Spekulaatio Jokerien ja Hartwall Areenan myynnistä – tiedotustilaisuus 28.6.2013

  • 367 390
  • 1 655
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
En puutu nyt asian ja tuon kirjoituksen pointtiin vaan siihen, että ainakin omien muistieni mukaan Leijonat on pelanneet kotipelejään (EHT) myös Turussa?

2003 MM-kisojen jälkeen oikestaan kaikki suuremmat maajoukkuepelit ja turnaukset (MM-kisat, Word-cup kotipelit) satunnaisia EHT-pelejä lukuunottamatta on pelattu lähes yksinomaan Hartwall-Areenalla, joista tuotot on pääosin valuneet ulkolaisille rahamiehille ja heidän suomalaisille lakeijoilleen Infront Sports- yhtiön kautta.. Suomen Kuvalehti: Näin englantilainen pääomasijoittaja tekee rahaa Suomen MM-kisoilla
 

Jeffrey

Jäsen
Mites muuten on... TOJ tai joku, saako KHL otteluissa juoda kaljaa katsomossa?

Voisiko, saisiko, jesh?

Eurooppa Liigan käynnistyminen on myös ihan hieno asia, saadaan ne paikalliset sitten sieltä?
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mites muuten on... TOJ tai joku, saako KHL otteluissa juoda kaljaa katsomossa?

Voisiko, saisiko, jesh?

Eurooppa Liigan käynnistyminen on myös ihan hieno asia, saadaan ne paikalliset sitten sieltä?

Saa! Muutenkin ottelutapahtuma on potensiin 100 verrattuna sm-liigaan. Ison maailman meininkiä, joka puolella hallia kaikenmaailman hulabaloota ja huikea tunnelma. Itse ainakin diggaan helvetisti! (osasyy toki oli sillä että tosiaan katsomossa saa juoda olutta...)

Edit. niin tokihan Suomessa tämän varmasti Räsäsen Päivi kieltää... =(
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mites muuten on... TOJ tai joku, saako KHL otteluissa juoda kaljaa katsomossa?

Voisiko, saisiko, jesh?

Eurooppa Liigan käynnistyminen on myös ihan hieno asia, saadaan ne paikalliset sitten sieltä?

Riippuu paikasta ja maasta, saako. Suomessa tuskin sen myötä lait antavat sen enempää periksi kuin nytkään.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Saa! Muutenkin ottelutapahtuma on potensiin 100 verrattuna sm-liigaan. Ison maailman meininkiä, joka puolella hallia kaikenmaailman hulabaloota ja huikea tunnelma. Itse ainakin diggaan helvetisti! (osasyy toki oli sillä että tosiaan katsomossa sai juoda olutta...)
Mutta mitä sanoo Suomen laki, vai sanooko mitään?
 

Jeffrey

Jäsen
Äläkä ehdota, että esim. Långvik sponssaa 10 miljoonalla. Miksi sponssaisi kilpailijaa, kun Långvikin omistajat omistavat jo samassa sarjassa pelaavan joukkueen. (peruste, jota käytit itse)

Nyt et näe metsää puilta. Rotenbergien suku omistaa nyt sekä SKA:ta, että mahdollisesti myös Jokereita. Kuitenkin se puikoissa oleva osapuoli on eri edustaja.

Me kilpailtiin boirien ja serkkujen kanssa takapihalla lämimällä piharoskis maalina, näiden poikien kilpailu on vaan vähän eri mittakaavassa. Kuka sitä haluaisi veljellensä tai serkullensa hävitä. Sponsorikuvio siis edelleen varsin mahdollinen, jopa todennäköinen.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Mites muuten on... TOJ tai joku, saako KHL otteluissa juoda kaljaa katsomossa?

KHL:ssä saa. Suomen rajojen sisällä ei.

niin tokihan Suomessa tämän varmasti Räsäsen Päivi kieltää... =(

Ei kiellä Räsäsen Päivi vaan Suomen laki. Tarkemmin sanottuna Alkoholilaki.

Ote Suomen laista kirjoitti:
Alkoholilaki
4 LUKU
Alkoholijuomien ja väkiviinan myynti ja muu luovuttaminen sekä välittäminen
21 c § (30.8.2002/764)

Anniskelupaikkaa ja anniskelualuetta koskevat vaatimukset

Anniskelupaikan tulee soveltua ravitsemisliikekäyttöön. Anniskelupaikan tiloineen tulee täyttää ne vaatimukset, jotka niiden käytölle ravitsemisliiketarkoitukseen on lainsäädännössä asetettu. Anniskelupaikan tulee olla yksinomaan hakijan tosiasiallisessa hallinnassa ja viranomaisten valvottavissa.

Anniskelupaikassa tulee toiminnan laajuus ja laatu huomioon ottaen olla riittävästi henkilökuntaa tehokkaan valvonnan ja järjestyksenpidon toteuttamiseksi. Lupaviranomaiselle tulee esittää henkilökunnan määrää ja tehtäviä koskeva suunnitelma.

Anniskelupaikassa alkoholijuomia saa anniskella ainoastaan lupaviranomaisen hyväksymällä anniskelualueella, jossa valvonta voidaan tehokkaasti järjestää. Anniskelualueeksi ei saa hyväksyä urheilu-, liikunta-, musiikki- tai muun niihin verrattavan tapahtuman yleistä katsomotilaa. ...

Mun käsittääkseni alkoholilaki ei suoranaisesti kiellä katsomossa juomisen nauttimista, se vain asettaa sille rajoituksia. Mun käsittääkseni olisi ihan mahdollista luoda anniskelualue joihinkin katsomon osiin. Toki ne olisi esim. K18 jne...
Ai niin kuin Silver Star Cafe?
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
Ei kiellä Räsäsen Päivi vaan Suomen laki. Tarkemmin sanottuna Alkoholilaki.

Mun käsittääkseni alkoholilaki ei suoranaisesti kiellä katsomossa juomisen nauttimista, se vain asettaa sille rajoituksia. Mun käsittääkseni olisi ihan mahdollista luoda anniskelualue joihinkin katsomon osiin. Toki ne olisi esim. K18 jne...
 

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Niin, tai sitten tekee ottelusta K18-tapahtuman.

Eikös tällä logiikalla kaikki Jokereiden ottelut olisi aina pitänyt olla K18, koska kaljaa saa baarista. Eihän nyt sentään voi olla, että jos yhdessä katsomossa juodaan alkoholia, niin muihin katsomoihin eivät alaikäiset pääse. Eihän edes Suomessa voida olla niin tyhmiä?
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Ai taas? Mikäs se viime kerta oli?

Noh vaikka moni väittää että Jokerit ei ole suomen jääkiekkoilun eteen tehnyt mitään, niin kyllähän Harkimo on ollut yksi suurimmista Suomalaisen kiekon edistäjistä Jokereineen, vaikka taloudellisesti siinä on takkiin tullutkin. On rakennettu hallia, ja yritettty kansainvälistää jääkiekkoa suomessa ja pitkään. Että kyllä harkimo Jokereiden ja hallin kautta todellakin on ollut ja on vielläkin Suomalaisne jääkiekkoilun tien raivaaja.

Vaikeaksi tämän Jokereiden khl siirron tekee nimenomaan se että muut eivät pääse aivan heti eroon ajatuksesta Jokreista kilpailijana. Nythän pikemminkin muiden joukkueden ja fanien pitäisi tukea jokereita koska khlssä jokerit ei enää kilpaile suoraan muita vastaan, vaan piekemminkin jokereiden hyvä menestys khlssä saattaisi tuoda suomeen ylimääräistä jääkiekko buumia joka näkyisi mullekkin positiivisesti.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Mun käsittääkseni alkoholilaki ei suoranaisesti kiellä katsomossa juomisen nauttimista, se vain asettaa sille rajoituksia. Mun käsittääkseni olisi ihan mahdollista luoda anniskelualue joihinkin katsomon osiin. Toki ne olisi esim. K18 jne...

Alkoholin anniskelu - Suomen liikunta ja urheilu

Anniskelualue

Anniskelupaikassa alkoholijuomia saa anniskella ainoastaan lupaviranomaisen hyväksymällä anniskelualueella, jossa valvonta voidaan järjestää tehokkaasti. Lupaviranomaiselle tulee esittää anniskelualueen rajaamista koskeva suunnitelma. Anniskelualueena ei saa käyttää urheilu-, liikunta-, musiikki- tai muuta niihin verrattavaa tapahtumaa varten pysyvästi tai tilapäisesti käytettävää yleistä katsomotilaa. Tarkoituksena on turvata päihteetön ja häiriötön ympäristö urheilu-, musiikki- ja kulttuuritilaisuuksien sellaiselle yleisölle, joka ei pidä asianmukaisena sitä, että alkoholijuomia nautitaan katsomotiloissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö Suomen lainsäädäntö kiellä tuota? Saako siis areenalla juoda jatkossa kaljaa katsomossa?

Edit. Tuohon olikin jo vastattu.

Varmaan saa tietyin edellytyksin juoda kaljaa katsomossa. Ehkäpä tämä onkin se koko jutun pointti: saa juoda kaljaa katsomossa, kun Jokerit pelaa kiihkeää paikalliskamppailuaan Nizhny Novgorodia vastaan.

Yksi lohko Jaffalasta vain anniskelualueeksi, niin noissa kiihkeissä paikallismatseissa voi vaikka saada oluen. Hyvällä tuurilla toisenkin.

Ketä siellä Nizhnyssä nyt ensi kaudella pelaakaan?
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Varmaan saa tietyin edellytyksin juoda kaljaa katsomossa. Ehkäpä tämä onkin se koko jutun pointti: saa juoda kaljaa katsomossa, kun Jokerit pelaa kiihkeää paikalliskamppailuaan Nizhny Novgorodia vastaan.

Yksi lohko Jaffalasta vain anniskelualueeksi, niin noissa kiihkeissä paikallismatseissa voi vaikka saada oluen. Hyvällä tuurilla toisenkin.

Ketä siellä Nizhnyssä nyt ensi kaudella pelaakaan?

Mm. Jarkko Immonen ja Sakari Salminen. Kilauttaako kelloja? Ne on näitä entisiä sm-liiga tähtiä jotka kaikki pelaavat nykyään KHL:ssä.

Todella hienoa päästä vuoden päästä pelaamaan tasokkaaseen liigaan!
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Jokerit on sm-liigassa jahdannut mestaruutta isolla rahalla ja vituiks on männy, mutta kannattajilla on kummiskin ollut ajatus mestaruudesta. Nytkö on sitten ihan kivaa lähteä osallistumaan khl:n pariin? Luulisi voittamisen mahdollisuuden merkitsevän jotain joillekkin.

MIten muuten toi paitamainonta menee khl:ssa?
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisiko joku kertoa minulle miksi niin monella on niin kova tarve keskittyä täysin mahdollisiin negatiivisiin asioihin tai ongelmiin joita KHL Jokereille saattaa aiheuttaa? Mikä teitä motivoi tätä tekemään ja vielä useassa eri ketjussa? En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka keskittyvät vain negatiiviseen ja jättävät positiiviset asiat täysin varjoon. Tässäkin asiassa on iso liuta positiivisia asioita, mutta ne tahdotaan sysätä sivuun kaiken paskan alle. Miksi kovin monella on niin valtava tarve päästä vittuilemaan Jokerifaneille, vaikka sitten keskustelun kuolemisen hinnalla?
 

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Voisiko joku kertoa minulle miksi niin monella on niin kova tarve keskittyä täysin mahdollisiin negatiivisiin asioihin tai ongelmiin joita KHL Jokereille saattaa aiheuttaa? Mikä teitä motivoi tätä tekemään ja vielä useassa eri ketjussa? En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka keskittyvät vain negatiiviseen ja jättävät positiiviset asiat täysin varjoon. Tässäkin asiassa on iso liuta positiivisia asioita, mutta ne tahdotaan sysätä sivuun kaiken paskan alle. Miksi kovin monella on niin valtava tarve päästä vittuilemaan Jokerifaneille, vaikka sitten keskustelun kuolemisen hinnalla?

Jengi älyää, että Jokerit teki eilen sm-liiga jengeistä omia farmijengejään.

Nämä samat nimimerkit ovat inhonneet Jokereita jo ennenkin ja Jokereiden lähtö kirkkaampiin valoihin ja nousu ylempään liigaan on vaan bensaa liekkeihin.

Mutta ei siinä mitään. Näin tämä on aina mennyt. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Minun ymmärtääkseni paidoissa on mainoksia, mutta niitä on vain yksi tai kaksi. Että tässäkin mielessä kehitystä SM-Liigaan.

Edit: http://storage.canoe.ca/v1/dynamic_resize/sws_path/suns-prod-images/1297333883743_ORIGINAL.jpg?quality=80&size=650x&stmp=1351899639407 Tuossa kuva SKA:n vieraspaidoista. Alaselässä yksi mainos, käsivarsissa ja olkapäissä pienet mainokset.

Juu ihan pari mainosta paidoissa vaan. Ja tämä(kin) tosiaan parannus sm-liigaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Jokereilta myös voisi SM-liigan hallituksen toimesta kaikkia liigaseuroja edustavan johtoryhmän esityksestä rangaistuksena evätä Jokerit HC Oyj:n liigalisenssi ja täten myös evätä joukkueen osallistuminen 13-14 liigaan perusteluna joukkueen äkillisen selkeä ja kiistaton valmistautuminen venäjän KHL-liigaan ja täten suhteettoman, kilpailua vääristävän etulyöntiaseman saaminen mm. SM-liigan ja joukkueen markkinoinnin, pelaajabudjetin ja pelaajiston osalta verrattuna muihin SM-liigaseuroihin. Vapautunut lisenssi voitaisiin myydä ensi kaudelle sellaiselle Mestis-seuralle, jolla olisi osoittaa riittävät taloudelliset resurssit ja muut liigakelpoiset fasiliteetit. esim. Vaasan Sportille. Tällöin kauden avaavat perinteiset paikallisottelu-parit voisivat olla: HIFK-BLUES, TPS-HPK, ÄSSÄT-LUKKO, ILVES-TAPPARA, PELICANS-SAIPA, JYP-KALPA ja SPORT-KÄRPÄT.

Joo, "EPISTÄ, EPÄREILUT JAOT!"
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jokerifanin vieraspeli TPS:iä vastaan maksaa öpaut 30 ruplaa SM-liigassa. Sama vieraspeli lähintä naapuria vastaan (SKA Pietari) maksaakin jo 150-300 ruplaa. Seuraavaksi lähin vieraspeli Riiassa kustantaa sellaiset 200-350 ruplaa minimissään. Jokin Moskovan vieraspeli on luokkaa tuhat ruplaa minimihinnoin laskettuna.
- - -
Toivon olevani väärässä noissa luvuissa ja toivon tietysti Jokerifanien olevan niin varakkaita, että homma toimii. Itse kyllä hieman epäilen.
Juuh tarkennus - pelkät matkat ja matsilippu. Jokainen tietty makselee ostoksiaan oman rahankäyttönsä mukaan, eikä jotain matsikaljoja voi laskea mukaan.
Mitenköhän nuokin luvut on taas laskettu?
Vertailtu kannattajayhdistyksen kokonaispakettihintaa reittilentoihin + itse ostettuihin matsilippuihin?

Jos mä lähtisin ex tempore katsomaan vaikkapa JOK-TPS -matsia Areenalle, niin kyllä mä ainakin varaisin koko hommaan noin satasen: junaliput ~35 euroa per suunta + ~30 euroa matsilippu. Vastaavasti johonkin KHL-matsiin Riikassa varaisin noin kolmesataa: TKU-RIX-TKU lentoliput Airbalticilla ~250 euroa, + siirtymät lentokenttä-halli-lentokenttä ~20 euroa + matsilippu ~30 euroa.

Näin ollen kannattajayhdistyksen kautta ostettu paketti SM-liigan vierasotteluun on noin kolmasosa yksityishenkilön vastaavasta. Miksei vastaavasti kannattajayhdistyksen kautta ostettu paketti KHL:n vierasotteluun voisi olla yhtä lailla halvempi? Toisin sanoen jopa satasella Riikaan!

Kaikki on kiinni vain matkanjärjestäjistä ja heidän neuvottelutaidoistaan tehdä edullisia paketteja. Suomessa homma toimii tilauslinja-autoyhtiöiden ja VR:n kanssa - miksi sama homma ei voisi toimia myös KHL:ssa lentoyhtiöiden kanssa?

Kannattajayhdistysten ja/tai seurojen räätälöimiä matkailupalvelupaketteja EI voida suoraan verrata yksityishenkilöiden reittimatkustamiseen!
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
No, voihan sitä sponsoroinniksikin kutsua, kun omistaja itse lisää pääomaa omistamaansa seuraan. Aikaisemmin sitä on kutsuttu muulla nimellä.

Niin. Manngardkin olikin siis Ilveksen sponsori.

En tuomitse, ole iloinen tai surullinen. Mielenkiinnolla seuraan miten näinkin poikkeavalla kustannustasolla ja verotusmallilla luodaan kilpailukykyinen toiminta ja haastetaan edes puolitosissaan KHL:n kärkeä.

Eniten kiinnostaa mitä tapahtuu kun Kalervon touhut kaiken tämän takana saadaan julkisuuteen. Aika mukavasti on mies pelannut Harkimon pussiin vuosien saatossa
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
No, voihan sitä sponsoroinniksikin kutsua, kun omistaja itse lisää pääomaa omistamaansa seuraan. Aikaisemmin sitä on kutsuttu muulla nimellä.

Muuttuuko se faktaksi jos sitä toistelee tarpeeksi kauan?

Yksi ehdottomasti kiinnostavimpia aspekteja tässä koko asiassa on mielestäni Areenan siirtyminen sellaisten ihmisten käsiin joilla oikeasti on varaa panostaa hallin toimintaan. Areenan palveluissa on paljon parannettavaa ja odotankin jo mielenkiinnolla mitä parannuksia niihin saadaan jo tulevan kauden aikana. Voisivat ensitöikseen laajentaa lipunmyynpisteitä ja palkata käytävien myyntipisteisiin lisää väkeä. Areenan voisi tuoda nykypäivään myös tietoliikenne mielessä.
 

Gemondo

Jäsen
Voisiko joku kertoa minulle miksi niin monella on niin kova tarve keskittyä täysin mahdollisiin negatiivisiin asioihin tai ongelmiin joita KHL Jokereille saattaa aiheuttaa? Mikä teitä motivoi tätä tekemään ja vielä useassa eri ketjussa? En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka keskittyvät vain negatiiviseen ja jättävät positiiviset asiat täysin varjoon. Tässäkin asiassa on iso liuta positiivisia asioita, mutta ne tahdotaan sysätä sivuun kaiken paskan alle. Miksi kovin monella on niin valtava tarve päästä vittuilemaan Jokerifaneille, vaikka sitten keskustelun kuolemisen hinnalla?

Samaa olen ihmetellyt itsekin, parhaimmillaan yli 30 viestiä rummutusta samalta kirjoittajalta siitä kuinka paskasti on nyt asiat Jokereilla. Hifk-faneilta tätä osasin odottaakkin, mutta mikä vittu noita porilaisia vaivaa??? Ja mistä te ongitte kaikki tietonne? Tiedätte jo viisi vuotta etukäteen kaiken mitä globaalissa jääkiekkomaailmassa tulee tapahtumaan. Minäkin haluaisin tietää! Ja miksi ette voineet Hjallikselle kukaan kertoa?
Tosin kyllä joukosta löytyy todella hyviäkin analyyttisia viestejä joilla on jotain annettavaa meille kaikille ja joista olisi mielenkiintoista keskustella, mutta jotenkin ne tuppaavat hukkumaan tuonne jonnekkin.
Tekisi melkein mieli mennä joka joukkueen omaan osioon kertomaan kuinka perseestä on katsoa viimeistään kolmen vuoden päästä joukkueenne pelejä, kun laji on virallisesti yhdistetty ringeten kanssa, katsojat & sponsorit kaikonneet ja kaikki konkurssissa. Koska näin sen vain on oltava, minä tiedän, älkää selittäkö.

Ja itse aiheesta: En usko että Hjallis milloinkaan tulee luopumaan Jokereiden osake-enemmistöstä/päätäntävallasta seurassa, en ennenkuin tulee aika jolloin hän siirtää jengin Jollen (toivottavasti silloin) osaaviin käsiin. Minä luotan tuohon mieheen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös