Jokerit fanitoiminta ja -matkat kaudella 2013–2014

  • 260 186
  • 919

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Urheilija: Luulisin, että paikaton on myyty loppuun ja siksi lippuja ei ole sinne myynnissä. Se, että siellä on niin paljon tyhjiä penkkejä johtunee boikotoinnista. Näin muistelisin ainakin jonkun asioista tietävän sanoneen.

Mitä tulee capo-Pateen, olen täysin samoilla linjoilla kanssasi! Paten panos Eteläpäädyn äänekkyyteen ja fiilikseen on suurenmoinen. Vuoden katsomokulttuuriteko Lukko-matsissa? Todellakin! Mitään pois ottamatta Pyöttiälän Villeltä, jonka ääni on kuuluva ja sopii myös capottamiseen kuin nyrkki P... ...silmään, on sanottava, että Paten energia lähes illasta toiseen on mulle ihan hepreaa. En pysty snaijaamaan, miten se jaksaa, mutta onneksi jaksaa!
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Johtuneekohan edes osa paikattoman tyhjyydestä siitä, kun lippu.fi sivujen katsomokartassa, josta flaboja aika paljon ostetaan, on paikaton katsomo jostain syystä harmaana (lippua ei pysty valitsemaan).
Ei johdu. Paikaton näkyy harmaana sen vuoksi, että se on myyty loppuun pelkillä kausareilla. Siksi täyttöaste vasta surullinen onkin.

Edit: Hidas
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei johdu. Paikaton näkyy harmaana sen vuoksi, että se on myyty loppuun pelkillä kausareilla. Siksi täyttöaste vasta surullinen onkin.

Edit: Hidas

Ei taida kyllä noinkaan olla. Viimeksi marraskuun lopun Jokerit-ifk peliin sai irtolippuja paikattomaan, kun kavereille ne ostin. Sen enempää ei ole tullut tilannetta seurattua, mut tuskin se peli mikään poikkeus oli?
 

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos todella paikaton on myyty kasareilla loppuun, niin tunnelman nimissä voitaisiin sumuttaa paloviranomaisia sen verran, että ylibookattaisiin se katsomo.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Paikatonta ei ole myyty kausareilla loppuun. Muistaakseni lähemmäs 100 lippua per peli pitäisi olla sinne irtomyynnissä. Tuosta lippujen oston hankaluudesta paikattomaan on juteltu paljon toimiston kanssa, en tiedä mistä se edelleen kiikastaa.

Ei tässä varmasti mitään yhtenäistä boikottia ole käynnissä, mutta fakta on, että kesän tapahtumat vaikuttavat edelleen. Koko kauden on katsomosta puuttunut paljon aiempien vuosien aktiivista väkeä ja pikkuhiljaa siitä tulee ketjureaktio, kun muutkin jäävät pois tunnelman ollessa huonompi. Paikattomaan on perinteisesti kuitenkin menty sen takia, että siellä tunnelmaa luodaan ja siellä on joka pelissä meininkiä. Nyt näin ei ole ollut, joten monet siirtyvät esim. yläkatsomoon tsekkaamaan matsin tai jäävät himaan katsomaan telkkarista.

Ei itselläkään ole edellisvuosien fiilistä ollut ja siksi Areenalla onkin tullut käytyä vähemmän kuin 15 vuoteen. Helppo jäädä himaan tsekkaamaan matsi telkkarista jos on vähänkin muita kiireitä tai ei vaan inspiroi.

Pate voisi tosiaan mennä useammin ottamaan sen keskisektorin haltuun koska siellä sitä väkeä kuitenkin ihan hyvin näyttää yleensä olevan.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerifanien liigahistorian viimeinen "perinteinen" runkosarjareissu Ilves-Jokerit la 1.2.
Jokerifanit.net - Vierasmatkat - 1.2.2014 Ilves-Jokerit

Tämän lisäksi toki vähemmän tyypillinen reissu Ouluun 8.2. (muutamia lisälähtijöitä vielä kaivataan!):
Jokerifanit.net - Vierasmatkat - 8.2.2014 Kt-Jokerit

Ja Espooseen järkätään pitkästä aikaa keskitetysti lippuja (tästä lisää myöhemmin).

Nyt oikeasti kannattaa reissata, kun on vielä mahdollisuus tehdä se maan rajojen sisällä. Ensi kaudella sitten uudet kuviot.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Onkos täällä kellään tietoa mikä on tällä hetkellä Turun reissun tilanne lipunmyynnin suhteen?

Eipä se hirveesti ole siitä tonnista muuttunut.
 

No Look Pass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Onkos täällä kellään tietoa mikä on tällä hetkellä Turun reissun tilanne lipunmyynnin suhteen?

Tietoa ei ole, mutta viimeksi -Ville- kirjoitti, että 1000 olisi myyty, veikkailisin itse noin 1100:ta lähtijää tällä hetkellä.

Aktivoitukaa nyt kaikki fanit ja tehdään tästä reissusta unohtumaton! Tätä ei vaan voi missata! Toivonkin kaikkien kannustavan omia kavereitaan hommaamaan lipun dösään. En ole vielä yhteenkään henkilöön törmännyt, joka olisi katunut Turkuun lähtöä, vaikka viime vuonna hävittiinkin. Sellaista fiilistäkatsoa peliä ja kannattaa omaa joukkuetta ei voi kokea millään muulla reissulla.

Tiedätte mitä tehdä!
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Aktivoitukaa nyt kaikki fanit ja tehdään tästä reissusta unohtumaton! Tätä ei vaan voi missata! Toivonkin kaikkien kannustavan omia kavereitaan hommaamaan lipun dösään. En ole vielä yhteenkään henkilöön törmännyt, joka olisi katunut Turkuun lähtöä, vaikka viime vuonna hävittiinkin. Sellaista fiilistäkatsoa peliä ja kannattaa omaa joukkuetta ei voi kokea millään muulla reissulla.
Samat fiilikset. Tuo Turun reissu oli viime vuonna aivan uskomaton kokemus ja on todella ikävää, ettei taideta päästä edes viime vuoden lukemiin. Mielestäni Jokerit olisi kyllä voinut markkinoida tätä tapahtumaa paremmin/enemmän, eikä vain odotella, että ihmiset tulevat itsestään mukaan. Kyseessä on kuitenkin (ainakin toistaiseksi) viimeinen Turun-reissu, joten tässä olisi ollut saumat vaikka mihin.

Harmittaa muuten edelleen tuon Villen aikaisemmin mainitseman Botski-kuvion kaatuminen.
 

No Look Pass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Broc Little dybytoi Jokereissa launtaina Turussa. Yksi syy lisää, miksi sinun kannattaa hankkia liput stogereissulle! ;D

Yleisesti toivoisin nyt positiivisista asennetta fanien keskuudessa. Lopetetaan nillittäminen ja keskitytään positiivisiin asioihin ja joukkueen tukemiseen katsomossa. Ei keskitytä siihen, että kuka ei tee jotain ja kuka ei huuda jotain, vaan keskitytään siihen, että omat kädet hakkaavat yhteen ja ääni raikaa Areenan lehtereillä. Niin se tunnelma paranee!
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Nyt on kaivettu komeron uumenista pelipaita Jokereiden kultavuosilta Turun reissua varten. Toivottavasti on luvassa ysärityylistä kliimaksikiekkoa, jossa tunteet nousevat pintaan.On kyllä mahtavat fiilikset kaikenkaikkiaan. Nyt vaan kaikki kynnelle kykenevät paikalle kannustamaan Jokerit voittoon!
 

Rough Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Julkukat
Oli kivaa, niin kauan kuin sitä kesti. 2004-2013 ei unohdu.

Jahas, 1200 naamaa lähtee lauantaina tälle reissulle. 800 silmäparia jäätiin tavoitteesta. KHL, Hjöördis ja Karalahden tulo on saanut aikaan kyllä todellista vahinkoa. Eteläpääty on vain kuollut vitsi ollut jo pidemmän aikaa (kyllä, olin eilenkin itse huutamassa EP:ssä) + vierasreissut on ollut todella vaatimattomia tunnelmaltaan.

KHL:n aikana ei tulla mitään parannusta tekemään, kukaan tämän kauden "lähtijöistä" ei tule takaisin vaan pysyy vieläkin kauempana Hjarenasta. Ehkä joku 50 henkilön hassuttelureissu saadaan tehtyä ensi kaudella johonkin halvan oluen maahan.

Silti, Stadi kuuluu meille.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1200 ei ole mikään huono määrä, vaikka enemmänkin olisi toivonut. On siellä halli otettu haltuun pienemmälläkin määrällä. Tiedossa oli, että viime kauden määrästä tullaan jäämään, mutta hyvä noinkin kunhan ääntä riittää.
 

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Paikalla "vain" 1200 jokerifania, eiköhän ole kuitenkin reilusti liigan tämän kauden suurin fanimatka vai laittaako joku jengi paremmaksi ?
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KHL, Hjöördis ja Karalahden tulo on saanut aikaan kyllä todellista vahinkoa. Eteläpääty on vain kuollut vitsi ollut jo pidemmän aikaa (kyllä, olin eilenkin itse huutamassa EP:ssä) + vierasreissut on ollut todella vaatimattomia tunnelmaltaan.

KHL:n aikana ei tulla mitään parannusta tekemään, kukaan tämän kauden "lähtijöistä" ei tule takaisin vaan pysyy vieläkin kauempana Hjarenasta.

Osaatko sinä tai joku muu paremmin Eteläpäädyn boikotoijia tunteva vastata seuraaviin kysymyksiin suuntaa-antavasti, koskien siis Eteläpäädyn aktiiveja, jotka eivät enää hallilla käy ja tuskin tulevat käymään jatkossakaan:

1. Kuinka monta prosenttia heistä on ollut Jokerifani max 5 vuotta? Tällä tarkoitan fania, joka käy edes jossain määrin aktiivisesti hallilla katsomassa pelejä.

2. Kuinka monta prosenttia heistä on nähnyt Karalahden pelaavan ifk-paidassa livenä?

3. Kuinka monta prosenttia heistä on ollut todistamassa 2002 mestaruuskevättä paikan päällä livenä?

4. Kuinka monta prosenttia heistä on nähnyt yhtäkään 90-luvun mestaruutta livenä?

5. Kuinka moni on kutsunut itseään Jokerifaniksi jo divariaikana?
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor

Mun mielestä on todella typerää lähteä tälläisiä kyselemään. "Mä oon ollu kauiemmin fani ku sä.." Jos sitä fiilistä ei ole niin sitä ei vaan ole. Toivottavasti jengillä pysyy kuitenkin snadi kipinä kannattamiseen, jotta ensi kauden vierasreissuille saadaan iso määrä porukkaa messiin.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä on todella typerää lähteä tälläisiä kyselemään. "Mä oon ollu kauiemmin fani ku sä.." Jos sitä fiilistä ei ole niin sitä ei vaan ole. Toivottavasti jengillä pysyy kuitenkin snadi kipinä kannattamiseen, jotta ensi kauden vierasreissuille saadaan iso määrä porukkaa messiin.

Mun oma kannatushistoria ei liity millään tavalla noihin kysymyksiin. Kiinnostaa vain noin suurinpiirtein noi asiat ja siksi niitä kysyin. Yritän ymmärtää toki senkin, jos noi kysymykset tuntuu liian kiusallisilta. Tässä vaan kun on perusteltu peleistä ulosjäämisen syiksi esimerkiksi KHL:ään siirtymistä, historian tuhoamista, Karalahden ottamista joukkueeseen yms.. Niin juuri senkin johdosta olisi mielenkiintoista tietää mikä on tosiaan näiden nykyään ilmeisesti entisten fanien historia ja minkä verran oikeasti noissa asioissa tietää mistä puhuu, mitä asioita on vastaan ja minkä takia protestoi vai onko halu kannattamiseen kenties mennyt pääosin sen perusteella, että kaverit on kertonut kuinka se ja se joskus sillon sanoi sitä ja sitä ja kuinka Hjallis sitäjatätä. Mä en ihan täysin ymmärrä, vaikka yrittäisinkin, miksi noihin kysymyksiin vastaaminen suurpiirteisesti olisi millääntavalla kiusallista. Faneilla on erilaisia taustoja, eihän siinä ole mitään ihmeellistä. Toiset ovat olleet pidempään, toiset uudempia, jotkut käy kaikissa peleissä, jotkut osassa kotipelejä. Kaikki ne kuitenkin faneja on, enkä mä niitä ole arvostelemassa. Nyt onkin kyse faneista, jotka ilmeisesti eivät olekaan enää faneja ja Jokerit oli vain yksi ohimenevä hetki elämässä.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Paikalla "vain" 1200 jokerifania, eiköhän ole kuitenkin reilusti liigan tämän kauden suurin fanimatka vai laittaako joku jengi paremmaksi ?

Eikös tähän pidä laskea omamatkalaiset vielä mukaan + jo Turussa asuvat Jokerifanit? Ei tarvitse meidän hävetä pätkääkään.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Mun oma kannatushistoria ei liity millään tavalla noihin kysymyksiin. Kiinnostaa vain noin suurinpiirtein noi asiat ja siksi niitä kysyin. Yritän ymmärtää toki senkin, jos noi kysymykset tuntuu liian kiusallisilta. Tässä vaan kun on perusteltu peleistä ulosjäämisen syiksi esimerkiksi KHL:ään siirtymistä, historian tuhoamista, Karalahden ottamista joukkueeseen yms.. Niin juuri senkin johdosta olisi mielenkiintoista tietää mikä on tosiaan näiden nykyään ilmeisesti entisten fanien historia ja minkä verran oikeasti noissa asioissa tietää mistä puhuu, mitä asioita on vastaan ja minkä takia protestoi vai onko halu kannattamiseen kenties mennyt pääosin sen perusteella, että kaverit on kertonut kuinka se ja se joskus sillon sanoi sitä ja sitä ja kuinka Hjallis sitäjatätä. Mä en ihan täysin ymmärrä, vaikka yrittäisinkin, miksi noihin kysymyksiin vastaaminen suurpiirteisesti olisi millääntavalla kiusallista. Faneilla on erilaisia taustoja, eihän siinä ole mitään ihmeellistä. Toiset ovat olleet pidempään, toiset uudempia, jotkut käy kaikissa peleissä, jotkut osassa kotipelejä. Kaikki ne kuitenkin faneja on, enkä mä niitä ole arvostelemassa. Nyt onkin kyse faneista, jotka ilmeisesti eivät olekaan enää faneja ja Jokerit oli vain yksi ohimenevä hetki elämässä.

Ole nyt oikeasti hiljaa. Sä olet näistä asioista aivan käsittämättömän kujalla joten älä rupea enää pätemään. Missään seurassa ei tulisi hyväksyä tekoja joita Hjallis teki kesän aikana. Melkein missä tahansa muussa Euroopan maassa KHL-siirrosta ja Jeren kaltaisen pelaajan hankinnasta olisi noussut paljon suurempi meteli. Täällä vaan keskitytään nöyristelemään, kun Hjallis kusee silmään urakalla. Ja kyllä, olen nähnyt Jeren monta kertaa livenä jullipaidassa, kun tämä on sulle niin tärkeää porukan motiiveja arvioidessa.

Tohon viimeiseen lauseeseen vielä: Mulle Jokerit on ollut jo pitkään se tärkein juttu omassa elämässä mutta en silti tiedä käynkö matseissa enää yhtä paljon jatkossa. Lojaalisuus seuraa kohtaan ei ole järkkynyt missään kohdassa mutta se, kunnioittaako nykyinen organisaatio niitä arvoja, jotka koen omakseni on epävarmaa tulevaisuudessa.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen verran sanoisin McMulliganin puolustukseksi, että taatusti porukassa on jonkin verran jengiä, jotka Jokerien kannattamisen verukkeella larppaavat lähinnä tuota katsomomeininkiä, jossa tärkeintä on esiintyä, saada glooriaa kannattajaryhmälle ja tehdä homma jonkun keski-eurooppalaisen koodiston mukaan, jotta kunnia säilyy. Sellaisille on taatusti tärkeää myös vastoinkäymisten hetkellä pysyä ruodussa, eli vastustaa aktiivisesti karalahtia yms.

Varmasti vielä enemmän on kuitenkin niitä seuran ystäviä, jotka ihan totisesti ovat kokeneet tulleensa jyrätyksi ja ovat sen myötä menettäneet fiiliksen koko touhuun. Se sallittakoon heille.

Itse en Karalahden hankinnasta pitänyt, nyt alan olla sinut asian kanssa. Olen anteeksiantavaa sorttia, eikä Karalahti ole Jokeriaikanaan (tai moneen vuoteen ennen tätä) tehnyt mitään, miksi minulla olisi syytä vihata miestä tai hänen pelaamistaan Jokereissa. Syy, miksi Jokerit välillä tuntuu tylsältä, on se, että peli on skeidaa. Ja olisi muuten vielä kehnompaa ilman Karalahtea.

--

Se, että ~1200 vierasmatkalle lähtevää fania on lievä pettymys, kertoo vain siitä, millainen potentiaali Jokerifaneissa on. Hauskaa reissua kaikille, huutakaa äänenne käheäksi!
 

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Se, että ~1200 vierasmatkalle lähtevää fania on lievä pettymys, kertoo vain siitä, millainen potentiaali Jokerifaneissa on. Hauskaa reissua kaikille, huutakaa äänenne käheäksi!

Tämä.

En voisi enempää olla samaa mieltä. Kaksi vuotta sitten stogereissulla oli noin 800 narria ja kaikki kusivat hunajaa. Viimevuoden Karlsson show ja 2000-luvun paras Jokerit veti reissulle omamatkalaisineen n.1600 henkeä. Eilen aamupäivällä lippuja oli myyty 1200 ja uskon määrän vielä nousevan tämän päivän aikana. Luotan, että Turkuun saadaan 1300-1400 Jokeria. Se on paljon se.

Viimeaikoina on ruvennut vituttamaan tätä ketjua lukiessa joidenkin kirjoittajien jatkuva angsti. Itketään siitä, kun ei ole fiilistä ja pilataan samalla loppujenkin fiilis. Perkele, lopettakaa!

Kaksi päivää aikaa reissulle, jota ainakin itse olen odottanut jo viimevuoden paluumatkasta lähtien. Nautitaan, pidetään hauskaa ja kannustetaan rakas seuramme voittoon!

Vielä ehdit mukaan ;)
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viimevuoden Karlsson show ja 2000-luvun paras Jokerit veti reissulle omamatkalaisineen n.1600 henkeä.

2000-luvun paras Jokerit? Ei todellakaan ollut! Tuokin peli luonnollisesti hävittiin. Jokerit tyylilleen uskollisena on hävinnyt kaikki "must win"-pelit viime vuosina.

1200 + omamatkalaiset. Kyllä siellä lähennellään viime vuoden määrää, mutta onko tunnelma samaa luokkaa kuin vuosi sitten? Rohkenen epäillä.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ole nyt oikeasti hiljaa. Sä olet näistä asioista aivan käsittämättömän kujalla joten älä rupea enää pätemään. Missään seurassa ei tulisi hyväksyä tekoja joita Hjallis teki kesän aikana. Melkein missä tahansa muussa Euroopan maassa KHL-siirrosta ja Jeren kaltaisen pelaajan hankinnasta olisi noussut paljon suurempi meteli. Täällä vaan keskitytään nöyristelemään, kun Hjallis kusee silmään urakalla. Ja kyllä, olen nähnyt Jeren monta kertaa livenä jullipaidassa, kun tämä on sulle niin tärkeää porukan motiiveja arvioidessa.

Tohon viimeiseen lauseeseen vielä: Mulle Jokerit on ollut jo pitkään se tärkein juttu omassa elämässä mutta en silti tiedä käynkö matseissa enää yhtä paljon jatkossa. Lojaalisuus seuraa kohtaan ei ole järkkynyt missään kohdassa mutta se, kunnioittaako nykyinen organisaatio niitä arvoja, jotka koen omakseni on epävarmaa tulevaisuudessa.

Mä jostain syystä en ole yllättynyt et sä satuit tarttumaan tohon viestiin ja vastaat täysin epäolennaisilla asioilla esitettyihin kysymyksiin. Sunkin ja muiden poislähteneiden olisi ihan hyvä ymmärtää, että jos te ette ymmärrä tai hyväksy Hjalliksen toimia millään tasolla, niin se ei kuitenkaan tarkoita, että koko kannattajakuntaa ja kansaa olisi kusetettu ja nöyryytetty. Teillä on täysi oikeus siihen ja matseista poisjäämiseen, mut se ei millään tavalla anna oikeutta ruveta kertomaan miten muiden kannattajien pitäisi asiaan suhtautua. Ja myöskään se ei ole se ainoa oikea suhtautumistapa asioihin.

Jokereiden kannattaminen on jokaiselle oma henkilökohtainen asia, kuten myös suhtautuminen näihin viimeaikaisiinkiin muutoksiin. Eteläpääty on tehnyt ja tekee edelleen hienoa työtä jota arvostan. Itselläni ei ole aikaa eikä energiaa tommosiin satsauksiin, joten hattu päästä sen työn eteen mitä siellä tehdään. Meteli peleissä on toki tällä hetkellä huomattavasti miedompaa kuin aikasemmin. Niin kannattajatoiminnassa, kuin monessa muussakin asiassa suosio menee ylä- ja alamäkeä. Nyt ehkä sit on se pieni alamäki. Mutta kyllä se sieltä vielä nousee. Siihen saattaa mennä kuukausia tai todennäköisesti jopa vuosia.

Ei fanitoiminta ole kuitenkaan niin poikkeavaa monesta muustakaan hetkellisen suosion saavasta asiasta. Sillä mä kysyinkin noista asioista minkälaista historiaa näillä poisjääneillä on, jos jollain siitä olisi ihan oikeaa suuntaa-antavaa tietoa antaa. Max Power nyt taas varmasti vetää herneen nenään tästä, mutta monissa vastaavissa asioissa se eniten itsestään melua pitävä ryhmä tai henkilöt ovat usein myös ne jotka siitä ensimmäisenä lähtee ulos ja löytää uuden jutun elämään. Eikä siinä mitään, jokaisella on oikeus siihenkin ja hienoa, et oli luomassa kannatuskulttuuria hetken. Eteläpääty on täynnä hienoja kannattajia ja tulee olemaan jatkossakin. Nyt vaan osa on lähtenyt, mikä on mulle ihan ok. Ei ketään voi vaatimalla vaatia peleihin, jos ei kiinnosta. Mut mä en kaipaa myöskään mitään moraalisaarnoja niiltä lähteneiltä tai mielensäpahoittaneilta, jos mua itseäni edelleen kiinnostaa tällä kaudella Jokerit, kuin myös ensi kaudellakin ja luultavasti siitä aika pitkään vielä eteenpäin. Myöskään en kaipaa mitään kertomuksia kusetetuksi tulemisesta tai kuinka historiaa ei kunnioiteta, vaikkapa nyt Karalahden tapauksessa. Voin myöntää uskovani, että suurin osa näistä lähteneistä ei ole nähnyt Karalahtea ifk-paita päällä, ei ole nähnyt Jokereiden edellistä mestaruutta, puhumattakaan 90-luvun mestaruuksista tai divariajoista. Tossa on aika paljon ollut ylä- ja alamäkiä Jokereidenkin historian aikana, kuten myös seuraloikkauksia, joita monet edelleen katsomossa istuvat ovat olleet kokemassa ja näkemässä. Kannatushistoria myös usein vaikuttaa siihen, kuinka jyrkkä ja äkkipikainen on mielipiteissään. Kuten sanoin, jokaisella on täysi oikeus omiin tuntoihinsa, mut aivan turha tulla mulle tuputtamaan omia tuntojaan ainoiksi oikeiksi.

Voin senkin kertoa et mun kannatushistoria menee 80-luvun loppupuolelle, jos sillä nyt Max Powerille tai jollekin muulle on merkitystä. Eli toisinsanoen en pidä itseäni minään vanhana pitkän linjan kannattajana, mutta on tässä kuitenkin ehtinyt yhtä jos toista näkemään.

EDIT:
Kuten muutama onkin jo maininnut, niin ei toi fanikulttuuri ihan kehnoilla kantimilla vieläkään ole, kun katsoo vaikka lähtijöiden määrää Turkuun tai vierasreissujen määrää ylipäätään. Edelleen Eteläpääty on Suomen lätkäkatsomoiden numero 1, nyt vaan välimatka on hieman kaventunut.

Turun reissua odotellessa, tulee hieno päivä! Pientä positiivisuutta itse kullekin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös