Lahtelainen fanikulttuuri

  • 224 263
  • 835

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ääriliikkeen laulut ovat parhaimmillaan upeaa kuultavaa. Juuri sitä, mitä hallissa pitääkin olla, siitä heille isot propsit!

Mutta - esim. viime pelissä kuultu "haista vittu Seikola" on niin uskomattoman typerää kuultavaa, että tuollaisilla pienillä tempuilla heitetään kaikki se hyvä pois, ja mielikuva kokonaisuudesta jää pahasti pakkasen puolelle! Miksi pitää laulaa jotain uskomattoman typerää, lähinnä angstiselta teiniltä kuulostavaa roskaa, kun voisi keskittyä niihin hyviin kannustuslauluihin, ja saada todellista arvostusta niin joukkueelta kuin muiltakin ja luoda halliin juuri sitä tunnelmaa, mitä sinne eniten kaivataan!

Ja kun päälle lisätään Rauman tapahtumat, HIFK:ki kotipelin Fellmannin puiston tapahtumat, jne jne, niin loppuu se viimeinenkin ymmärrys tuosta touhusta! Sillä vaan pilataan kaikkien maine, mukaanlukien Pelicanssin joukkueen!

Ääriliike - jatkakaa sitä erinomaista kannatuslaulua, jota te parhaillaan osaatte! Siinä hommassa olette aivan loistavia! Ja sitä teidän joukkuekin kaipaa!

Ja jos tähän keskitytte, ette te mitään omia nauhaeristettyjä katsomoita tarvitse!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Oppikaa perkele kunnioittamaan lajia apinat! Kadotkaa minun silmistä "vierasfani-aitojenne kanssa katsomoon", sylettää tuommoinen...Yäk!

Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta valitettavasti näitä aidattavia vierasfaneja on vaan olemassa eikä ne katoa silmistä vaikka kuinka toivoisit.
 

jyly

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Kuinkas on lahtelaisen fanikülttüürin laita tänään, kiinnostaako porukkaa tulla Heinolaan Pelsujen harjoitusmatsiin Neftekhimikiä vastaan? Itse jo elättelin toiveita, että saataisiin pitkästä aikaa Versowood-areenallekkin kunnon mökä aikaan, ja katsomoon täytettä enemmän kuin 400 henkeä.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Kuinkas on lahtelaisen fanikülttüürin laita tänään, kiinnostaako porukkaa tulla Heinolaan Pelsujen harjoitusmatsiin Neftekhimikiä vastaan? Itse jo elättelin toiveita, että saataisiin pitkästä aikaa Versowood-areenallekkin kunnon mökä aikaan, ja katsomoon täytettä enemmän kuin 400 henkeä.
Tuskinpa se Pelicansin B-miehistö ja tuntemattomat rybyt suurta tungosta sinne aiheuttaa. Mökäähän nyt ei ole edes liigapeleissä...
 

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitää nyt tänne ketjuun kirjoittaa, vaikka tiedän että tähän vastaukseksi saan vaan "mene muualla itkemään"-tyylisiä kommentteja.

Täytyy nyt kuitenkin ihmetellä tätä teidän touhuanne. Lähdette oikein porukalla katsomaan vierasottelua kauas Lappeenrantaan asti ja kannustamaan omaa joukkuetta. Noh alku tuosta meni oikein. Pelin alussahan teistä lähti oikein mukavasti meteliä ja meininki näytti oikein hyvältä. Mutta sitten alkaa kolikkosade ja paikkojen hajoittaminen. Mitä järkeä tuossa nyt aikuisten oikeasti on? Lukkofanit teitä kuulema provosoivat, mutta olisiko peiliin katsomisen aika, kun vierasotteluun saavutaan tyylikkäät "I (Keskisormi) LPR" lakanoiden kera. Lähtisikö se provosointi kuitenkin siitä teidän porukasta itsestään? Minkä takia sitä ei voi vain kannustaa omaa joukkuetta, faneja(?) kun olette? Vai onko se pieni tappelu siellä parkkipaikalla kuitenkin se hohto mitä oikein hakemalla haetaan teille pääasia näissä vierasmatkoissa?

Itse vierasmatkoille mennessäni lähden kannustamaan sitä omaa porukkaa. Suosittelen teitäkin kokeilemaan tätä samaa, on oikeasti mukavaa. Ties vaikka sitä tapaisi jonkun oikein mukavan kotijoukkueen fanin, jonka kanssa tarinoida pelin aikana.

Tälläistä minä tässä pienessä päässäni pohdiskelen. Suoraan sanoen meni aika ala-arvoisesti tämä ilta. Kiitän jo etukäteen tulevista laadukkaista vastauksista.
 
Viimeksi muokattu:

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Täytyy nyt kuitenkin ihmetellä tätä teidän touhuanne. Lähdette oikein porukalla katsomaan vierasottelua kauas Lappeenrantaan asti ja kannustamaan omaa joukkuetta. Noh alku tuosta meni oikein. Pelin alussahan teistä lähti oikein mukavasti meteliä ja meininki näytti oikein hyvältä. Mutta sitten alkaa kolikkosade ja paikkojen hajoittaminen. Mitä järkeä tuossa nyt aikuisten oikeasti on? Lukkofanit teitä kuulema provosoivat, mutta olisiko peiliin katsomisen aika, kun vierasotteluun saavutaan tyylikkäät "I (Keskisormi) LPR" lakanoiden kera. Lähtisikö se provosointi kuitenkin siitä teidän porukasta itsestään? Minkä takia sitä ei voi vain kannustaa omaa joukkuetta, faneja(?) kun olette? Vai onko se pieni tappelu siellä parkkipaikalla kuitenkin se hohto mitä oikein hakemalla haetaan teille pääasia näissä vierasmatkoissa?

Tälläistä minä tässä pienessä päässäni pohdiskelen. Suoraan sanoen meni aika ala-arvoisesti tämä ilta. Kiitän jo etukäteen tulevista laadukkaista vastauksista.
Mene muualle itkemään.

Mitään tappelua ei käsittääkseni missään vaiheessa tapahtunut. Ja tosiaan 95% ajasta oli omien kannustamista, mutta jos luokattoman tuomaritominnan myötä pari hajonnutta tuolia ja muutama lentänyt kolikko sen nollaa niin ei voi mitään. Toivottavasti SaiPan liigaorganisaatio ja Lappeenrannan kaupunki toipuvat näistä sotavammoista.

Jostain syystä mainitsematta näissä jää sekin, että kannustus jatkui ihan pelin loppuun saakka. Mutta joo, mene muualle itkemään, n00b.
 

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja tosiaan 95% ajasta oli omien kannustamista, mutta jos luokattoman tuomaritominnan myötä pari hajonnutta tuolia ja muutama lentänyt kolikko sen nollaa niin ei voi mitään.

Kiitoksia, juuri tällaista vastausta odotin. Eli siis tuomarit ne pistivät teidät heittelemään kolikoita ja pistämään penkkejä paskaksi. Mieti nyt oikeasti mitä kirjoitat. Huutakaa vaikka nuijaa niin kauan, että verta tulee keuhkojen palasien mukana mieluummin kolikoiden linkomisen sijaan. Oliko teillä ajatuksena, että kun penkit pistetään pirstaleiksi ja muutama kolikko kentälle niin kyllä ne tuomaritkin alkavat kohta viheltää paremmin... Kyllähän ne tuomarien viheltelyt/viheltämättä jättämiset ottavat pannuun, mutta tuonkin turhautumisen voisi ilmaista astetta fiksummin. Mitäpä tähän nyt enään sanomaan, mielenkiintoinen ajatusmaailma herralla.

Kerros vielä nyt tällaiselle hieman yksinkertaiselle fanille, että mikä näiden "I (keskisormi) LPR"-lakanoiden funktio on? Mitä näillä haetaan? Tämä nyt oli vain yksi esimerkki tuolta teidän nettisivuiltannehan näitä löytyy lukuisia. Ei kai niillä Pelicanssin kannustamisen kanssa ole mitään tekemistä? Vastaus taitaa olla kulttuuria, mutta itse en ainakaan pahemmin niitä välitä katsomossa nähdä, kun niiden lopullinen tarkoitusperä on hieman kyseenalainen.
 
Viimeksi muokattu:

ahee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kerros vielä nyt tällaiselle hieman yksinkertaiselle fanille, että mikä näiden "I (keskisormi) LPR"-lakanoiden funktio on? Mitä näillä haetaan? Tämä nyt oli vain yksi esimerkki tuolta teidän nettisivuiltannehan näitä löytyy lukuisia. Ei kai niillä Pelicanssin kannustamisen kanssa ole mitään tekemistä? Vastaus taitaa olla kulttuuria, mutta itse en ainakaan pahemmin niitä välitä katsomossa nähdä, kun niiden lopullinen tarkoitusperä on hieman kyseenalainen.
Jokunen vuosi sitten olin reissulla Lappeenrannassa ja silloin se vittuilu meni kyllä yli... Mutta mitä nyt tuohon kylttiin tulee, niin ottakaa se vaan kunnianosoituksena. Eikö ole hienoa jos SaiPa herättää edes yhden liigajoukkueen faneissa suuria tunteita? Sitä paremmaltahan se voittaminen silloin tuntuu... Itse olisin fiiliksissäni jos joku faniryhmä vihaisi Pelicansia tuolla tavalla.
PS: Itse en vihaa SaiPaa, lähinnä herättää sympatiaa kaiken taaperruksen jälkeen. Huom en väitä etteikö täälläkin olisi aikoinaan taaperrettu.
 

Jewnaberry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Marko Jantunen
Allekirjoitan kyllä täysin d00bin argumentit, onhan toi ihan saatanan lapsellista touhua heitellä niitä kolikkoja ja kaikenlisäksi hajoittaa irtamistoa. Ja RV16, Kyllä se vaan näin menee - ihan sama vaikka 99% ajasta keskitytään olennaiseen - jos siellä urpoillaan edes hetki - se jättää sen viimeisen mielikuvan tilanteesta. Mikä helvetti siinä oikeasti on, että harvasen kerta jotain pitää urpoilla? Opetelkaa perkele sitä viinan juontia ensin kotona ja sen jälkeen siirrytte muille maille sen vaikutuksen alaisena temmeltämään. Sä oot joka ikinen kerta täällä puolustelemassa ja pesemässä jengin käsiä ja vastuun pakoileminen urpoiluun on lähestulkoon häikäilemätöntä.

Keskittykää siihen olennaiseen, jättäkää se "futishuliganismiurpoilu" kotiin.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Allekirjoitan kyllä täysin d00bin argumentit, onhan toi ihan saatanan lapsellista touhua heitellä niitä kolikkoja ja kaikenlisäksi hajoittaa irtamistoa. Ja RV16, Kyllä se vaan näin menee - ihan sama vaikka 99% ajasta keskitytään olennaiseen - jos siellä urpoillaan edes hetki - se jättää sen viimeisen mielikuvan tilanteesta.
Kyllä vain. Oikeastaan yritin sanoa sitä, että en hyväksy faktojen vääristelyä esimerkiksi siitä että vain 1/10 huudoista on omien kannustamista ja mitä kaikkea nyt onkaan yritetty väittää. Jos jollekin jää tietty mielikuva ja halveksuu osaa toiminnasta niin fine, mutta faktojen vääristelyä en puolestaan itse hyväksy. Ja faktaa tässä tapauksessa on se, että 90% ellei jop 95% lauluista oli omien kannustusta, vaikka siellä sitten olikin häiriöitä kolikkojen ja penkkien suhteen.



Hallin turvallisuuspäällikkö ei muuten kyennyt takaamaan ettei lahtelaisten katsomossa olisi paikallisia katsojia irtolipuilla. Eli taas on palattu vanhaan ja kiipeämään perse edellä puuhun. Siinäpähän yrittävät sitten kesken pelin etsiä näille onnettomille uutta istumapaikkaa jonka edessä ei ole kannattajia seisomassa, mä en jaksa enää siitä ongelmasta vieraskannattajana välittää.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja faktaa tässä tapauksessa on se, että 90% ellei jop 95% lauluista oli omien kannustusta, vaikka siellä sitten olikin häiriöitä kolikkojen ja penkkien suhteen.

Faktaa on myös se ettei edes 100% omien kannattamien poista sitä faktaa että tuo joukkio epäonnistui surkeasti särkemällä tahallaan paikkoja ja aiheuttamalla tahallaan vaaraa pelaajille. Oli muuten nerokasta heitellä kolikoita rankkarikisan aikana sinne missä ainoastaan omat pelaajat luistelee.

Asennettasi ei voi kuin ihmetellä. Ihan sama vaikka vähättelisit noita naurettavia ryssähuutoja sekä nerokasta lakanaa. Ne ovat pelkästään säälittäviä. Paikkojen särkeminen ja vaaran aiheuttaminen on rikollista toimintaa. Molemmista löytyy faktaa lakikirjasta.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Asennettasi ei voi kuin ihmetellä. Ihan sama vaikka vähättelisit noita naurettavia...
No mitä vittua. Katsomon tapahtumia en voi paremmin päin selitellä, joten en mitään selittelekään*. Huomasin kirjoitteluissa kuitenkin epäkohdan, jonka korjasin. Ne epäkohdat joita katsomokäyttäytymisessä oli korjautuvat sitten aikanaan jos korjautuvat.


* Vaikka ehkä yöllä kaljapäissä ulosanti olikin vähän erisävyistä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No mitä vittua. Katsomon tapahtumia en voi paremmin päin selitellä, joten en mitään selittelekään*.

* Vaikka ehkä yöllä kaljapäissä ulosanti olikin vähän erisävyistä.

Joo, huomasi juuri että nuo molemmat melko ihmeeellisellä asenteella kirjoitetut tekstit oli ilmestyneet aamuyöstä. Tuo teksti vielä selittyy humalatilalla, koska ihmisillä on kännissä taipumus ylikorostaa mielipiteitään. Sen sijaan paikkojen hajoittamista eikä pelaajien turvallisuuden vaarantamista ei voi pistää kaljan piikkiin. Sellaisen ihmisen, joka aiheuttaa toisille vaaraa humalassa, on velvollisuus olla selvinpäin. Ja sellaisen ihmisen joka aiheuttaa aineellista vahinkoa humalassa, on velvollisuus suorittaa rahallinen korvaus aiheuttamastaan vahingosta. Enkä väitä että sinä olisit kumpaakaan idioottimaisuuteen syyllistynyt, kun en sinua tunne enkä tiedä ketkä siitä porukasta noihin edellä mainittuihin ääliömäisyyksiin syyllistyi.
 

Tikkanen#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans ja SM-liiga,muut maailman kiekkoliigat
Itse vierasmatkoille mennessäni lähden kannustamaan sitä omaa porukkaa. Suosittelen teitäkin kokeilemaan tätä samaa, on oikeasti mukavaa. Ties vaikka sitä tapaisi jonkun oikein mukavan kotijoukkueen fanin, jonka kanssa tarinoida pelin aikana.
Tälläistä minä tässä pienessä päässäni pohdiskelen. Suoraan sanoen meni aika ala-arvoisesti tämä ilta. Kiitän jo etukäteen tulevista laadukkaista vastauksista.
Olet AIVAN oikeassa.Itse omalla autolla monissa kymmenissä,ehkä sadoissa vieraspeleissä olleena olen nähnyt alkoholista lähtevän ääliökäyttäytymisen, mitä Lahden (ja monen muun kaupungin joukkueen)faniryhmän toimesta aiheutuu. Nousuhumalassa jaksetaan olla asiallisia,mutta kun ilta pitenee ja ilme happanee,on ongelmia odotettavissa,tuli voitto tai tappio.

Oli kaupunki mikä hyvänsä,järjestysmiehillä/vartijoilla/poliiseilla pitäisi olla valmius bussin ovella puhalluttaa tulijoita,jättää häiriköt ulos,provolakanat pois, valvontaa ja aitauksia. SM-liigan tulisi järjestönä puuttua tähän. Jääkiekkopelit luetaan "koko perheen tapahtumiksi"myös mainomman puolesta. Muutama "tanssi"kaukalossa ei pelota ketään,mutta kännisten urpojen huuto
tai rähinä katsomossa TOSI PALJON.

Jääkää keskenkasvuiset mikki-hiret kotiin,kunnes käytös - ja tapatieto on sisäistetty - kaupunkiin katsomatta...matkoille ikäraja 21 V ???
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Tämä vanhahko viestiketju on ehkä paikallaan nostaa ylös, ettei tuo itse matkoja koskeva viestiketju täyttyisi väärästä tavarasta.

Siis TV:stä nähtynä kahta häirikköä vietiin ulos Lappeenrannan Kisapuiston katsomosta kesken pelin. Toisella nuorella sankarilla oli Pelicans-paita päällään. Mitähän keljua siellä tällä kertaa tehtiin?
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Ennen peliä saatiin jo otsikot aikaiseksi. Tätä tilannetta en ollut todistamassa, mutta toisessa baarissa sain olla katsomassa, kun muutama apina homotteli ohi kulkijoille röökillä ollessaan. Muutama yksilö antaa meille Pelicans kannattajille taas hyvää mainetta. Oli mukava kuunnella hallilla yleisön mielipiteitä Lahtelaisista kusipäistä.

Kannattamisessa pitää olla tunnetta, mutta ei tarvitse käyttäytyä kuin idiootit!
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Ongelma osalla noilla ääriliikkeen poikasilla näyttäisi olevan tuossa viinan ottamisessa. Ei ymmärretä että se menee päähän. Ja tyhmään päähän vielä enemmän.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sen lähiyhteisön enemmistön täytyy tuomita hölmöilyt. Eli sen tyypin, joka on siinä vieressä tai takana. Tämä täytyy tehdä näkyvästi ja tarvittaessa osoittaa järkkäreille vaaraa tai haittaa aiheuttava henkilö. Niin kauan kuin näin ei tapahdu, häiriköt luulevat että heillä on oman yhteisön tuki.

Esimerkiksi Jokereiden eteläpäädystä heiteltiin kamaa jäälle joskus lähes joka pelissä. Ei kukaan voi luulla että heittelijöitä olisi kovin paljon. Joka kerta kun kamaa lensi, niin ympärillä oli varmasti moninkertainen määrä silminnäkijöitä jotka omalla piittaamattomuudellaan / pelkuruudellaan hyväksyivät toiminnan.

Ainoat ihmiset, joiden mielipide näille apinoille (ilmaisu tietoinen tyylikeino, ei loukkaustarkoitusta) merkitsee on se oma lauma.
 
Sen lähiyhteisön enemmistön täytyy tuomita hölmöilyt. Eli sen tyypin, joka on siinä vieressä tai takana. Tämä täytyy tehdä näkyvästi ja tarvittaessa osoittaa järkkäreille vaaraa tai haittaa aiheuttava henkilö.

Sen lähiyhteisön tai yksittäisen tyypin ei täydy tehdä yhtään mitään. Voin hyvin kuvitella että Sanaisessa arkussa elää vasikka joka huutaa sormi pystyssä se oli toi, mutta itseni mukaan lukien monesta ihmisestä ei ole siihen ihan periaatteesta.

Selvennykseksi sanottakoon etten ole ollut 10 metriä lähempänä mitään "fanikatsomoa".
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sen lähiyhteisön tai yksittäisen tyypin ei täydy tehdä yhtään mitään. Voin hyvin kuvitella että Sanaisessa arkussa elää vasikka joka huutaa sormi pystyssä se oli toi, mutta itseni mukaan lukien monesta ihmisestä ei ole siihen ihan periaatteesta.

Selvennykseksi sanottakoon etten ole ollut 10 metriä lähempänä mitään "fanikatsomoa".

Se, että käytät sanaa "vasikka" kertoo aika paljon. Minä puhuisin ystävän huolenpidosta. Lähiyhteisön pitäisi vetää häiriköille rajat jo ennen kuin järkkäreille tulee syytä reagoida.

edit: en tarkoita että se kertoo paljon sinusta, vaan kulttuurista yleensä. Ja nimenomaan lahtelaisen fanikulttuurin tietyistä piirteistä.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Se, että käytät sanaa "vasikka" kertoo aika paljon. Minä puhuisin ystävän huolenpidosta. Lähiyhteisön pitäisi vetää häiriköille rajat jo ennen kuin järkkäreille tulee syytä reagoida.

edit: en tarkoita että se kertoo paljon sinusta, vaan kulttuurista yleensä. Ja nimenomaan lahtelaisen fanikulttuurin tietyistä piirteistä.
Eiköhän tuo ole ihan yleinen piirre lähes joka paikkakunnalla ettei näihin puututa tai haluta puuttua.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Eiköhän tuo ole ihan yleinen piirre lähes joka paikkakunnalla ettei näihin puututa tai haluta puuttua.

Varmasti on. Ilmiön esiintyvyys lahtelaisfanien yhteydessä vaan on silmiinpistävää verrattuna muihin. Siksi vertasin juuri Pasilan pajatsoryhmään.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Mua ei kiinnosta mitä jossain Lappeenrannassa tai muulla liigapaikkakunnalla "ne ajattelee meistä". Ne, mitkä kiinnostaa, on kannattajatoiminnan säilyminen ja mielellään kehittyminen, kotimatseissa ja reissuilla käyminen. Vasta sen jälkeen tulee joku maine. Eilinen meni vituiksi, joten valitettavasti näitä ydintoimintoja ei päästy toteuttamaan. Siitä tietää millon on ylitetty tietty raja, jonka sisällä on jatkossa syytä pysyä.

Yks parhaita asioita täs kymmenen vuoden aikana on se, että tiivis porukka ei vasikoi. Tekijät korvaa jos jotain tarvii korvata, ja tekijät ripitetään oman porukan keskuudessa silloin kun on tarve ripittää.

Eilinen ei ainakaan mun maailmaa kaatanu, oli ihan nastaa olla porukalla reissussa. Ite en Birran turhassa episodissa paikalla ollut, mut vasikoiminen ei kuulu "kulttuuriin". Asian sisäinen käsittely ja ennaltaehkäisy jatkossa kuuluvat kyllä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mua ei kiinnosta mitä jossain Lappeenrannassa tai muulla liigapaikkakunnalla "ne ajattelee meistä". Ne, mitkä kiinnostaa, on kannattajatoiminnan säilyminen ja mielellään kehittyminen, kotimatseissa ja reissuilla käyminen. Vasta sen jälkeen tulee joku maine. Eilinen meni vituiksi, joten valitettavasti näitä ydintoimintoja ei päästy toteuttamaan. Siitä tietää millon on ylitetty tietty raja, jonka sisällä on jatkossa syytä pysyä.

Yks parhaita asioita täs kymmenen vuoden aikana on se, että tiivis porukka ei vasikoi. Tekijät korvaa jos jotain tarvii korvata, ja tekijät ripitetään oman porukan keskuudessa silloin kun on tarve ripittää.

Eilinen ei ainakaan mun maailmaa kaatanu, oli ihan nastaa olla porukalla reissussa. Ite en Birran turhassa episodissa paikalla ollut, mut vasikoiminen ei kuulu "kulttuuriin". Asian sisäinen käsittely ja ennaltaehkäisy jatkossa kuuluvat kyllä.

Eli vahingot korvataan, jos korvauksia osataan oikeilta ihmisiltä vaatia. Mutta tutkinnassa ei auteta. Käytännössä siis vahingot jäävät yleensä niitä kärsineiden vastuulle.

Vastuu. Jännä sana. Onko tuttu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös