HIFK kaudella 2014–2015

  • 1 487 269
  • 3 548

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän, että näitä sattuu. Mutta Jokereiden joukkueen kokoamisesta vastaa Kurri & Vuorinen, eli siltäkään osin ei osu ketjun aiheeseen herra Harkimo fetisseineen.

Onkin mielenkiintoista nähdä kuinka itsenäinen asema heillä on. Kyllä minäkin meillä vastaan imuroinnista, mutta jos villakoiria näkyy niin kyllä vaimo antaa varoituksen ja passittaa uusintaimurointiin.

Aika sokea saa olla ellei tuota hjalliksen fiksaatiota tunnista, mutta se nyt tästä aiheesta osaltani tähän.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Aika sokea saa olla ellei tuota hjalliksen fiksaatiota tunnista, mutta se nyt tästä aiheesta osaltani tähän.
Mites tää HIFK:n kuopiofetissi? Siellä ollaan Jalosen perinteitä kunnioittaen ilmeisesti edelleen niin vihaisia neekeri-Kapaselle, että on päätetty ostaa koko Savo tyhjäksi pelaajista. Jokereidenkin Kerhopitoisuus on käytännössä koko 2000-luvun ollut suurempi kuin HIFK-pelaajien määrä ikinä, mutta enpä ole kuullut väitteitä Hjalliksen katkeruudesta Hämeenlinnalaisia kohtaan tai hänen salaisesta kerhofanituksestaan.

Jokereiden ja HIFK:n kotihallien välillä on matkaa pari hassua kilometriä, joten siirtyminen on pelaajalle helppoa. Ja koska molemmissa joukkueissa pelaa jatkuvasti kovia pelaajia, syntyy päällekkäisiä kiinnostuksen kohteita ihan väkisinkin. Ihan fanien kekimää höpönpöppöä tämä. Siitä ei ole montaakaan vuotta, kun joukkueen pelaajien Liigaottelut paikallisvastustajan riveissä olivat HIFK:n hyväksi tyyliin 600-0. Sen Söden saatte silti pitää mun puolesta.
 
Tsekkaa tämä, Jokerien joukkue 2013-2014.

Tunteet erikseen, faktat erikseen, Todellinen mini Hifk ja Hjalliksen fetissi tuo nyky Jokerit.

Siellähän on jumalauta iki-ifk kousa, Jakke ja Jere jotka ovat pelanneet myös teillä. Fakta.

Korjaus loppuun.

Lisätään listaan nyt kuitenkin vielä Semir ja varauksin Saku Salminen. Kaiken kaikkiaan tämä kaikki on turhaa huutelua. Pelaajat pelaavat siellä missä saavat itselleen mieluisimman kokonaisuuden. Hjalliksen fetisseistä en tiedä mitään, mutta veikkaisin Jokereiden menestyksen olevan herralle kuitenkin suurempi fetissi kuin mini-IFK:n rakentaminen.

Mitä taas tulee tuohon Söderholmin tilanteeseen olen itsekin kuullut, että neuvottelut IFK:n kanssa ovat edenneet hyvässä hengessä jo varsin pitkälle. Pöydällä on kuulemani mukaan muutamia tarjouksia ulkomailtakin ja ilmeisesti myös Jokereiden lappu. Minun tietolähteeni mukaan Jokerit eivät ole kovinkaan vahvoilla ihan vaan siitä syystä, että Söde on ihmisenä enemmänkin kiinnostunut lännestä kuin idästä. Kaiken tämän lopputulemana vaihtoehtoina ovat kuulemma jatko IFK:ssa tai keikka Keski-Euroopassa.

Itse spekuloin hieman tässä kohtaa. Mikäli tuo täällä mainittu viiden vuoden sopimus pitää paikkansa, niin epäilenpä, että kausi tai kaksi tuosta sopimuksesta pelataan Sveitsissä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lisätään listaan nyt kuitenkin vielä Semir ja varauksin Saku Salminen. Kaiken kaikkiaan tämä kaikki on turhaa huutelua. Pelaajat pelaavat siellä missä saavat itselleen mieluisimman kokonaisuuden. Hjalliksen fetisseistä en tiedä mitään, mutta veikkaisin Jokereiden menestyksen olevan herralle kuitenkin suurempi fetissi kuin mini-IFK:n rakentaminen.
Näistä täysin samaa mieltä, Hjalliskaan ei ihan minun ykkössuosikki ole, vielä vähemmän tiedän mitä tuo ajattelee.

Tuosta Söderholmista ja 5 vee sopparista vielä. Taisi minun viestistä tulla tuo 5 vuotta. En tunne henk. koht. Södeä tai hänen agenttiaan, sen sijaa kuulin sen, että kaveri(Söde) haluaa lyödän uran lukkoon. Sopimuksessa tietenkin rahastusmahdollisuus KHL/NHL, mutta siis Söden ykkösvaihtoehto on HIFK.

Ja nämä siis täysin huhuja, Söden pään sisälle en ole päässyt.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tässä on nyt tullut kelailtua millaisen porukan IFK voisi saada ensi kaudella jalkeilla ja joku tämmöinen voisi olla varmaan ihan mahdollinen ja menestystä hamuava nippu:

Keränen - Elkins - Puustinen
XXX - Ramstedt - Pakarinen
Luttinen - Kuparinen - Wärn
Leinonen - Nykopp - Partanen
+ Ikonen, Hari, Juutinen jne.

Tuohon kakkosketjun vasempaan laitaan en nyt keksinyt mitään pelaajaa, joku Hagman nyt siihen menisi täydellisesti, mutta ei ole tänne tulossa. Joku selvä top-6 pelaaja siihen kumminkin pitää löytää. Toki jos Peltonen päättää jatkaa niin kapu ykköseen omalle paikalleen ja mahdollisesti ehkä toivottavasti stadiin IFK:hon saapuva Keränen sitten Ramun ja Iiron vierelle.

Söderholm - Fernholm
Jokela - Eronen
Mäkelä - DeSantis/XXX
+ Teppo, Tarkkanen, Nyqvist

Ei tuo nyt mikään timanttinen pakisto olisi, mutta varmasti liigassa hyvä ja jos joukkueella on selkeä pelitapa niin tuolla pärjää mainiosti. Toki joku Ville Lajunen kelpaisi mainiosti tuohon.

Husso
Lundström

Hyvä maalivahtikaksikko ei pitäisi jäädä tästä kiinni varsinkaan jos Husso jatkaa odotettuun tapaan kehitystään.

No joo...haaveissaniko vain oot.
 

#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Datsjuk, VPeltonen,Liverpool, RealMadrid
Tällä hetkellä semmoinen tutina ja tätinä, että tässä lista, jotka PITÄÄ löytyä ensi kauden joukkueesta. Pitää.
Mäkelä, Hari, Peltonen, Partanen, Nykopp, Elkins, Pakarinen, Söderholm, Husso ja Jokela. Uusina niminä Sopanen, Glenn, Keränen, Wärn. Loput Törmänen saa valita, en puutu siihen..
Tämän kauden joukkueesta puuttuu TAITO. Siihen on syytä panostaa tulevalla kaudella. IFKoosta pitää löytyä liigan paras pakki ja liigan paras hyökkääjä. Sen verran massia on käytössä, ja se pitää käyttää oikeisiin miehiin.
 
Keränen - Elkins - Puustinen
XXX - Ramstedt - Pakarinen
Luttinen - Kuparinen - Wärn
Leinonen - Nykopp - Partanen
+ Ikonen, Hari, Juutinen jne.

Itse olisin kyllä valmis antamaan Hárille isoa roolia ensi kauden hyökkäyksessä. Samoin Ikonen on mielestäni ansainnut paikan pelaavasta kokoonpanosta ihan omalla asenteellaan ja liikkeellään. Keränen lienee tavoittamattomissa, mutta Max voi hyvinkin olla isossa roolissa ensi kauden jengissä. Itse olisin erittäin optimistinen ensi kaudesta, mikäli hyökkäys olisi muotoa;

Hári - Elkins - Puustinen
Wärn - Ramstedt - Pakarinen
Luttinen - Kuparinen - Ikonen
Leinonen - Nykopp - Partanen
+ keskushyökkääjä1, keskushyökkääjä2, Juutinen jne.

Toki tässä kohtaa puolustuksesta pitäisi löytyä melko paljon kiekollista taitoa. Söden jatko on ensiarvoisen tärkeää. Eklundin tilalle pitäisi saada oikeasti hyvä kiekollinen pakki. Puolustus voisi näyttää mielestäni näyttää jotakuinkin tällaiselta;

Söderholm - Jokela
Mäkelä - "Mashur"/"Kousa"/"Eronen"/"Schira"/"Bailen"
Fernholm - "Järvinen"/"Kankaanperä"/"Savilahti-Nagander"
+ Teppo, Salmi jne.

Maalissa

Husso
Lundström.

Kyllä tuossakin taitaa vaan valitettavasti olla liikaa euroja liigajoukkueen budjetille.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hári - Elkins - Puustinen
Wärn - Ramstedt - Pakarinen
Luttinen - Kuparinen - Ikonen
Leinonen - Nykopp - Partanen
+ keskushyökkääjä1, keskushyökkääjä2, Juutinen jne.

Ihan kiva, mutta en usko itse, että tuollaisella kokoonpanolla voitaisiin taistella sekä CHL:än voitosta ( odottaen että IFK on kisassa tosissaan mukana eikä pidä kyseistä turnausta minään harjoitus turnauksena ), että myös liigan voitosta. Hari ei ole kumminkaan vielä todistanut olevansa ykkösketjun kaveri, vaikka lupaavalta näyttää. Wärn ei myöskään ole omasta mielestäni top-6 tason kaveri, vaikka tältä kaudelta pisteet jypissä ovat hyvät. Eikä Ikonenkaan ole mielestäni semmoisen joukkueen joka tavoittelee menestystä niin kolmosketjun kaveri vaan ennemminkin nelosketjussa ja paikkailemassa sitten loukkaantumisia.

Jos hakee menestystä niin pitää vaatia myös hyviä pelaajia eikä tyytyä vähään.
 

Maigeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK❤️ The Habs, Everton FC, Joe Finley
Ihan kiva, mutta en usko itse, että tuollaisella kokoonpanolla voitaisiin taistella sekä CHL:än voitosta ( odottaen että IFK on kisassa tosissaan mukana eikä pidä kyseistä turnausta minään harjoitus turnauksena ), että myös liigan voitosta. Hari ei ole kumminkaan vielä todistanut olevansa ykkösketjun kaveri, vaikka lupaavalta näyttää. Wärn ei myöskään ole omasta mielestäni top-6 tason kaveri, vaikka tältä kaudelta pisteet jypissä ovat hyvät. Eikä Ikonenkaan ole mielestäni semmoisen joukkueen joka tavoittelee menestystä niin kolmosketjun kaveri vaan ennemminkin nelosketjussa ja paikkailemassa sitten loukkaantumisia.

Jos hakee menestystä niin pitää vaatia myös hyviä pelaajia eikä tyytyä vähään.

Koko tekstiin vahva sama. HIFK:lla pitää olla top-6 hyökkääjät liigan eliittiä ja kolmosketjun pitää olla hyvä molempiin suuntiin ja nelonen olla sitten se energiakenttä. Just tälläinen kokoonpano olisi ihan hyvä tai sellainen joka olisi edes lähellä sitä ja joka on yhtä laadukas kuin tuo.

Keränen - Elkins - Puustinen
XXX - Ramstedt - Pakarinen
Luttinen - Kuparinen - Wärn
Leinonen - Nykopp - Partanen
+ Ikonen, Hari, Juutinen jne.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikä Ikonenkaan ole mielestäni semmoisen joukkueen joka tavoittelee menestystä niin kolmosketjun kaveri vaan ennemminkin nelosketjussa ja paikkailemassa sitten loukkaantumisia.
Ihan vaan Jasse Ikosesta: ei jatkoa tälle turhakkeelle. Ehkä nelossentterinä menisi juuri ja juuri, mutta enempään ei ole rahkeita. Odotin paljon, paljon enemmän, mutta paskaa tuli savolaispaketissa tällä kertaa. Ei missään nimessä jatkoon.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Ihan vaan Jasse Ikosesta: ei jatkoa tälle turhakkeelle. Ehkä nelossentterinä menisi juuri ja juuri, mutta enempään ei ole rahkeita. Odotin paljon, paljon enemmän, mutta paskaa tuli savolaispaketissa tällä kertaa. Ei missään nimessä jatkoon.


Sopimus on jo keväälle -16 tehty eli jatkaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ihan vaan Jasse Ikosesta: ei jatkoa tälle turhakkeelle. Ehkä nelossentterinä menisi juuri ja juuri, mutta enempään ei ole rahkeita. Odotin paljon, paljon enemmän, mutta paskaa tuli savolaispaketissa tällä kertaa. Ei missään nimessä jatkoon.

En näkisi Ikosen panosta noin huonona. Eihän Ikonen nyt mikään erikoinen pelaaja ole, mutta juuri jossain nelosketjussa voi hyvin pelata ja sen lisäksi paikata satunnaisesti sitten ylemmissä ketjuissa. Nuori kundi kumminkin kyseessä ja kyllä itse olen havainnut, että Jassessa olisi potentiaalia parempaan. Ihan nopea kaveri kumminkin kyseessä ja uskaltaa taklata sekä laittaa kroppaa likoon. Myös käsiä näyttäisi olevan, mutta ratkaisut maalipaikoissa ovat vähän semmoisia suupaisuja ja hätäisiä olleet ainakin toistaiseksi.

Mutta lyhyesti, ehdottomasti kannattaa pitää rotaatiossa mukana ja pitämässä kilpailutilannetta yllä. Voi yllättää vielä.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi kullinvitunkyrväntussu. Ja penis siihen päälle.

No, ehkäpä Törmäsen Ana hokaa ajoissa, ettei Jassella mennä juuri minnekään ja sopimus puretaan. Uskomattoman kakka pelaaja.

Unohtuiko kenties kakkonen?

Mielestäni Ikonen nimen omaan voi olla erittäin käyttökelpoinen pelaaja, mikäli pelisysteemi toimii. Muuten kuin MNH:ssa. Siksi en juuri nyt olisi ollenkaan huolissani tästä pelaajasta. Kyllä IFK:n puutteet on niillä avainpaikoilla. Katsotaan rauhassa, mitä sinne tulee.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä näistä huhuista koskaan tiedä ja tilanteet muuttuvat todella nopeasti. Oma "syväkurkkuni" on aktiivinen liigapeluri, joka taas puhui Söden olevan lähellä pitkää diiliä Hifk:n kanssa. Kestosta puhui 5v.
Ja voit todellakin olla tässä oikeassa. En edelleenkään väitä, että lähteeni olisi sata varma millään muotoa, vaikka kiekkopiireissä hyvin vahvasti onkin.
Ja voihan tässä olla, että alustavia suunnitelmia asioiden suhteen on ollut, vaan ne ovatkin sitten jälleen matkan varrella suunnitelmat muuttuneet. Kauden jälkeenhän tuo selvinnee. Mulle on ihan hevon veen sama missä kukakin pelaa, sillä viimeiset kaudet ovat vain vahvistaneet sen, että lajin suuri syöpä (pelaaja-agentit) ovat lajin jo pilanneet, joten takaisinpaluuta ei entiseen hetkeen ole luvassa.
 
Ihan kiva, mutta en usko itse, että tuollaisella kokoonpanolla voitaisiin taistella sekä CHL:än voitosta ( odottaen että IFK on kisassa tosissaan mukana eikä pidä kyseistä turnausta minään harjoitus turnauksena ), että myös liigan voitosta. Hari ei ole kumminkaan vielä todistanut olevansa ykkösketjun kaveri, vaikka lupaavalta näyttää. Wärn ei myöskään ole omasta mielestäni top-6 tason kaveri, vaikka tältä kaudelta pisteet jypissä ovat hyvät. Eikä Ikonenkaan ole mielestäni semmoisen joukkueen joka tavoittelee menestystä niin kolmosketjun kaveri vaan ennemminkin nelosketjussa ja paikkailemassa sitten loukkaantumisia.

Jos hakee menestystä niin pitää vaatia myös hyviä pelaajia eikä tyytyä vähään.

Itse olen ollut näkevinäni Hárissa sen luokan potentiaalin, että kundille on ensi kaudella ehdottomasti tarjottava huippuluokan näyttöpaikka. Nopea, hyvät kädet, hyvä pelisilmä ja tarkka ranne. Olen kovin luottavainen, että isossa roolissa tämä kundi tekisi tuhoisaa jälkeä ensi kaudella. Ikosessa on myös paljon hyviä puolia, tsemppiä, jalkoja, hetkittäin käsiä ja ennen kaikkea perkeleesti halua. Se lunastaako Jasse ikinä (minun) odotuksiani, jää tulevaisuudessa nähtäväksi. Nelosketjun jyränä ja rotaatiopelaajana se ei kuitenkaan tule tapahtumaan. Itse en voi käsittää sitä, miksi IFK:sta pitää aina lähteä muualle puhkeamaan kukkaan, esimerkkeinä nyt vaikkapa Pöysti, Wärn ja Viitaluoma. Jos kundit eivät onnistu niin sitten pitää laittaa uutta matoa koukkuun, mutta kunnon mahdollisuus on ehdottomasti annettava.

Jos hakee menestystä pitää rakentaa oikein roolitettu joukkue ja palkata joukkueelle sopiva valmentaja. Ei nimillä ennenkään ole mestaruuksia voitettu. Ja jos noita meidän aivotuksia vertaat, niin huomaat varmaan, että itse painotin joukkueen rakennuksessa puolustusta siinä missä sinä menit hyökkäys edellä. Itse uskon vahvasti siihen, että hyökkäämällä voitetaan otteluita ja puolustamalla mestaruuksia.

Oli miten oli, pahoin pelkään, että kummankin koostumukset ovat yksinkertaisesti liian kalliita toteutuakseen.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En pitkään aikaan nähnyt Hàrissa mitään sen ihmeempää kuin vikkelyyden, mutta esim. eilen oli kyllä liekeissä oman mittakaavansa mukaan. Nopeutta ja näkemystä löytyy ja jos kehitys tästä jatkuu niin voi hyvinkin olla ensi kaudella jo varteenotettava tekijä. Elkins ja Hàri muuten tuntuvat täydentävän erinomaisesti toisiaan ja antavat paljon mahdollisuuksia ketjuvarioinnille toisen laiturin osalta. Vielä jokin aika sitten pustanpoika oli joukossa floppihankinnat mutta olen kääntänyt takkini tämän osalta. Pisteitä nosti myös lähes liivikkimäinen paluu 3. erään sen mojovan vastapallojysärin jälkeen.

Jasse Ikosessa on myös selkeästi pelimiehen ainekset kasassa. Liikkuva, ulottuva ja asenne kunnossa. Hakee ehkä itseään vielä tuossa jengissä ja systeemissä mutta yksilönä kehityskelpoinen ja Elkinsin tyyppistä fyysisyttä löytyy.

Eilisessä matsissa näkyi kyllä puita metsältä eli huonosti pelanneessa jengissä oli kuitenkin paljon hyviä yksilötason valopilkkuja ensi kautta ajatellen.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jasse Ikosessa on myös selkeästi pelimiehen ainekset kasassa. Liikkuva, ulottuva ja asenne kunnossa. Hakee ehkä itseään vielä tuossa jengissä ja systeemissä mutta yksilönä kehityskelpoinen ja Elkinsin tyyppistä fyysisyttä löytyy.

Näkemykset Ikosesta heittelee täällä näköjään laidasta laitaan. Itse en näe Jassessa muuta kuin täytemiehen. Lähes täysin kädetön, ei mitään pelinäkemystä, ja asenteesta ja fyysisyydestäkään en menisi takuuseen. Ainakin muutamissa viime matseissa asenne on ollut ajoittain aika hukassa ja suorastaan laiskuuttakin esiintynyt etenkin puolustussuuntaan. Ja kaksinkamppailuista häviää 90% ja keräilee kamojaan ja makoilee jäässä jopa useammin kuin Talaja. Kesäksi kunnon voimakuurille ja skrinnarit teroitettavaksi niin ehkä vielä siitä on potentiaalia kaivaa esille siedettävän tasoinen puolustava sentteri jos vain asenne siihen hommaan riittää.
 

Time-out

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Corey Elkins!

Elkins siis jatkaa ainakin vuoden lisää!! Hieno uutinen ja mikä parasta, kerrankin hieman pitkäjänteisyyttä tähänkin seuraan... tästä on hyvä jatkaa. Tärkeä palanen ensi kauden joukkueessa kuten jo osoittanut nykyisessä, senttereitä, varsinkin tän luokan ei ole saatavilla ihan liikaa! 1 sena sisään ensi kaudelle niin meillä Herra X-Elkins-Ramu-Ikonen.
Linkki kotisivuille, lämmittää mieltä nämä jatkosopparit, jee!
Uutiset › Corey Elkinsin terveiset faneille - HIFK
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Aivan loistavaa! Parhaat palaset kiinnitetään ja vielä faneille ilmoitetaan tässä vaiheessa! Aivan huikeata, kiitos IFK!
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
No niin, nyt alkaa näyttää jo valoisammalta! Pakarinen ja Elkins jatkosoppareille. Hieno homma! Hyvä Tomppa, vaikka en mielelläni sinua kehukaan....
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Mitäs muuten kiinnitikö kukaan muu huomiota tuohon "ill be back next season"? Eilisessä pelissähän Kari sai osumaa ekassa erässä ja käveli koppiin mut tuli nopeasti kyllä takasin.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mitäs muuten kiinnitikö kukaan muu huomiota tuohon "ill be back next season"? Eilisessä pelissähän Kari sai osumaa ekassa erässä ja käveli koppiin mut tuli nopeasti kyllä takasin.

Englannin kielessä tuo fraasi tarkoittaa, että pelaaja palaa nykyisen joukkueensa vahvuuteen myös seuraavalla kaudella. Ei sitä, että Elkins olisi mahdollisesti sivussa koko loppukauden loukkaantumisen takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös