että Jokereiden pelaajabudjetti on 10-15 miljoonaa, niin siihen suhteutettuna kova luku.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mutta kun tuo 650k on käteen jäävä osuus kaudesta, niin bruttona se tekee yli miljoonan. Itse oletan että Jokereiden pelaajabudjetti on 10-15 miljoonaa, niin siihen suhteutettuna kova luku.
Täh.

Miksi se olisi käteen jäävä luku? Kun minä kirjoitan työsopimusta, niin palkan kohdalla lukee se summa, jonka työnantaja minusta maksaa. Verot jäävät valtiolle ja käteen jäävä osuus on alkuperäistä summaa pienempi. Pelaajien nettopalkkojen uutisointi olisi vähän erikoista varsinkin, jos sen ei edes mainita olevan nettopalkka.
 
Täh.

Miksi se olisi käteen jäävä luku? Kun minä kirjoitan työsopimusta, niin palkan kohdalla lukee se summa, jonka työnantaja minusta maksaa. Verot jäävät valtiolle ja käteen jäävä osuus on alkuperäistä summaa pienempi. Pelaajien nettopalkkojen uutisointi olisi vähän erikoista varsinkin, jos sen ei edes mainita olevan nettopalkka.

Sinä et kuitenkaan luultavasti kirjoita Olimbin työsopimusta Jokereiden edustajana? Suomessa on ihan tavallista, että ulkomaalaispelaajille kirjoitetaan nettosopimuksia. En tiedä toimitaanko myös Olimbin kohdalla näin, mutta en yllättyisi vaikka niin toimittaisiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä Olimb on hyvä pelaaja ehdottomasti ja tulee tekemään hyvää jälkeä kun saa oikeat kaverit rinnalleen. Niin hyvä kuin Omark? Tuskin, mutta Jokereiden pitää parantaa tällöin muilla osa-alueilla sillä Linusta parempaa pelaajaa ei ole helppoa saada. Olimb on Omarkille varmasti yksi parhaista mahdollisista korvaajista.

Olimb tulee olemaan teidän tähtipelaaja seuraavat kaudet ja Jokereissa tähtipelaajan liksat tulevat varmaan kaudesta toiseen olemaan noin miljoonan luokkaa kaudesta.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Täh.

Miksi se olisi käteen jäävä luku? Kun minä kirjoitan työsopimusta, niin palkan kohdalla lukee se summa, jonka työnantaja minusta maksaa. Verot jäävät valtiolle ja käteen jäävä osuus on alkuperäistä summaa pienempi. Pelaajien nettopalkkojen uutisointi olisi vähän erikoista varsinkin, jos sen ei edes mainita olevan nettopalkka.

Koska @Cobol on niin todennut tämän vietiketjun sivulla 2 viesteissä #27, #34 ja #36. Ja jokainen järkevä ihminen uskoo Cobolia, se on jopa @Hande75 allekirjoituksena.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Sinä et kuitenkaan luultavasti kirjoita Olimbin työsopimusta Jokereiden edustajana? Suomessa on ihan tavallista, että ulkomaalaispelaajille kirjoitetaan nettosopimuksia. En tiedä toimitaanko myös Olimbin kohdalla näin, mutta en yllättyisi vaikka niin toimittaisiin.
No en kirjoita en, mutta tämä olisi ensimmäinen kerta kun sellaisen sopimuksen palkkasummat uutisoidaan nettona. Paljon raflaavampi otsikko olisi ollut "Jokerit maksaa Olimbille miljoonaliksaa". Nyt tyytyivät vaan puhumaan huippupalkasta tai jostain muusta tylsästä. Kyllä ne toimittajatkin sen verran matematiikkaa osaavat, että pystyvät nettopalkan päälle laskemaan verot ja päätymään sitä kautta esimerkiksi 650k kausipalkkaan.

Sen lisäksi 650k on Olimbin tasoiselle pelaajalle paljon realistisempi palkka kuin se milli. Yli kuuttasaatuhatta ei saa KHL:n ulkopuolelta mistään ja en usko että ihan mahdottomiin tarjouskilpailuihin on tarvinnut ryhtyä venäläisjengejä vastaan. Jos Omarkille maksettiin siihen miljoonan pintaan ja Aaltoselle 700-800k, niin millä näytöillä Olimb olisi miljoonansa ansainnut?
Koska @Cobol on niin todennut tämän vietiketjun sivulla 2 viesteissä #27, #34 ja #36. Ja jokainen järkevä ihminen uskoo Cobolia, se on jopa @Hande75 allekirjoituksena.
Ahaa. Meidän ero taitaa olla sitten siinä, että sinä uskot Cobolia ja minä en nykyään edes jaksa lukea hänen viestejään. :)
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Nämä puheet siitä, että Olimb tienaisi 650k nettona kuulostaa kyllä mun korvaan ihan höpöhöpöltä. Bruttona kun tuo olisi siellä jossain 1,2-1,3 miljoonan paikkeilla. Ei mulla mitään faktoja ole tähän tueksi heittää, mutta käsittääkseni tällä kaudella yksikään pelaaja ei Jokereissa tienannut moisia summia. Omark mahdollisesti ainoana pelaajana lähellä noita numeroita.

Jokainen joka uskoo sokeasti internetissä nimimerkin takaa kirjoittelevaa henkilöä on mielestäni kaikkea muuta kuin järkevä. Nimimerkin ja myös tämän kyseisen nimimerkin tiedonlähteiden luotettavuuden mittaus kun on aikas mahdotonta.
 
Viimeksi muokattu:

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Nämä puheet siitä, että Olimb tienaisi 650k nettona kuulostaa kyllä mun korvaan ihan höpöhöpöltä. Bruttona kun tuo olisi siellä jossain 1,2-1,3 miljoonan paikkeilla. Ei mulla mitään faktoja ole tähän tueksi heittää, mutta käsittääkseni tällä kaudella yksikään pelaaja ei Jokereissa tienannut moisia summia. Omark mahdollisesti ainoana pelaajana lähellä noita numeroita.

Jokainen joka uskoo sokeasti internetissä nimimerkin takaa kirjoittelevaa henkilöä on mielestäni kaikkea muuta kuin järkevä. Nimimerkin ja myös tämän kyseisen nimimerkin tiedonlähteiden luotettavuuden mittaus kun on aikas mahdotonta.

Mitä tähän voi muuta sanoa kuin että olet ihan oikeassa. Mutta etkö oikeasti löytänyt tästä:

Koska @Cobol on niin todennut tämän vietiketjun sivulla 2 viesteissä #27, #34 ja #36. Ja jokainen järkevä ihminen uskoo Cobolia, se on jopa @Hande75 allekirjoituksena.

ironiaa????????
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nämä puheet siitä, että Olimb tienaisi 650k nettona kuulostaa kyllä mun korvaan ihan höpöltä

Puhumattakaan siitä että lukutaito alkaa olla yhä heikompi Suomessa.

Kun kirjoittaa moneen kertaan että Olimb on Jokerien pelaajabudjetissa oman arvion mukaan miljoonan tai vähän alle, niin se vääntyy siitä huolimatta milloin mihinkäkin lukuun. Toki olen todennut, että jos - siis jos - 650k on absoluuttisen oikea, siinä tapauksessa se on netto. Mutta oma arvioni on edelleen tuo milli tai vähän alle. Olen myös monta kertaa todennut että en tiedä tarkkaa summaa ja että kyse on päättelystä + todellisten palkkakustannusten tietämisestä.

Ehkä palaaminen kerta toisensa jälkeen samaan inttämiseen johtuu lukutaidottomuuden lisäksi siitä, että kaiketi kukaan ei tiedä mitä pelaaja maksaa seuralleen jos hän pelaa täyden kauden. Mulla on Virmasen ajalta tarkat luvut, joten katsotaanpa osaako kukaan vastata:

jos pelaaja saa 300 000 kaudessa käteen, paljonko hän kustantaa seuralleen olettaen, että pelaa koko kauden ja vaikka jatkaa vielä sen jälkeen eli mitään artistiveroja tms ei käytetä.

Kerron vastauksen (tai sen mitä se oli muutama vuosi sitten) loppuviikosta. En usko että yksikään osaa tätä laskea, mutta kunnioitan jos joku yrittää!

Laskelmia varten sen verran tietoa, että palkanmaksukausi Jokereissa alkaa 1.5. ja päätty 30.4. ja palkkaa Jokerit maksaa joka kuukausi myös silloin kun sarja ei ole käynnissä ja että kyse pelaajasta, joka on tehnyt sopimuksen Jokereihin seuraavaksi kaudeksi ennen 1.5. Verolaskelmina voi käyttää vuoden 2015 verotusta.

PS. Ei kannata käyttää erilaisia ulkomaisia sivuja, joista saa myös Suomen verolaskelmia ja joita ulkomaalaiset lähes aina käyttävät. Niistä puuttuu jopa yli puolet veroista.

Helpoiten pääsee alkuun verottajan omilla tai Veronmaksajien sivujen laskureilla. Antoisia hetkiä.
 
Viimeksi muokattu:

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Puhumattakaan siitä että lukutaito alkaa olla yhä heikompi Suomessa.

Kun kirjoittaa moneen kertaan että Olimb on Jokerien pelaajabudjetissa oman arvion mukaan miljoonan tai vähän alle, niin se vääntyy siitä huolimatta milloin mihinkäkin lukuun. Toki olen todennut, että jos - siis jos - 650k on absoluuttisen oikea, siinä tapauksessa se on netto. Mutta oma arvioni on edelleen tuo milli tai vähän alle. Olen myös monta kertaa todennut että en tiedä tarkkaa summaa ja että kyse on päättelystä + todellisten palkkakustannusten tietämisestä.

Ehkä palaaminen kerta toisensa jälkeen samaan inttämiseen johtuu lukutaidottomuuden lisäksi siitä, että kaiketi kukaan ei tiedä mitä pelaaja maksaa seuralleen jos hän pelaa täyden kauden. Mulla on Virmasen ajalta tarkat luvut, joten katsotaanpa osaako kukaan vastata:

jos pelaaja saa 300 000 kaudessa käteen, paljonko hän kustantaa seuralleen olettaen, että pelaa koko kauden ja vaikka jatkaa vielä sen jälkeen eli mitään artistiveroja tms ei käytetä.

Kerron vastauksen (tai sen mitä se oli muutama vuosi sitten) loppuviikosta. En usko että yksikään osaa tätä laskea, mutta kunnioitan jos joku yrittää!

Laskelmia varten sen verran tietoa, että palkanmaksukausi Jokereissa alkaa 1.5. ja päätty 30.4. ja palkkaa Jokerit maksaa joka kuukausi myös silloin kun sarja ei ole käynnissä ja että kyse pelaajasta, joka on tehnyt sopimuksen Jokereihin seuraavaksi kaudeksi ennen 1.5. Verolaskelmina voi käyttää vuoden 2015 verotusta.

PS. Ei kannata käyttää erilaisia ulkomaisia sivuja, joista saa myös Suomen verolaskelmia ja joita ulkomaalaiset lähes aina käyttävät. Niistä puuttuu jopa yli puolet veroista.

Helpoiten pääsee alkuun verottajan omilla tai Veronmaksajien sivujen laskureilla. Antoisia hetkiä.
Väänsin numeroni tuosta 650k:sta ihan vaan yleistiedolla suomalaisesta verotuksesta. Tuolla palkkatasolla se on lisäkuluineen siellä 40-50%:n paikkeilla oman käsitykseni mukaan. En lukenut teikäläisen viestejä tuolta edelliseltä sivulta johtuen siitä että en ole tätä ketjua muutenkaan lueskellut paria viimeisintä viestiä lukuun ottamatta. Näin näissä epäkohdan joten ilmaisin oman mielipiteeni.

Tuo arviosi vähän alle miljoonan olevista kuluista on mahdollinen, mutta mielestäni epätodennäköinen ihan vaan Jokerien yleisestä palkkatasosta johtuen. Olimb tulee kiistämättä kohtuullisella statuksella meille, mutta mä en kyllä näe yhtäkään syytä miksi tuo 650k palkka ei voisi olla miehen bruttopalkka. En tiedä millaista palkkaa Olimb nosti Elitserienissä, mutta veikkaisin että tuo on ainakin kaksinkertainen jos ei kolminkertainen siihen nähden. Aaltonen pelasi viime vuoden huhujen mukaan 800k bruttopalkalla suomalais-, KHL- ja Olympia-statuksilla, joten en ihan näe miksi Olimbin palkka on mutu-tietoon pohjautuvissa arvioissasi miljoonan hujakoilla.

Suoraan sanoen... En varmaan ole ainoa joka tälla palstalla on sitä mieltä, että teikäläisen viestit on pitemmän aikaa olleet aikamoista egonpönkitystä. Mua ei ainakaan kiinnosta lukea viestejä jossa haukutaan muiden palstalaisten lukutaitoa ja ollaan olevinaan jossain norsunluutornissa kaikkien muiden yläpuolella. Mua ei myöskään kiinnosta tuhlata aikaani näitä veronumeroita laskemalla, mutta se ei tarkoita ettenkö siihen kauppatieteellisen alan opiskelijana pystyisi.

Mitä tähän voi muuta sanoa kuin että olet ihan oikeassa. Mutta etkö oikeasti löytänyt tästä:

ironiaa????????
Joo, sorry mun moka. Luin vaan nopeasti pari edellistä viestiä tästä ketjusta, joten meni ironiat totaalisen ohi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Suoraan sanoen... En varmaan ole ainoa joka tälla palstalla on sitä mieltä, että teikäläisen viestit on pitemmän aikaa olleet aikamoista egonpönkitystä. Mua ei ainakaan kiinnosta lukea viestejä jossa haukutaan muiden palstalaisten lukutaitoa ja ollaan olevinaan jossain norsunluutornissa kaikkien muiden yläpuolella. Mua ei myöskään kiinnosta tuhlata aikaani näitä veronumeroita laskemalla, mutta se ei tarkoita ettenkö siihen kauppatieteellisen alan opiskelijana pystyisi.

Jos jonkun ego kasvaa siitä, että oikoo erilaisia lähinnä lapsenuskoisia käsityksiä pelaajien todellisista palkkakustannuksista työnantajalla niin minun ego ei. Ihan oletettavasti tästä saa paskaa niskaansa eikä se oletus ole pettänyt kun 99 prosenttia kirjoittaa asioista joista heillä ei ole mitään kokemusta tai tietoa tai ymmärrystä. Yritän vuosi toisensa jälkeen ilmeisen turhaan nostaa esille sen, mitä nettosopimuspelaajan todelliset kustannukset ovat. Tällä kertaa vielä aiempaa tarkemmin. Ne ovat nimittäin sitä luokkaa että täällä ei sitäkään tulla uskomaan. Mutta sellaista se on ja jos nyt jotain kiksejä tästä itselleen saa niin sen, että uskomattoman heikosti Suomessa tai ainakin Jatkoajassa tiedetään mitä työntekijän 1000 euroa maksaa työnantajalle ja tässä tapauksessa Jokereille. Ehkäpä se on tässä mielessä hyvä, että tulee tarkat luvut (ainakin siis mitä ne oli muutama vuosi sitten). Mutta ette te kuitenkaan niitä usko :)
 
Viimeksi muokattu:

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Tuo arviosi vähän alle miljoonan olevista kuluista on mahdollinen, mutta mielestäni epätodennäköinen ihan vaan Jokerien yleisestä palkkatasosta johtuen. Olimb tulee kiistämättä kohtuullisella statuksella meille, mutta mä en kyllä näe yhtäkään syytä miksi tuo 650k palkka ei voisi olla miehen bruttopalkka. En tiedä millaista palkkaa Olimb nosti Elitserienissä, mutta veikkaisin että tuo on ainakin kaksinkertainen jos ei kolminkertainen siihen nähden.

Olimbin palkkaa Frölundassa en minäkään tiedä, mutta se on käytännössä yleistä tietoa, että Joel Lundqvist tienaa noin 400k ja on Frölundan kallein pelaaja, joten veikkauksesi voi olla hyvinkin lähellä totuutta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olimbin palkkaa Frölundassa en minäkään tiedä, mutta se on käytännössä yleistä tietoa, että Joel Lundqvist tienaa noin 400k ja on Frölundan kallein pelaaja.

En tuohon ota kantaa kun en asiaa tunne, mutta jos tällä tarkoitetaan sitä, että JL tienaa 400k ja hänen osuutensa pelaajabudjetissa on 400k niin pieleen menee ja rankasti olettaen, että verojen ja veroluonteisten maksujen määrä Ruotsissa on samankaltainen kuin Suomessa. Ei tietenkään yksi yhteen, mutta samaan suuntaan. Lisäksi ymmärtääkseni Ruotsissa pelaajat voivat rahastoida enemmän kuin Suomessa ja ainakaan Suomessa pelaajien rahastointiosuus ei näy heidän verotuloissaan kuin rahastoa nostettaessa. En tiedä onko Ruotsin käytäntö erilainen, mutta Suomessa kun julkistetaan urheilijoiden verotietoa, ne ovat aina todellakin kunkin vuoden verotietoja. Ei sitä mitä pelaajat ovat todellisuudessa tienanneet.

Selvyyden vuoksi vielä se, että Olimbin kohdalla puhutaan nettosopimuspelaajasta joka on aina vähän eri asia. Useistakin eri syistä.

Mutta palaillaan ensi viikolla loppuviikosta.
 
Viimeksi muokattu:

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Jos jonkun ego kasvaa siitä, että oikoo erilaisia lähinnä lapsenuskoisia käsityksiä pelaajien todellisista palkkakustannuksista työnantajalla niin minun ego ei. Ihan oletettavasti tästä saa paskaa niskaansa eikä se oletus ole pettänyt kun 99 prosenttia kirjoittaa asioista joista heillä ei ole mitään kokemusta tai tietoa tai ymmärrystä. Yritän vuosi toisensa jälkeen ilmeisen turhaan nostaa esille sen, mitä nettosopimuspelaajan todelliset kustannukset ovat. Tällä kertaa vielä aiempaa tarkemmin. Ne ovat nimittäin sitä luokkaa että täällä ei sitäkään tulla uskomaan. Mutta sellaista se on ja jos nyt jotain kiksejä tästä itselleen saa niin sen, että uskomattoman heikosti Suomessa tai ainakin Jatkoajassa tiedetään mitä työntekijän 1000 euroa maksaa työnantajalle ja tässä tapauksessa Jokereille. Ehkäpä se on tässä mielessä hyvä, että tulee tarkat luvut (ainakin siis mitä ne oli muutama vuosi sitten). Mutta ette te kuitenkaan niitä usko :)
Ei mua häiritse se että korjailet muiden viestejä. Siinä vaiheessa kun mennään leijumiseen ylivertaisilla verotietämyksillä ja toistellaan toisten lukutaidottomuutta laskee mun kiinnostus viestien sisältöä kohtaan rajusti, olivat ne sitten asiaa tai eivät.

Jos meinaat näillä kaikille hämärillä lisäkuluilla mm. luontoisetuja, TyEl-maksuja, työttömyysvakuutusmaksuja ja erinäisiä vakuutusmaksuja ennakonpidätyksen lisäksi niin en mä kyllä ymmärrä mitä uskomista niiden olemassa olossa on. Jos taas tarkoitat jotain aivan muuta niin silloin olen minäkin ymmärtämätön näistä asioista. En mä silti näe miksi Olimbin budjetoitavat palkkatulot eivät voisi olla 650k tasolla, sikäli mikäli tiedot Aaltosen 800k palkasta ja Omarkin 1milj palkasta pitävät paikkaansa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei mua häiritse se että korjailet muiden viestejä. Siinä vaiheessa kun mennään leijumiseen ylivertaisilla verotietämyksillä ja toistellaan toisten lukutaidottomuutta laskee mun kiinnostus viestien sisältöä kohtaan rajusti, olivat ne sitten asiaa tai eivät.

Enpä ole leijunut kun en ole edes veroasiantuntija. Ainoastaan omaa firmaa pyörittänyt vuosikaudet eli työntekijän kustannuspuoli on hanskassa. Ja pelaajien osalta olen saanut hyvän tiedon kustannuksista ennen kaikkea Junnolta ja Virmaselta. Erittäin hyvän sillä kumpikin kertoi miten ne lasketaan ja kertomus oli yhtenäinen toistensa kanssa. Tiedän siis yleisellä tasolla mistä puhun.

Mitä tulee palstalaisten lukutaitoon, kyllä siinä on parantamisen varaa. Ainakin niin kauan jos ei erota minun kirjoittamaani noin miljoonaa euroa kaikkineen ruotsalaislähteiden ilmoittamasta 650 kilosta. Sitä olen kyllä kommentoinut, että jos summa olisi todella tuo 650k, se olisi netto. Tulen sen myös lukuina näyttämään.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
En tuohon ota kantaa kun en asiaa tunne, mutta jos tällä tarkoitetaan sitä, että JL tienaa 400k ja hänen osuutensa pelaajabudjetissa on 400k niin pieleen menee ja rankasti olettaen, että verojen ja veroluonteisten maksujen määrä Ruotsissa on samankaltainen kuin Suomessa. Ei tietenkään yksi yhteen, mutta samaan suuntaan. Lisäksi ymmärtääkseni Ruotsissa pelaajat voivat rahastoida enemmän kuin Suomessa ja ainakaan Suomessa pelaajien rahastointiosuus ei näy heidän verotuloissaan kuin rahastoa nostettaessa. En tiedä onko Ruotsin käytäntö erilainen, mutta Suomessa kun julkistetaan urheilijoiden verotietoa, ne ovat aina todellakin kunkin vuoden verotietoja. Ei sitä mitä pelaajat ovat todellisuudessa tienanneet.

Selvyyden vuoksi vielä se, että Olimbin kohdalla puhutaan nettosopimuspelaajasta joka on aina vähän eri asia. Useistakin eri syistä.

Mutta palaillaan ensi viikolla loppuviikosta.

Ainakin joitain vuosia sitten Ruotsissa pystyi rahastoida niin suuren osan tuloistaan kuin halusi. Arvio Lundqvistin tuloista ei perustu verotietoihin, vaan siinä on otettu huomioon myös rahastointi ja bonukset. Minulla ei ole mitään mielipidettä siitä miten Jokerit Olimbille maksaa tai paljonko Jokerit Olimbille maksaa, kunhan vaan kommentoin sitä, että Frölunda ei Olimbille niin hirveitä ole maksanut etteikö tuo 650k voisi olla kaksinkertainen Frölundan maksamaan palkkaan verrattuna.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
Minulle on kohtuu sama mitä tuo turska saa liksaa ja kuka tietää veroista ja kuka ei, kunhan ukko tekee sen eteen riittävästi pisteitä. Itse en kaverin tuloksentekoon kuitenkaan usko, enkä ymmärrä miksi tuollaista (oletettua) palkkaa pienelle, kohtuu hitaasti liikkuvalle norjalaiselle maksetaan, eikö Suomesta löydy samalla hinnalla stunttia...?
No, toivottavasti olen väärässä ja isosti.

Näkemieni pelien perusteella (puolenkymmentä) ei ole oikein minkään korin mies, puolustaminen on todella heikoissa kantimissa ja laukaus on oikein kehno. Kulmissa tarvitsisi pari ryhtinappia rinnuksille/reisiin/pakaroihin, jotta pysyisi pystyssä isojen ja ilkeiden puolustajien käsittelyssä. Tuolla luistelulla ja puolustushalukkuudella ei tule korvaamaan mitenkään Koukalia, vaikka näin ilmeisesti toimistolla kuvitellaan.

Edelleen toivon olevan aivan väärässä. (repetitio est mater studiorum...)
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Itse en kaverin tuloksentekoon kuitenkaan usko, enkä ymmärrä miksi tuollaista (oletettua) palkkaa pienelle, kohtuu hitaasti liikkuvalle norjalaiselle maksetaan, eikö Suomesta löydy samalla hinnalla stunttia...?
Suomesta ei löydy ketään sentteriä, jolla olisi ollut yhtä hyvät näytöt viime kausilta kuin Olimbilla. Myönnetään, että kaverin playoff-tilastot eivät häikäise, mutta oikeassa roolissa hänestäkin saadaan varmasti enemmän irti. Melkoista parranpärinää saanut aikaiseksi tämä Olimbin siirto, heti kun (oletettu) palkka tuli julkisuuteen.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
@Cobol , onko mulla mennyt jotain ohi näiden (ulkkari)pelaajien palkanmaksusta? Onko homma tosiaan niin, että lähtökohtaisesti Jokerit maksaa ulkkaripelaajien verot ja kotimaiset omansa? Jos näin on, niin minkä suuntaisia lukuja sopimuspapereihin oikein kirjoitetaan? Jos kotimainen ja ulkomaalainen pelaaja arvotetaan saman arvoisiksi pelaajiksi, niin ei kai ulkomaalaisen paperiin kirjata X€ summa nettona ja suomalaisellle X€ bruttona? Jos pelaajat tosiaan arvostetaan samaan hintaluokkaan, niin eikö ulkomaalaisen pelaajan sopparissa pitäisi kaiken järjen ja logiikan mukaan olla sen verran pienempi luku, että todelliset palkkakustannukset olisivat samaa luokkaa?

Ymmärrän toki sen, että ulkkarien kohdalla jo pelkästään käytännöllisistä syistä voi olla järkevämpi sopia nettopalkasta. Jotenkin vain tästä keskustelusta on tullut sellainen fiilis, että ulkkaripelaajan nettopalkka olisi usein liian kova suhteessa suomalaisen pelaajan bruttopalkkaan.

Ei siinä, mun puolesta Olimb on varsin tervetullut tapaus Jokereihin ja kun sopimuskuvioista tai palkanmaksusta ei pahemmin käryä ole, niin niistä en jaksa nyt stressata. Lähtökohtaisesti tuo on varsin lähellä sitä pelaajatyyppiä, jonka lasken ns. perinteisen jokerikiekon esikuvaksi. Samoin pientä hyvää fibaa siitä, että moni SHL:ssa onnistunut pelaaja on myös KHL:ssa onnistunut. Ruotsin hieman kiekollisempi pelityyli sopinee paremmin KHL-kaukaloihin kuin Liigan suoraviivaisempi peli.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
@Cobol , onko mulla mennyt jotain ohi näiden (ulkkari)pelaajien palkanmaksusta? Onko homma tosiaan niin, että lähtökohtaisesti Jokerit maksaa ulkkaripelaajien verot ja kotimaiset omansa? Jos näin on, niin minkä suuntaisia lukuja sopimuspapereihin oikein kirjoitetaan?

Teen tästä oman ketjun viimeistään ensi viikon lopulla kun saan arkistosta kovalevyn jossa on vanha kahden liigan toimarin (Junno ja Virmanen) haastattelun purku koskien tätä aihetta. Siitä selviää erittely tarkemmin ja kustannusvaikutukset yms. Samalla selviää kaiketi sekin, kuinka kallis on kotimainen ja ulkomainen pelaaja ja mistä ero syntyy jos syntyy. Mikäli saan kovalevyn huomenna mihin en usko, siinä tapauksessa laitan sen alkuviikosta. Muuten loppuviikosta.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Teen tästä oman ketjun viimeistään ensi viikon lopulla kun saan arkistosta kovalevyn jossa on vanha kahden liigan toimarin (Junno ja Virmanen) haastattelun purku koskien tätä aihetta.

Mahtava homma, kiitos tiedosta! Tässä kohdin tuntuu mutu olevan liian usein se määrittelevä tekijä ja jos ns. luotettavista (luottaako joku Junnoon?!) lähteistä saadaan faktaa pöytään, niin aivan loistava homma. Tuollaiselle tietopaketille on oikeasti tilausta ja älä turhaan kiirehdi, kesähän on vasta aluillaan ja laadukas tuotanto vaatii oman aikansa vaikka työkalut (kovo) olisikin heti näpeissä.
 

faro

Jäsen
Olimb saalisti tänään Norjan 2-6 tappioon päättyneessä MM-avauksessa Venäjää vastaan tehot 0+2. Molemmat ykkössyöttöjä ja vielä ihan näppäriä sellaisia.

Osaako joku kertoa, että miltäs se Olimbin peli noin kokonaisuudessaan vaikutti? Itse näin tosiaan vain maalit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös