Porin Ässien mestaruuden jälkeinen elämä (PÄMJE)

  • 48 407
  • 204

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Koskiko myös niitä, jotka veivät torille rattaat ja siten kahdelta tai kolmelta ihmiseltä tilaa? Ilmensikö se mielestäsi muiden ihmisten huomioonottamista?


Periaatteessa ihan hyvä käytöstapa. Vastaavasti lasten kanssa liikkeellä olevat voivat myös miettiä omaa toimintaansa, ennen kuin katsovat olevansa oikeutettuja sanelemaan sääntöjä muille.

Tämä tästä aiheesta.

Jeps, pahoittelut että tuli mentyä tähän koko perheen tapahtumaan lapsen kanssa, ajoissa n. klo 13:30 että pääsi sellaiseen kulmaan mistä kenenkään ei tarvi ängetä yli. Oli muuten kauden ensimmäinen tilaisuus mihin pääsi pojan kanssa yhdessä.
Tuo tupakointi vituttaa ihan aikuisenakin, mutta en siitä viitsi valittaa, lapset pitäisi jokaisen kuitenkin ottaa huomioon. Tupakoimattomana minulla on oikeus valita raikas ilma ja tuollaisessa ahtaudessa missä muut ei pääse karkuun on helvetin junttia sauhutella, savuille pääsee kyllä johonkin nurkkaan tarvittaessa. Teoriassa ihan sama kuin paskantaisi siellä housuunsa tai kuseskelisi/yrjöäisi toisten kengille.
 
Jeps, pahoittelut että tuli mentyä tähän koko perheen tapahtumaan lapsen kanssa, ajoissa n. klo 13:30 että pääsi sellaiseen kulmaan mistä kenenkään ei tarvi ängetä yli.
Ei sitä tarvitse pahoitella. Julkiselle paikalle mentäessä on kuitenkin mielestäni peruslähtökohta, että omasta mukavuusalueestaan pitää itse kunkin joustaa ja olla valmis kohtaamaan epämukavuuksia. Toivottavasti kuitenkin muistatte tapahtuman itse aiheesta, ettekä pienistä lieveilmöistä. No hard feelings.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huh huh mitä jeesustelua täällä taas on! Torilla ei saisi polttaa tupakkaa, kun siellä on lapsia?! Ilmassa leijuvat autojen pakokaasut ovat varmasti myrkyllisempiä, kuin jonkun suusta ulostullut röökin savu. Ymmärrän jos joku puhaltelisi tahallaan ja kiusallaan savujaan lastenvaunujen sisään, mutta en tällaista itkemistä täysin turhasta.
Kukkahattutädeiltä tällaista ymmärtäisin, mutta jos mestaruutta juhlimaan tulevilla kiekkoihmisilläkin on aihetta valittaa röökin poltosta ulkona torilla, niin ehkä näiden terveysintoilijoiden ei kannattaisi lähteä ulos julmaan ja pahojen ihmisten maailmaan ollenkaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huh huh mitä jeesustelua täällä taas on! Torilla ei saisi polttaa tupakkaa, kun siellä on lapsia?! Ilmassa leijuvat autojen pakokaasut ovat varmasti myrkyllisempiä, kuin jonkun suusta ulostullut röökin savu. Ymmärrän jos joku puhaltelisi tahallaan ja kiusallaan savujaan lastenvaunujen sisään, mutta en tällaista itkemistä täysin turhasta.
Kukkahattutädeiltä tällaista ymmärtäisin, mutta jos mestaruutta juhlimaan tulevilla kiekkoihmisilläkin on aihetta valittaa röökin poltosta ulkona torilla, niin ehkä näiden terveysintoilijoiden ei kannattaisi lähteä ulos julmaan ja pahojen ihmisten maailmaan ollenkaan.

Eiköhän kysymys ole pelisilmästä ja muiden huomioonottamisesta?

Miksi muuten tupakointi olisi julkisessa tilaisuudessa sellainen oikeus, että muiden pitäisi sitä oletusarvoisesti sietää?
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Huh huh mitä jeesustelua täällä taas on! Torilla ei saisi polttaa tupakkaa, kun siellä on lapsia?! Ilmassa leijuvat autojen pakokaasut ovat varmasti myrkyllisempiä, kuin jonkun suusta ulostullut röökin savu. Ymmärrän jos joku puhaltelisi tahallaan ja kiusallaan savujaan lastenvaunujen sisään, mutta en tällaista itkemistä täysin turhasta.

Sehän on ITKEMISTÄ jos sanon että vituttaa toisten ihmisten tarve vetää röökiä tilanteessa jossa ollaan tappituntumalla ja kiinni toisissaan. Silloin kun passiivitupakointiin on pakotettu lapsia (lapsia on muitakin kuin vauvoja), välinpitämättömyys on huipussaan, vaikka yhdenkään aikuisen ei tarvi sitä kokea. Ainakin omat tutut kävi tupakalla siellä jossain reunassa mihin pääsi ihan helposti. Tämä ajatus tuskin aukenee, kun oma napa on kaiken keskipiste? Edelleen, paskat housussa seisoskelu muiden joukossa tai kengille kuseminen tai oksennus ei ole yhtään vaarallista, pikkaisen epämiellyttävää vaan. Huvittavaa muuten kuinka palstan yksi pahimmista kestoitkijöistä tulee kertomaan mistä asioista ei saa itkeä.
Asia on puolestani käsitelty, ymmärrän että hyvät käytöstavat ei koske kaikkia.
 
Eiköhän kysymys ole pelisilmästä ja muiden huomioonottamisesta?
Kun ensiksi ottaa itse muut huomioon, voi sen jälkeen perustellusti vaatia sitä muilta.

Miksi muuten tupakointi olisi julkisessa tilaisuudessa sellainen oikeus, että muiden pitäisi sitä oletusarvoisesti sietää?
Mihin vedetään raja? Saako kadulla kulkiessa tupakoida, kun siellä voi vastaan kävellä lapsi tai astmaatikko? Nythän on monenlaiset kansalaisaloitteet muotia. Siitä vaan aloittamaan tupakoinnin kieltolakia.
Entäs laulaminen julkisessa tilaisuudessa ilman, että osaa edes laulaa? Ihan joka asiasta ei kannata mielestäni kitistä, vaikka asia ei itseä miellyttäisikään.
 

Fortuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Fortuna Sittard
Huh huh mitä jeesustelua täällä taas on! Torilla ei saisi polttaa tupakkaa, kun siellä on lapsia?! Ilmassa leijuvat autojen pakokaasut ovat varmasti myrkyllisempiä, kuin jonkun suusta ulostullut röökin savu. Ymmärrän jos joku puhaltelisi tahallaan ja kiusallaan savujaan lastenvaunujen sisään, mutta en tällaista itkemistä täysin turhasta.
Kukkahattutädeiltä tällaista ymmärtäisin, mutta jos mestaruutta juhlimaan tulevilla kiekkoihmisilläkin on aihetta valittaa röökin poltosta ulkona torilla, niin ehkä näiden terveysintoilijoiden ei kannattaisi lähteä ulos julmaan ja pahojen ihmisten maailmaan ollenkaan.

Annas kun arvaan, olit varmaan siellä tapahtumassa humalassa? Mielestäni kommentti kuvaa oikein hyvin tupakoitsijoiden ajatusta, että heillä on oikeus tupakoida missä tahansa ja muiden tulee se sietää tai pysyä pois, vaikka asia on oikeasti ihan päinvastoin. Minulle tässä asiassa on myös kasvatuksellinen panos, eli minä opetan pojilleni, että tupakointi ei kuulu mihinkään julkiseen paikkaan, eikä yleensäkään ole hyväksyttävää ja humalassa esiintyminen julkisella paikalla, jossa on lapsia ei ole hyväksyttävää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mihin vedetään raja? Saako kadulla kulkiessa tupakoida, kun siellä voi vastaan kävellä lapsi tai astmaatikko? Nythän on monenlaiset kansalaisaloitteet muotia. Siitä vaan aloittamaan tupakoinnin kieltolakia.
Entäs laulaminen julkisessa tilaisuudessa ilman, että osaa edes laulaa? Ihan joka asiasta ei kannata mielestäni kitistä, vaikka asia ei itseä miellyttäisikään.

Kuten olen sanonut, kyse on pelisilmästä, joka sinulta selkeästi puuttuu. Kyseisessä juhlassa vieressäni seisoi mies, jolla oli osan aikaan lapsi sylissään. Hän poltteli pari - kolme pikkusikaria tuon juhlan aikana, yhden siten, että lapsi oli sylissä. Minusta tuolta kaverilta puuttui, sinun tapaan, pelisilmä täysin. Tungoksessa aika moni sai sikarinsavut naamalleen, lapsesta puhumattakaan.

Kyse on toisten huomioonottamisesta, empatiasta, joka sinulta tuntuu näissä keskusteluissa aika usein puuttuvan.
 

Fortuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Fortuna Sittard
Kun ensiksi ottaa itse muut huomioon, voi sen jälkeen perustellusti vaatia sitä muilta.


Mihin vedetään raja? Saako kadulla kulkiessa tupakoida, kun siellä voi vastaan kävellä lapsi tai astmaatikko?

Esim. kävelykadulla ei saisi missään tapauksessa tupakoida, sillä se on hyvin häiritsevää ja antaa huonoa mallia lapsille. Jos täällä joku kuuluu esim. Isokarhun pääoven vieressä tupakoiviin, niin sanon, että lopettakaa se heti.
 
Kuten olen sanonut, kyse on pelisilmästä, joka sinulta selkeästi puuttuu.
Ei puutu.

Kyse on toisten huomioonottamisesta, empatiasta, joka sinulta tuntuu näissä keskusteluissa aika usein puuttuvan.
Olet jälleen väärässä. Minä en lähtenyt sieltä torin laidoilta ryynäämään sinne keskelle ja vetelemään savuja. Minulle riitti, että sain olla torin liepeillä tunnelmassa mukana. Olisihan se ollut ehkä mukavampaa olla keskellä toria ja tilaa olisi voinut paremmin olla, jos joku olisi tuntenut enemmän empatiaa ja vähemmän omahyväisyyttä ja jättänyt rattaat kotiin. En kuitenkaan koe asiakseni valittaa tuosta. Enkä siitä, että myös heikon lauluäänen omistavat ihmiset lauloivat. Mielestäni melko hyvä ohje ylipäätään on se, että osaa valmistautua myös kohtamaan epämukavuuksia julkisella paikalla.
 
Esim. kävelykadulla ei saisi missään tapauksessa tupakoida, sillä se on hyvin häiritsevää ja antaa huonoa mallia lapsille.
Asioita voi katsoa monella tavalla. Lapselle huono malli on mielestäni se, että heille uskotellaan aikuisikään saakka maailman pyörivän heidän tai heidän vanhempiensa mieltymysten perusteella.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Veikolla on näköjään taas persuvaihde päällä kun ihan yksinkertaisesta asiasta pitää inttää sivutolkulla. Lapsille ja yleensäkin ihmisille on massatapahtumissa tarjolla kaikkea muutakin epämukavuutta kuten tungos joten miksi sitä pitäisi saada lisätä röökaamisella toisten naaman edessä? Julkisella paikalla ja toisten seurassa tupakointia on muutenkin rajattu Suomessa melkoisesti. On aika loogista odottaa ettei lasten lähellä tupakoida vaikka asiaa ei erikseen kiellettäisikään. Vertaukset huonon lauluäänen vahingollisuudesta ovat puolestaan sitä itseään.

Vähän järkeä käteen välillä, ei voi olla noin vaikeaa.
 

Fortuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Fortuna Sittard
Asioita voi katsoa monella tavalla. Lapselle huono malli on mielestäni se, että heille uskotellaan aikuisikään saakka maailman pyörivän heidän tai heidän vanhempiensa mieltymysten perusteella.

Tämä on ihan totta, mutta tupakointi, niin että se häiritsee muita, tai muita häiritsevä humalainen käyttäytyminen julkisella paikalla eivät ole mieltymys-asioita, joita kenenkään, varsinkaan lasten, tulisi sietää.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Esim. kävelykadulla ei saisi missään tapauksessa tupakoida, sillä se on hyvin häiritsevää ja antaa huonoa mallia lapsille..

No tää nyt menee jo liian pitkälle. Mielestäni normaalissa arjessa tupakointi on jees. Massatapahtumissa ehdottomasti tupakointi kielto ja tupakkapaikat käyttöön. Olin itse torilla lasteni kanssa ja seurassani oli ihmisiä jotka polttavat. Ei heille ainakaan koitunut ylivoimaiseksi tehväksi käydä polttelemassa vähän sivummalla. Mun mielestä jokaisella on oikeus polttaa, mutta ei sille tarvi kaikkia ympärillä olevia altistaa.
 
...Vertaukset huonon lauluäänen vahingollisuudesta ovat puolestaan sitä itseään...
Ei lainkaan. Kysymys on siitä, että jotkut katsovat oikeudekseen nostaa itseään häiritsevät asiat elämää suuremmiksi ja vastaavasti vähätellä asioita, jotka voivat häiritä muita. Aika itsekeskeistä toimintaa, mielestäni.

Mutta nyt saa tämä aihe jäädä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Hoh hoijaa, löysikö muuten kukaan torilta koiranpaskaa?

Joo joo, joku poltti tupakkaa torilla, myös minä. Menin kyllä sinne kulmille, pois tungoksesta, mutta siitäkin joku känninen tosiäiti tuli viinitonkka kädessä vinkumaan lapsiensa puolesta, jotka olivat kaljaa juovan isänsä kanssa jo melkoisen kaukana meikäläisestä.

Voisiko keskustelu mennä jo eteenpäin tästä tupakinpoltto-ihmisoikeusrikkomuksesta?
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Ei hyvänen aika tätä keskustelun laatua. Tupakkaa on poltettu maailman sivu ja vielä helvetisti enemmän mitä tänäpäivänä. Itse en kuulu tupakoitsijoihin mutta ei mua kyllä paskaakaan haittaa vaikka joku torilla tupakkaa polttaa väkijoukossa.

Lapsikortin esiinveto on mielestäni melkoista jeesustelua
 

Fortuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Fortuna Sittard
No tää nyt menee jo liian pitkälle. Mielestäni normaalissa arjessa tupakointi on jees. Massatapahtumissa ehdottomasti tupakointi kielto ja tupakkapaikat käyttöön. Olin itse torilla lasteni kanssa ja seurassani oli ihmisiä jotka polttavat. Ei heille ainakaan koitunut ylivoimaiseksi tehväksi käydä polttelemassa vähän sivummalla. Mun mielestä jokaisella on oikeus polttaa, mutta ei sille tarvi kaikkia ympärillä olevia altistaa.

No okei, ehkä se meni vähän liian pitkälle, vetäkää sauhunne käviksellä, mutta ei ihan ovien edessä, kuten ainakin Isokarhun edessä on monilla tapana.

Ja samaa mieltä olen, että kyllä aika moni tupakoitsija ymmärtää tupakoida sivummalla, varsinkin massatapahtumissa, koska tupakoitsijat on ajattu yhteiskunnan toimesta melko ahtaalle. Isompi ongelma on humalainen käyttäytyminen "koko perheen massatapahtumissa".
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olisihan se ollut ehkä mukavampaa olla keskellä toria ja tilaa olisi voinut paremmin olla, jos joku olisi tuntenut enemmän empatiaa ja vähemmän omahyväisyyttä ja jättänyt rattaat kotiin. En kuitenkaan koe asiakseni valittaa tuosta.

Ei jumalauta. Hyvin sä vedät.

Suo anteeksi, että en jaksa pitää lasta kolmea tuntia sylissäni. Eipä silti, tuskin löytyy lasta, joka suostuu kolme tuntia sylissä olemaan.

Sinua äiti näköjään on pitänyt sylissään aika paljon. Rööki huulessa.

Mutta eihän se haittaa. Onneksi sinulla on sitä empatiaa vaikka muille jakaa.

EDIT: Veikolle vielä lisäyksenä: kyseessä oli PERHETILAISUUS, josta muistutti etukäteen järjestäjäkin. Tästä syystä myös pyydettiin jättämään kotiin alkoholi, EI rattaat. Toinen näistä kuuluu oleellisesti perhetilaisuuteen, toinen ei.
 

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meillä ainakin pikkuväki vielä illallakin itkien kyseli, miksi ne sedät kiroilivat. Luulin että tulimme perhetapahtumaan, mutta eiköhän tämä yksi sankari pilannut fiiliksen tällä "ihanaa saatana" kommentilla. Selitä nyt siinä sitten 4- vuotiaalle, että se vain kuului tähän voiton huumaan. Eikä se kiroilu suinkaan siihen jäänyt, mutta onneksi ehdin laittamaan ti-ti-nallea soimaan korvalapuista lopputapahtuman ajaksi. Hyhhyh, vieläkin karmii.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Annas kun arvaan, olit varmaan siellä tapahtumassa humalassa? Mielestäni kommentti kuvaa oikein hyvin tupakoitsijoiden ajatusta, että heillä on oikeus tupakoida missä tahansa ja muiden tulee se sietää tai pysyä pois, vaikka asia on oikeasti ihan päinvastoin. Minulle tässä asiassa on myös kasvatuksellinen panos, eli minä opetan pojilleni, että tupakointi ei kuulu mihinkään julkiseen paikkaan, eikä yleensäkään ole hyväksyttävää ja humalassa esiintyminen julkisella paikalla, jossa on lapsia ei ole hyväksyttävää.
Arvasit väärin, en ollut humalassa tapahtumassa. Toinenkin arvaus väärin, en polta, tai siis olen ollut pari kuukautta ilman röökiä, joten olen kyllä tupakoitsija edelleen. Ärsyttää vaan suunnattomasti, kun joka paikassa tupakoinnista tehdään rikokseen tai laittomuuksiin verrattava asia. Omat röökini olen aina polttanut häiritsettämättä muita, mutta en todellakaan tuomitse ihmisiä, jotka polttavat savukkeensa lain heille suomassa paikassa. Pelisilmästä puhuttiin ja sen ymmärrän oikein hyvin, en jeesustelua.
Mut hei, lopetetaan tämä ja nautitaan tästä ihanuudesta :)
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Avasin kierrätyskeskukseen ketjun tuolle tupakointikeskustelulle, voisiko sitä juttua jatkaa siellä.

Mielestäni Ässien pitää nyt pyrkiä kaikin keinoin välttämään TPSn kohtalo niiden mestaruuden jälkeen. Montakos kertaa TPS on playoff kiekkoa pelannut sen jälkeen kun napsahti? En sano, että mestaruus pitää uusia, mutta ensi kauden minimitavoite on oltava puolivälierät. Voidaan näyttää, että tämä ei ollut mikään yhden kauden ihme, ja että kolme kautta kärkisijoilla ei ole ollut sattumaa. Otetaan JYPistä mallia.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni Ässien pitää nyt pyrkiä kaikin keinoin välttämään TPSn kohtalo niiden mestaruuden jälkeen.

Tepsin tarinasta on tullut vähän mieleen Ässät kevään 06 molemmin puolin. Ensin talouvaikeuksien keskellä yllätysmenestys ja sitten helvetillinen krapula. Tepsin talous on vissiin edelleen aika takussa ja se tietysti vaikeuttaa aina asioita, ainakin sikäli Ässien tilanteen pitäisi olla parempi. Myös urheilullisesti on vankka pohja olemassa, menestys ei ole henkilöitynyt vain yhteen valmentajaan.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Voidaan näyttää, että tämä ei ollut mikään yhden kauden ihme, ja että kolme kautta kärkisijoilla ei ole ollut sattumaa. Otetaan JYPistä mallia.

Hieman pelotti muutaman päivän, mutta tänään vihdoin uskalsin kurkkia Ässien sivuilta pelaajien sopimustilannetta. Ei se lopulta niin pahalta näytä, kuin olin aavistellut. Vaikka maalivahtipuolelle tulee muutoksia on tilanne erinomaisen hyvä pakkipuolella. Hyökkäyspuoli saadaan kyllä kuntoon lähtijöiden jäljiltä. Osa pojista kasvaa miehiksi ja nälkää pitäisi riittää. "Sankarin viitta" on jo kuulemma pukukopin naulassa odottamassa seuraavaa kantajaa.

Pidän kuuden parhaan joukkoon tähyilyä aivan realistisena tavoitteena.

Muokkaus: Unohdin mainita mielestäni valmentajan olevan tällä hetkellä yhtälön suurin tuntematon tekijä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös