Peliesitykset kaudella 2014–2015

  • 670 411
  • 3 844

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tässäkin asiassa on tapahtunut muutos parempaan, mutta on tuossa edelleen todella suuri ero varsinkin puolustajien kohdalla, jos verrataan Ruotsiin ja vertailukohtana käytetään viimeisen viiden vuoden NHL-varauksia.

Juuri tämän takiahan maajoukkueelle on kehitetty MVP. Ei Suomella olisi mitään mahkuja kirjaimellisesti isompiaan vastaan ilman hyvin organisoitua pelitapaa. HIFK on mulle kaikki kaikessa. Jos kuvaan HIFK:n tärkeyttä luvulla 10, maajoukkue on meikäläiselle suunnilleen 2. Olympialaisissa ja worldcupeissa kuitenkin jopa 5. Tämän vuoksi mua ei haittaa maajoukkuepeleissä se, että oma joukkue on aina se pienikokoinen, taitava ja kovan pelin vastaanottaja. Mutta HIFK:ssa en todellakaan meinaa tottua (en edes halua tottua) siihen, että me ollaan pieni ja vikkelä, vastustaja taas iso ja ilkeä. Wanha liitto.

edit: Kun puhutaan kiekkokeväästä 2011, muistan siitä yleisesti ottaen pelkästään HIFK:n mestaruuden. Suomen maailmanmestaruus tulee mieleen selvällä viiveellä ja paljon pienempänä tapahtumana. Tällaisissa asioissa ei voi valehdella itselleen, näin se vaan menee.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Minä en vaan millään pysty käsittämään, miten kukaan voi vakavalla naamalla väittää, etteivätkö Leinonen ja Åsten olisi viime aikoina pelannut äijälätkää. Micke-Max on joka vihellyksen jälkeen kähisemässä, jos kähinä ei eskaloidu itsestään tämä kaunokainen järjestää sen tarkoituksella. Lisäksi Åsten ei jätä yhtään taklaustilaisuutta käyttämättä. Hänen kohdallaan voidaan puhua siitä, riittääkö liike Liigassa. Mutta jos oravapartiolaisuus on mielentila, ei tämä määritelmä sovi millään muotoa yhteen Åstenin otteiden kanssa. Ellei oravapartiolaisuus lopulta ole aggressiivinen ja vittumainen mielentila, kirjoitusten perusteella näin ei kuitenkaan ole.

Lisäksi mä ihmettelen kovasti tätä kaksoisnormia Leinosen luistelun osalta. Liigapelaajaksi hyvä mutta Leinoseksi huono. Mitä ihmettä, eikö Leinonen sitten ole liigapelaaja. Kyllähän Leinosen vahvuus yhä edelleen on herran liike. Ja tämä siis siitä riippumatta mitä se on ollut kaksi tai kolme vuotta sitten. Tänä päivänä Toni Leinonen on Liigan nopeimpia luistelijoita ja ennen kaikkea parhaita kiihdyttämään täyteen vauhtiinsa. Lisäksi Leinonen käy jokaisessa vaihdossaan taklaamassa vastustajaa. Eihän miehen taklaukset ole mitään Lennumaisia pommeja, koko kun ei anna myöten. Onneksi ne eivät ole myöskään mitään Aarniomaisia aivopieruja, niihin koko ja nopeus kyllä antaisivat myöten, helpostikin.

Paljon on HIFK:n otteissa korjattavaa viimeisen kuuden ottelun otannalla. En vaan voi käsittää, miksi heikomman putken aikana tosiasioita lähdetään vääristelemään ihan vaan negatiivisuuden nimissä. Seuraavaksi varmaankin, palstan logiikan mukaisesti, minua muistutetaan siitä, että kyse on keskustelupalstasta ja täällä on ok olla eri mieltä. Tottahan tuo on, mutta perusteluna siltikin surkea. Ensinnäkin minulla on yhtäläinen oikeus esittää oma mielipiteeni, jonka olen siis tehnyt yllä. Lisäksi tuolla perustelulla vaietaan keskustelu, tai ainakin ne väärät mielipiteet kuoliaaksi.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Justice: Lepo vaan :D. Sulla on kauhea halu haastaa, mutta mulla ei ole ollenkaan vastaavaa halua pistää hanttiin. On hyvin mahdollista että mielipiteesi ovat lähempänä totuutta kuin omani. Tämä kausi on peli-ilmeeltään aika särmätön ja samaa voidaan sanoa fanikirjoittelusta. Vaikeaa saada tännekään todellista tunnetta päälle, kun ei sitä ole kaukalossakaan. Mulle on täysin ookoo, että kanssani ei olla samaa mieltä. Se selviää mulle vähemmälläkin tunteenpalolla. Voin myös olla etymologisesti väärässä, en käy kiistämään. Kyllähän Åsten taitaa pelata äijälätkää sittenkin? Onneksi täällä kukaan ei riistä keneltäkään yhtäläistä oikeutta julistaa mielipiteitään. Eräs kirjailija on todennut, että huutomerkkejä on turha lisäillä, kun teksti on muutenkin painavaa. Ja huutomerkeillä en tarkoita kirjaimellisesti huutomerkkejä. Lisäksi huomautan, että "tosiasioiden vääristely" on eri asia kuin eri mielipiteet. Jos kirjoitan, että Leinonen on mielestäni hidastunut, on aika rankkaa väittää että vääristelen totuutta. Näen itse asian näin ja olkoon se minun oikeuteni. Jos väittää, että HIFK on liigassa sijalla 13, se on tosiasioiden vääristelyä. Tosiasiat ovat toteutumia, faktoja.

Olen ollut tällä palstalla yli 10 vuotta ja mielestäni täällä on aina kirjoitettu kriittisesti a.k.a negatiivisesti HIFK:sta. Ihan sama miten joukkueella menee. Pitäisikö tehdä tutkimus miksi näin tapahtuu vaiko vain tyytyä asiantilaan? Eikös se mene oikeasti niin, että silloin kun HIFK porskuttaa eli kaikki on ookoo, kenelläkään ei ole aikaa eikä kiinnostusta jaaritella täällä? Olisiko tällä pelätyllä "negatiivisuudella" tekemistä sen kanssa, että HIFK kynti juuri kauden pisimmän tappioputkensa? Ja olisiko se pitänyt ottaa vastaan iloisesti?
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ei minulla ole mitään tarvetta haastaa sinua minkään sortin ajatustenvaihtoon. Sen sijaan toivoisin, että osaisit tarkastella omia kirjoituksiasi loogisesti ja kriittisesti. En ole riistämässä keneltäkään oikeutta mielipiteisiinsä, mutta toivoisin toki, että ne pystytään perustelemaan muutenkin kuin ylimalkaisilla, tai pahimmassa tapauksessa valheellisilla väitteillä. Siitä olemme samaa mieltä, että Leinonen on hidastunut. Sen sijaan syyllistyit tosiasioiden vääristelyyn siinä kohtaa kun väitit, että Leinosen fyysisyyden esteenä on riittämätön liike. Voit itse käydä tarkastamssa sanatarkan ilmauksen, jos koet sen tarpeelliseksi, sisältö oli jokatapauksessa tuo. Toki tässä voi hyvinkin olla taustalla vain se, että tappioputken aikana kaikki on paskaa, jopa kusi. Minä en vaan ikinä ole tätä oikein ymmärtänyt. Ei kai kukaan ole iloinen HIFK:n tappioputkesta ja pelillisen tason laskusta. Ei tämä keskusteleminen kuitenkaan ole niin mustavalkoista, että joko kaikki on ihanaa tai kaikki on paskaa. Siellä on välissä harmaan sävyjä, joista se totuuskin usein löytyy.

HIFK:n fyysisyydestä ollaan oltu koko kausi eri linjoilla, ja siitä saatiin jopa hyvää keskustelua aikaiseksi. Siinä keskustelussa tuotiin selkeästi esille mielipiteitä ja niitä pystyttiin kunnioittamaan. Mutta jos keskustelussa omia sanomisia perustellaan mutulla ja kaksoisstandardilla, ollaan kaukana keskustelusta, jota a) voi kunnioittaa ja b) kannattaa jatkaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Toveri Justice: Asia on selkeä, hyvä kun täsmensit. Emme ole isoissa linjoissa edes kovin erimielisiä.

Tein kuitenkin kuten kehotit eli kävin katsomassa sanatarkasti mitä totesin Leinosen hidastumisesta. Ollos hyvä, copypaste edellisen sivun kirjoituksestani: Olen itse näkevinäni niin, että Åstenilla ja Leinosella eivät jalat kertakaikkiaan riitä siihen, että niitit osuisivat ja tuntuisivat. En kertakaikkiaan löydä tuosta yhtään mitään muuta kuin oman mielipiteeni. Jopa kirjoitan sen auki käyttäen sanoja: "Olen itse näkevinäni niin...". En ymmärrä, miten tuosta löysit mielipiteen naamioimista faktaksi? Kyseessähän on selkeästi mutu.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Suomalaisella juniorityöllä on ollut vähän huono tapa suosia näitä pienikokoisempia hyvin luistelevia pelaajia isokokoisempien pelaajien kustannuksella. Tämä korostuu erityisesti niihin aikoihin kun monella tapahtuu murroiässä kasvupyrähdys. Tällöin monella isokokoisemmalla saattaa olla vaikeuksia motoriikan kanssa ja luistelukin saattaa olla kuin bambilla jäällä ja saattavat pudota paremmista tasoryhmistä alempiin ryhmiin. Tässäkin asiassa on tapahtunut muutos parempaan, mutta on tuossa edelleen todella suuri ero varsinkin puolustajien kohdalla, jos verrataan Ruotsiin ja vertailukohtana käytetään viimeisen viiden vuoden NHL-varauksia.
Ruotsissa junnut saavat mm. taklata muutamaa vuotta aikaisemmin kuin Suomessa ja siellä lisäksi opetetaan se, kuinka taklauksia otetaan vastaan. Tämän seurauksena jo juniori-ikäisinä muita isokokoisemmat jätkät tuovat lisäarvoa omalle jengilleen ja saavat peliaikaa, jonka seurauksena sekä kehittyvät että pysyvät lajin parissa pitempään. Toisin sanoen siellä isokokoisemmalla pelaajalla on paremmat mahdollisuudet lunastaa mahdollinen potentiaali kuin Suomessa. Ruotsin junnulätkässä on muitakin -mielestäni olennaisia- eroja Suomen vastaavaan. Valmentajan urapolku Suomessa lähtee lähes poikkeuksetta junnuvalmennuksen piiristä tavoitteenaan Liigavalmentajan pesti. Saavuttaakseen tämän tavoitteen on junnuseuran menestyttävä joukkueena, Ruotsissa arvostetaan joukkueen menestymisen ohella jopa enemmän sitä, kuinka monta yksilöä nostaa tasoaan. Junnuvalmennus on siis Ruotsissa enemmän yksilökeskeistä kuin Suomessa. Tämä malli tuottaa sekä isompia että lajitaidoiltaan taitavampia pelaajia. Kuten @JHag tuossa ylempänä totesi, on Suomen menestyminen mj-tasolla perustunut poikkeuksetta joukkuepelaamiseen ja vastustajan vahvuuksien ehkäisyyn ja se on ainoa tapa menestyä arvokisoissa niin kauan kunnes junnumylly alkaa tuottaa Ruotsin malliin mukaan liukuhihnalta huippujunnuja.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Aina kun kotisivuille ilmestyy tällaista paskan lätinää http://www.hifk.fi/uutiset/pikkarainen-nyt-saatiin-koneet-kaeyntiin (linkki Pikkaraisen haastatteluun) niin tietää ettei ainakaan samana päivänä pelaajauutisia tule. Huoh!


Jep, sitä itseään. En mä kauheasti vielä riehuisi siitä, että otetaan jatkoaikavoitto liigan häntäpään jengistä. Tappara-matsi kertoo aika tarkkaan missä mennään, joukkue oli hirveässä tikissä eilen Tepsiä vastaan. Rumat luvut eivät olleet pelkkää Tepsukoiden huonoutta.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Toisaalta tässä kestää sen viikon tai pari ennen kuin siirtomarkkinoilla lähtee kunnolla tapahtumaan. En usko, että ennen sitä tapahtuu mitään myöskään HIFK:n suhteen. Tavallaan sitä ymmärtää ärtymyksen kun joukkueessa on selviä puutteita ja uusia pelaajia kaivattaisiin, mutta jotenkin huvittavaa että tuollainen uutinen aiheuttaa joillekin vitutusta. Itse olen tykännyt siitä, että tuonne kotisivuille tulee muutakin uutisia kuin matsiraportteja ja tiedotteita.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Pakko se on myöntää oma virheeni. Mieleeni tuo lause oli syöpynyt kärkkäämpänä. Olkootkin, että kontekstissaan se lause on mielestäni edelleen kovasti helppo ymmärtää kuten minä sen ymmärsin. Yhä edelleen pidän kiinni väitteestä, että keskiössä olleet herrat Åsten ja Leinonen eivät ole tikutaku osastoa muuten kuin fyysisiltä mitoiltaan.

Isommassa mittakaavassa tämä oravapartio-keskustelu vaan osoittaa sen, mikä on mielestäni pahasti vialla täällä HIFK-osiossa. Negatiivisyydellä ei ole mitään rajaa, asiat nähdään tarkoituksella huonompina kuin ne ovatkaan, mikä ennen pitkää johtaa tosiasioita vastaamattomiin väitteisiin, joita vielä viitsitään puolustella. Negasiiven (anteeksi ilmaisu jos se jotakuta loukkaa) täysin kritiikitön suhtautuminen toistensa kirjoituksia kohtaan on lopulta syy tähän negapallon hallitsemattomaan vyörymiseen. Se onko HIFK tällä kaudella kananmunat kainaloissa luisteleva ämmälauma vai onko HIFK:n fyysisyys muuttanut vain muotoaan on lopulta näkemyserosta kiinni oleva mielipidekysymys. Se että HIFK on tuloksellisesti ollut surkea viimeiset kuusi kierrosta on fakta, sitä ei jatkoaikavoitto Pelicansista muuta miksikään. Se, että kuuden kierroksen slumpin perusteella täällä huudetaan, että joukkue on paska ja siitä puuttuu sitä tätä ja tota on taas täysin kohtuutonta. Siinä huutelussa on unohtunut kokonaan se, että edeltävät 30 kierrosta oli suoritettu sarjan toiseksiparhaalla tasolla, ja yhä slumpin jälkeenkin ollaan kokonaisuutena tällä hetkellä kolmantena. Käsittääkseni tätä ilmiötä kutsutaan reaaliaikaiseksi kommentoimiseksi. Se ei vaan valitettavasti tunnu kantavan juurikaan silloin kun menee hyvin.

Kyllä meillä kaikilla varmaan on yksi ja sama toive, HIFK:n menestys. Sitä vaan toivoisi tiettyä realismia myös negailussa. Samaan ilmiöön kiinnittyy myös ihmisille kovin tyypillinen tapa, aika kultaa muistot. Tämähän on käynyt usein ilmi tämänkin kauden aikana. Milloin Mikko Kousa vm. 2011 oli rutinoitunut pakki, milloin HIFK vm. 2011 oli jatkuvasti fyysinen. Tarkemmin kun vertaa tämän kauden ja 2011 HIFK:ta voi varmaan huomata monia yhteneväisyyksiä. Ei HIFK vm. 2015 ole täydellinen, ainakaan vielä, mutta eipä siellä ole myöskään niin paljon turhakkeita ja toivottomuuksia kuin mitä täällä osa antaa ymmmärtää.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Voi ei, Jortsun donitsit, Bob Francis ja negasiipi. Ei ihme, että ei tule kolmen pisteen voittoja. Kaikki aika menee savuverhon takana lymyilyyn, Törmäsen muka-hasssutteluun ja peilien asentamiseen Nordikselle katsomon ja joukkueen väliin siten, että peliesitys näyttäisi voittavalta ja 175/75 pelaajat täysimittaisilta fyysisiltä pelimiehiltä.

Uskon edelleen, että kaikki HIFK-kirjoittajat kannattavat HIFK:n joukkuetta ja toivovat jokaisesta pelistä HIFK:lle kolmen pisteen voittoa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Suomalaisella juniorityöllä on ollut vähän huono tapa suosia näitä pienikokoisempia hyvin luistelevia pelaajia isokokoisempien pelaajien kustannuksella. Tämä korostuu erityisesti niihin aikoihin kun monella tapahtuu murroiässä kasvupyrähdys. Tällöin monella isokokoisemmalla saattaa olla vaikeuksia motoriikan kanssa ja luistelukin saattaa olla kuin bambilla jäällä ja saattavat pudota paremmista tasoryhmistä alempiin ryhmiin.

Aiemmin tilanne oli Suomessa päinvastainen. Isokokoiset, varhain murrosikään puhjenneet pelaajat valtasivat pelipaikat. Pienikokoiset lahjakkuudet jäivät vaille peliaikaa. Se oli kamalaa se. Onneksi asiaan havahduttiin. Ymmärrettiin pienikokoisten taitopelaajien merkitys. Ymmärrettiin, että myöhäinen murrosikä mahdollistaa pidemmän herkkyyskauden taitojen oppimiselle. On kuitenkin perin harmillista, jos olemme siirtyneet toisesta ääripäästä toiseen ääripäähän. Missä on kultainen keskitie?

Mitä tulee teidän peliesityksiin, niin en olisi lainkaan huolissani. Väitän, että Kärpät ja HIFK lähestyvät kevättä pikkaisen paremmasta tulokulmasta kuin muut. Peli on ollut uomissaan jo pidempään. Tämä on mahdollistanut rohkeamman harjoittelurytmityksen kuin muilla joukkueilla. Nyt takkuaa, mutta maalis -huhtikuussa luistaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Uskon edelleen, että kaikki HIFK-kirjoittajat kannattavat HIFK:n joukkuetta ja toivovat jokaisesta pelistä HIFK:lle kolmen pisteen voittoa .

Joo, tämä on yhteistä! Mutta minkäs teet, kun ei pelkkä kliininen 3p riitä wanhanliiton fanille.

Justice: Rapatessa roiskuu, propsit kun myönsit asian virheellisesti lukeneesi. Yhdessä asiassa olet aivan oikeassa - tai siis ainakin olen siitä ihan samaa mieltä: aika kultaa muistot! Syksy 2010 ei näyttänyt kovin huipulta, puhumattakaan runkosarjan lopusta keväällä 2011. Itse tuskailin silloin, että riittäkö Riksman mihinkään. Playoffien alku oli täyttä katastrofia ja putoaminen narreja vastaan oli yhden Joroisten marsun läpiajosta kiinni. Mutta jotenkin se on aika armollista, että ihminen valikoi menneestä kovalevylleen ne mieluisat asiat. Olennaista on -siis jos jotain fanipalstan kunniaa on olemassakaan- että ei sorru jälkiviisasteluun vaan uskaltaa olla väärässäkin reaaliajassa. Muihin kirjoittajiin en osaa ottaa kantaa, mutta itse olen kyllä muistuttanut voittoputkessakin, että potken tutkainta vastaan ja sanon sen mitä ajattelen: pelityyli ei miellytä. Jos nyt muistelen niitä kirjoittajakollegoita, jotka ovat kaltaisiani wanhanliiton tyyppejä, niin mielestäni aika moni muukin on kyllä osannut liputtaa fyysisyyden perään silloinkin, kun joukkue voittaa. Samoin se, että pakkikalusto on heiveröinen ja epäbalanssissa, on ollut koko kauden mittainen puheenaihe. Ei pelkästään nyt tappioiden keskellä keksitty.

Mähän tiedostan itsessäni myös wanhanliiton äijän rajoitteet ja tragikoomisuuden! Mehän ollaan saatana ihan sketsihahmoja. Nuorempana nauroin jäärille, jotka narisivat että ennen kaikki oli paremmin. Nyt olen helvetti itse samanlainen! Haluan myös julkituoda sen, että en ole mitenkään toivonut tai suunnitellut tämän menevän niin, että pelkkä voittaminen ei riitäkään. Tein ihan kunnon yrityksiä päästä kyytiin Stögö-lätkään ja suggeroin itseäni siihen, että pääasia on puhdas urheilullinen menestys. Olen jopa hieman pettynyt itseeni siinä, että eihän se riittänytkään. Mutta näillä fani- ja muillakaan kilometreillä ei kannata valehdella itselleen. Oli vaan pakko myöntää, että kaipaan särmää takaisin. Paljon helpompaa olisi olla kunnon gloryhunter. Joku perus kalpafani, joka katselee vain sarjataulukkoa. Ja jep, kaikki ei siis ole mustavalkoista. Kyllä sen mielestäni huomaa useimmista kirjoituksista, kun niitä tulkitsee rivien välistä.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Ei HIFK vm. 2015 ole täydellinen, ainakaan vielä, mutta eipä siellä ole myöskään niin paljon turhakkeita ja toivottomuuksia kuin mitä täällä osa antaa ymmmärtää.
Sangen asiallinen viesti omasta mielestäni. Selväähän on, että reaaliajassa täällä kommunikoidaan ja kirjoitellaan. Luonnollisesti siis huonona aikana kirjoituksien sävy muuttuu paljolti negatiiviseksi.

Negatiivisuus on tuttu tyyli IFK:n kannattajille (niin kuin se on kaikille muillekin kannattajille), sillä se on tuttu ja turvallinen tapa. Keskimäärin on huomattavasti todennäköisempää, että IFK dyykkaa odotuksiin nähden, kuin että ylisuoritettaisiin/oltaisiin odotusten tasolla. Sama pätee oikeastaan kaikkien joukkueiden kohdalla, sillä fanille on luonnollista odottaa joukkueeltaan epärealistisen hyviä suorituksia ennen kauden alkua. "Jos tänä vuonna palaset loksahtaisivat kohdilleen..". Karu todellisuus on se, että Liigassa on 13 muutakin joukkuetta ja kaikki eivät voi ylisuorittaa samaan aikaan ja lopputulemana suurin osa negailee.

Itse pidän itseäni realistina (eli olen mitä luultavimmin ulkopuolisen silmin negailija). Kommentoin reaaliajassa, mutta otan huomioon myös aiemman kauden. Siksi ihmettelen sinun tavoin niitä kirjoittelijoita, joiden mielestä KAIKKI on paskaa Nybarista Biltema-tyttöihin. Näinhän ei voi millään olla, sillä IFK on edelleen sarjassa kolmantena kohtuullisella pistekeskiarvolla. IFK on tehnyt eniten maaleja. IFK:n alivoima on parantunut merkittävästi alkukauden tasosta, joskin samaan aikaan ylivoima on ottanut takapakkia. Elämme tällä hetkellä kauden ensimmäistä suvantovaihetta IFK:n osalta. Toivottavasti se jää myös viimeiseksi. Itse otan suvantovaiheen mielummin nyt, kuin playoffeissa.

Mitä tulee lainaamaani osaan turhakkaista, olen ehkä aavistuksen eri mieltä. Minusta IFK:ssa on tällä hetkellä turhake tai kaksikin liikaa. Raa'asti sanottuna olen sitä mieltä, että joukosta Leino, Blomqvist, Åsten, Leinonen, Tamminen, Salmi, Nyqvist, Teppo ja Moberg ei pitäisi olla kokoonpanossa, kuin maksimissaan kolme henkilöä (olettaen, että yhden rooli on seiskapakki). Nämä pelaajat eivät yksinkertaisesti tuo tarpeeksi lisäarvoa joukkueelle. Taitotaso ei riitä. Ymmärrän, että muutama näistä pelaajista voidaan laskea vielä prospekti -osastolle, ts. heitä kannattaa kehittää ja peluuttaa.

Åsten on ihan ok menemään maalille hieromaan puolustajien naamaa. Åsten osaa taklata kohtuullisesti (peilaan esimerkiksi Lennuun, joka osasi taklata erinomaisesti). Toimivassa neloskentässä Åsten voisi olla ihan hyvä ratas, mutta se edellyttää todella hyviä (Åstenia parempia) ketjukavereita. Ja mitä tulee Leinoseen, niin hänen luistelunsahan oli pari kautta sitten yliluonnollisen hyvällä tasolla. Sen takia hän toi lisäarvoa joukkueelle, tai ainakin hänestä saattoi odottaa uutta "Tony Salmelaista". Nyt hänen luistelunopeutensa on hiipunut tasolle "erinomainen" (=edelleen tavallista liigajyrää nopeampi). Leinosella ei kuitenkaan ole juuri muuta annettavaa joukkueelle, joten hänen lisäarvonsa on asetettava kyseenalaiseksi. Jälleen kerran: Leinonen voisi toimia nelosketjussa, jos kaverit vierellä ovat parempia.

Ongelma tulee siinä kohtaa, kun nämä "Åstenit ja Leinoset" laitetaan samaan nelosketjuun TAI heitä yritetään sijoittaa ylemmäs tulosyksiköihin. Yhdessä heidän vajavaiset taitotasonsa antavat liikaa tasoitusta vastustajalle ja tulosyksiköissä he eivät puolestaan pysy taitavien kavereiden mukana (malliesimerkkinä R. Leino).

Kuparisen, Söderholmin ja erityisesti Ikosen loukkaantumiset ovat erittäin valitettavia ja pitkälti näiden takia turhakkeita on vuotanut kokoonpanoon liikaa. Ikonen oli mielestäni niin tärkeä osa toimivaa nelosketjua, että hänet pitäisi yrittää korvata. "Turhake"-Nykopp-Ikonen, tuollaisella nelosketjulla voisin lähteä pleijareihin.

Kiva, että täällä keskustellaan!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään ruokatunnilla oltiin ulkona käymässä. Linnut vihelsi, aurinko näyttäytyi ja muutenkin oli keväinen ilma. Itselleni tuli ensimmäisenä mieleeni, että HIFK:n osalta tämä on perinteisesti merkki siitä, että kausi päättyy kohta.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tein ihan kunnon yrityksiä päästä kyytiin Stögö-lätkään ja suggeroin itseäni siihen, että pääasia on puhdas urheilullinen menestys. Olen jopa hieman pettynyt itseeni siinä, että eihän se riittänytkään. Mutta näillä fani- ja muillakaan kilometreillä ei kannata valehdella itselleen. Oli vaan pakko myöntää, että kaipaan särmää takaisin. Paljon helpompaa olisi olla kunnon gloryhunter. Joku perus kalpafani, joka katselee vain sarjataulukkoa. Ja jep, kaikki ei siis ole mustavalkoista. Kyllä sen mielestäni huomaa useimmista kirjoituksista, kun niitä tulkitsee rivien välistä.

Amen! Itse menen vielä niin pitkälle, että myönnän eläväni tässä& nyt- mentaliteettia HIFK:n suhteen. Jos Stögön lauma(kieltäydyn vielä käyttämästä Rikollis- nimikettä) alkaa öykkäröimään pleijareissa(fyysisyys palaa) ja menestyy, kohotan maljan huulilleni ja huudan pää punaisena Brändin puolesta ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ja huom! Ainoastaan caccamainen näyte pleijareissa saa mieleni kääntymään totaalisesti Stögöä vastaan. Muussa tapauksessa(selkeästi parempi vie voiton, tiputaan välierissä yms) nostan hattua ja odotaan taas innolla seuraavaa kautta. Pitää muistaa miten paskassa kunnossa telineet oli kun Stögö aloitti racen. Huikeasti äijä on saanut tosta sakista irti voittajia ja menestyjiä. Paskaa tsägää(saikuttelua) on kaikilla koutseilla, niin myö Stögöllä.

Hieno palsta tämäkin kun mielipiteet aiheuttaa tunteita ja kiihkeitä vääntöjä. Sitähän mä kaipaan HIFK:n peliinkin. Ei ole olemassa mitään oikein kannattamista tai 'oikeassaolijoita'. On vain JA:n HIFK- osion kuspäitä =) Eli me kaikki.

Stögöstä vielä sen verran, että herra saa myös paljon anteeksi jos HIFK ei hanki enää pelaajia ennen siirtoikkunaan. Tajuaahan sen hiekkalaatikkolaisetkin, että tolta laumalta puuttuu isoja palasia ja huom! jotkut kauden aikana kosahtaneet palaset on jätetty korvaamaatta. Mutta katotaan nyt eka ne pleijarit alta pois ja aloitetaan sitten giljotiinin raahaaminen pihalle :D
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Sangen asiallinen viesti omasta mielestäni. Selväähän on, että reaaliajassa täällä kommunikoidaan ja kirjoitellaan. Luonnollisesti siis huonona aikana kirjoituksien sävy muuttuu paljolti negatiiviseksi.

Negatiivisuus on tuttu tyyli IFK:n kannattajille (niin kuin se on kaikille muillekin kannattajille), sillä se on tuttu ja turvallinen tapa. Keskimäärin on huomattavasti todennäköisempää, että IFK dyykkaa odotuksiin nähden, kuin että ylisuoritettaisiin/oltaisiin odotusten tasolla. Sama pätee oikeastaan kaikkien joukkueiden kohdalla, sillä fanille on luonnollista odottaa joukkueeltaan epärealistisen hyviä suorituksia ennen kauden alkua. "Jos tänä vuonna palaset loksahtaisivat kohdilleen..". Karu todellisuus on se, että Liigassa on 13 muutakin joukkuetta ja kaikki eivät voi ylisuorittaa samaan aikaan ja lopputulemana suurin osa negailee.

Itse pidän itseäni realistina (eli olen mitä luultavimmin ulkopuolisen silmin negailija). Kommentoin reaaliajassa, mutta otan huomioon myös aiemman kauden. Siksi ihmettelen sinun tavoin niitä kirjoittelijoita, joiden mielestä KAIKKI on paskaa Nybarista Biltema-tyttöihin. Näinhän ei voi millään olla, sillä IFK on edelleen sarjassa kolmantena kohtuullisella pistekeskiarvolla. IFK on tehnyt eniten maaleja. IFK:n alivoima on parantunut merkittävästi alkukauden tasosta, joskin samaan aikaan ylivoima on ottanut takapakkia. Elämme tällä hetkellä kauden ensimmäistä suvantovaihetta IFK:n osalta. Toivottavasti se jää myös viimeiseksi. Itse otan suvantovaiheen mielummin nyt, kuin playoffeissa.

Mitä tulee lainaamaani osaan turhakkaista, olen ehkä aavistuksen eri mieltä. Minusta IFK:ssa on tällä hetkellä turhake tai kaksikin liikaa. Raa'asti sanottuna olen sitä mieltä, että joukosta Leino, Blomqvist, Åsten, Leinonen, Tamminen, Salmi, Nyqvist, Teppo ja Moberg ei pitäisi olla kokoonpanossa, kuin maksimissaan kolme henkilöä (olettaen, että yhden rooli on seiskapakki). Nämä pelaajat eivät yksinkertaisesti tuo tarpeeksi lisäarvoa joukkueelle. Taitotaso ei riitä. Ymmärrän, että muutama näistä pelaajista voidaan laskea vielä prospekti -osastolle, ts. heitä kannattaa kehittää ja peluuttaa.

Åsten on ihan ok menemään maalille hieromaan puolustajien naamaa. Åsten osaa taklata kohtuullisesti (peilaan esimerkiksi Lennuun, joka osasi taklata erinomaisesti). Toimivassa neloskentässä Åsten voisi olla ihan hyvä ratas, mutta se edellyttää todella hyviä (Åstenia parempia) ketjukavereita. Ja mitä tulee Leinoseen, niin hänen luistelunsahan oli pari kautta sitten yliluonnollisen hyvällä tasolla. Sen takia hän toi lisäarvoa joukkueelle, tai ainakin hänestä saattoi odottaa uutta "Tony Salmelaista". Nyt hänen luistelunopeutensa on hiipunut tasolle "erinomainen" (=edelleen tavallista liigajyrää nopeampi). Leinosella ei kuitenkaan ole juuri muuta annettavaa joukkueelle, joten hänen lisäarvonsa on asetettava kyseenalaiseksi. Jälleen kerran: Leinonen voisi toimia nelosketjussa, jos kaverit vierellä ovat parempia.

Ongelma tulee siinä kohtaa, kun nämä "Åstenit ja Leinoset" laitetaan samaan nelosketjuun TAI heitä yritetään sijoittaa ylemmäs tulosyksiköihin. Yhdessä heidän vajavaiset taitotasonsa antavat liikaa tasoitusta vastustajalle ja tulosyksiköissä he eivät puolestaan pysy taitavien kavereiden mukana (malliesimerkkinä R. Leino).

Kuparisen, Söderholmin ja erityisesti Ikosen loukkaantumiset ovat erittäin valitettavia ja pitkälti näiden takia turhakkeita on vuotanut kokoonpanoon liikaa. Ikonen oli mielestäni niin tärkeä osa toimivaa nelosketjua, että hänet pitäisi yrittää korvata. "Turhake"-Nykopp-Ikonen, tuollaisella nelosketjulla voisin lähteä pleijareihin.

Kiva, että täällä keskustellaan!

Kaikkinensa erinomainen viesti. Kovasti samaa mieltä olen kokonaisuudesta kanssasi. Joitakin kommentteja se minussa silti kirvoittaa.

Juttamaisesti halua aivan aluksi todeta, että en missään nimessä ole negailua vastaan. Negailuhan on ennen kaikkea rakentavaa, jos siis negailun kohde ymmärtää ottaa kritiikin vastaan. Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru, niin yhteiskunnassa yleensä kuin keskustelupalstalla. Mutta ollakseen hyödyllistä kritiikin pitää pohjautua faktoihin. Jos kritisoimme kaikkea ja kaikkia, nyt ja aina, on kyse vinkumisesta, ei kritiikistä. Minä en ole kokenut, tiettyjen nimimerkkien, negatiivisia kirjoituksia kriittisiksi ja sitä kautta negatiivisiksi, vaan pelkästään vinkumiseksi, kritiikiksi kritiikin vuoksi. Enkä tällä viittaa nyt esimerkiksi JHagiin, jonka kanssa erimielisyyteni on ilmeisesti vain ja ainoastaan etymologinen. Siinä kohtaa kun ummistamme asiat pelissä tapahtuvilta positiivisilta asioilta, korvaamme ne mukahassutteluilla ja keskitymme negatiiviseen, ei kyse ole kritiikistä. Jos kyse on negailusta itsensä suojaamiseksi pettymyksiltä, voitaneen se hyväksyä. Tälläisen lähtökohdan luulisi kuitenkin välittyvän kirjoitettavasta negatiivisesta tekstistä. Tätä henkeä en ole itse ainakaan huomannut tällä palstalla edes vähää alusta. Vinkumista ja negasiiven virtuaaliyläläpsyjä sitäkin enemmän.

Mitä taas tulee näihin turhakkeisiin, niin kovasti kyllä olemme eri linjoilla, ainakin olettamiemme ja katsontakantamme osalta. Minä käsitän turhakkeen niin, että pelaajasta ei ole joukkueelleen missään roolissa mitään hyötyä. Pahimmillaan turhake on luonnollisesti silloin kun hän ei pelkästään ole hyödytön vaan suoranaisesti haittaa kentällisensä peliä. Valitettavasti tälläkin kaudella HIFK:ssa on minun silmiini pelannut kaksi tälläistä turhaketta, Juuso Salmi ja Mika Partanen. Partanen vaikutti jo hetken aikaa pääsevän pois turhakkeen kirjoista minun silmissäni, vaan niinpä kundi löysi tavan juntata itsensä sinne takaisin. Sen sijaan joukosta Leino, Blomqvist, Åsten, Leinonen, Tamminen, Nyqvist, Teppo ja Moberg laskisin turhakkeiksi tämän kauden osalta vain Mobergin ja Tammisen. Kummallakin näistä kundeista on nähdäkseni edessään valoisa tulevaisuus, mutta tämä kausi tulee heille vaan auttamatta liian aikaisin. Sen sijaan olen sitä mieltä, että niin Leino, Blomqvist, Åsten, Leinonen, Nyqvist ja Teppo kaikki ovat käyttökelpoisia pelaajia jo tämän kauden joukkueessa. Toki olen kanssasi samaa mieltä siitä, että kaikki kuusi eivät voi samalla kertaa olla kokoonpanossa kuin ison loukkaantumissuman aikana. Jos nämä kundit nyt sitten joutuvat pelaamaan itselleen liian isoissa rooleissa, käännän itse katseeni valmennuksen ja joukkueen kokoajan suuntaan, en pidä pelaajia turhakkeina.

Ikosen loukkaantuminen oli HIFK:lle isompi isku kuin varmaan kukaan missään uskoikaan. Tästä ilman muuta olen kanssasi samaa mieltä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kiva, että täällä keskustellaan!

Kyllä! Sinänsä ikävää jos se vaatii HIFK:n dyykkaamista. Tartun hyvästä viestistäsi kiinni siihen luonnehdintaasi, että olet realisti. Se tarkoittaa jonkun silmissä negasiipeen kuulumista. Pidän myös itseäni tällaisena hahmona. Olen kuitenkin pohjimmiltani äärifani ja pyrin etsimään myös positiivisia piirteitä. Kokonaisuudesta, yksittäisistä pelaajista, Nybasta. Koko paketista. Olen tällä kaudella kehunut suhteellisen varauksettomasti HIFK:n maalivahtipeliä ja pelaajista Zaboa, Grilliä, Taipalusta ja Auvitua. Ei ole syytä kääntää rotsia tällä ostastolla, jokainen ansaitsee kehut. Nybaa on syytä kehua siitä, että hänen aikanaan maalivahtipelin tärkeys on tiedostettu aivan eri tyyliin kuin ennen.

Mitä tulee prospekteihin / turhakkeisiin, niin mielestäni on virhe tarkastella jokaista kaveria yksilönä ja todeta (ehkä Salmea ja Åstenia lukuunottamatta), että kyseessähän on lupaava kaveri, joka saattaa olla kova liiganimi joskus. Ongelmana on se, että tämän kategorian pelaajia on HIFK:ssa liikaa yhtä aikaa! Osan selittää loukkaantumiset, osan tietty laiskuus ja ylimielisyys koskien alakerran rakentamista. Näin mun mielestäni. Viime kaudella HIFK:ssa viiletti miljoona ulkkaria, joista jokainen oli edullinen/kiinnostava/kokeilemisen arvoinen kaveri. Koska mukana ei ollut yhtään selkeää staraa, koko ulkkariosastoa leimasi yleinen mitäänsanomattomuus. Mielestäni tämän kauden jengissä on samaa vikaa, kun mennään ydinosaston ulkopuolelle. Ihan hyviä yksittäisiä kavereita, joilla on hetkensä. Hyvät hetket voivat kestää jopa useammankin pelin verran (Teppo), mutta tästä on helvetin pitkä matka siihen, että kaveri olisi kokonaisvaltaisesti vakaa liigapelaaja. Koska yksittäisiä pelaajia on sinänsä turha syytellä, syytän tästä asiasta joukkueenkokoajaa. Liikaa on menty toivotaan -linjalla. Ja hyvin sanoit Leinosesta, näen asian juuri samalla tapaa: kun pelaajan liki yliluonnollisesta nopeudesta katoaa osa, menettää hän jotain. Ikävä kyllä Leinosella ei ole näköjään paiskata pöytään muuta kuin se taannoinen supernopeus.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ihan mielenkiinnosta, jos kerran IFKn jengi on täynnä turhakkeita niin miten ihmeessä jengi on tällä hetkellä 3. sarjassa? Okei, vikat pari peliä meidän peli on näyttänyt todella aneemiselta ja otteluita on ollut tuska katsoa. Mutta kaikesta huolimatta olemme liigassa kolmantena. Joten pientä krediittiä jätkille vaikka juuri nyt peli vähän yskähtelee.

Toki mestaruutta jos halutaan tavoitella niin pari lisävahvistusta puolustukseen pitäisi tulla. Enkä nyt tarkoita mitään mestiksen Honkasia. Vaikka se on kulunut klisee että pari täsmävahvistusta niin pelataan mestaruudesta niin tänä vuonna se on täysin totta. Harmi jos HIFKn johto tätä ei näe.

-Tinke
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Viimeiset pari ottelua näyttänyt aneemisilta? HIFK on viimeisen 10 ottelun kuntopuntarissa 12., ehkä se kertoo enemmän miltä tuo joukkue on näyttänyt jo pitkään. Kuten JHag mainitsim, niin itsekin yritin taas samaa, kolme peliä putkeen katsomossa, lasten kanssa, koetin löytää pelistä jotain sellaista mihin samastua ja josta innostuisin. Mutta ei vain toimi, HIFK on harmaa ja väritön joukkue tällä hetkellä. Teen vielä yhden kokeilun tällä kaudella ennen pleijareita, siihen saakka seuraan pelejä television välityksellä, siellä on niin helppoa vaihtaa kanavaa. Silti iloitsen jokaisesta voitosta ja toivon joukkueelta mestaruutta, vaikka pidän mahdollisuuksia tällä materiaalilla äärimmäisen pieninä, prosentteina noin 5-10, vaikka runkosarjan kolmannella ne pitäisivät olla paljon korkeammat.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leinonenhan ei missään nimessä ole hidas, vaan nopea liigapelaaja. Silti JHagin tavoin olen välillä kokenut hänen liikkuvan kuin täi tervassa, nimenomaan karvatessaan ja taklauksia hakiessaan. Syyksi tähän epäilen sitä, että Leiska on hidastunut siitä tasosta johon itse on tottunut, eikä ole vielä täysin sinut asian kanssa peliälynsä ja pelitapansa osalta. Tämä olisi varsin ymmärrettävä selitys jo ihan siksikin että Leinosen peliaika Liiga-kaukaloissa on ollut vaihtelevaa.

Ainahan aika kultaa muistot, mielestäni erityisesti Sheddenin ajalta jolloin HIFK oli pleijareissa melko passiivinen jengi, mutta mestaruuskauden vertaaminen fyysisyyden osalta tähän kauteen tuon "aika kultaa muistot" -perustelun varjolla on kyllä ihan höpöhöpöä sekin. Kyllä HIFK silloin taklasi ja käytti fyysistä aloitteellisuutta aseena, toisin kuin tällä kaudella ehkä kertaakaan. Ja kyllä esim. Kankaanperä siivosi sitä maalinedustaa ihan omaan tyyliinsä, jollaista ei voi sanoa kenenkään nykypakkimme edustavan. Tämän myöntäminen ei ole sama asia kuin väittää, että HIFK:n yli voidaan jyrätä kovalla pelillä. Mielestäni on nähty ettei voida, vaikkakin oman maalin edusta huolettaa ja on heikoksi havaittu.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
No juu totta, viimeisissä 10 pelissä olemme voittaneet HPK:n, TPS:n (tosin jatkoajalla), Sportin ja eilen Pelicansin jatkoajalla eli ei voi sanoa että vikat pari peliä olemme näyttäneet aneemiselta. Mutta kaikesta huolimatta jengi IFK-osiossa vetää ranteita auki aivan liian suurella joukolla. Jengissä on potentiaalia ja osa pelaajista saa aivan liikaa paskaa niskaansa tai liian vähän kunnioitusta osakseen.

-Tinke
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Minä käsitän turhakkeen niin, että pelaajasta ei ole joukkueelleen missään roolissa mitään hyötyä. Pahimmillaan turhake on luonnollisesti silloin kun hän ei pelkästään ole hyödytön vaan suoranaisesti haittaa kentällisensä peliä.

Kiitän tästä selvennyksestä! Tämä menee jo oikeastaan semantiikan puolelle, sillä me yksinkertaisesti käsitämme turhakkeet eri tavalla. Kun nyt muotoilit asian noin, niin ymmärrän pointtisi ja huomaan, että olemme suurista ja jopa keskikokoisista linjoista samaa mieltä. JHag muotoili asian hyvin:

Mitä tulee prospekteihin / turhakkeisiin, niin mielestäni on virhe tarkastella jokaista kaveria yksilönä ja todeta (ehkä Salmea ja Åstenia lukuunottamatta), että kyseessähän on lupaava kaveri, joka saattaa olla kova liiganimi joskus. Ongelmana on se, että tämän kategorian pelaajia on HIFK:ssa liikaa yhtä aikaa!

Tätä tarkoitan ehdottomasti itsekin ja uskoisin, että boldatusta kohdasta olemme kaikki täällä samaa mieltä. IFK:n aktiivisessa kokoonpanossa on tällä hetkellä liikaa nuoria pelaajia/prospekteja/you-name-it -osaston veljiä. Ja kuten Justice totesi, tämä ei suinkaan ole heidän syynsä. Katseet kääntyvät nimenomaan valmentajan (roolitus) ja UTJ:n (pelaajien palkkaus) suuntaan. Esimerkiksi Bobby Leino pelaa tällä hetkellä ihan väärässä roolissa. Oikeastaan kaikki kolme muuta IFK:n sentteriä olisivat parempia hänen tilalleen, joskin ensisijaisesti tulosketjuihin tulisi omasta mielestäni istuttaa joko Ramstedt tai Elkins.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Liigamestaruudesta haaveiltaessa (jonka pitäisi olla HIFK:n tavoite jokaiselle kaudelle) on kyllä hyväkin ottaa välillä realitycheck. Liiga on muutakin kuin pelkkä HIFK. Pärjätäkseen kaudella 14/15 SM-liigassa pitää olla kilpailukykyinen nimenomaan kaudella 14/15. Jos katsoo pelkkää HIFK:ta ja vertaa sitä vaikkapa kauden 10/11 HIFK:hon, niin luonnollisesti ollaan jäljessä. Mutta nyt on nyt ja tällä kaudella liigan taso on sellainen, että HIFK:n nykyisellä pelillä ollaan sijoilla 2-3. Sama ilmiö kuin asuntomarkkinoilla. Hintojen noustessa omankin asunnon arvo nousee, mutta sen suhteellinen arvo muihin verrattuna ei nouse. Nyt ollaan laskevilla markkinoilla. Yritän siis sanoa kauniisti, että liigan yleinenkään taso kaudella 14/15 ei päätä huimaa ja niinpä HIFK on kaltaistensa (tällä kaudella liigaa pelaavat jengit) joukossa hyvä nippu. SM-liiga oli ennen KHL:n nousua paljon tasokkaampi sarja kuin nykyään.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katseet kääntyvät nimenomaan valmentajan (roolitus) ja UTJ:n (pelaajien palkkaus) suuntaan. Esimerkiksi Bobby Leino pelaa tällä hetkellä ihan väärässä roolissa.

Juuri näin. En nyt takerru siihen, että Leino on stunttisentteri vaan enemmänkin Stögön roolitukseen/roolittomuuteen pelaaja-asioissa. Kaikki neljä ketjua tuntuvat pelaavan eksaktisti samaa kiekkoa. Tämä on meikäläisen silmissä ollut aina kummallista, koska jokainen ketju on aina täysin erilainen kuin muut. Esim. KJ roolitti ketjut selkeästi vahvuuksien mukaan. Wärn saattoi olla ykkösen laidalla stunttina hyvä voimasniper, mutta 'parempien' maalintekijöiden tullessa takaisin kehiin mies istutettiin kolmoseen rouhimaan ja tappamaan vastustajan peliä. Ahtola-Töykkälä-Wärn oli tässä eliittiä pleijareissa. Trio Rikolliset ovat jo eräänlainen legenda, mutta ei niitä enimmässä määrinkään olisi voinut käyttää yyveellä. Samaa ajatusta jatkaen en ikinä tule käsittämään miksi Cacca peluutti MG:tä niin helvetin paljon joka fäkin yyveellä ja aaveella. Sinne kun olisi ollut käyttökelpoisempaakin lihaa. Toisaalta Rami heitti Liivikin ykkösen laidalle useita kertoja koska näki miehen olevan eliittiä muuten niin surkeassa geriatria-ryhmässä.

Stögön roolittomuuden vahvuus on tietty se, että jokaisen pelaajan selkärangassa on pelityyli aasta ööhön eikä yhtään ketjua olla ylipeluutettu peliajallisesti(tärkeä pointti kun AirHockey vaatii jalkoja jalkoja jalkova). Toisaalta lätkä on momentum-peli missä tunteet määrittelee paljon vaikka kaikenmaailman MVP:tä onkin yritetty tuoda 'the tärkein' jutuksi. Näen itse HIFK:n roolien puutteen pahimpana osa-alueena pleijareita ajatelleen. En malta olla funtsimatta, että tämä johtuu osittain jengistä tai miten se on kasattu& rakennettu. Ei tuolla hirveän useita roolin ottajia ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös